PDA

Volledige versie bekijken : one night in paris

*trust*
7 mei 2007, 22:19
:D

nu serieus,

ik zou graag met men vriendin, na onze examens 2 dagen in parijs vertoeven, met 1 overnachting dus,

Ik heb al ettelijke hotels gevonden, maar telkens scheelt er iets qua ligging...

Nu vraag ik hier aan jullie of jullie ervaringen hebben met kleine, NIET DURE, :unsure: :D (max €250 voor met 2 ofzo) hoteletjes in de buurt van de eifeltoren of champs elysee:)

Ik ben zelf nog aan het voortzoeken, maar ik vraag hier dus gewoon achter ervaringen van mensen van 'Ja da was daar wel goed enzo":)

-etienne-
7 mei 2007, 22:27
veel geluk, die coté is peperduur he. Er staan dan ook verschillende limo's enz in de straat.

Waarom ga je niet een eindje verder in een goedkoop hotelletje? Met de metro ben je overal direct hoor.

drieskeuh
7 mei 2007, 22:28
ik denk niet dat je goedkope hotels gaat vinden aan de champs-elysee of eifeltoren.
Toen ik met men ouders voor weekend in Parijs zat, logeerden we in een Ibishotel en dan met de metro naar het centrum.

cool_boy_ke
7 mei 2007, 22:38
Ibis hotels zijn een aanrader, ik had er een in Londen en die was echt proper en goedkoop. Schoolreis : 250 euro, 1 week, verschillende activiteiten

Matt.
7 mei 2007, 23:06
En dan nog, als je naar Parijs gaat ga je pbb toch niet veel in je hotel zitten? Een deftig bed en douche, meer heb je niet nodig. En zoals gezegd, zoek niet in het centrum, een metroticketje kost je ongeveer €1 en je staat daarmee ook in een kwartier aan de eiffeltoren.

2s2k
7 mei 2007, 23:17
misleidende topic titel :sad:

screaM^
7 mei 2007, 23:26

inderdaad :sad:

jeltex
8 mei 2007, 19:34
250 euro voor één nacht vind ik ronduit decadent. Met dat bedrag kun je zeker een week in Parijs overnachten als je het een beetje goed aanpakt. Zoals enkelen hierboven al hebben aangehaald doet de ligging er echt niet zo toe, want Parijs heeft een fantastisch metronetwerk waardoor je voor belachelijk weinig geld in nog geen half uur van de ene kant van de stad naar de andere reist. Als je per sé een hotel in de buurt van de Eiffeltoren of l'Elysée wilt ga je je echt blauw betalen, als je daarentegen in een 'normalere' buurt logeert zal dat enorm veel schelen qua prijs. Uiteindelijk blijft je reisje zelf het belangrijkst, op je hotel ben je misschien 10 uur per dag waarvan je er 9 slaapt :)

fromalk
8 mei 2007, 20:04
hoi,

voor dat bedrag ga je zeker een kamer hebben. k zal er eens achter zoeken of zoek jij anders eens op hilton.com
kies voor het hotel vlakbij de eifel toren en een tweepersoonskamer. Mn vriendin en ik hebben vorig jaar ons nachtje parijs daar dus doorgebracht, ik schat op 100m van de eifel toren, zeer simpel om dus te geraken en dicht bij alles. budget was bij ons 280€ al beschikten wij over korting doordat we eerder elders in hilton verbleven.

een laatste tipje; bij het inchecken vraag je nog eens voor een kamer met zicht op de eifeltoren :)

hopelijk levert het je iets op

ElBramo
8 mei 2007, 20:25
Verblijf in een Hilton Hotel?

Ok, mislukte grap...

fromalk
8 mei 2007, 20:54

Ok, mislukte grap...

ehm nee, is serieus.

prijs ligt rond 350€ voor de goedkoopste kamers maar die zijn al ferm goed in orde.
gaat redelijk veel van de prijs af al je reeds eerder in hilton verbleef

Andromeda_
8 mei 2007, 20:59

Ok, mislukte grap...

