PDA

Volledige versie bekijken : Voor 9 euro naar VS met Ryanair

Vlad Tepes
19 april 2007, 17:25
Voor 9 euro naar VS met Ryanair

LONDEN - De Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair denkt eraan om via een dochtermaatschappij volgens hetzelfde lowcostprincipe ook langeafstandsvluchten aan te bieden.

Bron (http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelid=DMF12042007_082)

Meer nieuws erover op HLN.be (http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_432086.html?wt.bron=RSS)

Volgens Ryanair-topman Michael O'Leary in een interview met het Britse vakblad 'Flight International' zou de nieuwe airline in 2009 of 2010 van start kunnen gaan. In eerste instantie zouden vijf tot zes bestemmingen in de VS vanuit Europa worden aangevlogen.

EDIT: Ryanair is trouwens niet de enige speler op het terrein: woensdag nog kondigde Zoom Airlines aan dat het vanaf 21 juni een verbinding inlegt tussen Londen (Gatwick) en New York vanaf 189 euro. (belga/hln)

Aangezien een reis naar VS peperduur is, is dit geweldig nieuws voor liefhebbers ervan.
Ik ben spijtig genoeg nog nooit naar de VS kunnen reizen, maar dankzij Ryanair gaat die deur nu wel open voor mij.:applause:

the boogyman
19 april 2007, 17:28
Vanaf wanneer zou dit in werking treden?! :unsure:

Time
19 april 2007, 17:35
Is dat vliegen in erbarmelijke omstandigheden ofzo?:s

Vlad Tepes
19 april 2007, 17:37
Vanaf wanneer zou dit in werking treden?! :unsure:

Ik heb de thread aangepast, nu staat het erop :)

MaDDie
'9 euro'
aha da zal wel.
9 euro + beslasting + dit + dat + tgeen...

als ik voor 9 euro naar de states kan, dan ben ik meteen weg.

shiftyke
goedkoper dan de trein lol :p

Vlad Tepes
19 april 2007, 17:39
'9 euro'
aha da zal wel.

Ja goed das normaal dat er belastingen en taksen erbij komt, meer dan 60euro meer zul je niet betalen, als je met 70euro naar de VS kunt vertrekken dan zou ik nog niet twijfelen aangezien je bij een reisbureau zo een 1000euro moet dokken.

Ryanair is trouwens niet de enige speler op het terrein: woensdag nog kondigde Zoom Airlines aan dat het vanaf 21 juni een verbinding inlegt tussen Londen (Gatwick) en New York vanaf 189 euro. (belga/hln)

SweetEmmaRose
19 april 2007, 17:40
volgens mij overleeft ge zo'n vlucht ni :p

MaDDie
19 april 2007, 17:43

ja en als de vlieger al wilt opstijgen. zit je zonder eten en drank op dat vliegtuig .
dan vragen ze zo 15 euro voor een cola ofzo :p aha afzetters

bludgeoned
19 april 2007, 17:52
daarvoor hebben ze naar het schijnt rugzakken uitgevonden.

stoica_dva
19 april 2007, 17:53
Korte vluchtjes in Europa allemaal leuk en wel maar naar de VS met Ryanair, veel plezier ermee zou ik zeggen...

Latinos
19 april 2007, 17:54
hoe maken die dan winst vraag ik me af :s

Defees
19 april 2007, 18:06
en dan moogde naar't schijnt nie meer als 20 ml drinken meenemen ^^) dus dan ben je helemaal euhm... gescheten gedurende die 9 uur vliegen ofzo :)

metaphore
19 april 2007, 18:07
Ik vond 1,5u vliegen met ryanair al lang :(
Uit ne vlucht van meer dan 5u kom ik zowizo helemaal gebroken aan.
Voor zo'n lange vluchten hebt ge echt wel dat net ietsje meer comfort nodig.

