PDA

Volledige versie bekijken : Nieuwe zonnebril

Flare'
26 april 2007, 18:20
Hoi,

gezien ik mijn Oakley wat beu ben en een tweede zonnebril bij wil was ik zo eens aan het rondkijken op het net en mijn eerste gedacht was om zo'n Diesel 'pilotenbril' te kopen.

Nu heb ik daarnet eens op de Diesel site gekeken en op het eerste zicht lijken die zonnebrillen niet echt mijn ding.

Nu had ik graag wat advies, dan vooral van het vrouwelijke volk :p
Wat vinden jullie een coole zonnebril of merk?

Hopelijk is hier iemand met wat goeie raad, alvast bedankt :)

Greets

Rubenowns
26 april 2007, 18:42
Roberto Cavalli zonnebrillen zijn hard alleen wel wat duurder dan oakley of diesel ma ze zijn wel hot hot hot :D (ben geen meisje ma kan maar advies geven e )

Maikel.v
26 april 2007, 18:46
http://www.otticatoffoli.it/mb/images/occhiali/rayban/0RB3176.jpg

die vind ik mooi, ray ban

exploder
26 april 2007, 18:55
Denk eerst na hoeveel geld je er aan uit wilt geven

Ik heb er overlaatst 2 gekocht voor 10euro tstuk, wnt kben er al 2 kwijt gespeeld vorige zomer (dure en goedkope) dusja

Aezopp
26 april 2007, 18:58
Koop je pilotenbril gewoon in H&M of WE. Ik hem myne zelf in WE gekocht. Aan zonnebril wilk nt teveel uitgevn, ben je zo makkelijk kwyt. Is nog een mooi model ook. Als je zo een bril wilt, ga daar zeker een kykje nemen! & als je voor duurdere wilt gaan.. Ray ban heeft er zo ook.

Rubenowns
26 april 2007, 19:12
als je een zonnebril van 130 euro hebt draag je daar wel zorg voor neem het maar van mij aan krijg je meestal nog deftig doosje bij ofzo

hybrid
26 april 2007, 19:17
wa is WE ?

Flare'
26 april 2007, 19:20
Ah ja budget vergeten vermelden :)
Prijs mag liggen tussen 100 en 200€. 200 max dus liefstµ

dien ray ben van hierboven is niet zo mijn ding, toch bedankt ;)

virox
26 april 2007, 19:23
als je een zonnebril van 130 euro hebt draag je daar wel zorg voor neem het maar van mij aan krijg je meestal nog deftig doosje bij ofzo

wie koopt er nu een zonnebril van 130€? :unsure: de mijne laatste koste begot 5€ ofzo, da ding ziet veel te veel af en om nu hele dagen nog es een beschermdoosje mee te nemen, nee dan is't gemak van ne zonnebril helemaal weg voor mij.
Ik kan wel verstaan als ge zobiezo al ne bril draagt dat ge dan een deftig zonnebril koopt ook.

Wat verstaan jullie trouwens onder zo'n pilotenzonnebrils? :unsure: Zo'n gigantische glazen dat ge van kilometers ver ziet blinken in de zon? en moest et geen zonnebril zijn zoude er nog ruitewissers op zetten? Zoja persoonlijk vin ik da enorm lelijk. n/o voor diegene die da wel schoon vinden ma nie mijne stijl.

edit: es opgezocht, pilotenbril is dus iets totaal anders dan dat ik voor ogen had :) zo meer 80's style dus.

Flare'
26 april 2007, 19:29
Die pilotenbrillen zijn zwaar in deze zomer en ik vind ze wel cool dus :)
Alleen vind ik er niet veel naar mijn smaak op het eerste zicht... (nog wel niet zo lang gekeken ma bon)

virtualdude
26 april 2007, 19:30
wie koopt er nu een zonnebril van 130€? :unsure: de mijne laatste koste begot 5€ ofzo,

Uw ogen zijn nat als uw oren. Iets wat ge niet echt kunt herstellen.
M.a.w. ge moet geld gooien om ze goed te beschermen.

een zonnenbril van 5€ == geen zonnenbril dragen
In meeste gevallen zijn het enkel gerookte glazen die niks van bescherming dragen.

Ok ik heb een zonnenbril van 180€ Maar zij hebben wel de hoogste ranking in de beschermingsklassificatie.

