PDA

Volledige versie bekijken : Gillette Fusion scheermesjes

Maikel.v
20 april 2007, 16:48
Hallo, ik heb eventjes geleden een gillette fusion gekocht, en merkte gisteren dat het mesje bot is geworden.
Geen probleem dacht ik , ik haal ff een nieuw. Kom ik aan de kassa in de Delhaize en zie ik dat ze 15€ kosten voor 4 mesjes.
Wat ik eigenlijk toch wel duur vind (hiervoor gebruikte ik aldi mesjes van 3€ per 10).
Ik merk wel een verschil in kwaliteit, maar ik denk niet dat het genoeg is om het gigantisch prijsverschil te rechtvaardigen.
Nu , mijn vraag is, hoelang doe je met zo een mesje, en vinden jullie ze de prijs waard ?

BlaDe
20 april 2007, 16:56
ik heb ne mach3, en die mesjes zijn ook belachelijk duur :/

lttuvix
20 april 2007, 16:58
kunde dan uiteindelijk beter geen elektrisch scheerapparaat kopen?

Maikel.v
20 april 2007, 17:13
kunde dan uiteindelijk beter geen elektrisch scheerapparaat kopen?

Heb ik al , maar krijg ik rode huid door & vind dat het niet zo lang glad blijft :).
Misschien eens zo eentje proberen om nat te gebruiken...

pegasimus
20 april 2007, 17:26
Ik gebruik altijd mach3 turbo. Van de gewonen mach3 meskes kreeg ik vreemd genoeg ook altijd een rode huid en een deel haren die gaan ingroeien.
Fusion vind ik zeker wel evengoed scheren als ne mach3 turbo, en dat een meske aan de achterkant is verdomd handig. Heb zo ene gekregen met 2 meskes derbij.
Maar gatverdamme zeg, 15€ vr 4 meskes? En ik vond 20€ vr 8 mach3 turbo al veel.
Als ik moet kiezen op basis van de prijs blijf ik toch bij mach3.
Hoelang kom ik toe met een meske? Hangt ervan af eig...
Mijne baard groeit redelijk snel bij, dus kzou mij elke dag moeten scheren. Maar omdat dat nogal ambetant is (en ik te lui ben vaak) en die meskes pokkeduur zijn, sla ik al eens een scheerbeurt over.
Gebruik ze meestal totdat ze echt bot zijn of die strips met die aloé vera gel op zijn.

Xevven
20 april 2007, 17:52
ik doe 4-5 scheerbeurten met een mesje.
en scheer me 1x per week

dusja :)

Slaxz
20 april 2007, 17:54
ik heb een wilkinson Quattro en die zijn ook zo verdomd duur.
ik doe zo'n 6-7 scheerbeurten met mn mesje en scheern me ook 1x per week

Maikel.v
20 april 2007, 17:57
hmm 1x per week ? blijft 't dan zolang glad, of is het de bedoeling stoppels te hebben ?
Ik moet me nl elke dag scheren, wil ik dat het glad is & geen stoppels.

Pilatus
20 april 2007, 18:05
hmm 1x per week ? blijft 't dan zolang glad, of is het de bedoeling stoppels te hebben ?
Ik moet me nl elke dag scheren, wil ik dat het glad is & geen stoppels.

hoe snel het teruggroeit hang af van persoon tot persoon he ;)

TheCrow7
20 april 2007, 18:13
ik doe 4-5 scheerbeurten met een mesje.
en scheer me 1x per week

M.a.w. gooi jij splinternieuwe mesjes gewoon de vuilbak in ?? :wtf:

Ik scheer me 3x per week en ik doe maanden met 1 mesje, en ik heb dan nog een vrij straffe baard.

@TS: Scheermesjes staan bijna volledig bovenaan, samen met drank, als meest gestolen waar bij supermarkten.

Catscratch
20 april 2007, 18:21
Ik scheer me normaal om de 2 dagen ... m'n mesjes gaan alleszins langer mee dan 4-5 keer ... gewoon tot het pijn doet (lees: tot het bot wordt en de haren uitgetrokken worden ipv afgesneden) ;)

Trouwens werkt die achterkant (da ene mesje) goe van die Fusion? 'k heb een ringbaard en soms is het "aflijnen" pokke met ne mach 3.

Maikel.v
20 april 2007, 18:39
Ik scheer me normaal om de 2 dagen ... m'n mesjes gaan alleszins langer mee dan 4-5 keer ... gewoon tot het pijn doet (lees: tot het bot wordt en de haren uitgetrokken worden ipv afgesneden) ;)

Trouwens werkt die achterkant (da ene mesje) goe van die Fusion? 'k heb een ringbaard en soms is het "aflijnen" pokke met ne mach 3.

ja, best wel hoor, ik vind het alvast heel handig :D

xDama
20 april 2007, 18:47
Gilette Sensor ftw! Echt enorm goeie mesjes. Kosten niet teveel in de winkel en het duurt echt laaaang vooraleer ze bot worden!

MetalG
20 april 2007, 18:47
ik scheer mij +/- 20 keer met een mesje :)

Quirinus
20 april 2007, 21:00
Ik gebruik sinds kort ook Gillette fusion power (met batterij). De mesjes zijn idd veel te duur. Maar voordien gebruikte ik mach3 en die waren ook al duur.
Ik heb er nu op ebay kunnen kopen voor de helft van de prijs (geen namaak!), het is 30euro voor 8 power mesjes in de winkel. Ik heb 30euro betaald voor 16 mesjes. Ik doe een dikke 2 weken met 1 mesjes, dagelijks gebruik.

deleenheir
20 april 2007, 22:51
lol scheermeskes van den aldi rulen... Ik gebruikte vroeger mach3 maar vermits deze zo pokke duur zijn ben ik overgeschakeld naar die van den aldi.. Die hebben 3 mesjes en kosten 4€ voor 20 mesjes ofzo.(jaja zo goedkoop)

Ze zijn idd iets minder goed dan mach3 maar zo veel goedkoper. Na een week was ik ze gewoon. Ge moet dus geen spijt hebben als ge een meske wa sneller weggooid.

Ik vind persoonlijk 4 meskes voor 15€ belachelijk duur...

enj0i^
20 april 2007, 23:07
mijn mach 3turbo (zo met trilbatterij) vind ik echt wel handig.

Scheert zeer goed en geen plekjes ervan.

Vitabis
20 april 2007, 23:48
ik doe ook wel een paar maand met 1 mesje (3x per week scheren)
die gelstrip is er wel helemaal af dan, maar ik vind die mesjes ook veel te duur om zo snel weg te smijten

skelly_king
21 april 2007, 00:59
Ik gebruik nen elektrische ma aan m'n kin vanonderen dus meer m'n keel krijgk wel rode huid dus daarvoor gebruik ik een mesje :) ma das nooit lang ofzo en groot ook nie snel trg

VinceFeet
21 april 2007, 01:49
Ik scheer me ongeveer twee keer in de week. Om altijd glad te staan zou ik eigenlijk dagelijks moeten scheren maar dat doe ik niet.

Mach 3 mesjes zijn véél te duur om elke dag te gebruiken.
Toen ik mij vroeger elke dag schoor had ik altijd zo'n geïrriteerde huid. Nu scheer ik altijd met serieuze stoppels en dan heb ik dat vreemd genoeg niet.
Ik ben eindelijk verlost van mijn puberale donsbaard en heb eindelijk 'volwaardige' stoppels. En die ongeschoren look staat me nog wel dus geen paniek.

^MystiQ
21 april 2007, 02:25
ik scheer mij +/- 20 keer met een mesje :)

:oink:

Zo een dingen versta ik dus niet hé, ik scheer mij dagelijks en ik doe toch wel een 3tal maand met 1 mesje :)

FEW
21 april 2007, 10:55
ik ben ongeveer van nieuwjaar overgestapt op een scheermesje (Mach3 Power Nitro). ik scheer me 1x/week en gebruik nog steeds het eerste mesje. dat zijn dus al +-14 scheerbeurten. die mesjes scheren imo nog altijd zeer goed, geen pijn of niets (tenzij mijn baardhaar wat te lang is, dan kan het aan mijn kin wel wat lastig zijn ;))

a242050
21 april 2007, 11:57
IK scheer mij elke dag en elke zaterdag neem ik een nieuw scheermesje.
Da's gewoon voor de hygiëne, anders komen er rode stoppels...

^MystiQ
21 april 2007, 11:59
IK scheer mij elke dag en elke zaterdag neem ik een nieuw scheermesje.
Da's gewoon voor de hygiëne, anders komen er rode stoppels...

Dan zijn die dingen natuurlijk een dure kost ja.

VinceFeet
21 april 2007, 13:06
Ik scheer mij ook maximaal vijf keer met één mesje ofzo hoor. :crazy:
Na een scheerbeurt of vijf met hetzelfde mesje begint mijn gezicht serieus geïrriteerd te geraken door dat mesje.

smokey151
21 april 2007, 13:12
Ik scheer mij ook maximaal vijf keer met één mesje ofzo hoor. :crazy:
Na een scheerbeurt of vijf met hetzelfde mesje begint mijn gezicht serieus geïrriteerd te geraken door dat mesje.

same here, maar dan na 10 keer:)

SIO
21 april 2007, 13:14
:oink:

Zo een dingen versta ik dus niet hé, ik scheer mij dagelijks en ik doe toch wel een 3tal maand met 1 mesje :)
dat is echt extreem lang ze, voelt dat meske niet bot aan? :s
ik gok dat ik een 6 à maximum 8tal keer met een mesje doe.

Fubro
21 april 2007, 13:16
dat is echt extreem lang ze, voelt dat meske niet bot aan? :s
ik gok dat ik een 6 à maximum 8tal keer met een mesje doe.

scheer me elke dag/2 dagen ( 17j ) al en eh.. goh.. 5 maand? (ervoor elektrische:p) en nogaltijd hetzelfde mesje, da ding is nogaltijd ni bot en scheert nog even vlot als int begin.

Re@V0r
21 april 2007, 13:18
ik scheer me dagelijks en ik doe ongeveer een maand met een mesje

te zien hoe snel da blauw lijntje vervaagt... vanaf er een groot stuk weggevaagd is vervang ik da :)

[TFT]Poky
22 april 2007, 10:49
idd valt op dat hier veel mensen heel weinig doen met die mesjes.

Ik scheer mij dagelijks (heb wel ni echt een baard, ma ge ziet het wel als ik mij ni geschoren heb) en zo een mesje gaat toch wel ff mee.

Moet echt fortuinen kosten om na 5 keer da mesje te vervangen, hier blijft da echt lang goed + geen irritatie.

Ik gebruik wilkinson quatro's denk ik

Gromme
22 april 2007, 11:24
Ik trim, veel beter. Heb niet graag een volledig geschoren gezicht.

Project Zero
22 april 2007, 13:00
Ik gebruik gewone mach 3, eenmaal per week en die gaat toch een maand of anderhalf mee dan zeh.. Ik probeer me zo weinig mogelijk te scheren vermits ik vaak puisten heb op mijn kaken en daaronder.. Is geen prettig gevoel om u dan te scheren :p (en ook geen zicht want die wondjes blijven dan wel ff staan zeh :x).

Dus 1 maal per week met het meske en elke dag toch wel met mijn scheermachine, maar dat is enkel voor mijn bovenlip en mijn kin ^^ en voor de rest eventueel wat te trimmen

Starrk
22 april 2007, 13:59
Welke mesjes vinden jullie de beste om af te lijnen?

juzerneem
14 december 2012, 10:12
Waarom zijn scheermesjes zo duur? #zaplog (http://zaplog.nl/zaplog/article/waarom_zijn_scheermesjes_zo_duur)

en

'Scheermes van 3 euro kost Gillette amper 6 cent' - Het Nieuwsblad (http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GGH2B6MOS)
('Scheermes van 3 euro kost Gillette amper 6 cent')

hashtag
14 december 2012, 10:22
In Kruidvat etc vind ge vaak promopakketten van scheermesjes voor 1/3 vd prijs.

xNightcall
14 december 2012, 10:25
Laat uwen baard gewoon staan? :x

Lemme
14 december 2012, 10:55
Even een thread van 5 jaar oud bumpen? :wtf:

coap
14 december 2012, 20:05
RAZWAR gekocht die dinge zijn wel oké :D Razwar - quality shaving products fair prices (http://www.razwar.com/) ik heb die el fidel

Frado2005
14 december 2012, 20:11
Idd duur die Gilette, maar ik koop er altijd wel eens bij 1dayfly als het sale is. 19 euro voor 8 :)

Vandalize_
14 december 2012, 20:16
Men's Razors, Buy Razor Blades Online | Dollar Shave Club (http://www.dollarshaveclub.com/)

BLPGRN
14 december 2012, 20:32
Ze kunnen mesjes maken van rond de 50eur met een laagje diamant die levenslang meegaan en scherp blijven. Gillette heeft daarop een patent heeft genomen zodat deze niet op de markt worden gebracht en wij ons blut blijven betalen!

