PDA

Volledige versie bekijken : Iemand info over Maleisisch Borneo?

annemieke6780
10 mei 2007, 10:21
Van 8 tot 30 juli ga ik, samen met een vriendin, op reis naar het Maleisische gedeelte van Borneo. We vertrekken in Kuching en gaan ook de wildernis in (met gids natuurlijk) waar we enkele nachten bij de Iban stam blijven slapen. Ook de beklimming van Mount Kinabalu staat op het programma, alsook een uitstap naar Brunei en een prachtig eiland vlak voor de kust (ter ontspanning). Is iemand al een keer op Borneo geweest? Iemand al een keer Mount Kinabalu beklommen? En is het nemen van Malaria tablette aan te raden of volstaat een volle fles Deet?

bludgeoned
10 mei 2007, 12:24
Ivm die malariepillen.
Je moet de afweging maken vind ik.
Er zijn neveneffecten, muggen worden resistent en in Borneo komen ze niet vaak voor.
Maar als je in de jungle vertoeft is het toch mss aangeraden om ze te nemen.
Ik neem aan dat je niet in een uurtje het ziekenhuis zult kunnen bereiken.
Conclusie: Mss toch best innemen.

GMotha
10 mei 2007, 12:52
Ik ga dit jaar (1juli -> 15 juli, dus als ge ergens vlaamsch hoort klappen: RUN!) nog naar Borneo: voornamelijk Temburong (Brunei dus) en gunung mulu, en ik bezoek de iban ook^^ Later nog Kuala Lumpur (niet meer borneo, maar wel maleisïe) en Bangkok.

Over de muggen: Malaron is de beste optie (en vooral makkelijk te verkrijgen in Brunei) en muggecreme hebt ge enkel nodig bij zonsondergang, s'nachts worden ze toch opgegeten door vleermuizen.

atmoS.
10 mei 2007, 13:58
Ik ga dit jaar (1juli -> 15 juli, dus als ge ergens vlaamsch hoort klappen: RUN!) nog naar Borneo: voornamelijk Temburong (Brunei dus) en gunung mulu, en ik bezoek de iban ook^^ Later nog Kuala Lumpur (niet meer borneo, maar wel maleisïe) en Bangkok.

Over de muggen: Malaron is de beste optie (en vooral makkelijk te verkrijgen in Brunei) en muggecreme hebt ge enkel nodig bij zonsondergang, s'nachts worden ze toch opgegeten door vleermuizen.

Je begint best wel met je 'malariakuur' een week voor de vertrekdatum!

GMotha
10 mei 2007, 16:14
Je begint best wel met je 'malariakuur' een week voor de vertrekdatum!Niet met malarone. Tijdens (dus niet een week op voorhand) het verblijf in een malaria-gebied blijven nemen (1 per dag) en daarna een week nadat ge buiten dat gebied zijt geweest.

atmoS.
10 mei 2007, 18:36
Ah ja sorry, I was wrong. Je hebt gelijk :p

annemieke6780
12 mei 2007, 11:54
De meeste mensen die ik spreek en die er al geweest zijn (reisleidsters, mensen die vaak naar het buitenland moeten voor hun werk) raden een malariapillen-kuur af. De enige mensen die dat niet doen, zijn dokters, en zijn er zelf nog nooit geweest. Ben dus nog aan het twijfelen of ik de pillen ga nemen. Als ik het wel doe ga ik voor Malarone en niet voor Lariam. Van die laatste gaat ge naar het schijnt hallucineren en kunt ge hennig ziek worden.

edgar stiles
14 mei 2007, 07:29
er loopt nu op de tv zender één een documentaire "expedetion borneo" gemaakt door BBC.. nen hoop wetenschappers en cameramensen trekken de jungle in om nieuwe doorsoorten te filmen enz!

zeker de moeite om naar te zien :)