Die pilotenbrillen zijn zwaar in deze zomer
Als brillen met een strontgeur in zou zijn zou je er dan kopen.
Laat je geen mode opdringen. Mode maak je zelf.

Totaal belachelijk om mensen om de 5 maand met een andere bril te zien rondlopen omdat die nu in is.
Meestal zijn het toch maar kotslelijke spullen die niet voor hun gestalte gemaakt zijn.
Elk gezicht heeft zijn eigen karakteristieken en past bijgevolg beter bij een type bril

Flare'
26 april 2007, 19:40
ik koop mij die niet omdat die 'in' is, mijn Oakley is ondertussen 3 jaar oud...
Die brillen zijn gewoon vet van look naar mijn mening
Anyway, nu ontopic en kom niet af met die 5€ brillen, ik wil dus wel een deftige :p

Rage
26 april 2007, 20:38
Uw ogen zijn nat als uw oren. Iets wat ge niet echt kunt herstellen.
M.a.w. ge moet geld gooien om ze goed te beschermen.

Ik heb nog nooit gehoord dat iemand een zonnebril draagt om de ogen te beschermen :wtf:

een zonnebril dient toch gewoon om fel zonlicht te minderen, neen?

(Ik heb nog nooit in mijn leven een zonnebril langer als 15 minuten aangedaan, en ik zie nog goed, dus echt noodzakelijk is het niet neem ik aan?)

Joown
26 april 2007, 20:43
Die pilotenbrillen zijn zwaar in deze zomer en ik vind ze wel cool dus :)

kword er nu al ziek van!:sop:

kaboem
26 april 2007, 20:47
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand een zonnebril draagt om de ogen te beschermen :wtf:

een zonnebril dient toch gewoon om fel zonlicht te minderen, neen?

Je zegt het zelf, zonnebril is om uw ogen te beschermen tegen zonlicht...
Natuurlijk niet om uw ogen te beschermen tegen stof/vliegjes/... daar dient dit (https://www.fixetshop.nl/webimages/ST_FULL/61422084.JPG) voor

http://www.socmut.be/socmut/publicaties/s-magazine/archief/2004/2004-06/zonnebril.htm

Flare'
26 april 2007, 21:04
zoals ik al zei: please quit offtopic :x

epsilon
26 april 2007, 21:19
Ik heb deze (http://www.sunset365.com/images/produit/Ray%20Ban_-28779RB4054-601S-82.jpg) ook een Ray Ban

Flare'
26 april 2007, 21:49
Ik heb deze (http://www.sunset365.com/images/produit/Ray%20Ban_-28779RB4054-601S-82.jpg) ook een Ray Ban

mm ff rondgekeken op die site en daar staan wel sjieke bij van Ray Ban idd, ook die van u :)
Heb van maat nog ne goeie winkel gekregen in leuven (Vandenbalck) en ga daar eens kijken een dezer, daar hebben ze Ray Ban & Diesel o.a.

ComputerVISTA
26 april 2007, 22:17
Verdonkerende brilglazen als er zon is ftw :cool:

128MB
26 april 2007, 22:28
Gij hebt zeker zo ne jaren '70 klep met zo 2 plastieken uithangborden om op uw bril vast te klikken :scream:

Feignasse
26 april 2007, 22:30
Gij hebt zeker zo ne jaren '70 klep met zo 2 plastieken uithangborden om op uw bril vast te klikken :scream:

Nee glazen die automatisch verdonkeren. Het geeft de drager van de bril wel een beetje een pedolook als je 't mij vraagt :unsure:

128MB
26 april 2007, 22:34
Automatisch verdonkeren :rofl:
Ooit es ne reclame van gezien en vond da maar bullshit.
'k draag al ne bril van 2de studiejaar btw. Altijd zonnebril op sterkte gehad.
Nu al 2 jaar lenzen :love: gwn zalig ook es ne coole plastieken zonnebril dragen :p

JackM
26 april 2007, 22:43
zo ne groten zonnebril zou hier ook nog goe van pas komen. met al die kutvliegen enzo die in uw ook vliegen =/

Rubenowns
26 april 2007, 22:54
als je zoveel geld wil uitgeven de italiaanse designers zoals robberto cavelli armani enzo hebben ook mooie brillen

