PDA

Volledige versie bekijken : Gewelddadige overval in Brusselse metro

LaCucaracha
5 mei 2007, 15:15
http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/nieuws/regionaal/Brussel/070503_Metrostation

ik lees dit net... heb hier nix over gehoord, lijkt mij toch een vrij ernstig feit te zijn... Weet iemand hier iets meer over? Identiteit van de daders ( ik heb wel een vermoeden maar goed...;)) Aanleding van de vechtpartij?

Thin Liz
5 mei 2007, 16:47
Aanleiding om met 5 man iemand half dood te slaan in een metrostation? Ik ben ook benieuwd...

nTFs
5 mei 2007, 17:32
De dagelijkse dosis zinloos geweld.

grey-turtle
5 mei 2007, 17:52
Ik heb ervan gehoord. De daders zijn gelukkig meerderjarig, zodat ze er niet zo goedkoop ervanaf kunnen komen.

LaCucaracha
5 mei 2007, 17:53
en zijn ze ehm van allochtoonse origine?

Gentille
5 mei 2007, 19:41
Thread terug geopend op aanvraag. Ik heb een pm ontvangen van een persoon die meer weet over de zaak. Volgens hem ging het over autochtonen die nog niet in aanraking zijn gekomen met het gerecht. Nu zijn alle aspecten van de zaak bekend en kan er gediscussiërd worden zonder er een nietes-welles spelletje van te maken als niet alle feiten bekend zijn.

Ali_
5 mei 2007, 19:50
Het zijn idd autochtonen.

Zoals ik net in de ergernisthread heb gepost (http://games.telenet.be/forum/showpost.php?p=8579338&postcount=6386)

En eigenlijk had ik het in de ''glimlach'' thread moeten posten, stelletje losers :p

Ik vind het ook vreemd dat dit zo weinig aandacht kreeg in de media.
Het valt op dat als de dader en slachtoffer van verschillende origine zijn de media als een bende wilden achter het verhaal gaan zoeken.
En nu dan weer niet...

NeoGeo
5 mei 2007, 19:53
M'enfin Ali, een blanke jongen zou toch zoiets niet doen?

Gavin
5 mei 2007, 20:11
Het was meeleven met iemand die ontvoerd was, of iemand die slaag heeft gekregen.

En laten we eerlijk zijn, mensen die klappen krijgen zien we elke dag.

Time
5 mei 2007, 20:12
Het valt op dat als de dader en slachtoffer van verschillende origine zijn de media als een bende wilden achter het verhaal gaan zoeken.
En nu dan weer niet...
Annick is de hit van het moment, andere dingen zijn niet belangrijk.

Ali_
5 mei 2007, 20:17
Het was meeleven met iemand die ontvoerd was, of iemand die slaag heeft gekregen.

En laten we eerlijk zijn, mensen die klappen krijgen zien we elke dag.

Ge kunt aan alletwee aandacht geven.

Maar mensen die klappen hebben gekregen krijgen enkel aandacht als ze klappen hebben gekregen van iemand die niet van dezelfde origine is.

Dat bedoel met dat ik het vreemd vind dat er weinig aandacht aan besteed wordt terwijl elke keer dat (zoals ik al zei) slachtoffer en dader niet dezelfde origine delen de medie al hun aandacht eraan besteden.

Gentille
5 mei 2007, 20:20
De hoofdpunten van het nieuws van de afgelopen dagen was de verdwijning en vondst van Annick. Vechtpartijen gebeuren er dagelijks al vind ik het ook wel vreemd dat ik er niets van gelezen heb aangezien het slachtoffer toch in een coma ligt. Daders van allochtone of autochone origine het maakt niet uit, ze zijn gevat dus dat is het belangrijkste.

Oblivion
5 mei 2007, 20:36
was nochtans hoofdpunt in het nieuws van vandaag, ze toonden de beelden

tamelijk ziekelijk

Musback
6 mei 2007, 00:35
Natuurlijk, wat had je nu gedacht? De media doet natuurlijk altijd hypocriet als het over zoeits gaat.Het is precies een taboe aan het worden om het woordje allochtoon uit te spreken.Belachelijk!

Nieuwe vlaming troef(t af)!

Tw33tst3r
6 mei 2007, 10:54
Natuurlijk, wat had je nu gedacht? De media doet natuurlijk altijd hypocriet als het over zoeits gaat.Het is precies een taboe aan het worden om het woordje allochtoon uit te spreken.Belachelijk!

vooroordelen?
sry mr uw post is gwn schandalig, ge weet nog van niks en tzijn alweer allochtonen geweest...
ik ben diep beschaamd in uw plaats want gij draagt bij aan het klimaat waarin een hans van temsche zijn daden kan verantwoorden

ge moogt dat nu ontkennen zoveel als ge wilt, diep van binnen weet ge het en ik hoop dat het u raakt zodat ge uw ogen opendoet en int vervolg eerst nadenkt vooraleer ge conclusies trekt

en de media zou hypocriet zijn?
als de media elke vechtpartij tussen autochtone jongeren moesten rapporteren zoals ze dat doen bij allochtone jongeren dan zou uw vooroordeel wel eens weg kunnen vallen
feit is dat de media elke kans aangrijpt om te verwijzen nr allochtonen en dr waar ze het nie verkocht krijgen vermelden ze de afkomst niet, als het een ex-militair, ex-rijkswachter of ex-politie-agent is dan krijgen we het weer wel te horen

maar serieus mensen zoals u zijn de reden waarom allochtone jongeren verbaal agressief kunnen worden als ge naar hun kijkt, of denkt ge dat die geen veroordelen kweken tov autochtonen elke keer als ze bekeken worden alsof ze criminelen zijn...

het is een vicieuze cirkel en de vraag is niet wie hem begonnen is maar wie hem stopt

ik treed ali trouwens bij als hij zegt dat het opvalt dat deze vechtpartij niet zo verslagen wordt als andere vechtpartijen met allochtone daders

dat de zaak van Annick mr aandacht krijg begrijp ik wel, mr ik zou graag eens de zendtijd vergelijken die men aan allochtone vechtpartijen geeft met de zendtijd die men aan deze zaak geeft

ook valt het mij op dat we nog geen namen weten van de daders terwijl dit bij allochtone daders meestal snel het geval is...

de rol van de media in dit soort zaken is schandalig, de media weet dat autochtone jongeren en geweld niet zo goed verkopen als allochtone jongeren en geweld dus laat men deze zaak links liggen

hier is de lijst van degenen die het VB groot maken:
1) de "klassieke" partijen
2) de media
3) allochtonen die over de schreef gaan
4) mensen zoals 3at die gestopt zijn met eerst feiten te verzamen vooraleer te oordelen

Het grote woord waar het VB mee zwaait is altijd:
INTEGRATIE
awel ik heb nieuws vr de VB-ers: we leven in een MULTICULTURELE samenleving, dat is geen utopie, dat is geen fantasie in het hoofd van een linkiewinkie, dat is simpelweg de REALITEIT

dus stop met wenen VB en INTEGREER ZELF eens in de maatschappij!