Vandalize_
14 december 2012, 20:45
gratis verzending ook naar België?
Oh wauw, blijkbaar niet :wtf:
Ik kon echt zweren dat ze verzonden naar Europa ook :sop:

Reborn
15 december 2012, 02:33
Ik weet niet of dit abnormaal is of niet maar ik betaal me blauw aan gilette fusion mesjes per maand rond de 50 euro ...

1 scheermesje wordt bij mij bot na 1x gebruik! Ja ge leest het goed na 1x gebruik is da mesje al zo bot als iets. Da glijdt nimeer goed en als ik me dan probeer te scheren dan snijd in mijn vel open :s zo ruw en bot is het dan geworden ..... da is dus nimeer glad.

Om de kosten wat te beperken scheer ik mij ipv dagelijks om de 2 a 3 dagen anders ben ik wa meer dan 50 euro kwijt per maand.

Het rare is als mijn pa mijn gebruikte mesjes gebruikt op zijn baard dat het dus superscherp is en glad alé hij scheert het met gemak .....

Maar ik begon na te denken aan wa het zou liggen, het zit dus zo ik scheer mij niet zoals de meesten zich scheren alles eraf nee ik laat een baard groeien en dan scheer ik da zo http://www.pipole.net/wp-content/uploads/2012/11/Booba-Orelsan.jpg en zo http://www.rapelite.com/multimedia/screenclips/Booba%20-%20Killer.jpg altijd en gebruik de achterkant van het mesje voor die lijnen en vorm te behouden.

Het moeilijkste vind ik het snor gedeelte damn ... daarvoor gebruik ik dus de achterkant van mijn mesje en ik gebruik de achterkant ook voor die lijnen links en rechts, da kunde enkel doen met een scherp mesje en na 1x gebruik is da al bot en als ge dan de 2de x die lijnen wilt doen dan garandeer ik u da ge u zult opensnijden echt diepe cuts omda het mes nimeer scherp is, da is dus mijn ervaring daarmee.

In het kort gezegd ik gebruik fusion gilette als trimmer eigenlijk en ik heb al trimmers gehad en geen enkele elektrische trimmer kan je precisie werk mee doen zoals met een gilette fusion mesje, da is dan wel manueel maar tis bijna perfectie maar nadeel is da het al bot wordt na 1x gebruik.

Wazzipi
15 december 2012, 08:19
Wat gebruiken jullie als scheerschuim/gel ?

[deleted]
15 december 2012, 12:13
[deleted]

BLPGRN
15 december 2012, 12:17
Ik dacht geld te besparen en heb onlangs een scheerapparaat gekocht van philips. Werkt voor geen hol. Te harde baard ofzo? Dan maar terug naar de mesjes..

stinky
15 december 2012, 12:21
Zijn er hier geen mensen die zich scheren met zo'n oud barbiersmes?

Ik heb er precies ooit eens een thread over gezien...

kil911ler
15 december 2012, 12:22
Ik gebruik sinds mijn 18e verjaardag een Gillette Fusion en ik ben daar vré content van. Mesjes zijn duur, maar ze gaan ook lang mee imo. Ik heb wel geen zo een ferme baardgroei, maar ik scheer me 1 à 2 keer per week. Scheerschuim vind ik ambetant om mee te werken (zeker voor de oppervlakte dat ik moet scheren :unsure:) en daarom gebruik ik liever de Hydra Gel van Gillette Fusion. Kan je veel beter werken met kleinere hoeveelheden imo, zodat je ook minder verspilt ^^

@stinky:

Yep, is was inderdaad zo een topic, maar er zijn niet zoveel mensen die zo een mes gebruiken. Je moet dat deftig onder de knie hebben, anders lig je daar op de grond leeg te bloeden en het neemt ook wat meer tijd in beslag :p

Wazzipi
15 december 2012, 12:26
Mesjes gaan echt bij mij niet zolang mee als ik geluk heb kom ik aan 10 scheerbeurten
ik gebruik mach3 opt moment maar wil keer beginnen zoeken naar iets beter (anders)

Miss door grovere huid baardgroei ? Want ik heb ook nog nooit perfect glad gekregen

stinky
15 december 2012, 12:26
@stinky:

Yep, is was inderdaad zo een topic, maar er zijn niet zoveel mensen die zo een mes gebruiken. Je moet dat deftig onder de knie hebben, anders lig je daar op de grond leeg te bloeden en het neemt ook wat meer tijd in beslag :p

Als het niet al te moeilijk is om onder de knie te krijgen, zou ik het nog wel echt willen doen. Hoe awesome is da wel ni :). En wss niet al te duur.

?therapy?
15 december 2012, 12:33
idd, het revolutionair idee van 3 mesjes ipv 2 moeten wel miljarden aan r&d gekost hebben :D
Vooral miljarden aan marketing om mannen dom genoeg te krijgen om zulke bullshit te geloven dat meer mesjes een betere scheerervaring is. :p

nielo003
15 december 2012, 12:36
Nu we het toch over scheren hebben ik zit ook met een echt vervelend probleem, ik scheer mij toch al best lang maar ik heb dit pas sinds enkele maanden, na elke scheerbeurt voelt het zo net alleen rond mijn mond branderig en droog dit doet eigenlijk ook best wel veel pijn en op het einde krijg ik er ook nog eens heel kapotte lippen van. Dat duurt dan ook nog eens lang voor het genezen is. In het begin scheerde ik mij elektrisch toen dit probleem voor begon te komen probeerde ik eens met scheermesjes maar hierdoor kreeg ik hetzelfde probleem, dan ben ik eens gaan kijken naar de verschillende scheerschuimen ik heb nu Nivea Hydratant scheergel maar dit helpt ook niet :( weet er iemand misschien wat wel zou helpen?

Delirium
15 december 2012, 12:49
Ik trim, veel beter. Heb niet graag een volledig geschoren gezicht.

Idem hier.
Ik gebruikte vroeger ook steeds gillette, maar ik moest me anders bijna dagelijks scheren. Begin dat eens uit te rekenen wat dat kost ;)

Daarna nog overgestapt naar zo'n safety razor (http://www.safetyrazor.com.au/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/m/e/merkur-futur-safety-razor-satin_2.jpg) en dat geeft eigenlijk een veel beter resultaat dan een gillette (heb vraagt enkel meer tijd en manly skills om u niet te snijden :p).

Nu trim ik gewoon wat bij en dat heeft mij 50 euro gekost voor een baardtrimmer :p

?therapy?
15 december 2012, 12:54
Goh, de eerste 3 keer deed ik er langer over met een safety razor. Nu is dat gewoon kinderspel en is dat op nog geen 10 minuten gedaan. Zoveel manly skills zijn er nu ook niet nodig imo. Gewoon het mes het werk laten doen door geen extra druk te zetten en dat is het. :unsure:

Ik sneed me alleszins veel meer met een gilette dan met mijn safety razor. :p

SmadderW
15 december 2012, 12:57
Ik gebuik al járen het trimmertje op men elektrisch Philips apparaat. Nu heb ik wel 2 verschillende soorten mesjes liggen (een setje goedkope en een setje dure), maar gelijk hoe: elk mesje trékt gewoon de haren eruit! Het snijdt niets, maar doet enkel pijn... Any ideas? Mss door totaal geen gewenning van de huid aan de mesjes ofzo? Irritant is het anders wél!

Minish
15 december 2012, 13:05
Ik gebuik al járen het trimmertje op men elektrisch Philips apparaat. Nu heb ik wel 2 verschillende soorten mesjes liggen (een setje goedkope en een setje dure), maar gelijk hoe: elk mesje trékt gewoon de haren eruit! Het snijdt niets, maar doet enkel pijn... Any ideas? Mss door totaal geen gewenning van de huid aan de mesjes ofzo? Irritant is het anders wél!

Je moet dan ook scheerschuim gebruiken en het even laten inwerken. Dan snijden die wel door de haartjes.

En als je toch scheerschuim gebruikt en het lukt nog niet, dan heb je stoppels van staal. Je kunt het dan best gewoon opgeven :p

BeeLz
15 december 2012, 13:36
Goh, de eerste 3 keer deed ik er langer over met een safety razor. Nu is dat gewoon kinderspel en is dat op nog geen 10 minuten gedaan. Zoveel manly skills zijn er nu ook niet nodig imo. Gewoon het mes het werk laten doen door geen extra druk te zetten en dat is het. :unsure:

Ik sneed me alleszins veel meer met een gilette dan met mijn safety razor. :p

Ik vind 10 minuten best lang, scheer me met zo een razwar el fidel en dat is op 2 minuten gedaan.
Mesje blijft een 10tal scheerbeurten goed.

[deleted]
15 december 2012, 13:41
[deleted]

MrKend54l
15 december 2012, 13:44
Ik kan mij toch 4maanden scheren met gilette fusion mesjes. Gewoon scheergel gebruiken en even laten inwerken en het mesje glijdt zonder problemen over je huid.

BeeLz
15 december 2012, 15:31
Razwar != razoir :oink:

Ik had het enkel op de tijdsduur hoor, en 10 mins voor scheren is 10 mins minder slaap!

bloodoo
15 december 2012, 17:12
niemand die zich met een scheerapparaat scheert ?
mesjes komen idd duur uit en kheb zo een apparaat nog nooit geprobeerd.
moet me ms maar 2x per week scheren dus er eventjes met zo een apparaat overvliegen zou me veel goedkoper uitkomen.ik gebruik die mesjes maar 2tot max 3x, mss wat overdreven maar kdoe dat uit Hygiënische reden.ik ben bang voor onreinigheden en andere dngen die ik niet kan zien.

fabulous233
15 december 2012, 17:29
safety razor user here :)
vorig jaar voor 58 pond complete equip gekocht:

Merkur 34c safety razor: 30 pond
100 gillette 7 o clock sharpedge mesjes (elk mesje goed voor 5 scheerbeurten ofzo) : 11 pond
Proraso shaving cream: 5.7 pond
Badger shaving brush: 11 pond

Echt grappig dat zoveel mensen nog in die cartridge scheermes bullshit trappen... Ik scheer mezelf gladder en sneller dan cartridge gebruikers voor een fractie van de prijs. Ik heb een straffe baard, scheer me maar om de 2 dagen dus die 100 mesjes voor 11 pond is een year supply voor mij.

MrKend54l
15 december 2012, 17:32
safety razor user here :)
vorig jaar voor 58 pond complete equip gekocht:

Merkur 34c safety razor: 30 pond
100 gillette 7 o clock sharpedge mesjes (elk mesje goed voor 5 scheerbeurten ofzo) : 11 pond
Proraso shaving cream: 5.7 pond
Badger shaving brush: 11 pond

Echt grappig dat zoveel mensen nog in die cartridge scheermes bullshit trappen... Ik scheer mezelf gladder en sneller dan cartridge gebruikers voor een fractie van de prijs. Ik heb een straffe baard, scheer me maar om de 2 dagen dus die 100 mesjes voor 11 pond is een year supply voor mij.

Probleem is dat het niet evident is om met safety razor te scheren aangezien de leercurve stijl is.

fabulous233
15 december 2012, 17:42
Bullshit ze... Na de tweede maal had ik het al volledig onder de knie. Youtube filmpjes bekijken en tutorials lezen.

- Niet neerdrukken als ge over uw vel gaat, het mesje laten glijden over uw vel.
- Mesje in hoek van 45 graden houden
- Voldoende zeep gebruiken en goed insmeren met de brush, nooit over droge huid gaan
- WARM water gebruiken!!! Dit is de sleutel vind ik. Uw gezicht voor da ge begint met een warme natte vod goed warm maken zodat de poriën opengaan en de haartjes losser staan. Daarnaast, na elke keer da ge over uw gezicht gaat met het scheermesje in warm water doppen.
- In passes werken
1ste pass: volledig met de groei meegaan
2de pass: zijwaarts in de groei gaan
3de pass: tegen de groei gaan

Persoonlijk ga ik nooit tegen de groei in, te veel irritatie aangezien ik sterke baard heb. Ik doe verschillende passes met de groei mee en zijwaarts in de groei, produceert ook een goed resultaat zonder enige irritatie of snijwonden. Maar ge kunt maar proberen en zien wat het geeft, bij elke persoon is da verschillend.

Scheren is een kunst... Als ge er de moeite voor doet zult ge het zeker onder de knie krijgen.

WeedJunk
15 december 2012, 17:52
niemand die zich met een scheerapparaat scheert ?
mesjes komen idd duur uit en kheb zo een apparaat nog nooit geprobeerd.
moet me ms maar 2x per week scheren dus er eventjes met zo een apparaat overvliegen zou me veel goedkoper uitkomen.ik gebruik die mesjes maar 2tot max 3x, mss wat overdreven maar kdoe dat uit Hygiënische reden.ik ben bang voor onreinigheden en andere dngen die ik niet kan zien.

Ik heb mij al +1 jaar niet meer met een mes geschoren. Snor en hals met de Braun series 5, de rest met de trimmer die erop steekt. Veel handiger imo, want vanaf een bepaalde baardlengte, wordt het lastig met die Gillettes.

