PDA

Volledige versie bekijken : Meelopen <=> Jezelf zijn. Hoe ben jij?

Darks
2 mei 2007, 21:58
Meeloperij, in de samenleving passen, trends volgen, go with the flow, erbij willen horen... hoe je het ook mag noemen, het is er al heel lang, maar de laatste tijd begin ik me er écht aan te ergeren.

Ik ben 17 en een rustige, brave, vriendelijke gast. Allé dat denk ik toch :) . Maar de laatste tijd heb ik zeer veel last hiermee. De meeste van de mensen rondom mij (jeugd) gaan jumpen, of hebben een scooter, of doen stoer met sigaretten, of volgen de mode, of hebben ieder week een ander 'lief', of ik weet niet wat en sommigen hebben het bijna allemaal. Persoonlijk boeit me dat allemaal niet, dat rebelse, gewaagde, ongezonde leventje. Daarom krijg ik nogal wat kritiek. Een paar voorbeelden:

- De mode. Dat boeit mij nu eens echt niets. Ik ga naar de winkel, en koop wat ik mooi vind/waar ik goed mee sta. De eerstvolgende dag hoor ik dan echter 10x "ma jong waar komt gij hier mee af, das al een jaar uit de mode" of "wat hebt gij nuweer aan, dat is zo uit." of "dat trekt op niks". Tis echt om zot van te worden. Ik draag dan ook nog altijd casual kledij. Maar nee, als ik geen roze T-shirt draag, of een polo met streepkes zoals het de laatste tijd is, dan hoor ik er niet bij. En schoenen die iedereen vorig jaar wou hebben zijn nu zo lelijk als iets. De laatste tijd overdrijven ze echt. Nu lopen de meisjes allemaal rond met van die ballerinaslofkes. Ik vind dat zo lelijk als het maar kan. En ik denk veel meisjes ook, maar omdat het mode is dragen ze het toch maar allemaal, anders horen ze er niet meer bij. :crazy:

- Uitgaan. Jumpen tot 7 uur in de morgen, zo zat/opgepept als het maar kan en liefst zo ver mogelijk van huis. En dan 2 dagen zo ziek als een hond zijn. Blijkbaar is dat wat je tegenwoordig moet doen in het weekend. Ik ga liever eens naar de film, ergens rustig ene drinken tot 1-2u, of gezellig een avondje gamen. Maar dan ben ik ineens saai, ik durf niks en ik ben een nerd. :oink:

- Geld uitgeven. Ik werk na school in de week én in de vakanties en verdien dus wel wat centjes. Die probeer ik zo goed mogelijk te verdelen tussen mijn hobby's (oa. gamen), kleding, uitgaan, extra's en sparen. Ik koop dus ook geen dure merkkledij of de nieuwste GSM (geldverspilling imo). Maar dan word ik dus meteen afgebroken en komt iedereen stoefen met hun geld terwijl ik er hoogstwaarschijnlijk meer heb, maar het niet zo zichtbaar laat zien.

- Meisjes. Ik ben kieskeurig, en wacht tot ik een fatsoenlijk meisje ontmoet en dan zal ik een serieuze relatie beginnen. Als dat nog 5 Jaar duurt dan is het zo. Maar omdat ik liever niet iedere week met een of ander slet in bed kruip ben ik niet cool. :cool:

- Respect voor anderen. Mensen uitlachen, leerkrachten pesten (ook al hebben ze goede bedoelingen) ezv. Ik zie het constant rondom mij. Ikzelf zie de fun er niet van in.

>> En zo zijn er nog een aantal dingen. Laat ik even verduidelijken dat ik het niet of in kleine mate over mijn vrienden heb, anders zou ik ze ook niet zo noemen. Het zijn voornamelijk de jongeren (en vaak meisjes!) in mijn omgeving waar ik de laatste tijd nogal last van heb. Vroeger negeerde ik dit gewoon, en nu nog, maar het is precies allemaal 5x erger geworden dan 3 jaar geleden. :(

Ik trek het mij niet teveel aan, ik zorg in de eerste plaats dat ik gelukkig ben. Maar zo constant kritiek krijgen is ook niet alles.

Hoe zit dit bij jullie? Ben jij zo'n meeloper of blijf je gewoon jezelf? En hoe ga je hiermee om?

Thanks in advance :niceone:

sebastos
2 mei 2007, 22:01
Om eerlijk te zijn trek ik mezelf niets aan wat anderen van mij denken, dus heb ik al die problemen niet :cool:

ComputerVISTA
2 mei 2007, 22:03
Om eerlijk te zijn trek ik mezelf niets aan wat anderen van mij denken, dus heb ik al die problemen niet :cool:

seconded... en diegene die comments geven zijn meestal de grootste strandjanetten die er rond lopen dus... lachen!

EternalSilence
2 mei 2007, 22:03
blijf maar mooi jezelf.

de mensen die u uitkafferen zijn mensen met geen identiteit en grote meelopers.
en nu goed.. het is niet omdat je merkkledij koopt dat je plotseling een meeloper bent.

ik heb nooit iets anders gedragen dan merkkledij..
maar dan wel de normale :: o'neil, quicksilver, hifliger (of hoe noemt da).
en voor old-time favorieten ::: timberland botinnen :love:

en over die meiskes .. deel de zelfde visie.
zo zielig hoe maten van mij praten over hun meiske, er mee vrijen, er veel te veel geld aan uitgeven, .. om dan na een paar maandjes weer single te zijn.
en al heel wat geld armer.
ik moe maar 1 hebben, maar tmoe dan wel een goeie zijn :)

en neen, ik vind niet dat ik een meeloper ben.
ik vrees zelf dat ik beetje een dwarsligger ben geworden.

zoals in klas (allee toch int middelbaar)
we moesten soms zo stemmen voor dingen, en dan probeerden velen de andere te overtuigen.
bleef ik mooi bij mij gedacht, en buigde ik niet voor hun 'eisen'.

btw: spaar veel geld .. en dan kunde gij als eersten gaan rondrijden mee ne zelf betaalden auto :D
dan zullen die jumperkes wel stik jaloers zijn

p0rkiej
2 mei 2007, 22:05
Ik blijf mezelf, ik vind me zelfs terug in jouw beschrijving. Maar ik krijg wel geen kritiek ofzo.
En over 17jarige meisjes ... ikzelf ben 18, maar kvind ze allemaal nog giecheltrutjes :)
Volgens mij heeft dat wat te maken met maturiteit, want ik loop ook met zo'n gedachte rond

Tha_nOn
2 mei 2007, 22:06
iedereen die hier zal posten zal wel posten dat hij geen meeloper is :p

anyway kben dan wel een meisje maar wat gij beschrijft ben ik niet ze:p nujah kzit misschien omgeven door ander emensen ook want zoveel doen dat er hier niet:p

anyway op sommige vlakken zal ik wel net zoals mainstream doen, misschien omdat het net wel bij mij past, misschien omdat ik appreciatie wil \o/ en op ander evlakken zal ik dat weer niet doen, maar dan niet omdatk rebels wil doen enal :p

gelijk iedereen dus \o/

en ik heb veel mezelven, thuis ben ik anders dan in de les, op café me wa vrienden ben ik heel anders dan op een fuif me wa vrienden (laatste vind ik gewoon rotsituatie overt algemeen:p)
tuurlijk vindt ge constanten overheen die periode maar de mate waarop ik de groep al dan niet volg hangt veel af van de situatie en wie er is, kdurf best toegeven dat ik mezelf aanpas om niet al te negatieve blikken te krijgen soms (dus hoe kan ik dan die ene mezelf zijn?:p)

anyway de dingen die gij aanstipt zijn mss wat duidelijker zichtbaar en oppervlakkiger:p uitgaan, zomaar geld uitgeven, zomaar de mode volgen, en elke week op iemand anders zitten is ook niets voor mij:p, maar dat heeft dan meer met mijn waarden en mijn persoon zelf te maken
als mensen graag uitgaan en geld uitgeven en zo zichzelf zijn voor mij niet gelaten ze:p

Gromme
2 mei 2007, 22:07
Ik heb altijd een identiteitsprobleem gehad waardoor ik me nooit heel zeker voel. Een lange tijd heb ik me dan ook voornamelijk voorgedaan als iemand dat ik niet was en heb daar nu ook nog wat last van. Maar stilletjes aan begin ik vorm te krijgen in mijn persoonlijkheid.

Laat me je vertellen, wees gewoon wie je bent en niet wie men wilt dat je bent!

Want iemand zijn dat je niet bent, dat gaat slecht voelen of je gaat zo hard liegen tegen je omgeving dat je op de duur tegen jezelf gaat liegen en het nog gaat geloven ook, met alle gevolgen vandien natuurlijk.

Eén puntje van kritiek : Ballerina'kes zijn zalig voor meisjes, nu ja, heb dat altijd al gevonden dus nu dat het een trend is geworden is voor mij gewoon zalig. (precies een fetish omg) maar dat is natuurlijk kwestie van persoonlijke smaak.

Je moet ook weten,... Voor ieders wat wils, en die gasten/meisjes die dat zeggen dat zijn mensen die niet bij jou horen (niet omgekeerd) dus ja, maar aan de andere kant zijn er mensen met dezelfde gedachtegang. Pas op, kan zijn dat die wel de laatste trends volgen enz, maar het gaat er hem uiteindelijk om dat je een andere haar/zijn denken respecteerd.

Akto
2 mei 2007, 22:15
Waar jij het over hebt, noem ik "middelbare school" en ik ben blij dat die fase achter mij ligt. Ok, je komt heel je leven bij andere mensen terecht en krijgt commentaar of kan uit de boot vallen, maar op de middelbare school is het uit proportie en kinderachtig.

Ik heb alleen van stomme mensen soms commentaar gekregen over kleding en haar en mode enzo, dus dat maakte mij niet uit. Maar dat gedoe tegen leerkrachten en die jongens vol hormonen en die meisjes met een groot ego die echt op je neerkijken, dat stinkt als de pest.

Starrk
2 mei 2007, 22:16
Ik doe redelijk veel mijn eigen ding en eigen zin maar op de momenten dat het opportuun is om even de meeloper te spelen zal ik het ook niet laten.

Anderzijds kan je een meeloper of iemand die zichzelf is ook niet als 2 uitersten zien. Je kan een meeloper zijn en toch compleet jezelf zijn.

Wat ik kwijt moet: Waar ik van gruwel is van die gasten die denken dat ze grappig moeten zijn als ze kennis maken met een meisje...Als de humor er niet is dan komt hij ook niet.

@Akto: Ik heb ook dat gevoel dat iedereen je nu meer neemt voor wie je bent, en niet voor welke trend je wel of niet volgt.
In het middelbaar zag ik rondom me dat anderen nogal snel afgerekend werden op hun uiterlijk (bv. ne metalhead, deze werd chronisch gemeden), terwijl dat nu toch een stuk anders is. Het is nog steeds belangrijk, maar niet langer een punt dat aanvaarding of afwijzing betekent.

Defees
2 mei 2007, 22:19
kga 1 keer om de 2 weken uit, als den band wa actiever is zit ik 3 avonden op de 14 dagen bij iemand van den band, k heb contact met real life vrienden via msn -_- omda mijn vrienden naar achterlijke dancings gaan, gaan kik nie mee want ik ben metal, kzit ier vaak op da forum, omdat mijn maten niet altijd zwaarwichtige gesprekken voeren (zoals deze topic hier bv.)... en de "chicks" die ik ontmoet zijn altijd wel via vrienden... maar aangezien ze mij beter kunnen leren kennen "mentaal" klap kik der vaak mee op msn...

ik ben 3% van de Metal van mijn school ofzo ^^ dus ik ben geen meeloper :) ik ben nu 17 en ik heb misschien vroeger meegelopen als Pokémon manneke als da hier onder satisfied :p

Asyrian
2 mei 2007, 22:23
kvraag me af of er hier iemand gaat posten 'ja ik ben een meeloper :woohoo: '
iedereen gaat wel van zijn eigen zeggen dat hij zichzelf blijft denk ik

p0rkiej
2 mei 2007, 22:29
the irony:unsure:

Firefoxbt
2 mei 2007, 22:33
Meeloperij, in de samenleving passen, trends volgen, go with the flow, erbij willen horen... hoe je het ook mag noemen, het is er al heel lang, maar de laatste tijd begin ik me er écht aan te ergeren.

Ik ben 17 en een rustige, brave, vriendelijke gast. Allé dat denk ik toch :) . Maar de laatste tijd heb ik zeer veel last hiermee. De meeste van de mensen rondom mij (jeugd) gaan jumpen, of hebben een scooter, of doen stoer met sigaretten, of volgen de mode, of hebben ieder week een ander 'lief', of ik weet niet wat en sommigen hebben het bijna allemaal. Persoonlijk boeit me dat allemaal niet, dat rebelse, gewaagde, ongezonde leventje. Daarom krijg ik nogal wat kritiek. Een paar voorbeelden:

- De mode. Dat boeit mij nu eens echt niets. Ik ga naar de winkel, en koop wat ik mooi vind/waar ik goed mee sta. De eerstvolgende dag hoor ik dan echter 10x "ma jong waar komt gij hier mee af, das al een jaar uit de mode" of "wat hebt gij nuweer aan, dat is zo uit." of "dat trekt op niks". Tis echt om zot van te worden. Ik draag dan ook nog altijd casual kledij. Maar nee, als ik geen roze T-shirt draag, of een polo met streepkes zoals het de laatste tijd is, dan hoor ik er niet bij. En schoenen die iedereen vorig jaar wou hebben zijn nu zo lelijk als iets. De laatste tijd overdrijven ze echt. Nu lopen de meisjes allemaal rond met van die ballerinaslofkes. Ik vind dat zo lelijk als het maar kan. En ik denk veel meisjes ook, maar omdat het mode is dragen ze het toch maar allemaal, anders horen ze er niet meer bij. :crazy:

- Uitgaan. Jumpen tot 7 uur in de morgen, zo zat/opgepept als het maar kan en liefst zo ver mogelijk van huis. En dan 2 dagen zo ziek als een hond zijn. Blijkbaar is dat wat je tegenwoordig moet doen in het weekend. Ik ga liever eens naar de film, ergens rustig ene drinken tot 1-2u, of gezellig een avondje gamen. Maar dan ben ik ineens saai, ik durf niks en ik ben een nerd. :oink:

- Geld uitgeven. Ik werk na school in de week én in de vakanties en verdien dus wel wat centjes. Die probeer ik zo goed mogelijk te verdelen tussen mijn hobby's (oa. gamen), kleding, uitgaan, extra's en sparen. Ik koop dus ook geen dure merkkledij of de nieuwste GSM (geldverspilling imo). Maar dan word ik dus meteen afgebroken en komt iedereen stoefen met hun geld terwijl ik er hoogstwaarschijnlijk meer heb, maar het niet zo zichtbaar laat zien.

- Meisjes. Ik ben kieskeurig, en wacht tot ik een fatsoenlijk meisje ontmoet en dan zal ik een serieuze relatie beginnen. Als dat nog 5 Jaar duurt dan is het zo. Maar omdat ik liever niet iedere week met een of ander slet in bed kruip ben ik niet cool. :cool:

- Respect voor anderen. Mensen uitlachen, leerkrachten pesten (ook al hebben ze goede bedoelingen) ezv. Ik zie het constant rondom mij. Ikzelf zie de fun er niet van in.

>> En zo zijn er nog een aantal dingen. Laat ik even verduidelijken dat ik het niet of in kleine mate over mijn vrienden heb, anders zou ik ze ook niet zo noemen. Het zijn voornamelijk de jongeren (en vaak meisjes!) in mijn omgeving waar ik de laatste tijd nogal last van heb. Vroeger negeerde ik dit gewoon, en nu nog, maar het is precies allemaal 5x erger geworden dan 3 jaar geleden. :(

Ik trek het mij niet teveel aan, ik zorg in de eerste plaats dat ik gelukkig ben. Maar zo constant kritiek krijgen is ook niet alles.

Hoe zit dit bij jullie? Ben jij zo'n meeloper of blijf je gewoon jezelf? En hoe ga je hiermee om?

Als ik het zo wat lees kan ik afleiden dat je met de verkeerde mensen omgaat/tegenkomt. Je veralgemeent wel een beetje.

Ook hier zijn er opeens tal van jumpers enzo, maar dat is een trend die sommige mensen nu eenmaal volgen, laat ze doen en lach er eens mee :D .

Ik zit, kan ik toch zeggen, momenteel op een vrij marginale school. Maar ik rook niet, ik heb nooit een brommer gehad, ik ga al helemaal niet staan jumpen en een nieuw lief om de maand moet ik ook al niet. laat staan een slet op een fuif voor een avond, domme breezahs :rofl: .

Ik zou dergelijke kritiek ook krijgen (hoewel, mss niet op mijn kleren, ik draag gewoon altijd een tshirt/polo met jeansbroek, thats it, mij zie je niet lopen met pantoffels of zo'n trui met ruitjes, teveel is teveel :crazy: ) moest ik met bepaalde mensen omgaan, maar die mijd ik gewoon?

Ik zie het probleem niet? Negeer die lompe massa en zoek die mensen op waarbij gij u thuisvoelt. Je beweert dat je je het niet aantrekt, maar je geeft hier wel een heel pleidooi :d .

Lach er gewoon eens mij. Tegen sommige van mn vrienden kan ik altijd zeggen "kijkuuh 33n Br€€zAhh" "sgatjuuh hvj bffe!", altijd lachen, want zo'n mensen haal je er zo uit (duidelijke merkkledij (bij voorkeur scappa ofzo ),gewenst een oorring, ketting,.. , gel in het haar eventueel, jump, een booster (eventueel met vlammuuuh!! xD) / tuned auto.., attitude, taaltjuuh,...). Sorry als ik mensen kwets door onbedoeld te veralgemenen, maar dit is het beeld van de gemiddelde marginale breezahpuber bij ons in de buurt ;) .