edit: als het iemand intresseert, ik wil gerust eens de moeite doen om te achterhalen hoeveel vechtpartijen met autochtone jongeren of uitgelokt door autochtone jongeren er in mijn dorp per jaar gebeuren (elke carnaval en elke kermis is het prijs, de fuiven niet meegerekend) en daar vallen ook serieuze klappen waarvoor sommigen naar het ziekenhuis kunnen gaan of tijdje daar blijven
hoe verklaart ge trouwens dat in die boerendorpen hier in de cafés buitenwippers moeten staan terwijl er geen of nauwelijks allochtone jongeren komen?
prolly voor als die ambras komen schoppen zeker? ^^
tbh staan die daar om dat de boerenpummels van hier uit de buurt niet tegen drank kunnen mr denken van wel, en dan slaan ze nog al eens door
maar zo'n dingen halen de krant niet, want de bomma gaat niet zeggen: "gvd diene van ons heeft em wr begaaid", die zegt liever :"gvd die vuile marokkanen weer"
vandaar dat zulke dingen waarschijnlijk niet bekend zijn bij de grote massa, mr om de wijkagent te quoten: "Als ge es wist wat hier allemaal 's nachts gebeurde in dit boerengat dat nooit de krant haalt dan ging ge niet mr op vakantie en liep ge 's nachts nie mr over straat"

noreeeee
6 mei 2007, 11:13
Ik ben blij dat het autochtonen waren.

freeza
6 mei 2007, 14:23
Ik ben blij dat het autochtonen waren.

waarom? want dat maakt de zaak heel wat minder erg? :confused:

is mij nu nog gelijk wie het was, zo'n soort mensen zou men beter de rest van hun leven aan een ketting leggen en stenen laten kappen ofzo :s

die beelden waren gewoon ziek, die ene gast sprong met zijn volle gewicht en beide voeten op de rug van die man.

Ali_
6 mei 2007, 14:28
waarom? want dat maakt de zaak heel wat minder erg? :confused:

Ik denk dat hij eerder bedoelt dat hij heel blij is dat het geen allochtonen zijn terwijl iedereen dacht van wel (hij is zelf allochtoon en dan heb je toch een heel klein beetje een blij gevoel als iedereen eerst zegt ''weeral die allochtonen, zie daarom stem ik VB'' en dan ist dikke afgang dat het geen allochtonen zijn)

Maar dat doet idd niet meer ter zake. Het is gewoon erg dat mensen zo'n dingen doen.
Stelen is 1 ding, maar waarom moet je die persoon daarna in de prak slaan?

el shorty
6 mei 2007, 14:42
Thread terug geopend op aanvraag. Ik heb een pm ontvangen van een persoon die meer weet over de zaak. Volgens hem ging het over autochtonen die nog niet in aanraking zijn gekomen met het gerecht. Nu zijn alle aspecten van de zaak bekend en kan er gediscussiërd worden zonder er een nietes-welles spelletje van te maken als niet alle feiten bekend zijn.

En waar zitten al al die Belangertjes nu die het toch al wisten dat het allochtonen zouden zijn? @ 3at en, lacucaracha :ironic:
Vooral het feit dat je 'Natuurlijk', enz gebruikt is wraakroepend.

Meestappen in een racistisch discours of die stereotiepen uitdragen is evengoed racisme. En nu het toch wel autochtonen blijken te zijn zullen we jullie hier wel niet meer zien of horen zeker?

freeza
6 mei 2007, 14:52
Ik denk dat hij eerder bedoelt dat hij heel blij is dat het geen allochtonen zijn terwijl iedereen dacht van wel (hij is zelf allochtoon en dan heb je toch een heel klein beetje een blij gevoel als iedereen eerst zegt ''weeral die allochtonen, zie daarom stem ik VB'' en dan ist dikke afgang dat het geen allochtonen zijn)

Maar dat doet idd niet meer ter zake. Het is gewoon erg dat mensen zo'n dingen doen.

ik moe eerlijk toegeven dat ik ook eerst dacht van "tzijn weer *** of *** " (best ma zelf censureren voor ik ne hoop gezeik naar mijn hoofd krijg :p) maar kvond het eigelijk al raar dat de vtm het niet zei dat het geen allochtonen waren...

Moesten het wel allochtonen geweest zijn, denk ik dat het wel uitgebreid zou besproken worden.

_DKsissor_
6 mei 2007, 15:01
En waar zitten al al die Belangertjes nu die het toch al wisten dat het allochtonen zouden zijn? @ 3at en, lacucaracha
Vooral het feit dat je 'Natuurlijk', enz gebruikt is wraakroepend.

Meestappen in een racistisch discours of die stereotiepen uitdragen is evengoed racisme. En nu het toch wel autochtonen blijken te zijn zullen we jullie hier wel niet meer zien of horen zeker
spijtig genoeg is het in 9 van de 10 gevallen ne allochtoon.En dat is dan nog wel een minderheidsgroep in ons land dus eigenlijk is er niks verwonderlijk aan dat het eens ne autochtoon is.
Schandalig is het wel dat het nu weinig aandacht krijgt maar ik denk niet dat als het allochtonen geweest waren hett zoveel meer aandacht kreeg sinds onze media niet echt VB gericht zijn

Thallyos
6 mei 2007, 15:11
spijtig genoeg is het in 9 van de 10 gevallen ne allochtoon.En dat is dan nog wel een minderheidsgroep in ons land dus eigenlijk is er niks verwonderlijk aan dat het eens ne autochtoon is.
Schandalig is het wel dat het nu weinig aandacht krijgt maar ik denk niet dat als het allochtonen geweest waren hett zoveel meer aandacht kreeg sinds onze media niet echt VB gericht zijn

Zo'n dingen met autochtonen gebeuren hele dagen maar halen gewoon de media niet. Het is dan ook deels de schuld van de media dat je direct aan allochtonen denkt, maar het is ook voor een groot deel je eigen (domme) schuld als je niet eens de moeite neemt om eens verder te zien en dieper na te denken.

Ik ben feitelijk ook wel blij dat het autochtonen bleken te zijn, zeker met die reacties hier in het begin. Het valt ook wel op dat deze thread heel wat minder ondergespamd wordt met haat tegen autochtonen dan tegen allochtonen moesten zij de daders geweest zijn.

nigel555
6 mei 2007, 15:12
kvin da erg. Met 5man 1iemand in elkaar slaan:s
Het is ver gekomen...

Time
6 mei 2007, 15:15
kvin da erg. Met 5man 1iemand in elkaar slaan:s
Het is ver gekomen...
Het is nergens gekomen, dit gebeurde 10 jaar geleden ook, 50 jaar geleden ook, 500 jaar geleden ook. Toen was er gewoon geen media die er vandaag is.

Shit happens, de media doet het gewoon lijken alsof dit 50 jaar geleden nooit voorkwam door er hysterisch op te springen.

Ali_
6 mei 2007, 15:19
Het is nergens gekomen, dit gebeurde 10 jaar geleden ook, 50 jaar geleden ook, 500 jaar geleden ook. Toen was er gewoon geen media die er vandaag is.

Shit happens, de media doet het gewoon lijken alsof dit 50 jaar geleden nooit voorkwam door er hysterisch op te springen.

Inderdaad!