The_Pacifist
27 april 2007, 08:58
Ik heb ook ne rayban: http://www.the-eye-shop.com/images/%5Crayban%5CRB3213-006.jpg
kostte mij een 80 (btw excl :p)

ge moet gewoon is binnespringen bij nen optieker en vragen voor pilotenzonnebrillen, en pakt ge gewoon degene die u het meeste staat he :)

Tah_b00nz0r
27 april 2007, 09:08
idd ge kunt ook gewoon naar optiekers in u stad of dorp gaan eh. meestal hebbe die wel deftige dinge ligge ook right? ;)

btw wa voor soort oakley hebt ge, kheb der ook twee :)

EternalSilence
27 april 2007, 09:29
wa nu totaal in is .. is het gene wat 40 jaar geleden in was.

grote glazen bij zonnebrillen

vroeger was da vooral van die sportieve zonnebrillen da in waren, met kleine glaasjes.

ik zelf heb hier een zonnebril liggen van 80€.. mare .. tis gene goeie
allee ... ie past nie echt op mijn neus ..
ik kan zo als ik naar beneden kijk, gewoon heel de baan zien .. alleen maar als ik voor mij kijk is het verdonkerd.

zonnebril moet in de eerste plaats goed aansluiten aan u hoofd.
en goed zijn tegen die zonnestralen natuurlijk :p

denk eens ne nieuwe te kopen .. maar dan deze keer wel bij ne echte opticien, die er verstand van heeft, ipv van een sportwinkel
spijtige is dat ik de zonnebril nie mag hebben van mijn grootmoeder... zalige bril
echt zo sixty's :lol:
grote glazen, metalen omhuizing, ^^

vele mooier dan al die design brillen nu waar heel u hoofd achter zit.
da zijn meestal de poppemiekes die da dragen onder de meiske
zo van die mode trutten..
waar ge nooit mee wilt vrijen omda ze teveel geld kosten in onderhoud

virtualdude
27 april 2007, 09:33

verdonkerende brilglazen zijn de slechtste wat er bestaan. Ok ze kunnen handig zijn maar zijn ontzettend veraderlijk.
Ze geven je de indruk dat de slechte stralen worden gefilterd maar dit is niet zo.

Eigenlijk toch grappig. 5 jaar geleden zou iedereen je uitlachen wanneer je een pilotenbril zou dragen.
Sterker nog, iedereen zou zeggen zoiets zou ik nooit dragen.
Nu hebben een paar goeroes beslist dit in te maken en spontaan vindt iederen dit hot en wil iedereen dit hebben.

Ik blijf erbij. Een zonnebril is meer dan een modeobject. Een zonnebril beschermt je in eerste instantie tegen schadelijke UV en andere stralen.
Ten tweede elke gezichtsvorm heeft nood aan een andere type bril. Mode of geen mode. Je zal er altijd beter uitzien met de perfecte aansluitende bril dan de laatste namaake Gucci.

a. let op de vorm van je gezicht.
een algemene leidraad is: kies een bril met lijnen die tegenovergesteld zijn aan de lijnen van jouw gezicht. dus: heb je een rond gezicht, kies dan een 'hoekig' montuur, heb je een hoekig gezicht, kies dan een ronder montuur.

maar er zijn meer gedetailleerde regels. kenners verdelen de gezichtsvormen over het algemeen in zeven categorieën en adviseren op basis daarvan het ideale montuur:
(1) ovaal: ofwel de perfecte gezichtsvorm met hoge jukbeenderen en een smal toelopende kin, dat ongeveer elk model kan hebben
(2) hoekig en vierkant: voorhoofd en kaaklijn zijn ongeveer even wijd. de ideale brilvorm: ronde lijnen en monturen die je gezicht eerder lang dan breed maken (geen te brede monturen dus)
(3) hoekig en lang: het gezicht is langer dan het breed is. ga voor een groot montuur dat het centrale deel van je gezicht bedekt. grote, ronde glazen bijvoorbeeld maken je gezicht optisch gezien minder lang.
(4) rond: het gezicht is ongeveer even lang als breed en vertoont geen 'hoeken'. het ideale montuur is recht of hoekig en donker van kleur, zodat het gezicht smaller en langer lijkt.
(5) diamantvormig: een smal voorhoofd, brede(re) jukbeenderen en een smalle kin. de ideale brilvorm maakt het voorhoofd optisch gezien wijder. ga dus voor een bril die van boven recht is en glazen met van onderen een ronde vorm heeft (veel aviator-brillen beantwoorden aan deze criteria)
(6) hartvormig: de jukbeenderen en het voorhoofd zijn breed, de kin en mond zijn smal. hier is het zaak om de jukbeenderen en het voorhoofd minder breed te laten lijken. kies daarom voor niet al te brede of grote modellen. een montuurloos of lichtgekleurd model, of een montuur dat van onderen breder is dan van boven kan goed werken.
(7) de omgekeerde hartvorm: de kaaklijn is breder dan jukbeenderen en voorhoofd. ga voor een 'breed' montuur dat je jukbeenderen meer 'gewicht' geeft.