Tweak37
2 mei 2007, 22:35
Naar mijn gevoel was dit op zijn ergst toen ik een jaar of 14 was, tegen het eind van het middelbaar werd dat allemaal veel beter.
Niettemin heb ik er mij nooit veel van aangetrokken, noch die dingen, noch die mensen interesseren mij ook maar een klein beetje.

Wat niet wil zeggen dat ik mij nooit heb aangepast aan anderen, dat is nu eenmaal een absolute voorwaarde om met elkaar om te gaan.

Atrox
2 mei 2007, 22:39
Ik lach met die meeloperkes. Ben ik nu ook een meeloper? :(

Gromme
2 mei 2007, 22:40
Ik geef gerust toe dat ik een meeloper ben geweest, in de zin van kledij voornamelijk dan. Maar ik zou me nooit laten opjutten om in de groep te horen als ik daarbij bvb. drugs zou moeten nemen. Ik liep mee omdat ik dat wou, je wilt dat uiteindelijk omdat de groep dat wilt... maar ok.

Ik weet nog de eerste dag dat ik aankwam op Koninlijk Atheneum (Schoten) en toen was het wat aan het begin van Scapa en Tommy, en ik kwam er binnen met een fluo-geel trainingspak van FuBu met een Gele bandana en een pet van NY, spreek ik over 7 jaar geleden. Heb er zo een tijdje rondgelopen. Dan ben ik spuuglelijke kleding van Scapa beginnen dragen en dergelijke.

Dan ben ik me 'casual' tot classic-fashion gaan kleden, en dat heb ik volgehouden tot voor een jaar terug. Iets langer.

Nu, ben ik tot het besef dat ik gewoon meerdere stijlen van kleding graag draag.

Dus soms is dat een jeans, met italiaanse schoenen eronder en een hemdje en dan kan dat weer een tight jeans zijn met aangepaste All-stars en bandshirt.

NeoGeo
2 mei 2007, 22:45
Veel mensen die gestreepte truien of andere kledij kopen die heden ten dage nogal erg in de mode zijn trekken zich juist niet veel aan van de mode. Dit is helemaal geen paradox. Het gaat erom dat je er niet genoeg waarde aan hecht om 'jezelf te uiten' via je kledij (iedereen doet dat op zijn manier) maar er wel enigszins modieus uitziet zodat je uiterlijk geen 'obstakel' vormt in de omgang met anderen en met je vrienden. Op zich kan het me niet schelen wat ik draag, maar door slaafs te volgen wat de gangbare klerenwinkels me voorschotelen zie ik er tenminste niet als een marginale lul uit.

Zelf heb ik een andere smaak dan wat ik nu draag (gestreepte polo, jeans en bruinlederen schoen met velcro). Ik prefereer kostuums, dandyeske outfits van de negentiende eeuw en de intellectuele professor-look maar het ontbreekt me aan geld, goesting en kennis van zaken om eruit te zien zoals ik het zou willen. Vandaar: leve de H&M!

Die ballerina's vond ik trouwens ook mooi, tot ik vandaag opmerkte dat één op twee van de minderjarige meisjes hier in Oostende ze vandaag droeg. Heb er vandaag zelfs drie gezien met exact hetzelfde Replaymodel. Zo wordt het wel heel saai natuurlijk...

Killstick
2 mei 2007, 22:46
een meeloper is ook gewoon zichzelf. ALs ge ne meeloper zijt en ge loopt mee dan zijde toch gewoon u zelf

Can you see what i did there??

Pred
2 mei 2007, 22:48
en ik kwam er binnen met een fluo-geel trainingspak van FuBu met een Gele bandana en een pet van NY

:lol:
Ali-G

hehe sorry, moest er even uit

Gromme
2 mei 2007, 22:48
Veel mensen die gestreepte truien of andere kledij kopen die heden ten dage nogal erg in de mode zijn trekken zich juist niet veel aan van de mode. Dit is helemaal geen paradox. Het gaat erom dat je er niet genoeg waarde aan hecht om 'jezelf te uiten' via je kledij (iedereen doet dat op zijn manier) maar er wel enigszins modieus uitziet zodat je uiterlijk geen 'obstakel' vormt in de omgang met anderen en met je vrienden. Op zich kan het me niet schelen wat ik draag, maar door slaafs te volgen wat de gangbare klerenwinkels me voorschotelen zie ik er tenminste niet als een marginale lul uit.

Zelf heb ik een andere smaak dan wat ik nu draag (gestreepte polo, jeans en bruinlederen schoen met velcro). Ik prefereer kostuums, dandyeske outfits van de negentiende eeuw en de intellectuele professor-look maar het ontbreekt me aan geld, goesting en kennis van zaken om eruit te zien zoals ik het zou willen. Vandaar: leve de H&M!

Die ballerina's vond ik trouwens ook mooi, tot ik vandaag opmerkte dat één op twee van de minderjarige meisjes hier in Oostende ze vandaag droeg. Heb er vandaag zelfs drie gezien met exact hetzelfde Replaymodel. Zo wordt het wel heel saai natuurlijk...

Ballerina's geven me echt een rrrrr-gevoel.... Zalig, een mooi, schattig meisje met ballerina's aan is gewoon ja, schattig.

Ali-G

hehe sorry, moest er even uit

Ja, dat was het dan ook... Ik zal eens kijken of ik er nog een foto van vin en dan één van de dagen posten.

russian
2 mei 2007, 22:52
Ik vind dat het meelopen afneemt met de leeftijd en op een bepaald moment trek je je geen bal aan van een ander of wat een ander denkt. Stukje maturiteit toch wel dat met de jaren komt en ben daar blij mee.

Strawberry
2 mei 2007, 22:58
ja op je 13 - 15 jaar loopt iedereen wel mee
op een bepaalde manier
er is zoveel dat je kan doen en je weet gewoon niet wat doen dus doeje maar wat de rest doet, wat de rest als normaal beschouwd
er zijn ook altijd wel een paar kledingstukken die zeggen
"mn mama kiest mn kleren niet" of "ik ben ne coole"
en daar loopt dan iedereen mee rond, in mijn tijd waren dat wijde broeken
bij de marginalere medemens buffalo schoenen maar die kwamen op mijn school niet voor

op je 16 begin je dan wat meer uit te zoeken wat je zelf leuk vindt enz
en hebben veel mensen iets unieks dat iedereen wel leuk vindt
bvb een ouwe pet van bij u bompa die u geweldig staat
op u 13 villen ze u daarvoor, op u 16 vinden ze u dan een cool zelfstandig persoon

en derna wordt het alleen maar beter

Ali_
2 mei 2007, 23:00
Ik kan mij precies in veel van die dingen in terugvinden. (buiten jumpgedoe en die meisjes noem ik mijn lief niet!!)
Ben ik dan een meeloper? Sjah, dikke pech.

Ik heb voor zover ik weet er zelf voor gekozen (nu restricties van buitenaf :sop:) maar ik ben ook bevriend met mensen die er totaal anders over denken. En ik ben de laatste persoon die mensen die niet zo doen als mij ''niet cool'' of ''een loser'' zal vinden.

Het enige waar ik mij aan stoor aan zowel ''mijn type mensen'' en aan ''de zgn. niet 'meelopers' '' is het constante gezeik op elkaar.

Daar stoor ik mij aan en ook aan al dat gezaag van het is cool om te roken en te drinken.
NEEN HET IS NIET COOL!!

Het is gewoon een levenswijze die ik aanneem en ik voel mij daar niet beter door tov van anderen en voel mij er zeker niet ''cooler'' door.
WTF zou er nu cool aan zijn?

En wtf is er nu meeloperij aan? Het enige meeloperige zou zijn dat je het doet om cool te doen en alterno's en emo's en goths en weet ik veel wat allemaal zit uit te lachen.
Maar zo'n uitlachers moet ik niet in mijn buurt hebben.

EternalSilence
2 mei 2007, 23:00
op een bepaalde manier
er is zoveel dat je kan doen en je weet gewoon niet wat doen dus doeje maar wat de rest doet, wat de rest als normaal beschouwd
er zijn ook altijd wel een paar kledingstukken die zeggen
"mn mama kiest mn kleren niet" of "ik ben ne coole"
en daar loopt dan iedereen mee rond, in mijn tijd waren dat wijde broeken
bij de marginalere medemens buffalo schoenen maar die kwamen op mijn school niet voor

2nd that.

ik denk ook dat iedereen wel eens een meeloper was.

nu alleszins niet meer, ik haat het al als ik iemand in dezelfde kleren zie rond lopen als ik.
walg ik van, zijde plotseling nie meer uniek vind ik dan.

is wel jammer.

Holy Paladin
2 mei 2007, 23:01
ik heb nooit zo'n mensen gekend... wel een paar die het allemaal volgen maar ze gaan dan niet zagen als iemand anders dat niet doet

xDama
2 mei 2007, 23:08
Tekst

Tgohja, ik merk dat ook in mijn omgeving maar uiteindelijk hangt van dat soort 'volk' niemand rond mij fzo hoor. Ik kies nog altijd met wie ik omga nzo. Al de rest trekt hun plan maar.

En als mensen ongefundeerde kritiek geven op jou, bijt dan van je af en geef een antwoord. Zo simpel is het. Ik krijg ook vaak commentaar van mensen op whatever... Ik geef ze dan gewoon een antwoord terug waar ze meestal niets meer op te zeggen hebben. Simple as that.

Voor de rest ga ik wel akkoord met je visie maar je moet natuurlijk niet veralgemenen. Er loopt veel van dat vuil jump volk rond maar da's een trend en dat gaat over.

T'is allesinds iets dat ikzelf BIJLANGE niet volg. Ik doe nog altijd wat ik wil en ben wie ik wil zijn. Een meeloper ben ik niet, als ik iets cool of leuk vind doe ik het gewoon. Staat het me niet aan, negeer ik het.

Insomnia187
2 mei 2007, 23:32
In zekere zin zijn we allemaal op een bepaald vlak wel meelopers, niemand is er echt ongevoelig voor. Het totemisme is eigen aan onze Westerse wereld en uiteraard gaat niemand zichzelf echt bestempelen als meeloper

Joown
2 mei 2007, 23:32
ik denk dat iedere persoon voor hun 18 jaar een meeloper is...
Na de zogezegde pubertijd gaat men meer hun eigen weg volgen en dus echt niet meer doen wat andere doen/zeggen.
Je bent onderbewust wel altijd een beetje een kuddedier. Dat heeft ieder mens gewoon in zich.

ik zelf heb me vroeger wel door andere mensen laten leiden qua gedachtengang, maar nooit qua kledij of weet ik wat. Nu heb je je eigen wil en levensvisie en echt...f*ck wa de rest denkt of doet, gewoon u eigen ding doen, gade u echt beste bij voelen. :)

ff offtopic: ballerina schoentjes zijn gewoon hitsig :p

Kid_C
2 mei 2007, 23:33
Iedereen loopt mee om anders te willen zijn dan de rest.

Gromme
2 mei 2007, 23:36
Wees gewoon eerlijk tegenover je eigen. Voila

Ballerina's zijn echt... mmmmmjauwtjes

Raukaris
2 mei 2007, 23:39
Ik doe mijn eigen ding.. soms kan dat gewoon overlappen met de huidige mode en als dat zo is trek ik het mij niet echt aan :p

Kid_C
2 mei 2007, 23:43
Ik doe mijn eigen ding.. soms kan dat gewoon overlappen met de huidige mode en als dat zo is trek ik het mij niet echt aan :p

Idem dito

Zaph0d
2 mei 2007, 23:44
gwn u eigen blijven en als ze iets van commentaar geven: gewoon recht naar hun kijken met een blik van wtf zegt gij nu en vooral zelfzeker en eventueel commentaar geven op de persoon die u commentaar geeft. (maar kwetsend commentaar :) dan zullen ze het bij u ook niemeer doen)

Voorbeeld: PersoonX zegt: 'Wa voor duts schoenen hebde gij weer aan?'
'Stoort het? Weette wa: steekt nog een sigaretje aan dan zijde nog steorder dan mij ;)"

frenzal
2 mei 2007, 23:48
dat is wel een heel lame come-back

Terror Factor
2 mei 2007, 23:51
In 't eerste ent 2e middelbaar liep ik gedeeltelijk mee, toen was t allemaal skatekleding enz. naar enkele groepe luisterde ik soms nog wel, ma kben altij be mn eigen genre van muziek gebleve(hardcore :love: ). eind 3e en 4e middelbaar begon het dan me de snobstijl. strakkere jeansbroeke, pumaschoene/bikkembergsschoene, strakker tshirt. nuja, die periode heeft me eigelijk wel veel zelfvertrouwe gegeve, want k ben toen beginne fitnesse onder invloed van ne vriend. ook die kleding enz was door die kerel, da was toen zowa de pionier :p Het jaar later droeg iedereen da, en toen ben ik daarmee gestopt, omda iedereen dus echt hetzelfde droeg.

nu de laatste 2 jaar meng ik zowa de klere van de vorige periodes :p
nieuwe kleding is meestal wel nog merkkleding,ma tamelijk subtiel en neutraal.

nuja,kmoe wel zegge, t was beperkt meelope, k von/vin die kleding nog altij mooi, t zijn gewoon 2 uiterste stijlen. t was wel enkel qua kleding, sport en muziek enz hebk altij mn eigen smaak gehad,en da kon me echt niks schele wa andere mense daarvan vonde.

nu de laatste 2 jaar zit ik in een /care fase, ik draag wa ik zelf wil en wa ik sjiek/cool vin.

bij pokemon en beyblade heb ik ook nog meegelope(hoewel beyblade meer was voor die van een jaar jonger, da was ni stoer genoeg vo die van mijn leeftijd :unsure: ), hoewel, bij beyblade was ik een half jaar op voorhand al info enz aant zoeke,ma toen kon ge die nest ier ni kope:p pokemon, sja, daar was ik gewoon goed in, een van de weinige spellekes waarin ik echt iedereen ownede:p
da deed k int beybladen trouwens ook, khad cuttermeskes op mn tol bevestigd, die maakte vonke als em tege de muur vloog. al die jongere gastjes durfde ni meer spele tege mij :D

Ali_
2 mei 2007, 23:53
dat is wel een heel lame come-back

inderdaad :D

roken is niet stoer. ik rook en ik vind het niet cool.

wat is er nu zo cool aan verslaafd zijn aan iets dat ongezond is?

ik kan er vooral niet tegen dat mensen rokers van jonge leeftijd zonodig ''cool'' en ''stoer'' (in neerbuigende zin) moeten noemen.
rokers vinden zichzelf niet cooler of stoerder dan niet rokers.
get over it!

BMW lover
3 mei 2007, 00:02
wel ik ben ook wel een beetje zoals de threadstarter
nu vroeger had ik de verkeerde maten die mij ook lachten omdat ik ne normale T shirt aanhad ipv 1 met 2 streepkes van tommy hilfiger daar
nu heb ik andere maten leren kennen en die zijn ook zo en da zijn de beste maten uit gewoon.
ge maakt ook veel gemakkelijker contact als ge zo zijt ipv te stoefen met u kleren of u geld......

Musback
3 mei 2007, 00:11
ik ben nooit meegegaan met trends of hippe dingen,

gewoon uzelf blijven en ervoor gaan op school. wordt ge uiteindelijk het gelukkigst van, en dat kan ik u garanderen... al die hypes pfff
en dat appreciëren de mensen rondom u, als ze da niet doen, zijn ze uw vrienden niet en kunt GIJ ze beter dumpen ipv omgekeerd snapte

heb maten zat, allemaal andere soorten, gaat van jumpers tot douchebags tot alternatievelingen tot gewoon bangelijke gasten in't algemeen en die appreciëre mij omdak door hun bling/hype/gsm kan zien en ze nooit het gevoel hebbe dazze moete "stoer" doen of moete overtreffen om cool te blijve

want sommige van mijn mate kan ik nie uitstaan als ze in "hun clan" zitten omda die zich dan hélemaal anders gedragen

Timmos
3 mei 2007, 00:13
Ik kan mij echt zo perfect vinden in wat Darks - threadstarter - hier neerpoot :) Enkel heb ik geen 'vrienden' die zich zo een levensstijl aanmeten, maar gewone mensen.

Het enige waar ik nu toch een beetje naar begin over te lopen is de 'mode', maar met mate, ik ga nu niet direct roze polo's gaan dragen en zo. Ik heb gewoon goesting om kleren te dragen waar ik me goed in voel (en dat is dus vooral NIET kledij met logo's die groter zijn dan het kledingstuk zelf :p) Ik heb ook een 3310 als GSM, ik zie nie in waarom ik een andere nodig zou hebben. Ik heb één groot luxeproduct en dat is mijn pc. Ik heb zelfs geen hifi in mijn kamer, ook geen boxen. We hebben hier thuis ook geen supergroot breedbeeld of zo...

En ik kom ook niet elke week met een ander lief af, maar dat ligt helemaal aan mijzelf :p kheb geen zin om er een te zoeken :p

en diegene die comments geven zijn meestal de grootste strandjanetten die er rond lopen dus... lachen!rofl @ comment :lol: dat wordt weer lachelachelache :lol:

Piekatsjoe
3 mei 2007, 00:25
Ik wil gerust toegeven dat ik van m'n 1ste tot 4de middelbaar een meeloper was..

Toen ik nog maar week in nieuwe middelbare school zat, kreeg ik al kritiek op m'n kledij (had gewone jeansbroek aan + 'k denk zwarte lederen schoenen). Toen was de 'skatekledij' in. Toen heb ik ook maar achter paar overzeas en dready broekskes geweest en 2ndsky t-shirts à volonté + 1 paar vans en 1 paar globes. Kvoelde mij totaal niet goed in die kleren, maar 'k wou erbij horen éh.. Heb die kleren gedragen tot m'n 4de middelbaar.