Al die discussies over de jeugd of de mens in het algemeen die agressiever zou worden is imo pure bullshit.

nigel555
6 mei 2007, 15:39

pssst
vroeger als het een vechtpartij was. Dan was 1tegen 1.
Nu gaan ze eerst een bende halen. De mentaliteit is verziekt. Vroeger werd er gevochten inderdaad, en waarom ze hadden een stuk in under voeten.
Er zijn zeer zeer weinig verhalen waar er vroeger iemand in elkaar werd geslagen voor niets.
Nu krijg je al mot als je te lang in iemand zijn richting kijkt.

greetz,
nigel

Oldskooler
6 mei 2007, 16:26
Zo'n dingen met autochtonen gebeuren hele dagen maar halen gewoon de media niet. Het is dan ook deels de schuld van de media dat je direct aan allochtonen denkt, maar het is ook voor een groot deel je eigen (domme) schuld als je niet eens de moeite neemt om eens verder te zien en dieper na te denken.

Ik ben feitelijk ook wel blij dat het autochtonen bleken te zijn, zeker met die reacties hier in het begin. Het valt ook wel op dat deze thread heel wat minder ondergespamd wordt met haat tegen autochtonen dan tegen allochtonen moesten zij de daders geweest zijn.

ach bullshit, zowat 80% van onze gevangenissen zit vol met niet-autochtonen. Typische probleemscholen, jawel, überallochtoonscholen. De meeste delinquenten = van vreemde origine.

Ga anders zelf eens een metrostation in.

Onlangs nog een hele school moeten sluiten, omdat ze de probleemjongeren niet meer aankon. Ja jongeren, nationaliteit werd niet vermeld ;)(mja zal dan ook wel een hele waslijst geweest zijn). Jullie proberen de media in jullie voordeel te gebruiken, dit terwijl de afkomst van de daders zeer vaak wordt verzwegen, af en toe staat er 'van vreemde origine' bij, maar meestal niet. Dan staat er gewoon jongeren, of belgen.

Tuurlijk gebeuren zulke dingen elke dag, maar de verhouding tussen de nationaliteiten zit serieus scheef. HEt is niet de schuld van de media, sommige groepen schieten er gewoon langs alle kanten bovenuit. Als een groep een veel hoger percentage vertegenwoordigt, is het ook niet meer dan logisch dat die groep meer in de kranten verschijnt. Nogal simpel om de media de schuld te geven he, als de verhoudingen er niet om liegen.

noreeeee
6 mei 2007, 16:30

Idd, dieje mens zal er niet beter vanworden. Maar ik ben idd allochtoon allé kweet dat eigenlijk niet. Mijn pa is van Marokko mijn mama is Belgische maar mijn moeder heeft unief gedaan (tschijnt dat daar ook iet mee te maken heeft). Dus kweet niet of ik allochtoon ben :P

Gentille
6 mei 2007, 16:31
ach bullshit, zowat 80% van onze gevangenissen zit vol met niet-autochtonen. Typische probleemscholen, jawel, überallochtoonscholen. De meeste delinquenten = van vreemde origine.

80% :wtf:. Ik dacht dat het iets van een 30-40% was.

TheCrow7
6 mei 2007, 16:36
ach bullshit, zowat 80% van onze gevangenissen zit vol met niet-autochtonen.

Link naar deze statistieken ?

Oldskooler
6 mei 2007, 16:39
80% :wtf:. Ik dacht dat het iets van een 30-40% was.

oe please al zo vaak over gediscussieerd geweest.

Zal proberen de link te zoeken.

60% is letterlijk van vreemde origine, 20% is belg van vreemde origine, tesamen 80%

Laat ik ondertussen al zoet maken met het jaar 2006:

"% gevangen vreemdelingen op hun totaal naar voorhechting en veroordeeld 2006"

http://www.npdata.be/Data/Gevangenis/Gevangenen-nationaliteit-c-pct-op%20vreemdelingen.htm

tesamen dus 78% voor de letterlijke vreemdelingen (dus niet belgen van vreemde origine die zitten bij in de categorie 'andere')

TheCrow7
6 mei 2007, 16:48
En waar staan de medische gevallen opgenomen ? Een percentage van de geïnterneeden is psychiatrisch patient omdat daar geen plaatsen voor zijn in de psychiatrie.

zarathustra
6 mei 2007, 16:53
geweld is geweld, hard aanpakken die handel >_>

rabsi
6 mei 2007, 16:55
oe please al zo vaak over gediscussieerd geweest.

Zal proberen de link te zoeken.

60% is letterlijk van vreemde origine, 20% is belg van vreemde origine, tesamen 80%

Laat ik ondertussen al zoet maken met het jaar 2006:

"% gevangen vreemdelingen op hun totaal naar voorhechting en veroordeeld 2006"

http://www.npdata.be/Data/Gevangenis/Gevangenen-nationaliteit-c-pct-op%20vreemdelingen.htm

tesamen dus 78% voor de letterlijke vreemdelingen (dus niet belgen van vreemde origine die zitten bij in de categorie 'andere')

:offtopic:
kun je even uitleggen hoe je aan die 78% komt ? wat ge opgetelt enzo hebt ?

Messias.
6 mei 2007, 17:29
vroeger als het een vechtpartij was. Dan was 1tegen 1.

Hey dudes, we hebben hier ook al een tijdsreiziger. Nigel555 heeft het verleden extensief bezocht en concludeerde dat er vroeger uitsluitend 1 op 1 gevechten plaatsvonden!

Denk nu toch eens na jongen, zoiets is van alle tijden.

Oldskooler
6 mei 2007, 17:54
:offtopic:
kun je even uitleggen hoe je aan die 78% komt ? wat ge opgetelt enzo hebt ?

how, mja, die link van mij is toch niet goed, die procenten zijn berekend op het totaal vreemdelingen, niet op het globale aantal. Die linkt betekent dus niets. Nuja, ik vind mijn link toch niet meer terug.

Cyclone
6 mei 2007, 18:03
iemand een link naar het filmpje?

rabsi
6 mei 2007, 18:05
iemand een link naar het filmpje?

uhm precieze link niet ... maar heb gekeken op de site van VTM (www.vtm.be) naar het journaal van zaterdagavond laat (het journaal begint met dat filmke dus ge hoeft niet door te spoelen)

Gentille
6 mei 2007, 18:08
uhm precieze link niet ... maar heb gekeken op de site van VTM (www.vtm.be) naar het journaal van zaterdagavond laat (het journaal begint met dat filmke dus ge hoeft niet door te spoelen)

:eek: Dat is veel erger dan dat ik dacht. Die kerel springt letterlijk op die man zijn rug :help:

nigel555
6 mei 2007, 20:48
Hey dudes, we hebben hier ook al een tijdsreiziger. Nigel555 heeft het verleden extensief bezocht en concludeerde dat er vroeger uitsluitend 1 op 1 gevechten plaatsvonden!

Denk nu toch eens na jongen, zoiets is van alle tijden.