Toch, als ik naar amerika kan voor zulke lage prijzen ga ik zowizo ook eens overwegen om daar een kijkje te gaan nemen :p

^MystiQ
19 april 2007, 18:08
Het mag dan mss 9 euro zijn. Ze hebben er de rest nog niet bijgerekend ;)

metaphore
19 april 2007, 18:13
Het mag dan mss 9 euro zijn. Ze hebben er de rest nog niet bijgerekend ;)

mja maar veel meer dan 150€ zal da dan toch wel niet zijn. Dan is da nog super goekoop hé

skelly_king
19 april 2007, 18:27
Ik ben me zo'n amerikaans luchtvaartmaatschappij naar NY geweest en da was rond de 500 euro,met ryan air krijgt ge niks van eten ofzo ... Wordt ge ook nie afgezet op een grote luchthaven maar op zo'n kleintje

Karre
19 april 2007, 18:32
#Care dat ik geen eten ofzo krijg dan ben ik toch eindelijk eens in de VS geraakt want mijn ouders willen niet omdat het te duur zou zijn :p.

Cranox
19 april 2007, 19:31

Dat zijn op het ganse vliegtuig maar npaar plaatsen die zo goedkoop zijn hee.

Wazzie
19 april 2007, 19:36
Ik vond 1,5u vliegen met ryanair al lang :(
Uit ne vlucht van meer dan 5u kom ik zowizo helemaal gebroken aan.
Voor zo'n lange vluchten hebt ge echt wel dat net ietsje meer comfort nodig.

Toch, als ik naar amerika kan voor zulke lage prijzen ga ik zowizo ook eens overwegen om daar een kijkje te gaan nemen :p

Comfort ? Niet nodig, heb vroeger 2 keer met Ryanair naar Mexico gevlogen, half uur na de start viel ik al in slaap en toen we de landing gingen inzetten, maakten mijn reisgenoten mij wakker. Nu ja, ik val als passagier in een auto ook direct in slaap als de rit langer dan een half uur duurt dus ja >_>
Waarom dan 300 euro meer betalen dan voor een vlucht ? :P

Wover
19 april 2007, 19:54
Met Brussels Airlines kan je ook voor €100 naar New York hoor. Speciaal studententarief tot 25 jaar denk ik.

edit: enkele weken geleden was dat toch zo, nu zie ik die optie niet meer, misschien was het nog een foutje in de toenmalige site... Nu vind ik enkel €350 excl als goedkoopste.

edit2: retourtje New York in september:

1 Volwassene(n): 267,00 EUR (133.5 per vlucht dus)
Taksen: 163,91 EUR
Reservatiekosten: 20,00 EUR
Totaal: 450,91 EUR

Defees
19 april 2007, 20:16

die worden gesponsord door malafide Saudi Arabische Sjeiks kwestie van gratis transport te hebben voor hun terroristen???

of anders is't omdat alleen de benzine is en geld voor de onderbetaalde stewardessen en piloten ?

orez
19 april 2007, 20:16
daarvoor hebben ze naar het schijnt rugzakken uitgevonden.

daarvoor bestaat de nieuwe regeling sinds februari 2007 dat er geen vloeibare zaken meer mogen meegenomen worden in de handbagage :p

felixdraait
19 april 2007, 20:23

Vliegtuigmaatschappijen maken vrijwel nooit winst. Of ze dan 9, 90 of 900 euro vragen, ze blijven verlies maken (minder weliswaar).

Soit, ik ken de exacte situatie RyanAir niet goed genoeg om er iets zinnigs over te zeggen, maar vliegtuigmaatschappijen kunnen meestal enkel overleven door overheidsingrijpen.

Zymo
19 april 2007, 20:44
heh!

onlangs een reisje geboekt naar Italië (pisa), waarvan de terugreis 0,01 euro bedroeg (ryanair)

goedkoop? toch bijna...

bij die terugreis komen extra kosten zoals: taxen, bagagekosten, bagageverzekering etc.

uiteindelijk kost die terugreis alleen al +/- 40 euro pp, wat nog goedkoop is. maar dit mogen ze wél es op hun site zetten, naast de prijzen!

a242050
19 april 2007, 20:59
daarvoor bestaat de nieuwe regeling sinds februari 2007 dat er geen vloeibare zaken meer mogen meegenomen worden in de handbagage :p

Ja, maar ge kunt op de luchthaven voorbij de security wel nog drinken kopen, is weliswaar ook duurder dan in de supermarkt, maar goedkoper dan aan boord :p

Ali_
19 april 2007, 22:32
Ik zou gewoon niet met ryanair zo'n lange vlucht willen maken :p

Laurens100
19 april 2007, 22:47
Waarom niet? Ik moet helemaal geen luxe hebben, als het maar goedkoop is :p

Dirty_Col
19 april 2007, 22:51
Comfort ? Niet nodig, heb vroeger 2 keer met Ryanair naar Mexico gevlogen, half uur na de start viel ik al in slaap en toen we de landing gingen inzetten, maakten mijn reisgenoten mij wakker.