:lol:

OT: Hier zijn wij vorig jaar geweest met school... http://www.hotelalhambra.fr/
Is 2 sterrenhotel, de kamer (toch die waar ik in sliep) was wel wa klein, maar alles was verzorgd en proper.
Het ontbijt typisch Frans en in't centrum gelegen.
;)

Cind3r^
8 mei 2007, 21:30
idd :'''(

ontopic: ik kan je al zeker aanraden NIET naar een etape hotel te gaan, het is wel goedkoop en alles dichtbij, maar ben er 2 weken geleden met de school naartoe gegaan

* onze ramen waren op slot ->> we hebben 1 moeten openbreken op de kamer van een vriend van mij om te kunnen roken
* bij het ontbijt was ALLEEN confituur te krijgen en 1 broodje (zelfs geen boterhammen)
* ge kon uw kleren nie in de badkamer leggen of ze werden nat, dus ge moest in uwe flikker naar de douche
* het toppunt, mijn school heeft boete aant hotel moeten betalen door mij omdat nachtwaker mij 2x betrapt heeft met nachtlawaai..
sanctie volgt nog ^^

aka zeker niet naar toe gaan, alleen leerkrachten ²'en mij..

Howitzer
8 mei 2007, 21:41
En ga ZEKER niet naar een Formule 1 hotel.
Grootste kloterij ooit.
We hebben er met de school 2x in overnacht, 3 kamers hadden menstruatievlekken op hun beddegoed (echt geen grapje), sommigen hadden een kapotte deurklink (kregen deur niet meer open via binnenkant), ranzige zwarte vegen op de muren enzv...

Ironpole
8 mei 2007, 21:49
Ik ben pas in Parijs geweest voor 4 dagen en verbleef in Nanterre Préfecture in een goed 3-sterren hotel. Nanterre Préfecture is niet midden in Parijs maar in een banlieu. Ik verbleef in dit (http://www.activehotels.com/wl/servlet/xmlbrochure/index.do?year=2007&month=5&day=8&numnights=0&numrooms=0&language=en&batchsize=10&hotelid=226182&path=40-a&trkref=BEY&placename=Nanterre%20Prefecture%20Metro%20Paris&searchcode=FR&sortmethod=dist_alg&start=0) hotel, best wel goed, je kan makkelijk met de Métro naar Les Halles sporen om midden in Parijs uit te komen.

PussyDuster
8 mei 2007, 22:00
Ben een paar weken terug in parijs geweest in http://www.thefivehotel.com.
119,90 EUR voor een nacht 2pers en ontbijt. Staat in het hip & trendy bongo boekje van http://www.weekendesk.com/.

russian
8 mei 2007, 23:46
250 euro voor één nacht vind ik ronduit decadent. Met dat bedrag kun je zeker een week in Parijs overnachten als je het een beetje goed aanpakt. Zoals enkelen hierboven al hebben aangehaald doet de ligging er echt niet zo toe, want Parijs heeft een fantastisch metronetwerk waardoor je voor belachelijk weinig geld in nog geen half uur van de ene kant van de stad naar de andere reist. Als je per sé een hotel in de buurt van de Eiffeltoren of l'Elysée wilt ga je je echt blauw betalen, als je daarentegen in een 'normalere' buurt logeert zal dat enorm veel schelen qua prijs. Uiteindelijk blijft je reisje zelf het belangrijkst, op je hotel ben je misschien 10 uur per dag waarvan je er 9 slaapt :)
:wtf:

In een beetje hotel betaal je toch snel meer dan honderd euro pp zonder ontbijt hoor (sofitel Gent 240 euro/nacht zonder ontbijt, en dat is zeker niet de grand luxe).

Van goedkoop naar duur: formule 1, ibis, novotel en dan sofitel.

TheAntropoid
8 mei 2007, 23:57
als je naar paris gaat met de wagen zijn er hier een paar waarschuwingen.

1 neem een brandverzekering voor je wagen. Gisteren zijn er weer 700 wagens in de fik gestoken door dat gespuis .. Ook in parijs
2 doe altijd je deuren en zeker je koffer dicht; want er zijn van die mannen die gewoon koffertje open doen en alles meeratten terwijl jij der in een zoveelste verkeeropstopping staat
3 zakkenrollers gevaar; maak kopieen van je ID, rijbewijs etc etc
4 deftig hotel nemen want qua comfort en luxe is het in heel frankrijk niet zo vet.

Het parijs van vandaag en frankrijk op zich ( toch heel wat steden ) is serieus veranderd door al dat uitschot dat er rondvertoeft.

Arifiene
9 mei 2007, 10:41
als je naar paris gaat met de wagen zijn er hier een paar waarschuwingen.

1 neem een brandverzekering voor je wagen. Gisteren zijn er weer 700 wagens in de fik gestoken door dat gespuis .. Ook in parijs
2 doe altijd je deuren en zeker je koffer dicht; want er zijn van die mannen die gewoon koffertje open doen en alles meeratten terwijl jij der in een zoveelste verkeeropstopping staat
3 zakkenrollers gevaar; maak kopieen van je ID, rijbewijs etc etc
4 deftig hotel nemen want qua comfort en luxe is het in heel frankrijk niet zo vet.