Oke, en zie jij het al gebeuren 20j geleden. Er loopt een gastje van 13j tegen u en gij zeit 19. En die kleine zegt ela wa ga tzijn. Moek op ui muile slaan mss.
Ge gaat mij niet zeggen dat ze vroeger ook zo brutaal waren, want toen kende men nog zoiets als respect voor de oudere. Nu is die lijn weg. Nu slaan ze op uw muil voor niets. O kerel ge hebt naar mijn lief haren decoté gekeken, sebiet 5man in uwen nek. En kan zo uren doorgaan.

greetz,
nigel

Stichero
6 mei 2007, 21:03
Oke, en zie jij het al gebeuren 20j geleden. Er loopt een gastje van 13j tegen u en gij zeit 19. En die kleine zegt ela wa ga tzijn. Moek op ui muile slaan mss.
Ge gaat mij niet zeggen dat ze vroeger ook zo brutaal waren, want toen kende men nog zoiets als respect voor de oudere. Nu is die lijn weg. Nu slaan ze op uw muil voor niets. O kerel ge hebt naar mijn lief haren decoté gekeken, sebiet 5man in uwen nek. En kan zo uren doorgaan.

greetz,
nigel

hahaha ok
you've made your point :cool:
ga eens naar den tijd van Daens en een paar bengels vermoorden u voor u schoon beurszakje ^^

nigel555
6 mei 2007, 21:35
hahaha ok
you've made your point :cool:
ga eens naar den tijd van Daens en een paar bengels vermoorden u voor u schoon beurszakje ^^

Deans euhm priester Daens dan?
Als je spreekt over die bengels van in die tijd is meestal wel van armoede, ziekte en honger é :). Nu zijn ze niet arm, ziek, en hongerig. Ze hebben geen redens.

Sanguin3
6 mei 2007, 21:36
Allochtoon of autochtoon, meerderjarig of minderjarig, zo'n gasten zijn een gevaar voor de maatschappij en hebben geen nut. Ik hoop dat ze ze te pakken krijgen en de volgende 2 decenia niet meer vrijlaten.

nigel555
6 mei 2007, 21:43
Allochtoon of autochtoon, meerderjarig of minderjarig, zo'n gasten zijn een gevaar voor de maatschappij en hebben geen nut. Ik hoop dat ze ze te pakken krijgen en de volgende 2 decenia niet meer vrijlaten.

als ze gepakt worden zullen ze max 15j celstraf krijgen. en dan nog. Het gerechtsysteem is te lax.

LaCucaracha
6 mei 2007, 21:44
als ze gepakt worden zullen ze max 15j celstraf krijgen. en dan nog. Het gerechtsysteem is te lax.

15j op papier, de facto 8j max dus:)

Avondland
6 mei 2007, 22:05

Zo'n extreme dingen gebeuren niet elke dag. En tuurlijk doen autochtonen ook zoiets maar in verhouding gebeurt het veel meer bij de allochtone bevolking. Voor bewijzen moet je maar even naar bepaalde statistieken van het gerecht gaan zien. Indien we inderdaad met overvolle gevangenissen zitten zou ik met plezier een wet voorstellen die onderschrijft dat mensen die niet tot onze gemeenschap behoren naar hun land van herkomst gestuurd worden of het land waarin hun familie vandaan komt en dat ze voor een onbepaalde tijd verbannen worden van België. Dat zou moeten gelden voor eenderwelke criminineel die tracht asiel te zoeken in België omdat hij zijn straf wil ontlopen.

nigel555
7 mei 2007, 07:42
15j op papier, de facto 8j max dus:)

das ook waar.
En als ze een psychiater halen en die verklaard ze ontoerekeningsvatbaar. kunnne ze nog gewoon in een instelling vliegen voor enkele jaren en dan nog enkele jaren gevang. En dan gaan ze in beroep. Ochja het is spijtig dat men nu eigenlijk al kan zeggen wat voor straf deze mensen zullen krijgen.

Thallyos
7 mei 2007, 09:03
Zo'n extreme dingen gebeuren niet elke dag. En tuurlijk doen autochtonen ook zoiets maar in verhouding gebeurt het veel meer bij de allochtone bevolking. Voor bewijzen moet je maar even naar bepaalde statistieken van het gerecht gaan zien. Indien we inderdaad met overvolle gevangenissen zitten zou ik met plezier een wet voorstellen die onderschrijft dat mensen die niet tot onze gemeenschap behoren naar hun land van herkomst gestuurd worden of het land waarin hun familie vandaan komt en dat ze voor een onbepaalde tijd verbannen worden van België. Dat zou moeten gelden voor eenderwelke criminineel die tracht asiel te zoeken in België omdat hij zijn straf wil ontlopen.

Zo'n wet zou ik volledig goedkeuren hoor :) Immigranten die misdaden plegen mogen van mijn part ook direct op het vliegtuig richting thuis gezet worden. Mss zou zo'n strengere wet sommie ouders wat aanzetten hun kinderen in toom te ouden voor ze allemaal buitengezet worden omdat zoonlief het nodig vond iemand in elkaar te slaan of iets te gaan stelen.

Het is een behoorlijk rechts voorstel wel (en dat voor een bijna linkse jongen :)) maar immigratie kan alleen maar als het mensen zijn die hier serieus willen komen werken en bijdragen aan het systeem. Anders horen ze hier imo niet.

Cyclone
7 mei 2007, 11:58

thx ;)

Troj
7 mei 2007, 12:07
VTM had helemaal geen recht die beelden uit te zenden om twee redenen:
1. Sensatiezucht overheerst blijkbaar op objectief verslaggeven. Die daders zijn vorige week allemaal opgepakt.
2. Zo'n beelden zijn veel te agressief om op tv te tonen. Dat is geen censuur ofzo, het is gewoon een feit dat vechtpartijen altijd zo agressief zijn, en de waarheid choqueert. Maar daarom moet een omroep zoiets nog niet gaan tonen, dat veroorzaakt onnodige angst.

maliq
7 mei 2007, 15:37
Ik vind dat gewoon schandalig, ik walg ervan.
Hoe fucked up moet je zijn om zoiets te doen ?
Die gasten mogen van mij direct zonder pardon de kogel krijgen, vuile klootzakken.

Avondland
7 mei 2007, 15:41
Het is een behoorlijk rechts voorstel wel (en dat voor een bijna linkse jongen :)) maar immigratie kan alleen maar als het mensen zijn die hier serieus willen komen werken en bijdragen aan het systeem. Anders horen ze hier imo niet.

Dat is net het grootste probleem. Als er 30.70% van de niet-Europese bevolking aan het werk is, hoe ga je die 69.30% van aanpakken?

Piejie
7 mei 2007, 16:52
Wanneer behoor je dan wel en niet tot "de gemeenschap"?

Avondland
7 mei 2007, 17:07
Wanneer behoor je dan wel en niet tot "de gemeenschap"?

Ik zou daar enkele voorwaarden op plakken om eerlijk te zijn.

1. Al meerdere generaties in dit land.
2. Gekend met onze waarden en normen én ze ook toepassen
3. Nederlandssprekend in Vlaanderen, Franssprekend in Wallonië of een van beiden in Brussel

Als alledrie vervuld zijn beschouw ik die persoon als zijnde staatsburger en mag die evenveel rechten genieten als alle andere staatsburgers. Maar behoren tot de volksgemeenschap is uiteraard iets anders.

Toxic!
7 mei 2007, 17:13
ik volg alleen niet met de generaties... waarom moet dat?

en in hoeverre gaan de normen en waarden? kan je bv. tegelijk moslim en belg zijn voor jou?

Piejie
7 mei 2007, 17:31
Idd, snap daar ook niks van :s

Het is allemaal zo onduidelijk. "Onze normen en waarden = welke?", "meerdere generaties = hoeveel?" :s

Kan je dat echt niet verduidelijken?

En dan sleur je er nog een tweede begrip ook bij. "De volksgemeenschap". Wat mag dat dan wel wezen? Behoor ik daar toe? Behoor jij daar toe?

Time
7 mei 2007, 17:33
Ik gok op een bewijs van goed gedrag en zeden - blanco strafblad.