Tis da, gewoon zien dadde doodmoe zijt en dan erdoor slapen :p

zipke
19 april 2007, 22:57
Woehoe, mij krijgt ge nie in zo een vliegtuig ze...

Kheb het niet zo voor die low-cost, no-frills bedrijven. Alles doen voor zo weinig mogelijk kosten te hebben.

Ok da ik zo een vlucht overleef naar Nederland ofzo, maar naar de VS? Toen we naar de dominicaanse vlogen met al bredere zetels dan normaal (normaal =/= economic) was ik het echt al zot beu ze...

Vroeger heeft Ryanair ook al zoveel commentaar gekregen omdat het zijn klanten niet verzorgde (mindervaliede enzo) en dat ze geen vouchers/eten wouden geven wanneer hun vluchten vertraging hadden... Gelukkig is daar wel een wetsvoorstel door ontstaan...

Soit, geef mij 100 euro om mee te vliegen met Ryanair, en ik zeg vriendelijk bedankt. ;)

Spandi
19 april 2007, 23:01
Njah, tlijkt mij niet ideaal, maar wel haalbaar, zeker voor die prijs. Half dagje afzien neemt ge er dan maar bij :)

Cartek
19 april 2007, 23:42
ze keren gewoon hun strategie om.
weinig geld voor ticket = veel volk.
ze gaan hun winst slaan uit de verkoop op het vliegtuig. betalen voor eten/drinken. als je film wilt bekijken ook betalen enal.

Oldskooler
20 april 2007, 01:12
Aan het landingsgesteld is er altijd wel wat plaats over he :p. Wel veel warme kleren aandoen :p

cura
20 april 2007, 10:10
en volges mij gaat de terugreis wel wa duurder zijn :P

zweebee
20 april 2007, 15:34
waarom had ik meer plaats in een Ryanair vliegtuig (737) naar kreta dan in een SwissAir Airbus naar Canada? En ge zult wel eten krijgen voor die langere vluchten se ... toch normaal da ge voor Europese vluchten van 1 a 2 uur die 20 euro kosten geen eten gaat serveren zeker? :)

en trouwens er vliegen al andere lowbudget maatschappijen van Gatwick naar Noord-Amerika tegen belachelijk lage prijzen. Retourticket van Montreal naar Gatwick kunde al hebbe voor tussen de 250 en de 300 euro (incl taxen)

Maar toch, lang leve Ryan Air !

[TFT]Poky
21 april 2007, 01:12
vanaf een aantal uur reistijd is men verplicht om eten te geven denk ik.
Als ik voor 150 € naar de Vs kan daar moet ik geen 2 keer over nadenken hoor.
Gaat wel een wereld van verschil zijn, want wij reizen normaal in business class. Maar voor 1/4 van de prijs kan mij dat gestolen worden, eten zuigt toch op vliegtuig zelfs in business class.

Met vliegtuigen van Ryan air is in tegenstelling wat veel mensen beweren NIKS mis mee, die hebben zelfs nieuwere vliegtuigen als de meeste traditionele luchtvaartmaatschappijen. Plus met onderhoud is er ook niks mis mee.

virtualdude
21 april 2007, 10:11
Poky;8523803']Plus met onderhoud is er ook niks mis mee.

:rofl:
Onderhoud alsof ze dit doen.

Ge weet toch hoe ze onderhoud uitvoeren é. Bij elke landing wordt aan de piloot gevraagd indien er probleem zijn voorkomen. Indien de piloot zegt dat alles OK was dan doen ze geen grote controle en herstellingen é.

De piloten hebben echt geen zin om massa's tijd te verliezen

R|Jonas
21 april 2007, 12:14

Ge weet toch hoe ze onderhoud uitvoeren é. Bij elke landing wordt aan de piloot gevraagd indien er probleem zijn voorkomen. Indien de piloot zegt dat alles OK was dan doen ze geen grote controle en herstellingen é.

De piloten hebben echt geen zin om massa's tijd te verliezen

hoe weet gij dat?