b. let op de kleuren
gewoonlijk maakt men onderscheid tussen 'warme' en 'koude' types (heeft niets met je persoonlijkheid te maken!). of je een 'warm' of 'koud' type bent, wordt bepaald door je huidskleur, je kleur ogen (hoewel in mindere mate) en je haarkleur. warme types hebben meestal een gelige of perzikachtige huidskleur, koude types hebben een huidskleur met een blauwige, roze of roodachtige ondertoon. warme haartinten zijn goudblond, goudbruin, kastanje of bruinzwart; koude haartinten zijn asblond, zilvergrijs, blauwzwart. in het algemeen geldt dat je het beste een montuur kunt kiezen dat aansluit bij je 'kleurtype'. dus warme types kunnen goed 'warm' gekleurde monturen als goud, koper en goudbruin hebben, koude types staan koele kleuren als zwart, zilvergrijs, blauwgrijs, blauw en roze beter.

c. let ook op de afmetingen van je neus
een grote neus vraagt om een grote zonnebril, een kleine neus vraagt om een bril die je wat hoger op je neusbrug draagt en bij voorkeur in een lichte kleur waardoor de neus langer lijkt.

d. let op de grootte van je gezicht (ook in verhouding met je lichaam)
heb je een relatief groot gezicht, dan kun je heel goed een supersize bril hebben (het maakt je gezicht kleiner), heb je een klein gezichtje pas dan op voor te grote brillen (alhoewel... we zien tegenwoordig heel wat 'kleine' meisjes met supersize brillen: denk aan victoria beckham die zich maar al te graag achter een supersize bril verschuilt, denk ook aan nicole ritchie, en aan de zusjes olson - mary-kate en ashley - met hun opvallende 'soopadoopa'-brillen)

slash
27 april 2007, 10:55
lol nu is mijne pa ook terug in de mode :D
die heeft ook zo ne piloten bril ma nog van heel vroeger met groen glazen

Bontus
27 april 2007, 11:30
zonnebrillen verlies ik altijd zo snel :(
dus ik kan er om die reden echt geen geld aan uitgeven.
Misschien als ik er eens veel geld aan uitgeef dat ik er dan beter op let.

ironhorn
27 april 2007, 13:10
binnekort ook nog een zonnebril gaan halen (op sterkte welliswaar), maar weet nog niet wat voor ene (had er ene gezien van fossil met vanonder zo geen rand)

BlaDe
27 april 2007, 14:47
http://www.lensworld.be/afb/RB3025%20L0205.jpg

= mine

Dionysius
27 april 2007, 15:56
Ik heb er blijkbaar ene van het merk 'Julbo', kweni of Julbo goe is van merk maar kvind het wel ne goeie. ;)

JohnDodger
27 april 2007, 16:49
Ik heb van die Aviators, zalige zonnebril :cool:

SweetEmmaRose
28 april 2007, 08:11
wa is WE ?
http://www.wefashion.com/

Ah ja budget vergeten vermelden :)
Prijs mag liggen tussen 100 en 200€. 200 max dus liefstµ

dien ray ben van hierboven is niet zo mijn ding, toch bedankt ;)
gewoon is naar een brillenwinkel gaan en zoveel mogelijk aanproberen. Op internet kan je niet beslissen of een bril je staat, laat staan er eentje kiezen. Gewoon is binnenspringen om te zien welk model je mooi vindt, dan kan je verder zoeken naar een goede zonnebril.