Het parijs van vandaag en frankrijk op zich ( toch heel wat steden ) is serieus veranderd door al dat uitschot dat er rondvertoeft.

in gare du nord bvb...
damn al die security...
tis nodig ook, wat daar allemaal rondhangt...

Phil
9 mei 2007, 12:21
@ Russian... 250 euro voor een hotel is wel veel.

Ge kunt comfortabel verblijven in hotels (ibis enzo is comfortabel, minder dan een hilton natuurlijk, maar nog altijd meer dan comfortabel, het is geen youthhostel ofzo he...) voor 50-60euro/nacht...

Imo, zoek u hotels rond montparnasse. Dat is een aangename, vrij rustige buurt, en daar vindt ge heel wat goedkopere hotels. Ik kan niet meer op de naam komen van het hotel waar ik een paar keer ben geweest, maar bon, ge zult er zeker voldoende hotels vinden... En montparnasse ligt vrij goed. Een lijn naar de eiffeltoren (lijn 6) en een lijn (14 ) naar Châtelet, het centrale station in parijs.

Blijf gewoon een beetje weg uit het noordoosten (18e en 19e iirc) en ge gaat zo goed als geen last hebben...

@ TheAntropoid. Heb vorig jaar een jaar in parijs gewoond. Er loopt daar crapuul rond, maar dat hangt voor 99% af van de buurt...
(en specifiek voor parijs :p, of er stakingen/optochten zijn of niet).
Ik heb nooit geen last gehad met crapuul, zelden iets verkeerd zien gebeuren etc... Zoals ik al zei, blijf weg uit het noordoosten (en de banlieu) en ge gaat een aangenaam verblijf hebben zonder problemen whatsoever...

(weeral, als er geen optochten/stakingen etc zijn...)

(over de wagen, da's een feit, pas daar een beetje met op, parkeer uw wagen in betaalparkingen of makkelijker, ga met de Thalys...)

TheAntropoid
9 mei 2007, 14:35
tis niet racistisch bedoeld maar ze zouden mb eens beter met nen vlammenwerper door die banlieu gaan.
Die mannen doen alles om zeep voor die andere die zich wel normaal gedragen.

Toen ze der een oude vrouw levend verbrand haddden en duizenden wagens in vlammen deden opgaan werd dat blijkbaar door de hele politieke samenleving getolereerd.
Sarkosy was toen de enige die tenminste eens wou omschrijven met watvoor volk ze daar te maken hadden.

Ik heb der zelf weinig hoop op integratie in die soort wijken. Voor die mannen is dat gewoon een land waar ze de maatschappij kunnen komen leeg zuigen en haat zaaien.

Allé dit off topic..
onthoud toch nog een paar van mn tips want ze zullen ( hopelijk niet ) wel van pas komen.

Pepperspray meenemen is ook een goede tip ;)
Aanvaller verblinden en gaan lopen. Want als je der enen confronteerd komen zin vrienden als ratten uit de riolen gekropen.

Buiten dat ..
Geniet van je uitstap want tis echt een prachtige stad met veel geschiedenis

Cueb-
9 mei 2007, 16:45
Mijn ouders gaan tegenwoordig altijd hier (http://www.hotel-opera-cadet.fr/) naartoe, is waarschijnlijk te duur, maar ik zou toch eens mailen, prijzen zijn niet altijd zoals ze op de site staan ( mijn ouders krijgen toch altijd andere tarief als mijn pa ies mailt / belt ).
Vroeger (toen ik nog meeging) gingen we altijd in een novotel gaan slapen ( die zijn wel groot en sjiek, niet zozeer 'gezellig', maar wel zeer verzorgd en lekker ontbijt ! )...

Phil
9 mei 2007, 17:20
Pepperspray meenemen is ook een goede tip ;)
Aanvaller verblinden en gaan lopen. Want als je der enen confronteerd komen zin vrienden als ratten uit de riolen gekropen.

Buiten dat ..

Overdrijf anders...
Ge gaat geen problemen krijgen zolang ge binnen de periferique (de ring rond parijs) blijft...

En niemand gaat in godsnaam de banlieu bezoeken als tourist he, daar is niks te zien...

Parijs is op de touristische plaatsen best wel veilig... (zakkenrollers en afzetters hebt ge overal he, maar die zijn niet gevaarlijk als ge een beetje gezond verstand hebt)

Geniet van uw weekend, en laat u niet bangmaken door mensen die zeggen dat parijs een levensgevaarlijke plaats is...