Voor m'n 5de jaar heb ik naar andere school geweest, en had id zomer dan een paar gewone jeansbroeke gekocht van levis en esprit (want met die zware skatebroeken aan kon ge nogal koken id zomer <_< ) en toen ik voor de 1ste dag nr die school ging, had ik zo'n broek aan en vreesde ik weer voor datzelfde gezeik.. Maar dat is er nooit gekomen..

Volgens mij hangt het gewoon af in wat voor een groep mensen je terecht komt. Dus wat sQuar3. zegt over dat iedereen tot aan zijn 18 een meeloper is, daar ben ik jammergenoeg niet mee akkoord :)..

skelly_king
3 mei 2007, 07:13
Ik draag wat da ik wil dragen en wa beke in de mode is ma meer naar snob kant, en als iemand me commentaar geeft op m'n kleren lach ik die gewoon terug uit :)

Arifiene
3 mei 2007, 09:35
Ik volg gewoon de trends die me aanstaan, de andere niet :p.
Bvb leggings: no fucking way, da komt hier ni binnen. Roze en ballerinas draag ik al jaren, dus da blijft gwn :p.
K ben dan ook wat te tegendraads geboren om iets tegen men zin te dragen 'omdat het mode is'.

Bij jongens ben ik gek op die oorringen. There, I said it, ik kan het écht ni helpen, maar bij sommige jongens staat da gwn verschrikkelijk sexy.

Voor de rest pin ik me gwn ni vast op 1 stijl, de ene dag casual, de andere dag ,nogal alternatief, dan weer deftig...
Ge ziet da ook in men jongenskeuze, I quote men vriendinnen vroeger : "man waar komde gij nu weer mee af, das toch totaal uw type niet". Tuurlijk niet, ik heb geen type :p.

GMotha
3 mei 2007, 09:52
Mezelf zijn is niet 100% waar, ik pas mijn gedrag aan naargelang de situatie (vooral te merken aan taalgebruik). Maar ik bijt liever mijn eigen scrotum af dan kleren te dragen omdat anderen die ook dragen, bepaalde muziek te beluisteren omdat dat "in" is etc...

Een trend/mode/hype is IMO iets belachelijks en daar blindelings aan meedoen is een gebrek aan persoonlijkheid. Er zijn genoeg mensen die een bepaald kledingstuk aandoen "omdat het in de mode is" en niet omdat ze't zelf graag zien of dragen.

"Jezelf zijn" is trouwens ook weer een modewoordje, elke (voorbeeld) kandidaat miss België zit dat uit te spuwen alsof het een lidwoord is, same goes for al dat volk dat aan "reality tv" meedoet. Iedereen is zogezegd zichzelf, totdat ge ze wat beter leert kennen.
Een mens faket, verandert van imago van het ene moment op de andere (als het nodig zou zijn). Is niet zonodig slecht, het maakt een deel uit van ons aanpassingsvermogen.

GenesisX
3 mei 2007, 10:08
Ik kleed mij naar wat ik denk dat in de mode is, of toch samenpast. Wat denk ik toch logisch is. Geen jump, gothic, weet ik veel. Eerder alternative, "rocker". Wat tevens grondig mislukt is, want ik draag nu een andere stijl dan ik wil.

Ik heb denk ik zoals Gromme een identiteitscrisis, als je het zo wilt noemen. Geen idee wat ik nu wil of waar ik terecht zal komen. M'n huidige situatie zuigt serieus, maar ik ben nu al zo ver geraakt, dus kan ik nog wel enkele maanden doordoen en zien wat er op de hogeschool gebeurt. Hopelijk kennen ze daar loyaliteit en het woord "gesprek". Maar ik ben dus geen meeloper zoals het woord omschrijft, maar ik probeer eerder bepaalde dingen te doen zoals een ander om over iets te kunnen praten. Wat me dan deels meeloper maakt. Liever dat, dan geen enkele persoon die tegen mij praat. 't Is nu al zo bitter weinig. En dit interesseert btw niemand, dus laten we het zo houden :p.

En oja, ik trek mij van iedereen aan. Als iemand fluistert hoor ik direct dat het over mij gaat, weer een deuk in mijn zelfvertrouwen. Als iemand een opmerking doet over mij, dan voel ik me een week echt rot. En ik weet dat dit geen doen is, maar ik kan er niets tegen doen. En zelfs al is het op dit forum dat iemand zegt dat ik teveel zaag of mij persoonlijk aanvalt (zelfs al was het zonder die bedoeling): ik voel me rot en zielig. Wrs ook terecht. Als niemand mij wilt leren kennen, dan is dat maar zo, maar dan ben ik geen persoon meer en wordt ik zo'n asociaal geïsoleerde psychopaat!

Btw Gromme, ballerinaschoentjes & alternieve look :love:. Daar smelt ik ook voor. Jammer dat er zoveel mensen dat nu dragen terwijl ze zo niet zijn...

BlaDe
3 mei 2007, 10:10
ik draag wat ik zie, ik doe wat ik wil doen.. maar ik ga andere mensen zeker niet veroordelen op hetgeen zij doen/dragen. iedereen is vrij om te doen en te laten wat hij/zij wilt, en ik vind dat daar respect mag voor opgebracht worden.

Ghostdog
3 mei 2007, 10:46
Iedereen individualist!

cura
3 mei 2007, 10:52
ik ben uniek, net als iedereen! (cliché ftw)

boozeke
3 mei 2007, 10:53
eigen mening,eigen gedrag,eigen kledingsstijl... live freely \0/
die rages van tegewoordig :-/. en dien afgrijselijke muziek da daarbij hoort, incl idiote schoenen,klakskes,..nx vo mij ^^

Alola
3 mei 2007, 11:33
Aan iedereen die denkt dat dit soort stuff ophoudt op de hogeschool: helemaal niet dus. Gisteren werd ik nog keihard uitgelachen omdat ik Teva's onder een rokje droeg... Ik heb ze eens goed bekeken, met hun rokjes-met-legging-met-debiel-kanten-randje-onderaan, met hun gouden/zilveren ballerina's met glitters of sleffers (drie meiskes hadden dezelfde aan, je kent het genre wel, met een grote debiele bloem op)... Wete, als ik er zo moet gaan bijlopen voor hen, ga ik me al helemaal debiel voelen. Wat niet wegneemt dat het niet tof is om uitgelachen te worden natuurlijk.

Heel het middelbaar heb ik hetzelfde gehad, en maar commentaar krijgen van "kies eens voor een eigen stijl" omdat ik niet hún stijl volgde, dag A droeg ik wijde broek met kangoeroetrui, dag B had ik een strak hemdje en dito jeans aan. Misschien kan dat ook gewoon iemands stijl zijn, nee? Nee dus, ik bleef 'de rare' en dat is ook nog niet veranderd. Een tip kan wel zijn: ofwel op zoek gaan naar de anderen-zoals-jij, al betekent dat vaak dat je er niet bij hoort, je kunt tenminste deftige conversaties voeren (ipv altijd Big Brother te bespreken of te roddelen), ofwel moet je gewoon een van de populairste jongens/meisjes versieren, dan moeten ze je wel aanvaarden zoals je bent. In the end hadden ze mij er niet minder graag om (zoals bleek op klasweekends en dergelijke, dan bleek ik plots degene 'waar ze naartoe zouden komen als ze een probleem hadden' of 'waarmee ze op een onbewoond eiland wilden zitten').

Punt blijft ook dat ik gewoon echt geen geld heb om de mode volledig te volgen (komaan zeg, elke zes maanden drie nieuwe outfits en twee paar schoenen of zo? Ik héb nu eenmaal alleen die Teva's, dus als het warm is, doe ik die aan, punt - en ja ik draag meestal kledij die ik in het middelbaar, vijf jaar geleden, ook al droeg)... En eerlijk gezegd, als ik geld zou hebben, zou ik gewoon een tweede paar 'normale' (misschien deftigere) sandalen kopen, maar geen zulke ballerina's of glitterkleuren, bah.

Dirty_Col
3 mei 2007, 11:49

Net hetzelfde gevoel hier :niceone: De enige reden dat ik van die kledij koop is omdat het ten eerste goedkoop is en ten tweede omdat het me staat en er gewoon nice uitziet :)

Nuja, ik erger me er niet aan dat het nu (al een tijdje) de mode is... als het modieus is dan is dat maar mooi meegenomen, maar ik draag het gewoon omdat ik het mooi vind :)

@ Darks: volgens mij begeef jij je gewoon een beetje in het verkeerde milieu... je zegt dat het niet of nauwelijks over je vrienden gaat? Trek daar dan mee op en trek u niks aan van anderen die u proberen af te breken want het zijn zelf grotendeels een bende losers en trendhoeren die alleen maar respect van hun 'vrienden' kunnen afdwingen door zoveel mogelijk met de mode mee te lopen ;)
Ik persoonlijk zie dat gedrag dat jij beschrijft ook veel in mijn omgeving (de streek waar ik woon) maar ik trek gewoon op met mijn vrienden, om de paar weken eens met hen gezellig tot een uur of twee op café gaan met een paar pinten, can't get any better than that.. :)

BlaDe
3 mei 2007, 11:51
wa zijn Teva's? :p

DesorteD
3 mei 2007, 11:54
wa zijn Teva's? :p

http://www.teva.com/

BlaDe
3 mei 2007, 11:57
thx =)

Alola
3 mei 2007, 12:03
Linkje naar die van mij (http://images.channeladvisor.com/Sell/SSProfiles/60000219/Images/9/TERRA-FI_GUIDE_FLAME_RED_2.jpg)

hybrid
3 mei 2007, 12:12
knoem da douchesleffers me een extra bandje

sneax
3 mei 2007, 12:19
Aan de topicstarter: ge moet niet zo dingen doen waar ge ni voor zijt gewoon om 'in' te zijn, maar ge moet ook weten dat het normaal is voor ne mens om trekjes van anderen over te nemen, om een groepke te vormen etc...

Ik denk rond 18 jaar is da in het middelbaar tneigste omdat ge dan altijd samenzit met dezelfde en de mechaniek van hierboven op een te beperkte groep speelt.

Eenmaal ge hogere studies doet ofzo eh dan is da allemaal ni zo neig nimeer, dan gaat ge gemakkelijk mensen vinden die net als gij naar ne film willen dan gaat ge veel volwassener meiskes tegen komen etc...

Vergeet ook niet dat het 100% normaal is dat een groep mensen die veel samen is automatisch van mekander trekjes overneemt (vooral te merken in taalgebruik).

Het verwijten van de ander dat die niet 'in' is als die iets anders doet das de leeftijd, das vanals ge uit het middelbaar zijt ineenekeer weg.

Joown
3 mei 2007, 12:27
Linkje naar die van mij (http://images.channeladvisor.com/Sell/SSProfiles/60000219/Images/9/TERRA-FI_GUIDE_FLAME_RED_2.jpg)

n/o é maar dat onder een rokske is gewoon buttugly!

[TFT]Poky
3 mei 2007, 12:31
vind ik ook, n/o maar meisjes en sandalen :s wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik u zou uitlachen ofzo

jongens en sandalen idem, heeftniets met mode te volgen of niet.

Ge had toch ook ni witte kousen aan?

democracy02
3 mei 2007, 12:50
ik twijfel om mezelf ook tot de slippers- en sandalenjanetten toe te voegen.
de wind over u voeten voelen vrijven voelt wss zalig + das lekker fris

de enigste drawback die ik heb momenteel, is dat sandalen niet zo comfortabel zitten als mijn skateshoes...
(kwestie van gewente denk ik) en ik sandalen en slippers niet zo'n mooi zicht vind.

maar iets niet mooi vinden, is op zich ook al een vorm van meelopen denk ik.
want als je de enigste mens op de wereld was, dan zou het je nie kunnen schelen welke kleren/schoenen je draagt.

omdat we hier in samenleving zitten me veel mensen op ne hoop,
dragen we wat we zelf mooi vinden... zoda andere mensen nie te vlug zouden denken

"wat voor een schooier loopt er daar"... zoiets nee? :p

Xevven
3 mei 2007, 12:53
vroeger wel meeloperke geweest met de vrienden, niet te veel natuurlijk. Was meer op gebied van uitgaan.

Bij men vorige vriendin deed ik altijd haar zin omdat er anders toch mr boel van kwam ... -> meeloper + slets

Nu is alles anders. Ik doe wat ik wil, draag wat ik wil (alhoewel er bij ons op het werk een "dresscode" is, dus elke dag een hemdje aan, maar dat vind ik niet erg, heb dat leren dragen) en mijn vrienden ook. Ik vind meneigen in geen geval nog een meeloper en ik denk dat die "zelfstandigheid" wel bij iedereen komt naarmate ze ouder worden :)

i'm just looking for my place in this world
and i found it :cool: =)

Gromme
3 mei 2007, 12:57
Aan iedereen die denkt dat dit soort stuff ophoudt op de hogeschool: helemaal niet dus. Gisteren werd ik nog keihard uitgelachen omdat ik Teva's onder een rokje droeg... Ik heb ze eens goed bekeken, met hun rokjes-met-legging-met-debiel-kanten-randje-onderaan, met hun gouden/zilveren ballerina's met glitters of sleffers (drie meiskes hadden dezelfde aan, je kent het genre wel, met een grote debiele bloem op)... Wete, als ik er zo moet gaan bijlopen voor hen, ga ik me al helemaal debiel voelen. Wat niet wegneemt dat het niet tof is om uitgelachen te worden natuurlijk.

Heel het middelbaar heb ik hetzelfde gehad, en maar commentaar krijgen van "kies eens voor een eigen stijl" omdat ik niet hún stijl volgde, dag A droeg ik wijde broek met kangoeroetrui, dag B had ik een strak hemdje en dito jeans aan. Misschien kan dat ook gewoon iemands stijl zijn, nee? Nee dus, ik bleef 'de rare' en dat is ook nog niet veranderd. Een tip kan wel zijn: ofwel op zoek gaan naar de anderen-zoals-jij, al betekent dat vaak dat je er niet bij hoort, je kunt tenminste deftige conversaties voeren (ipv altijd Big Brother te bespreken of te roddelen), ofwel moet je gewoon een van de populairste jongens/meisjes versieren, dan moeten ze je wel aanvaarden zoals je bent. In the end hadden ze mij er niet minder graag om (zoals bleek op klasweekends en dergelijke, dan bleek ik plots degene 'waar ze naartoe zouden komen als ze een probleem hadden' of 'waarmee ze op een onbewoond eiland wilden zitten').

Punt blijft ook dat ik gewoon echt geen geld heb om de mode volledig te volgen (komaan zeg, elke zes maanden drie nieuwe outfits en twee paar schoenen of zo? Ik héb nu eenmaal alleen die Teva's, dus als het warm is, doe ik die aan, punt - en ja ik draag meestal kledij die ik in het middelbaar, vijf jaar geleden, ook al droeg)... En eerlijk gezegd, als ik geld zou hebben, zou ik gewoon een tweede paar 'normale' (misschien deftigere) sandalen kopen, maar geen zulke ballerina's of glitterkleuren, bah.

Iedereen draagt natuurlijk wat hij/zij wilt, en 'mode' of kleding is allemaal volgens persoonlijk smaak.

Ik vind die sandalen echt niet mooi of vrouwelijk.

Ballerina's daarentegen... mmmmmmm maar wederom is dat persoonlijke smaak en ik aanvaard mensen zoals ze zijn. Uitlachen is iets voor klein kinderen.

Arifiene
3 mei 2007, 13:01

no offense, ma ik vind die sandalen (als ge ze zo al kunt noemen) spuuglelijk, onder eender wat, en zeker voor een meisje
Ik zou u der niettemin niet mee uitlachen
Ik ben dan wel weer voor die glitterballerinas, maar daar hadden ze jaren geleden ook comments op bij mij
Verschil is dat diegene die me kennen daar nix meer op zeggen, omdat het me toch altijd afgaat, en dat ze altijd repliek krijgen
Misschien moet je ook wat leren van je af bijten
Op zoek gaan naar 'anderen zoals jij', wtf, ik kom gwn met iedereen overeen, respecteer mekaar voor wie je bent, ik zeg da gwn ook direct, en als ze da ni doen mogen ze t aftrappen, mij ni gelaten hoor
En wat heeft big brother hiermee te maken

Ge kunt de mode niet volgen, maar toch deftig zijn. IMO als ge met zo'n schoenen bvb gaat solliciteren in de zomer hebt ge dikwijls afgedaan. Ge moet u toch een klein beetje bewust zijn van wat gaat en wat niet eh...

Alola
3 mei 2007, 13:02
Vind ik niet erg hoor dat je dat lelijk vindt :-) m'n lief niet en de straatwerkers ook niet... Ik geef toe dat het niet bepaald elegant is, maar die zitten gewoon supergoed (je kunt er perfect tien km mee lopen, heb het al vaker gedaan) en wat moet ik anders dragen hé.

Edit: het is trouwens niet eens zozeer dat ik de mode niet zou willen volgen, eerder dat ik gewoon geen smaak héb ;-) als ik ga winkelen (zelden) moet ik altijd mensen aanspreken om te vragen of iets bij elkaar past etc).

Wat Big Brother ermee te maken heeft: iemand zei dat in het middelbaar precies nog niemand gehoord had van een 'deftig gesprek', vandaar dat ik dat zei.

En op zoek gaan naar anderen zoals jij kan wel helpen als de rest je uitlacht hé jong, zo fijn is dat niet, laat staan dat je er efkes vriendjes mee zou willen zijn!

Oh en ik heb al van in maart een job voor deze zomer als copywriter in een jong en hip reclamebureau... :-) hoe ik precies ben gaan solliciteren weet ik niet meer, maar de kans is niet onbestaande dat ik sleffers/teva's/twintig jaar oude fake allstars/laarzen waarvan de hak eraf gesleten is aan had (aangezien dat mn enige schoenen zijn)... Niet iedereen kijkt naar het uiterlijk en het uiterlijk is meer dan schoenen, er is ook nog een decolleté en zo.

