PDA

Volledige versie bekijken : Drugs...

Pagina's : [1] 2 3

Plastic
15 april 2007, 21:43
Gewoon een poll om te zien of gamers drugs gebvruiken...
Post ook maar uw ervaringen ofzo, altijd leuk om te lezen wat het bij andere mensen doet, zelf doe ik alleen maar soft (canabis) en wil het daarbij houden voor het moment.

Plastic
15 april 2007, 21:48
hadden we een tijdje geleden nog niet zo'n topic gehad?

anyway. Das allemaal ongezond. Doe mij maar vodka. Das goed voor u. (zuiver het lichaam, brand de microobjes weg)
bennek btw 100% mee eens, maar met een jointje bij altijd leuk

Kid_C
15 april 2007, 21:50
Ja, ik drink alcohol ?
Of hebben we het over illegale drugs ? Maar dan klopt het ook niet meer met de cannabis..

Om er even bill hicks bij te halen:

You see, I think drugs have done some good things for us. I really do. And if you don't believe drugs have done good things for us, do me a favor. Go home tonight. Take all your albums, all your tapes and all your CDs and burn them. 'Cause you know what, the musicians that made all that great music that's enhanced your lives throughout the years … rrreal fucking high on drugs.

jvc
15 april 2007, 21:50
nee en ik wil het niet proberen maar ik ben er ook niet tegen

Bose
15 april 2007, 21:52
Nee, heb het wel al gedaan.
ik hou het bij alcohol.

Plastic
15 april 2007, 21:52
Ja oké vergeten van die alcohol maar als je zo begint kan cafeïne, chocolade, ... ook een drug zijn, ik bedoel dus (in België) illegale drugs

Vlees
15 april 2007, 21:56
Regelmatig joints maar dat vermindert omdat ik begin in te zien hoe asociaal en lam je er van wordt. Ik probeer het enkel bij alcohol te houden :)

Plastic
15 april 2007, 21:58
Mjah, ik doe het alleen als andere mensen ook smoren dus asso vind ik het niet, je verstaat mekaar dan op een.. wel rare manier xD en je hebt meer controle dan als je zat bent...

boogje
15 april 2007, 21:58
Nee, wil het wel proberen

soon...:unsure:

Vlees
15 april 2007, 22:03
Mjah, ik doe het alleen als andere mensen ook smoren dus asso vind ik het niet, je verstaat mekaar dan op een.. wel rare manier xD en je hebt meer controle dan als je zat bent...

Ik bedoelde niet asociaal van alleen te smoren, maar bv stoned een lief opdoen of tegen een onbekend persoon praten gaat gewoon niet (mss zijn festivals een uitzondering omdat iedereen daar stoned is)

Timmos
15 april 2007, 22:06
lol, 3 weken geleden maak ik zo'n thread, nu weer één? :oink:

ik drink alcohol that's all

Plastic
15 april 2007, 22:09
Ik bedoelde niet asociaal van alleen te smoren, maar bv stoned een lief opdoen of tegen een onbekend persoon praten gaat gewoon niet (mss zijn festivals een uitzondering omdat iedereen daar stoned is)
Is mss wel waar maar dat heb je ook van drank, nog meer in mijn geval...

lol, 3 weken geleden maak ik zo'n thread, nu weer één? :oink:

ik drink alcohol that's all
hmm hebbek dus gemist, wel als er te veel zijn zullen ze deze wel sluiten dus no worries

Slayerbe
15 april 2007, 22:10
Regelmatig op een fuif na een paar pintjes doe ik 2 trekskes van een J
Kvoel de muziek dan meer heb ik de indruk, ben actiever, en ook toffer in de omgang naart schijnt
Natuurlijk niet teveel smoren want dan is er nimeer veel fuiven aan (voor mij dan toch)
Is trouwens ook de enige gelegenheid dat ik nog smoor, dus zeker ni dagelijks

Gizmo_1987
15 april 2007, 22:13
ah, lol. ik ging juist een gelijksoortig topic starten.
Gisteren dus geholpen op onze klj fuif.
Kwam er daar zo'n jumper af... Die stond stijf van de bollen wss :lol: Die zijn ogen floepten bijna uit zijn kop, hij stond te trillen op zn benen :rofl:
Toen de fuif gedaan was kon die kerel zijn sleutel van zijn high-performance-scooter niet vinden. Hij dacht dat wij gingen helpen zoeken tussen het vuil. like, NOT.
We call them "bollefretters" :scream: :sop:

Gentille
15 april 2007, 22:13
Ik rook regelmatig wel eens een joint. Dan kan éénmaal in de week zijn, dat kan éénmaal om de twee weken zijn. Enkel als het voorhanden is maar ik ben zeker geen alledaagse gebruiker of het is op festivals :p

Hmgrwngd
15 april 2007, 22:34
Last time I was sober, man I felt bad
Worst hangover that I ever had
It took six hamburgers and scotch all night
Nicotine for breakfast just to put me right
cos if you wanna run cool
If you wanna run cool
If you wanna run cool, you got to run
On heavy, heavy fuel

Ik ben ne alcoholieker... :p
Als ik begin te drinken, krijg je mij dagenlang niemeer uit de alcoholroes. (daarmee da ik het echt zo weinig mogelijk probeer te doen)
Maar af en toe ga ik er ver over. Je kunt je grenzen niet kennen als je ze niet verlegt.

Slaxz
15 april 2007, 22:39
nee, en kben er ook tegen. al durf ik me soms wel is goe laten gaan in den drank :p

vyeate
15 april 2007, 22:41
maar bv stoned een lief opdoen of tegen een onbekend persoon praten gaat gewoon niet (mss zijn festivals een uitzondering omdat iedereen daar stoned is)

Tegen een onbekend persoon praten ligt gewoon aan u,ik kan dat perfect allesinds

Hmgrwngd
15 april 2007, 22:43
nee, en kben er ook tegen. al durf ik me soms wel is goe laten gaan in den drank :p

Je bent dus tegen iets wat je zelf doet.
Moet hard zijn... :)

democracy02
15 april 2007, 23:42
ik gebruik geen drugs (meer), ben het ook niet meer van plan...
maar ben er niet tegen...

't heeft al veel mensen geholpen op gebied van bewustzijnsverruiming (dan denk ik aan middelen als lsd, paddo's, mdma)
ma nie iedereen staat open voor bewustzijnsveruiming, dus als iemand één van die 3 middelen neemt krijgt hij nie noodzakelijk het veelgeprezen bewustzijnverruimend effect.

drugs gebruiken, niet voor bewustzijnsveruiming, maar gewoon voor 't plezier...
is waar de meeste mensen drugs voor gebruiken.
dit vind ik niet zo goed, maar heb ik ook niets tegen,

cause life can be a bitch. en als alcohol of de highs van andere drugs u kunnen helpen het leven aangenamer te maken, waarom niet hé?
't risico is natuurlijk, da uw gebruik uit de hand te loopt... en ipv het leven aangenamer maken, kan het het nog meer verpesten.

denken, filosoferen, tv kijken, games spelen, boeken lezen, socializen, ... zijn allemaal middelen om u af te leiden,
zoda ge niet met het gevoel zit da er iet tekort is. zoda ge u nie verveelt wanneer ge "niets" hebt.

drugs voor't plezier, kunnen zodanig gebruikt worden dat het niet veel schadelijkere impact op u heeft als wanneer ge de "normale hobbies" uitoefend.
maar dan moet ge natuurlijk wel weten waar ge mee bezig zijt (goed de schadelijke effecten en de gevaren van drugs opzoeken)...
en je mag ook niet tot één van die ongelukkige personen behoren die beter nooit aan drugs beginnen, omda je u anders direct verliest in een verslaving.

maar aan de andere kant, iedereen sterft vroeg of laat dus alst schadelijk is vo't lichaam is da nog 't ergste nie :p
't ergste is da ge er u "ziel" kunt door verliezen wanneer ge hopeloos mentaal verslaafd zijt (dit gebeurd nogal vaak met coke, hero, speed)
dus als ge veel wilt high worden zou ik het houden bij Cannabis.

toch zou ik drugs aan niemand willen aanraden eigelijk, zelf nie voor "bewustzijnsverruiming"...
want hoe je erdoor zult veranderen, is niet goed voorspelbaar. 't kan vo't positieve zijn, mss alleen vo't negatieve....

m.a.w. eigelijk ben ik tegen drugs, maar langs de andere kant ook weer niet...
drugs, can't live with them can't live without them :p

Slaxz
16 april 2007, 08:59
Je bent dus tegen iets wat je zelf doet.
Moet hard zijn... :)

tegen illegale drugs hé, en ja ook tegen weed want daar komt ge ne lamme, associale zak van.

RaDa
16 april 2007, 09:06
Heb op het eerste gestemd. Alleen in het weekend natuurlijk.

the_vee
16 april 2007, 10:10
regelmatig al een jaar of 6

Lucian
16 april 2007, 10:13
Nee, heb het wel al gedaan. gestemd
gewoon om te proberen, niks mis mee imo ge leeft nl maar een keer
maar kzal er nooit verslaafd aan raken of met regelmaat gaan gebruiken

Djack
16 april 2007, 10:32
Ik smoor dagelijks men jointje ... Gewoon voor beetje op men gemak te kunnen zitten en te ontspannen.
Kan mezelf ook gerust zonder ontspannen, maar een joint geeft voor mij toch een extra iets.
Mijn leven lijd hier totaal niet onder ofzo.
Heb net een jaar gewerkt bij de Antwerp Diamond Bank, en iemand die er totaal drugsverslaafd zou uitzien ofzo zou daar nu ni direct aan de bak geraken dus ja ..
Maar atm wel werkloos :sad:

Lucian
16 april 2007, 10:52
Ik smoor dagelijks men jointje ... Gewoon voor beetje op men gemak te kunnen zitten en te ontspannen.
Kan mezelf ook gerust zonder ontspannen, maar een joint geeft voor mij toch een extra iets.
Heb net een jaar gewerkt bij de Antwerp Diamond Bank, en iemand die er totaal drugsverslaafd zou uitzien ofzo zou daar nu ni direct aan de bak geraken dus ja ..

zo goed zag ge der dan toch niet uit he :p

NL-=Chielio=-
16 april 2007, 10:53
Nee, heb het wel al gedaan. gestemd

Van jongs af aan tot aan een jaar of 3/4 geleden hele dagen geblowd, in de weekenden alles gebruikt, behalve geen spuitje in m'n poot gezet.

Was leuk, maar moet een keer gedaan zijn...

Djack
16 april 2007, 10:55
zo goed zag ge der dan toch niet uit he :p

Was een jaarcontract ... En er was geen enkele optie vrij om men contract te verlengen door de komst van homebanking. Mijn job viel dus gewoon weg :)
Anders had ik daar nog wel gezeten ;)

NSA.Rhinox
16 april 2007, 11:03
Nooit gebruikt en er vierkant tegen. Kheb op korte tijd 4 goeie vrienden verloren door drugs.

Tah_b00nz0r
16 april 2007, 11:21
kheb toch maar gestemd neen, maar wil het wel is proberen.

dit wil ni zeggen dat ik het effectief ga proberen maar ik zou het mss zo eens in een zotte bui of echt nieuwsgierige bui toch eens wille probere. puur om te zien welk effect het geeft dan

the_vee
16 april 2007, 12:18
Nooit gebruikt en er vierkant tegen. Kheb op korte tijd 4 goeie vrienden verloren door drugs.

vertel?

Xevven
16 april 2007, 12:35
vroeger toen ik nog nr school ging af en toe keer nen j
of bij het uitgaan

mr nu niks meer :)

m'n lief is m'n drug nu :p

Bontus
16 april 2007, 12:44
Weet niet goed wat ik moet stemmen.
Alcohol: Ja, regelmatig.
Al de rest: Nee, (zou sommige misschien wel proberen)

cuda
16 april 2007, 13:03
alcohol: vroeger wekelijks, maar toen ik van iedereen te horen kreeg dat ik er een beetje te verslaafd aan werd heb ik ne schrik gekregen en ermee gestopt (allee is om de 1-2 maanden drink ik nog wel eens)
cannabis ook gedaan maar daar probeer ik ook mee te minderen.
gewoon omdat ja ik rook ni graag :p en spacecake maken is te veel moeite
psychedelic drugs zoals lsa, salvia, ... vind ik persoonlijk nog het leukste
om de maand ofzo is een tripke maken :love:

democracy02
16 april 2007, 15:33
psychedelic drugs zoals lsa, salvia, ... vind ik persoonlijk nog het leukste
om de maand ofzo is een tripke maken :love:
hehe, het is verslavend he :p
ik ben op een lange break voor een jaar / paar jaar / misschien voor altijd geen idee...

maar heb het ook vaak gedaan
& :love: idd, onbeschrijflijk eigelijk die ervaringen die je kan hebben ermee...

mijn beste keer was toen ik ego dood heb bereikt op LSD
het was net alsof ik niet meer bestond, omdat ik was opgelost zoals een bruistablet in water.
het is net alsof je dood gaat, maar wanneer je dood bent merk je dat je je nog nooit zo levend gevoeld hebt.

toen ik terug kwam (nuchter werd) probeerden mijn gedachten te begrijpen wat ik allemaal begreep toen ik niet meer dacht,
maar dat is onmogelijk omdat gedachten zo gelimiteerd zijn.

ik weet wel dat het ongetwijfeld het zotste is da je kan meemaken als mens,
en dat dit waarschijnlijk is wat er met je gebeurd wanneer je dood gaat...

de illusie dat je een lichaam bent en een geest houd op en je komt je terug bewust van wie je echt bent,
een kind van het heelal... een zoon/dochter van "god",
een druppel uit de oceaan die niet kan sterven... omdat er geen begin en geen einde is :)

dat wat je denkt dat je bent kan sterven, maar niet dat wat je echt bent.
vandaar ook, dat dood iets is dat je niet moet vrezen. je mag blij zijn eigelijk, dat je terug mag naar "de bron"..

http://www.erowid.com/spirit/death/death.shtml <- meer info over ego death, maar site ligt efkes plat zo te zien.

Bontus
16 april 2007, 15:34
Ik kijk door het venster en zie net dat men buurman twee cannabisplantjes heeft buiten gezet :)

Boris Barowski
16 april 2007, 15:39
eis de helft van zijn oogst :p

Bontus
16 april 2007, 15:46
eis de helft van zijn oogst :p

Gelijk dat die smoort, da is op een maand op vrees ik :s

Tha_nOn
16 april 2007, 18:28
waar is de optie, neen ik ben er niet persé tegen maar ik wil het niet proberen (en ik zou er ook niet zo blij mee zijn moesten mijn naasten opeens harddrugs willen gaan bezigen:p)

Hellrabbit
16 april 2007, 18:30
als die optie er was zou ik er ook op stemmen :]

Karre
16 april 2007, 18:52
Nee, maar zou een jointje toch wel eens willen proberen eerlijk gezegd.

Re@V0r
16 april 2007, 19:08
nee en ik wil het ook nooit bewust doen

wel ooit al 2x iets gehad door 1 of andere dipshit die het grappig vond blijkbaar om zo ne shit in andere mensen hun drank te doen

1e keer heb k praktisch gans de nacht in de ehbo gelegen... een uur liggen kotsen om nadien als een blok in slaap te vallen
2e keer ineens alles zwart voor mijn ogen terwijl k stond te babbelen met ne maat en tegen de vlakte gegaan ineens (kvoelde mezelf door men benen zakken enzo...)

vandaar da k ook ne redelijke degout heb tegenover mensen die overdreven pakken als ze uitgaan (zeker als ze er andere mensen hun avond mee verkloten)

Hannibal
16 april 2007, 19:19
In het weekend alchohol en cannabis of shit. Helemaal niet problematisch.

DBK
16 april 2007, 19:32
met momenten bij mij, zoals vorige zomer regelmatig een jointje maar nu niets meer want mijn vriendin is tegen drugs en uit respect voor haar smoor ik dan niet, heb er ook helemaal geen probleem mee :) love is my drug now!

Plastic
16 april 2007, 20:17

Hmm jaah :) niets zo geod als smooren als ge gestrest zijt...
Of voor de geschiedenisles:doh:

skelly_king
16 april 2007, 20:36
Heb al paar keer jointje gedaan maar ben er nie voor en 'k doet ook nie voor m'n vriendinnen :) Ale ze zijn er tegen en ze helpen me er ook in om het nie te doen, zou wel NOOIT harddrugs nemen maar denk wel da ke vloeibare xtc in m'n wodka ebben gedaan op reis :s 'k was gans aant trippen :( Zo van die gasten die ge gewoon op straat ziet snuiven enzo vink dikke zieligaards tbh

vyeate
16 april 2007, 22:21
Tgoh,volgens mij hebben jullie gewoon teveel gedronken,alle we weten ondertussen allemaal dat je er niet verslaafd van wordt,dus waarom zouden ze zoiets in uw glas doen,kost hen alleen maar geld.

Volgens mij is het maar een fabel dat bepaalde mensen drugs in uw glas doen.
Ikzelf heb het nog nooit tegengekomen en ken ook niemand die heeft tegengekomen. Das gewoon een excuus voor als mensen teveel gedronken hebben/bollen geslikt en ze komen iets tegen zeggen ze dan maar ''ze ebben iets in me glas gedaan :D''

JackM
16 april 2007, 22:26
ja idd, kvind da lijk ook maar raar, meestal is da duur spul en dan doen ze da zonder weten in enen zen glas. lijkt mij pure verspilling voor die gasten dan :s
denk ook dat da maar een fabeltje is

Razzia
16 april 2007, 22:27
Ik rook af en toe een jointje, 1-2 keer per week :) Lekker ontspannen, niets mis mee imo.

[deleted]
16 april 2007, 22:28
[deleted]

MitCh
16 april 2007, 22:40
Psychedelische (paddo's) 1 keer gedaan ofzo, Weed af en toe, voor de rest gewoon alcool ftw :p

R.Winters
16 april 2007, 22:45
Heb liever een pintje ^^ Maar zal als men me een jointje aanbied niet snel nee zeggen ;) Dus meer van gelegenheid, zelf zalk da nooit kopen, sigaretten zijn al duur genoeg :p

amdr
16 april 2007, 22:46
Vrij vaak cannabis, af en toe is beetje coke.
Hier komt waarschijnlijk wel negatieve commentaar op maar dat is echt zooo een plezante drug :) Ik ben ni verslaafd, ik doe het maar heel sporadisch btw

Tremium
16 april 2007, 23:46
ja idd, kvind da lijk ook maar raar, meestal is da duur spul en dan doen ze da zonder weten in enen zen glas. lijkt mij pure verspilling voor die gasten dan :s

Ik meen me te herinneren dat er een hele tijd geleden iemand gestorven is omdat er iemand drugs in z'n glas had gedaan (xtc ofzo...weet het niet echt)? Was aan een discotheek denk ik.