Zolang ge zelf niet de arrogante kloot gaat uithangen, gaan ze u gerust laten...

TheAntropoid
9 mei 2007, 19:15
allé de banlieu zijn wel te bezoeken als toerist. Je waant je erzelf direct in een ander land. ;)

Nee idd k'overdrijf maybe maar Parijs is wel een grootstad. Iets dat wij in belgie niet kennen.
Allé brussel maar kom ;)
En in elke grootstad moet je toch wat op je tellen letten

polleke
9 mei 2007, 19:34
:lol:

OT: Hier zijn wij vorig jaar geweest met school... http://www.hotelalhambra.fr/
Is 2 sterrenhotel, de kamer (toch die waar ik in sliep) was wel wa klein, maar alles was verzorgd en proper.
Het ontbijt typisch Frans en in't centrum gelegen.
;)

:offtopic:

vote + 1 voor slechtste site.

Arifiene
9 mei 2007, 20:16
tis niet racistisch bedoeld maar ze zouden mb eens beter met nen vlammenwerper door die banlieu gaan.
Die mannen doen alles om zeep voor die andere die zich wel normaal gedragen.

Toen ze der een oude vrouw levend verbrand haddden en duizenden wagens in vlammen deden opgaan werd dat blijkbaar door de hele politieke samenleving getolereerd.
Sarkosy was toen de enige die tenminste eens wou omschrijven met watvoor volk ze daar te maken hadden.

Ik heb der zelf weinig hoop op integratie in die soort wijken. Voor die mannen is dat gewoon een land waar ze de maatschappij kunnen komen leeg zuigen en haat zaaien.

Allé dit off topic..
onthoud toch nog een paar van mn tips want ze zullen ( hopelijk niet ) wel van pas komen.

Pepperspray meenemen is ook een goede tip ;) Aanvaller verblinden en gaan lopen. Want als je der enen confronteerd komen zin vrienden als ratten uit de riolen gekropen.

Buiten dat ..

haarlak is ook effectief + legaal ;)

Vordesh
9 mei 2007, 20:33
als ge goekoop wilt, boekt u geen hotel .. wacht op goe weer en slaapt in den buiten :)
alhoewel kdenk da ge da ni zie zitten ^^

edit: kzen serieus bezig eh voor der ier iemand commentaar geeft..

Cueb-
9 mei 2007, 20:45
heel romantisch enzo :p

Phil
10 mei 2007, 07:31
als ge goekoop wilt, boekt u geen hotel .. wacht op goe weer en slaapt in den buiten :)
alhoewel kdenk da ge da ni zie zitten ^^

edit: kzen serieus bezig eh voor der ier iemand commentaar geeft..

Hebt ge dat zelf ooit gedaan?

Als ge niet zwaar gaat feesten/clubben (en dus de nacht overslaagt) zou ik dat toch niet echt aanraden tbh... :p

Najade
10 mei 2007, 14:52
Het gaat heel stoem klinken, dat besef ik voor ik het post - maar uiteindelijk is het praktisch gezien mss handig.
Bij de flair (ja ja) van deze week zit een boekje voor leuke overnachtingen tijdens citytrips. 30€ p.p. in luxe-hotels, enige wat je moet doen is er geraken natuurlijk.
Je zou eens kunnen loeren wat je zoal in Parijs kan krijgen?

Vampire
13 mei 2007, 18:35

Waarom is dat decadent? Als je dat er nu voor over hebt... Ik ben vorig jaar naar disneyland parijs geweest en dat was 500€ voor 2 personen, 2 dagen en 1 nacht, wel in een prachtig hotel... Ik was en ben van mening dat voor die ene keer per jaar dat we zo'n snoepreisje maken het wat mag kosten, zolang het dik in orde is... We werken beiden veel en hard, en als we er dan eens tussenuit gaan, dan mag het bij wijze van spreken kosten wat het wilt, zolang het maar in orde is. Dat is natuurlijk elk zijn eigen mening. Voor mij mag een reis veel geld kosten, voor een ander niet. Een ander koopt velgen van 5000€ voor zijn auto, en daar zou ik dan weer nooit zoveel geld insteken.

on topic: Als je op de champs elysee een cola'ke op een terras gaat drinken, kost dat 5 à 7 euro. Dus voor uw hotel mag je hetzelfde verwachten. maw, dat ga je niet vinden voor 250 euro. Misschien een Bed and Breakfast in die buurt voor een redelijke prijs zoeken?