En deftig zijn kan ik op zich ook wel hoor, ik doe vaak presentaties voor de stad waarvan ik afkomstig ben (dan leen ik wel eens schoenen die ik zelf nooit zou dragen anders) voor een volle zaal en ministers en zo en ze vragen me toch nog altijd ;-).

Arifiene
3 mei 2007, 13:09
Vind ik niet erg hoor dat je dat lelijk vindt :-) m'n lief niet en de straatwerkers ook niet... Ik geef toe dat het niet bepaald elegant is, maar die zitten gewoon supergoed (je kunt er perfect tien km mee lopen, heb het al vaker gedaan) en wat moet ik anders dragen hé.

Ga naar een schoenwinkel, vraag naar een sandaal, ét voilà :p

ook maar een edit: nee kweet wat je bedoelt, met mij hebben ze ook altijd gelachen int eerste en tweede, en op een dag was k echt uit men humeur, hebbek er gwn een paar hunne kop afgebeten en ze zelf belachelijk gemaakt, enfin ja, kheb die nooit meer gehoord ze :)

zarathustra
3 mei 2007, 13:12
En op zoek gaan naar anderen zoals jij kan wel helpen als de rest je uitlacht hé jong, zo fijn is dat niet, laat staan dat je er efkes vriendjes mee zou willen zijn!

she has a point

btw arifiene, je zou nog een modecolumn kunnen beginnen :p

Arifiene
3 mei 2007, 13:14
she has a point

btw arifiene, je zou nog een modecolumn kunnen beginnen :p

Dan ben jij men eerste slachtoffer zaartje :p
(How do you feel about earrings :p:p?)

zarathustra
3 mei 2007, 13:16
Dan ben jij men eerste slachtoffer zaartje :p
(How do you feel about earrings :p:p?)

-_-

dat dacht ik dan toch wel niet :p

the boogyman
3 mei 2007, 13:19
Ik was vroeger(in het middelbaar) wat van een meeloper,sinds enkele jaren ben ik meer en meer mijn eigen zin gaan volgen en ben daardoor ook sterker geworden qua karakter! :) Tot vorig jaar had ik ook zo iets van: "wie ouder is moet ook wel wijzer zijn" en heb daar paar keer mee afgezien op het werk maar ondertussen heb'k geleerd om te zeggen: fuck off man,ge moet hier nie me mijne voeten komen spelen! :)

Arifiene
3 mei 2007, 13:21
-_-

dat dacht ik dan toch wel niet :p

ah komaan zaartje, je bent toch niet bang :p
Ik val heus wel mee (vraag maar aan Kaiser, die kroop ook ni weg alsem me zag ofzo :p)

Killer Queen
3 mei 2007, 13:22
Mode volg ik altijd deels en blijf er mijn eigen tinten in steken.

Ik heb ook altijd totaal verschillende dingen in mijn kleerkast hangen.
Ik kan van chiquere stijl naar totaal baggy of zelfs slutty gaan.
Naargelang waar ik zin in heb of naartoe ga kleed ik mij anders.

Ik denk dak ik me gewoon onderscheid van de rest door mijn karakter en gedrag :)

Over de sandalenkwestie:

Ik kan een vrouw mantelpakje even mooi vinden als een vrouw met rasta's en alternatieve brede kleding en sandalen :p

Om te werken in de bakkerij ga ik me nu op aanraden van m'n bazin ook een paar degelijke sandalen kopen, veel minder knellend en warm dan m'n sportschoentjes. Ook al vind ik ze niet zo mooi laat staan elegant.

Ik vind dat niet iets om over te zeuren.

En wat een kuthogeschool waar jij op zit, Alola
of gewoonweg trutten die je vriendinnen zijn of trutten die daar allemaal school lopen.
Zelfs in mijn middelbaar werd daar niet zo pietluttig op gedaan.

MaDDie
3 mei 2007, 13:25
srry @ threadstarter, maar er kwam spontaan een beeld van een sul in me op.
Ik kreeg een beeld van van een teruggetrokken dikkertje.

Als ze u wat uitlachen so what? trekt u daar nix van aan. Mensen lachen constant met elkaar. Int middelbaar merkte ik het veel intenser dan nu. Die jongens zijn 17 ofzo maar mentaal mss nog maar 15 :p ze weten niet beter.
En waarom heb je dan contact met dat soort mensen?

Alola
3 mei 2007, 13:26
Ga naar een schoenwinkel, vraag naar een sandaal, ét voilà :p
Of ook wel: werk tien uur, wacht tot je het geld op je rekening krijgt, hoop dat je ondertussen niet naar dokter/tandarts/etc moet, ga naar winkel 1, pas daar alles, vind niets omdat je brede voeten hebt, ga naar winkel 2, pas daar alles, vind 1 paar supermooi maar dat hebben ze niet meer in jouw maat en in de andere filialen is het paar ook uitverkocht, ga naar winkel 3, vind daar sandalen die meevallen (maar nooit zo mooi zijn als dat ervoor) maar die 150 euro kosten, toch net iets te veel voor een paar sandalen, ga naar winkel 4......... Ik snap dus totaal niet wat mensen leuk kunnen vinden aan winkelen :p

Dit ff volledig o/t of course :-)

Edit: eigenlijk is dit echt niet beperkt tot de hogeschool waar ik nu zit (hivt), ik heb al een jaartje aan de kul, paar weken aan de kulak en een jaartje in hogent erop zitten en dat was eigenlijk algemeen de houding bij 90% van de vrouwen. En ja, ik vind het ook trutten :-D

Pestilence_007
3 mei 2007, 13:28
kzen ne 'junkie' krijg ook kritiek genoeg, langst den andere kant heb'k een gelukzalig leventje waar velen jaloers op zijn en een grote sociale kring. Tis maar hoe ge alles beziet

zarathustra
3 mei 2007, 13:31
ah komaan zaartje, je bent toch niet bang :p
Ik val heus wel mee (vraag maar aan Kaiser, die kroop ook ni weg alsem me zag ofzo :p)

ik ben niet (heel) bang van u :p
wel een afkeer van metalen dingen die gaten maken in mezelf >_>

Trouwens, kaiser is de stoere Naarling

jan1978
3 mei 2007, 13:38
Ik denk dat ge dit vooral gaat tegenkomen in de secundair onderwijs periode, in mindere mate in het hoger onderwijs en als ge nadien bij de werkmens gaat horen zullen het echt uitzonderingen worden.

In elk geval, iedereen doet op jonge leeftijd wel eens iets om erbij te horen das nie meer dan natuurlijk. Naderhand ge ouder wordt gade minder, maar betere kameraden krijgen en voor die mensen maakt het echt gene fuck uit welk soort schoenen ge aanhebt. Uw echte kameraden zullen het u zeggen als iets hun nie aanstaat, maar gaan u nie laten vallen/ignoren voor een belachelijke reden.

IMO kunde beter een paar goeie kameraden hebben waar ge op kunt bouwen dan 40 vage kennissen waar ge alleen iets van hoort als ze iets vandoen hebben. Zo een mensen zijn er altijd maar ik beperk dit tot een minimum. Ge kunt nie iedereen zijne kameraad zijn en da hoeft ook nie.

TheCrow7
3 mei 2007, 13:38
Hoeven mee te lopen om erbij te horen is eigenlijk het grootste misverstand.

Je kan het gevoel van erbij te horen perfect verkrijgen door jezelf te blijven. En dan voelt dat eens zo goed.

BlaDe
3 mei 2007, 13:58
soms hebt ge natuurlijk ook geen keuze.. zoals hier op't werk is er een dresscode (hemd, pak, das). maar zelfs daar in probeer ik toch een beetje 'apart' te zijn.

TheCrow7
3 mei 2007, 14:14
Mja, da's iets volledig anders eh.

jan1978
3 mei 2007, 14:24
Dresscode is totaal iets anders. Als ge daar nie aan wilt meedoen dan moette maar een ander job zoeken in mijn ogen, probleem opgelost.

cura
3 mei 2007, 14:30
soms hebt ge natuurlijk ook geen keuze.. zoals hier op't werk is er een dresscode (hemd, pak, das). maar zelfs daar in probeer ik toch een beetje 'apart' te zijn.

jij rebel, jij

BlaDe
3 mei 2007, 14:43
ge zou is moeten weten:love:

Godlessarto
3 mei 2007, 16:38
Ik ben zeer sterk verandert tegen vroeger. Vroeger had ik lang haar, alleen maar gamen, amper vrienden, wit gezicht en in niets goesting. Maar na een jaar op een andere school en andere invloeden ben ik volledig verandert.
Als ik dan een meeloper ben kan me dat geen reet schelen, ik voel me veel beter in men vel en ik zie de wereld zoals ze is. Aka niet van achter de computer. Soms is het best om jezelf te vergelijken met de rest om zo zelf te kunnen groeien.
Zegt da kikket gezegd em!

Darks
3 mei 2007, 16:58
Ik ben zeer sterk verandert tegen vroeger. Vroeger had ik lang haar, alleen maar gamen, amper vrienden, wit gezicht en in niets goesting. Maar na een jaar op een andere school en andere invloeden ben ik volledig verandert.
Als ik dan een meeloper ben kan me dat geen reet schelen, ik voel me veel beter in men vel en ik zie de wereld zoals ze is. Aka niet van achter de computer. Soms is het best om jezelf te vergelijken met de rest om zo zelf te kunnen groeien.
Zegt da kikket gezegd em!

Awel, dat is dan toch goed.

@ reacties: Ik ga ook niet om met zo'n soort mensen, maar je komt er natuurlijk wel mee in contact he.

En ik volg ook mijn eigen stijl en doe wat ik wil. Ik ben trouwens heel gelukkig, maar het is gewoon irritant dat er zoveel vijandigheid is wanneer je niet bent zoals dit of dat groepje.

dunno
3 mei 2007, 16:59
Niet te veel bij stilstaan Darks, het middelbaar zit er bijna op. ;) Wijs er die mensen dan eens op dat ze niets anders doen dan meelopen. :)
Btw: Jump stinkt en pulls met streepjes zijn niet cool!

TheFallen
3 mei 2007, 17:08
Meelopen <-> Jezelf zijn.

Mijn antwoord? Beiden, zoals hier bij velen ook eigenlijk wel het geval zal zijn.
Ik blijf mijzelf, zal mij niet anders gaan gedragen om mee te lopen of stoer te doen (Ik gedraag mij dan wel anders tov mijn 2 beste vrienden dan tov mijn vriendinnen, want dan wel normaal is.). Ik voel mij nog altijd goed bij wat ik doe.

Ook word ik wel degelijk beïnvloed door anderen/onze omgeving enz, net zoals de meeste hier... en soms kan dat een wijziging met zich meebrengen in je persoonlijkheid (waar je je nogsteeds goed bij voelt.. om een belachelijk vb te geven: Je ziet iemand met ballerina's lopen en je vindt die schoenen zeer mooi en wilt ze ook kopen. Je koopt ze dus dan ook. Ben je nu een meeloper? Ja/Neen, hangt ervan af hoe je het definieert. Maar toch blijf je jezelf...)
--> Zo zijn niet alle jumpers, mensen met ballerina's of bepaalde soort kleding meelopers... Sommigen misschien, maar als ze het graag doen, waarom niet? Als ze het graag doen en er zich goed bijvoelen dan blijven ze zichzelf, indien niet, dan scheelt er wel iets op sociaal vlak maar dat werkt zichzelf wel uit.

Ik zie hier veel te veel veralgemeningen van beide kanten... je kan zelf over dezelfde lijn getrokken worden. "Je tegen de mode verzetten is cool, jij doet het dus ben je een meeloper.." (om iets echt stoms te zeggen..).

Voelen ze hun goed bij wat ze doen, vinden ze het leuk? Ja, so what, een stijl gelijk een ander. Ik kan van weinig zeggen dat ze echt individualistisch zijn op dat vlak, omdat het wel altijd samenvalt met één of andere stijl.

Btw: Ik draag streepjes pulls, polo's, all-stars omdat ik die mooi vind. Ik ben dan wel "tegen"(als in, ik niet) roken, jumpen, ...

e.House
3 mei 2007, 17:39

Iedereen heeft wel iets van een meeloper in zich.

Fré_
3 mei 2007, 18:20
roken is niet stoer. ik rook en ik vind het niet cool.

wat is er nu zo cool aan verslaafd zijn aan iets dat ongezond is?

ik kan er vooral niet tegen dat mensen rokers van jonge leeftijd zonodig ''cool'' en ''stoer'' (in neerbuigende zin) moeten noemen.
rokers vinden zichzelf niet cooler of stoerder dan niet rokers.
get over it!

da wil ik best geloven, maar

ik heb redelijk veel maten die roken, en met ene daarvan babbel ik regelmatig daarover in de hoop hem van die verslaving af te krijgen

ik zei ook altijd da da is om stoer te doen enzo.laat ons nu nog aannemen da da nie zo is

waarom begin je er dan aan ?
je gaat me nie wijsmaken dat je dat 'zomaar' doet

van die maat kreeg ik het antwoord "omda iedereen dat daar deed"

btw, die krl is 17

VinceFeet
3 mei 2007, 18:23
Ik ben geen 'meeloper' wat betreft mode/gedrag maar iedereen loopt soms wel mee met de massa denk ik. Stom voorbeeld: zonnenbrillen. Met dit goede weer zie je overal kerels met van die grote pilotenbrillen. Ik vond dat best cool en heb mezelf er nu ook één gekocht. Maakt dat van mij een meeloper? Misschien wel. Maar ik heb dat dus wel gekocht omdat ik dat mooi/cool vond en niet omdat ik mee wou zijn met de mode. Roze hemdjes/polo's zijn ook mode maar dat zal ik niet gemakkelijk kopen (zeg nooit nooit natuurlijk) omdat ik dat te vrouwelijk vind en bovendien geen kleur is die mij past.

En qua gedragingen? Tjah, je hebt altijd mensen die niet zo zelfzeker zijn en zichzelf nog niet 100% kennen (niet beginnen zeveren dat je jezelf nooit 100% kan kennen, je begrijpt wat ik wil zeggen) en dan is gedrag kopiëren gemakkelijk en snel gebeurd. En dan krijg je van die 'communities' waar iedereen alles gaat delen. Kleding, muziek,... zelfs levensbeschouwingen en meningen worden schaamteloos overgenomen van elkaar. Mij niet gelaten hoor, ik heb geen last van die mensen. Maar zo'n mensen voelen altijd enorm 'leeg' aan als je een conversatie start vind ik.

Mijn vriendenkring (in de zéér ruime zin van het woord vrienden) bevat alle types van mensen. Mensen die gewoon hun ding doen zoals ik, mensen die nauwgezet de mode volgen, punkers etc. En mijn vriendenkring (nu even in de nauwe zin van het woord) is best een hechte groep hoor. Wij gaan niet altijd akkoord met elkaar en kopiëren elkaar niet, maar we respecteren elkaar wel. Natuurlijk wordt er vaak gelachen met het feit dat ik oorbellen heb maar dan lach ik is met die mannen hun lang haar...

Er is één vlak waar het productief kan zijn om een meeloper te zijn: mode. Ik merk dat toch enorm hard met uitgaan. Als ik m'n mooie jeans aantrek, proper hemdje en Timberlands... dan staat er meestal wel een mooie dame op het menu. Maar als ik in m'n dagdagelijkse kledij zou weggaan (baggy broek, hoodie, skateschoenen etc.) zou het toch een pakje moeilijker zijn om iemand te versieren denk ik. Kan je dat de dames kwalijk nemen? Niet echt denk ik. 'Deftige' kledij straalt nu eenmaal iets uit (goede manieren, beleefdheid, fatsoen etc.) en dat vinden de dames 'wauw' hé. Maar dat is eigenlijk een andere discussie.

Conclusie: Wees geen schaap maar ga ook niet opzettelijk tegendraads doen. Doe gewoon je ding en als het de spuigaten uitloopt zal je het wel op tijd merken.

djbramz
3 mei 2007, 18:46
Ooit eens een lange discussie gevoerd over jezelf zijn en uniek zijn. We zijn tot de conclusie gekomen dat als iedereen trachtte uniek te zijn, iedereen net gelijk was in minstens 1 eigenschap en slechts nog verschillender worden door een nieuw niveau van uniek zijn te bereiken, wat dus wil zeggen niet uniek zijn en niet gelijk zijn aan een ander. Anderen zouden hierin echter later volgen, waardoor opnieuw een nieuw niveau van uniek zijn nodig is.

Tja een mens filosofeert nogal wat op een urendurende busrit.

Anyway, wees jezelf, wees niet tegendradig en wees geen schaap.

Bose
3 mei 2007, 18:54
nuja, mijn mening:
meelopen? Waar is dat nu goed voor....

ik bedoel:
* mijn kleren zijn casual
* ik heb geen merkschoenen
* ik luister niet naar de gewoonlijke partymuziek
* ik heb schijt aan vroom doen
* ik ben tegen klakskes-brommerkesvolk
* ik doe wat ik moet doen voor het school en hang niet de voze uit door het met opzet het te verkloten ( ja, zo zijn er ... )
* ...

Wat is er mis om wanneer iedereen links gaat, zelf rechts te gaan?
Toch niks. en mensen die zeggen van:"maar uw schoenen zijn nu toch echt wel oud te mode ze maat..."
tja, ik steek daar nog gene tijd meer in...

(P.S. ik ben geen huismus he :). elk weekend ben ik wel ergens ten velde te vinden, maar dan wel zo casual mogelijk. )
(P.S.2 ja, ik heb fatsoenlijke maten :p )

TheCrow7
3 mei 2007, 18:57
Iedereen heeft wel iets van een meeloper in zich.