En niet overdrijven met uw smeetvrees...

sir oinksalot
15 december 2012, 17:59
voor degene die last hebben van haartjes die uitgetrokken worden ipv afgeschoren:
probeer je eens te scheren vlak nadat je uit de douche komt, hierdoor staan je poriën open en scheert het beter

Binoshi
15 december 2012, 18:04
Bullshit ze... Na de tweede maal had ik het al volledig onder de knie. Youtube filmpjes bekijken en tutorials lezen.

- Niet neerdrukken als ge over uw vel gaat, het mesje laten glijden over uw vel.
- Mesje in hoek van 45 graden houden
- Voldoende zeep gebruiken en goed insmeren met de brush, nooit over droge huid gaan
- WARM water gebruiken!!! Dit is de sleutel vind ik. Uw gezicht voor da ge begint met een warme natte vod goed warm maken zodat de poriën opengaan en de haartjes losser staan. Daarnaast, na elke keer da ge over uw gezicht gaat met het scheermesje in warm water doppen.
- In passes werken
1ste pass: volledig met de groei meegaan
2de pass: zijwaarts in de groei gaan
3de pass: tegen de groei gaan

Persoonlijk ga ik nooit tegen de groei in, te veel irritatie aangezien ik sterke baard heb. Ik doe verschillende passes met de groei mee en zijwaarts in de groei, produceert ook een goed resultaat zonder enige irritatie of snijwonden. Maar ge kunt maar proberen en zien wat het geeft, bij elke persoon is da verschillend.

Scheren is een kunst... Als ge er de moeite voor doet zult ge het zeker onder de knie krijgen.

lol ik scheer mij nu al bijna 10 jaar gewoon droog... af en toe wel last van het trekken van de haartjes maar valt al bij al wel mee... ik kom anderhalf maand toe ongeveer met zo een mesje... maar waar ik na al die jaren nog niet in geslaagd ben is de groeirichting bepalen. In welke richting ik ook scheer, geeft het me hetzelfde gevoel (enkel bij de bovenlip is het anders) Moet enkel niet beginnen in het midden van de stoppels :)

fabulous233
15 december 2012, 18:12
Daarom da ik ook zeg dat da verschilt voor elke persoon. Hoe sterk is uw baardgroei? Is het over gans uw kaken en kin of enkel hier en daar een beke? En wat is de consistentie van de haren, zijn die hard of zacht?

Van mij is da gelijk:

http://media-cache0.pinterest.com/upload/252483122829606001_X8arbIVy_c.jpg

Nog sterker en dichter op mekaar dan hem zelf.

Ik moe da alleszins nie proberen van droog te scheren, mijn gezicht ligt open.

kil911ler
15 december 2012, 18:33
Ik scheer mij ook altijd nadat ik net uit de douche kom. Zo droogjes met het mes erover doet pijn :p

Binoshi
15 december 2012, 19:23
Daarom da ik ook zeg dat da verschilt voor elke persoon. Hoe sterk is uw baardgroei? Is het over gans uw kaken en kin of enkel hier en daar een beke? En wat is de consistentie van de haren, zijn die hard of zacht?

Ik moe da alleszins nie proberen van droog te scheren, mijn gezicht ligt open.

Bij mij is het iets minder dicht op elkaar als op die foto... Ik zou me eigenlijk eens 2 weken niet moeten scheren/trimmen om te zien wat voor resultaat dat geeft :p

Crosserke
16 december 2012, 06:29
Dafuq, 2 maand geleden zo een fusion ding gekocht ( zonder trillen want dat vind ik de 6 euro extra niet waard, en ook niet dat idioot trim ding van 25 euro )

nu eens gezien voor nieuwe mesjes want het begint bot te worden , blijken die non power mesjes 19 euro te kosten voor 4 stuks en de power mesjes 14....

ten eerste wat is het verschil ? kan geen verschil zijn want het trillen komt vd steel en niet van het mesje, zover ik zie hebben die power mesjes ook geen hidden features of extra blades...

ten tweede , wat een marketing... de power steel met batterij verkopen voor 14 en de non power steel voor 8 , maar wel de prijs vd mesjes omdraaien , 14 voor power en 19 non power

( misschien wel een voorbarige klacht aangezien ik enkel snel in de Carrefour heb gezien, maar als dit overal zo is voor de non power mesjes mogen ze die steken waar ik denk )

[deleted]
16 december 2012, 10:48
[deleted]

BLPGRN
16 december 2012, 10:53
Niemand die mijn post gezien heeft zo te zien... Ge kunt in principe 1 à 2 jaar doen met één enkele cartridge...

Wel gezien maar ik betwijfel het feit dat je er meer dan een jaar mee kunt doen. Ik heb harde haren dus het word snel bot.

sneax
16 december 2012, 13:28
ik scheer mij ook met een safety razor, mesjes kosten amper iets en blijven lang vlijmscherp, het scheert beter en met minder irritatie

gulle zijt allemaal gewoon gek dat ge zoveel geld geeft aan zo nen brol, en ivm die 'learning curve' kritiek van een paar posts terug: lees wat tips op fora en probeer, na 3 keer zijde da gewoon. het is NIET waar dat ge u hier mee makkelijk kunt snijden ofzo eh, het is geen straight razor waar we over bezig zijn maar een safety razer, SAFETY

de enige nodige grote kost is de aankoop van de safety razor zelf, kost ongeveer rond de 40eur voor goed gerief, vanaf dan 5cent per mesje en een of andere zeep naar keuze, ik gebruik meestal zelfs gewoon gel uit den aldi en gebruik mijn speciale zeep of kwast niet en gaat verrassend goed en snel

echt ik heb vanalles gebruikt en vond niets dat mij glad kon scheren zonder irritatie, nu is het glad, geen of amper irritatie, snel, cheap en daarbovenop nog cool ook

kil911ler
16 december 2012, 13:43
Toen ik begon over da bloeden, dan was dat omdat de voorgaande poster begon over zo een oud barbiermes é Zoiets (http://www.bhic.nl/data/upload/beugen/beugen,%20scheermes.jpg) dus :p
Heb me ni uitgesproken over een safety razor ^^

[deleted]
16 december 2012, 13:43
[deleted]

Fides
23 december 2012, 21:49
Diegene die een safety razor gebruiken: welke sites raden jullie aan om jullie gerief te kopen?

[deleted]
23 december 2012, 21:56
[deleted]

MrKend54l
23 december 2012, 21:59
ik scheer mij ook met een safety razor, mesjes kosten amper iets en blijven lang vlijmscherp, het scheert beter en met minder irritatie

gulle zijt allemaal gewoon gek dat ge zoveel geld geeft aan zo nen brol, en ivm die 'learning curve' kritiek van een paar posts terug: lees wat tips op fora en probeer, na 3 keer zijde da gewoon. het is NIET waar dat ge u hier mee makkelijk kunt snijden ofzo eh, het is geen straight razor waar we over bezig zijn maar een safety razer, SAFETY

de enige nodige grote kost is de aankoop van de safety razor zelf, kost ongeveer rond de 40eur voor goed gerief, vanaf dan 5cent per mesje en een of andere zeep naar keuze, ik gebruik meestal zelfs gewoon gel uit den aldi en gebruik mijn speciale zeep of kwast niet en gaat verrassend goed en snel

echt ik heb vanalles gebruikt en vond niets dat mij glad kon scheren zonder irritatie, nu is het glad, geen of amper irritatie, snel, cheap en daarbovenop nog cool ook

Waar hebt gij u kit gekocht? :O

Vin
23 december 2012, 22:07
Diegene die een safety razor gebruiken: welke sites raden jullie aan om jullie gerief te kopen?

Qua sites heb ik geen idee. Ik heb mijn grief gehaald bij de messenwinkel in antwerpen (klein winkeltje op het mechelseplein waar men naast messen en scharen ook alles wat betreft scheren verkoopt)

Godlessarto
23 december 2012, 22:14
Heb onlangs een Gilette fusion proglide gekocht.

En ik moet zeggen dat dit echt zen geld waard is.

Heb me met gewone fusion lang geschoren en dit is echt een wereld van verschil.

Een kleine tip om eventuele irritatie tegen te gaan :

1) Scheer u VOOR het douche
2) Gebruik genoeg schuim en leg het dikker op de pijnlijke plaatsen
3) Laat uw mesje eventjes weken in heet water
4) Scheer eerst met de haren mee
5) Terug veel schuim op de pijnlijke plaatsen
6) Laat uw mesje trug even weken in heet water
7) Scheer zeer kalm tegen de haren in

Daarna eventuele schuimoverschotten wegvegen met een handdoek en met heel warm water douchen.
Heet water doet enorm deugd als je jezelf juist geschoren hebt.

Scheer mezelf zo al jaren en bijna nooit last van irritatie etc.

Fides
23 december 2012, 22:18
Scheren gaat imo makkelijker na het douchen. En het best van al tijdens.

Mad Max
24 december 2012, 00:40
^^idd.

Als ik probeer te scheren voor het douchen voelt het net alsof je met schuurpapier op uw kaken wrijft. Niet echt aangenaam en achteraf enorm veel uitslag.

BlazingBullets
24 december 2012, 00:58
Gebruik al sinds men 18e safety razors, ooit gebruik gemaakt van die Gillette Fusions... Maar ik zou er nu nooit naar terugkeren.

Als er mensen eventueel geïnteresseerd zijn in straight razors, maar er tegenop zien om je mes steeds te slijpen kan je ook shavettes kopen. Dan gebruik je gewone mesjes van safety razors in een straight razor (bv. http://www.messenwinkel.eu/Shavette/)

Scheren vind ik op deze manier toch veel aangenamer dan de 'gewone' wegwerpmesjes, en ik heb ook een véél beter resultaat.

Belgische site:

De Messenwinkel (http://www.messenwinkel.eu/)

Heeft een winkel denk ik in Antwerpen, heb ik ook mijn 2 safety razors gekocht. :)

EDIT:

De Messenwinkel
Mechelseplein 7
2000 Antwerpen

Wazzipi
24 december 2012, 06:16
Scheren gaat imo makkelijker na het douchen. En het best van al tijdens.

ik scheer me ook altijd tijdens douche en achteraf beetje bijwerken voor de spiegel veel minder last van irritaties zo nu gewoon nog op zoek naar goedkopere mesjes die nog deftig werken :)

[deleted]
24 december 2012, 10:39
[deleted]

Teknoman
24 december 2012, 11:50

Ik heb mijn gerief gehaald bij Connaught Shaving (http://connaughtshaving.com/). Ik gebruik een Merkur 34C safety razor (http://connaughtshaving.com/merkur34c.html) , mesjes van Derby (http://connaughtshaving.com/derby.html) (soms eens Feather (http://connaughtshaving.com/feather.html) maar die zijn tamelijk duur :)), Proraso-scheerzeep (http://connaughtshaving.com/400114.html), een borstel van Wilkinson (goedkoop ding uit de Delhaize) en een aluinsteen van €2 ofzo uit de Delhaize.

Die Proraso-zeep is de beste die ik al heb gevonden, er zijn duurdere die ik veel minder goed vind werken. Voor de prijs moet je het zeker niet laten. Dit jaar heb ik begin januari zo'n pot van 150 ml in gang gestoken en ik heb nu nog genoeg voor enkele maanden (ik scheer mij 2 keer per week).

Als je u scheert zoals in deze video (http://www.youtube.com/watch?v=-qSIP6uQ3EI) dan ben je goed bezig. Dus zeker tijd nemen om uw gezicht nat te maken met warm water (haar is als spaghetti, het wordt slap als het nat wordt waardoor je het makkelijk kunt afsnijden ipv kapot hakken) en dan pas scheerschuim er op doen.

BlazingBullets
24 december 2012, 13:22
Shave Nation Shaving Page. Visit ShaveNation.com - YouTube (http://www.youtube.com/user/geofatboy/featured)

Hier staan ook ongelooflijk veel tips, tricks, tutorials en reviews van straight of safety razors. :)

Inco
24 december 2012, 13:52
Ik heb mijn gerief gehaald bij Connaught Shaving (http://connaughtshaving.com/). Ik gebruik een Merkur 34C safety razor (http://connaughtshaving.com/merkur34c.html) , mesjes van Derby (http://connaughtshaving.com/derby.html) (soms eens Feather (http://connaughtshaving.com/feather.html) maar die zijn tamelijk duur :)), Proraso-scheerzeep (http://connaughtshaving.com/400114.html), een borstel van Wilkinson (goedkoop ding uit de Delhaize) en een aluinsteen van €2 ofzo uit de Delhaize.

Die Proraso-zeep is de beste die ik al heb gevonden, er zijn duurdere die ik veel minder goed vind werken. Voor de prijs moet je het zeker niet laten. Dit jaar heb ik begin januari zo'n pot van 150 ml in gang gestoken en ik heb nu nog genoeg voor enkele maanden (ik scheer mij 2 keer per week).