Zelf rook ik af en toe een jointje.

RaDa
17 april 2007, 10:48
Ik meen me te herinneren dat er een hele tijd geleden iemand gestorven is omdat er iemand drugs in z'n glas had gedaan (xtc ofzo...weet het niet echt)? Was aan een discotheek denk ik.

Zelf rook ik af en toe een jointje.

Van XTC zelf kunt ge niet echt sterven. Enkel van uitdroging mss, als ge te stom zijt om nie genoeg te drinken.

En als ze iets in u glas droppen, zal het eerder Liquide zijn. Is toch een goedkope broldrug da ge zelf kunt maken.

democracy02
17 april 2007, 11:49
mja tegenwoordig is weed toch ook allemaal zo onschuldig nie meer.
er zijn al mensen die ze hebben moeten afvoeren omda ze weed rookten met glasscherven :naughty:

om nog maar te zwijgen van de chemischen brol die erin zit.
ben toch blij da ik zelf geen weed niet meer smoor ze :p

en moest ik ooit trug smoren (wa wss nie ga gebeuren) zal'k wss zelf plantjes zetten

Vlees
17 april 2007, 11:54
weed met glasscherven :s
moet pijn doen om dat te verkruimelen

Djack
17 april 2007, 11:58

Zo'n dingen gebeuren wel hoor, niet veel ... maar toch af en toe :p.
Heb vroeger ook al eens een paar bollen gepakt, gewoon voor es te zien
wat geeft. Kweet nog dak es op een feesje aant rondhoren was voor iets te fixen, kom bij nen bepaalde kerel aan die me een voorstel doet. kvraag of zen
merchendise een beetje cava is waarop hij me iemand weet aan te duiden
waar hij wat in die persoon zijn glas gedaan had. En die kerel was toch wel een pak aant gaan, net zoals ik daarna :p. Dus mss da ze het wel meer zo doen ofzo ...

spray-bunny
17 april 2007, 14:59
Dit is zowat de 3e drugsthread op een maand.

Dat van 'drugs in de drank doen' is inderdaad een fabeltje. Dat zijn jongeren die er zelf over gegaan zijn en dan en zich niet durven verantwoorden t.o.v. hun ouders. Ik ken persoonlijk 2 mensen die op deze manier 'drugs in hun drank gekregen hadden'. Mensen die écht onbewust drugs in hun drank gekregen hebben ken ik niet. Neither does the police.

democracy02
17 april 2007, 18:56
iemand in deze thread heeft al eens drugs in zijn drank gekreeg,
mijn nicht "ook". :p

Re@V0r
17 april 2007, 18:58
lol wrom zou ik me moeten verantwoorden tegenover mijn ouders... die weten daar ni eens van... van die 2x

en ik heb nog nooit of te nimmer iets van xtc,coke,speed,... bewust genomen en van teveel pinten te drinken zal het ook wel niet geweest zijn want kdrink meestal wel veel meer dan da k daar al gedronken had

+ dan moet ge me es uitleggen hoe alles ineens zwart voor mijn ogen kan worden en k mezelf tegen de grond voel stuiken terwijl da k water aant drinken was

[deleted]
17 april 2007, 19:00
[deleted]

[deleted]
17 april 2007, 19:07
[deleted]

deyoeri
17 april 2007, 19:10
Jointjes af en toe, met paar vrienden, max. 2 want anders hebt ge'r ook weinig aan tbh.
Voor de rest alcohol en wat nicotine.
J's zijn het enige dat ik zal doen van de zogenaamde "echte" drugs, XTC, en weetk veel wat allemaal komt mijn lijf niet in.

^MystiQ
17 april 2007, 21:19
mja tegenwoordig is weed toch ook allemaal zo onschuldig nie meer.
er zijn al mensen die ze hebben moeten afvoeren omda ze weed rookten met glasscherven :naughty:

om nog maar te zwijgen van de chemischen brol die erin zit.
ben toch blij da ik zelf geen weed niet meer smoor ze :p

en moest ik ooit trug smoren (wa wss nie ga gebeuren) zal'k wss zelf plantjes zetten

Met glasscherven erin ? Nu moet ge mij eens uitleggen hoe ge da op een degelijke manier kunt verkruimelen en vervolgens rollen. Glas snijdt namelijk hoor. Zelfs al zijn het fijne glaskruimels. Ze zullen snijden. Het klinkt naar een hoopje bullshit eerlijk gezegd :p

En chemische brol in weed :unsure: Ook nog ni zoveel geweten hoor tbh. Kvraag mij toch eens waar jullie kopen :x Ik heb alleen weet van weed die ze met lsd besprenkelen en das dan tripweed, moeilijk te vinden ook. Maar voor de rest geen problemen toch ?

Jointjes af en toe, met paar vrienden, max. 2 want anders hebt ge'r ook weinig aan tbh.
Voor de rest alcohol en wat nicotine.
J's zijn het enige dat ik zal doen van de zogenaamde "echte" drugs, XTC, en weetk veel wat allemaal komt mijn lijf niet in.

Tis meestal de moeite ook niet. Zo betaalt ge 50 euro voor een bolleke coke. En tbh, ne maat van mij eeft de effecten besproken nadat em een lijn had gesnoven en het klonk ten eerste al nie gezond. Dus de plaats hersens zo boven zijn neus werd volledig warm ( dus gezond is het al niet :p ) en na een half uurke-uurke waren de effecten al weg.

liquido
17 april 2007, 21:20
zowat de meest voorkomende drugs gedaan (coke xtc paddo's weed)
heb mij geamuseerd der nooit echt over gegaan , 't was plezant maar het hoeft niet meer.
Drugs is en blijft schadelijk en gevaarlijk...

Heb er ook geen spijt van ik vond het een ervaring :)

democracy02
17 april 2007, 21:25
Met glasscherven erin ? Nu moet ge mij eens uitleggen hoe ge da op een degelijke manier kunt verkruimelen en vervolgens rollen. Glas snijdt namelijk hoor. Zelfs al zijn het fijne glaskruimels. Ze zullen snijden. Het klinkt naar een hoopje bullshit eerlijk gezegd :p

En chemische brol in weed :unsure: Ook nog ni zoveel geweten hoor tbh. Kvraag mij toch eens waar jullie kopen :x Ik heb alleen weet van weed die ze met lsd besprenkelen en das dan tripweed, moeilijk te vinden ook. Maar voor de rest geen problemen toch ?
lsd gaat kapot als ge't brand.. dus das geen waar da ze da besprenkelen met lsd.

fijne glaskruimels zouden het moeten zijn idd. die scheurtjes in de longen veroorzaken :eek: nuja, mss is het idd een hoopje bullshit van da glas kebt ook maar van horen horen.

maar 'k twijfle er nie aan da de weed van nu veel ongezonder is als vroeger. bespoten tot en met, niet alleen de planten maar ook de plukken zodat ze meer zouden wegen... en god weet wa ze daar allemaal opspuiten. :p

^MystiQ
17 april 2007, 21:27
lsd gaat kapot als ge't brand.. dus das geen waar da ze da besprenkelen met lsd.

fijne glaskruimels zouden het moeten zijn idd. die scheurtjes in de longen veroorzaken :eek: nuja, mss is het idd een hoopje bullshit van da glas kebt ook maar van horen horen.

maar 'k twijfle er nie aan da de weed van nu veel ongezonder is als vroeger. bespoten tot en met, niet alleen de planten maar ook de plukken zodat ze meer zouden weten... en god weet wa ze daar allemaal opspuiten. :p

Weed bespoten met lsd bestaat zeer zeker. Of anders is het een andere tripdrug. Kzallet nog eens navragen :p

Maar da glas lijkt mij toch echt ne hoop bullshit hoor. Kan er niet aan doen maar daar geloof ik geen barst van. Da zal dan een afrekening ofzo geweest zijn dan toch want da betekent als da in uw longen zit da ge per keer da ge ademhaalt da glas in uw longen doet bewegen waardoor da heel tijd in uw longen snijdt. Lijkt mij een pijnlijke dood tbh :x

democracy02
17 april 2007, 21:30
Weed bespoten met lsd bestaat zeer zeker. Of anders is het een andere tripdrug. Kzallet nog eens navragen :p

Maar da glas lijkt mij toch echt ne hoop bullshit hoor. Kan er niet aan doen maar daar geloof ik geen barst van. Da zal dan een afrekening ofzo geweest zijn dan toch want da betekent als da in uw longen zit da ge per keer da ge ademhaalt da glas in uw longen doet bewegen waardoor da heel tijd in uw longen snijdt. Lijkt mij een pijnlijke dood tbh :x
PCP wss. k' wist nie da ze da in belgië ook hadden.
'k heb eens tripreport gelezen van een kerel die in zijn maat zijn kuit beet, omdat hij na het roken van PCP dacht dat hij een vampier was.
freaky drugje die pcp :p

no_way2go
17 april 2007, 21:32
Ik heb mensen al wiet met zand en oregano (kruiden voor in u spaghetti/pizza :D) zien proberen te verkopen...
Ga u wiet gewoon halen in holland of ken de juiste mensen en ge hebt dat probleem niet :)

Voor de rest vind ik eigenlijk dat ge zelf zou moeten kunnen beslissen wat je doet met je lichaam en het niet aan de overheid is om sommige drugs wel/niet te verbieden. Onze cultuur moet openstaan voor meer dingen, in nederland worden onder andere paddo's gewoon verkocht zonder dat iemand zich er druk over maakt, iets wat hier ook zou moeten kunnen.

amdr
17 april 2007, 21:36
Idd, als ge 18 zijt kunde elk weekend is een tripke naar bergen op zoom maken
keuze genoeg :p

^MystiQ
17 april 2007, 21:44
Voor de rest vind ik eigenlijk dat ge zelf zou moeten kunnen beslissen wat je doet met je lichaam en het niet aan de overheid is om sommige drugs wel/niet te verbieden. Onze cultuur moet openstaan voor meer dingen, in nederland worden onder andere paddo's gewoon verkocht zonder dat iemand zich er druk over maakt, iets wat hier ook zou moeten kunnen.

Der zit hier ne gast opt forum. Die onder invloed van LSD thuiskwam. Zijn moeder zat in de keuken te wachten en ze is beginnen wenen toen em allerei rare muilen begon te trekken vanwege zijne tripdrug.
Sedert da moment eeft em geen enkele drug meer aangeraakt. Kweet nu wel niemeer of die persoon hier nog zit of niet maar em was wel vrij serieus.

Ze verbieden die dingen met redens hoor. Nu niet echt voor het voorbeeld dat ik hier aanhaalde maar gewoon al gezondsredenen. Kerel, stelt u voor da heroïne legaal wordt en da ge da gewoon kunt kopen in de winkel. Kwil niet denken aan een staat/land waarin zoiets mogelijk in. Dan neem ik het eerste vliegtuig weg van hier hoor.

Drugs betekent veelal ( niet altijd dus ) verslaving. Verslaafd aan drugs betekent geld nodig om drugs te kopen. Geen geld betekent wanhoop en paniek en dat betekent geweld, diefstal en dergelijke andere shit.

spray-bunny
17 april 2007, 21:58
lol wrom zou ik me moeten verantwoorden tegenover mijn ouders... die weten daar ni eens van... van die 2x

en ik heb nog nooit of te nimmer iets van xtc,coke,speed,... bewust genomen en van teveel pinten te drinken zal het ook wel niet geweest zijn want kdrink meestal wel veel meer dan da k daar al gedronken had

+ dan moet ge me es uitleggen hoe alles ineens zwart voor mijn ogen kan worden en k mezelf tegen de grond voel stuiken terwijl da k water aant drinken was
Ik had het eigenlijk niet tegen jou. Mijn reply was meer in het algemeen.:p

N/O, maar mss heb je net iets te veel fantasie.

Er zijn zoveel redenen waardoor je zou kunnen flauwvallen: lage bloeddruk, hyperventileren, te weinig slaap of te weinig gegeten. Te zware inspanningen. Mss deed je wel een hypo (lage bloedsuikerspiegel). Of mss wel een combinatie van een aantal factoren tesamen. En wat ik hier neerpen zal wss een fractie zijn van mogelijk oorzaken (ik ken niet veel van medische shit).

En wat dat glas water te maken heeft met dat flauwvallen snap ik niet echt. Had je dan verwacht dat een glas water je zou beschermen tegen flauwvallen ofzo?:unsure:

En @hierboven: weed met lsd besprenkelt is idd nutteloos.
En dat verhaaltje van dat glas is ook maar zever imo. Wat ze wel soms op weed doen is haarlak. En tijdens de groei wss ook pesticiden en toestanden.
Domme dealers doen ook wel eens suiker of zand of oregano in weed. Maar dat valt wel massa's op.
Van XTC zelf kunt ge niet echt sterven. Enkel van uitdroging mss, als ge te stom zijt om nie genoeg te drinken.

Of zo stom om net teveel water/frisdrank te drinken.:)

amdr
17 april 2007, 22:02

Tis meestal de moeite ook niet. Zo betaalt ge 50 euro voor een bolleke coke. En tbh, ne maat van mij eeft de effecten besproken nadat em een lijn had gesnoven en het klonk ten eerste al nie gezond. Dus de plaats hersens zo boven zijn neus werd volledig warm ( dus gezond is het al niet :p ) en na een half uurke-uurke waren de effecten al weg.
Dan heeft uwe maat ni genoeg gesnoven. Het klonkt niet gezond, nu moete da is verklaren? Oke gezond zal het ni zijn. Maar dat de plaats aan uwe neus warm wordt heb ik nog nooit gehad!
Maar ik zie er het ongezonde niet direct van in. Het kan verslavend zijn maar enkel mentaal. Ge moet karakter hebben om daar ni verslaafd aan te worden.

En het effect duurt misschien niet zo lang maar ik heb er geen moment spijt gehad over de keren dat ik het heb gedaan :)

^MystiQ
17 april 2007, 22:04
Dan heeft uwe maat ni genoeg gesnoven. Het klonkt niet gezond, nu moete da is verklaren? Oke gezond zal het ni zijn. Maar dat de plaats aan uwe neus warm wordt heb ik nog nooit gehad!
Maar ik zie er het ongezonde niet direct van in. Het kan verslavend zijn maar enkel mentaal. Ge moet karakter hebben om daar ni verslaafd aan te worden.

En het effect duurt misschien niet zo lang maar ik heb er geen moment spijt gehad over de keren dat ik het heb gedaan :)

Twas nogtans een dikke vette lijn ze :p

En tis nie in zijn neus dat warm werd. Twas in zijn hersens vlak boven zijn neus dat warm werd :p

spray-bunny
17 april 2007, 22:06
Twas nogtans een dikke vette lijn ze :p

En tis nie in zijn neus dat warm werd. Twas in zijn hersens vlak boven zijn neus dat warm werd :p
Coke verdooft uw gezicht (veel of weinig afhankelijk van de kwaliteit). Dat zal dat warm gevoel wel zijn denk ik (hoop ik:unsure:).

Gentille
17 april 2007, 22:08

Was het geen crystal meth dat is een soort kristalachtige drugs

MetalG
17 april 2007, 22:12
waar kunde da kopen ;p

see advantages (http://en.wikipedia.org/wiki/Methamphetamine_and_sex)

ElBramo
17 april 2007, 23:19
Er tegen zijn vind ik imo maar zwak ze :) Gewoon eens proberen en daarna niet meer aankomen, het enige waar ik schrik voor heb bij drugs is dat ik eraan verslaafd zou geraken. Angst voor een bad trip of om eens een slechte ervaring te hebben of om psychotisch te worden ervan heb ik niet echt.

ElBramo
17 april 2007, 23:22
waar kunde da kopen ;p

see advantages (http://en.wikipedia.org/wiki/Methamphetamine_and_sex)
Lol zotten boel ^^

Xylo
17 april 2007, 23:26
Al een anderhalf jaar een guanna per dag. Maar zit nu met probleem dat ik van plaatselijke kief niets meer voel. Dus moet ik overstappen naar Hollandish stuff. Maarja, goede hazes kosten daar gemakkelijk tegen de 10eur per gram en dat voelt wel op je portefuille.

Ooit eens c gedaan, maar gaf helemaal geen effect op mij dus doe ik het ook niet meer omdat het pure geldverspilling is dan.

Re@V0r
17 april 2007, 23:43
Ik had het eigenlijk niet tegen jou. Mijn reply was meer in het algemeen.:p

N/O, maar mss heb je net iets te veel fantasie.

Er zijn zoveel redenen waardoor je zou kunnen flauwvallen: lage bloeddruk, hyperventileren, te weinig slaap of te weinig gegeten. Te zware inspanningen. Mss deed je wel een hypo (lage bloedsuikerspiegel). Of mss wel een combinatie van een aantal factoren tesamen. En wat ik hier neerpen zal wss een fractie zijn van mogelijk oorzaken (ik ken niet veel van medische shit).

En wat dat glas water te maken heeft met dat flauwvallen snap ik niet echt. Had je dan verwacht dat een glas water je zou beschermen tegen flauwvallen ofzo?:unsure:

ik viel ni flauw :) (denk k :p)
opeens zag ik ffkes alles rondom mij in felle fluo-kleuren, daarna ineens alles zwart voor mijn ogen en kort daarna voelde ik mezelf door mijn benen zakken tegen de grond
+ da k mij er ook ffkes wel degelijk van bewust was dat ne maat + security mij naar buiten aan het brengen waren maar toen zag ik ook nog altijd nix voor mijn ogen
al de rest zijn zwarte gaten en ik weet terug alles da k in de inkom op de grond zat :p

cuda
18 april 2007, 00:09
PCP wss. k' wist nie da ze da in belgië ook hadden.
'k heb eens tripreport gelezen van een kerel die in zijn maat zijn kuit beet, omdat hij na het roken van PCP dacht dat hij een vampier was.
freaky drugje die pcp :p
zal idd wel pcp geweest zijn
wa ik er heb van gehoord ist toch ma gevaarlijke shit :crazy:

Tweak37
18 april 2007, 00:17
Al een anderhalf jaar een guanna per dag. Maar zit nu met probleem dat ik van plaatselijke kief niets meer voel. Dus moet ik overstappen naar Hollandish stuff. Maarja, goede hazes kosten daar gemakkelijk tegen de 10eur per gram en dat voelt wel op je portefuille.