Natuurlijk, dat is een facet van het overlevingsinstinct.

ik zei ook altijd da da is om stoer te doen enzo.laat ons nu nog aannemen da da nie zo is

Stoer doen, ja. Maar ik zou het eerder omschrijven als het zich afzetten van een groepje t.o.v. een groter geheel. Je vormt met die co-rokers een uniek groepje binnen een grotere, alle "bendes" hebben dergelijke inlijvingsrituelen. Dat klinkt overdreven maar het komt op hetzelfde neer. "Als jij bij ons groepje wil horen dan heb je lang haar, zwarte kleding en rook je" om nu maar een voorbeeld te geven.

R-evolution™'
3 mei 2007, 20:12
menging tussen meeloper en mezelf zijn.
en ik denk dat iedereen dat wel is.

- ik volg de mode wel wat, maar als ik het niet mooi vind dan draag ik het ook niet.

-gsm's en allerlei elektronische snufjes, ook die het huis nooit verlaten en dus bena niemand te zien krijgt daar geef ik al men geld aan uit ( en aan op stap gaan) maar dat is gewoon mijn hobby, computers en multimedia.

-Jumpen doe ik niet aan mee, kvind het belachelijk

-Naar fuiven gaan, meestal ben ik rond 5u thuis... ik eet niet echt gezond, ik drink pepdrank,... ben ik daardoor een meeloper? nah, ik doe het omdat ik het graag doe, als het op een fuif saai is, ben ik om 12u weg ofzo

Gentille
3 mei 2007, 20:17
Ik probeer gewoon mezelf te zijn. Op het gebied van mode probeer ik wel te volgen. Alhoewel volgen een groot woord is, ik koop me die kleren als ze bijna uit zijn en er al lang een nieuwe mode is :p, het is dan goedkoper ook en het is ook zeker niet altijd van merkkledij.

Technische snufjes koop ik niet omdat ze uit zijn. Ik koop pas een nieuwe gsm als mijn huidige kapot is.

Aan jumpen doe ik ook niet mee :p

Ali_
3 mei 2007, 20:21
da wil ik best geloven, maar

ik heb redelijk veel maten die roken, en met ene daarvan babbel ik regelmatig daarover in de hoop hem van die verslaving af te krijgen

je gaat me nie wijsmaken dat je dat 'zomaar' doet

van die maat kreeg ik het antwoord "omda iedereen dat daar deed"

btw, die krl is 17

Bij mij ging het anders :p (maar ge zult idd van veel rokers horen dat ze begonnen zijn omdat ''iedereen het deed'')

ahwel, ik en mijn beste maat waren eigenlijk altijd al gefascineerd door roken en op ons dertiende hebben wij een pakske gestolen in de winkel van zijn vader (:D) en int begin was da vrij vreemd, maar zijn oudere broer zei dat da normaal is dat da int begin niet smaakt en pas later na enkele keren dat genot komt en dat da de reden is da mensen blijven roken.

En idd, na enkele sigateretten vonden we het zalig. Maar het is niet zo dat we toen al regelmatig rookten. Da was zo af en toe als wij zaten te gamen op zijn kamer eens een sigaret opstaken (paar sigaretten per week).
Sinds mijn 15-16 begon ik wel regelmatig te roken (gewoon behoefte die groter werd en het feit dat ik het geld had om het te kopen :p).
Begon met pakje van 20 per week en nu pakje om de 2-3 dagen...

achja, dit volledig offtopic...

Bij mij was het dus pure nieuwsgierigheid, hoewel je het ook ''meeloperij'' kan noemen omdat we het deden na ouderen zien te roken en ons afvroegen waarom al die mensen rookte...

TheFallen
3 mei 2007, 20:51
Ik rook niet echt, maar heb wel al eens gerookt. Vind ik dat stoer? Neen niet echt, integendeel, ik ben er tegen en vind dat echt stom (is het ook).

Waarom deed ik het dan? Stress, emotioneel overhoop,... op zo'n momenten komt da toch is uwe kop in voor 1 of andere geschifte reden:)

Sivve
4 mei 2007, 01:23
Ik ben altijd mezelf en redelijk rechtuit, wat soms tot confrontaties kan leiden maar in de lange lijn toch beter blijkt te zijn. Ben in een relatie ook een vrij dominant type, ik zal nooit een sloef zijn voor men vriendin, tot ergernis van haar. Ze noemt mij af en toe een dominante knol:p
Ik merk wel dat meestal men vrienden meelopen met mij dan omgekeerd dus jah:)
Ik rook niet, ben het ook nooit van plan, is een principe van mij.
Heb men eigen kledingsstijl enzo, ik combineer dingen die ik zelf gewoon mooi vind.
Men muziekvoorkeur ligt heel breed wat makkelijk is, want je kan naar meerdere types van fuiven gaan zonder je te vervelen.

Bubba
4 mei 2007, 01:50

Ik doe gewoon wat ik wil. Als dat betekend dat ik op dat vlak hetzelfde doe als de massa dan is dat maar zo, zolang ik me maar amuseer.

Mode: ik doe aan wat ik wil. Ik krijg hier geen commentaar op. Ik vind het trouwens raar dat jij dat wel krijgt. Wie zegt er nu zoiets als "u kleren zijn al een jaar uit mode"...Moest ne gast da tege mij zegge, kzou meteen weten van welke geaardheid ie is.

Uitgaan: Zelfde situatie als u. Al zit dat wel snor hier in de vriendenkring. Wij gaan meestal met zn drie'en uit. Begint meestal met een film, dan zitten we in een "taverne" waar nog ne maat werkt tot dat da sluit en als we dan nog zin hebbe gaan we ff zien in het "danscafé". Zoveel ga ik echter ni uit. Da zal zoiets van 2/3 keer op een maand zijn ofzo.

Geld: ja ik moet uiteindelijk vrij weinig zelf betalen. Ik woon nog thuis dus alles qua eten, drinken, kleding, ... krijg ik van mn ouders met elke week wat zakgeld. Het is niet veel maar met dat geld kom ik met mn huidige leven wel toe. Ik koop uiteindelijk toch niks behalve elke 2 maanden een gamecardje.

Meisjes: ben ni echt kieskeurig. Ik heb op dit moment gewoon geen behoefte aan een vriendin. Teveel tijdverlies imo. Buiten het school en schoolwerk wil ik ook nog redelijk wat gamen en gamen gaat op dit moment voor op tijd spenderen met je vriendin. Vandaar dus dat ik ni echt zoek. Er is maar één meiske waar ik op dit moment alles voor zou laten vallen maar die is jammer genoeg niet meer bereikbaar. :p

Respect voor anderen: mensen uitlachen doe ik niet echt. Soms wel is van "zie daar, wat heeft die ..." ofzo maar echt uitlachen niet. Aangezien ik zelf respect hoog waardeer ga ik er zelf geen lak aan hebben. Tegenover vrienden lijkt het echter wel anders door mijn / ons taalgebruik tegenover elkaar. :D Dingen zoals "allé vettige kl**tzak, wa doede nu?" enzo zijn nooit ver weg.

Voor de rest voel ik me wel goed ze. Ik doe vrijwel altijd wat ik wil doen, wanneer ik het wil doen.

Ik kan me dus wel inleven bij u situatie met als enige verschil dat ik geen of weinig kritiek krijg. Dingen zoals daze tege u zegge dage "rare" kleren aan hebt of daze stoefen met geld en u uitmaken omda ge u geld ni uit de ramen gooit kom ik ni tegen. Ik begrijp dan ook niet welke mensen gij dan tegenkomt ze, maar allé. :p

|KillahBabe|
4 mei 2007, 09:18
bij de groep horen heb ik nooit gedaan, ik was een buitenbeentje vooral omdat veel meisjes me niet moesten hebben uit jaloezie ofzo
dus ging ik altijd met de gasten om, en ik was altijd mezelf
heb nooit mode gevolgt, leek me dom om dan ieder jaar andere kleren te moeten aanschaffen omdat je mee wilt gaan erin

ik draag en doe waar ik me goed bij voel, als men mij zo niet kan aanvaarden heeft men pech
waarom meelopen ? sja snap dat niet ieder mens heeft zijn eigen persoonlijkheid nodig en niet die van de groep

KN-StrideR
4 mei 2007, 10:05
meelopen doen we allemaal wel een beetje. T'is niet omdat je een minderheid bent in jouw "groep" dat je geen meeloper bent.

Iedereen heeft andere smaken, andere gewoontes, andere instellingen. Wie maakt "ons" beter om een ander te veroordelen hoe hij / zij gekleed gaan?

Natuurlijk maak ik mezelf ook wel eens schuldig aan het beoordelen van kledij (zoals die ballerina schoentjes *bleh*, geef mij maar bottekes :love: ) of de slonzigheid waarmee sommige "metals" op het straat komen. Maar zijn het hierom slechtere of betere mensen?

I doubt it. En aan de originele threadstarter "welkom op het middelbaar, het wordt beter in de hogeschool / unief "

|KillahBabe|
4 mei 2007, 10:24
ik beoordeel die mensen niet verkeerd hoor ;) vind het alleen zonde da ze zelf geen stijl ontwikkelen ofzo
ik ga ze daarvoor niet wegstoten of wat dan ook, ben nu ni echt een bitch eerder beke soft :p

Fanatix
4 mei 2007, 10:26
Ja ik trek het mij aan wat de mensen rondom mij denken, ben ik daarom een meeloper? Nee, ik wil gewoon goed overkomen en niet verwikkeld raken in onnodige ruzies. Misschien daarom dat ik met iedereen goed overeen kom en uiteindelijk veel vrienden heb, ik pas mij aan aan de situatie en ga niet lopen lastig doen. Verloochen ik dan mijn identiteit? Misschien wel maar ik denk het niet, ik verbreed gewoon mijn visie.

Vroeger keek ik bijvoorbeeld totaal nie naar wielrennen vond het een sport voor retards en zat er voor mij totaal geen spanning in tot dat nen maat mij vroeg om is mee te gaan en ik moet zeggen dat is serieus meegevallen. Ik ga niet zeggen dat ik een wielerfan ben maar ik kan in hun passie inkomen. Ik kan zo 1000 voorbeelden geven maar uiteindelijk blijf ik toch mijzelf, ik heb maten die naar discotheken gaan in Nederland in het weekend (ben al meegeweest). Ok de sfeer is daar goed maar daarom niet minder dan in Aalst in mijn stamcafé.

Moraal van het verhaal: verbreed je cultuur,kennis maar verander jezelf niet

Op vlak van kledij draag ik deels wat de mode mij oplegt en deels wat ik zelf wil, waarom? Omdat ik mij gewoon meer zelfzeker voel en weet dat ik dan geen commentaar krijg van met wat voor vodden loop jij rond. Nee ik ben niet zo achterlijk dat ik mij door die gedachte laat leiden want ook op vlak van kledij heb ik een brede visie, ik kan in elk soort kledingstuk (pulls met strepen, afgebleekte broeken, t-shirts met opschriften op) mijn ding wel vinden.

Op vlak van muziek zelfde af, ik luister graag naar groove/ elektro. Als ik uitga probeer ik dan ook altijd naar plaatsen te gaan waar dat veel gedraaid wordt, mijn vriendin is echter meer fan van het soft rock, pop gehalte (clouseau). Ik kan perfect met haar weggaan en daarop dansen zonder bij mijn eigen te denken wat doe ik nu...

Op vlak van mensen uitlachen kan ik hard uit de hoek komen, de mensen rondom mij weten dat wel en beseffen dat ik het niet meen (ik laat het meestal na een uitlating van mij direct ook wel weten). Ik heb zo iets van als je grappig kan reageren op een bepaalde quote moet je dat maar doen dan heeft de rest er ook iets aan.

Aja en voor alle duidelijkheid jumpen en roze polokes zijn niks voor mij :D

Fanatix
4 mei 2007, 10:30
'Deftige' kledij straalt nu eenmaal iets uit (goede manieren, beleefdheid, fatsoen etc.) en dat vinden de dames 'wauw' hé. Maar dat is eigenlijk een andere discussie.

Eddy wally ben jij dat? :unsure:

ddt15
4 mei 2007, 11:53
Je moet een beetje de balans vinden. Doe je goesting maar hou rekening met de mensen rondom je. En trek het je niet te hard aan van wat anderen van u denken.

En 'jumpen' ja wat moeten we daarvan denken.. net een mix tussen een boysband en gabbers.

SilentSpring
4 mei 2007, 14:29
Ben toch redelijk mezelf.
Wat de rest denkt kan me eigenlijk geen fuck schelen.
ik draag wat ik mooi vind, ofdat nu nen merk is of niet, kan me ook niet bommen.
Schoenen zijn gewoon alledaagse schoenen.
Skateschoenen hebbek in't 4de-5de middelbaar afgezworen ('k deed ze wel al normaal dicht vanaf't 3de). Gewoon casual kledij en schoenen hier dus.
Vooral de schoenen zijn veel makkelijker dan die lompe skatebakken.
Zonnebrillen enal doe ik ook niet aan mee vermits da'k nen bril draag.
Heb dus nen gewone brilmontuur met zonnebrilglazen op sterkte.

Jump hoorek graag, luisterde daar al naartoe voor die rage.
Voor de rest: geen brommer, rook niet, drink geregeld es nen pintje, ...

'k ben gewoon de casual gast:p.

Enneuh, Alola:
over die sletjes die met uw lachten wegens sandalen en rok: laat ze maar doen.
Aan uw beschrijving te zien zijn't van die omhooggevallen trutjes die denken dat ze iedere gast kunnen krijgen, en ze denken natuurlijk dat ze miss belgië zelf zijn. Bah, hoe oppervlakkig kunt ge zijn.
Geef mij maar gewone alledaagse meisjes (liefst met verstand).

'k krijg iets van die sletten. Ze zijn mss schoon, maar daar houdt het voor mij ook op. 't zitten er ook zo'n paar in m'n klas, best mooie meisjes, maar hersens hebben ze niet.

Van die sluffers (sandalen fzo) voor gasten vindek ook maar niks.
Komen ze op school toe alsof ze een dagje naar't strand gaan.

Ook al die alternatieve pipo's vindek maar ...
Allez, als die mensen zich zo gedragen omdat ze zelf willen: no prob.
Maar in't middelbaar zaten er zo 2 in m'n klas.
Den ene kwam op nen dag met zo'n kapsel zoals Koen Buyse van Zornik op school toe, droeg versleten jeansbroeken (soms zelfs meisjesbroeken:wtf:) en veegde overal z'n voeten aan op vlak van school. Nen week later liep z'n maatje ook zo rond...

ULTRAnumb
4 mei 2007, 14:37
ik blijf gwn mezelf en niemand dat daar commentaar op moet geve

Gromme
4 mei 2007, 15:07
Ben toch redelijk mezelf.
Wat de rest denkt kan me eigenlijk geen fuck schelen.
ik draag wat ik mooi vind, ofdat nu nen merk is of niet, kan me ook niet bommen.
Schoenen zijn gewoon alledaagse schoenen.
Skateschoenen hebbek in't 4de-5de middelbaar afgezworen ('k deed ze wel al normaal dicht vanaf't 3de). Gewoon casual kledij en schoenen hier dus.
Vooral de schoenen zijn veel makkelijker dan die lompe skatebakken.
Zonnebrillen enal doe ik ook niet aan mee vermits da'k nen bril draag.
Heb dus nen gewone brilmontuur met zonnebrilglazen op sterkte.

Jump hoorek graag, luisterde daar al naartoe voor die rage.
Voor de rest: geen brommer, rook niet, drink geregeld es nen pintje, ...

'k ben gewoon de casual gast:p.

Enneuh, Alola:
over die sletjes die met uw lachten wegens sandalen en rok: laat ze maar doen.
Aan uw beschrijving te zien zijn't van die omhooggevallen trutjes die denken dat ze iedere gast kunnen krijgen, en ze denken natuurlijk dat ze miss belgië zelf zijn. Bah, hoe oppervlakkig kunt ge zijn.
Geef mij maar gewone alledaagse meisjes (liefst met verstand).

'k krijg iets van die sletten. Ze zijn mss schoon, maar daar houdt het voor mij ook op. 't zitten er ook zo'n paar in m'n klas, best mooie meisjes, maar hersens hebben ze niet.

Van die sluffers (sandalen fzo) voor gasten vindek ook maar niks.
Komen ze op school toe alsof ze een dagje naar't strand gaan.

Ook al die alternatieve pipo's vindek maar ...
Allez, als die mensen zich zo gedragen omdat ze zelf willen: no prob.
Maar in't middelbaar zaten er zo 2 in m'n klas.
Den ene kwam op nen dag met zo'n kapsel zoals Koen Buyse van Zornik op school toe, droeg versleten jeansbroeken (soms zelfs meisjesbroeken:wtf:) en veegde overal z'n voeten aan op vlak van school. Nen week later liep z'n maatje ook zo rond...

Kom kom, meisjes sletjes noemen aan een zwakke beschrijving, dat is even erg hoor en daarmee begeef je je op het niveau van zij die andere uitlachen.

Trouwens het moeten niet altijd de beachboy-/-girl types zijn die andere uitlachen hoor, in elke soort heb je wel zulke soort groepjes.

Naar iemand anders wijzen is altijd het makkelijkst maar zelfkennis, daar hebben vele nog gebrek aan.

En dan zo doen alsof mooie meisjes (alé die uiterlijk gezien van veel aantrek genieten bij de jongens) geen inhoud kunnen hebben, dat is ook maar oppervlakkig.

Darth-Falcon
4 mei 2007, 15:14
Ik had daar vroeger ook vrij veel last van, maar ben gewoon blijven denk van "fuck them". ik was bv op een gegeven moment de enige die nog geen gsm had, de dingen die ik toen gehoord heb :wtf: . Ik heb er uiteindelijk ene gekocht omdat het gewoon handig is om te hebben, het was wel een ouder model en weer hopen commentaar, en weer dacht ik van :wtf: .

