PDA

Volledige versie bekijken : Lang verblijf tot blijvend verblijf in buitenland

Gromme
25 april 2007, 17:46
Zijn er hier mensen die jongeren kennen (18-26) die alleen naar het buitenland zijn gegaan. Practisch van de ene dag op de andere? Naar waartoe dan? Met welk reden? Hoe lang zitten ze er al?

Ik ben al een hele tijd aan't denken (denk nog dus geen voorbereiding) om naar het buitenland te trekken voor een langere tijd.

Eén van de eerste plaatsen wat me te binnenschoot is Australie.

Dit voor bvb. een jaar of iets langer om er dan te werken. Ergens aan een kuststad of dergelijke.

Najade
25 april 2007, 19:16
Goh, ik heb vrij last minute beslist op buitenlandse stage te gaan, maar echt bijzonder spontaan is dat nu ook weer niet omdat je toch een maand hebt om alles te regelen - inentingen, tickets en verblijf enzo.

De kerel waar ik mee vertrok however, doet zo'n dingen regelmatig. Dan vindt die het mooi weer, en beslist hij naar Barcelona te liften ofzo. Hij trekt regelmatig op hikes de bergen in, uit vrije wil nog wel, en zit geregeld in het buitenland voor het een of het ander. Zijn favoriet vakantieland was Thailand, en zijn volgende plan is een trektocht te doen van Canada tot in het puntje van Argentinië, gewoon omdat hij nu eenmaal graag onderweg is - de kick van het reizen.
Hij zal dan vooral hier veel werken en genoeg geld mee nemen naar ginder, maar als je de kans krijgt kan je in het buitenland ook wel vaak genoeg aan de slag.

Tijdens onze rondreis in Zuid-Afrika zijn we vaak genoeg mensen tegengekomen die van baantje naar baantje reisden; de ene maand hier, de andere maand ergens anders. Vaak vrijwilligerswerk waar ze je wel kost en inwoon gaven bijvoorbeeld, en waar je voor de rest dus niet al teveel kosten aan had. Zo kan je gerust een paar jaar van huis wegblijven en tegelijkertijd iets nuttigs doen voor de maatschappij. Kwestie van immens veel mensen contacteren en iets vinden dat je aanstaat :)

Lacuna
25 april 2007, 22:00
Ik ben vorig jaar afgestudeerd aan de vertaalkunde en van mijn klas zijn er ondertussen al een 5-tal die naar het buitenland getrokken zijn om daar te werken (de meeste in Spanje en 1 iemand in griekenland). Ik heb nu al 2 aanbiedingen gekregen om in Spanje te gaan werken, maar wegens familie omstandigheden heb ik ze afgewezen en ga ik voorlopig hier nog blijven. Mijn pa is nu 3x op een rij geopereerd geweest en mag geen zware fysieke arbeid meer doen. Daarom spring ik in waar nodig. Anders was ik wrsch ook al voort.

maxdevis
27 april 2007, 11:02
Australië,
zonder voorbereiding.
Dream on,
tenzij je er illegaal wilt verblijven natuurlijk.
Je kan niet zomaar een jaar in Australië blijven.
Ze hebben daar een tamelijk streng immigratie-beleid

Eagle`
27 april 2007, 11:27
Australië,
zonder voorbereiding.
Dream on,
tenzij je er illegaal wilt verblijven natuurlijk.
Je kan niet zomaar een jaar in Australië blijven.
Ze hebben daar een tamelijk streng immigratie-beleid

idd of je moet met een australische daar trouwen, of je moet geld in de economie pompen of werken in een vestiging vaan een of ander buitenlands bedrijf dat daar gevestigd is. Maar geen nood genoeg ander opties om gedurende een ruime tijd daar te verblijven

Check out WEP

http://www.wep.org/site.php?lan=nl

YuRiPa
29 april 2007, 16:10
Met een Working Holiday visum kan je al heel simpel een jaar lang in Australië verblijven. Blijvende verblijfsvergunning zal je niet snel krijgen daar en heel goed werk ook niet. Maja, tis wel een avontuur natuurlijk. Een verblijfsvergunning voor een jaar is niet zo moeilijk te krijgen met een Working Holiday visum. Een vriendin van mij is met zo'n visum een paar jaar geleden voor 9 maanden naar Australië geweest.:)

jefdenbeffer
26 mei 2007, 14:10
Iemand van mijn bureau vertrekt in oktober voor 1 jaar naar Australië met zo'n working holiday visum. En eens dat jaar voorbij is doet ze nog eens direct een jaar derbij in Nieuw-Zeeland. Das al wel redelijk lang weg denk ik