*** Python ***
21 april 2007, 12:24
Ja goed das normaal dat er belastingen en taksen erbij komt, meer dan 60euro meer zul je niet betalen, als je met 70euro naar de VS kunt vertrekken dan zou ik nog niet twijfelen aangezien je bij een reisbureau zo een 1000euro moet dokken.

Ryanair is trouwens niet de enige speler op het terrein: woensdag nog kondigde Zoom Airlines aan dat het vanaf 21 juni een verbinding inlegt tussen Londen (Gatwick) en New York vanaf 189 euro. (belga/hln)

1000 euro, informeer u eerst eens beter.
Ik ben deze zomer naar NYC gevlogen.
Ticket koste mij 470 euro (heen en terug).
En eten was inbegrepen...

^MystiQ
21 april 2007, 12:30

Meneer is naiëf denk ik zo als ik dit lees. :)

sneax
21 april 2007, 13:39
haha zalig als ge dan zo gewoon een verlengd weekend hebt, zonder plannen ofzo ffkes naar de vs vliegen, tkost toch maar 100EUR ofzo :D

langs den andere kant ik ben 1m90 en voor mij is een vlucht van een uur en een half al dik afzien, als da niet met meer plaats is in die vlieger houdt ik da nooit uit voor 8uur (??) of ik wordt gewoon zot

chosen1
21 april 2007, 14:11
ivm met die drinken en voedsel kwestie:
na check-in moogt ge zoveel voedsel kopen als ge wilt en da mag mee in het vliegtuig! en tis niet dat zo'n hele terminal van Ryanair is e?

KULeest
21 april 2007, 19:37
Elke luchtvaartmaatschappij kiest zelf hoe ze hun controle doen. Ze zijn enkel verplicht om controle uit te voeren als er een vliegtuig landt dat problemen heeft gehad. Voor de rest worden controles meestal steekproefgewijs gedaan.

Avilowca
21 april 2007, 19:55

RyanAir heeft een Aircraft safety and incursion record dat véél beter is als dat van British Airways of Air France hoor :)

@ persoon hierboven: niet zeveren. Elk vliegtuig dat in een JAR land geregistreerd is wordt elke eerste vlucht van de dag onderworpen aan een grondige inspectie. Na elke vlucht wordt de flight data recorder gedownload en geanalyseerd en om de 2/3 jaar ondergaat het vliegtuig een volledige D-check (stripping top op het merg bij wijze van spreke)

Wanneer je in Europa op een vliegtuig stapt mag je er verdomd zeker van zijn dat het een veilig toestel is hoor ;)

stoica_dva
21 april 2007, 20:17
Wanneer je in Europa op een vliegtuig stapt mag je er verdomd zeker van zijn dat het een veilig toestel is hoor ;)

Is ook niet helemaal waar, herinner me zo'n reportage vanop Charles de Gaulle
hoe ze daar omsprongen met het controleren van vliegtuigen...
Maarja het zal in ieder geval wel allemaal beter gecontroleerd worden dan in Afrika bv waar regelmatig wel eens een vliegtuigje tegen de vlakte gaat.

dr.lee
21 april 2007, 21:16
RyanAir heeft een Aircraft safety and incursion record dat véél beter is als dat van British Airways of Air France hoor :)

@ persoon hierboven: niet zeveren. Elk vliegtuig dat in een JAR land geregistreerd is wordt elke eerste vlucht van de dag onderworpen aan een grondige inspectie. Na elke vlucht wordt de flight data recorder gedownload en geanalyseerd en om de 2/3 jaar ondergaat het vliegtuig een volledige D-check (stripping top op het merg bij wijze van spreke)

Zo zou het in theorie inderdaad moeten zijn. Een undercover reportage bij RyanAir heeft wel wat anders laten zien. Ik dacht dat deze ooit eens in het programma Koppen werd uitgezonden. Iig, na het zien van die reportage kruip ik toch niet meteen in een vliegtuig van RyanAir dat een vlucht van +- 8 uur moet trekken.

Morre1977
21 april 2007, 21:26
en ik ben een aantal jaren geleden voor 700 euro 2 weken met huurauto in Orlando en Miami geweest.

inbegrepen huurauto 2 weken, hotel én ticket heen/terug

Je vindt natuurlijk tickets voor 1000 of zelfs 2000 euro maar je bent gek als je die boekt.