Vergeet vooral niet dat 80% van de meisjes van 16-17-18j echte bitches zijn die niet nadenken over wat ze zeggen of doen.

TheCrow7
4 mei 2007, 15:58
Ik denk dat je de meisjes nog niet zo goed begrijpt. :p

Emu
4 mei 2007, 17:11
Je moet doen waar je zin in hebt zeg ik altijd :)

Aan uw TS lees ik dat je precies wel wat onzeker bent, maar je moet gewoon doen wat je zelf wil.

pr0ph3t
4 mei 2007, 17:43
ik blijf wie ik ben.... enkel in de buurt van een bepaald persoon durf ik wel is ... nie veranderen maar gewoon toeklappen :]
maar vooral ben ik mezelf en als iemand daar problemen mee heeft kan ik mij da nie aantrekken, vroeger mss wel.... maar nu al lang niemeer

deathsythe
4 mei 2007, 18:00
meelopen doe ik nie hard, ik volg wel de mode, alle kheb zo geen roze tshirtjes etc of gestreepte pullekes, ik draag gewoon deftige kledij van edc en g-star, en heel soms van tommy, omdat iedereen bijna tommy polokes heeft, kopek da ni, tzelfde me bikkembergs, die kledij is zeer eenzijdig en veel te duur.

kheb ook een hard karakter, kben meer jumper(als enigste in mijn vriendenkring), maar ik begin meer te houden van electro etc, want de deftige jumpplaatjes begin schaars te worden. imo.

Kheb nooit gerookt, drugs genomen etc terwijl er veel in mijn vriendenkring roken.

@ts, doe gewoon wa ge wilt.en dikke ²nd over die meiskes :d

Dillyracer
4 mei 2007, 18:07
op een bepaalde manier

Neen :unsure:

Misschien daarom dat ik maar een select groepje vrienden heb, maar /care

Re@V0r
4 mei 2007, 19:06
imo blijf ik altijd in alles mezelf... en ik kijk ik achter nix of niemand :p

- De mode: kheb me nog nooit echt met mode bezig gehouden en zal het ook nooit doen... al die retarded modetrends negeer k dan ook
ik draag gewoon wa ik zelf graag zie en graag aan heb
als kik het graag draag en vind dat het past, dan is da goe genoeg

- Uitgaan. sja.. ik ga graag tot smorgens vroeg uit en waar precies maakt me nieveel uit eigenlijk... is da dicht bij huis: des te beter , moet ik er verder voor: ook geen probleem
ik ga gewoon naar feestjes waar ze muziek draaien die k graag hoor
wel is het zo da k ook graag es 'overal' geweest zou zijn
meestal ga k uit in brugge, oostende, gent,... ma regelmatig probeer k ook es iets in het buitenland mee te pikken (ondertussen al 2x in rotterdam geweest - nighttown & club outland - en al een stuk of 3x in duitsland - u60 in frankfurt, butan club in wuppertal en de 3e was ergens in the middle of nowhere maar zalige locatie :p)

- Geld uitgeven. van mijn maandelijks loon da ik verdien laat ik er maar iets van 150-200 per maand op mijn lopende rekening staan om uit te gaan en af en toe iets te kopen... al de rest komt op mijn spaarrekening
dus ge kunt ni echt zeggen dak het met bakken buiten gooi of er mee loop op te scheppen dak veel geld heb :p

- Meisjes. enkel serieuze relaties met meisjes waar k echt iets voor voel... indien niet vind k et gewoon waste of time

- Respect voor anderen. respecteren ze mij, dan respecteer ik hen ook :)

[deleted]
6 mei 2007, 23:47
[deleted]

Najade
7 mei 2007, 00:08
In het tweede jaar journalistiek moesten we elkaar interviewen over iets dat we relevant vonden aan elkaar. Gewoonlijk ging dat als volgt 'je bent heel jong je vader verloren, hoe was dat'. Bij mijn interview zeiden ze dat ik opviel in de groep omdat ik me niet liet beïnvloeden door hen, en omdat ik altijd mezelf bleef, en ze wilden weten hoe ik dat deed.

Goh, als je je eigen karakter al niet kan aanvaarden, wat heb je dan nog aan jezelf? Ik ken mijn sterkten en zwakten vrij goed, en ik ben at peace met ze. Daarom voel ik me ook zeker genoeg om mezelf te blijven veronderstel ik.

Maar iets anders: soms is het vervelend geen meeloper te zijn. Soms val je teveel op, en vang je als hoge boom veel wind. Niet iedereen begrijpt je of apprecieert je. No matter hoe sterk je in je schoenen staat, dat is nooit gemakkelijk.
Dit jaar echter heb ik veel gehad aan de karaktertest van Jung, die ieder karakter vrij deftig kan uitleggen - al is het uiteraard geen exacte wetenschap hee. Het karaktertype kennen van mensen rondom je kan je soms helpen hen beter in te schatten en minder te botsen. Je kan min of meer begrijpen waarom ze reageren hoe ze reageren, en voor iemand als mij (http://www.personalitypage.com/ENTJ.html) is dat een zegen.

Je kan de test hier (http://www.humanmetrics.com/cgi-win/JTypes1.htm) doen als je wil.

Godzilla*Akira
7 mei 2007, 00:24
Ik moet eerlijk zijn dat ik het "meelopers" ding niet echt snap.
Wat is nu de defintie van een meeloper?

Je draagt bv toch geen kledij als je die zelf niet mooi vindt en die dan enkel dragen omdat andere het wel mooi of cool of whatever vinden? of toch?

Snap het eerlijk gezegd niet zo goed. Als ik iets mooi vind, dan zal ik het wel kopen, draagt iedereen dit nu toevallig tja dat is zo maar.

Er zijn toch ook veel mensen die iets niet kopen, enkel en alleen omdat vele andere dit ook hebben. Dan zouden die ook beschouwd kunnen worden als meelopers, maar dan een andere categorie.

Najade
7 mei 2007, 00:30
Sommige mensen, vooral jonge pubers (n/o aan de meelopers), doen dat wel.
Om er bij te horen. Omdat ze denken dat ze anders niet aanvaard gaan worden.

_DKsissor_
7 mei 2007, 01:11
MMM kdenk niet dat ik een meeloper ben.
Luister ook vooral naar metal maar qua kledij zit ik dan weer casual ==> vind het bv belachelijk dat je als metalkerel zogenaamd lang haar,zwarte kleren enzo moet hebben terwijl ik geen van beiden heb.
Drugs en toestanden doe ik nie aan mee.
Maar ik ga ook niet zo ver mijn mening over alles doordrijven dat ik andere er mee kwets. Bv. Tis nie omdat ik vind dat ge niet tegen ne boom moet gaan pissen dat ik elke kerel die ik dat zie doen daarop ga wijzen maar ik zal er wel in mijn hoofd aan denken

amdr
7 mei 2007, 01:15
Volges mij verwarren sommige hier meelope met meegaan met uwen tijd.

Ik heb nu eigelijk alleen de begin post geleze en zelfs die trekt al op niks.
Laat mij quoten

De meeste van de mensen rondom mij (jeugd) gaan jumpen, of hebben een scooter, of doen stoer met sigaretten, of volgen de mode, of hebben ieder week een ander 'lief', of ik weet niet wat en sommigen hebben het bijna allemaal.

Dat is toch een stuk tekst dat niet te maken heeft met meelopen ? Ik heb op mijn 16de verjaardag ne scooter gekocht. En neen ik deed dat niet om mee te lopen want ik was de eerste in mijn vriendekring dat er ene had. Ik heb gerookt van mijn 14 tot nu eigelijk nog af en toe, en alweer. Niet om stoer te doen of om mee te lopen. Dat was en is nog steeds mijn eigen keuze.
Iedere week een ander lief... hier doe ik zelfs geen moeite voor om commentaar op te geve...

Kid_C
7 mei 2007, 08:39
hier doe ik zelfs geen moeite voor om commentaar op te geve...

Alle geluk...

Ik kan wel niet begrijpen dat roken (en je lichaam schade berokkenen) op 14jarige leeftijd een zelfstandige keuze is en je leefomgeving geen invloed heeft gehad.

ElBramo
7 mei 2007, 11:21
In het tweede jaar journalistiek moesten we elkaar interviewen over iets dat we relevant vonden aan elkaar. Gewoonlijk ging dat als volgt 'je bent heel jong je vader verloren, hoe was dat'. Bij mijn interview zeiden ze dat ik opviel in de groep omdat ik me niet liet beïnvloeden door hen, en omdat ik altijd mezelf bleef, en ze wilden weten hoe ik dat deed.

Goh, als je je eigen karakter al niet kan aanvaarden, wat heb je dan nog aan jezelf? Ik ken mijn sterkten en zwakten vrij goed, en ik ben at peace met ze. Daarom voel ik me ook zeker genoeg om mezelf te blijven veronderstel ik.

Maar iets anders: soms is het vervelend geen meeloper te zijn. Soms val je teveel op, en vang je als hoge boom veel wind. Niet iedereen begrijpt je of apprecieert je. No matter hoe sterk je in je schoenen staat, dat is nooit gemakkelijk.
Dit jaar echter heb ik veel gehad aan de karaktertest van Jung, die ieder karakter vrij deftig kan uitleggen - al is het uiteraard geen exacte wetenschap hee. Het karaktertype kennen van mensen rondom je kan je soms helpen hen beter in te schatten en minder te botsen. Je kan min of meer begrijpen waarom ze reageren hoe ze reageren, en voor iemand als mij (http://www.personalitypage.com/ENTJ.html) is dat een zegen.

Je kan de test hier (http://www.humanmetrics.com/cgi-win/JTypes1.htm) doen als je wil.
Ben het er mee eens. Op sommige gebieden probeer ik echt heel goed op te letten dat ik juist NIET mee loop omdat praktisch iedereen het doet, zal ik het juist niet doen. Als ik nu een streepkes pulleke in mijn kast heb en iedereen loopt een week later rond met streepkespullekes dan ga ik dat juist niet gaan aandoen.

Maar het is moeilijk om je niet te laten beinvloeden door een meerderheidsgroep. Zoals in je voorbeeld van je interview zijn je ideeën al vertroebeld door hoe de andere het aanpakken, je wordt sowieso beinvloed door de vragen van anderen. Dan vergt het heel wat inventiviteit en doorzettingsvermogen om het compleet anders te doen.
Evenals het soms gewoon een sociale must is om als man aantrekkelijk te zijn. In onze huidige samenleving (de gevorderde markteconomie) is het veel moeilijker als man "seksuele macht" te hebben over een vrouw aangezien door de opkomende vrouwbeweging en het feit dat vrouwen nu zelf economische macht hebben ze niet meer afhankelijk zijn van de man in dat opzicht. Uiterlijk is veel belangrijker geworden en kan je moeilijk nog negeren. (ik verwijs graag naar de conflicttheorie van Collins ivm geslachtsstratificatie)

edit: ik ben geen voorstander van persoonlijkheidstests, en zeker niet als er slechts de opties 'Ja' en 'Nee' voorhanden zijn.

BlaDe
7 mei 2007, 11:31
test gedaan
resultaat: http://keirsey.com/personality/ntij.html

lijkt vrij goe te kloppe, kga naar carreer choices zien, first on the list: computer programming :) (is dus ook mijn beroep)

cura
7 mei 2007, 12:25
kvin de link nie waar ek op moe klikken om die test te doen :(
is da "Take the Keirsey Temperament Sorter II"?

Najade
7 mei 2007, 13:13
Hij staat een par posts hoger in de quote uit mijn post Cura, http://www.humanmetrics.com/cgi-win/JTypes1.htm

En zo'n persoonlijkheidstesten zijn nooit sluitend, maar ik vind het toch opvallend, ElBramo, dat deze mijn sterkten én zwakheden vrij goed kan beschrijven. Natuurlijk moet je u niet laten leiden door zoiets, maar ik vind het toch een opmerkelijke test. Did you try it?

BlaDe
7 mei 2007, 13:16
ik wel, heb wel het gevoel dat het +- klopt, voor zover ik zelf kan oordelen over mijn karakter =)

cura
7 mei 2007, 13:53
mja kmerk dattek bij die vragen vaak nie deftig ja of nee kan antwoorden
soms zou ek willen "ja" kunnen antwoorden en ik probeer ook zo te "zijn" ma alsek et realistisch moe antwoorden hoe ek op da moment zelf zou reageren moetek grotendeels "nee" derop antwoorden (ma dan ook afhankelijk van et geval) :/

doet me beetje denken aan die vragen bij schriftelijke solicitatieproeven, zattek met hetzelfde probleem :P

misschien daarmee dak me nie echt volledig zie in et resultaat: http://keirsey.com/personality/spif.html

http://typelogic.com/isfp.html klopt heel klein beetje beter (en dan nog, volgens mij kloppen die beschrijvingen voor 50% van de mensen die ze lezen)

en de carreers zie ek al volledig nie zitten :P

Najade
7 mei 2007, 14:09
Ja, je moet natuurlijk wel eerlijk op die vragen antwoorden eej :) Het gaat er niet om hoe je wil zijn, maar hoe je bent...
En ik veronderstel dat niet iedereen zich zal herkennen dan.
Ik herken echter helemáal niets van heel uw profiel in mezelf cura, dus dat van die 50% is toch niet helemaal zo :)

cura
7 mei 2007, 14:15
ja kheb geantwoord zoals ek zelf zou reageren, niet zoals ek zou willen
misschien behoor jij gewoon tot de 50% die zich er niet in herkent eh :P

kbedoel niet dat iedereen er zich voor 50% in zal herkennen, maar dat 50% er zich ergens wel in zal herkennen

ElBramo
7 mei 2007, 16:39
Hij staat een par posts hoger in de quote uit mijn post Cura, http://www.humanmetrics.com/cgi-win/JTypes1.htm

En zo'n persoonlijkheidstesten zijn nooit sluitend, maar ik vind het toch opvallend, ElBramo, dat deze mijn sterkten én zwakheden vrij goed kan beschrijven. Natuurlijk moet je u niet laten leiden door zoiets, maar ik vind het toch een opmerkelijke test. Did you try it?
Khad geen tijd op het moment van mijn post. Maar in de lessen differentiële psycho zie ik ook constant zulke tests en ik geloof niet dat zulke tests ook maar in mindere een persoonlijkheid kunnen vastleggen. Ik vind het vreselijk moeilijk om accuraat op zulke vragen te antwoorden. De menselijke persoonlijkheid veranderd constant, de mijne toch alleszins. Ook zit je met de discrepanties tussen de persoon die je bent, de persoon die je wil zijn en de persoon die je moet zijn. Het is niet altijd evident om daar een onderscheid in te maken.
Alsook zie ik mij in bepaalde opzichten als een leidersfiguur in sommige situaties, in andere situaties totaal weer niet. De meeste vragen van om het even welke persoonlijkheidstest kan je ambigu lezen, taal is gewoon niet de juiste manier om "persoonlijkheid" te gaan verklaren/onderzoeken. Gedragsobservatie is imo beter, maar ook niet volledig aangezien je enkel de visie van de observator meekrijgt en niet deze van de actor.
Fuck psychologie ;)

edit: ik merk ook dat ik mezelf vaak tegenspreek over verschillende vragen, gewoon door de manier waarop ze geformuleerd zijn. Ter verduidelijking: Ik merk dat een paar vragen gaan over taakgerichtheid en doorzettingsvermogen en stiptheid e.d. Al deze vragen zijn gericht op de grotere categorie leiderschap. Welnu in deze vragen onderling spreek ik mezelf constant tegen tot mijn grote ergernis en probeer ik mezelf niet tegen te spreken. Maar dan doe ik mezelf voor als iemand die ik niet ben, namelijk consistent en perfect passend in het plaatje: 'leidersfiguur'. Net zoals vragen die eigenlijk op hetzelfde duiden: vb 'Ben je iemand die veel belang hecht aan een taak en het altijd probeert perfect en op tijd af te werken'. Stel deze vraag anders en dan krijg je er een ander antwoord op.

edit²: You prefer to isolate yourself from outside noises YES
You feel at ease in a crowd YES
=> in feite spreek ik mezelf tegen

You easily understand new theoretical principles YES
You get bored if you have to read theoretical books YES

enz

Waarin deze test ook faalt is dat mensen confirmeergedrag hebben: de neiging om veel JA te antwoorden, bij andere testen waar er meerdere opties zijn (vb A=helemaal akkoord B=akkoord C=neutraal D=niet akkoord E= helemaal niet akkoord) heb je dat minder. Maar daar zijn dan weer andere problemen bij.

Kben een ENTJ btw (imo veel te beperkte schaal)

Najade
7 mei 2007, 16:59
I know. Dat soort testen stuurt ook geniaal soms.

Wat past het meest bij je?
a. hard en koud
b. meelevend en vriendelijk

Bijna niemand die het eerste gaat kiezen natuurlijk. Nu, ik heb in Psychologie ook gezien hoe zo'n testen (ook iqtesten oa) niet kloppen, nooit volledig juist zijn en vaak niet gelijkmatig of eerlijk opgesteld.
Maar testjes zijn gewoon leuk, en als je in grote lijnen kan afleiden met wat voor iemand je te maken hebt is het al goed genoeg om er rekening mee te houden he.
Als we het enkel over deze test hebben dan vind ik hem interessant, en kan ik zeggen dat de meeste mensen die hem afleggen zich voor meer dan 90% kunnen vinden in de types die die test geeft.
In realiteit is natuurlijk niemand exact het hokje waar hij in gefoefeld wordt, maar in de praktijk is het al handig genoeg te weten van 'oei, dit is een emo dude, ik moet oppassen en mag vooral niet ongezouten mijn mening geven, zelfs niet als hij/zij dat vraagt'.
Dat is toch mijn ervaring op dat vlak - en eigenlijk heeft daaraan denken al veel botsingen voorkomen.