Ooit eens c gedaan, maar gaf helemaal geen effect op mij dus doe ik het ook niet meer omdat het pure geldverspilling is dan.

:crazy:

Pestilence_007
18 april 2007, 00:20
1 ik gebruik alleen softdrugs en smartshopdrugs. Geen harddrugs, vraag me niet waarom, aanbod genoeg mor tzegt me gewoon niet veel. Alcohol is al harddrugs genoeg.

2) weed wordt bespoten, tl buizen (glasscherven) of zand erbij om hun gewicht te verhogen (bespote = natspuiten met water). Laatste tijd grote trend bij white widdow

3) ik zen ne gecontroleerde 'junkie'. ik drink en paf alleen int weekend en soms is als er een goede gelegenheid is. (terraske doen of gewoon aanbod van een toetje op ne goede moment (int park ofzo)). ik sport veel, ben oversociaal en heb geen geldproblemen. Tis echter hoe ge uw leven zelf aanpakt dat het verschil maakt.

4) reden drugsgebruik? : de ervaring, het intens beleven van muziek, het onder de indruk zijn van de kleinste dingens ter wereld maar die u een gelukzaligheidgevoel geven waar niets over kan, het sociale aspect en het stillen van men nieuwsgierigheid (al blijft die bij harddrugs weg (kzen al overactief dus speed,coke,xtc,mdma zijn niet nodig voor mij. ik plooi niet :D)

Xylo
18 april 2007, 00:29
white widdow

Van die moet ik niets meer hebben. Da is kief waarvan ge de eerste keer denkt: alaise shit. Maar na 5 keer kreeg ik er echt gore smaken van in mijn mond.
Der was een soort van zelfde plant als widdow peis da et moonwell was, die is vele beter tbh.

Begin najaar 2006 was leuven er overvol van. Werkelijk iedereen smoorde da omdat niets anders te vinde was in grote hoeveelheden. Iedereen kei blij voor de eerste week totdat men inzag dat et rotslechte stuff was en mensen andere dingen probeerden vast te krijgen.

amdr
18 april 2007, 12:24
Wie zegt dat da white widow is ? Die manne kunne u alles wijsmaken ze.
Ik proef het verschil wel tussen de periode da ik mijne weed van mannekes opt straat kocht, of nu van echte coffeeshops hoor.

Ne wereld van verschil!

democracy02
18 april 2007, 12:37
ja white widow is wereldwijd bekend als ne "goeie weed"
'k vermoed dus ook dat 't eerder aan de kweker ligt, dan aan het ras

0m3g4
18 april 2007, 13:04
zeer juist.

de white widow (als ik deze al koop) is altijd van zeer hoge kwaliteit in de coffeeshop waar ik altijd ga.

coke & speed ben ik vanaf gestapt (vond er in principe geen barst aan, kostte te veel en had er te harde afkick van). 1 keertje per maand een XTC bolleke of een bom MDMA.

zarathustra
18 april 2007, 13:20
ik ben niet voor het principe van betalen om mezelf te vergiftigen

mcR
18 april 2007, 13:22
Nee, heb het wel al gedaan.
ik hou het bij alcohol. ²nd here!

PineMangoes
18 april 2007, 13:25

Dus drinken doe je ook niet?

Inv`
18 april 2007, 13:39

hypocriet.

zarathustra
18 april 2007, 13:40
Dus drinken doe je ook niet?

hardly

mss een paar glazen per 3-4 maanden. Maar dan moet ik er meestal wel niet voo betalen :p

+ alcohol is niet per definitie slecht wijn eg. is niet slecht als het heel beperkt gedronken wordt

zarathustra
18 april 2007, 13:41
hypocriet.

ohja, waarom?

Inv`
18 april 2007, 13:44
wel ik trek dat woord terug, aangezien ge precies ook niet echt een drinker zijt ( de meeste wel die zo'n uitspraak doen)

toch blijft het een wat onwetende zin, er zijn zoveel dingen in het dagelijkse leven die u 'vergiftigen' waar je al dan niet voor betaalt.

zarathustra
18 april 2007, 13:46
wel ik trek dat woord terug, aangezien ge precies ook niet echt een drinker zijt ( de meeste wel die zo'n uitspraak doen)

toch blijft het een wat onwetende zin, er zijn zoveel dingen in het dagelijkse leven die u 'vergiftigen' waar je al dan niet voor betaalt.

laat ik het dan anders formuleren: ik zou het stom vinden (voor mezelf) om te betalen voor iets dat per definite giftig is enkel en alleen voor een pleziertje.

eg. een auto stoot ook allerhande crap uit, maar dat heeft wel een 'nut' waar je meestal niet rond kan.

-DNB-
18 april 2007, 13:49
heb er soms eentje gerookt, dan slechte ervaring gehad en mee gestopt, af en toe gebruiken we wel nog eens een fles gas voor briques, moet je eens doen:p
maar met drugs ben ik gestopt, brengt toch niets dan miserie met zich mee

Inv`
18 april 2007, 13:57
lol gas inhaleren is zowat het slechste dat je kan doen

Bokskangoeroe
18 april 2007, 14:58
Inderdaad, iets ongezonder dan multigas zal je niet vinden... Er zijn veel leukere dingen te krijgen die je (als je recreatief gebruikt) niet schadelijk zijn.

cuda
18 april 2007, 15:20
lachgas, kameraden van mij hebben dat is gedaan en ze zeggen dat da superplezant is
één dervan kreeg wel een soort epileptische aanval ma kom:p

-DNB-
18 april 2007, 15:31
oh gas vernietigt een beetje de hersencellen:p:p

tides
18 april 2007, 17:49
Lachgas is op zich vrij onschadelijk bij mijn weten, het grootste gevaar is dat mensen vaak vergeten dat ze ook nog altijd zuurstof moeten inademen :ironic: en zo zijn jammer genoeg al mensen aan hun einde gekomen. Meestal wordt lachgas gekoch in de vorm van patronen voor een slagroomspuit en ik geloof dat het probleem daarmee ook is dat het gas ijskoud is en onder hoge druk staat als het er uit komt, en dus uw longen kan beschadigen, blijkbaar moet je dus eerst dat gas in een ballonetje laten lopen of zo voordat je het wilt inademen.
Zelf heb ik het nog nooit geprobeerd en ik wil met mijn post niemand aanzetten om het wel te doen, ik wou enkel wat informatie brengen om ongelukken te voorkomen bij mensen die het zouden proberen. ;)

Xylo
18 april 2007, 18:05
Ik proef het verschil wel tussen de periode da ik mijne weed van mannekes opt straat kocht, of nu van echte coffeeshops hoor.

Ne wereld van verschil!

Het was niet van weekend-dealers zenne.

En ik zeg het u die widdow gaf ook eerst een wow! effect maar na de 5de keer had ik zoiets van... dit koop ik nooit niet meer. Mss persoonlijk maar op navraag was ik niet de enige die er zo over dacht. Toen nog nagekeken en er zat geen zand bij.

En white widdow is zeker niet de beste wat ik ooit geproefd heb (die eerste keren toch). C5, Sancta Maria en amnesia waren veel beter.

WarBlade
18 april 2007, 18:08
Ooit allerlei soorten drugs genomen, nu kijk ik er vrij snel op neer als ik anderen zie drugs "misbruiken" i.p.v. "gebruiken"...

Aan de ene kant beschouw ik het als een ervaring, aan de andere kant heb ik "spijt" van sommige soorten drugs die ik genomen heb, rekening houdend met het feit dat ik met vuur gespeeld heb...

Bokskangoeroe
18 april 2007, 18:10
Lachgas is op zich vrij onschadelijk bij mijn weten
Multigas is dat niet, daar ging het oorspronkelijk over

SMa
18 april 2007, 18:12

Ne wereld van verschil!
yep, bewerkt met tonnen chemischen brol

geef mij maar thuiskweek, komde veel lekkerder scheef van
liever goed high dan volledig stoned

-DNB-
18 april 2007, 19:25
maar het was in de vorm van een slagroomdink maar het was geen lachgas:)

Plastic
18 april 2007, 21:37
En dat verhaaltje van dat glas is ook maar zever imo. Wat ze wel soms op weed doen is haarlak. En tijdens de groei wss ook pesticiden en toestanden.
Domme dealers doen ook wel eens suiker of zand of oregano in weed. Maar dat valt wel massa's op.
Of zo stom om net teveel water/frisdrank te drinken.:)

Wel ik ben eens zo stom geweest om 5 euro voor een zakje soepkruiden te betale , kwas wel stoned ma toch :lol: kvinnet best grappig

democracy02
18 april 2007, 21:48
Wel ik ben eens zo stom geweest om 5 euro voor een zakje soepkijden te betale , kwas wel stoned ma toch :lol: kvinnet best grappig
amateurs :sop:............................................. .................................................. .................................................. . :p

Plastic
18 april 2007, 21:50
lachgas, kameraden van mij hebben dat is gedaan en ze zeggen dat da superplezant is
één dervan kreeg wel een soort epileptische aanval ma kom:p

En euuh.. is het legaaL waar koopte zoeiets?

amateurs :sop:............................................. .................................................. .................................................. . :p

JA idd:p maar het was een eenmalige deal:p rookie mistake laten we zegge :D

Bokskangoeroe
18 april 2007, 21:54
Alst legaal moet zijn, ga dan eens langs ne smartshop over de grens, daar hebben ze allerlei leuke dingetjes :p

Plastic
18 april 2007, 21:56
haha jah :) ma als ik naar nederland zou gaan zou et nie direct naar een smartshop zijn :D maar ik ben nu eenmaal minderjarig en ben niet vanplan om 20 (?) euro voor de trein te betalen als ik geeneens zekerheid heb over de al dan niet legaliteit...

cuda
18 april 2007, 22:14

ik denk niet dat het legaal is om het zo te gebruiken maar mits ge 18 zijt kunde da legaal kope in belgië.
dus zoekt u wat meerderjarige vrienden zou ik zeggen :d

Bokskangoeroe
18 april 2007, 22:27
ben niet vanplan om 20 (?) euro voor de trein te betalen als ik geeneens zekerheid heb over de al dan niet legaliteit... Al wat men in een smartshop verkoopt is natuurlijk en onbewerkt, t'is legaal in Nederland... Als ze je in Belgie pakken met een bakje paddestoelen of een doosje Herbal-weet-ik-veel-wat, dan kan je waarschijnlijk alles afgeven :)

Wanneer je wat ouder bent, en hopelijk ook wat wijzer, dan kan je het misschien in je hoofd halen om er eens een kijke te gaan nemen. Ik kan je eigenlijk uit eigen ervaring al vertellen dat de helft wat men daar verkoopt langs geen kanten werkt, op een paar dingetjes na als salvia en schrooms enzo

Killstick
18 april 2007, 23:10
Jointe als ik er kan aangeraken want laatste weken ist ma triest :)
krook et liever uit een bong die ik zelf maak :p

en tja alcohol ma wie ni

Plastic
19 april 2007, 20:29
Al wat men in een smartshop verkoopt is natuurlijk en onbewerkt, t'is legaal in Nederland... Als ze je in Belgie pakken met een bakje paddestoelen of een doosje Herbal-weet-ik-veel-wat, dan kan je waarschijnlijk alles afgeven :)

Wanneer je wat ouder bent, en hopelijk ook wat wijzer, dan kan je het misschien in je hoofd halen om er eens een kijke te gaan nemen. Ik kan je eigenlijk uit eigen ervaring al vertellen dat de helft wat men daar verkoopt langs geen kanten werkt, op een paar dingetjes na als salvia en schrooms enzo

Ben tocj nie van plan om daar geld aan uit te geven ze :p
Keb hier alles, kazachse shit aan zuidstation, hollands wiet aan centraal station, belgisch bier zowat overal en poosle wodka thuis, i got everything!

Dark Vampire
19 april 2007, 22:38
Zelf nog geen drugs gebruikt ofzo, wel drank natuurlijk (zowat elke week goed drinken :p). Misschien dom vraagje maar kan je eigenlijk slecht zijn van een joint te roken?

democracy02
19 april 2007, 22:45
yepyep, m'n eerste keer was ik heel misselijk (ik had nog nooit sigaretten gerookt, misschien had dat er ook wa mee te maken)

ik had na school wat gesmoord met maten en ging kort daarna naar huis.
ik zei dat ik misselijk was tegen m'n ma, en dat ik geen honger had.

ze werd pissed, en zei dat ik moest eten..
'k heb toen rete-stoned aan tafel gaan zitten,
en na 3 hapjes vloog mijn kots over de tafel heen in het bord van mijn ma.

don't try this at home kids :rofl:

PineMangoes
19 april 2007, 22:51
yepyep, m'n eerste keer was ik heel misselijk (ik had nog nooit sigaretten gerookt, misschien had dat er ook wa mee te maken)

ik had gesmoord na school, en ging s'avonds naar huis...
ik moest eten maar had geen honger, mijn ma deed ambetant en zei dat ik moest eten.
'k heb toen rete-stoned aan tafel gaan zitten, en na 3 hapjes moest ik kotsen... mijn kots vloog over de tafel heen in het bord van mijn ma.

Mja, joints zijn nu éénmaal iets 'zwaarder' dan sigaretten voor uw longen, en als je nog helemaal niet gerookt hebt kan dat soms es wat probleempjes (in uw geval problemen :p) geven. Nu goed, ik had ook nog nooit gerookt toen ik 'n J probeerde, niks dan vreugde :)

jeltex
19 april 2007, 23:02

ik had gesmoord na school, en ging s'avonds naar huis...
ik moest eten maar had geen honger, mijn ma deed ambetant en zei dat ik moest eten.
'k heb toen rete-stoned aan tafel gaan zitten, en na 3 hapjes moest ik kotsen... mijn kots vloog over de tafel heen in het bord van mijn ma.

:rofl: Dat soort dingen zijn echt grappig als je erop terugblikt. Allé voor jou dan, je ma zal er wellicht anders over denken :p

Bij je eerste joint komt het er vooral op aan niet te overdrijven. Gewoon een paar trekjes nemen, kwartiertje wachten en zien hoe je erop reageert. Neem er ook je tijd voor zou ik zeggen, want je wil het niet snel snel doen om dan een half uur later retestoned je ouders onder ogen te moeten komen, zoals onze vriend hierboven :lol:

Het kan zijn dat je je wat mottig voelt als je teveel rookt (zeker als het één van je eerste joints is en als je niet-roker bent) maar ik heb nog nooit moeten kotsen van wiet of hasj. Ik heb een paar keer een wat zwaar gevoel in mn maag gehad in het begin maar dan legde ik me een half uurtje op mn bed of waar dan ook en dan gaat dat na een tijdje wel over.

Wiet roken in combinatie met veel alcohol zou ik echter niet aanraden. Ik had op een avond massaal whiskey gedronken en daarna joints gerookt en toen heb ik echt mn ziel uit mn lijf gekotst. Niet bepaald een aanrader dus :)

spray-bunny
19 april 2007, 23:09
Wiet roken in combinatie met veel alcohol zou ik echter niet aanraden. Ik had op een avond massaal whiskey gedronken en daarna joints gerookt en toen heb ik echt mn ziel uit mn lijf gekotst. Niet bepaald een aanrader dus :)
Bwa, als je kan doseren is het geen probleem ( 1+1=3). Ik blijf zweren bij de combinatie bier & wiet. Dat effect is wa de max.
Als ik overdreven zat ben rook ik een jointje en dan wordt ik automatisch rustiger & minder zat.

Inv`
20 april 2007, 16:35
combi wiet en alcohol nog nooit probs mee gehad, hangt van persoon tot persoon af en van je tolerantie

Vlaams belang en drugs: http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=3&id=18

lees vooral de rubriek 'harde aanpak' maar eens.

EclipX
20 april 2007, 17:03
Ja, af en toe wel een jointje

democracy02
20 april 2007, 17:07
combi wiet en alcohol nog nooit probs mee gehad, hangt van persoon tot persoon af en van je tolerantie

Vlaams belang en drugs: http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=3&id=18

lees vooral de rubriek 'harde aanpak' maar eens.
yepyep,

vlaams belang komt soms over als een partij die voor oplossingen kan zorgen,
maar dat is één van die dingen die bewijzen da die mannen best nie aan de macht zoude komen...

crazy nazi's :p

Pestilence_007
20 april 2007, 17:13
Bwa, als je kan doseren is het geen probleem ( 1+1=3). Ik blijf zweren bij de combinatie bier & wiet. Dat effect is wa de max.