Avondland
21 april 2007, 21:33
Is ook niet helemaal waar, herinner me zo'n reportage vanop Charles de Gaulle
hoe ze daar omsprongen met het controleren van vliegtuigen...
Maarja het zal in ieder geval wel allemaal beter gecontroleerd worden dan in Afrika bv waar regelmatig wel eens een vliegtuigje tegen de vlakte gaat.

Ik denk dat er zelfs geen enkele Afrikaanse vliegtuigmaatschappij in Europa mag vliegen. :D
Afrika en veiligheid zijn twee dingen die absoluut niet in 1 zin voorkomen als het gaat op vliegtuigcontrole.

MagicD
23 april 2007, 14:57

dus dat vliegtuig wordt 1keer per dag gecontroleerd en gij vindt dat voldoende?
en die 'controle', die gij "flight data recorder gedownload en geanalyseerd" noemt stelt volgens mij ook niet veel voor vermits dat vliegtuig binne het uur alweer in de lucht hangt.

ik ben vorig jaar voor 1€ naar ierland gevlogen met ryanair...:oink:
nooit nimeer

Dozzeh
23 april 2007, 17:47
Ik denk dat er zelfs geen enkele Afrikaanse vliegtuigmaatschappij in Europa mag vliegen. :D
Afrika en veiligheid zijn twee dingen die absoluut niet in 1 zin voorkomen als het gaat op vliegtuigcontrole.

Royal Air Maroc! niet echt klachten over :P

Gentille
23 april 2007, 17:55

De meeste mensen die ik ken die naar Afrika gaan nemen hun vliegtuig in Frankrijk, dus ik denk wel dat daar Afrikaanse maatschappijen vliegen hoor.

El_L4mor
23 april 2007, 18:07
ik denk dat er een groot aantal jongeren staat te springen om amerika te verkennen, maar dat de vliegtuigprijzen velen tegenhouden. Rynair staat dan mssn nie gekend om zijn comfort (afgaande op de verhalen, ik heb er zelf nog maar 1 keer mee gevolgen, en geen problemen gehad) maar voor zo'n prijs kunde nie sukkelen. Al zuigt de vlucht, ge hebt wel €300 meer om in Amerika uit te geven aan uw reisje ;)

ik zie mijzelf voor zo'n prijs binnen enkele jaren zeker vertrekken...

en aan die die denken dat ryanair niet veilig is, en dat ze hun vliegtuigen niet controleren... ik denk dat ze al LANG uit de lucht zouden zijn gehaald door de regering dan.

s.p.a.w.n.
24 april 2007, 13:04
khoop dat dat er volgend jaar komt, wordt ik jin-leider (scouting) en kunnen we op buitenlands kamp naar de vs

trouwens vloeistoffen uit den tax free mogen toch wel mee op het vliegtuig?

jan1978
24 april 2007, 13:39
Het enige wa me opviel bij Ryanair was dat (tijdens korte vlucht van 2 uur althans), er minder beenruimte was dan tijdens vorige vluchten. Als degene voor u zijne stoel naar achter zet was het wel wa ambetant, maar kslaap meestal dus storen deed het mij nie.

Bij lange vluchten is dit mss niet het geval.

_DM_
24 april 2007, 15:46
'9 euro'
aha da zal wel.

Dan is het nog steeds ontzettend goedkoop.

angelus2002
24 april 2007, 16:04
No offense maar:

1) Heb zowel met Ryan air gevlogen als met SN, Thomas Coock en Virgin. Verschil: nul komma nul (buiten de prijs). Enige is datge bij Ryan zelf moet inchecken (duurt de volle 10 minuten!!!)

2) Ryan air bestaat toch al wel een tiental jaar. Vliegtuigcrashes? Nul. Bovendien moeten degene die hier liggen zeveren van 'Ryan Air doet niets aan onderhoud, ...') dringend hun feiten eens nalezen. De flight checks worden ten eerste al niet zelf door Ryan Air gedaan, maar extern. Bovendien moet elke luchtvaartmaatschappij jaarlijks verrassingscontroles ondergaan. Slaag je hier niet in, vlieg je niet meer op luchthavens. Punt.

Alsof je in een niet-Ryan air vliegtuig ineens zoveel confort meer zou hebben... Die stoelen staan even dicht op elkaar, evenveel bleitende klein mannen, even onbeleefde stewardessen. En voor het eten ga ik niet op de vlieger hoor...

Jense777
24 april 2007, 16:24
Comfort ? Niet nodig, heb vroeger 2 keer met Ryanair naar Mexico gevlogen, half uur na de start viel ik al in slaap en toen we de landing gingen inzetten, maakten mijn reisgenoten mij wakker. Nu ja, ik val als passagier in een auto ook direct in slaap als de rit langer dan een half uur duurt dus ja >_>
Waarom dan 300 euro meer betalen dan voor een vlucht ? :PIs dit sarcastisch of weet je gewoon niet met welke luchtvaartmaatschappij je gevlogen hebt? Als je de topic-titel deftig leest zou je al moeten weten dat Rynair (nog) geen long haul vliegt... :ironic:

cura
24 april 2007, 16:55
hoe leid jij dat af uit de topic titel?
niet dattek je tegenspreek of gelijk geef (want kweet het niet), maar da afleiden van topic titel lijkt me toch wel sterk

Phil
24 april 2007, 17:26
Vliegtuigmaatschappijen maken vrijwel nooit winst. Of ze dan 9, 90 of 900 euro vragen, ze blijven verlies maken (minder weliswaar).

Soit, ik ken de exacte situatie RyanAir niet goed genoeg om er iets zinnigs over te zeggen, maar vliegtuigmaatschappijen kunnen meestal enkel overleven door overheidsingrijpen.

Is dit waar? Lijkt me nogal kostelijk voor de overheden...

No offense maar:

1) Heb zowel met Ryan air gevlogen als met SN, Thomas Coock en Virgin. Verschil: nul komma nul (buiten de prijs). Enige is datge bij Ryan zelf moet inchecken (duurt de volle 10 minuten!!!)

Nja, ge vergelijkt ryan air nu ook met mooie maatschappijen...

(door omstandigheden heb ik eigenlijk vooral lange afstandsvluchten gedaan, met air france/JAL (dat is pas een gevaarlijke maatschappij :p )/ Vietnam Airlines enzo gedaan... Ik zit liever 10-12u op zo'n vlucht dan 2 of 3u op een vlucht van Thomas Cook....)

En over die 9euro... Dat zijn 3 stoelen per vlucht ofzo dan, niet? Gewoon als reclame... Ik kan me niet inbeelden dat ze een heel vliegtuig volduwen met mensen die 9euro hebben betaald....

Jense777
24 april 2007, 18:25
hoe leid jij dat af uit de topic titel?Inderdaad, dat kan niet. Da's fout gezien van mij. Zat met een ander forum in het hoofd, sorry!

zweebee
24 april 2007, 18:45
khoop dat dat er volgend jaar komt, wordt ik jin-leider (scouting) en kunnen we op buitenlands kamp naar de vs

trouwens vloeistoffen uit den tax free mogen toch wel mee op het vliegtuig?

ja, en de mate hangt af van welk land (alhoewel da mijn ouders zeiden da ze geen drank konden/mochten meepakken, ma kweetnimmer waarom). Bv voor Canada moet je in het vliegtuig uwe PIF invulle (personal immigration form) en daar schrijf je op hoeveel liter drank je bij hebt. Ik denk dat de taxfree toegelaten hoeveelheid 1l is, eens daarover moet je bijbetalen (als je het aangeeft natuurlijk)

Wazzie
24 april 2007, 23:06
Is dit sarcastisch of weet je gewoon niet met welke luchtvaartmaatschappij je gevlogen hebt? Als je de topic-titel deftig leest zou je al moeten weten dat Rynair (nog) geen long haul vliegt... :ironic:

God ja, je hebt gelijk, mijn geheugen laat me in de steek, ik verwar ze met het toenmalige "CityBird" , maar die zijn ondertussen al even failliet als ik me niet vergis. Evengoed, die boden dus low-budget vluchten en niet echt last mee gehad. Nuja, een vlucht is maar een vlucht, zolang je maar op je bestemming geraakt, daarvoor betaal je nu eenmaal. Dus als Ryanair eventueel vluchten naar Midden-Amerika zou aanbieden voor 9 euro + bijkomende kosten, waarom niet.