In the end kan je dat allemaal terugleiden naar gezond verstand, I suppose :)

Edit: En al dat getob over vragen die elkaar al dan niet tegenspreken kan je vooral uitleggen als 'ElBramo is perfectionistisch'? :p
Het is altijd zo in testjes dat er wat gestuurd, gefoefeld en mss zelfs tegengesproken wordt. Het is, denk ik ,een onderdeel van een karakter van iemand om teveel te gaan nadenken over zoiets, want ik vind het bij een testje als dat belangrijker intuitief te zijn dan na te denken over consequentheid. Maar dat komt omdat ik er van overtuigd ben dat zelfs een rationeel iemand als ik niet altijd consequent IS.

Enfin, al dat ge-offtopic vooral om aan te geven dat mensen nu eenmaal een bepaald karakter hebben en dat het dom is daar van af te wijken.
Je kan de scherpe kantjes er vanaf veilen, maar als je je niet als jezelf gedraagt, ga je jezelf verliezen.

ElBramo
7 mei 2007, 17:09
Hmmm, testen werken niet, psychologie is bullshit ^^ Het ironische is dat ik later wellicht zelf zulke testen ga mogen opstellen :p

En ik denk ook niet dat je die test echt nodig hebt om de persoonlijkheid van iemand anders te achterhalen. Volgens mij gaat die andere persoon ook de test anders invullen dan dat jij dat voor hem zou doen. Hij ziet zijn gedrag in functie van de situatie, jij ziet zijn gedrag in functie van zijn persoonlijkheid.

TheFallen
7 mei 2007, 17:09
Ik ga akkoord met Najade.

Ik ben dus ook een ENTJ en kan mij hierin wel vinden. Ik vond de test uitgebreid genoeg en de beschrijving was duidelijk en ruim.

Het zei niet van, je bent een leidersfiguur, punt gedaan. Het omschrijft de situatie wnr wel, wnr niet, enz...

Moet het natuurlijk met een korreltje zout nemen ;)

ElBramo
7 mei 2007, 17:11
Ik ga akkoord met Najade.

Ik ben dus ook een ENTJ en kan mij hierin wel vinden. Ik vond de test uitgebreid genoeg en de beschrijving was duidelijk en ruim.

Het zei niet van, je bent een leidersfiguur, punt gedaan. Het omschrijft de situatie wnr wel, wnr niet, enz...

Moet het natuurlijk met een korreltje zout nemen ;)
Volgens mij is iedereen een entje ^^ Gewoon omdat het sociaal wenselijk is?

TheFallen
7 mei 2007, 17:16
Volgens mij is iedereen een entje ^^ Gewoon omdat het sociaal wenselijk is?

Ik voelde mij juist speciaal...:sad:

Er bleek wel voldoende keuze te zijn:p

Najade
7 mei 2007, 17:17
LOL!
Geloof mij, het is niet sociaal wenselijk :p

Integendeel, de meeste mensen gaan geen T in hun naam hebben, toch die in mijn omgeving niet.
Daarom ook dat ik aan deze test iets gehad lijk te hebben: dan wéét ik tenminste dat dat allemaal emotionele freaks zijn :p
Want mensen zijn idd soms anders dan je ze zou inschatten, en het is net dat wat voor conficten kan zorgen. Ik vind dat mensen tegen botte eerlijkheid moeten kunnen, andere mensen hoegenaamd niet.

Note: ik vind mensen die hun beslissingen op emotie baseren geen freaks, ik doe het gewoon anders. Voel u dus aub niet aangevallen.
Ooh, en blijf allemaal uzelf aub, je merkt dat dat al moeilijk genoeg is!

Najade
7 mei 2007, 17:24
Ehm en Bram, ik zie eigenlijk niet teveel tegensprekingen in uw aangeduide vragen.
Het is niet omdat je snel dingen begrijpt, dat je dat graag doet bijvoorbeeld, en het is niet omdat je kan genieten van alleen zijn, dat je ook niet graag in een groep mensen bent soms.

ElBramo
7 mei 2007, 17:33
Ehm en Bram, ik zie eigenlijk niet teveel tegensprekingen in uw aangeduide vragen.
Het is niet omdat je snel dingen begrijpt, dat je dat graag doet bijvoorbeeld, en het is niet omdat je kan genieten van alleen zijn, dat je ook niet graag in een groep mensen bent soms.
Ik weet nu niet hoe het zit met deze test, maar meestal dienen dat soort vragen om inconsistentie uit te filteren. De personen die zulke tests opstellen weten ook dat confirmeergedrag voor een vertekening zorgt van hun testen. Om dat uit te filteren steken ze er vragen in die ongeveer in dezelfde richting maar die een ander antwoord vereisen (Nee ipv Ja). Waarschijnlijk denk ik teveel na bij zulke testen en moet je die puur op gevoel invullen, maar dan krijg ik de indruk dat ik niet consequent ben met mezelf. En jah, ik ben ook puur rationeel ingesteld: geen last van emoties (ik zou de a-keuze: "Hard en Koud" kiezen).
Ik zie mezelf als leiderfiguur, dat klopt, maar in vele punten zou ik falen als leider, voornamelijk door het gebrek aan initiatief soms en door luiheid ^^ Dusjah, dat is dan de persoon die ik zou willen zijn: de leider.

TheFallen
7 mei 2007, 17:38
Ik weet nu niet hoe het zit met deze test, maar meestal dienen dat soort vragen om inconsistentie uit te filteren. De personen die zulke tests opstellen weten ook dat confirmeergedrag voor een vertekening zorgt van hun testen. Om dat uit te filteren steken ze er vragen in die ongeveer in dezelfde richting maar die een ander antwoord vereisen (Nee ipv Ja). Waarschijnlijk denk ik teveel na bij zulke testen en moet je die puur op gevoel invullen, maar dan krijg ik de indruk dat ik niet consequent ben met mezelf. En jah, ik ben ook puur rationeel ingesteld: geen last van emoties (ik zou de a-keuze: "Hard en Koud" kiezen).
Ik zie mezelf als leiderfiguur, dat klopt, maar in vele punten zou ik falen als leider, voornamelijk door het gebrek aan initiatief soms en door luiheid ^^ Dusjah, dat is dan de persoon die ik zou willen zijn: de leider.

Hmz, en toch kom jij ENTJ uit? Waar initiatief nemen, doorzettingsvermogen,... centraal staan bij het leidingsgeven?:)

In de test staan er idd soortgelijke vragen maar er is wel een duidelijk verschil in situatie of context merkbaar elke keer (naar mijn mening.). Dat is juist wat mij ertoe zette om de test af te maken:p

ElBramo
7 mei 2007, 17:54
Hmz, en toch kom jij ENTJ uit? Waar initiatief nemen, doorzettingsvermogen,... centraal staan bij het leidingsgeven?:)

In de test staan er idd soortgelijke vragen maar er is wel een duidelijk verschil in situatie of context merkbaar elke keer (naar mijn mening.). Dat is juist wat mij ertoe zette om de test af te maken:p
Welja, ik heb wel doorzettingsvermogen en stiptheid en neem wel iniatief en dergelijke, maar niet altijd... Er zijn veel momenten waarbij ik het opgeef om iniatief te nemen (vooral dan op sociaal vlak). Doorzettingsvermogen werkt ook perfect indien de motivatie er is.
Persoonlijkheid is volledig situatiegebonden, er zijn mensen die in elke situatie zich anders voordoen.

Alola
7 mei 2007, 18:21
Ik kom ook op entj uit... Dat haat ik dus hé. Ik studeer Toegepaste Taalkunde, maar als ik beroepen/persoonlijkheidstesten doe, komt er altijd uit dat ik CEO of zo moet worden...

BlaDe
7 mei 2007, 18:30
ge moet doen wa ge zelf wilt doen :)

ng
7 mei 2007, 18:30
Qualitative analysis of your type formula

You are:

* moderately expressed introvert
* slightly expressed sensing personality
* moderately expressed thinking personality
* moderately expressed perceiving personality

Twee keer getest, twee keer hetzelfde bekomen.
(met een uur tussen, dus ik herinner mij nimeer wat ik de eerste keer allemaal precies heb aangeduid)

Najade
7 mei 2007, 18:31
Zalig, naar verluidt zijn er maar 1% ENTJ's ofzo en die zitten toevallig allemaal hier?
Ik ben niet uniek meer *snif*
Alhoewel, ik game niet :D

En het is niet omdat je de capaciteiten hebt dat je ze daarom graag gebruikt. Ik moet vaak de kastanjes uit het vuur halen, terwijl ik liever ook gewoon eens in de kantlijn bleef staan en de anderen het liet oplossen. Ik ben de 'leidersfiguur' die zich elke keer opnieuw afvraagt "hoe ben ik hier nu weer gekomen". En eerlijk gezegd, zo leidinggevend ben ik helemaal niet; wél probleem oplossend.
Maarehm.. laat ons de thread niet hijacken :s

Najade
7 mei 2007, 18:35

You are:

* slightly expressed sensing personality

Twee keer getest, twee keer hetzelfde bekomen.
(met een uur tussen, dus ik herinner mij nimeer wat ik de eerste keer allemaal precies heb aangeduid)
Een ISTPje (http://www.typelogic.com/istp.html). Zo zitten er jammer genoeg niet veel in mijn klas. Ik denk dat als je Sensing en Thinking kunt combineren, dat dat wel handig moet zijn (of verwarrend natuurlijk:))

Tha_nOn
7 mei 2007, 18:35
Sorry, there is not enough data for your type analysis

roflol?:p

Dirty_Col
7 mei 2007, 18:39
ISFP hier (http://typelogic.com/isfp.html) en ik kan er mij eigenlijk wel in grote lijnen in herkennen... :)

ElBramo
7 mei 2007, 18:50
Sorry, there is not enough data for your type analysis

roflol?:p
Haha :D Het toppunt ^^

Ja de entjes zijn welpresent op TNG ^^ Ik ben wel slightly moderate op alles, en score vrij laag op judging.

Karre
7 mei 2007, 18:53
Ik doe waar ik zin in heb :).

Starrk
7 mei 2007, 18:56
http://www.humanmetrics.com/vocation/JCI.asp?EI=67&SN=-25&TF=-38&JP=-11

Psychology en Journalist niet toevallig als eerste 2: Dit waren de 2 richtingen waar ik 3 jaar over getwijfeld heb.

Beetje creepy :p

Ben ENFP btw.

Godlessarto
7 mei 2007, 19:01
http://www.teletet.org/?post_id=200566&kwartaal=&r=1&reageer_err=#bottom
dit beschrijft zon beetje hoe ik me voel vandaag.

Kid_C
7 mei 2007, 19:07
Ben ENFP btw.

idem :]

GenesisX
7 mei 2007, 19:35
Your Type is
INFP

You are:

* very expressed introvert
* moderately expressed intuitive personality
* moderately expressed feeling personality
* slightly expressed perceiving personality

Types of career:

Counseling, (Religious) Education, Humanities, Musician, Literature/Writer, Archaeology & Psychology/Psychotherapist.

Nja, introvert :). Alhoewel 'k vind dat dat van feelings nie klopt... En de onderlijnde beroepen zie 'k wel zitten, ma de studies nie :p

Tha_nOn
7 mei 2007, 21:43
ik wil ook weten wat bij mij past *pff*

Blood_Raven
7 mei 2007, 22:06
Ik ben INTJ
http://typelogic.com/intj.html
INTJ: Percentage of the US population: 3-4%
Referring to Keirsey, INTJs belong to the temperament of the rationals and are called Masterminds.

Bon soit ben nooit dikke meeloper geweest, ik doe waar ik goesting in heb ook al ziet dat der compleet raar uit.

Zalig, naar verluidt zijn er maar 1% ENTJ's ofzo en die zitten toevallig allemaal hier?

ENTJ: Percentage of the US population: 3-5%
http://www.massmatch.com/MBTI-2.php?id=3

t0tec
7 mei 2007, 22:27
ik ben ISTP....

# slightly expressed introvert
# moderately expressed sensing personality
# moderately expressed thinking personality
# moderately expressed perceiving personality

Types of career.

Mechanics/Automotive Repair
Computer and Office Machine Repair
Electronics Technician
Engineering

Social Service:

Sport Coaching
Fire Fighter

na de bovende link te zien hebben ben ik een 'Least likely types for a relationship'. Ik wist al lang da'k nie ben zoals anderen :p.

Ik zie me nie echt als ne Fire Fighter. :p

Blood_Raven
7 mei 2007, 22:38
ik ben ISTP....
...
na de bovende link te zien hebben ben ik een 'Least likely types for a relationship'. Ik wist al lang da'k nie ben zoals anderen :p.
...

Neenee ge moet het anders zien;

ISTP:
Best types for a relationship: ESTJ, ISTJ, ENTJ, ESTP
Possible types for a relationship: ESFJ, ISFP, INTJ, ISFJ
Least likely types for a relationship: ISTP, ESFP, ENTP, INTP, ENFJ, INFJ, ENFP, INFP

Gij kunt het beste relaties aangaan met mensen van ESTJ, ISTJ, ENTJ, ESTP.
Elk van die typekes heeft zo zen least likely types.

Wesdude
8 mei 2007, 10:14
Ik ben INTJ
http://typelogic.com/intj.html
INTJ: Percentage of the US population: 3-4%
Referring to Keirsey, INTJs belong to the temperament of the rationals and are called Masterminds.

Bon soit ben nooit dikke meeloper geweest, ik doe waar ik goesting in heb ook al ziet dat der compleet raar uit.

ENTJ: Percentage of the US population: 3-5%
http://www.massmatch.com/MBTI-2.php?id=3

Ben ook INTJ

ddt15
8 mei 2007, 11:09
INTP

moderately expressed introvert
moderately expressed intuitive personality
moderately expressed thinking personality
moderately expressed perceiving personality

INTP
Flexible and adaptable
Want to make sense of concepts, and the world
Logical and analytical- want others to be logical
May have great powers of concentration
Like abstract and symbolic thinking
Often non-traditional
May be seen as aloof; out of touch with the world
Under stress: may feel overwhelmed and misunderstood

Verbazend accuraat, die test.

Beguv
9 mei 2007, 14:21
ik ben entp

You are:

* moderately expressed extravert
* moderately expressed intuitive personality

career choises
Career Educational Institutions
Science/Technical
Education
Engineering
Natural Science
Information System Specialist
Management
Counseling
Management in Business or Education

boogje
9 mei 2007, 14:34
test gedaan :

Your Type is
ENFP
Extraverted Intuitive Feeling Perceiving
Strength of the preferences %
11 25% 25% 11

You are:
slightly expressed extravert

moderately expressed intuitive personality

moderately expressed feeling personality

slightly expressed perceiving personality

GMotha
9 mei 2007, 15:49
ENTP

Extraverted 1%
Intuitive 25%
Thinking 62%
Perceiving 44%

Joa.

TheCrow7
9 mei 2007, 20:15

Net toevallig ben ik deze week op een seminar geweest hierover.

Dirty_Col
9 mei 2007, 20:18
Kben ier blijkbaar de enige ISFP :unsure:

edit: # distinctively expressed introvert 67%
# slightly expressed sensing personality 12%
# moderately expressed feeling personality 50%
# moderately expressed perceiving personality 33%

AeroDawn
20 mei 2007, 00:17
@topicstarter

(keb de reply's op uwe post nog ni gelezen, dus ik kan hier en daar in herhaling vallen)

Het verbaast mij dat ik zo'n post nog niet eerder op dit forum ben tegengekomen. Ik ga volledig akkoord met wat gij vertelt, want momenteel ondervind ik zowat EXACT dezelfde situatie (ik word 17 nu december).

We zitten met 10 in de klas, en da's dus ni veel. Dat komt omdat er vorig jaar een paar zijn weggevallen. En neem nu bv een groepje van 3 dat grof doet tegen iedereen, daar gaan er 2 weg. Wat doet de andere? Die gaat zich bij een ander groepje voegen. Hij heeft terug zelfvertrouwen, en gaat door met grof doen.

En dan heb je mensen waarvan je denkt dat het je vrienden zijn, maar op een bepaald moment zien ze een kans om geaccepteerd te worden in een populairder groepje en laten ze je vallen. Dat noem ik geen vrienden... Waar vind je tegenwoordig nog ECHTE vrienden?

En wat het ergste is, is dat de mensen met goede bedoelingen (zoals jij dus) meestal de dupe zijn. Ongeloofelijk. Terwijl de egoisten, de grofzakken, enz, van dit alles geen last hebben.:sop:

Da's dus mijn gedacht op dit alles. Nu hoop ik gewoon dat het secundair voor mij zo snel mogelijk afgelopen raakt, en een nieuwe start te nemen in het hoger. Hopelijk ZONDER de mensen die ik nu ken. Al vrees ik dat dat een probleem wordt.

Snap
20 mei 2007, 01:40
Ben nu 21.
Vroeger in het middelbaar droeg ik skatekledij gewoon om erbij te horen, omdat toen iedereen die geen skatekledij droeg niet "cool" was en uitgesloten worden was verschrikkelijl.
Nu kan het mij echt geen reet schelen en ik krijg op school dikwijls kritiek. Nu draag ik vooral merkkledij omdat ik die mooi vinde en ik mij er gemakkelijk in voel.Ik ga naar de zonnebank omdat ik het ontspannend vind en een kleurtje nooit kwaad kan. Iedereen die er problemen mee heeft kan den boom in, vroeger haatte ik mezelf omdat ik volledig anders was dan al mijn leeftijdsgenoten, nu ben ik er blij om.