EagleEye
7 mei 2007, 17:40
Waarom gaat het over allochtonen hier? :p

Wat ik schandalig vind is dat er in België geen enkele manier gevonden kan worden om de stations van het openbaar vervoer veilig te maken... -- waarom geen volwaardige agenten daar beneden?

Time
7 mei 2007, 17:43
Enig idee hoeveel extra personeel je daarvoor nodig hebt?

Avondland
7 mei 2007, 17:53
Enig idee hoeveel extra personeel je daarvoor nodig hebt?

Misschien goed voor het werkloosheidsprobleem ...

Gentille
7 mei 2007, 18:41
Misschien goed voor het werkloosheidsprobleem ...

Want dan waarschijnlijk weer hogere belastingen met zich zal meebrengen. Agenten=overheid.

Avondland
7 mei 2007, 19:00
En een repressieapparaat kan je beter niet liberaliseren, allez, dan toch vanuit de Belgische invalshoek bekeken.

el shorty
7 mei 2007, 21:22

Er zijn 3 keer meer autochtonen die misdaden begaan. Procentueel minder, in absolute cijfers dus veel meer.

MetalG
6 juni 2007, 17:44
ik zie het hier niet direct staan, maar heeft er iemand deze al gezien ?

.... Zinloos geweld .... (http://www.youtube.com/watch?v=ZiGmziDNdyY)

VTM is naar het schijnt ook aangeklaagd omdat ze deze uitgezonden hadden..

Mvg

Ali_
6 juni 2007, 17:47
Er is zelfs een thread over gestart geweest en gisteren werd er een link met dit videomateriaal in die thread over allochtonen gepost.

Oldskooler
6 juni 2007, 17:47
Is al een topic van :p

Spectre
6 juni 2007, 17:48
Ik hoop echt van harte dat het Vlaams Belang toch één keer aan de macht komt en er iets aan doet want dit kan echt niet meer. Waarom doen ze dat ? Zit het in hun aard ? Voelen ze zich stoer ? Omdat ze bruin zijn ?

jeezes christ man

MetalG
6 juni 2007, 17:51
Sorry, had niet in de allochtonen topic gekeken...

en die andere topic heb ik overgezien, hoewel ik hem nog steeds niet zie :D

Ali_
6 juni 2007, 17:52
http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=497463

amdr
6 juni 2007, 17:52
Oh my god ? Waarom vraag ik mij dan af? Vinden ze dit leuk iemand te pijnigen en te zien leiden?

De mens is soms nog het grootste beest op deze planeet als je zo'n filmpjes bekijkt, en dan zeggen dat we in de "beschaafde wereld" zitten...

Ziek wordt ik daar echt van :s

Emerxill
6 juni 2007, 17:53
Ik hoop echt van harte dat het Vlaams Belang toch één keer aan de macht komt en er iets aan doet want dit kan echt niet meer. Waarom doen ze dat ? Zit het in hun aard ? Voelen ze zich stoer ? Omdat ze bruin zijn ?

jeezes christ man

Van een crew-member had ik toch een iets verstandigere reply verwacht. :niceone:
Anyway,
1. Dat waren allemaal autochtonen, en geen "bruin", en zijn allemaal opgepakt.
2. Denkt ge nu echt dat het VB hier iets aan gaat doen moesten ze ooit aan de macht komen? :doh:

Piejie
6 juni 2007, 17:55

jeezes christ man
?

Gaat het hier over allochtonen dan? :wtf:

MetalG
6 juni 2007, 17:55
Van een crew-member had ik toch een iets verstandigere reply verwacht. :niceone:
Anyway,
1. Dat waren allemaal autochtonen, en geen "bruin", en zijn allemaal opgepakt.
2. Denkt ge nu echt dat het VB hier iets aan gaat doen moesten ze ooit aan de macht komen? :doh:

vrije mening :o ?

?

Gaat het hier over allochtonen dan? :wtf:

Hij legt direct de link met allochtonen omdat het vaker wordt gedaan door allochtonen.

moet die jongen niet opeten.

Spectre
6 juni 2007, 17:56
De eerste die hier nog afkomt dat ik anders moet reageren heeft er dus van eh. Het is niet omdat er crew member onder mijn avatar staat dat ik overal mijn mening moet inslikken. Als er belg op hun paspoort staat zijn het automatisch autochtonen zeker ?

exploder
6 juni 2007, 17:58
zinloos geweld
zinloos geweld
zinloos geweld

geweld is zowat altijd zinloos

Ali_
6 juni 2007, 18:01
Grappig hoe de posts die we kunnen quoten als domste posts van het jaar net in actua tegenkomen.

En ja als er op de site van de belgische politie niet expliciet wordt verteld dat het om allochtonen gaat zijn de daders of slachtoffers autochtonen.

Als er mensen zijn die nog steeds in een of andere grote complottheorie geloven over de media die zou verzwijgen wat de afkomst is van dader of slachtoffer zou beter eens een paar kranten lezen voor ze zulke beweringen maken.
Want ELK crimineel feit dat wordt gepleegd kan je terugvinden wat de afkomst is van de dader.

amdr
6 juni 2007, 18:02
De eerste die hier nog afkomt dat ik anders moet reageren heeft er dus van eh. Het is niet omdat er crew member onder mijn avatar staat dat ik overal mijn mening moet inslikken. Als er belg op hun paspoort staat zijn het automatisch autochtonen zeker ?
Noemt men naturalisatie he ;) En komt mede door Belgie zelf toen ze enorm vel mensen naar hier hebben gescheept om hier te komen werke etc jaren geleden. Daar dragen we nu denk ik wel de gevolgen van

Spectre
6 juni 2007, 18:02
Grappig hoe de posts die we kunnen quoten als domste posts van het jaar net in actua tegenkomen.

En ja als er op de site van de belgische politie niet expliciet wordt verteld dat het om allochtonen gaat zijn de daders of slachtoffers autochtonen.

Als er mensen zijn die nog steeds in een of andere grote complottheorie geloven over de media die zou verzwijgen wat de afkomst is van dader of slachtoffer zou beter eens een paar kranten lezen voor ze zulke beweringen maken.
Want ELK crimineel feit dat wordt gepleegd kan je terugvinden wat de afkomst is van de dader.

omdat het altijd hetzelfde is zeker :sop:

Ali_
6 juni 2007, 18:06
Geloof me als het om "nieuwe belgen" gaat zal er ecpliciet bij staan van welk land ze komen en als het feit nog eens opgeblazen wordt zal je ook weten wanneer en hoe die persoon hier is gekomen.

Al die mensen die beweren dat wordt stilgezwegen wat de afkomst is van de dader hebben ofwel nooit een krant vastgehad ofwel geloven ze gewoon graag in een duivels complottheorie.

SMa
6 juni 2007, 18:10
en da is nooit in het nieuws gekomen ofzo?
(ik volg enkel vrt-nieuws)

als ik die beelden zo een paar keer bekeken heb, lijkt het alsof het slachtoffer nog iets roept naar die gasten
anders zie ik geen reden waarom ze iedere keer terugkomen

Piejie
6 juni 2007, 18:10
Waarom ga je er van uit dat het automatisch allochtonen zijn en gebruik je direct woorden als "hun aard", "bruin", ...

Toch ook niet echt doordacht lijkt me?