Als je u scheert zoals in deze video (http://www.youtube.com/watch?v=-qSIP6uQ3EI) dan ben je goed bezig. Dus zeker tijd nemen om uw gezicht nat te maken met warm water (haar is als spaghetti, het wordt slap als het nat wordt waardoor je het makkelijk kunt afsnijden ipv kapot hakken) en dan pas scheerschuim er op doen.

Leveren die ook naar België?

[deleted]
24 december 2012, 14:21
[deleted]

BlazingBullets
24 december 2012, 18:32

Belgische site:

De Messenwinkel (http://www.messenwinkel.eu/)

Heeft een winkel denk ik in Antwerpen, heb ik ook mijn 2 safety razors gekocht. :)

EDIT:

De Messenwinkel
Mechelseplein 7
2000 Antwerpen

;)

Barbarossa
24 december 2012, 20:19
Als die van Gilette een patent op dat mes met diamanten laag hebben zullen we niet meer zo lang moeten wachten tot we die kunnen kopen.
Er stond dat patent in 1993 werd goedgekeurd, een patent geldt maar 25 jaar dus in 2018 vervalt dat patent en komen ze vermoedelijk op de markt.

Teknoman
25 december 2012, 12:10

Ja, ik heb daar al meerdere keren besteld.

Hellbull89
25 december 2012, 18:27
Goede goedkope scheermesjes: Die groene van huismerk Kruidvat, hebben zelfs een mesje meer dan Gillette Fusion Proglide, en scheren zeker even goed. Kosten natuurlijk veel minder ook ;)

Fides
25 december 2012, 21:01
+ rep voor Teknoman en BlazingBullets ! Thanks!

Sheik Yerbouti
30 december 2012, 17:57
Dit zal een beetle off topic klinken maar wat is de beste manier om de dunne haartjes op de bovenwang/onder de ogen te verwijderen? Met een pincet is het te pijnlijk, saai en neemt tijd.

bloodoo
30 december 2012, 18:09
met een scheermesje ..............

Implar
30 december 2012, 19:03
Tot nu toe heb ik me altijd geschoren met een Gillette Fusion (eens gratis gehad in het jaar van men 18e verjaardag, verdomd goeie marketing!), maar dit topic heeft men interesse voor een safety razor gewekt.
Ik zal eerst men overige Gillette mesjes gebruiken en dan investeren in safety razor, brush en producten :)

sneax
30 december 2012, 20:50
Ik heb mijn safety razor set gekocht bij total-shave.nl maar als ge in google gewoon 'scheerwinkel' intypt krijgt ge verschillende resultaten ge moet maar de goedkoopste pakken.

Ik heb een Parker 80C met Feather mesjes, een goedkope Wilkinson kwast en 'Vergulde Hand' zeep. Ik zou geen Parker meer kopen maar één van de populaire Merkurs (24/34C ofzoiets). De zeep is ook maar zozo, ik gebruik zelfs meestal het aldi schuim dat ik hier nog staan heb.

Ook dat spoelen met heet water enzo doe ik zelfs niet tenzij ik nr een bal ofzo ga en echt babysmooth wil dan scheer ik meteen na een hete douche.

Een truuk die ik geleerd heb is dat de huid echt héél glad moet zijn dan glijden de mesjes er makkelijk overheen waardoor ik iets van druk kan zetten en nog gladder scheer zonder irritatie. Ter verduidelijking: normaal moogt ge dus absoluut niets van druk zetten anders schraapt ge de bovenkant van uw vel mee (=irritatie). Dat glad maken doe ik voorlopig met plantaardige olie uit de keuken :p werkt verrassend goed. Ideaal zou zijn een soort van schuim of zeep waar al olieen inzitten maar dat zal voor mijn volgende bestelling zijn, ik ga mij dan ook een Merkur kopen.

Implar
30 december 2012, 21:08
Ik twijfel nog tussen de Merkur 34C en de Edwin Jagger De89bl. De Jagger is +- £10 goedkoper (amazon.co.uk prijs, nog niet echt rondgeshopt). De Bluebeard's Revenge Scimitar is ook cool maar volgens mij is dat zo'n Jagger met een extra logo.

Qua brush kijk ik momenteel naar een H.I.S. brush (synthetic) maar het kan zijn dat ik eerst een goedkoper model aanschaf. Scheerschuim en dergelijke kijk ik vooral naar Proraso aangezien ik er veel goeie dingen over lees.

Implar
3 januari 2013, 20:17
Voila, net mijn eerste scheerbeurt met een DE razor (Muhle R89). Toch wel een pak aangenamer dan met een Gillette Fusion. Het is een hogere instapkost, maar de kosten na verloop van tijd liggen toch wel lager en het is véél aangenamer dan trekken en sleuren met zo'n Gillette mesje.

breez
3 januari 2013, 20:24
Ik gebruik wilkinson quatro mesjes.
Die komen van tijd tot tijd op iBood aan een redelijke prijs :)

Massis
3 januari 2013, 22:37
Ik scheerde me al jaren met gilette. eerst een sensor II, daarna een mach 3, daarna een fusion en nu een fusion power.

En nu ben ik het beu. €30+ voor 8 mesjes? Belachelijk!
Gezien mijn liefde voor nostalgische rituelen en wat erbij hoort, heb ik besloten de overstap te maken. Ik heb me vorige week een open mes besteld na bijna een jaar twijfelen, een Dovo Ebony silver Steel.
dat kost wat om te beginnen (€250 voor mes, strop, dasharen kwast, mok, scheerzeep en aluin stifje incl €40 shipping), maar daarna nooit meer gezeik behalve een jaarlijkse slijpbeurt die ik ook zelf doe.

Ik ben wel benieuwd hoe vaak ik bijna zelfmoord ga plegen vooraleer ik een degelijk resultaat bereik :-D

Implar
3 januari 2013, 23:06
Ik scheerde me al jaren met gilette. eerst een sensor II, daarna een mach 3, daarna een fusion en nu een fusion power.

En nu ben ik het beu. €30+ voor 8 mesjes? Belachelijk!
Gezien mijn liefde voor nostalgische rituelen en wat erbij hoort, heb ik besloten de overstap te maken. Ik heb me vorige week een open mes besteld na bijna een jaar twijfelen, een Dovo Ebony silver Steel.
dat kost wat om te beginnen (€250 voor mes, strop, dasharen kwast, mok, scheerzeep en aluin stifje incl €40 shipping), maar daarna nooit meer gezeik behalve een jaarlijkse slijpbeurt die ik ook zelf doe.

Ik ben wel benieuwd hoe vaak ik bijna zelfmoord ga plegen vooraleer ik een degelijk resultaat bereik :-D

Waarom direct met een straight razor beginnen ipv een DE razor? Ik heb voor mijn "complete kit" €120 betaald en het lijkt me toch makkelijker om te beginnen dan een straight razor :)

(Kit = Muhle R89, Muhle Silvertip Fibre M brush, Proraso pre-shave cream, Proraso shaving soap, Proraso aftershave splash, Proraso cut healing gel, aluin blok, 5 mesjes van Derby, Merkur, Solingen & Feather)

desolation
4 januari 2013, 08:49
Zelfde hier
Ik kon mij exact 2x scheren met een Gilette Fusion Proglide Power. Strontduur, en zelfs met de duurste Gilette brolmessen had ik nog getrek en veel irritatie.

Paar maand terug een Merkur 38C gekocht en een sampler kit van Shark & Feather messen. Tot nu toe bevallen de Shark's het beste, ze zijn iets minder scherp als de Feathers maar ze veroorzaken minder snel irritatie of kleine wondjes.
Als scheerpasta gebruik ik Clinique Cream en als after-shave Clinique Post Shave Healer. Vooral de tweede is een prachtig product.

Implar
4 januari 2013, 20:12
Kan het zijn dat een nieuwe/synthetische borstel moeilijker is om lather mee te maken? Ik heb nu zowel palm als face lathering geprobeerd en dat lukt toch niet echt goed.
Ik krijg een zeer dun laagje, en dan moet ik mijn borstel uitknijpen om een iet of wat deftige consistentie te krijgen.

Zondag eens proberen met een bowl....

williampv
4 januari 2013, 20:25
soms kan je op die speciale sites (1dayfly.be of ibood enz) pakken mesjes kopen aan goedkopere prijs, maar ze zijn idd wel superduur... Heb wel eens ergens online een soort blok (was in blauw) te koop gezien waarover je je mesje moest laten glijden na gebruik, en dat zou 't zogezegd weer scherper maken...
Hun idee was dat je mesje enkel bot wordt door huidresten die blijven plakken aan die mesjes, wat eigenlijk zou moeten betekenen dat als je 't over een vochtige doek wrijft dat ie ook weer scherp is.

Ik zelf gebruik die fusion powerglide stuff, en doe ongeveer 1-2 maand maximum met zo'n mesje (maar dan is ie ook wel echt opgebruikt), en scheer me om de 4 dagen.

Vin
4 januari 2013, 20:46
Kan het zijn dat een nieuwe/synthetische borstel moeilijker is om lather mee te maken? Ik heb nu zowel palm als face lathering geprobeerd en dat lukt toch niet echt goed.
Ik krijg een zeer dun laagje, en dan moet ik mijn borstel uitknijpen om een iet of wat deftige consistentie te krijgen.

Zondag eens proberen met een bowl....

Het aanmaken van het schuim vond ik persoonlijk een stijlere leercurve hebben dan het scheren met DE zelf.
Ik dacht eerst ook dat het aan mijn kwast lag (goedkoop wilkinson kwastje), maar na een kwast met dassenhaar aangeschaft te hebben (shavemac, silvertip) bleek er niet zoveel veranderd te zijn.
Naar het schijnt is het moeilijker met een synthetische kwast, maar mijn ervaring is dat je het eerder bij je techniek moet gaan zoeken.

Hoe ik te werk ga:
Met zeep:
Ik maak de kwast goed nat en schud het overtollige water eruit. Vervolgens draai ik de kwast een half minuutje over mijn blok zeep om goed veel dikke zeep op te nemen (nog geen schuim, wel zeep). Vervolgens breng ik een dikke laag zeep aan op mijn gezicht. Hierna dop ik de punt van de borstel in het water (enkel de punt, om zeker niet teveel water te hebben) en breng ik dit aan met heen en weer gaande bewegingen op mijn gezicht. Dit (in water doppen en aanbrengen) herhaal ik tot ik een aangenaam dik scheerschuim bekom.

Met creme:
Kommetje met een dopje creme in, borstel goed nat maar niet overdreven. Vervolgens opkloppen zoals je bijvoorbeeld met eiwit zou doen. Beetje bij beetje water toevoegen en weer opkloppen tot je een goeie consistentie bekomt.

De truuk zit hem in het vinden van de juiste combinatie van zeep/creme, water en lucht. Je hebt echter snel teveel water, dus moet je dit in zeer kleine hoeveelheden toevoegen.

Wat ik echter bizar vind is dat ik bij een tweede pass vaak minder goed schuim bekom. Tips zijn steeds welkom!

Implar
4 januari 2013, 22:24
Ik vermoed dat ik niet lang genoeg in mijn zeep zit te draaien. Zondag nog eens proberen :D

desolation
4 januari 2013, 22:45
soms kan je op die speciale sites (1dayfly.be of ibood enz) pakken mesjes kopen aan goedkopere prijs, maar ze zijn idd wel superduur... Heb wel eens ergens online een soort blok (was in blauw) te koop gezien waarover je je mesje moest laten glijden na gebruik, en dat zou 't zogezegd weer scherper maken...
Hun idee was dat je mesje enkel bot wordt door huidresten die blijven plakken aan die mesjes, wat eigenlijk zou moeten betekenen dat als je 't over een vochtige doek wrijft dat ie ook weer scherp is.

Ik zelf gebruik die fusion powerglide stuff, en doe ongeveer 1-2 maand maximum met zo'n mesje (maar dan is ie ook wel echt opgebruikt), en scheer me om de 4 dagen.

Prijs uzelf gelukkig. Ik deed 2 scheerbeurten met een proglide fusion, en ik scheer me om de 3 dagen.

williampv
4 januari 2013, 23:05
moet der wel bij zeggen dat ik vooraf zo'n Nivea for men pre-shave scrub gebruik, deels omdat ik lastig baardhaar heb om te scheren, en da helpt wel echt (wss ook daardoor dat men mesjes langer meegaan, maar zo'n tubetje kost ook rond de 8 euro)

Vin
4 januari 2013, 23:42
Nog een tip die de levensduur van uw mesjes aanzienlijk kan vergroten, onafhankelijk van het type mes dat je gebruikt.
In plaats van loodrecht op de richting van het mes naar beneden te bewegen kan je ofwel het mes onder een hoek (pakweg 30°) zetten en dan naar beneden bewegen, ofwel het mes rechthouden en vervolgens schuin naar beneden bewegen.
Vergelijk het met het snijden van groenten: je gaat ook niet gewoon je mes op de groente zetten en dan recht naar beneden duwen, maar eerder een "locomotiefbeweging" maken (you catch my drift).
Op deze manier worden de haartjes eerder afgesneden in plaats van "afgekapt", waardoor uw mes minder moet "werken" en bijgevolg minder snel verslijt.

