PDA

Volledige versie bekijken : zeefdruk materiaal

klinger
4 mei 2007, 16:46
ik loop mij suf te googelen naar winkels die hobby materiaal verkopen om zelf te zeefdrukken (met emulsie)... ik ben dus op zoek naar gaas, inkt (water basis), lamp, transparant, emulsie, rakel... heel de santaboetiek...
ik weet van 1ne winkel in sint katelijne dat die dat verkoopt, maar dat is niet bij de deur en ik heb geen eigen wagen...
iemand uit ervaring die een goeie winkel kan aanraden?
merci

Joown
4 mei 2007, 16:55
Er was overlaatst een topic over zeefdrukmatriaal op graphic - art - design forum.
Moet je daar eens even gaan zoeken denk ik.

Babs
4 mei 2007, 16:55
In Gent zijn er 2 grafische winkels in éénzelfde straat, maar kheb geen idee hoe ze noemen en nog minder of ze materiaal hebben voor zeefdruk. De straat is allesinds Onderbergen.

klinger
4 mei 2007, 17:03
ik heb search gechecked maar er staat niks echt bruikbaar bij...
antwerpen is de regio waar ik woon, dus liefst in die buurt...
blijkbaar is dat 'not-done' of zo want ge vind er maar wreed weinig informatie over... via google vind je tutorials over heel de planeet, maar in dit apenland zit je op droog zaad als je wat creatiefs wil doen :p

Joown
4 mei 2007, 17:11
maar in dit apenland zit je op droog zaad als je wat creatiefs wil doen :p

Daar geef ik u de 100% gelijk in!
Qua kledij dan toch.

DieselPower
4 mei 2007, 18:53
http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=494328

klinger
4 mei 2007, 19:47
weet je of die een winkel hebben? of is dat groothandel?
't zou meer amateuristisch moeten zijn feitenlijk...
en liefst alles in dezelfde winkel...
ik zou zeggen, als iemand een gat in de markt zoekt: zeefdruk hobbyist winkel opendoen!
toch merci voor de info

m-be
4 mei 2007, 21:57
ik ben er mee bezig, ik wacht op antwoord van mijn contactpersoon. Ik bel hem morgen nog, maar ik verwacht geen bruikbaar antwoord voor begin volgende week...

klinger
11 mei 2007, 12:04
al meer nieuws toevallig?

m-be
12 mei 2007, 18:29
ja, maar geen goed nieuws eigenlijk...

Al onze los zeefmateriaal is vernietigd.

:sad:

Ik probeer nu via iemand anders. Ik hoop hierover begin volgende week uitsluitsel te kunnen geven.

-etienne-
15 mei 2007, 17:08
ff offtopic: iemand een idee wat het kost om latjes te laten printen in een zeefprintshop?

Drommels.
12 januari 2008, 10:48
Ik ben ook eens op zoek geweest en dat is inderdaad bijna onvindbaar. Ik ga die links in die andere threads eens bekijken, maar moest nog iemand tips hebben ondertussen, laat maar weten! :).

LeSec
12 januari 2008, 11:20
In Gent zijn er 2 grafische winkels in éénzelfde straat, maar kheb geen idee hoe ze noemen en nog minder of ze materiaal hebben voor zeefdruk. De straat is allesinds Onderbergen.

Schleiper (http://www.schleiper.com/) en de lucas :p

De lucas is veel goedkoper meestal maar bij schleiper
vinde wel veel meer.

Nuja of ze daar zeefdrukmateriaal hebben weet ik niet maar de TS kan altijd eens bellen natuurlijk

Drommels.
13 januari 2008, 17:07
Ik heb die 2 eergisteren gedaan en die hebben geen zeefdrukmateriaal. Lucas toch zéker niet, daar heb ik het gevraagd. In Schleiper heb ik rondgekeken maar niks gevonden.

DieselPower
13 januari 2008, 17:14
Ik zal nogmaals bij M-be horen, ik ben zelf ook nog steeds op zoek :)

loeli
13 januari 2008, 17:16
ik loop mij suf te googelen naar winkels die hobby materiaal verkopen om zelf te zeefdrukken (met emulsie)... ik ben dus op zoek naar gaas, inkt (water basis), lamp, transparant, emulsie, rakel... heel de santaboetiek...
ik weet van 1ne winkel in sint katelijne dat die dat verkoopt, maar dat is niet bij de deur en ik heb geen eigen wagen...
iemand uit ervaring die een goeie winkel kan aanraden?
merci

aaah den artobi das 5min fietse van bij mij,daar hebbe ze idd veel maar is wel scheiteduur...

DieselPower
13 januari 2008, 17:21
aaah den artobi das 5min fietse van bij mij,daar hebbe ze idd veel maar is wel scheiteduur...
Kunde eens gaan horen? :p

Radiance
13 januari 2008, 17:23
http://www.papermill.be eens checken, die mannen verkopen nogal veel, zeker die in Puurs.
Volgens mijn referentie hebben ze in vergelijking bij de Papermill nog veel meer 'serieus' materiaal dan bij de Artobi.
Het zeefdruk materiaal staat zelfs op de website zie ik net.

die.vien
3 april 2008, 00:34
Haai, ik ben eigenlijk nieuw op deze site,
maar ik zou dus ook zéér graag zeefdrukken
en heb me ook al suf gezocht naar materiaal, laat iets weten als het ondertussen al is gelukt om aan zeefdrukmateriaal te geraken.
Heb ook reeds naar al de sites geweest die hier vermeld staan, geen resulstaat.

Alvast heel erg bedankt!

Drommels.
3 april 2008, 16:30
Ik heb nog niks gekocht, maar wel een zaak gevonden die materiaal verkoopt: www.publivenor.be
Dat zag er mij wel erg professioneel uit dus heb ik een mailtje gestuurd en dit was hun antwoord:

Beste Mattijs,

Ja wij verkopen zeefdrukmateriaal voor textielbedrukking.

Als je intresse heb is het best dat je u adres doormaild naar mij en dan neem ik contact op met je voor een afspraak.
Dan geef ik je uitleg bij deze producten,

Vriendelijke groeten,

Christophe

Ik heb ze wel nog niet teruggemaild voor een afspraak, dus meer weet ik nog niet.

mvg!

DieselPower
3 april 2008, 17:03
Wilde gij dan op textiel drukken? Dat gaas heeft een andere dichtheid dan voor op papier/karton/canvas. Om op objecten te drukken is er nog een ander soort gaas.

Drommels.
3 april 2008, 19:29
Ja inderdaad, ik was van plan om wat shirt-designs te beginnen drukken. Ondertussen heb ik daar alweer te weinig tijd voor :). Het zal voor de zomermaanden zijn...

die.vien
7 april 2008, 18:19
je kan hier eens kijken

http://www.dickblick.com

en dit is eigenlijk ook wel interessant:

http://www.instructables.com/id/Screen-Printing%3a-Cheap%2c-Dirty%2c-and-At-Home/?ALLSTEPS