Spectre
6 juni 2007, 18:12
omdat ik het beu ben, daarom !
en het is niet alsof ze niet bruin zijn :/
als er iemand blanke tegen mij zegt heb ik daar noppes problemen mee maar OH WEE als het bruin is hoor

Emerxill
6 juni 2007, 18:18
Omdat anderen der ook op gepakt worden en er op zijn minst een warning aan hun been hebben.

Gij maakt deel uit van de organisatie, dus gij draagt een voorbeeldfunctie. Hoge boompjes vangen veel wind ;)

puni
6 juni 2007, 18:20
Ehm, kheb die beelden eenmaal gezien, kdenk da ge zelfs kon zien dat de persoon die blijft stampen blank is.. en besides het is al bevestigd geweest dat het Belgen waren. Mss moet ge een beetje op uw tong bijten tot ge alle informatie kent, ipv direct mensen te beschuldigen.

Flipkikker
6 juni 2007, 18:22

als ik die beelden zo een paar keer bekeken heb, lijkt het alsof het slachtoffer nog iets roept naar die gasten

Ik geloof niet dat het slachtoffer nog 1 iets kan roepen na die 1e aanval ;)

Ws was hij al onmiddellijk bewusteloos of te zeer gekwetst om nog bewust te reageren :s

Ziek gewoon van die daders, ik hoop dat die jongen effectief levenslang krijgt

Ali_
6 juni 2007, 18:27

Dat is wel in het nieuws geweest, ook in de kranten, maar werd niet zo sensationeel behandeld.
En de reden daartoe is dat een crimineel feit als deze veel sensationeler is als dader en slachtoffer van verschillende afkomst zijn.

Je moet er maar eens op letten, een vechtpartij of steekpartij of schietpartij waar dader allochtoon/autochtoon en slactoffer autochtoon/allochtoon is krijgt veel meer aandacht omdat het voor heel wat mensen dan erger blijkt te zijn.
En daar zijn de media van op de hoogte :)

als er iemand blanke tegen mij zegt heb ik daar noppes problemen mee maar OH WEE als het bruin is hoor

Al eens gedacht dat bepaalde allochtonen irritante uitspraken als deze ook kotsbeu zijn :)

Frado2005
6 juni 2007, 18:30

Ws was hij al onmiddellijk bewusteloos of te zeer gekwetst om nog bewust te reageren :s

ge denkt toch nooit dat die effectief levenslang zal krijgen. Meer zo'n 2 jaar gevangenisstraf ^o)

SweetEmmaRose
6 juni 2007, 18:33

Reken er maar niet op, het is 'poging tot doodslag', omdat die man in coma ligt.. Maar dat verdienen zulke mensen inderdaad wel. Aan zulke soort mensen valt niks meer te doen.

MetalG
6 juni 2007, 18:35
Reken er maar niet op, het is 'poging tot moord', omdat die man in coma ligt.. Maar dat verdienen zulke mensen inderdaad wel. Aan zulke soort mensen valt niks meer te doen.

mja, hersendood en in coma, een plant dus :s

SweetEmmaRose
6 juni 2007, 18:37
mja, hersendood en in coma, een plant dus :s

Nogaltijd niet moord he, maar idd het is praktisch hetzelfde. Poging tot doodslag is echt een understatement

VinceFeet
6 juni 2007, 18:42
Eerst en vooral, die beelden zijn echt verschrikkelijk (volgens mij gaat Youtube ze ook niet laten staan). Voor zo'n gruweldaden zijn echt geen woorden.

En daarnaast weet ik niet zo goed wat ik moet zeggen. 'At the wrong place, at the wrong time' lijkt hier, helaas, weeral van toepassing. Vandaag de dag volstaat het om gewoon om op het verkeerde tijdstip te passeren op de verkeerde plaats. Het gevolg is zinloos/willekeurig geweld waarvan elke mens met een hart moet kotsen.

En ik zou graag met zekerheid weten of het al dan niet om allochtonen ging. Ik wil Ali echt wel geloven maar ik moet zwart op wit lezen dat het om autochtonen/allochtonen gaat vooraleer ik me nog meng in deze discussie.

Flipkikker
6 juni 2007, 18:42
Was er in die andere thread niet gezegd dat die man intussen dood was?

Alléja, kheb geen nieuwsbericht ofzo ervan gezien, maar sowieso beschouw ik iemand in coma slaan even erg als doodslag :s

Eoz
6 juni 2007, 18:43
jah tis niet poging tot moord, maar poging tot doodslag. Naar het schijnt is die man ondertusse overleden. Vind dit niet kunnen, en die manne verdiene extreem hard gestraft te worde. maar om dit direct af te schuive op "allochtonen" is minstens even erg.

Vrije meningsuiting zeggen ze dan :
A. En als we er iets op zeggen dreig je met ons te bannen van het forum... the irony :)

B. Als ge respect van zo'n grote deugd vindt, begin dan eerst met uzelf en verbindt uzelf niet met een partij die haat predikt.

Deze boodschap uiteraard met alle respect.

Ali_
6 juni 2007, 18:44
Was er in die andere thread niet gezegd dat die man intussen dood was?

Alléja, kheb geen nieuwsbericht ofzo ervan gezien, maar sowieso beschouw ik iemand in coma slaan even erg als doodslag :s

Idd, iemand heeft onlangs gepost dat die man gestorven is.

Flipkikker
6 juni 2007, 18:46
En ik zou graag met zekerheid weten of het al dan niet om allochtonen ging. Ik wil Ali echt wel geloven maar ik moet zwart op wit lezen dat het om autochtonen/allochtonen gaat vooraleer ik me nog meng in deze discussie.

Maakt het iets uit?

NEEN.

Enkel marginalen en ander uitschot doen zo'n zaken als dit. Jammergenoeg worden tegenwoordig de allochtonen voorlopig nog meer in de marginaliteit gedwongen (of "vrijwillig" kan ook, net zoals je dat bij autochtonen hebt!) dan autochtonen.
Dit is gewoon door het milieu waarin ze opgroeien, hun opvoeding, of gewoon de foute hersenen (of het ontbreken ervan),...

Gentille
6 juni 2007, 18:48

Het waren wel degelijk autochtonen, na de feiten is dat meermaals vermeld geweest, waarom is dat nu zo moeilijk om te geloven? :confused:

Eoz
6 juni 2007, 18:50
Maakt het iets uit?

NEEN.

Enkel marginalen en ander uitschot doen zo'n zaken als dit. Jammergenoeg worden tegenwoordig de allochtonen voorlopig nog meer in de marginaliteit gedwongen (of "vrijwillig" kan ook, net zoals je dat bij autochtonen hebt!) dan autochtonen.
Dit is gewoon door het milieu waarin ze opgroeien, hun opvoeding, of gewoon de foute hersenen (of het ontbreken ervan),...

of de provocatie van anderen die hen uitschot vinden :)

SweetEmmaRose
6 juni 2007, 18:50
Het maakt helemaal niet uit of het ni allochtonen of autochtonen, blanken of bruine waren. Wtf?

Flipkikker
6 juni 2007, 18:51
Het maakt helemaal niet uit of het ni allochtonen of autochtonen, blanken of bruine waren. Wtf?

Is dit nu bevestigend of nie? :p

Anders verwacht ik een deftige uitleg hoor :naughty:

VinceFeet
6 juni 2007, 18:55
Maakt het iets uit?

NEEN.