Massis
7 januari 2013, 15:40
Waarom direct met een straight razor beginnen ipv een DE razor? Ik heb voor mijn "complete kit" €120 betaald en het lijkt me toch makkelijker om te beginnen dan een straight razor :)

(Kit = Muhle R89, Muhle Silvertip Fibre M brush, Proraso pre-shave cream, Proraso shaving soap, Proraso aftershave splash, Proraso cut healing gel, aluin blok, 5 mesjes van Derby, Merkur, Solingen & Feather)

Waarom niet? Je koopt toch ook geen motorfiets als je wil leren autorijden omdat die motorfiets goedkoper is? 't Zijn gewoon twee volledig verschillende zaken, en ik wilde al lang overschakelen op een écht scheermes.

Vandaag eindelijk alles aangekomen. Had besteld bij Straight Razor Designs in de VS. Alleen de douane wat onderschat, die wilden namelijk maar liefst €92 hebben aan extra kosten. Waarvan dan nog eens €25 "formaliteiten" zijn...

Ben erin geslaagd mij helemaal te scheren zonder 1 snee in mijn gezicht, om vervolgens stomweg onoplettend mijne pink van de andere hand goed open te halen :-D Ook al meteen bij't stroppen een kapje gemaakt in de strop, gelukkig helemaal op't uiteinde en niet er helemaal doorheen.

Het resultaat is nog verre van wat het moet zijn, maar wel goed genoeg om te durven buitenkomen :-P (lees: vergelijkbaar met een gillette ofzo) Nog veel oefenen, maar 't hele ritueel staat mij wel aan.

fabulous233
7 januari 2013, 17:42
wrom uit de VS...op sites zoals theshavingshack kunde toch ook uw gerief halen zonder douane kosten

Faun
7 januari 2013, 18:01
Ik scheer me nu altijd combinatie scheermachine (kort trimmen) en dan gladscheren met een (veel te duur) scheermes.

Ik zou me wel es willen wagen aan zo'n safety razor.
Wat heb je allemaal precies nodig? En wat zijn goede merken of kits? Want ik zie door de bomen het bos niet meer :)

Massis
9 januari 2013, 09:13
wrom uit de VS...op sites zoals theshavingshack kunde toch ook uw gerief halen zonder douane kosten

Net eens gekeken op theshavingshack. Als ik daar dezelfde zaken besteld had was ik €320 kwijt geweest, en een aantal producten waren dan niet die zaken die ik wilde geweest omdat een aantal zaken die ik besteld heb van Straight Razor Designs zelf zijn. Scheerborstel en strop zouden bijvoorbeeld een veel meer basic versie moeten zijn voor die prijs.

Nu ben ik inclusief douane €340 kwijt, als de douane 't pakje niet had opengedaan (en die kans is groot, maar een stuk kleiner rond kerstperiode jammer genoeg) had ik alles in huis gehad voor €250.

Foto's:

http://s8.postimage.org/tsnwfjkwx/DSC04560.jpg (http://postimage.org/image/tsnwfjkwx/) http://s8.postimage.org/gr27powip/DSC04566.jpg (http://postimage.org/image/gr27powip/)

Homemade kwasthouder uit Azobe:
http://s8.postimage.org/txrnp7s81/DSC04571.jpg (http://postimage.org/image/txrnp7s81/)

sneax
9 januari 2013, 09:46
Mijn eerste setup was 40EUR uit een NL shop en marcheerd ook goed (DE). Parker 90R, feather en gilette mesjes, goedkope kwast van wilkinson en zeep "de vergulde hand".

Dat hele ritueel is mij te veel werk, ik doe gewoon zeep in mijn gezicht met de kwast en scheer het dan weg met heet water. Spelen met koud en afdeppen en that's it. Het kan ook zonder veel geld of uitgebreid ritueel.

Ik ga mij nu juist nog een Merkur 34c bestellen, als er niet veel verschil is met die parker dan blijft het daarbij. Mesjes kosten niets dus ik vervang ze na 2, 3 keer scheren.

Massis
9 januari 2013, 10:35
Tuurlijk kan het ook zonder veel geld of een uitgebreid ritueel, zoals de meesten die een veiligheidsmes gebruiken.
Zonder ritueel wordt het voor mij echter gewoon weer een vervelend taakje om te doen zoals het was met een fusion oid, waar ik het nu best een aangenaam avondritueel vind.
's Avonds op't gemak een warme douche pakken, mes stroppen, en op't gemak scheren.

Ik ben dan ook zo ene van het type die over 5 jaar wel eens 7 verschillende scheermessen kan hebben gewoon om te kunnen kiezen :-P Ik heb gewoon een voorliefde voor rituelen uit "de goeien ouwe tijd".

Misterblort
9 januari 2013, 10:51
Ik heb zo ne gillette fusion, ik gebruik da 3 keer per week maar ik gebruik een meske wel een maand of 2..
Heb er ooit zo is een groot pak van gekocht in de colruyt. En da gaat nog altijd mee :)

Robust²
9 januari 2013, 11:27
Hah, nog meerdere DE en open razor enthousiasten precies hier :p Ik doe het ondertussen al een paar jaar en heb wel aan redelijk collectie aan zeep en messen :x
Even paar punten uit de vorige posts die ik wil aanhalen:
-Deftig schuim maken met een borstel vraagt inderdaad minstens evenveel gewenning als scheren met een DE zelf. Een keer dat je het onder de knie hebt krijg je vaak iets veel beter dan uit zo'n spuitbus imo :) Hoe makkelijk het gaat hangt ook wel sterk van zeep tot zeep af. Ik heb er hier liggen die zeer kieskeurig zijn (Mitchells wool fat bv :sop:) en anderen die precies altijd perfect lukken (blauwe tube creme van Nivea uit de carrefour/kruidvat bv).
-Ik heb zelf een Muhle R89, wat hetzelfde is als zo'n EJ DE89, zeer tevreden van! Daarnaast ook nog 2 oude Gilettes, die minstens even aangenaam zijn imo. Qua mesjes heb ik in het begin zo'n sample pack gekocht van Connaught Shaving en dan uiteindelijk beslist op Super+ Platinums.
-Mooi mes Massis! Ik had wel begonnen met een el-cheapo strop want uit mijn ervaring snij je er in het begin redelijk vaak in :p Ik vond het wel handig dat ik perfect wist hoe goed schuim te maken, in welke richting m'n baardgroei ging op elke plaats (verschilt op m'n 2 kaken), etc alvorens ik me aan een straight waagde.
Als je het goedkoop wil doen en wat handig bent, kan je ook altijd een ouder mes proberen restaureren. Ik heb 2 straights; een die ik terug zelf heb opgeschuurd en geslepen om dan terug de originele 'scales' te gebruiken, wat als m'n oefen mes dient en dan een dat ik gepolijst en geslepen heb gekocht maar waarvan ik de (zeer lelijke originele) scales heb vervangen door zelf gemaakte.

Ik loop de laatste maanden wel meer met stoppelbaar rond en scheer me dus minder, waardoor ik wel merk dat ik vaker fouten maak en irritatie heb als ik het nog eens doe, zou eens terug wat meer moeten opletten ipv rap rap te doen.

Massis
9 januari 2013, 13:47
Ik ben ook vrij goed op de hoogte van waar mijn baard in welke richting groeit. Vooral mijn hals is op dat vlak klote om te scheren, aangezien mijn baargroei daar van links naar rechts is op de meeste plaatsen terwijl het op sommige stukje dan toch weer naar omhoog of omlaag is...

Betreft de strop: Ik heb m'n mes nu 3 dagen en ik heb de eerste dag al m'n strop gesneden :-D Gelukkig bij't uiteinde en niet helemaal erdoor. Deze is echter niet zo duur hoor, Mes & strop waren samen $150. Strop apart is geloof ik $45.
Nogmaals, daarom kocht ik in de VS: 't mes dat ik wilde kost hier €120, in de UK €120, in de VS €120 met de strop erbij.

Met een gerestaureerd mes beginnen is af te raden als je geen goede kennis van slijpen hebt (ik heb nog niet eens een steen momenteel) aangezien scheren met een bot mes nogal pijnlijk schijnt te zijn.

Juist lather leren maken voor je aan een straight begint lijkt me inderdaad wel een aanrader, omdat ik nu de eerste dagen al enorm het verschil merk tussen kwaliteit van gemaakte lather en het effect daarvan op uw gezicht (slechte droogt uit en geeft geen cushioning aan uw mes, met een stuk minder scheercomfort als gevolg).

Robust²
9 januari 2013, 15:02
Slijpen is idd nogal tricky, daarom dat ik er ook 2 heb :p Ik krijg het zelf goed genoeg om me mee te scheren, maar t'zou wel nog beter kunnen.
Ik scheer me wel niet genoeg met m'n straights om het echt even goed te kunnen als met m'n DEs. Vooral nek blijft moeilijk :( Een snee is ook zo rap gebeurd, second niet opletten en je hebt het zitten, met een DE heb ik dat zo goed als nooit voor.

Massis
9 januari 2013, 15:18
Een snee is ook zo rap gebeurd, second niet opletten en je hebt het zitten

my pinky finger agrees :-P

Implar
10 januari 2013, 14:08
Ik heb ondertussen een week mijn DE razor and I'm loving it. Ik ben verrast dat ik me nog geen enkele keer gesneden heb, al gebruik ik wil minder scherpe mesjes (Derby). Ik heb er ook nog liggen van Feather, Merkur en Timor dacht ik, maar nog niet in gebruik genomen.

MaTi
4 maart 2013, 17:37
Vandaag mijn Merkur in de bus gekregen, straks eerste ervaring met een safety razor, ik ga mezelf zo hard snijden?

kloon
2 september 2013, 07:34
Jow mannen is dit een mooie starters kit This Shaving Kit Contains the Essentials Needed for a Better Shave (http://www.shaving.ie/products/the-basic-essentials-safety-razor-starter-kit.html) ?

Shrimpy
2 september 2013, 10:15
Ik had deze gekocht, en ik ben terug gegaan naar mene Mach 3... Diene fushion scheert minder glad dan de mach 3!

dimio111
2 september 2013, 19:59
Hey mensen,

Ik ben ook vanplan om een safety razor aan te schaffen.
Scheerkoppen voor scheermachine en scheermasjes fusion ofzo zijn op termijn gewoon veel te duur voor mij.

Maar ik heb 1 vraag, ik zie vaak razors met open of gesloten kam.
Wat is het verschil juist?

kloon
2 september 2013, 20:22
Er zijn twee type scheerkoppen:

met gesloten kam
open kam

Met de gesloten kam zit het DE-scheermesje veilig verstopt achter de kam van de scheerkop. De open kam van de scheerkop heeft een getande zijkant. Het voordeel van de open kam is dat het de baardstoppels eerst recht kamt en rechttrekt, voordat het mesje ze afsnijdt. Als je een zware baardgroei hebt is een open kam handiger scheren. Je moet wel voorzichtig zijn. Want een open kam is minder vergevingsgezind.
De open versie
http://www.natscheren.net/wp-content/uploads/Klassiek-scheermes-open-kam-300x199.jpg
de gesloten versiehttp://www.natscheren.net/wp-content/uploads/Merkur-Progress-klassiek-scheermes-905700014.jpg

cdp1193
2 september 2013, 20:30
Jow mannen is dit een mooie starters kit This Shaving Kit Contains the Essentials Needed for a Better Shave (http://www.shaving.ie/products/the-basic-essentials-safety-razor-starter-kit.html) ?

Ik zou nog een extra blade sampler en een blokje aluin bestellen. 2 Mesjes per merk lijkt me nogal weinig.

dimio111
2 september 2013, 21:03
Denken jullie dat een merkur 34c (http://www.messenwinkel.eu/Merkur-scheerapparaat-11C-34C.html) een goede keuze is om mee te beginnen?

Tips en hints zijn welkom, wel graag van bij messenwinkel.eu aangezien ik is langs ga. :-)

extra info: harde baard, scheren is normaal dagelijks nodig.
maar ik durf al is 2 dagen overslaan. :p

kloon
2 september 2013, 23:07
Ik zou nog een extra blade sampler en een blokje aluin bestellen. 2 Mesjes per merk lijkt me nogal weinig.
heb de set besteld + extra mesjes en een aluin blokje.
Bye bye belachelijk dure fusion mesjes

MetalG
2 september 2013, 23:31
Snij je daar eigenlijk gemakkelijk mee in uw vel? Ik heb ook veel last van rode uitslag na het scheren.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4

Hayrus
2 september 2013, 23:57
Ik ben ook van plan hierop over te stappen. Momenteel al een aantal jaar met Wilkinson Hydro 5 aan het scheren en dat is minder glad dan bij elektrisch, wat volgens mij toch niet de bedoeling is van een wet shave. Hoeveel scheerbeurten haal je uit een double edge mesje?

cdp1193
3 september 2013, 01:18
Snij je daar eigenlijk gemakkelijk mee in uw vel? Ik heb ook veel last van rode uitslag na het scheren.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4

De eerste paar keren is er een kans dat je je snijdt aangezien het andere manier van scheren is (je mag geen druk zetten op het mes, je moet het krabbertje onder de juiste hoek over de huid laten glijden,...). Eens je de techniek onder de knie hebt en het juiste mesje gevonden hebt dan moogt ge toch al serieus knoeien eer je bloed ziet.

