PDA

Volledige versie bekijken : Liften door Europa

-etienne-
7 mei 2007, 20:03
Ik dacht samen met een maat eens te doen waar veel mensen van dromen maar uiteindelijk niet doen, en dat is gewoon eens chill door europa liften en eigenlijk letterlijk te leven van dag tot dag. Zien waar je lift je brengt en er het beste van maken. We dachten richting Slovenie, Kroatie, Hongarije, ... en van die landen te gaan. Ik ben al in Sloveni en Kroatie geweest en dat viel eigenlijk heel goed mee.

Uiteraard zijn we ook realistisch en beseffen we ook wel wat voor risico dit alle inhoudt. Hetgeen ons het meest afschrikt is elke dag opnieuw een slaapplek vinden. In Slovenie enz is natuur genoeg om wild te kamperen zonder iemand te storen, maar zonder auto geraakt je niet zo makkelijk in verlaten gebieden waar je je tentje kan opslaan. Kampings zijn ook een optie maar ook daar moet je altijd geraken en ze altijd weten te vinden.

Heeft er hier iemand ervaring met dergelijke reizen?
Of toevallig iemand familie en dergelijke landen waar we onze tent een paar dagen in den hof mogen zetten? :-)

edit: ervaringen met landen waar je wel/totaal niet goed kan liften zijn ook welkom. Zo bleek het in the UK praktisch onmogelijk om een lift vast te krijgen. Zo iets weet je beter op voorhand!

Chickenlal
7 mei 2007, 20:08
Zoveel liften, is da nie gevaarlijk? Ge moet maar eens nen verkeerden tegenkomen

Bontus
7 mei 2007, 20:08
Oppassen in Griekenland wil de beweging die wij als liften kennen iets anders betekenen: namelijk: ik ben een hoer en zoek klanten.

maxdevis
7 mei 2007, 20:10
aan mensen vragen of je daar, desnoods in den hof mag slapen.

Maar ik denk dat deze topic meer bij cultuur hoort

Ices
7 mei 2007, 20:21
Als je een slaapgelegenheid zoekt kan je mensen contacteren via deze site die je een gratis of goedkope slaapplaats aanbieden. http://www.hospitalityclub.org/

ClayDavis
7 mei 2007, 20:26
http://www.couchsurfing.com/

ooit eens een artikel over gelezen, weet niet of het betrouwbaar is

-etienne-
7 mei 2007, 20:30
Merci voor de links, zien er idd erg nuttig uit!

Sorry voor 't in algemeen te zetten, macht der gewoonte, maar is al gemoved zie ik!

maxdevis
7 mei 2007, 20:36
http://www.couchsurfing.com/

ooit eens een artikel over gelezen, weet niet of het betrouwbaar is

of www.hospitalityclub.org

bludgeoned
7 mei 2007, 21:06
of www.hospitalityclub.org

????
Kijk eens een beetje naar boven

Gentei
7 mei 2007, 21:50
mja als je in bosnië bent mogen jullie wel in mijne hof slapen :lol:

Jos_Albatros
7 mei 2007, 22:37
Pas maar op voor wilde beren :p

easterbunny
7 mei 2007, 23:44
Toch ff meedelen, ik ben dieje maat:). Bosnië, is dat veilig genoeg?

Gentei
9 mei 2007, 01:08
Toch ff meedelen, ik ben dieje maat:). Bosnië, is dat veilig genoeg?

lol de oorlog is al lang geleden voorbij en ja bosnië is zelfs veiliger dan België....

-etienne-
9 mei 2007, 01:39
Niet dat ik je niet geloof, maar waarom denk je dat?

De plannen zijn ondertussen veranderd. We dachten naar Praag te vliegen, daar een paar dagen te blijven en dan verder te liften naar Budapest om er weer een paar dagen te blijven om vervolgend de vlieger naar huis te nemen.

Iemand ervaring met Praag en/of Budapest? Duur, veilig, leuk, ...?

Mandes
10 mei 2007, 18:25
ik ben zo eens gelift naar Bern en terug, 1ding spijtig, tmoest allemaal zo snel gaan. 5dagen in totaal.
Hier in Noorwegen nu heb ik gemerkt dat liften toch moelijker is dan in Duitsland, daar ist echt easy met de autobahnen. van basel tot aan mijn voordeur welgeteld 4 liften gehad. waarvan eentje 20 km
beste manier om aan een lift te geraken is natuurlijk nie zo nice, ma is agresief liften. Op een venster kloppen aan een rood licht, bij iemand aanbelle om u verder te brenge etc... nie fijn om te doen, maar soms helpt het wel om uit een boeregat te geraken!

Dieleman_F
10 mei 2007, 21:34
Onze scoutsleiders hebben voor hun leiderskamp naar zuid-frankrijk gelift, in 2-3 dagen stonden ze er allemaal. En slaapplaatsen zoeken levert met de scouts in belgië/frankrijk nooit echt een probleem op, dus ik denk dat dit in de rest van europa niet anders zal zijn?

EazY
10 mei 2007, 21:43
www.taooftravel.com

site van ne maat van mij die ook met zoiets bezig is..best wel interessant om te volgen

mouly jr.
16 mei 2007, 12:01
Niet dat ik je niet geloof, maar waarom denk je dat?

De plannen zijn ondertussen veranderd. We dachten naar Praag te vliegen, daar een paar dagen te blijven en dan verder te liften naar Budapest om er weer een paar dagen te blijven om vervolgend de vlieger naar huis te nemen.

Praag: zeker niet duur, heel leuk en gezellig. Was wel niet gemakkelijk om slaapplaats te vinden.
Veilig? Ik ben toch niet overvallen geweest :p

JanneZ
1 juni 2007, 16:11

Ervaring met beide, allebei toffe steden waar je zwaar kan uitgaan, als je wet uit je doppen kijkt kan je een pak goedkoper leven dan hier (ik herriner mij een superrestaurant waar we 4€ voor een maaltijd betaalden). Ik herinner mij praag toch als een stad waar meer zakkenrollers rondlopen, hebben bij het vertrek nog een zakkenroller afgetuigd zien worden.
In hongarije sliepen wij een een citadel bovenop een heuvel, de groepskamer viel best mee van prijs. Je kan daar zeker een pak goedkoper logeren dan hier. 't is vooral zoeken. Als't voor de gratuit is is't altijd handig als je duits kan klappen, de jongeren die ik ontmoette konden wel engels maar waren wat gegeneerd bij het praten, duits ging een pak vlotter.
In ieder geval zijn ze wel de moeite, heb me in alletwee bangelijk geamuseerd. En veel knappe mensen!