ElBramo
20 mei 2007, 02:56
Ben nu 21.
Vroeger in het middelbaar droeg ik skatekledij gewoon om erbij te horen, omdat toen iedereen die geen skatekledij droeg niet "cool" was en uitgesloten worden was verschrikkelijl.
Nu kan het mij echt geen reet schelen en ik krijg op school dikwijls kritiek. Nu draag ik vooral merkkledij omdat ik die mooi vinde en ik mij er gemakkelijk in voel.Ik ga naar de zonnebank omdat ik het ontspannend vind en een kleurtje nooit kwaad kan. Iedereen die er problemen mee heeft kan den boom in, vroeger haatte ik mezelf omdat ik volledig anders was dan al mijn leeftijdsgenoten, nu ben ik er blij om.
Ja zo ben ik ook wel geëvolueerd. Vroeger wou ik erbij horen, dezelfde zijn als de rest, maar was ik totaal anders dan de rest en een klein beetje "special" ^^

Maar nu wil ik boven de massa stijgen, ik wil iets betekenen, net dat ietsje anders zijn dan de rest, beter zijn,... en nu heb ik juist het gevoel dat ik ben zoals iedereen, average, mid-skilled zeg maar :)
I wish I was special, so fuckin special :doh:

m1dnight
20 mei 2007, 03:23
kga ni alle posts lezen :p ma kzal toch den eerste zijn DENK ik :p die toegeeft da em ne meeloper is...

er zullen er ng zijn, mja, pretty hard to be original around here..

ma kbn wel gene die em echt in alles laat meeslepen, kdurf wel is mense nadoen van klere, ofzo, ma ik overdrijf er wel ni in, want dna krijgde de comment van "ge hebt da vn hem" blabla... zo ist nu eenmaal, en de mensen waar ik mij in bevind in mn sociaal leven zijn zo... mja kzit er nu eenmaal in.. en ik probeer er mij soms wel vna te onderscheiden maar soms ook in te mengen :)dak ni te hard opval. der is wel een ding dak best grappig vind, al die manne rijde me hunne stoere booster, heel snel n stuff, mar ik rijd met dit:
http://img.yezzz.com/zm2991204.jpeg
wel zonder het mandje, i hate tuning...

op die punte kant mij ni schele, ma op veel vlakke laatk mij ni opvalle, omdak dr ook geen zin in heb

dead squad
20 mei 2007, 12:07
Ben niet echt een meeloper. Toch zeker niet kwa muziekkeuze en kleding etc.
In mijn klas (zit in een klas van 11 man, 5de informaticabeheer) zijn er 3 die niet roken, en de helft ongeveer doet aan weed. En dan hoort ge ze vaak 'stoer' doen over hun weekend, dat ze 'pottoe' waren en een dancing hier en jumpkeet daar hebben bezocht blabla. Een goeie maat van mij was in het begin van dit jaar ook nog clean, maar die is nu ook al beginnen te smoren met de rest van de groep <o/. Dat vind ik persoonlijk maar zwak.

Ik ben buiten de schooluren een rasechte metalhead! Maar om naar school te gaan doe ik meestal casual kleren aan (jeanske, trui of hemdje van DC, van die Gravis oldschool schoentjes), heb geen zin om heel de dag commentaar aan te horen van mijn mede klasgenoten moest ik men combats aandoen of camouflage broekske! :p
In mijn school zijn er dit jaar dan ook zeer weinigen die er zo bij rondlopen, en heb ook geen zin heel de tijd aangestaard te worden.

migelle
20 mei 2007, 14:01
dead squad,

dus ge doet klere die ge graag aandoet nie aan gewoon omda ge anders aangestaard word :s wa maakt da nu uit, wy zitte met 23 in de klas en ik en m'n vriende zijn de enige metalheads (totaal dus 4 man) nu moge die domme johnys by ons in de klas nog zoveel commentaar hebbe als ze wille, ik ga mezelf nie verandere omda zei commentaar geve -_-"

Pegas
20 mei 2007, 15:41
Your Type is
INTP

Introverted 22
Intuitive 25
Thinking 88
Perceiving 11

# slightly expressed introvert
# moderately expressed intuitive personality
# very expressed thinking personality
# slightly expressed perceiving personality

On-topic:
Qua mode ben ik geen meeloper, maar word ik wel geïnspireerd door wat mijn vrienden dragen. Met andere woorden, als zij kleren dragen die ik mooi vind zal ik ook zo'n kleren gaan kopen (nu niet exact hetzelfde natuurlijk). Dragen zij kleren die ik niet mooi vind, dan ga ik het natuurlijk ook niet kopen.

M'n maten droegen vroeger Hillfiger enzo, maar doordat ik iets heb tegen die merken (en ook tegen puta madre enzo ) bleef ik gewoon bij mijn "no-style" kleren. Nu een goed jaar terug begonnen zij wat meer casual (of wat het ook mag zijn) kledij te kopen (jack & jones, k-swiss schoenen...) en dat vond ik wel mooi. Dus nu draag ik ook die soort kledij (wel geen jack & jones) en ik voel me zeer goed in die kleren. Beter dan ik mij voelde in m'n "no-style" kleren. Op dit gebied kan ik dus bezien worden als een meeloper, maar dan ook weer niet.

Qua uitgaan en de daar bij hoorden alcohol en drugs enzo ben ik echter helemaal geen meeloper. M'n maten houden ervan om eens af en toe wat te smoren, ik vertik het echter om zo iets nog maar aan te raken (bij wijze van spreken) gewoon omdat ik echt niet zou weten waarom ik dat zou doen.

Hetzelfde bij alcohol. Natuurlijk drink ik wel alcoholische dranken (wodka :bow:), maar je zal mij zo goed als nooit echt zat zien. Van zodra ik het begin te voelen drink ik soms nog 1 of 2 alcoholische drankjes, maar daarna drink ik gewoon weg niets meer of gewoon frisdrank.

M'n maten hebben me dan ook al meermaals gezegd dat ik op dat gebied saai ben, maar dat boeit me nu echt eens geen zak. Ook het feit dat ik eigenlijk amper uitga helpt niet echt hun mening te veranderen :p.

Voor de rest ga ik naar de zonnebank, buiten bij het uitgaan doe ik geen gel in m'n haar en draag ik bijna nooit een of ander hoofddeksel en wat vreemde of klasgenoten dragen en doen boeit me ook zo goed als niets (daarom dat het hierboven alleen maar over m'n maten ging).

Ben trouwens 19 en een half :).

Grim
20 mei 2007, 15:49
Ik ben te lui om te lopen, ik ben meer een meestaander bij andere niet-meelopers.
Al bij al denk ik er niet zo veel bij na. als ik iemand zie met een wijze broek en ik wil die ook dan ben ik voor sommigen een meeloper. Als er ne hype ontstaat van scooters en ik vind da toevallig ook wel een handig ding dan wil ik dat ook en dan ben ik ook een meeloper. Zo is dat dan maar. Ik krijg het op mijn heupen van de zogenaamde individuen met hun eigen identiteit. Identiteit en "u eigen zijn" is veel meer dan niet meedoen aan de mode en u buiten groepen zetten, net zoals dat voor het omgekeerde ook zo is. Tis niet omdat ge mode volgt dat ge uzelf niet zijt.
Meer nog, mensen zijn sociale wezens en als ge in de asocialiteit gedreven wordt is het teken dat er iets ni pluis is met u, want "niemand is gemaakt om alleen te zijn". :cool:

PolletPoulet
20 mei 2007, 16:35
ik loop mee als het voor mij goed uitkomt.

het is niet altijd makkelijk om een kuddedier te zijn hoor.

Gamedude
20 mei 2007, 16:53
Het is belachelijk om te zeggen dat als je de mode volgt je een meeloper bent.

Tremium
20 mei 2007, 21:12
Your Type is
INTJ
Introverted Intuitive Thinking Judging
Strength of the preferences %
56 12 62 11

You are:

* slightly expressed intuitive personality
* distinctively expressed thinking personality
* slightly expressed judging personality

chosen1
20 mei 2007, 21:26
- qua kleren kies ik wa ik zelf graag zie
- muziek ben ik een allrounder buiten R&B en rock, metal, hardcore en die vieze rommel
- kheb nog nooit iets gehad van 'kmoet daar naartoe gaan want anders hoor ik er niet bij!'
- ik trek mij er wel iets van aan wat andere van mij denken maar nie zoveel da ik mezelf daarom wil veranderen

nTFs
20 mei 2007, 21:35
Doe gewoon je eigen ding in alles.
En als anderen daar moeite mee hebben, pech voor hun.

Doggiedog
21 mei 2007, 01:32
Ik loop mee wanneer mij dat uitkomt, en ik ga tegen de stroom in wanneer mij dat meer aanstaat. Qua kleren koop ik alleen wat ik mooi vind, maar wat dat betreft trek ik mij sowieso toch al niet al te veel aan van wat de anderen daarover zeggen (probably door trauma in t secundair, waar het vol modetrutjes zat en ik dat op het einde spuugzat was. Toen had ik echt de neiging om gewoon omgekeerd te doen en enkel kleren te dragen die NIET in de mode waren). Aan de andere kant, bij zo'n "pest-de-leerkracht"-spelletjes deed ik soms mee, die sfeer waar ge op dat ogenblik dan inzit trekt u gewoon mee. Het was niet echt omdat ik erbij wou horen (eerlijk gezegd kon mij dat op dat ogenblik niet veel schelen), ik was eerder in een soort roes geraakt. Nu ja, moeilijk uit te leggen, mss dat the psychologen en ethiek-kenners onder ons wel begrijpen wat ik bedoel. Nu ja, het ergste dat ik deed was eens een grovere opmerking geven over de les of zo (nooit op de leerkracht zelf), ik was normaal een typisch braafke in de klas :/
Tegenwoordig trek ik op met anderen die ook zoals mij denken, ge kunt ons bijna het streverkesclubke noemen :p Waarvan ik dan weer het slechtste lid ben, ik ben geen goeie strever. Door mn jaar geraken is genoeg voor mij, onderscheidingen hebben vind ik niet genoeg opwegen tegen de moeite die ge ervoor in de vakken moet steken.

Anyway, k heb die test nu ook gedaan, en ik kwam een INFP uit. Wat zeer vreemd is, aangezien ik verschillende jaren geleden die test ook al eens heb gedaan, maar dan op papier en vééééééél uitgebreider (en professioneler dacht ik ook), en daarbij kwam ik uit als een ISFJ. En normaal gezien blijft ge uw hele leven die uitkomst ...

sneax
21 mei 2007, 02:31
Ik ben
http://www.personalitypage.com/ENTP.html

Da testje klopt wel, als ik zo een paar andere 'types' bekijk zie ik dat die meestal niet echt kloppen met hoe ik mezelf ervaar, maar die ENTP wél. Als ge dat leest (vooral over die 'ideas' en hoe ik alles wil snappen) dan kunt ge u ongeveer voorstellen hoe ik denk.

puni
21 mei 2007, 02:47
Niet zoals anderen willen zijn is niet noodzakelijk gelijk aan uzelf zijn.

Arifiene
21 mei 2007, 09:15
Je moet het zo zien eigenlijk eh (allé, bij mij is da toch zo): de overgrote meerderheid is enkel meeloper op de vlakken die hem aanstaan (mode, gedrag, muziek etc).
Soms loop je gwn mee om niet als abnormaal gezien te worden....
Bvb als Roze tutu's ineens enorme mode zouden worden, hell, ik koop er me tien en ik doe ze elke dag aan. Nu daarentegen draag ik geen roze tutu's, want dat is nu eenmaal not done :p

-Helld0g-
22 mei 2007, 19:29
over de huidige muziekinvloeden:

thank god dat er tegenwoordig nog plekken bestaan waar z niet aan het jumpen gaan, maar daardoor hebk ook ne ferme afkeer gekregen tegen de lokale fuifkes

vant weekend wasser trouwens een communiefeest in een deel van de surfclub en na het eten hebben ze beginnen draaien in de cantine. Twas zo nen +-17jarige nerderig-uitziende typ die maar wa cd'kes oplegde van loungemuziek.

Toen em weg was legde een kleiner meiske van rond de 14 ofzo van die sfeerplaten op, al snel ontpopten er zich een koppelke of 2 die konden dansen. en niet veel later begon de dansvloer ook vol te staan met de gewone mensen dus.

Die gast komt terug, legt hij een Cd op met hardtech en een paar mislukte jumpnummers. De jonge gasten jumpen 2 liekes mee (waarna ze helemaal uitgesprongen zijn zeker), af en toe nog es nen ouweren die ook eens wil springen.

Resultaat: lege dansvloer, en de mensen gingen naar huis rond een uur of 12.

Nuja ik klaag niet, hebben gratis uitgebreide BBQ (een van de beste ooit! twaren namelijk mensen met geld en ze hadden duidelijk ne goeie traiteur aan het werk want ze stonden met nogal wa personeel) gehad met 10surfers (een van de beste ooit!) en gratis drank dus :P

Bromsmurf
11 juni 2007, 19:48

:

wow, totally agree. Het is vervelend hoeveel mensen gewoon van het clichébeeld uitgaan dat llerkrachten slecht zijn en niks dan slecht willen voor leerlingen

:bow: --> knap om zo'n post te durven maken

oh en btw, probeer u niet vast te pinnen op de slechte kanten van een sexe/groep. Er bestaan echt nog wel plezante mensen ook. Maar ik ken zeker het gevoel;)

Corrupt^
11 juni 2007, 20:12
Ik heb een kuthekel aan discotheken maar soms zul je me daar eens vinden. Soms ga ik gewoon mee om es ff buite te zijn maar het liefst vanal doe ik met een groepje van max 10 ofzo een terraske tot 4 uur in de morge ofzo. Veel gezever, ook maaglasten de dag erna maar o zo veel socialer dan constant tss zwetende, bollen pakkende, raar springende mensen te zitten.

Neenee, geef mij maar Village People :cool: dan hebde tenminste nog es ambiance...

En als ik echt naar muziek wil luisteren pak ik men sennheiser HD650, die koptelefoon koste de helft van men maandloon van men vakantiejob, maar twas zen geld waard, ik kan elke moment van de dag naar muziek in hoge qualiteit luisteren en alles perfect horen terwijl de jumperkes in de discotheken de helft niet horen omdat het keihard ge'eQ'ed is en ze gewoon de bass open smijten.

MetalG
11 juni 2007, 20:19
lol :D

is dat dan echt zo een verschil daar mp3's ook verkut zijn :D ?

en 247 € is ni nu bepaald veel hé :p

Simonn
11 juni 2007, 20:23
lol :D

is dat dan echt zo een verschil daar mp3's ook verkut zijn :D ?

en 247 € is ni nu bepaald veel hé :p

Wel als dat de helf van z'n maandloon is :p

Corrupt^
11 juni 2007, 20:30
Je vergeet dat dergelijke headphones een versterker nodig hebben + deftige kabels + ... en mp3's onder de 192kbps worden resoluut van mijn pc geband.

ugh
11 juni 2007, 20:44
upscale u 128mp3'tjes na 192:lol: (en ja ik ken iemand da da deed)

Wg_Flow
11 juni 2007, 20:52
Ik heb m'n eigen uitgesproken meningen over de dingen, maar ben redelijk beïnvloedbaar door m'n goede vrienden.

Dus niet echt een meeloper, eerder een naïveling? ;)

[LRRP]
11 juni 2007, 21:47
Kheb men eigen mening, eigen gedrag :p , eigen kledingsstijl... live freely \0/
die rages van tegewoordig :-/ incl idiote schoenen, scheve klakskes,.. niks vo mij ^^
Kreeg zo overlaatst nog een opmerking van ne maat zen lief, khad nen tshirt van jupiler aan, was blijkbaar niet shick genoeg, om op café ene te gaan drinken...
Als ge zelfs al voor een pint te gaan drinken op café u helemaal moet optutten en 'schoon'(merk) kledij moet aandoen, shit zeg, maar zijn we mee bezig :help:

Djeck
11 juni 2007, 21:57
vroeger redelijk meeloper qua 'lifestyle'.
Qua karakter ben ik altijd wel mezelf gebleven en heb ik er altijd mijn eigen ideeën op nagehouden.

Nu is het ook 'vrij' leven, in de mate van het mogelijke. Er zijn altijd grenzen en compromissen dat je moet sluiten.

Xoliul
11 juni 2007, 22:08
Hah, ik probeer in bijna alles niet te doen wat de massa doet te zijn, maar dan niet op de manier dat ik één of andere luizige hippie ben. Ik heb een moto in plaats van een of andere saaie goedkope auto, ik luister naar veel verschillende genre's ipv mij vast te pinnen op alt/indie of electro zoals zovelen, en ik zoek echt lang naar stijlvolla schoenen die nog bijna niemand heb zien dragen. Kwa kledij zijn er een paar mij zelfs ooit eens gaan nadoen toen ik een leren pilotenvest had gekocht na Sky Captain (film) te zien :p

Corrupt^
11 juni 2007, 22:47
upscale u 128mp3'tjes na 192:lol: (en ja ik ken iemand da da deed)

Klinkt debiel maar dat helpt wel degelijk, weliswaar minimaal, maar het helpt. Je verhelpt er bepaalde distorties mee. Ma ik gebruik meestal OGG vorbis en FLAC (lossless).

Nu daarentegen draag ik geen roze tutu's, want dat is nu eenmaal not done :p

Not done, das nu net de reden waarom ik al lang achter een roze t shirt zoek... maar helaas nog gene gevonde die flashy genoeg was naar men goesting.

cura
12 juni 2007, 10:21
Not done, das nu net de reden waarom ik al lang achter een roze t shirt zoek... maar helaas nog gene gevonde die flashy genoeg was naar men goesting.

ja want niemand draagt tegenwoordig roze t shirts/hemden/polo's :unsure:

Simonn
12 juni 2007, 12:12
ja want niemand draagt tegenwoordig roze t shirts/hemden/polo's :unsure:

t
o
u
c
h
é