Ik ben ook van plan hierop over te stappen. Momenteel al een aantal jaar met Wilkinson Hydro 5 aan het scheren en dat is minder glad dan bij elektrisch, wat volgens mij toch niet de bedoeling is van een wet shave. Hoeveel scheerbeurten haal je uit een double edge mesje?

Dat hangt af van merk tot merk en van persoon tot persoon maar meestal ga je er tussen de 3 tot 10 scheerbeurten kunnen uithalen. Ik steek meestal een nieuw mesje na 5 scheerbeurten

dimio111
3 september 2013, 16:22
Denken jullie dat een merkur 34c (http://www.messenwinkel.eu/Merkur-scheerapparaat-11C-34C.html) een goede keuze is om mee te beginnen?

Tips en hints zijn welkom, wel graag van bij messenwinkel.eu aangezien ik is langs ga. :-)

extra info: harde baard, scheren is normaal dagelijks nodig.
maar ik durf al is 2 dagen overslaan. :p

Aan deze vraag wil ik nog iets toevoegen.
Die aluinsteen. Waar dient dat eigenlijk voor? Stomme vraag mss. Maarjah XD

Mijn geciteerde vraag mag ook nog beantwoord worden natuurlijk :-p

Typfoutjes te danken aan tapatalk :-p

Tonerider
3 september 2013, 16:33

Typfoutjes te danken aan tapatalk :-pbloedstelpend

koenpje
3 september 2013, 16:37
Ik koop mijn mesjes elk halfjaar op 1DayFly.com | Elke dag 1 superaanbieding (http://www.1dayfly.nl)

Telkens 16 mesjes voor de prijs van 8 en we kunnen weer een halfjaar verder.

kloon
3 september 2013, 18:16
Een aluinsteen is zeer handig voor kleine wondjes na het scheren. Ook alleen maar gelezen. Mijn materiaal is vandaag verzonden.

Sent from my GT-I8750 using Tapatalk

MitCh
4 september 2013, 00:05
Op ibood vandaag staan er mach3 mesjes te koop. Dagaanbieding ? iBOOD.com (http://www.ibood.com/health-beauty-be/nl/)

Teknoman
4 september 2013, 02:07

Ik gebruik nu al een 5-tal jaar zo'n Merkur 34C en scheer mij 2 à 3 keer per week ermee.
Werkt goed, mesjes zijn goedkoop en haal ik bij www.connaughtshaving.com (http://www.connaughtshaving.com).

Zo'n aluinsteen (http://en.wikipedia.org/wiki/Alum#Uses)werkt bloedstelpend en wrijf je achteraf over het deel van je gezicht dat je geschoren hebt.
Het is ook een manier om te zien hoe goed je techniek is, hoe minder het prikt hoe beter :D.
Een of andere fancy aluinsteen kopen op internet is ook niet nodig, die hangen normaal gezien gewoon in de Delhaize bij het scheermateriaal voor enkele euros.

dimio111
4 september 2013, 08:54
Ik gebruik nu al een 5-tal jaar zo'n Merkur 34C en scheer mij 2 à 3 keer per week ermee.
Werkt goed, mesjes zijn goedkoop en haal ik bij www.connaughtshaving.com (http://www.connaughtshaving.com).

Zo'n aluinsteen (http://en.wikipedia.org/wiki/Alum#Uses)werkt bloedstelpend en wrijf je achteraf over het deel van je gezicht dat je geschoren hebt.
Het is ook een manier om te zien hoe goed je techniek is, hoe minder het prikt hoe beter :D.
Een of andere fancy aluinsteen kopen op internet is ook niet nodig, die hangen normaal gezien gewoon in de Delhaize bij het scheermateriaal voor enkele euros.

thx voor de reply. ik ga vandaag mijn setje afhalen :p
aluinsteen en borstel om de foam te maken ben ik in het kruidvat gaan halen. €5 in totaal XD

ik zie wel vaak dat Welcome To Connaught Shaving (http://www.connaughtshaving.com) wordt aangeraden.
Maar als ik daar kijk is het bijna altijd duurder dan bij messenwinkel.eu bv.

Ik vraag mij dus wel af waarom velen toch net die winkel aanbevelen?

verzending is bijna €9 daar...
EU small verzending niet mee gerekend, want die heeft geen tracking. en ik heb al vele bestellingen uit de uk die kwijt geraakt zijn zonder tracking. daar doe ik dus niet meer aan mee XD

Crovax
4 september 2013, 09:28
En als je uw hoofd wil scheren, werken die andere mesjes ook goed?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Teknoman
4 september 2013, 15:42
thx voor de reply. ik ga vandaag mijn setje afhalen :p
aluinsteen en borstel om de foam te maken ben ik in het kruidvat gaan halen. €5 in totaal XD

ik zie wel vaak dat Welcome To Connaught Shaving (http://www.connaughtshaving.com) wordt aangeraden.
Maar als ik daar kijk is het bijna altijd duurder dan bij messenwinkel.eu bv.

Ik vraag mij dus wel af waarom velen toch net die winkel aanbevelen?

verzending is bijna €9 daar...
EU small verzending niet mee gerekend, want die heeft geen tracking. en ik heb al vele bestellingen uit de uk die kwijt geraakt zijn zonder tracking. daar doe ik dus niet meer aan mee XD

Dunno, op het eerste zicht is het assortiment bij Connaught wel uitgebreider dan bij messenwinkel.eu .
Toen ik vroeger keek om het mijne aan te kopen kwam Connaught een stuk goedkoper uit.

dimio111
4 september 2013, 19:53
Net mijn merkur 34c (http://www.messenwinkel.eu/Merkur-scheerapparaat-11C-34C.html) gaan halen met alle toeters en bellen :p
Zeer vriendelijke mevrouw, en veel uitleg gekregen in messenwinkel.eu :-)

ik heb ook de zeep van prosaro (http://www.messenwinkel.eu/Proraso-scheerzeep.html) EN Muhl (http://www.messenwinkel.eu/Muhle-scheerzeep-porseleinen-kom-Aloe-Vera.html).

En een simpel borsteltje uit de kruidvat. ook een simpel aluinsteentje.
Mesjes van merkur (http://www.messenwinkel.eu/Merkur-traditionele-DE-scheermesjes.html)zelf, feather (http://www.messenwinkel.eu/Feather-traditionele-DE-scheermesjes.html) en derby (http://www.messenwinkel.eu/Derby-traditionele-DE-scheermesjes.html). zo kan ik alles is testen. :p

Wat zijn mijn bevindingen na mijn eerste scheerbeurt=

ik maakte gebruik van het merkur mesje met de prosaro zeep.

Om te beginnen, het borsteltje verloor haartjes. en was een beetje prikkelig.
Dus mss had ik hier beter 10€ meer aan besteed. maar voor nu doet die wel wat die moet.

Om de zeep op te kloppen heb ik gwn nog wat meer ervaring nodig, maar het was wel een leuke belevenis XD
Zeep was uiteindelijk wel zeer goed (voor zen prijs), ik had enkel een iets aangenamere geur verwacht.
Maar met een goede aftershave is dit ook opgelost natuurlijk.

De krabber en het mesje waren voor mij wel goed, ik heb geen baby zacht velletje.
Maar het was natuurlijk mijn 1e maal, dus dat komt wel.

Ik kreeg de tip om niet te drukken op het mesje, dat was een goeie raad... XD

conclusie=
Ik heb vele zaken geprobeerd.
Verschillende scheermachines van +-€300 zowel Braun als philips.
Gillette fusion, wilkinsons...
Alles werkte wel, maar het was steeds zo duur!

Deze razor is voor mij echt wel een super oplossing!
Het is gwn leuker, goedkoper, en een beter resultaat.(na wat oefening :p)

Ik zet wel nog mijn zoektocht verder naar andere zepen, mesjes, etc...
Zodat ikzelf ervaring kan opdoen en uiteindelijk het perfecte product voor mezelf kan vinden.

cdp1193
4 september 2013, 20:09
Uw scheerkwast is waarschijnlijk gemaakt van varkenshaar. De haartjes in zo'n borstel splijten tijdens het drogen waardoor de borstel zachter wordt.
Het is het normaal dat uw borstel enkele haren verliest bij de eerste scheerbeurten.

kloon
4 september 2013, 21:26
Ben je maar 1 maal over je baard geweest tijdens je eerste maal of 2 of 3 maal in meerdere richtingen?

dimio111
4 september 2013, 21:30
Ben je maar 1 maal over je baard geweest tijdens je eerste maal of 2 of 3 maal in meerdere richtingen?

Voor de eerste keer heb ik het volgens het boekje gedaan.

1e maal met de richting mee.
2e maal schuin met de richting mee.
3e maal tegen de richting in.

Dat zal.ook niet elke keer zo zijn. :-p

Maar ik ben natuurlijk te voorzichtig geweest.
Maarjah, better safe then bleedy... :-p

Hoewel ik wel denk dat je al redelijk zot.moet doen om u er echt mee te snijden hoor.

kloon
4 september 2013, 21:51
THX for the info

kloon
8 september 2013, 18:59
Copy/paste van het topic v tweakers v mij
Woensdag mijn DE setje ontvangen en ondertussen reeds 2 maal geschoren

Setup is de volgende:
- pre-shave met een heet washandje of eerst een goede douche
- Krabber: Edwin Jagger DE89L met bijgeleverd Derby Extra mesje (+7 soorten test mesjes)
- Kwast: Edwin Jagger badger
- Shave cream: Voorlopig alleen de 2 extra test staaltjes gebruik nm sandalwood en sea buckthorn plus
beide van Edwin Jagger en de grote tube is Edwin Jagger Aloe Vera Shaving cream
- 2in 1 After shave en Face cream van Nivea.
- Alum Block Natural Stone
-Een eenvoudig plastieken bewaarpotje vh vrouwtje.
http://i.imgur.com/2RqYruQ.jpg?2

Ik scheer sinds mijn 17de met de gillette krabber die toen in de mode was.
Oa de mach3-sensor3-fusion tot hun laatste nieuwe fusion proglide power....
Hier op tweakers meerde pagina's gelezen en besloten mijn huidige setup te kopen.

Mijn eerste keer
Eerst goed lang in bad gelegen en dan eraan begongen.
Een derby mesje er ingestoken en een test sample shaving cream gekozen
De kwast eerst en wat laten weken en dan wat uitgeschut.
En gestart met ronddraaien in het potje, tot mijn grote verbazing ging dit zeer vlot en had snel genoeg schuim.

1ste pass ging vlot klein kort bewegingen naar beneden zonder druk te zetten
De kin en de hals waren ook zonder probleem
2de pass van rechts naar links gegaan.
3de pass tegen de haren in.
Tijdens mijn 3de pass voelde ik al veel plaatsen waar ik nutteloos overgingen wegen al glad.

Daarna goed afgespoeld en met de aluin blok erover
Het aluin voelde cool aan en af en toe brande het wat
Daarna nog nivea after cream eraan en done na +- 15 minuutjes

Conclusie na scheertbeurt 1 wooooooooooow.
Ik heb echt een zware en harde harde baard maar alles perfekt glad.
En dit met de mist scherpe? derby mesje.
Ik ben echt super tevreden. Het scheren voelde vlotter/beter/gladder aan als met een nieuw duur gillette mesje.
Nergens een wondje of bloed te bespeuren terwijl ik er vrij vlot overging.
Amper razorburn of irritaties ( met een gillette powerglide altijd last van in de nek)

Scheerbeurt 2 net zoals beurt 1 alles vlot geen wondjes en het derby mesje deed nog vlot zijn werk
Maar nu zelfs geen razerburn .

Conclusie voor niets anders meer.
Blij dat ik dit topic op tweakers ben tegen gekomen _/-\o_

Crovax
9 september 2013, 14:30
Waar gekocht?

kloon
9 september 2013, 15:42
http://www.shaving.ie/Safety-Razor-Starter-Kits/ de kit van 49€.

kloon
9 september 2013, 16:48
Lol dat zijn neppers die gaan maar 1 maal mee met mijn baard. Voor 15€ koop ik mij 100 derby mesjes. Ieder zijn keus natuurlijk.

dimio111
9 september 2013, 18:54
Safety Razors - Safety Razor Starter Kits - Shaving.ie (http://www.shaving.ie/Safety-Razor-Starter-Kits/) de kit van 49€.

is die site betrouwbaar? want ik zie wel heel aangename prijzen...
En wat kost de verzending? en is de verzending te traceren? of is het gwn wachten tot het toe komt?