QFT! Mensen kijken neer op mij (alleja groot woord) door men drugsgebruik. Ze noemen me junkie of nu zelfs Weethie (wtf :) ), maar ik drink wel minder dan al die mensen(drink alleen op vrij-zat en occasioneel). Langst de andere kant ben'k ne aardige drinker (gene ene trippel of trappist is me onbekend) en bij mij kan bier er blijven ingaan (tot een zeker niveau mor da ligt wel verder dan bij de meesten). Drugs is er altijd al bijgeweest. Ik begin men weekend met ne duvel en een J'ke. Langst de andere kant ben'k amper zat,geraak ik steeds thuis, doe ik geen domme dingen of idioot (6 jaar ervaring kan telle)

Lachgas is illegaal btw (is n2o dus stikstof) en tis een gevaar als ge niet weet hoe het te gebruiken. adem pakke, inhaleren, adem pakke, uitademen,...Tis echt wel een bom van gelach en plezier en duurt 2-3 min (wij hadden iemand mee en die had asthma, gevolg :die jongen zijn longen dicht en enigste da we konden doen was lachen (zalige herinnering tho)).Te vergelijken met Poppers mor dan bekke overdose

Salvia kan'k ook nog aanraden al werkt dat niet bij iedereen even goe. Ik had een vrij relaxerend tripke vol met verwondering, maar maat van me zag dingens dat er niet waren dusja.

shrooms : zien da ge in vertrouwde omgeving zit en bij mensen die ge vertrouwd. Zien da ge emotioneel sterk/gelukkig staat en dan kan er weinig fout gaan. Nadeel : de lange werking.. ge kunt ni ff zeggen 'tmoet gedaan zijn' (kzen er 5u toch goe van geweest en toen begon het sterk af te nemen)

Nuja deze avond Andy C en ze gaan er staan met een kot om mensen te waarshuwen van drugsgebruik en partydrugs (meer info op www.petrolclub.be)

[deleted]
20 april 2007, 22:22
[deleted]

knuppel5
20 april 2007, 22:30
hadden we een tijdje geleden nog niet zo'n topic gehad?

anyway. Das allemaal ongezond. Doe mij maar vodka. Das goed voor u. (zuiver het lichaam, brand de microobjes weg)

ja, en de rest van uw lichaam ook...

anyway, drugs, sigaretten en een (zware) overmaat aan alcohol zijn voor helemaal niets nuttig, geen reden dus om het te nemen.

holycrus
20 april 2007, 22:32
Goh ik heb vroeger nog wel een tijd behoorlijk aan hard dope gezeten, vooral speed en xtc dan. Ook tot nu nog rook ik regelmatig nog een jointje. Paddo's heb ik ook al gedaan, maar zoals hierboven al werd gezegd, paddo's is ^^ iets vrij aparts, het effect is grof als ge er u ni aanverwacht :p

**edit**

Waar ik mij tegenwoordig zeer in intresseer is in de vliegenzwam, de zogenaamde "death-rebirth" experience zou ik bijzonder graag eens meemaken. Als er mensen zijn die dit specifiek al gedaan zijn, gelieve dat eens te proberen beschrijven dat zou zéér vriendelijk zijn =)

tgc_9012
20 april 2007, 22:39
af en toe joint ma kzit zonder momenteel :p, regelmatig een sigaret, en alcohol

cuda
20 april 2007, 22:43
Lachgas is illegaal btw (is n2o dus stikstof) en tis een gevaar als ge niet weet hoe het te gebruiken. adem pakke, inhaleren, adem pakke, uitademen,...Tis echt wel een bom van gelach en plezier en duurt 2-3 min (wij hadden iemand mee en die had asthma, gevolg :die jongen zijn longen dicht en enigste da we konden doen was lachen (zalige herinnering tho)).Te vergelijken met Poppers mor dan bekke overdose

vreemd, ik wist dat het illegaal is om als drugs te gebruiken maar zo van die patronen voor in bv een slagroomspuiter te steken waren denk ik legaal te verkrijgen( makro, blokker,...)

vandaag gehoord gekrege dat men maten het geweldige idee hebben om zelf beginne te telen
10 plantjes, 250gram de plant is 2,5 kg aan wiet + met de resten gaan ze dan nog hasj maken

:xheb zo'n voorgevoel dat ze gepakt gaan worden

edit :

ja, en de rest van uw lichaam ook...

anyway, drugs, sigaretten en een (zware) overmaat aan alcohol zijn voor helemaal niets nuttig, geen reden dus om het te nemen.
voor wat is gamen nuttig? voor wat is voetballen nuttig?

democracy02
20 april 2007, 23:04
Waar ik mij tegenwoordig zeer in intresseer is in de vliegenzwam, de zogenaamde "death-rebirth" experience zou ik bijzonder graag eens meemaken. Als er mensen zijn die dit specifiek al gedaan zijn, gelieve dat eens te proberen beschrijven dat zou zéér vriendelijk zijn =)
death-rebirth ? :p

nog nooit van gehoord, sounds interesting althans.
misschien dat je ego death (http://www.erowid.com/spirit/death/death.shtml) bedoeld? dit is ook mogelijk op LSD of paddo's...

heb dat 1 keer gehad en dat waren ongetwijfeld de beste uren van mijn leven.
het was op een psyfeestje in een kraakpand, met allemaal krakers enzo.
ik kende niemand, en ik stond er wat te dansen op de achtergrond...
plots voelde ik mezelf geleid worden door iets, en heb me er langzaam aan volledig aan overgegeven.
voor ik het wist, bestond er geen 'ik' meer. het was net alsof ik wakker was geworden uit mijn droom... net alsof ik 18 jaar gedroomd had.

het dood zijn... dat was net alsof god mij in zijn armen vasthield...
onbeschrijflijk gevoel van "thuis zijn" en vervuld zijn met liefde.
het was alsof ik alles was en niets tegelijkertijd.
ik was me bewust van allemaal dingen die de mensen nog niet snappen.
ik kon DNA lezen, ik was me bewust over "verschillende dimensies", zo een troep.
maar dit was niet met gedachten. ik had helemaal géén gedachten.
maar toch begreep ik en wist ik.
ik heb zo'n 2 à 3 uur ? geen idee! in deze staat vertoeft...
maar het leek wel een oneindigheid.

het herboren worden was heel vreemd.
plots begonnen er zich terug gedachten te vormen, maar heel beperkt.
ik zocht mijn zakje weed om een joint te rollen, dat lag onder mijn jas.
mijn weed was echter verdwenen, maar in de plaats lag er een ander zakje :eek:
mijn zakje was zo'n 2g normaal formaat, maar er lag een heel lang zakje met +-4g weed in. zeker niet de mijne dus.

ik wist nie wa ik moest doen, de weed die nie van mij was houden of de eigenaar zoeken...
ik was wa overstuur, dus ik besliste mezelf in de chillroom te zetten en een joint te bollen.
er vroeg daar een kerel of hij een joint mocht kopen, en ik gaf hem er één cadeau die hij mocht rollen en we samen zouden oproken.
toen vertelde ik hem dat ik die weed had gevonden, en hij zei me dat zijn maat zijn weed was verloren.

na het oproken van die joint, wandelden we naar zijn maat, en dat was zo'n onbetrouwbaar krakerstype.
toen ik hem vroeg, welk formaat het zakje had waar zijn weed in zat... gaf hij het verkeerde formaat aan.
zo wist ik dat hij loog... en zei ik "goed geprobeerd maar het is niet jouw weed"
zij werden wa pissed en zeiden da ik een dief was, ze probeerden me te intimideren...
ze dachten waarschijnlijk dat ik niet meer wist wat ik deed omdat ik onder invloed was van LSD.

die hebben dan nog wa ambetant gedaan, maar hebben me uiteindelijk met rust gelaten wanneer ik mij eens pissed maakte op hen.
daarna, heb ik nog een uur of 2 / 3 zitten bekomen... van wa ik allemaal meegemaakt had tijdens die "trip".

ik had net de meest betekenisvolle en meest liefde-volle ervaring achter de rug,
om wakker te worden in de koude realiteit... waar mensen zelfs stelen van iemand die hen al iets cadeau doet...

.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.

dit komt wss nogal ongeloofwaardig over, wanneer mensen zoiets horen denken ze waarschijnlijk "je hebt lsd genomen, en je hebt gehallucineerd"... meer niet.
voor dat ik die ervaring heb gehad, was ik ook één van die mensen.
ik dacht ook dat ik wist, wat mogelijk is en wat niet mogelijk is.
ik wist ook zeker da "god" nie bestond....

maar sinds die dag weet ik beter...

sindskort heb ik gelezen da diegene die DNA heeft ontdekt, dit heeft ontdekt onder invloed van LSD.
http://www.mayanmajix.com/art1699.html
zeker geen toeval, want middelen zoals LSD/PADDOS en dergelijken kunnen deuren openen in uw bewustzijn die voorheen gesloten waren.

die cactussen, bladeren of paddestoelen waar je van "tript" zijn niet zomaar "drugs".
het zijn middelen waarmee je de diepste geheimen van jezelf en het bestaan kan herrinneren,
maar jammer genoeg zijn het meestal dingen die je niet kan meebrengen naar het nuchterzijn.

het zijn dingen die je alleen kan beseffen in het moment, en waar je niet echt kan op terugblikken wanneer de trip over is...
omdat de informatie die je op dat moment "processed" niet via gedachten gebeurd... dus ook niet wordt opgeslagen in het geheugen.
of toch iets in die aard.

veel mensen die LSD of Paddos nemen, blijven op de oppervlakte drijven.
ze voelen zich wat euforisch, ze kijken naar de kleurtjes en visuele effecten...
of ze voelen zich depressief, ze kunnen hun eigen gedachten niet aan. ze beginnen te flippen en geloven in hun eigen waanbeelden...
en op basis van dat soort ervaringen van mensen, werd het vooroordeel geschapen dat LSD en PADDOS middelen zijn waar je van flipt.

.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~ *~.~*~.

volgens mij zijn dat eerder middelen die dienen om terug in contact te komen met god.
en dat gelijkt een beetje op dood gaan... jezelf vrijwillig laten kruisen.

je moet bereid zijn om het stuur los te laten (die jouw gedachten zijn),
maar van nature ben je bang om dit te doen omdat je denkt dat wanneer je dit zal doen dat je dan crasht tegen een muur.

maar op het moment dat de auto met zijn neus de muur zou moeten raken, is er helemaal geen crash.
plots houd de wereld op met bestaan zoals je altijd hebt geloofd dat hij is, en zie je wat het leven echt is.

[deleted]
20 april 2007, 23:30
[deleted]

holycrus
20 april 2007, 23:33
Wauw man =) da klinkt zo vet é.
Wel ik heb onlangs een boek gelezen mushrooms and mankind: the impact of mushrooms on human conciousness and religion. Waarin het gaat over de "amanita muscaria" vliegenzwam. En idd net zoals uw link is het ongeveer. Maar hie rkunt ge van sterven als ge da ni goed voorbereid enzo, dit is het serieuze werk naar het schijnt gebruikt in eeuwenoude shamaanse tradities enzo, daarom wordt dat ook dead and rebirth process genoemd, odmat het ook daadwerkelijk is, ook gaat ge wss moeten overgeven, dus als ge ineens daar passé ligt en ge begint over te geven moet er iemand zijn een vriend ofzo, die op dat moment kan ingrijpen en u tijdelijk ff kan terugroepen, ook is het belangrijk dat die u gerust laten en u gewoon observeren of de dingen die ge brabbelt neerpent. En ook nog mooier vind ik bijvoorbeeld, als je het met twee zou nemen heb je alletwee gelijktijdig dezelfde trip samen, prachtig zou dat zijn, een ongelijke experience zou da moeten zijn.

Hij legt een mogelijke link tussen die paddenstoelen en onze hele manier van denken. En idd voor mijzelf zou ik het graag doen om mijn bewustzijn nog te verruimen, maar het is ook best mogelijk dat ik dat stadia (nog) niet kan bereiken.

En uw verhaal man, das zo schandalig é, voel zo me u mee op die moment, das het kuttigste ooit dat gebeurd dan.

http://herbarium.0-700.pl/biblioteka/Mushrooms%20and%20Mankind.pdf

democracy02
21 april 2007, 00:11
Damn, geflipt, kzou een ego-death nog niet eens echt durven, 1 zegeltje van LSD durf ik nog, bij 2 twijfel ik al, kheb nog nie meer dan 1 gedaan .. maar de tijd komt nog wel dat ik naar een hoger niveau wil. Altijd rustig opbouwen.
Echt volledig kwijt was ik nooit geweest.
toen ik die ervaring heb gehad, durfde ik niet eens alleen trippen omdat ik dacht dat ik slecht zou gaan. ik nam ook altijd kleine dosissen, maar op dat feestje had ik mijn zegeltje uit mijn mond verloren en ik dacht dat ik niet ging trippen... dus heb ik er nog een halve of een hele bijgestoken.

op dat moment in mijn leven, zat ik nog volledig in conflict met mezelf en kon ik mezelf niet accepteren. ik had een slecht zelfbeeld en zat in met wat andere mensen van mij dachten.
ik tripte toen vrij vaak met mijn maat, en we hadden soms van die diep filosofische gesprekken waar ik ook al die liefde gevoeld had... maar we gingen nooit echt diep. we bleven altijd babbelen en staren naar de visuals, in plaats van ons over te geven aan het heelal.

ik had toen ook nogal erg last van mijn sociale fobie. ik voelde me niet goed over "mezelf", en als ik bij andere mensen was die ik nie kende voelde ik me oncomfortabel en klapte ik toe.

dus dat feestje, zou je kunnen zeggen...
dat ik op de verkeerde plek & op het verkeerde tijdstip was om zoiets te beleven, maar blijkbaar niet.

dus, om op jouw statement te antwoorden, ik denk dat je er nooit en altijd klaar voor bent...
wat wel een vereiste is, is dat iets vanbinnen in jou dat wil bereiken...

alsook moet de dosis groot zijn (ik gok zo'n 400 microgram)
en je bent in een omgeving waar het mogelijk is jezelf te verliezen

(dus niet constant met een maat rond je waarmee je babbelt, waarmee je jezelf vast houd aan de rand van het zwembad.
zwem naar het midden van het zwembad... en laat jezelf zinken tot op de bodem.)

dan bestaat de kans dat je het meemaakt.
wat mij geholpen heeft, was de psytrance-muziek waar ik volledig in opging.
dus wat nodig is denk ik, is dat je een manier vind om je gedachten los te laten.
dit kan je door in trance te gaan, maar nog beter met meditatie denk ik. (nu mediteer ik zoveel mogelijk, toen had ik dat nog nooit gedaan)
trance is = jezelf focussen op één ding
meditatie is = alle focus loslaten, zo kan je stoppen met focussen op uw gedachten en wanneer je het beet begint te hebben stoppen je gedachten automatisch. het is onmogelijk om te stoppen met denken, het enige wat je kan doen is loslaten en dan gebeurd het vanzelf.

ik denk dat meditatie onder invloed van LSD of paddo's de makkelijkste manier is om egodood te bereiken,
en als je nuchter kunt mediteren dan is het makkelijk om ego dood te bereiken tijdens een trip.

deze gedachte is slechts geproduceerd door mijn ego though, en das niet de meeste betrouwbare kerel.
dus hoe, wat, wanneer... dit het best kan... weet ik zelf nie zo zeker.

sindsdien heb ik het dus nooit meer bereikt,
maar ik heb nooit echt meer een dubbele dosis genomen...
en 'k heb mezelf nooit meer op die manier laten doodgaan.

momenteel ben ik op een lange trip break,
en probeer ik dat gevoel met in contact te staan met god nuchter te bereiken.

het is al aardig gelukt, maar het is toch nog niet helemaal hetzelfde...
spijtig genoeg :p

ik weet niet of ik ooit opnieuw zal trippen, ook al heb ik er de tijd van mijn leven mee beleefd.
ergens in mij, leeft die overtuiging dat ik ervoor moet gaan om het nuchter te bereiken...
en dat mezelf blijven bezig houden met zo'n middelen hier voor niet bevorderlijk is.

iets anders in mij zegt, dat ik het nooit zal kunnen evenaren nuchter.
omdat ik er niet "uitverkoren" voor ben en dat ik het alleen maar zal kunnen bereiken met een shortcut (zoals LSD bvb.)
of omdat het simpelweg niet mogelijk is dit nuchter (?) te bereiken.

En uw verhaal man, das zo schandalig é, voel zo me u mee op die moment, das het kuttigste ooit dat gebeurd dan. [/url]
hmm ja, was idd niet zo prettig... maar niet zo erg ook nie.

heel dieën trip heeft m'n leven voorgoe veranderd.
het heeft wel een tijd geduurd eer da ik tegoe besefte, wat er op die dag eigelijk gebeurd is.

is wel een interessant boekje dat je poste... :p 'k zal het morgen mss eens lezen...
http://www.jamesarthur.nl/index2.html
k'weet niet of dit de zelfde james arthur is als van dat boek,
ik vermoed van wel. maar deze kerel maakt alvast mooie kunst :)

WarBlade
21 april 2007, 01:18
Hmm, je lijkt er ook best veel van te kennen... (democracy02)

Mijn laatste "trip" was echt slecht gegaan en sindsdien heb ik een groot verlangen om nog eens "terug te gaan" aangezien ik met bepaalde psychologische... laat het ons gedachten noemen, zit... Ik heb vroeger veel verschillende soorten drugs gebruikt en op een gegeven moment zelfs bepaalde soorten harddrugs gedeald (in discotheken, café's, op straat, ...), maar die bad trip op oudjaar/nieuwjaar (en vele uren/dagen daarna) vergeet ik nooit meer...

Ik blijf het gevoel hebben dat ik toen bepaalde zaken heb meegemaakt en op vrijwel "ontoegankelijke gebieden" ben geweest... Echt heel wazig, k'heb ergens het gevoel dat ik terug moet omdat ik er een deel van mezelf... euh... ben vergeten ? Kan het moeilijk uitleggen in ieder geval... En dat was ook ineens de laatste LSD-trip die ik gehad heb...

democracy02
21 april 2007, 01:39
mijn ego groeit :$ :$

Ik heb ook mijn deel badtrips gehad hoor. :p

Vooral omdat ik niet wist, hoe da ik mezelf/het leven kon aanvaarden.
Ik volgde ook te veel mijn gedachten, ik dacht dat mijn gedachten betrouwbaar waren...
maar ze hebben mij vele malen geleid naar een grote mindfuck.

En ook omdat ik tripte op de verkeerde plaatsen...
plaatsen met veel mensen en loeiharde elektronische muziek.

Ik heb ook nog gehad da'k zo 't gevoel had da ik een deel was verloren,
maar 'k denk dat dit komt omdat je na zo'n ervaring veranderd.
en t is onmogelijk om terug dezelfde persoon te zijn als vroeger.

't is wel mogelijk om je terug even goe, of beter, in je vel te voelen als vroeger.
terug trippen kan je veel deugd doen,

maar 'k zou je aanraden om het niet te doen met maten...
en het doen op een plaats waar niemand jou stoort,
en waar je je geen zorgen hoeft te maken.

en als je tript, is het denke'k aangeraden dat je mediteert.
misschien dat het handig is als je al leert mediteren voor dat je terug tript,
minstens een maandje van te voren, elke dag 1 sessie... van 30 à 60 minuten.
na een maandje zal je er al wa voeling bijhebben...

wanneer je dan zal trippen zal je merken,
dat het veel makkelijker/intuïtiever is om te mediteren vergeleken met nuchter.
normaal zal je doorhebben dat er iets is dat jou leid.
en door dat te volgen... door daar op te vertrouwen...

zal je meer en meer vervuld raken met liefde... en meer inzicht krijgen in jezelf.
om te trippen hoef je eigelijk niets te doen. alleen vertrouwen hebben in liefde,
en de rest komt vanzelf.

om te leren mediteren, kan deze mp3 file je helpen er voeling bij te krijgen.
ik zou aanraden het minstens een keer of 3 te gebruiken als begeleiding...
misschien wa meer... je merkt het wel wanneer de zijwieletjes van je achterwiel mogen verwijderd worden :)
http://users.telenet.be/psy/muziek/learnmeditation/

en zittend lijkt het veel beter te gaan als liggend bij mij.
(in kleermakerszit zit ik dan, op een verhoogd kussen met mijn gat.
maar rechtzitten op ne gewone stoel en nie leunen gaat ook als et te lastig is..)

liggend heb ik de neiging om onbewust te worden of slaperig te worden...
maar mss. dat liggen voor u even goe, of beter werkt.

tides
21 april 2007, 13:54
Nog een interessant artikel over lsd:
http://www.wired.com/science/discoveries/news/2006/01/70015

Persoonlijk zou ik lsd of paddo's wss nooit proberen, ik denk dat ik daarvoor een beetje te weinig zelfvertrouwen heb :p en het zou wss zeer makkelijk mis kunnen gaan. (en ik ben ook een beetje bang om later zogenaamde lsd-flashbacks te hebben :help: )

Toch heb ik wel veel "respect" (als ik het zo kan noemen) voor dat soort drugs, omdat ze mensen zo veel kunnen laten zien. Natuurlijk zijn er ook grote gevaren met deze drugs verbonden, maar ik denk dat die vooral bij de gebruikers zelf liggen. Sommige mensen informeren zich echt niet genoeg over die drugs en zien het als gewone party-drugs, zo gaan er natuurlijk snel dingen fout. De meeste mensen hebben eigenlijk niet echt door waartoe die drugs in staat zijn. Onlangs hoorde ik bijvoorbeeld over iemand die paddo's had gegeten en bijna onder een trein was gelopen omdat hij dacht dat het een gigantische hotdog was :ironic: Als ik zo'n verhalen hoor vraag ik mij echt af waar die mannen mee bezit zijn ze. Er zijn ook van die mensen die echt wekelijks lsd of zo pakken, wat ik persoonlijk al even idioot vind, te veel is ook nooit goed, kijk maar wat er oa met Syd Barrett is gebeurt.

Anyway nog een filpje om mijn post af te sluiten: http://www.youtube.com/watch?v=vX1CvW38cHA :D

En alle andere drugs zijn brol :p

Kid_C
21 april 2007, 14:39
Go Moose_T :]

Ik ga volledig akkoord :)

ZoidBerg
21 april 2007, 14:55
kdrink toch regelmatig ewa af me men kamerade ze, opt gemak wa klepkes en soms is zuipfeestje :p

Sigaretten moeten ni hebbe omdatk et echt slecht vin, af en toe een jointeke wel :-)

Plastic
21 april 2007, 16:25

ik had na school wat gesmoord met maten en ging kort daarna naar huis.
ik zei dat ik misselijk was tegen m'n ma, en dat ik geen honger had.

ze werd pissed, en zei dat ik moest eten..
'k heb toen rete-stoned aan tafel gaan zitten,
en na 3 hapjes vloog mijn kots over de tafel heen in het bord van mijn ma.

Nog nooit saf gerookt daarvoor? moeilijk te gelove, mijn eerste 2-3 sigarette (en eerste joint)) ofte uitgehoest oft nie geinhaleerd...

Inc
25 april 2007, 10:17
Don't drink and drive but smoke and fly <:o)

vyeate
25 april 2007, 12:53
Even eens mijn trip ervaring neerpennen :)

Ik had m'n paddo's met maten gepakt,een portie columbiaanse allemaal leuk en wel,lachkicks in het begin en na een tijdje begon ik visueel te trippen maar ik was juist in het bos aangekomen. Alles was zo overweldigend :) bos was precies een jungle en dan was het gewoon genieten van het uitzicht en luisteren naar de vogeltjes die fluiten. Toen begonnen de gesprekken en vragen. Ondertussen begon ik ook te tranen,was echt raar(huilen van geluk ?:))

Vragen over het leven,wie ik ben,over bijna iedereen die ik kende,ik probeerde mensen hun gedrag,hoe mensen in elkaar zitten. Vanaf toen heb ik beseft dat ik eigenlijk gelukkig ben :) en wat er nog schort aan mijn leven. Ondertussen ben ik veel verandert en probeer ik die dingen na te streven,tevens heb ik nog beter een gedacht gekregen hoe mensen in elkaar zitten.

Daarna ben ik op mijn eentje gaan wandelen in het bos(visuele trip was al over)en toen was eigenlijk de eerste keer in me leven dat ik een leeg hoofd had,ik kan het nu nog steeds niet omschrijven,ik hoorde de vogels fluiten,rook en zag het bos en dat was het. Puur genieten. Een moment die ik nooit zal vergeten. Daarna nog wat zitten denken over het leven en tot besef gekomen dat het op zijn geheel te complex is om te begrijpen. Terug bij mijn maten nog wat bijgepraat en s'avonds nog naar het strand. Twas een heerlijke dag.

Paddo's hebben toch wel me leven verandert,ik heb totaal andere kijk op dingen gekregen daarom dat ik veel minder post op deze fora(vroeger las ik veel op politiek enzo.). Kben een beter mens geworden en kben al aant uitkijken naar me volgende trip :love: alhoewel ik puur voor het visuele wil gaan :)

ddt15
25 april 2007, 14:37
Ik drink zeer weinig (om de zoveel weken, soms maanden) maar ik smoor wel elke dag een paar joints (na men werk welteverstaan), gewoon om me niet te vervelen. t'Enige nadeel eraan is dat ge er altijd zo achterdochtig van wordt.

Killer Queen
25 april 2007, 16:39
Als je maar weet dat dat niet alleen voor jou maar ook voor de mensen in je omgeving niet aangenaam is.
In mijn vriendenkring zijn er zo vriendschappen stukgegaan.

Ik ben nieuwsgierig van aard en ik vind dat het moet kunnen dat je bepaalde dingen toch wel 's probeert in je leven.
Nu zit ik wel met een vreemd fenomeen, namelijk dat ik van weed niet meer de effecten heb die ik ooit gehad heb.
Of bij andere dingen niet de verwachte effecten. Om niet te zeggen niets.
Dosis verhogen zie ik niet bepaald zitten, vooral niet als de persoon bij je die hetzelfde binnen heeft volledig scheef gaat :p
Dus ik denk dat ik er gewoon mee ga kappen.

GMotha
25 april 2007, 16:52
Da's de verklaring van uw Killer queen-heid. De wietjes.
Another mystery solved!

OT: zowat om de week een joint of 2 (slaapt ne mens goed van). Verder alcohol (pintjes FTW) en sigaretjes.

Ook al eens LSD gepakt: van de eerste keer slechte trip gehad en ik blijf sindsdien van alle hallucinanten af. Het enige wat er bij mij binnen mag is tabak, alcohol en mary jane (wiet offcourse, ik laat me niet pakken met een strap-on, vieze ventjes).

Preske
25 april 2007, 16:53
ben er niet voor, en heb liever dat m'n maten (en familie) het niet bezigen.

Een van m'n maten heeft dat jarenlang gedaan, en de gevolgen zijn ernog van te zien.

telt medische drugs mee? zonee, dan heb ik nooit drugs gedaan.

De ervaringen die ik gehad heb met de medische drugs zijn uiteenlopend, van amusant tot soms ronduit aanstangjagend..

amdr
25 april 2007, 17:28
Volges mij worde hier ook veel fabeltjes verteld ze.
Ik paf al een jaartje fzo mss zelfs langer en ik heb nog nooooit van iemand gehoord da ik ook maar iets anders ben :s

tides
25 april 2007, 17:48
Volges mij worde hier ook veel fabeltjes verteld ze.
Ik paf al een jaartje fzo mss zelfs langer en ik heb nog nooooit van iemand gehoord da ik ook maar iets anders ben :s

Misschien valt dat ook van persoon tot persoon en zijn sommige mensen daar gewoon gevoeliger aan.

¨$^µù^§èçà#&&²
25 april 2007, 18:15
De ervaringen die ik gehad heb met de medische drugs zijn uiteenlopend, van amusant tot soms ronduit aanstangjagend..

vertel...

amdr
25 april 2007, 18:21
Misschien valt dat ook van persoon tot persoon en zijn sommige mensen daar gewoon gevoeliger aan.
Das waar. Ik weet wel da ik met coke veeel mondiger ben :) En ik vind da enorm leuk eigelijk want normaal ben ik wa een verlegen ziel :) En ik vind ook dat sinds ik da zo een paar keer heb gedaan ik ook veeel losser ben zonder coke.

Dus ik moet zegge dat da mij wel een kleiin beetje heeft veranderd en dan nog in de positiefe zin :P

Obscurax
25 april 2007, 18:52
Heb de laatste 2 maand redelijk wat trip middelen gebruikt

In februari eerste keer paddo's samen een maat chill in zijn huis. Kwas net terug uit Amsterdam waark 4 dagen met men vriendin gebleven ben. khad redelijk wat hawaiiaanse paddo's gegeten en had een redelijk zware trip maar ik was totaal nie actief. Hier waren ook eerst wat nuchtere mensen, 1 van hun bleef maar doordrammen over zijn ervaring met paddo's en vertelde dat hij enorme lachkicks enzo kreeg mam wij hadden geen lachkicks en we begonnen ons raar te voelen. Deze persoon werd al vlug het zwijgen opgelegd door een ander nuchter iemand. Ondertussen ook wat joints gerookt die we voordien gerold hadden. Kheb wel genoten van alles rondom me, kwas gefascineerd door alles, kwam wel zwaar aan was niet meer in staat om te rollen enzo men oog hand coordinatie was om zeep. Men maat had minder binnen niet zoveel van gevoeld. Soms had ik het gevoel dat ik echt weg aan het zakken was :). Visueel was de trip ook erg sterk, zag overal patronen enzo. zware randen om mensen, enorme kleurveranderingen ook geluid werd harder en vervaagde, bewegende schaduwen. Me maat heeft dan maar ook na moeite een jointje gerold en alles was weer heerlijk we hebben nog een lachkick gekregen waar bij ik zijn hoofd echt helemaal in fluoricerend geel en groen zag en de weed in zen haden had de kleur van bijden. Men maat zijn zuster is daar dan nog binnegekomen wij alles proberen te expliceren ze kon er mee leven :). We hebben nog een wandeling gemaakt waarbij we begonnen te lullen tegen een persooN die we kennen van zien, ze bekeek ons maar eens raar. De trip heeft van smiddags tot een uur of 6-7 geduurd.

In de eerste week van de paasvakantie hebben ik en een andere vriend mexicaanse paddo's gegeten en 2 andere vrienden waaronder men vriend, waar ik de eerste keer paddo's mee gegeten had. Eigenlijk was ik niet van plan om paddo's te eten omdat ik de volgende dag moest werken maar al men maten zien weird doen en ik nie, no way :p. nee ze waren dezelfde dag naar nederland geweest. Ik had gewerkt die dag en moest de volgende dag ook werken. 2 vrienden deelden 1 portie en toen bood een anderen vriend de helft van zijn portie aan omdat hij toch nog een portie had. Khad niet te veel op, halve portie om niet te zwaar te trippen. We zijn beginnen eten op het sportpark ondertussen wat jointjes gerookt maar het werd al snel koud en toen zijn we naar men vriend zen huis gegaan. Daar moesten we opletten voor de boze zus -lol er mochten geen mensen binnen normaal- gelukkig had men vriend ook nog een lieve zus die voor ons zorgde :) en waar we de helft van de avond op haar kamer mochten zitten. (men vriend ze kamer is uberklein) Ok kheb nog nooit zo gelachen met CSI echt beestig samen met men maat die dezelfde genomen hadden iedereen had zo'n grappig gezicht. De twee anderen hun paddo's waren vort en ze hebben er dus bitterweinig van gevoeld. En wij maar lachen met alles. Als de boze zus ging slapen hebben we ons gemoved naar de living. We hebben ook nog wat joints gerold en gerookt ondertussen, we moesten wel telkens naar buiten gaan wat ook wel leuk was ff verandering van omgeving. Rond een uur of 2-3 ben ik gaan slapen in men eigen bedje.

De week erop ook toevallig net in mijn congé dag heb ik opnieuw met dezelfde persoon trips genomen en er was 1 nuchter iemand bij de vriend van de eerste keer. Hilariteit :). We zijn er om 11 uur savonds aan begonnen, Wat pintjes en jointjes en het klontje binnengespeeld, het was een expiriment van een vriend, een druppel op een suikerklontje we dachten ja tzal weer iets zijn. Ongeveer 45 minuten laten we waren ondertussen al een half uur worms world party aan het spelen, ik en me maat kijken naar elkaar alletwee van pfff worms my ass onmogelijk nog om te concentreren en tbewoog allemaal zalig, khad zo een boxed effect van zicht. en men kamer is beestig om te trippen heb zo een giant smiley op me muur, en men kamer is helemaal in hout, echt zalige patronen in de nerven, ook men stereo was zalig hij lachte naar ons :p. Dan maar wat tv kijken en clipjes enzo. Dan zijn we gaan tjolen in the city en op de zeedijk echt uberzalig alles was net een sprookje je mocht 2 maal op dezelfde plaats passeren het zag er toch anders uit. Op weg naar het zwembad daar staat zo een speeltuin en trampoline, om 3-4 snachts hebben we meer dan een uur op de speeltuin gespeeld en zitten springen als zotten op de trampoline 360, 540, you name it. ook schommelen en het was er allemaal :. Hierna heeft de nuchtere persoon ons verlaten, beetje dronken van te springen :p. Terug naar men huis, we zijn beginnen naar peuterprogramma's kijken. Met onderandere benni de stier, mr zout en mevr peper, grote zwemfeest, en natuurlijk weeeeebaaaa. Ok we hadden dus moeite deze peuterprogramm's te volgen allemaal smorgens op nickelodeon te verstaan. Ok 6-7 uur de post komt toe krant halen daar zagen we een foto van een zware valpartiij tijdens het wielrennen. dat was de donderdag in de paasvakantie gebeurd. We waren beide gechocked van de pragtige foto, echt klasse met zijn mond plakte hij tegen de vloer. Na wat schommelend gelezen te hebben in de krant want alles bewoog nog mooi natuurlijk hebben we nog wat tv gekeken, ondertussen ook nog wa jointjes gerookt. Daarna hebben we me kamer even verlaten we hebben een hele mooi ochtend meegemaakt zonsopgang enzo, kheb ook een prachtig zicht uit men keuken. chocomelk gedronken, wat gegeten, snoep gegeten alles smaakte zo lekker :D. Ik was verkocht kheb nog chocolade eieren zitten eten, nog meer snoep. Ondertussen hebben we ook heel de voormiddag worms zitten spelen we waren dan ook worm masters. rond een uur of 10-11 hebben we elk om de beurt gedouched wat ook lekker deugd deed na een gekke nacht. Opnieuw worms beginnen spelen, pizza gegeten meer worms. Ondertussen is de persoon van de volgende avond toegekomen. Wij alletwee: ja gisteren kon je ons wel aan he met een big smile en wij zo zelfzelker als we waren kom we gaan je eens inmaken. natuurlijk waren we geript :). Ok het was ondertussen lekker weer dan zijn we maar gaan voetballen in park. Kheb nog visueel zitten trippen tot late namiddag. we zijn savonds ook nog weggeweest maar vroeg gaan slapen net als de eerste keer trips paddo's nam, je brains wordt er moe van en je ogen ook.

De week erop de dinsdag zijn ik en de persoon waar ik de laatste 2 keer mee tripte naar nederland geweest om truffels. We hebben ze de woensdagnamiidag rond 3uur opgegeten in het sportpark, het was prachtig weer, smaakte naar noten met een zure nasmaak en ik had last van teveel speeksel door die zuurte. we waren op het sportpark met een stuk of 7, 2 aan het trippen, er staat een skateramp, basketplein, voetbalgoals en mountainbikeparcour. we zijn begonnen op de skateramp met eten en te chillen in de zon, 2 hadden hun skate mee, waar ik ook men drop deed met men skate, had al zeker 3 jaar nie op een ramp gestaan en na 3 maal proberen zonder vallen lukte het :D. Opeens begon me maat ze te voelen van mij kwamen ze 15min later op en we hadden beide hetzelfde, een ongelooflijk stoned, zwaar gevoel alsof je 20joints zou roken. Heb dan nog 1 maal me drop op truffels gedaan terwijl men het visuele opkwam. echt opnieuw machtige dingen gezien, bewegende graffiti, als ik men ogen sloot zag in prachtige patronen en droomde ik zalig weg. We zijn vooral echt scheef geweest van die truffels we hebben van de ene persoon naar de andere gehuppeld, gegooid met basketballen (amper basketten te noemen) ze hebben ons met 3en proberen 21en uit te leggen op een basketgoal We hebbeng evoetbald, ging nog bij mij jongleren, me maat die normaal beter is dan mij lukte echt nix, hilarisch. op de ramp gelegen wat geskate en vooraal "uit den aak" geweest het was soms moeilijk om geen wartaal te spreken. Gelukkig hadden we dus weer op voorand wat jointjes gerold :). rond een uur of 5 zijn we naar het park geweest, waar ik opeens realiseerde dat ik men voetbal op het sportpark vergeten was. Ondertussen was de trip al serieus minder heb dan een fiets van een vriend geleend en echt ik dacht dat ik coureur was en dat ik met een zalige mountainbike aan het rijden was met veringen, ik kijk omlaag zie ik een damesfiets, lol ff lachen. heb me voetbal gevonden :D teruggefiets naar het park wat gevoetbald. Rond sluitingsuur van de supermarkt zijn we ff iets te drinken gaan halen want we hadden bijde enorme dorst, we realiseerden ons dat we haast nix gedronken hadden van de ganse middag. In de supermarkt binnegekomen verschoot ik hoe cool die wel was op truffels, we keken beide naar elkaar van is het hier nu vernieuwt of niet?. daarna terug naar het park ondertussen waren de mensen terug die iets waren gaan eten en hebben we nog wat gevoetbald. me tripmaat heeft dan de tram naar huis genomen. Dan hebk nog een jointje gerookt met 2 maten en bij een maat thuis gaan chillen tegen dan waren de truffels uitgewerkt.

heb gisteren een peyote gekocht nu nog 5 jaar wachten eer die rijp is ;).

happy trippin

Preske
25 april 2007, 18:58
vertel...

toen ik 13 was
Heb daar gans de intensieve bijeen geroepen dat ze mij moesten neerleggen. Gans m'n orientatie was fucked. ik dacht dat de wereld 90 graden was gekeerd, en dat ik aan de muur hing.

Dat de verpleegsters uit 'de vloer' kwamen gelopen en de muur opliepen deed er geen goed aan.

Nadien zag ik mickey mouse en donald duck in hun auto'ke rondrijden op m'n plafond, de dag nadien waren het al rosse mieren die rond liepen, op m'n bed vielen en daar verder kropen (spikkel motief op m'n plafond)

Ook constant het gevoel dat m'n bed alle kanten van de kamer uit ging, omhoog, omlaag, links rechts, naar voor, enz enz enz.
Het ergste was dat ik een ganse nacht met ne soortement darth vader op m'n bed zat, en dak te bang was om daar iet te zeggen.

Was gelukkig vrij snel van die verdoving af. 3-4 dagen terwijl ik er normaal een week moest aanliggen.

Recent
ik lag net lijk vorige keer aan de pijnpomp en had maar 1 keer geduwd voor extra. hier ook op drie dagen ervanaf, moest er ook week aan hangen.

Die verdoving was iets dat sterker was dan morfine. Ik kreeg er het op momenten heel benauwd van, Gebrek aan adem, oncontroleerbare stuipen dat ik daar harder lag te bibberen dan de vibrators in Betty's nachtkastje. Altijd heel warm krijgen, om daarna te bibberen van de kou. (geen mickey mouse of rosse mieren deze keer)

TNT panic
1 mei 2007, 12:34
Zondag nacht men eerste jointje.
We hadde er 3 gekocht 1 hele dikke met heel veel wiet en nog 2 gewone. We ware met 6, ik met nog 2 ander die hele dikke en die ander zo een gewone.Ik rook nooit dus en ik moest op men longe roke.

Ik trok in men longe en dan nog is extra diep met gewone lucht.Ik voelde de rook zo in men longe inkome ( raar gevoel vond ik).Na veel trekke voelde ik me gans duizelig en blij.

Toen ginge we naar binnen naar de muziek ik ging net langs de bas liggen.Chil lag ik daar paar minuten toch ik mijn eigen hart door de muziek heen voelde bonken. Ik ging naar buiten voor tegoei te voelen en het was echt mijn hart die heel snel bonkten en hard. Ik werd ook missenlijk enzo.En raakte beetje in paniek omdat dit toch niet normaal was.Ik dacht dat ik hartattack ging krijgen en dat ik ging doodgaan.

Ik snel naar een vriend toe en vrage of die naar men hart voelde(omdat ik het missien inbeelde). Maar het ging echt zo hart en snel. Toen hadden ze mijn hartslag gemete en die was 130 in rust. Ik voelde mijn heel de tijd langzaam weglijden maar kon nog net wakker blijven.Na 2 uur wat gegeten en toen voelde ik me al veel beter en toen ben ik als maar beter geworden en om 3 uur voelde ik al nieveel meer.

Dus mijn vraag is wat er met mij gebeurde .Want dit is toch niet normaal. Ik voelde me heel zwak en gans in paniek van dat ik mss dood ging.

TiBasco
1 mei 2007, 12:37
gans in paniek van dat ik mss dood ging.Je beantwoordt zelf je vraag waarom je slecht ging...

Timmos
1 mei 2007, 12:38
Dus mijn vraag is wat er met mij gebeurde .Want dit is toch niet normaal. Ik voelde me heel zwak en gans in paniek van dat ik mss dood ging.
Ge hebt drugs gepakt??? :wtf:

PapaGanz
1 mei 2007, 12:43
't Is makkelijk om beginnen te panikeren en dan kan je heel fout gaan.
Je moet je gewoon ontspannen en niet beginnen denken van "Shit, dit is niet normaal".

[deleted]
1 mei 2007, 12:43
[deleted]

[deleted]
1 mei 2007, 12:50
[deleted]

Starrk
1 mei 2007, 12:51
Roken doe ik niet en zal ik nooit doen (alhoewel ik ervoor vrees op festivals deze zomer, dan laat ik me meestel wat meer gaan :p ). Ik kan wel respect opbrengen voor zij die het doen.

Enige dat ik doe is drinken (pintjes, shotjes...). Dat gaat al van terrasjes doen tot zuipfeestjes.

Andere zaken nog niet gebruikt en zover zal het wss nooit komen.

[deleted]
1 mei 2007, 13:01
[deleted]

TNT panic
2 mei 2007, 13:03
Das omdat jij niet goed wist wat het met u deed misschien? Bij een beginnende roker kan een wietje al heel snel inslaan, bv, mijn eerste keer white widow was ook wel ff schrikken, teksten die ik dubbel zag, m'n hart da honderd per uur ging enal. Zeer normaal voor een sterk wietje of als je uw joint enorm goed gevuld had gerookt .. Dat de tijd zo langzaam weggaat kan zijn dat je wss zat te spacen op de wiet (hebde wel als je goed gerookt heb, en spacen is het zaligste wat er is, dan pas werken uw hersenen vind ik, theorietjes a volenté oplossen, denken hoe wij ontstaan zijn. En ja, dat van duizelig zijn, als je lang nie gerookt heb, en je gaat plots wat rook inhaleren van een sigaret, word je ook wel ff duizelig.

Voor een beginner is het ook heel normaal, dat je snel moe wordt enal. Zo te zien werkte het bij u. En denk altijd, wiet kan u niet echt doden (op't moment da je gaat roken hé) Dat uw hart snel klopt, is gewoon omdat je dat zo feller voelt, voor de rest kan er niets slechts met u gebeuren. Alhoewel er mensen zijn die er een slechte ervaring mee ophielden. Zoals, in bed wakker worden, niet meer kunnen bewegen, ze roepen maar niemand hoort u .. Alhoewel ik meer denkt dat dat uw bewustzijn is. Want zelf heb ik het nooit meegemaakt.
Die joint was dacht ik alleen maar wiet omdat degene van wie de joint was haar tabak op was en zo dus alleen maar wiet erin had.Ik dacht niet dat wiet zo sterk zou zijn en heb waarschijnlijk veel te veel genomen.Maar hartslag 130 in rust is toch wel heel hoog als deze normaal rond de 60 ligt.

Virz
2 mei 2007, 13:19
Die joint was dacht ik alleen maar wiet omdat degene van wie de joint was haar tabak op was en zo dus alleen maar wiet erin had.Ik dacht niet dat wiet zo sterk zou zijn en heb waarschijnlijk veel te veel genomen.Maar hartslag 130 in rust is toch wel heel hoog?

Als het je eerste keer was kon het veel erger.. geloof me maar want ik heb een vriend die dat voorhad. Dat je je misselijk voelt is ook volledig normaal want sommige onder ons hebben dit zelfs als ze voor het eerst een sigaret roken.

Inv
2 mei 2007, 14:03
't Is makkelijk om beginnen te panikeren en dan kan je heel fout gaan.
Je moet je gewoon ontspannen en niet beginnen denken van "Shit, dit is niet normaal".

Inderdaad. De eerste keren was ik ook wat paniekachtig, aangezien ik precies altijd weggleed. Dat betert :)

ddt15
2 mei 2007, 14:39
Weed verlaagt de bloeddruk, en kan hartkloppingen veroorzaken. Waarschijnlijk teveel tegelijk gesmoord voor den eerste keer. Volgende keer gewoon wat minder erin doen. (Hielp bij mij toch, eerste keer dat ik smoorde hebbek drie uur boven men WC staan kotsen omdat ek misselijk was, had er dan ook teveel in gedaan). En gewoon rustig blijven, je zal er allesziens niet dood van gaan, hoogstens een paar uur balen.

cuda
2 mei 2007, 17:00
is het mogelijk om space soep te maken?
:) lijkt me wel lekker

¨$^µù^§èçà#&&²
3 mei 2007, 00:29
Osi, alstublieft, je hoeft de schadelijke effecten van cannabis, lsd en paddo's niet te minimaliseren. Die drugs (en dat is dus het meervoud van een drug, iets dat jij blijkbaar niet lijkt te vatten) zijn nauw verwant met bepaalde psychische problemen.

Tripmiddelen houden extra risico's in voor instabiele, depressieve of angstige mensen. Dat geldt ook voor wie een psychotische aanleg heeft. Tripmiddelen kunnen panieksituaties en psychotische reacties veroorzaken.
Tripmiddelen zijn in staat om psychoses te triggeren. Dat dat misschien alleen geldt voor mensen die daartoe aanleg hebben doet er in se niet toe: zonder het gebruik van tripmiddelen hadden dergelijke mensen misschien een leven lang zonder psychische problemen kunnen doormaken.

Ook de schadelijke effecten van cannabis zijn niet te onderschatten. Ik stel voor dat je eens een bezoek neemt aan een psychiatrische instelling, en hoeveel mensen er daar rondlopen met een psychose, die paranoia zijn, die aan achtervolgingswaanzin leiden en dergelijke meer. En vraag dan eens waaraan ze ooit zo verslaafd waren: cannabis.

Natuurlijk ga je van één jointje niet over de rooie. Maar langdurig overmatig gebruik van cannabis kan zware en minder zware psychische problemen triggeren, of verergeren. Met "minder zware" problemen doel ik dan op sociale fobieën, depressies en meer van dien aard. Jammer dat iedereen denkt dat dit hem niet overkomt.

Langdurig en veelvuldig cannabisgebruik vermindert het concentratievermogen, het geheugen en de leerprestaties. Na het stoppen met gebruiken kunnen deze problemen nog enkele maanden aanhouden voor ze verdwijnen.

Langdurig en veelvuldig cannabisgebruik heeft dus zeker zijn invloed op de studieresultaten en werkprestaties.

Landurig en veelvuldig gebruik van cannabis heeft ook een nefaste invloed op de nog in ontwikkeling zijnde hersenen van pubers en jongvolwassenen. Vooral voor hen is het (langdurig en veelvuldig) gebruik af te raden.

Cannabis en tripmiddelen vertonen een niet onaanzienlijke correlatie met psychische problemen als sociale fobie, depressie, achtervolgingswaanzin, psychoses en dergelijke meer. Iets wat de pro-drugsmensen steevast afdoen als een gevolg van het "feit" dat mensen die hiervoor gevoelig zijn sowieso meer zouden gebruiken, en wat de contra-drugsmensen triomfantelijk aangrijpen als bewijs dat drugs slecht zouden zijn. De waarheid zit wellicht ergens tussenin, maar voor er enig wetenschappelijk bewijs is, kan je maar beter oppassen met die drugs.

Dat er heel wat mensen zonder problemen veelvuldig en langdurig dergelijke drugs gebruiken is ook waar, maar het is zeker zo dat dit voor een niet onaanzienlijke groep risico's inhoudt en hen zelfs in de psychiatrie kan duwen. Zeker jonge mensen onthouden zich beter van veelvuldig en langdurig gebruik. Dat dergelijke drugs totaal onschadelijk zouden zijn is een fabeltje, en de verspreiding hiervan op een jongerenforum is mij een brug te ver.

billytrekzak
3 mei 2007, 02:36
ben net een week gestopt met weed roken,deed het toch elken dag en minstens 2 op nen dag
ff volhouden het is wel te doen,nu rook ik wel veel meer sigaretten
neem ook al 2 maand geen mdma meer,heb dit een maand of 7 genomen.heb dit pas de eerste keer genomen als ik 21 jaar was geworden.
ik d8 ook dat ik nooit hard drugs ging doen.
...zeer slecht voor het hoofdje,je komt er dom van,maar ne keer dat je het gedaan hebt vind je het zo goed dat je niet meer kunt feesten zonder dit middel,
heb er zeker geen spyt van dat ik dit genomen heb,je bent er mega sociaal van (zeker tegen de meisjes enzo :p)
maja nu drink ik gewoon wat meer alcohol
paddo's en lsd hebk ook al gedaan,is wel leuk om es te doen maar is ook zeer slecht voor u hersenen.
ja ne keer experimenteren met drugs kan voor my maar je moet zelf weten waar de grens ligt of wann het tyd is om ermee te stoppen
er is genoeg info over te vinden op het i-net als je eens iets wil uitproberen,informeer je goed,heb ik ook gedaan (i v m harddrugs)

¨$^µù^§èçà#&&²
3 mei 2007, 15:19
toen ik 13 was
Heb daar gans de intensieve bijeen geroepen dat ze mij moesten neerleggen. Gans m'n orientatie was fucked. ik dacht dat de wereld 90 graden was gekeerd, en dat ik aan de muur hing.

Dat de verpleegsters uit 'de vloer' kwamen gelopen en de muur opliepen deed er geen goed aan.

Nadien zag ik mickey mouse en donald duck in hun auto'ke rondrijden op m'n plafond, de dag nadien waren het al rosse mieren die rond liepen, op m'n bed vielen en daar verder kropen (spikkel motief op m'n plafond)

Ook constant het gevoel dat m'n bed alle kanten van de kamer uit ging, omhoog, omlaag, links rechts, naar voor, enz enz enz.
Het ergste was dat ik een ganse nacht met ne soortement darth vader op m'n bed zat, en dak te bang was om daar iet te zeggen.

Was gelukkig vrij snel van die verdoving af. 3-4 dagen terwijl ik er normaal een week moest aanliggen.

Recent
ik lag net lijk vorige keer aan de pijnpomp en had maar 1 keer geduwd voor extra. hier ook op drie dagen ervanaf, moest er ook week aan hangen.

Die verdoving was iets dat sterker was dan morfine. Ik kreeg er het op momenten heel benauwd van, Gebrek aan adem, oncontroleerbare stuipen dat ik daar harder lag te bibberen dan de vibrators in Betty's nachtkastje. Altijd heel warm krijgen, om daarna te bibberen van de kou. (geen mickey mouse of rosse mieren deze keer)

en ook negatieve effecten gehad?
nee ff serieus nu, je sprak ook van positieve effecten, wat heb je daar zoal van mogen ervaren?

en over welke middelen had je het hierboven?

Misterblort
3 mei 2007, 17:22
ik rook af en toe een jointje, nix mis mee imo. Ik heb nog nooit iets anders genomen/gedaan en ben dat ook helemaal ni van plan..

Ik weet wel da wiet u wezen verslechterd ook al vind ge zelf van ni, ik weet dit omdak al is 3 maand gestopt ben en mij toen veel vrolijker voelde en minder agressief was. Nu vraagde ulle wss af, waarom begint ge er dan mee? wel simpel al mijn vrienden doen het en om als enige tussen nen hoop stonede kerels te lopen hebbek ook geen zin.. En ik vind dat de nadelen niet opwegen tegen het "plezier" daje ervan hebt, ik beschouw het als een pintje roken ;)

X1RON
3 mei 2007, 17:34
Nooit gedaan, zal het ook nooit doen... (joint of whatever)

Alcohol soms is op een fuif, ma nie veel/vaak

djbramz
3 mei 2007, 18:48
Ik wil het niet proberen, maar ik heb er geen probleem mee dat anderen het proberen of gebruiken. Het is tenslotte hun leven.

Joorke
3 mei 2007, 21:36
Ik vind dat als je op een event zoals bassleader hennig wel een paar pillekes moogt pakken of een lijntje moogt snuiven.
Ikzelf heb nog nooit gesnoven enkel pillekes(heel af en toe),Wiet en sigaretten.
Op hardcore moet je gewoon de hele avond blijven gaan en dat maakt het makkelijker

Hmgrwngd
3 mei 2007, 21:58
Even eens mijn trip ervaring neerpennen :)

Ik had m'n paddo's met maten gepakt,een portie columbiaanse allemaal leuk en wel,lachkicks in het begin en na een tijdje begon ik visueel te trippen maar ik was juist in het bos aangekomen. Alles was zo overweldigend :) bos was precies een jungle en dan was het gewoon genieten van het uitzicht en luisteren naar de vogeltjes die fluiten. Toen begonnen de gesprekken en vragen. Ondertussen begon ik ook te tranen,was echt raar(huilen van geluk ?:))

Vragen over het leven,wie ik ben,over bijna iedereen die ik kende,ik probeerde mensen hun gedrag,hoe mensen in elkaar zitten. Vanaf toen heb ik beseft dat ik eigenlijk gelukkig ben :) en wat er nog schort aan mijn leven. Ondertussen ben ik veel verandert en probeer ik die dingen na te streven,tevens heb ik nog beter een gedacht gekregen hoe mensen in elkaar zitten.

Daarna ben ik op mijn eentje gaan wandelen in het bos(visuele trip was al over)en toen was eigenlijk de eerste keer in me leven dat ik een leeg hoofd had,ik kan het nu nog steeds niet omschrijven,ik hoorde de vogels fluiten,rook en zag het bos en dat was het. Puur genieten. Een moment die ik nooit zal vergeten. Daarna nog wat zitten denken over het leven en tot besef gekomen dat het op zijn geheel te complex is om te begrijpen. Terug bij mijn maten nog wat bijgepraat en s'avonds nog naar het strand. Twas een heerlijke dag.

Paddo's hebben toch wel me leven verandert,ik heb totaal andere kijk op dingen gekregen daarom dat ik veel minder post op deze fora(vroeger las ik veel op politiek enzo.). Kben een beter mens geworden en kben al aant uitkijken naar me volgende trip :love: alhoewel ik puur voor het visuele wil gaan :)

Hoe meer je je overgeeft, hoe visueler je trip wordt.
Als je je volledig overgeeft, elke wilskracht, elke poging tot controle in je hoofd laat varen, dan zie je echt de tekenfilm die je leven is: kleuren die overal in overvloeien, vervaging van dimensies, all that shit.

Je bewustzijn draait om gewaarwording en vloeiendheid; niet enkel zintuiglijk genot waar veel mensen drugs aan linken. (niet dat daar op zich iets verkeerds mee is)
expand your mind :)

Joorke
3 mei 2007, 22:05
heerlijk paddo's. Dat is iets wat ik zeker nog in de toekomst ga probere

vyeate
3 mei 2007, 22:42
Hoe meer je je overgeeft, hoe visueler je trip wordt.
Als je je volledig overgeeft, elke wilskracht, elke poging tot controle in je hoofd laat varen, dan zie je echt de tekenfilm die je leven is: kleuren die overal in overvloeien, vervaging van dimensies, all that shit.

Je bewustzijn draait om gewaarwording en vloeiendheid; niet enkel zintuiglijk genot waar veel mensen drugs aan linken. (niet dat daar op zich iets verkeerds mee is)
expand your mind :)

Kheb ze eignlijk onlangs gepakt,maar twas niet zo hevig :(

Prolly door het feit dat ik er maar twee weken heb tussen gelaten,mja,nu gaak wachten tot na de examens:p

Wat ik wel niet snap is hoe mensen kunnen bad gaan :P

[MNEU]Poncho
3 mei 2007, 22:55
Drugs ...

mensjes toch. Blijf eraf als je er niet mee om kunt... blijf eraf als je er wel mee om kunt.

Kun je er dan toch niet afblijven..probeer er dan mee om te kunnen.

Over drugs is al zoveel gezeverd en heb in men prille leventje al genoeg geëxperimenteerd, gezien en gehoord. Wil hiermee niet de ervaren snotter proberen uit te hangen want als er iets is waar ge beter niet zoveel van weet ist wel drugs maar het hele gedoe heeft me gewoon altijd geinteresseerd.

Drugs kunnen wreed slecht zijn : Enkele kameraden heel hun hebben en houden in wit poeder zin opgaan. (2 - 0 colombia)
Drugs kunnen wreed goed zijn : Elke drugs is ook een medicijn en kan in bepaalde gevallen ronduit nuttig zijn. Ook is het zo dat vele creatievelingen uit het verleden alsook uit het heden gewoon onder de dope zaten. (muziek, kunst, ...)

ps. Slecht gaan is het ergste dat ge u kunt voor stellen. Heb het zelf al meegemaakt met paddo's en met speed. Dat zijn zowat de slechte herinneringen die ik aan heel men experimenteer-periode link.
Je moet gewoon psychisch sterk staan of gewoon een losbol zijn om er geen last van te hebben zeker :)

Pestilence_007
4 mei 2007, 00:30
losbol : check :D

Goh ja ik blijf erbij, kvind alcohol schadelijker dan de andere drugs da'k gepakt heb. Alleen den trein pakke met paddo's was ni evident, kwas echt los van de wereld toen'k dacht da trein stilstond en de wereld bewoog (soms hedde da al aanpalende trein vertrekt of passeert) mor die moment was echt van 'woow pé, de wereld beweegt!' enige tijd later komt het besef dan en kunde er goe om lachen. Kwas zelfs gefascineerd door de kleinste, stomme dingens.. kem ook bijna een uur naar de lichtshow en decoratie zitten staren, zo adembenemend da'k het vond.

Langst andere kant zie'k helemaal geen onheil in mijn jointjes paffe, kzie mensen die het niet doen, er wel afkeurend op toekijken maar mij hebben ze nog nooit thuis moeten brenge, kem nog nooit problemen gehad, gevechten ofzo wat anderen met alcohol wel al hebben dusja.. ieder zijn ding zeg'k zo

Zolang het ook maar recreatief blijft en niet het een habit wordt zoals bv. 'een toetje voort slapengaan', in mijn ogen pure 'onzin' daar ge drugs gebruikt om u te amuseren (dus als ge feest) en ni als ge slaapt (want dan hedde er mss 15 min iets aan tot ge crasht)

democracy02
4 mei 2007, 11:19
Poncho;8573064']ps. Slecht gaan is het ergste dat ge u kunt voor stellen.
ik heb al paar keer zwaar slecht gegaan op LSD en ben blij da'k da heb meegemaakt in feite.
als ge slecht ga op LSD, is't nie door de LSD.... maar door uw zelf.

een badtrip kan heel leerzaam zijn, omdat het u toont waar ge staat.
en na één zo'n ervaring kan je zeggen: "nooit meer, fuck die brol.... trippen is evil!"

ofwel accepteer je da LSD slechts een middel is, en dat slechtgaan iets is da in u zit ook als je niet aan het trippen bent...
en als je uzelf geneest, dan zal je niet meer slechtgaan op zo'n middelen...
maar belangrijkst van al, ben je gegroeid als persoon en beter af vergeleken met voor je ooit zo'n middelen genomen hebt.

maar mensen aanraden te trippen zou ik toch ook (niet meer) doen hoor... de meeste mensen gebruiken het als entertainment,
terwijl zo'n middelen eigelijk gemaakt zijn om een dieper inzicht te krijgen in jezelf en de wereld.
paddo's zijn een gifte van de natuur, om uzelf te verrijken.

over badtrippen op speed kan ik niet meespreken, ik heb op 6 verschillende gelegendheden eens een klein lijntje speed gedaan...
en ook al was het een van de meest euforische ervaringen die ik al heb gehad,

na 6 keer had ik door dat da spul heel verslavend en heel schadelijk is dus heb ik maar beslist er van te blijven :p
spijtig want het zou heel leuk zijn om elke dag zo energetisch te zijn en u zo schandalig goed te voelen.

Godzilla*Akira
4 mei 2007, 11:50
Nope, wel redelijk intensief gedaan, maar is nu toch al een 4j geleden dat ik nog iets genomen heb, inclu alcohol.

pr0ph3t
4 mei 2007, 19:26
been there tryed it. vond er maar niks aan (had wel effect maar.... alsk paar keer int rond draai bennek ook zo dus)

alleen af en toe nog is paar goei frisse pintjes!

tides
4 mei 2007, 20:27
Gewoon uit interesse, maar heeft iemand hier eigenlijk al ervaringen gehad met Salvia Divinorum? :unsure:

aapieschaapie
4 mei 2007, 21:56
Nog regelmatig joints
Vroeger wel veel meer, dan was het echt een uur stonen van één jointje
Nu voel ik na ééntje gewoon een beetje 'lichter', daarom dat het ferm verminderd is...

to do lijstje: paddo's (uit curiositeit om te trippen)

[MNEU]Poncho
5 mei 2007, 17:18
ik heb al paar keer zwaar slecht gegaan op LSD en ben blij da'k da heb meegemaakt in feite.
als ge slecht ga op LSD, is't nie door de LSD.... maar door uw zelf.

een badtrip kan heel leerzaam zijn, omdat het u toont waar ge staat.
en na één zo'n ervaring kan je zeggen: "nooit meer, fuck die brol.... trippen is evil!"

ofwel accepteer je da LSD slechts een middel is, en dat slechtgaan iets is da in u zit ook als je niet aan het trippen bent...
en als je uzelf geneest, dan zal je niet meer slechtgaan op zo'n middelen...
maar belangrijkst van al, ben je gegroeid als persoon en beter af vergeleken met voor je ooit zo'n middelen genomen hebt.

maar mensen aanraden te trippen zou ik toch ook (niet meer) doen hoor... de meeste mensen gebruiken het als entertainment,
terwijl zo'n middelen eigelijk gemaakt zijn om een dieper inzicht te krijgen in jezelf en de wereld.
paddo's zijn een gifte van de natuur, om uzelf te verrijken.

over badtrippen op speed kan ik niet meespreken, ik heb op 6 verschillende gelegendheden eens een klein lijntje speed gedaan...
en ook al was het een van de meest euforische ervaringen die ik al heb gehad,

na 6 keer had ik door dat da spul heel verslavend en heel schadelijk is dus heb ik maar beslist er van te blijven :p
spijtig want het zou heel leuk zijn om elke dag zo energetisch te zijn en u zo schandalig goed te voelen.

Drugs versterkt ook je gemoedstoestand. De slechte ervaringen die ik heb meegemaakt waren steeds wanneer er gewoon bepaalde dingen in men leven waren die me ongelukkig maakten. Had nooit problemen met eender welke drugs. Maar als je bv. met girl-troubles zit op een festival en je gaat dan lekker scheef kan het wel eens slecht aflopen. De paranoia slaat toe en je wilt niets liever dan een lekkere nachtrust. Maar oeps... pech ... je hebt een dikke lijn speed binnen en slapen zit er voor het eerst niet in.
(Moet wel toegeven dat ik me ooit ook opperbest heb gevoeld op speed... maar eerlijk gezegd vind ik het de grootste rommel dat ertussen zit)

Waar ik je wel volledig in volg is dat het een ervaring is. Drugs heeft mijn leven totaal veranderd. Kheb er nooit mee overdreven etc. en ben ondertussen toch al weer een jaar of 2 +/- ne zuiveren. (op alcohol na)

Zoals je zegt vergaar je dan wel heel wat inzichten in jezelf en anderen.
Versta me niet verkeerd.. ik raad echt NIEMAND aan om zich met drugs gaan bezig te houden. Er zijn veel te veel mensen die er niet verstandig mee kunnen omgaan en werkelijk alles kwijtspelen. En je zult er nog van verschieten hoeveel er zo zijn bij jouw int dorp/stad/café/jeugdhuis ...

Xylo
5 mei 2007, 17:22
Salvia Divinorum

lachkicks verzekerd! :D

cuda
5 mei 2007, 18:46
lachkicks verzekerd! :D
:wtf: HUH?

Thierrichi
5 mei 2007, 19:55
Gewoon uit interesse, maar heeft iemand hier eigenlijk al ervaringen gehad met Salvia Divinorum? :unsure:

Ne maat van mij heeft da eens gedaan, maar da is iets da je best in uw eentje kan doen volgens mij.
Die deed da en als er dan iemand iets zei dan werd em wa kwaad.

Gewoon alleen doen of doen als iedereen uw gerust laat en dan ja wa was't effect.
Hij zat der wa te lachen en doen, was wel grappig om te zien eigenlijk.
Duurde ook ni echt lang, maar hij vond het wel de moeite.

[deleted]
5 mei 2007, 20:23
[deleted]

Destroyer
5 mei 2007, 20:35
ken ook iemand die da is geprobeert heeft ma het werkte niet echt goed :unsure:

Xylo
5 mei 2007, 20:49
:wtf: HUH?

http://www.youtube.com/watch?v=1ZBmLyrRDIk

cuda
5 mei 2007, 20:57
werkt ook niet altijd, heb al veel voorgehad dat ik er nix van had
maar wanneer het wel werkt is het fantastisch, had het gevoel dat ik vleugels kreeg en zat te vliegen terwijl ik gewoon op een bank naar de lucht zat te staren.
kwartier later kreeg ik wel wat last van turbelentie en kwam men maaginhoud eruit:p

CP-RB2H
6 mei 2007, 14:13
Zou wel eens paddo's willen proberen. Ken verschillende mensen die het eens geprobeerd hebben. Maar dan wel met enkel goede vrienden en in een rustige sfeer en kamer. Ze ervaarden het als een mystieke ervaring en beschreven het als de belangrijkste spirituele ervaring van hun leven. Let op: dan pak je wel niet enorm veel fzo, daarom dat ik het eens wil proberen en je geraakt er niet aan verslaafd, want naar het schijnt als je het teveel doet, heeft het gewoon geen effect meer.

TNT panic
6 mei 2007, 20:08
Heb een vraag over het hart bij gebruik van drugs. Bij wiet ging men hart 130 slaan en toen derna op een fuif heb ik er is op gelet bij alcohol.Ik had wel 8 pinte op 3 kwartier op ma toen ging men hart ook zo snel kloppe ( het was wel warm daar) ik ben gwn verder blijve danse enzo.Maar wat mijn vraag is, is dit wel normaal :s volgens mij is dit toch niet helemaal normaal.

TNT panic
6 mei 2007, 20:18
Heb een vraag over het hart bij gebruik van drugs. Bij wiet ging men hart 130 slaan en toen derna op een fuif heb ik er is op gelet bij alcohol.Ik had wel 8 pinte op 3 kwartier op ma toen ging men hart ook zo snel kloppe ( het was wel warm daar) ik ben gwn verder blijve danse enzo.Maar wat mijn vraag is, is dit wel normaal :s volgens mij is dit toch niet helemaal normaal.

Equino
6 mei 2007, 21:46

Ja, da is normaal.

Wilt ge dat niet?
Drink geen alcohol, dans niet zoveel, neem geen drugs.

Uw lichaam zijt ge zwaar aan het gebruiken é op dat moment. Is doodnormaal...

democracy02
6 mei 2007, 22:11
is nog niets vergeleken met hoe uw hart klopt als je een paniekaanval krijgt.
'k heb da eens gehad toen'k stoned was thuis. mijn hart sloeg zo hard dat het pijn deed
en het enigste da ik nog kon doen was op mijn bed gaan liggen en rustig proberen ademen in de hoop dat het wat kalmeerde.

ik twijfelde even of ik de ziekenwagen zou bellen, en heb gegokt dat het niet nodig was.. (gelukkig heb ik goed gegokt :p )
'k heb daarna nog maanden gevoeld da m'n hart nie helemaal gezond was... vooral als'k weed smoorde..
ma nu is alles weer ok :)

Dieleman_F
6 mei 2007, 22:34

Als je danst is 130 echt niet zo abnormaal denk ik, daar kom je ook als je HEEEL traag loopt.

Avondland
6 mei 2007, 23:15
Drugs zou eigenlijk heel streng gecontroleerd moeten worden in plaats van te los. Een té liberaal drugsbeleid zou leiden tot een gedegenereerd volk dat zichzelf kapotsmoort en -spuit. Als het van mij afhing zou het enkel beschikbaar mogen zijn indien het noodzakelijk zou zijn op medisch vlak. En dat is het vooral in extreme noodgevallen. Drugs heeft vele mensenlevens al kapot kunnen maken en dat zal het nog veel doen als de overheid er een lakser beleid over maakt. Alcohol is nu wel sociaal geaccepteerd en al duizenden jaren gebruikt. Ik zou niet zeggen dat niemand meer alcohol mag drinken maar wél dat er strenger opgetreden mag worden tegen mensen die iemand dronken omvergereden hebben. Een verplichte aversietherapie zou volgens mij voor velen een uitweg zijn uit die vicieuze cirkel.

Piejie
6 mei 2007, 23:17
Als je danst is 130 echt niet zo abnormaal denk ik, daar kom je ook als je HEEEL traag loopt.
Als je al redelijk rap loopt bedoel je? Bij "HEEL" traag lopen gaat je hart toch niet 130 keer slaan zeker?

ElBramo
7 mei 2007, 11:44
Kben vant weekend slecht geweest van joints. Ik rook zelf niet en had nog maar 1 keer nen joint gerookt daarvoor. Nu echt veel te veel negatieve gevoelens ontdekt aan wiet:
-Duizeligheid
-Ge denkt trager, ge spreekt trager, ge stapt trager, ge reageert trager, kortom ge zijt TRAAAAAAAAAG ^^
-Maagpijn: khad vrij veel gegeten daarvoor maar khad toch serieus wa maagpijn na die joint, khad zin om over te geven, maar dat zou toch niet geholpen hebben.
-Khad echt ver geen besef meer van de realiteit, voort zelfde geld was ik onder nen auto gereden met mijn velo... En dat was dan nog toen de wiet al een beetje begon uit te werken. Had op dat moment een bende kleine kinderen me beroofd dan nog zou niets gedaan hebben.
-Trillen (dat was nog het ergste). Het was vrijdagavond en vrij koud buiten, maar khad geen last van de koude tot op het moment dat ik begon te smoren, toen kon ik niet stoppen met trillen.
-Longen en luchtpijp verbrand: 2 keer zelfs ^^ Ja, ik was wel vrij voorzichtig dat ik de hete lucht niet direct inademde, maar ik was dat totaal niet gewoon dus als ik de rook niet lang genoeg in mijn mond hield dan had ik er al van. Kheb ook geleerd nooit te hoesten wnn ge rook in uw longen hebt, want dan doet da serieus pijn voor een paar uur :p

Toch nog thuisgeraakt met mijn velo, onder de baan een meiske doen stoppen die ook aan het fietsen was en wa beginnen praten met haar, voorzover dat nog ging. Thuis direct met lenzen enal in bed gedoken.

So kids: drugs is a big nono :naughty:

ddt15
7 mei 2007, 12:01
Kben vant weekend slecht geweest van joints. Ik rook zelf niet en had nog maar 1 keer nen joint gerookt daarvoor. Nu echt veel te veel negatieve gevoelens ontdekt aan wiet:
-Duizeligheid
-Ge denkt trager, ge spreekt trager, ge stapt trager, ge reageert trager, kortom ge zijt TRAAAAAAAAAG ^^
-Maagpijn: khad vrij veel gegeten daarvoor maar khad toch serieus wa maagpijn na die joint, khad zin om over te geven, maar dat zou toch niet geholpen hebben.
-Khad echt ver geen besef meer van de realiteit, voort zelfde geld was ik onder nen auto gereden met mijn velo... En dat was dan nog toen de wiet al een beetje begon uit te werken. Had op dat moment een bende kleine kinderen me beroofd dan nog zou niets gedaan hebben.
-Trillen (dat was nog het ergste). Het was vrijdagavond en vrij koud buiten, maar khad geen last van de koude tot op het moment dat ik begon te smoren, toen kon ik niet stoppen met trillen.
-Longen en luchtpijp verbrand: 2 keer zelfs ^^ Ja, ik was wel vrij voorzichtig dat ik de hete lucht niet direct inademde, maar ik was dat totaal niet gewoon dus als ik de rook niet lang genoeg in mijn mond hield dan had ik er al van. Kheb ook geleerd nooit te hoesten wnn ge rook in uw longen hebt, want dan doet da serieus pijn voor een paar uur :p

Toch nog thuisgeraakt met mijn velo, onder de baan een meiske doen stoppen die ook aan het fietsen was en wa beginnen praten met haar, voorzover dat nog ging. Thuis direct met lenzen enal in bed gedoken.

Persies of ge zijt nog nooit zat of stoned geweest?

ElBramo
7 mei 2007, 12:19
Persies of ge zijt nog nooit zat of stoned geweest?
Zat wel :/ Maar zo stoned als vrijdag niet nee... En de wiet was wel wa zwaarder dan dat ik heb van alcohol ze.

CP-RB2H
7 mei 2007, 12:55
iemand ervaring met paddo's? Want ik lees soms wel op sommige site's hoe dat werkt, maar wil het wel eens van de mensen zelf horen. Lijkt me leuk om eens te doen

aimless
7 mei 2007, 13:35
-Duizeligheid

gelijk ge zelf zegt aan al die dingen die ge beschrijft waart ge gewoon aan het slecht gaan. Das bij drank even erg. Als ge al ff joints rookt hebt ge hier allemaal echt geen last van, ik heb vroeger 2à3 jaar gerookt en ben daarin 1 keer slecht gegaan en dat was net zoals gij beschrijft, alleen werd ik daarbij gek van de zon (het was zomer) en zei ik 2uur geen woord. Voor de rest heb ik in de tijd dat ik het deed van al die dingen nooit last gehad maar ben der wel mee gestopt omdat ik het haat om weinig controle te hebben over u eigen gedachten en gevoel waar ik toch vaak last van had.