Maakt dat iets uit? Ja Flipkikker, dat maakt iets uit voor deze discussie. Als het om allochtonen ging zou ik in dit topic verwoorden wat mijn mening is omtrent het probleem met de allochtone jeugd. Maar als het om autochtonen gaat is het vrij belachelijk en irrelevant om die mening omtrent allochtonen uiteen te zetten, nietwaar? Bovendien zou het alleen maar kwaad bloed zetten bij andere members.

Dus nogmaals Flipkikker: Ja, dat is een belangrijk gegeven in deze discussie.

Het waren wel degelijk autochtonen, na de feiten is dat meermaals vermeld geweest, waarom is dat nu zo moeilijk om te geloven? :confused:

Mijn excuses, blijkbaar zijn de threads juist gemerged en ik heb dit topic nooit gevolgd dus wist niet dat het om autochtonen ging. Nogmaals mijn excuses.

Sanguin3
6 juni 2007, 18:57
Maakt het iets uit?

NEEN.

Ben ik volledig mee eens. Op school gebeurt het teveel, dat allochtonen met potentie, naar het BSO of andere lagere richtingen worden geschoven. Niet dat ik iets heb tegen bso'ers, maar dat is toch één van de hoofdredenen waardoor er zoveel op het slechte pad geraken.

Voor de mensen die zeggen dat ze zich niet kunnen integreren: bij ons op de unief zijn er meer dan genoeg die Nederlands volgen en het ook effectief kunnen. Ik ken er een paar die zelfs Vlaamser zijn dan mij!

exploder
6 juni 2007, 18:59

Kijk, er zijn veel allochtonen ('bruine mensen') die boel maken en dergelijke.

Maar serieus, hoeveel hersenloze belgen (de blanken dan, om jouw redenering te volgen) zijn er niet?

M'n maat zit op kot in een "turkenbuurt" in Gent, en als hij boel ziet in z'n straat zijnt altijd marginale blanke gentenaars onder elkaar die elkaar zitten af te motten.

De meeste criminelen komen uit de onderste laag van de bevolking, en daar horen nu eenmaal (om verschillende redenen) heel wat allochtonen bij, dus veel allochtone criminelen ja.

En JA er zijn ook allochtonen met veel geld die de boel verzieken, maar autochtonen even goed.

Ben ik volledig mee eens. Op school gebeurt het teveel, dat allochtonen met potentie, naar het BSO of andere lagere richtingen worden geschoven. Niet dat ik iets heb tegen bso'ers, maar dat is toch één van de hoofdredenen waardoor er zoveel op het slechte pad geraken.

Voor de mensen die zeggen dat ze zich niet kunnen integreren: bij ons op de unief zijn er meer dan genoeg die Nederlands volgen en het ook effectief kunnen. Ik ken er een paar die zelfs Vlaamser zijn dan mij!
edit: Wat ik juist gepost hebt, wordt hierbij ondersteund.
De meeste mensen uit de onderste laag van de maatschappij volgen BSO.
(EN JA er zitten ook niet-marginalen in het bso en ook marginalen in het tso/aso)

Soit, al die gastjes die vanalles kapotmaken, die stelen, vechten, mensen bedreigen, ... en telkens maar recidiveren spuw ik uit.
Mja, 't merendeel dat opgepakt wordt door de politie omwille van crimineel feit wordt toch niet of nauwelijks gestraft/heropgevoed.

Flipkikker
6 juni 2007, 19:01
Maakt dat iets uit? Ja Flipkikker, dat maakt iets uit voor deze discussie. Als het om allochtonen ging zou ik in dit topic verwoorden wat mijn mening is omtrent het probleem met de allochtone jeugd. Maar als het om autochtonen gaat is het vrij belachelijk en irrelevant om die mening omtrent allochtonen uiteen te zetten, nietwaar? Bovendien zou het alleen maar kwaad bloed zetten bij andere members.

Dus nogmaals Flipkikker: Ja, dat is een belangrijk gegeven in deze discussie.

Ok dan, op die manier is het relevant voor jou, maar voor de misdaad zelf blijft het irrelevant,
het blijft even erg en is niet typisch voor een bepaalde bevolkingsgroep in het algemeen.

fraCk
6 juni 2007, 19:02
Al eens gedacht dat bepaalde allochtonen irritante uitspraken als deze ook kotsbeu zijn :)
².. met die vooroordelen bereikt ge ook niks spectre. Ge praat alsof alle allochtonen da goedkeuren wat andere allochtonen doen, wat niet zo is want we hebben er zelf ook niks aan (integendeel). Dus stop met iedereen over dezelfde kam te scheren want tis best teleurstellend :sop:
Toch spijtig dat het weer over allochtonen moet gaan, want het heeft er niet eens iets mee te maken.. khad beter verwacht van een mod.

Ali_
6 juni 2007, 19:08

In se maakt het idd niets uit Flipkikker, voor jou niet, voor mij niet, voor Vincefeet ook niet.

Maar ik snap wel waarom hij er nu wel belang aan hecht, omdat er heel veel mensen zijn die het meteen aanhalen, de ts insinueerde meteen dat het om allochtonen ging, en dus wil je wel weten of het klopt of niet en toen het niet bleek te kloppen geraakte die thread niet verder dan 3 pagina's.

En daar krijg ik dan weer mijn bevestiging hoe het hier toch vol zit met een bende leugenaars voor wie het weldegelijk erger is als allochtonen die misdaad hebben gepleegd en daarom is het van belang in deze thread.

Nogmaals, dat jullie je niet schamen snap ik toch niet hoor.
Vrije meningsuiting is het belangrijkste, maar blijkbaar enkel als het voor jou geldt, want anders ban! Hoe enig :)

We mogen onze mond niet opendoen als het over geweld gaat, wel de allochtonenthread zit aan de 15e pagina en hier was het gedaan na de 3e en zover zijn we ook enkel geraakt omdat die allochtonen-autochtonen discussie boven water kwam.

Maar idd Flipkikker heeft gelijk, in se heeft het geen belang.
Maar voor de belangen van Vlaanderen is de afkomst van de dader blijkbaar zeer belangrijk.

VinceFeet
6 juni 2007, 19:10
Ok dan, op die manier is het relevant voor jou, maar voor de misdaad zelf blijft het irrelevant,
het blijft even erg en is niet typisch voor een bepaalde bevolkingsgroep in het algemeen.

Dan begrijpen we elkaar! ;)

rabsi
6 juni 2007, 19:19
Vrije meningsuiting is het belangrijkste, maar blijkbaar enkel als het voor jou geldt, want anders ban! Hoe enig :)

2nd
dat was er idd dik over voor het actua forum, die dreiging

Xenthril
6 juni 2007, 19:31
we leven in een MULTICULTURELE samenleving, dat is geen utopie, dat is geen fantasie in het hoofd van een linkiewinkie, dat is simpelweg de REALITEIT

dus stop met wenen VB en INTEGREER ZELF eens in de maatschappij!

Sta me toe dat even in vraag te trekken, m'n beste.
We leven inderdaad in een land waar verschillende culturen bijeen zitten. Maar in tegenstelling tot wat jij hier komt roepen, is het geen multiculturele SAMENleving.
In plaats van een vermenging van culturen, wat op zich niet slecht is, in redelijke mate welteverstaan, hebben we een segregatie van culturen.
Een hoop verschillende culturen die elkaar tolereren, maar weinig tot niets met elkaar te maken (willen) hebben.

