PDA

Volledige versie bekijken : Wenen - Oostenrijk

Reddyfreddy
7 mei 2007, 20:06
Iemand hier al eens in Wenen geweest ?

Valt daar iets te beleven ? :-)

Kheb kans om er op Erasmus te gaan volgend jaar ... dermee wou ik ff polsen :)

WolCoM
7 mei 2007, 21:25
Ben er deze paasvakantie 2 dagen geweest.
Zeer mooie en interessante stad, maar jammergenoeg o zo duur.
Maar ben er eigenlijk te kort geweest om de stad echt te leren kennen. :x

Foert
9 mei 2007, 13:17
ik ben daar al enkele malen geweest.
ook voor het werk al 2x een week gezeten.
je kon mij daar elke avond vanaf 20u30 terugvinden onder het hilton, in de jazz club Birdland.. vanaf 21u optredens, en vanaf 23u - 23u30 een dj met jazz, groove, soul, .. :-) echt zalig.

www.birdland.at

SKaNDaL
9 mei 2007, 18:46
Ik heb al enkele malen gaan draaien in Wenen en telkens onvergeetelijke momenten!
In het weekend van 14 juli staan we er weer!

voordeel van wenen: slechts enkele kilometer van bratislava, wat betekent 2 hoofdsteden in één reis.

zweebee
9 mei 2007, 19:10
2 gasten van mijn klas zijn er naartoe geweest op Erasmus dit jaar ... was wel vet denk ik ..

Reddyfreddy
9 mei 2007, 19:59
2 gasten van mijn klas zijn er naartoe geweest op Erasmus dit jaar ... was wel vet denk ik ..

Kan je mij anders eens de emailadressen/of contactgegevens van die mensen doorsturen via pm ?

DJ BUZZE retro
9 mei 2007, 21:22
Rob Muntz is er al geweest :D

http://video.google.com/videoplay?docid=-2034255820487197733&sourceid=searchfeed

atmoS.
10 mei 2007, 12:00
Ik ben net terug van een citytrip Wenen. Ik moet wel zeggen dat dit één van m'n mooiste citytrips ooit was voor mij.

Wenen: Veel te zien, verveelt niet, proper, vriendelijke mensen, SUPER veel geschiedenis, nostalgie, parkjes en groen bij de vleet in het centrum,...

De stad is eigelijk één grote, oude, goed onderhouden gevel. Zelden zie je in het stadscentrum moderne gebouwen staan. Allemaal hebben ze hun oude voorgevel.

Veel mensen zeggen dat het er zo veel duurder is als hier, maar zoveel heb ik daar nu toch niet van gemerkt hoor.

Wenen is gewoon de moeite om ooit eens gezien te hebben.

a242050
10 mei 2007, 16:50
Ben er deze paasvakantie 2 dagen geweest.
Zeer mooie en interessante stad, maar jammergenoeg o zo duur.
Maar ben er eigenlijk te kort geweest om de stad echt te leren kennen. :x

ZO duur is het daar nu ook weer niet, hoor. Zwitserland is veel duurder dan Oostenrijk.

Reddyfreddy
1 juni 2007, 15:37
Nog iemand goei plaatskes ofzo ?

Wss ga ik eind juni al es tot in Wenen voor n dag of 3 :)

Reddyfreddy
8 juni 2007, 13:41
Nog iemand suggesties ?

Goeie jeugdherbergen enz.

(btw, is een auto handig in Wenen ? of raak je overal wel met het openbaar vervoer ?)

Magenof
8 juni 2007, 16:08
Ik kom daar regelmatig omdat men neef daar woont :p

heeeeel mooie stad , je kan overal geraken met de metro en hebt dus geen auto nodig(tenzij je ver buiten wenen wil reize ) , alles is wel vrij duur daar

tja , valt veel te zien natuurlijk , Hundertwasserhaus, Museumsquartier , Stephansdom, etc etc

veel leuke cafeetjes, engelstalige cinema's , tja .... vannalles

(zalig japans restaurant dicht bij Stephansdom, Akakiko :p)

wel zien dat je telkens betaalt voor je op de metro stapt want ik heb al veel mensen een boete zien krijge daar :p

ook proberen 's nachts de metro stations te vermijde , ook al veel punk vs skinhead gevechten gezien :D

moest je nog een vraag hebbe :) pm maar

WolCoM
8 juni 2007, 20:15
ZO duur is het daar nu ook weer niet, hoor. Zwitserland is veel duurder dan Oostenrijk.

Mja, we kwamen wel van Tsjechie. :p

atmoS.
9 juni 2007, 14:17
(btw, is een auto handig in Wenen ? of raak je overal wel met het openbaar vervoer ?)

De infrastructuur van Wenen is één van de beste georganiseerde in Europa. Een auto is dan ook niet echt handig omdat Wenen zoveel auto's wil mijden in het stadscentrum.

ruud_vx
29 mei 2009, 13:29
ik weet dat deze thread vrij oud is, maar toch..

Ik ben van plan van deze zomer te gaan. Iemand die wat raad kan geven?

Zeker (niet) te doen; duur; ervaringen; en dergelijke?