Oij
9 september 2013, 19:14
is die site betrouwbaar? want ik zie wel heel aangename prijzen...
En wat kost de verzending? en is de verzending te traceren? of is het gwn wachten tot het toe komt?

Zelf geen ervaring met de site, maar toch even antwoorden. :p

Betrouwbaar? Ja (http://badgerandblade.com/vb/showthread.php/307211-Shaving-ie-website)

Verzending: Staat op de site; begint bij 3,5€. Hangt ook af van wat je koopt (gewicht) en wordt vooraf kenbaar gemaakt in het winkelmandje.
Tracking is ook mogelijk indien je gebruik maakt van DHL (wat dan duurder zal zijn?).

kloon
9 september 2013, 20:49
Betrouwbaar ja. 3 dagen later was alles binnen en goed verpakt. Verzending was dacht ik 6€ had redelijk wat gewicht. Traceerbaar tot het in België komt en dan gaat het via de post. En idd kreeg het niet goedkoper samengesteld op andere sites.

Crovax
10 september 2013, 18:41
Net ook besteld en het is al shipped... Ben benieuwd :)

Vandalize_
11 september 2013, 20:02
Per toeval heeft mijn nonkel nog een safety razor gevonden die mijn pepe vroeger gebruikte.
Er zat zelf nog een splinternieuw mesje in, jammer genoeg geen brush of geen soap of aluinsteen.
Alleen de razor en het mesje dus.

Eens geprobeerd ( maar dan wel met scheergel ) & toch wel veel korter gesneden als elecktrisch ( duh ).
Maar toch nog hele mini voelbare stoppeltjes, is dit het verste dat ikzelf kan geraken ?
Of kan je je echt helemaal stoppeloos scheren & kwam dit gewoon door de scheergel die ik gebruikte.
Anders koop ik mij wel eens een setje van de aangeraden site :D

dimio111
11 september 2013, 20:52
Per toeval heeft mijn nonkel nog een safety razor gevonden die mijn pepe vroeger gebruikte.
Er zat zelf nog een splinternieuw mesje in, jammer genoeg geen brush of geen soap of aluinsteen.
Alleen de razor en het mesje dus.

Eens geprobeerd ( maar dan wel met scheergel ) & toch wel veel korter gesneden als elecktrisch ( duh ).
Maar toch nog hele mini voelbare stoppeltjes, is dit het verste dat ikzelf kan geraken ?
Of kan je je echt helemaal stoppeloos scheren & kwam dit gewoon door de scheergel die ik gebruikte.
Anders koop ik mij wel eens een setje van de aangeraden site :D

Ik kan mij alleszinds volledig stoppeloos scheren.
In heb een harde baard en scheermachines en fusion mesjes hadden het moeilijk met mij :-p

Met een safety razor kan ik een veel gladder resultaat bekomen nu.
Maar je moet wel aan je scheertechniek werken...
Heet water, Goeje zeep en goed inbrushen doet wonderen!

En verschillende soorten mesjes testen.
Naar horen zeggen kan je met een razor met een open kam nog dichter scheren. Maar kans op wondjes is groter.

Ik heb bovendien gesloten kam, en die doet het al veel beter dan eender welk ander commercieel scheersysteem.

kloon
11 september 2013, 22:05
Bij de nieuwste soorten DE Razors bvb Edwin jagger of mercur is na het inbrengen vh mesje de curve/boog hoger/scherper dan de krabbers vd bompa v vroeger. Hoe meer Ge oefent hoe beter het gaat.

yannickvdb
15 september 2013, 17:24
Bon, mijn Gillette Fusion heeft opnieuw nieuwe scheermesjes nodig. Omwille van de prijs en de razorburn, heb ik mij gericht op de Safety Razors. Ik heb een bestelling samengesteld bij de Messenwinkel. Ik heb een relatief snelle, vrij volle en harde baardgroei.
Kan iemand hints-tips geven? Iets dat ik nog mis, dat goedkoper of beter kan?

Proraso preshave (http://www.messenwinkel.eu/Proraso-preshave.html)
De preshave, is dit echt aan te raden of zou de scheerzeep voldoende zijn? Is dit gewoon met de hand ook op te brengen of moet dit ook met een kwast?

Proraso scheerzeep (http://www.messenwinkel.eu/Proraso-scheerzeep.html)
De scheerzeep, is met een vochtige kwast over de zeep IN het potje gaan en dan op mijn gezicht aanbrengen? Of dit ik hieruit een stukje te halen, in een ander potje te leggen en daarin mijn schuim maken?

Omega all badger scheerkwast - houten heft - Large (http://www.messenwinkel.eu/Omega-all-badger-scheerkwast-houten-heft-Large.html)
Ik heb de goedkoopste scheerkwast met dassenhaar genomen, lijkt me goed?

Merkur scheerapparaat 38C (http://www.messenwinkel.eu/Merkur-scheerapparaat-38C.html)
Deze heb ik genomen omwille van de vrij lage prijs en goede review qua balans-gewicht etc

Derby traditionele DE scheermesjes (http://www.messenwinkel.eu/Derby-traditionele-DE-scheermesjes.html)
De goedkoopste scheermesjes, deze van Merkur zijn momenteel uitverkocht. Deze zouden echter ook zeer goed werk afleveren heb ik gelezen?

Osma aluinblok 75gr (http://www.messenwinkel.eu/Osma-aluinblok-75gr.html)
Een aluinblok lijkt wel een mooie aanvulling? Of gebruiken jullie dit zelf niet?

Proraso aftershave lotion (http://www.messenwinkel.eu/Proraso-aftershave-lotion.html)
De aftershave, hetzelfde als bij de preshave. Echt nodig of (overbodige) luxe? Ik heb de lotion genomen ipv de cream omdat de lotion beter zou rieken. Iemand hier nog een opmerking over?

Als ik de prijs een beetje kan verlagen, graag. Een investering van +- 110 euro wil ik best maken, maar goedkoper mag altijd!

Teknoman
15 september 2013, 19:53
Preshave vind ik niet nodig, de zeep van Proraso is wel zeer goed en daar heb je wel een kwast voor nodig om er schuim van te maken.

Om de zeep in schuim te veranderen zijn er verschillende technieken. Sommigen maken de borstel nat en wrijven die een paar keer over de zeep en maken dan schuim door dan met de borstel over hun gezicht te wrijven. Sommige wrijven er gewoon mee in hun hand, andere doen het dan weer in een kommetje, etc. Wat je zelf het makkelijkste vindt. Ik doe dat gewoon in een koffiekopje dat ik enkel daarvoor gebruik.

Die aluinblok is iets dat niet echt nodig is vind ik, ofwel gebruik je after shave ofwel aluin, te zien wat je prefereert (in de Delhaize verkopen ze trouwens ook aluinblokken bij het scheergerief, ik heb voor de mijne €2 of €3 betaald denk ik).
Als je nu nog after shave hebt zou ik dat niet weg doen om er per sé van Proraso ofzo te kopen.

Deze video legt het allemaal wel goed uit: The Ten Minute Traditional Wet Shave - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=-qSIP6uQ3EI)

Het totaal proces verloopt bij mij op de volgende manier:
-Afvoer van de lavabo dicht doen
-Koffiekopje klaar zetten onder de kraan
-Washandje in de lavabo leggen zodat dat ook nat zal worden
-Borstel met de haren naar beneden naast het kopje zetten (we hebben lavabo met een platte bodem)
-Warm water in het kopje laten lopen, dat overstroomt waardoor de rest van de lavabo opvult
-Water uit het kopje gieten en op de boord van de lavabo zetten
-Borstel uithalen en lichtjes mee schudden om er een beetje water uit te laten lopen
-Paar keer ronddraaien met borstel op de zeep
-Borstel overbrengen naar het koffiekopje en daar dan heftig in ronddraaien totdat er een schuim ontstaat dat er uitziet als merengue
-Met het natte washandje wrijf ik dan over mijn baard zodat de haren zachter worden (haar is als spaghetti, hard als het droog is , zacht als het nat is).
-Scheerschuim erop smeren
-Scheren maar :)

kloon
15 september 2013, 21:18
Aluin mag schrappen. Ik had het ook gekocht en gebruik het ook maar zal het niet meer opnieuw bestellen. Preshave = hete douche of washandje met heet water. Sommige mensen gebruiken ook goedkope douche gel of shampoo. Wil je extra besparen gebruik eerst u gewone scheerschuim.
Of bestel Online bij een goedkopere winkel een starterskit of ebay

gumball4000
16 september 2013, 11:19

Bloedstelpend en je kan het ook als geurloze deo gebruiken.
Wordt vaak gebruikt door mensen die beweren dat gwne deo kankerverwekkend is.
Heb het zelf eens een half jaar geprobeerd en je krijgt idd geen onaangename geuren :-). Enet een gemiddelte dteen doe je bijna een jaar :-)

dimio111
16 september 2013, 17:45
Bloedstelpend en je kan het ook als geurloze deo gebruiken.
Wordt vaak gebruikt door mensen die beweren dat gwne deo kankerverwekkend is.
Heb het zelf eens een half jaar geprobeerd en je krijgt idd geen onaangename geuren :-). Enet een gemiddelte dteen doe je bijna een jaar :-)

Hehe goed om te weten. :-p

gumball4000
16 september 2013, 21:48
Hehe goed om te weten. :-p

Is trouwens goedkope manier van deo :-)

Nee gebruik dat programma (nog) niet, was gewoon via iphone :p. Stom woordenboek..wel zware fouten xD

dimio111
17 september 2013, 07:42
Is trouwens goedkope manier van deo :-)

Nee gebruik dat programma (nog) niet, was gewoon via iphone :p. Stom woordenboek..wel zware fouten xD

Ow nee nee, dit is mijn handtekening zodat mensen weten dat mijn typfouten te danken zijn aan het beperkte toetsenbord. :-p

Ff weer on topic;
Gisteren voor het eerst de derby mesjes gebruikt.
Zelfs dat goedkope.mesje maakte korte metten mijn veel te harde baard die toch al enkele millimeters lang was.

Dus die voldoen zeker voor mij!
Ik kan mij nog niet uitspreken ober de levensduur.

Met de feather kon ik 5keer scheren.

Als ik uit de derby's 3keer haal koop ik altijd die.

Bovendien nog mensen die een "goedkope" badger brush kunnen aanraden.

Nu heb ik eentje uit de kruidvat, maar die prikt en stinkt!

Crovax
17 september 2013, 07:54
Kheb ondertussen mijn setje ook ontvangen. Het is allemaal nog redelijk wennen en nieuw maar ik kan niet zeggen of het beter is voor mij persoonlijk op dit moment. Ik heb redelijk last van een soort afterburn na het scheren en desondanks het niet drukken, verschillende kleine wondjes. Mijn hoofd scheren gaat er dan wel beter mee...

Ik denk dat ik nog een juiste techniek moet aanleren en vooral met de zeep te kloppen :)

Teknoman
17 september 2013, 10:27
Ow nee nee, dit is mijn handtekening zodat mensen weten dat mijn typfouten te danken zijn aan het beperkte toetsenbord. :-p

Ff weer on topic;
Gisteren voor het eerst de derby mesjes gebruikt.
Zelfs dat goedkope.mesje maakte korte metten mijn veel te harde baard die toch al enkele millimeters lang was.

Dus die voldoen zeker voor mij!
Ik kan mij nog niet uitspreken ober de levensduur.

Met de feather kon ik 5keer scheren.

Als ik uit de derby's 3keer haal koop ik altijd die.

Bovendien nog mensen die een "goedkope" badger brush kunnen aanraden.

Nu heb ik eentje uit de kruidvat, maar die prikt en stinkt!

Is dat een borstel met varkenshaar uit het Kruidvat?
Dan is het normaal die in het begin een beetje een rare geur heeft, dat gaat weg na verloop van tijd door hem te gebruiken.

Sheik Yerbouti
18 september 2013, 19:26
Zijn er nog mensen die last hebben van dunne haartjes onder de ogen, boven de baard? Wat zouden jullie aanraden ipv ze af te scheren of 1 per 1 met een pincet weg te doen?

kloon
21 september 2013, 16:20
Vandaag eens geschoren met een timor Blade. Waar voor brol is da zeg. Een derby mesje is zelfs 10 maal beter.

Philharmoniker
23 oktober 2013, 14:41
MuhSR1 Muhle Pinsel scheerapparaat - gesloten kam €32.00 1 €32.00
PRO08 Proraso complete set scheerproducten voor mannen €39.95 1 €39.95
Subtotaal: €71.95

Dit gisteren bij De Messenwinkel besteld. Hoop dat scheren met zo'n scheerapparaat gaat meevallen. Wel vet design :)
Die Italiaanse zepen/producten ga ik is uitvoerig testen om te zien wat het beste resultaat geeft.
Als ik hier beetje lees zou die preshave niet echt nodig zijn..nuja we zien wel.

cdp1193
24 oktober 2013, 15:11
De preshave van proraso wordt vaak als aftershave gebruikt. Dus je gaat het sowieso kunnen opgebruiken :).