Hoe multicultureel is de samenleving waar er aparte zwemuren zijn voor moslimvrouwen?
Waar bepaalde delen van bepaalde steden enkel bewoond worden door cultuur X, die cultuur Y daar met alle macht wil buitenhouden?
Waar de ene bevolkingsgroep de ander de schuld van alles geeft, en visa versa?
Waar, zoals hier op dit forum ergens staat, plannen bestaan voor een school voor moslimmeisjes, zodat ze hun hoofddoek kunnen dragen. Of de aparte scholen voor Joodse kinderen in Antwerpen, en waarschijnlijk ook in andere steden.
Over Joden gesproken, een land waar Joden met stenen worden bekogeld door moslimjongeren, om het feit dat ze Jood zijn.

Neen, m'n beste. Multicultureel, ja. Samenleving, verre van, het heeft meer weg van Apartheid.

:offtopic: Ja, ik antwoord op een post van op de 1ste pagina, en neen ik heb de rest niet gelezen. Geen tijd.

Gentille
6 juni 2007, 19:42
Over Joden gesproken, een land waar Joden met stenen worden bekogeld door moslimjongeren, om het feit dat ze Jood zijn.

Dat gaat wel iets verder hoor en dat is niet enkel en alleen omdat ze Jood zijn. Mess zijn die jongeren het wel gewoon beu om in een vluchtelingenkamp te wonen en willen ze hun grond terug? :unsure: ( als je het hebt over Israël en Palistina natuurlijk, kan het er moeilijk uit afleiden)

Ali_
6 juni 2007, 19:44
Aub geen israël palestina discussie hé, het gaat hier al genoeg offtopic met al dat allochtonengebash.

Tis trouwens echt grappig om te zien hoe ver sommige mensen het hier gaan zoeken om de schuld op een of andere manier op allochtonen te steken.

Blanco
6 juni 2007, 20:09
Dat filmpje is zeker van't net gehaald?

SMa
6 juni 2007, 20:18
Tis trouwens echt grappig om te zien hoe ver sommige mensen het hier gaan zoeken om de schuld op een of andere manier op allochtonen te steken.
Die autochtone daders waren het misschien beu dat allochtonen altijd de volle aandacht krijgen in zo'n situatie?
=> ze slaan iemand halfdood om zich te bewijzen
=> de allochtonen zijn de oorzaak!!

Xenthril
6 juni 2007, 20:24
Dat gaat wel iets verder hoor en dat is niet enkel en alleen omdat ze Jood zijn. Mess zijn die jongeren het wel gewoon beu om in een vluchtelingenkamp te wonen en willen ze hun grond terug? :unsure: ( als je het hebt over Israël en Palistina natuurlijk, kan het er moeilijk uit afleiden)

Sorry voor de onduidelijkheid, ik doelde dus op een voorval in België ergens begin dit jaar of eind vorig jaar.

Voorts, omdat ikzelf niet zo'n goed schrijver ben als de man die mijn post heeft geïnspireerd:
http://www.filipdeman.be/10/3/

Ja, ik ben er mij van bewust dat de tekst op de site van een VB-er staat, maar kom, laat ons geen vooroordelen koesteren, nietwaar. Jos De Man slaagt namelijk menig nagel op de kop.

SweetEmmaRose
6 juni 2007, 20:44
Is dit nu bevestigend of nie? :p

Anders verwacht ik een deftige uitleg hoor :naughty:

Ik ben zelf een blanke allochtoon dus ja het is bevestigend :)

Ali_
6 juni 2007, 20:46
Die autochtone daders waren het misschien beu dat allochtonen altijd de volle aandacht krijgen in zo'n situatie?
=> ze slaan iemand halfdood om zich te bewijzen
=> de allochtonen zijn de oorzaak!!

Idd, dat moet het geweest zijn!

Maar nu even serieus: er zijn niet zo heel lang geleden mensen van een of andere extreemrechtse groepering opgepakt omdat ze een aanslag op Filip Dewinter planden die ze dan zouden laten uitschijnen alsof het door een allochtoon was gedaan en dan een aanslag op Abou Jahjah om te laten uitschijnen als wraakactie, en zo onrust bij het volk te creëeren en de verschillende bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten.
:crazy:

Gentille
6 juni 2007, 20:48
Idd, dat moet het geweest zijn!

Maar nu even serieus: er zijn niet zo heel lang geleden mensen van een of andere extreemrechtse groepering opgepakt omdat ze een aanslag op Filip Dewinter planden die ze dan zouden laten uitschijnen alsof het door een allochtoon was gedaan en dan een aanslag op Abou Jahjah om te laten uitschijnen als wraakactie, en zo onrust bij het volk te creëeren en de verschillende bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten.
:crazy:

Ja die dudes wouden een ware burgeroorlog ontketenen :crazy:. Gelukkig is dat voorkomen.

DeViL-M4N
7 juni 2007, 11:06
De dagelijkse dosis zinloos geweld.

dit tegenover zinvol geweld?

rabsi
7 juni 2007, 11:19
dit tegenover zinvol geweld?

ik geloof oprecht dat er zinvol geweld bestaat... hoe moeilijk dat ook lijkt om ethisch te rechtvaardigen :p

no_way2go
10 juni 2007, 15:41
Zinvol geweld als: "politie arresteert inbreker en gooit hem op de grond"?

Daar kan ik nog inkomen, maar zinvol geweld als: "Amerikanen bombarderen X, duizenden doden." No thx.

hipStar
10 juni 2007, 15:50
Yves Leterme, Geert Burgois(?) en Luc Goutry CdenV/N-VA

Piejie
10 juni 2007, 15:54
Oké :unsure:

gamertech
17 juni 2007, 19:23
:(

te ziek, zinloos geweld, we komen het in deze tijd meer voor maar dit is te ziek. non respect.

http://www.zv-magazine.be/maak_u_klaar_om_heeel_erg_kwaad_te_worden

geen respect voor die gasten. :s

Amoeba
17 juni 2007, 19:26
dat mes was er teveel aan, ben er toch ff stil van
zonder steken had die jongen waarschijnlijk nog geleefd..

Simonn
17 juni 2007, 19:27
:(

te ziek, zinloos geweld, we komen het in deze tijd meer voor maar dit is te ziek. non respect.

http://www.zv-magazine.be/maak_u_klaar_om_heeel_erg_kwaad_te_worden

geen respect voor die gasten. :s

Dit is inderdaad wraakroepend, maar zo'n dingen gebeuren spijtig genoeg elke dag.. Als we voor elk geval van zinloos geweld een thread zouden moeten openen, zou het forum plat liggen.

(is trouwens al een oud filmpje)

gizmo666
17 juni 2007, 19:28
das al oud hoor. maar idd wel erg

Reetman
17 juni 2007, 19:28
Dat ze die gsm proberen stelen daar kun je je ergens wel bij neerleggen, zo'n mensen zijn er u eenmaal...maar die messteken WTF:sad:

SweetEmmaRose
17 juni 2007, 19:30
Ja is al oud, echt ni normaal e.

Blanco
17 juni 2007, 19:31
Dat heeft hier al gestaan hoor en het is vrij oud nieuws
T'is idd ziek. De jongste van de drie doet dan nog de moord, kan goed zijn dat hij al weer vrij rondloopt.

LaCucaracha
20 juni 2007, 16:42
echt ziek, zo'n kerels zouden de doodstraf moeten krijgen... waarom hem neersteken als je zijn gsm al hebt :/ :sad: