PDA

Volledige versie bekijken : Alleen reizen

Ices
17 april 2007, 20:13
Iemand die ervaring heeft om alleen rond te reizen? Eventueel in Spanje en/of Italië.Aangezien ik geen reislustige vrienden heb die het geld er voor over hebben, heb ik besloten zelf initiatief te nemen. :) Alvast bedankt voor de reacties!

zipke
17 april 2007, 20:20
Iemand die ervaring heeft om alleen rond te reizen? Eventueel in Spanje en/of Italië.Aangezien ik geen reislustige vrienden heb die het geld er voor over hebben, heb ik besloten zelf initiatief te nemen. :) Alvast bedankt voor de reacties!

Whie mensen kunnen gedachten lezen :)

Net als die thread over die groepsreizen :)

Mijn eerste optie was ook eigenlijk rondtrekken met een vriendin in Spanje, maar vind niet echt leuke uitgestippelde routes.. :sad:

maxdevis
17 april 2007, 21:22
ik reis al een paar jaar alleen of stukken alleen.
heb er eigenlijk geen probleem mee en je komt makkelijker in contact met andere mensen.
Het is natuurlijk meestal iets duurder.
je betaalt meestal evenveel voor een tweepersoonskamer als voor een éénpersoonskamer

the boogyman
17 april 2007, 21:31
je betaalt meestal evenveel voor een tweepersoonskamer als voor een éénpersoonskamer

En naar ik gehoord heb bevinden die éénpersoonkamers zich altijd langs een verloren kantje waar je geen reet zon ziet.. :unsure:

Nuja,ik trek er deze zomer op uit=> Spanje,Italie of Turkije via last-minute...Als er iemand zin heeft om mee te gaan,let me know(msn..)! :)

Lacuna
18 april 2007, 12:12
Ik doe dat ook al een paar jaar, zo alleen reizen. Bij mij is het ook altijd in Spanje. Kheb oa door Andalucia gereisd (Malaga, Granada, Salobreña, Sevilla,...) . Prachtige ervaring :) Tja, de herberg verschilt natuurlijk altijd wel in prijs en kwaliteit. Die van Sevilla was wel heel erg :s Er was zelfs geen raam in die kamer. Alleen 4 muren, behang van voor den oorlog en dito bed en matras. Om dan nog maar te zwijgen van die douches. Die van Salobreña daarentegen, was dan weer ongelooflijk sjiek en voor maar 12 euro per nacht :bow:

Mijn maten zijn wel reislustig, maar niet avontuurlijk. Daarmee bedoel ik dat ze liever een hotel nemen en de rest van de dagen zichzelf bezatten of aan het strand liggen. Nu, dan kunnen ze evengoed aan de Belgische kust blijven. Ik ga liever op ontdekkingstocht, sla graag een praatje met de inwoners, enz.

Ices
19 april 2007, 19:28
Bedankt voor de reacties tot nu toe, blijkbaar is het toch een zeldzame manier van reizen. :)

M1tch
21 april 2007, 23:39
omdat het geen populaire maniere manier van reizen is

nogal logisch denk ik

ik vind het in ieder geval wel moedig om dat helemaal alleen te ondernemen succes :p

gravendelver
22 april 2007, 11:45
Kben ook aant twijfelen om in augustus alleen naar NY te gaan. Normaal ging ik met iemand anders ma die wil er het geld niet meer aan geven, andere mensen moeten werken in augsustus en ik heb herexamens in september. NY is wel iets wat ik eerder zie als een reis die ge alleen kunt doen, is ook een vrij korte reis (4/5 dagen)

acquisitor
22 april 2007, 12:32
ik ga in juni alleen naar Turkije.. heb een erg mooie hotel gevonden waar ik 11 dagen ga doorbrengen :)

de reden waarom ik alleen ga is dat ik al een paar maanden geen lief heb :/

BugR
30 april 2007, 11:26
http://forum.joker.be/cgi/YaBB.pl?board=reisgezel

je moet ni persé alleen ;)

Najade
30 april 2007, 14:08
Heb wel een maat die dat regelmatig doet, en ook een paar maanden alleen in de Pyreneeën rond heeft getrokken. Hij doet dat graag, zo wat rondtrekken, liften en dan in jeugdherbergen overnachten. Leer je meteen een hoop mensen kennen.

_DKsissor_
2 mei 2007, 04:07
wtf alleen reizen is da nie doodsaai. 24 uur alleen zijn :;s
ik krijg schrik alleen in een vreemde jeugdherberg ofzo :p

snippet
2 mei 2007, 14:08
ik ben vorig jaar een meisje tegengekomen in dubrovnik die al bijna altijd alleen reist. Ze zei dat ze dat graag doet en overal waar je komt leer je toch mensen kennen. Als je alleen bent, is het ook makkelijker om bijvoorbeeld bij mensen thuis te slapen. Soms moest ze zelfs niets betalen en die mensen kookten dan nog eens voor haar. Ok ja, ze had het voordeel dat ze er redelijk knap uitzag maar toch...

Een paar jaar geleden zat ik met een paar maten in een jeugherberg in Sienna (italie), en daar zijn we ook verschillende single-reizigers tegengekomen (er zaten er bij van Australie, Zuid-Afrika, Frankrijk). Die hadden elkaar leren kennen in die jeugdherberg en somigen van hen gingen dan nog samen verder rondtrekken, anderen zetten hun weg alleen verder richting een volgende stad...

zo zie je maar, je komt altijd mensen tegen en de momenten dat je alleen bent geniet je van de omgeving :niceone:

EryciusPuteanus
2 mei 2007, 18:30
Reizen doe je nooit alleen hoor :)

Ik ben enkele weken op mijnen alleen naar China gereisd met de trein. ( zie http://games.telenet.be/forum/showpost.php?p=8540454&postcount=77 ) Jep helemaal alleen. Het enige echte nadeel is dat het nogal duur is omdat ge verscheidene vaste kosten helemaal alleen moet dragen, daar waar ge die normaal al minstens door twee deelt. Maar ik was niet echt alleen in Moskou (gids) of op de trein (nog toeristen). De enige plaats waar ik echt alleen was, was in Mongolië. En in dat nationaal park kon dat heus geen kwaad, integendeel, was wel es gezellig zo lekker helemaal alleen op de wereld, enkel een kudde van een paar honderd beesten in het zicht, voor de rest niks of niemand uuuren in 't rond, in een prachtige natuur.

annemieke6780
10 mei 2007, 11:33
Alleen reizen heeft als voordeel dat je sneller mensen leert kennen. Tenzij je graag 24/7 alleen bent, moet je wel contact zoeken. En iemand die alleen is, is ook makkelijker te benaderen voor/door anderen. Ik ben zelf nog nooit alleen op reis geweest. Het is toch een hele stap. En mijn voorkeur gaat uit naar Aziatische landen en om daar als meisje alleen heen te gaan lijkt me toch niet zo heel veilig.
Er zijn ook veel reisorganisaties waar je alleen mee kunt zonder extra kosten. Je moet dan gewoon bij iemand anders die ook alleen reist op de kamer slapen (wel iemand van hetzelfde geslacht).

el shorty
10 mei 2007, 19:59
Alleen reizen heeft als voordeel dat je sneller mensen leert kennen. Tenzij je graag 24/7 alleen bent, moet je wel contact zoeken. En iemand die alleen is, is ook makkelijker te benaderen voor/door anderen. Ik ben zelf nog nooit alleen op reis geweest. Het is toch een hele stap. En mijn voorkeur gaat uit naar Aziatische landen en om daar als meisje alleen heen te gaan lijkt me toch niet zo heel veilig.
Er zijn ook veel reisorganisaties waar je alleen mee kunt zonder extra kosten. Je moet dan gewoon bij iemand anders die ook alleen reist op de kamer slapen (wel iemand van hetzelfde geslacht).

er bestaan ook groepsreizen voor singles. Persoonlijk heb ik dit jaar een reis alleen gedaan: 6 dagen in Frankrijk. Overdag veel met mensen gepraat die je tegenkomt. 's avonds blijven hangen in het plaatselijk Belgisch café aan de toog:p Dan moet je al heel asociaal zijn om niet id belangstelling te staan den eerste avond

_DKsissor_
11 mei 2007, 01:40
mja kan wel gelove ndat er veel avontuur enzo is maar dan spreekt bv met twee ofzo mij toch meer aan. Zie ik je ook snel contact maken en ben je toch niet helemaal alleen. Er moest maar eens iets gebeuren bij wijze van spreken.

Syfi
12 februari 2011, 17:11
Ik wil toch evenetjes dit topic op halen (indien niet gewenst van de mods mag je mijn bericht verwijderen)

Dit jaar wil ik zeker op reis gaan. Helaas zijn mijn vrienden in den blok, of op een festival (zelf doe ik er al 3 maar dat festival niet). Daarom denk ik om alleen te gaan.

Maar iets houd me tegen om alleen te gaan heeft iemand tips?

Lots02
12 februari 2011, 18:00
Wat houdt je tegen?

stijn87
12 februari 2011, 18:24
Als je wat schrik hebt om helemaal alleen te reizen en alles zelf te moeten regelen, kun je eventueel ook een georganiseerde groepsreis maken met joker, kriskras,... . Nadeel is wel dat dat duurder zal uitvallen dan dat je alleen reist.

weirdo
12 februari 2011, 20:08
het viel me in jeugdherbergen soms op hoeveel meisjes van rond de 20 gewoon weken lang alleen reizen. en dus weinig schrik hebben voor eventuele gevaren. toch blijven er veel zeggen dat ze daarom niet gaan. hangt mss ook af van de bestemming.

verder, gewoon doen, mensen genoeg om mee te praten en rond te trekken in jeugdherbergen

Margeitje
13 februari 2011, 09:08
Ik ben nu ook bezig met in mijn eentje rond te reizen in Nieuw-Zeeland voor 9 maanden en voor ik vertrok, vond ik het gedacht van daar alleen te zijn ook superscary maar eens ge er dan aan begint, komt dat wel goed. Ik beklaag het mij althans tot nu toe nog niet ^^
En ja er zijn natuurlijk altijd momenten dat ge u es alleen/eenzaam voelt maar ge komt sowieso andere mensen tegen, voornamelijk in hostels maar ook op andere plaatsen.
Ik ga nu bijvoorbeeld waarschijnlijk in maart voor een tijdje met een Duitse op roadtrip en die heb ik hier leren kennen in't hostel waar ik werk op dit moment.
En eind april ga ik naar een festival in Auckland (en mss nadien ook nog wat rondtrekken) met een Belg die ik ook hier in NZ leren kennen heb.
Ik ben alvast fan geworden van alleen reizen ^^
Ge kunt doen waar ge zin in hebt en als ge u alleen voelt kunt ge altijd wel in contact komen met andere reizigers of locals (via Couchsurfing bijvoorbeeld).