Massis
24 oktober 2013, 16:35
'k ben van plan eens bij de barbier te gaan. Old school dude van tegen de 70, maar ik hoor enkel positieve dingen over hem. Tenzij je je kapsel er moderner als de jaren '50/'60 er wil laten uitzien. Maar dat wil net niet. Zijn klanten zijn dan wel allemaal oud genoeg mijn grootvader te zijn. Maarja, ain't no school like the old school zeker. Hier met die sideburns die kunnen tellen!

Ik zou zeggen: kijk eens naar een straight razor voor jezelf als de barbier bevalt. zo moeilijk is het niet en het is kostenefficient tov gilette. Vooral voorbereiding is gewoon érg belangrijk: goed voorbereiden met heet water en dan goede scheerzeep, dat maakt de baard stukken zachter en scheerbaarder.

Ik kan mij alleszinds volledig stoppeloos scheren.
In heb een harde baard en scheermachines en fusion mesjes hadden het moeilijk met mij :-p

Met een safety razor kan ik een veel gladder resultaat bekomen nu.
Maar je moet wel aan je scheertechniek werken...
Heet water, Goeje zeep en goed inbrushen doet wonderen!

En verschillende soorten mesjes testen.
Naar horen zeggen kan je met een razor met een open kam nog dichter scheren. Maar kans op wondjes is groter.

Ik heb bovendien gesloten kam, en die doet het al veel beter dan eender welk ander commercieel scheersysteem.

Kans op wondjes met een straight razor is zwaar overroepen vind ik. Ik scheer sinds januari met een straight razor, en heb me sindsdien 4 keer gesneden: 2x in m'n vinger met gehaast te scheren omdat ik weg moest, gewoon dikke eigen schuld, en 2x een klein haarfijn sneetje in m'n wang toen ik pas leerde scheren.

De laatste keer dat ik me nog gesneden heb (zelfs het kleinste plekje) is nu alweer maanden geleden...

@Teknoman: ik gebruik een silver tip badger borstel van Straight Razor Designs.
In het begin gebruikte ik een kom, maar tegenwoordig laat ik de borstel even weken in 1cm heet water, dan uitschudden, even over de zeep/creme gaan en dan rechtstreeks op het gezicht schuim maken.

Voordeel daarvan is dat je je baard ondertussen nog wat zachter maakt voor het scheren.

Vandalize_
25 oktober 2013, 01:28
Ik heb ook echt altijd razorburn/irritatie na het scheren met elektrisch/fusion/wegwerp/safety razor.
Ik heb ook al verschillende creme's en olie gebruikt na het scheren, en toch bleef ik altijd irritatie krijgen.

Iemand raad :unsure:

Philharmoniker
25 oktober 2013, 15:10
De preshave van proraso wordt vaak als aftershave gebruikt. Dus je gaat het sowieso kunnen opgebruiken :).

ja voelt wel enorm fris aan!
Mss een hulpmiddeltje voor de post boven mij :)

MetalG
25 oktober 2013, 15:57
Ik heb ook echt altijd razorburn/irritatie na het scheren met elektrisch/fusion/wegwerp/safety razor.
Ik heb ook al verschillende creme's en olie gebruikt na het scheren, en toch bleef ik altijd irritatie krijgen.

Ik heb een professionele scheergel, kost 30 Euro scheer me 2x per week en ik doe daar een goe jaar mee. Zal de naam is posten. Ooit de eerste keer is gekregen van mn lief

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Tomikaza
11 mei 2014, 01:48

Volgens mij zijn er verschillende oorzaken. Ik zal proberen raad te geven vanuit persoonlijke ervaring.
Zelf heb ik zoals ge op m'n profiel kunt zien mijn baard laten staan. Het enige dat ik scheer met een mesje zijn de bovenkanten, langs mijn sik, de connectie tussen baard en snor en uiterst links en rechts in mijn hals. Dit doe ik 's ochtends nadat ik gedoucht heb. 's avonds net voordat ik mijn bed in kruip trim ik mijn baard gewoon bij en neem ik het kapje van mijn trimmer af om de haartjes tot juist boven mijn vel uit te laten komen.
Nu vraagt ge u misschien af: waarom scheer ik gewoon gans mijn hals 's morgens niet met een mesje?
Wel, daar zijn verschillende redenen voor.
1) Nadat ik 's avonds mijn hals scheer met een trimmer wordt die een klein beetje rood en da's na een uurke ofzo weg, dus ideaal voor te herstellen tijdens mijn slaap.
2) Ik mag de haartjes in mijn hals niet te kort op mijn huid afscheren of ik krijg van die bumps. Van die bumps komen er doordat het haar te kort op de huid is afgeschoren of deel onderhuids prikken in de huid zelf bij het uitgroeien.
3) Dat superkort trimmen is niet 100% clean, maar past wel mooi bij m'n baard.

Nu wat ik vooral zou vermijden zijn scheermesjes met meerdere mesjes. Het allerbeste waarmee je je kunt scheren is een double edge safety razor. demessenwinkel.eu in Antwerpen stad is een winkel waar ze nog zo old school messen verkopen, ook van die barbiersmessen. Dat blijft nog steeds het beste. Multiblade cartridge razors trekken het haar telkens naar omhoog inplaats van het mooi op de huid af te scheren + je verwijdert zo veel te veel lagen huid.
Zelf heb ik zo'n old school mes nog niet gebruikt, maar ik merk bijvoorbeeld wel dat zo'n BIC mesje met maar 1 mesje op de aflijning van mijn baard veel preciezer en gladder scheert dan zo'n Fusion mes. Gek he. Alleen vind ik die mesjes wel niet zo top voor grotere oppervlaktes, Fusion, Mach 3 of eender wat ook niet. Waarom niet? Wel, simpelweg omdat ik zeer sterke haren heb en dus iets scherps nodig heb om snel met weinig bewegingen kan scheren. Is beter voor je huid.
Gillette enzo proberen meer geld te verdienen door minder sterke en minder scherpe messen te maken. Gaan dan minder lang mee en dan kunnen ze daar meer aan verdienen.

tl;dr:
Met wat ik gezien heb zou je met zo'n old school mes na wat oefening in weinige bewegingen het haar perfect OP je huid kunnen afscheren. Het zijn juist die vele bewegingen en het trekken van mesjes aan de haren die irritatie veroorzaken.
Verdraag je nog steeds niet zo'n old school mes, dan wil dat zeggen dat je ofwel teveel over dezelfde plek scheert of dat je huid niet gemaakt is voor scheren. Hals is het lastigst, geef ik toe. Enerzijds omdat het vel daar zeer dun is, de haartjes verschillende richtingen uit groeien (scheer liefst eerder met of loodrecht dan tegen de richting in) en je hals is bewegelijk en door het plooien van je huid prikken scherpe uitstekende stoppels in je huid en veroorzaken irritatie.
Grootste tip die ik kan geven is: daar waar nodig scheer je best niet te kort op je vel.

Mijn baard is het gevolg van de juiste balans tussen stijl, wat ik zeker met mesje glad mag scheren en wat ik eerder moet trimmen. Vroeger had ik ook veel problems en dees was de enige oplossing. Tenzij zo'n double edge safety razor bij mij werkt. Ik ga na mijn examens dat kopen als vervanging voor mijn BIC mesjes en dan zien wat de resultaten zijn.
Baard blijf ik sowieso houden, want voor grote oppervlaktes groeit mijn haar toch te snel terug, heel karwei ook elke dag denk ik. Omdat ik lui ben doe ik elke morgen gewoon even snel de afwerking en klaar. Niks irritatie.

Wil je toch glad gaan en over gans je gezicht, dan zou ik de videos volgen van mantic59 en geofatboy op Youtube, die kennen er het meest van.
Zij verkiezen ook zo'n double edge safety razor, warm water om de haartjes zacht te maken, inzepen met scheerzeep, 1 keer met de haartjes mee, 1 keer loodrecht op de haarrichting en als je het kunt verdragen 1 keer ertegenin maar dat raad ik zelf af, daarna spoelen met ijskoud water en aftershave balsem zonder alcohol erop die je huid hydrateert.
Hopelijk hebt ge hier wat aan. ^^

Rubenowns
11 mei 2014, 03:56

Ik zou eens langsgaan bij een barbier. Ik weet niet als er een zaak is in de buurt maar als je je op de klassieke manier glad laat zetten en met de juiste producten heb je gewoon geen irritatie meer!

Ik heb al eventjes een baard staan maar toch laat ik om de 4 weken mijn barbier hem proper scheren (zalig gevoel ook met die warme doeken) :D

Andrieske
13 juni 2014, 00:48
Dat lijkt me pas onzin, ik krijg het met zowel goedkope mesjes als dure mesjes glad (en niet dat het nog een beetje schuurt, glad is glad) maar het gaat meer om de ervaring. Ik gebruik altijd gilette fusion, waarom? Omdat ik hier lang mee kan doen en voor mij het prettigste en snelste is. Die goedkope mesjes moet ik om de zoveel dagen wisselen en dan komt het voor mij even duur uit als de gilette fusion mesjes.

Heb ookal een scheermachine gehad maar dat werkt voor mij helemaal niet, ik krijg helemaal geen glad, een heel oneven resultaat en uitslag op men nek. Heb nog geen safety razor gehad maar dat ga ik ook nog eens proberen.

Mijn conclusie: iedereen zijn huid en haar is anders en zal daarom ook totaal andere ervaringen hebben.

Shrimpy
13 juni 2014, 10:37
De fusion is tot nu toe bij mij het slechtste dat ik al gehad had, na het scheren voelde ik nog steeds geprikken, terwijl mijn oude dat niet deed.

kloon
7 september 2014, 15:21
Mocht er interesse voor zijn. http://www.9lives.be/forum/showthread.php?t=976447

JasonC
7 september 2014, 15:56
Deze week kreeg ik een reclamefolder van de Kruidvat in de bus. Aan de achterkant, laatste pagina, stond er iets over een promotie voor gillete scheermesjes, €24 en een klets voor 12 mesjes (zowel mach 3 turbo, fusion en fusion proglide), geldig tot en met vandaag.

Ik ging er dan donderdag langs, nam zo'n proglide pakkket, en op naar de kassa. Daar was het plots €55 (zou van €66 komen), die prijs van €24 zou alleen gelden voor de mach 3 en fusion mesjes. Terwijl het tegedeel zwart op wit met prent erbij op hun reclamefolder staat, een drukfout volgens hen.

Ik probeer toch wat aan te dringen en zeg dat ze hem aan die prijs moeten verkopen aangezien het zo staat in die folder. Dan wijzen ze plots naar de kleine lettertjes, en stond vanonder iets in de aard van "drukfouten zijn voorbehouden". Handig is dat... :s

Poekie95
7 september 2014, 16:30
Deze week kreeg ik een reclamefolder van de Kruidvat in de bus. Aan de achterkant, laatste pagina, stond er iets over een promotie voor gillete scheermesjes, €24 en een klets voor 12 mesjes (zowel mach 3 turbo, fusion en fusion proglide), geldig tot en met vandaag.

Ik ging er dan donderdag langs, nam zo'n proglide pakkket, en op naar de kassa. Daar was het plots €55 (zou van €66 komen), die prijs van €24 zou alleen gelden voor de mach 3 en fusion mesjes. Terwijl het tegedeel zwart op wit met prent erbij op hun reclamefolder staat, een drukfout volgens hen.

Ik probeer toch wat aan te dringen en zeg dat ze hem aan die prijs moeten verkopen aangezien het zo staat in die folder. Dan wijzen ze plots naar de kleine lettertjes, en stond vanonder iets in de aard van "drukfouten zijn voorbehouden". Handig is dat... :s

Ja, Kruidvat is een crappy keten om te beginnen. Het zou natuurlijk wel te makkelijk zijn, de mensen lokken naar een winkel met bv "Bon voor een iPhone 6, slechts 500 EUR (onder voorbehoud van drukfouten)" en dan aan de kassa "sorry meneer het is een drukfout, het is 700 EUR, cash of bancontact?".

Wilt ge uw gelijk halen, moet ge iemand meepakken (advocaat, deurwaarder). En dat zal u allemaal meer kosten. Of ge kunt blijven staan tot ze de politie erbij halen en uw zaak rustig uitleggen aan de agent (kom dan vooral over als een redelijke rustige persoon die geen scene wilt).

Overigens is een "drukfout" dus een fout te wijten aan de druk, niet aan de vormgeving of de tekstzetting. Een tekst die niet klopt is nog niet automatisch een "drukfout".

Maw laat Kruidvat voortaan volledig links liggen, koopt uw scheermesjes op AMZN. Als ze binnen 10-15 jaar failliet gaan (en die rotte oranje appel zal niet gemist worden in de Vlaamse winkelstraten) zal het mede dankzij die beslissing van u zijn.