Djack
7 mei 2007, 13:39
Zeer belangrijke regel bij drugsgebruik :

Positive thinking = Positive experience

jma_
7 mei 2007, 14:15
heb dit gestemd; Nee, ik ben er tegen en wil het ook niet meer proberen

ff uitleggen; het enige wat ik ooit gedaan heb is eens spacecake gegeten (+nog iets anders erin gedraaid, wat weet ik niet).. niet dat het verkeerd ging, maar laat ons zeggen dat ik dat nooit meer wil meemaken.. twas een beetje vergelijkbaar met zat zijn, maar in die mate dat ge bijna niet meer beseft wat ge doet, alles rondom u hebt ge geen besef meer van, maar in tegenstelling tot zat zijn loopt ge wel nog steeds recht, redelijk freaky dus.. kheb nog nooit zo een droge keel gehad, en de dag erachter heb ik als een zombie rondgelopen :)

voor de rest niks, geef mij maar een goe pintje om zat te worden, sterke drank kan ook wel eens bij tijd, maar daar overdrijf ik nie in

ElBramo
7 mei 2007, 16:25
gelijk ge zelf zegt aan al die dingen die ge beschrijft waart ge gewoon aan het slecht gaan. Das bij drank even erg. Als ge al ff joints rookt hebt ge hier allemaal echt geen last van, ik heb vroeger 2à3 jaar gerookt en ben daarin 1 keer slecht gegaan en dat was net zoals gij beschrijft, alleen werd ik daarbij gek van de zon (het was zomer) en zei ik 2uur geen woord. Voor de rest heb ik in de tijd dat ik het deed van al die dingen nooit last gehad maar ben der wel mee gestopt omdat ik het haat om weinig controle te hebben over u eigen gedachten en gevoel waar ik toch vaak last van had.
True. Maar het was de combinatie van effecten die ik bij overmatig alcoholgebruik nog nooit gehad heb ze. Vooral uw luchtpijp verbranden is klote :p Wiet versterkt toch de huidige gemoedstoestand? Right?

Killstick
7 mei 2007, 16:32
.....

da zal wel beter gaan na nen tijd ^^ en idd als ge ni rookt voelde da pak meer. Kzou het al cker ni in de plakke zon doen of smorgens.

de enigste manier die ik al heb gevonden om van da gevoel vanachter in u keel af te komen is een warm/koud bong

TNT panic
7 mei 2007, 16:34
Als je al redelijk rap loopt bedoel je? Bij "HEEL" traag lopen gaat je hart toch niet 130 keer slaan zeker?
Bij die wiet ging men hart 130 terwijl ik aant ligge was omda ik slecht aan het gaan was(ik kreeg wat paniek van dat men hart zo snel ging).Bij alchol ging men hart ook veel sneller slaan ookal danste ik niet bij het danse ging hij ook weer nog sneller slaan.

multavici
7 mei 2007, 16:37
Drugs zou eigenlijk heel streng gecontroleerd moeten worden in plaats van te los. Een té liberaal drugsbeleid zou leiden tot een gedegenereerd volk dat zichzelf kapotsmoort en -spuit. Als het van mij afhing zou het enkel beschikbaar mogen zijn indien het noodzakelijk zou zijn op medisch vlak. En dat is het vooral in extreme noodgevallen. Drugs heeft vele mensenlevens al kapot kunnen maken en dat zal het nog veel doen als de overheid er een lakser beleid over maakt. Alcohol is nu wel sociaal geaccepteerd en al duizenden jaren gebruikt. Ik zou niet zeggen dat niemand meer alcohol mag drinken maar wél dat er strenger opgetreden mag worden tegen mensen die iemand dronken omvergereden hebben. Een verplichte aversietherapie zou volgens mij voor velen een uitweg zijn uit die vicieuze cirkel.

In echte Clockwork Orange stijl...

Ik ben het er wel mee eens dat er nultolerantie moet zijn op de weg, je brengt immers anderen in gevaar. Maar zolang je geen overlast geeft, mag je van mij nemen wat je wilt. Zelf gebruik ik niets van drugs, alleen heel soms eens een cocktail.

jma_
7 mei 2007, 16:44
Bij die wiet ging men hart 130 terwijl ik aant ligge was omda ik slecht aan het gaan was(ik kreeg wat paniek van dat men hart zo snel ging).
dat had ik ook bij diene cake, dat én een enorme droge keel/mond, kreeg er ook ffkes paniek..
chance dat ik nog maten meehad die dat al hadden meegemaakt en mij geruststelden

Reetman
7 mei 2007, 17:08
Hard-Drugs: 1X bollen, ma voelde mij er ni echt gerust bij, beetje angst voor dingen die verkeerd kunnen gaan. Ik ga zeker nog wel andere dingen proberen, maar dan alleen als ik volledig zelfverzekerd ben en op mijn gemak ben, dan en alleen dan

Soft-Drugs: Weed vond ik vroeger het einde, heb het vrij veel gedaan, ben er dan lang mee gestopt, en nu doe ik het terug een beetje, ma het spreekt mij totaal ni meer zo aan als vroeger. Waarschijnlijk ook omda ik nu precies ni meer op mijn gemak ben als ik gesmoord heb, iets wat ik vroeger totaal ni had. Kvoel mij tegenwoordig dan gelijk zo belachelijk, en zo van a shit mijn ogen, mensen zien da.

spray-bunny
7 mei 2007, 20:22
Idd. Je moet de rook echt een minuut in kunnen houden. En een grote bong is aangeraden, met een kleine waterpijp of joint bereik je ook het gewenste effect meestal niet.

¨$^µù^§èçà#&&²
8 mei 2007, 02:37
De overheid hoeft zich niet te moeien met de keuzes van haar burgers, zolang die keuzes niemands vrijheid ontnemen. Kortom, geen drugswetgeving is de beste drugswetgeving.

ng
8 mei 2007, 02:52
-Duizeligheid

Bwou op basis van één slechte ervaring drugs (alé wiet in uw geval) afschrijven is wat overdrijven.

Als ik er niks anders bij gebruik, dan heb ik zoiets nooit voor. Ik ervaar zelfs eens niet veel verschil, lichtjes zwevend in het kopje. Maar toch geen grover zaken.

Ik heb er wel al eens een slechte ervaring meegemaakt. In het begin was het leuk, zo een licht besef van wat er gebeurde op die fuif. Maar alles was veel zachter en de geluiden minder scherp.
Haast grappig, tot ik uiteindelijk neerging en terug tot bewustzijn kwam op de grond. Met een hoop bezorgde mensen rondom mij.
Daarna half uur (of langer, had toch geen besef van de tijd) buiten gezeten tegen de muur.

Nuja, dit alles kwam wel omdat ik medicamenten moest innemen voor mijn keel.
Weekend ervoor meer gerookt en gedronken en toen was ik perfect in orde.

cuda
8 mei 2007, 10:09
Idd. Je moet de rook echt een minuut in kunnen houden. En een grote bong is aangeraden, met een kleine waterpijp of joint bereik je ook het gewenste effect meestal niet.
plus je moet ook een constante vlam houden, zonder constante vlam erop worde gewoon maar loom

democracy02
8 mei 2007, 12:16
De overheid hoeft zich niet te moeien met de keuzes van haar burgers, zolang die keuzes niemands vrijheid ontnemen. Kortom, geen drugswetgeving is de beste drugswetgeving.
ik snap het voordeel aan zoiets,

maar moesten heroïne en cocaïne legaal zijn dan zou het aantal junkies in ons land waarschijnlijk binnen de kortste keren vertienvoudigen.
en bij heroïne- en cocaïneverslavingen is er niet zoiets meer als een "keuze van de burger" omda de verslaafde niet echt vrije wil meer heeft. :)

iemand ervaring met paddo's? Want ik lees soms wel op sommige site's hoe dat werkt, maar wil het wel eens van de mensen zelf horen. Lijkt me leuk om eens te doen
lees eens de vorige pagina's

idd, ik heb zonet gefietst op redelijk hoog niveau (net niet op maximum)
en m'n hartslag was 125à130 :)

Malkavian
8 mei 2007, 12:47
Wss ben ik ver de enige, maar ik drink al 5 jaar geen alchool, Heb nog nooit een sigaret gerookt en rond de rest loop ik met een boog voorbij.

Najade
8 mei 2007, 13:04
Why so?

Killstick
8 mei 2007, 13:33
[QUOTE=democracy02;8590579]ik snap het voordeel aan zoiets,

maar moesten heroïne en cocaïne legaal zijn dan zou het aantal junkies in ons land waarschijnlijk binnen de kortste keren vertienvoudigen.
en bij heroïne- en cocaïneverslavingen is er niet zoiets meer als een "keuze van de burger" omda de verslaafde niet echt vrije wil meer heeft. :)...[QUOTE]

Idd ma soms delen ze het toch in margi klasses in vb in Amerika waar ze Marihuana in de zelfde klasse zetten als cocaine en heroine. ( http://youtube.com/watch?v=kz7ADx-Oj30 )

Iets waar je toch een tijdje over doet om op te smoren, het effect niet lang duurt, niet fysiek verslavend is, ze niet zomaar in uwen drank ofzo kunnen doen,.... in dezelfde klasse als heroine vind ik er wel over

Malkavian
8 mei 2007, 14:05
Why so?

Waarom? of vraag je dat niet aan mij?

Najade
8 mei 2007, 14:28
Uhuh, ben nieuwsgierig naar uw beweegredenen en vooral op vlak van alcoholconsumatie.

Malkavian
8 mei 2007, 14:41
Uhuh, ben nieuwsgierig naar uw beweegredenen en vooral op vlak van alcoholconsumatie.
Ik ben boeddhistisch ingesteld
Maw ik probeer mijn geest zo zuiver mogelijk te houde
(mensen die me kennen weten dat da al moeilijk genoeg is)
In het boeddhisme is een van de "regels" dat men geen middel mag gebruiken die de helderheid van de geest bezoedelen.
maw Alchool, Drugs, Sigaretten (laatstste geest als verslavend)

Alchool drink ik zo'n 6-7 jaar niet meer (ff na getelt en tis er dus meer dan 5)

Wilt dat zeggen dat ik nen saaie peet ben?

1 (http://sinnekloas.be/userfotos/65331.jpg), 2 (http://www.fantafoto.be/NL/details2.php?f=15193), 3 (http://sinnekloas.be/userfotos/63457.jpg)

Ik denk het niet :) Meestal is dat dan de gedachte die erbij hoort.
Ge drinkt nie? Dus ge amuseerd je niet.
Nee kzeg niet dat jij zo dacht ;)

gewoon kheb het niet nodig en ik mis het niet.
Buiten dan nen Guiness, maar das de smaak van het bier dat me vooral aanstond.

Kheb vroeger zat geweest, nooit echt veel en nooit echt schijte scheef.
gewoon goe gedronken, nadeel was ik viel int slaap :D
Dus ja dan heb ge er ook nie veel aan :D

Najade
8 mei 2007, 14:58
Goh ja, als je je tot drugs en alcohol moet wenden omdat je het nodig hebt, ben je sowieso niet al te slim bezig imo.
Al kan ik me wel voorstellen dat het bij sommige mensen handig is dat er bepaalde remmingen worden weggenomen, omdat ze zich dan pas kunnen amuseren. (Nee, niet ik).
In dat opzicht kan je het dan ook bekijken als zowel geestensbedwelmend als -verruimend of verbredend denk ik.
Maar toch mooi initiatief. Je hebt idd niets nodig om je uit te leven, en als pure mens leven is een mooi doel.

Ik zal er mijn glaasje wijn niet voor laten, want ik drink dat graag, maar ik wil gerust eens op uw pogingen toasten :)

Malkavian
8 mei 2007, 15:04
Goh ja, als je je tot drugs en alcohol moet wenden omdat je het nodig hebt, ben je sowieso niet al te slim bezig imo.
Al kan ik me wel voorstellen dat het bij sommige mensen handig is dat er bepaalde remmingen worden weggenomen, omdat ze zich dan pas kunnen amuseren. (Nee, niet ik).
In dat opzicht kan je het dan ook bekijken als zowel geestensbedwelmend als -verruimend of verbredend denk ik.
Maar toch mooi initiatief. Je hebt idd niets nodig om je uit te leven, en als pure mens leven is een mooi doel.

Ik zal er mijn glaasje wijn niet voor laten, want ik drink dat graag, maar ik wil gerust eens op uw pogingen toasten :)

hehehe :) Schol :)

Yorn!
8 mei 2007, 19:02
Nu nog af en toe een jointje. Met af en toe bedoel ik dus 2 keer ongeveer per maand, bij gelegenheid, hangt er vanaf met wie ik wegga enzo. Maar koop zelf niets meer.

Tot vorig jaar was het meerdere keren tussen de middagen in school, en er gingen nog al wat euro's aan door in de weekends.

Anoniem04
8 mei 2007, 19:05
Niet gerookt/geen alcohol gebruikt.

Ik hou het liever zo.

¨$^µù^§èçà#&&²
9 mei 2007, 20:27

Waarom denk je dat? Kan je dat ook staven?

J-man
9 mei 2007, 20:30
Af en toe eentje roken maja bij de grens wonen :p
En toch redelijk veel bier

democracy02
9 mei 2007, 21:47
Waarom denk je dat? Kan je dat ook staven?

Voorbeeld #1:
-------------
Als cocaïne bvb. legaal zou zijn, dan kunnen dealers zonder de wet te overtreden mensen samples cocaïne aanbieden.

Ze zullen het ongetwijfeld leuk vinden, en de kans is groot dat ze terug komen.
Voor da ze het weten hangen ze er veel geld aan, wordt de dealer rijk en zakken de gebruikers dieper in hun verslaving.

Voorbeeld #2:
--------------
Als het legaal zou zijn, zou het waarschijnlijk ook goedkoper zijn en of makkelijker om aan te raken.
Dit zou ervoor zorgen dat mensen vlugger in contact komen ermee en het vlugger gaan gebruiken..
Van één keer komt een paar keer, en van een paar keer komt teveel.

-----------------------------

Maar goed, mss heb je wel gelijk hoor!
Maar als we van vandaag op morgen heroine of coke legalizeren zie ik het toch nie goe aflopen.
De mensen zijn er echt nog nie klaar voor :p

EternalSilence
9 mei 2007, 21:55
Nee, ik ben er tegen en wil het ook niet proberen

duh, ik heb da nie nodig :p
dat alle andere mensen af en toe eens een jointje smoren, stoort mij niet, maar ze moeten zeker geen aansteken bij mij in de buurt, of ik smijt die joint in de grond.

ze doen wat ze wil in hun leven he, maar moeten andere mensen daar niet mee gaan irriteren

democracy02
9 mei 2007, 22:21
duh, ik heb da nie nodig :p
dat alle andere mensen af en toe eens een jointje smoren, stoort mij niet, maar ze moeten zeker geen aansteken bij mij in de buurt, of ik smijt die joint in de grond.

ze doen wat ze wil in hun leven he, maar moeten andere mensen daar niet mee gaan irriteren
ik hoop dat je dat ook doet met gewone sigaretten dan, want anders ben je hypocriet bezig

rook = rook

Avondland
9 mei 2007, 22:50

Man, bij jij een ultraliberaal ofzo? De staat dient haar burgers te vrijwaren van zelfvernietiging. Het verzetten van een 10-tal pinten op een vrijdagavond is onschuldig maar het plaatsen van een paar spuiten cocaïne zou dus volgens jou maar perfect kunnen, ook al betaalt die persoon zich blauw aan die spullen en verzinkt hij in een neerwaardse spiraal?

Ali_
9 mei 2007, 22:57
Man, bij jij een ultraliberaal ofzo? De staat dient haar burgers te vrijwaren van zelfvernietiging. Het verzetten van een 10-tal pinten op een vrijdagavond is onschuldig maar het plaatsen van een paar spuiten cocaïne zou dus volgens jou maar perfect kunnen, ook al betaalt die persoon zich blauw aan die spullen en verzinkt hij in een neerwaardse spiraal?

Ge doet wat ge zelf wilt ja, ultraliberaal :p

de staat gaat nu eens juist niet vertellen wat ik in mijn lijf zal spuiten en wat niet. alsof restricties gaan helpen ;)

Akai
9 mei 2007, 23:08

cocaine spuiten? :crazy:

OT: alcohol, (roken) en int weekend een paar jointjes is wel leuk.

wrm? zonder gaat ook natuurlijk, ma het wordt gewoon -nog- leuker met. :woohoo:

[deleted]
9 mei 2007, 23:14
[deleted]

El Di@bLo
9 mei 2007, 23:28
Waar staat de optie:
"Nog nooit drugs gebruikt maar ik ben er ook niet tegen."

Ikzelf drink enkel alcohol, nog nooit andere drugs gebruikt.
Maar ik ben niet tegen andere drugs, je moet zelf maar als persoon slim genoeg zijn om je eigen grenzen te kennen of stellen.

democracy02
9 mei 2007, 23:39
en daarbij is cocaine per definitie ook niet perse verslavend, cocaine verdooft u gewoont.
vertel dat eens aan mijn junkie-vrienden :p

Avondland
9 mei 2007, 23:40
Er zijn weinig mensen die normaal omkunnen met harddrugs. Velen zijn daardoor in een neerwaardse spiraal terecht gekomen. En dan zou de staat zich daar niet meer om moeten bekommeren? Ik zeg niet dat de staat alles moet zeggen wat een persoon moet doen maar bij harddrugs zou dat toch wel anders moeten liggen. En ja, het was een stomme fout om bij cocaïne 'spuiten' te typen ipv. snuiven. Heroïne is om te spuiten dacht ik. Maakt eigenlijk niet uit, beide harddrugs zijn gevaarlijk. Zeker als ze niet zuiver genoeg zijn, en dat zijn ze meestal niet. Zelfde met XTC. Zuivere XTC zou helemaal niet zoveel kwaad doen maar de meeste pilletjes zijn onzuiver.

democracy02
9 mei 2007, 23:44
cocaïne kan heus wel worden gespoten hoor, maar in het junkie milieu wordt het meest van al gesnoven of gerookt denk ik.

eigelijk zou het nie moeten uitmaken wa een ander in zijn lichaam eet/drinkt/rookt/spuit
maar junkies hebben nogal de neiging andere mensen te bestelen/aan te vallen om aan geld te raken.

daarom is het geen slecht idee dat vadertje staat niet te laks wordt omtrend drugs :p

¨$^µù^§èçà#&&²
10 mei 2007, 02:24

Wat is juist het verschil tussen een lijntje en tien pinten? En nou ja, ultraliberaal... zeg maar libertair (http://en.wikipedia.org/wiki/Libertarianism). Was dat als aanval bedoeld?

Er zijn weinig mensen die normaal omkunnen met harddrugs.

De overgrote meerderheid gebruikt het niet eens, wat mijns inziens toch een redelijk normale omgang is met harddrugs. Ik vind niet de staat iets moet verbieden om een kleine minderheid te beschermen, want van die kleine minderheid die het gebruikt is er slechts een fractie die het dan ook nog eens misbruikt.

Drugsgebruik is geen sociaal probleem, drugsmisbruik is dat wel, maar daarom een repressiebeleid voeren vind ik nogal té.

Het is niet dat als drugs gelegaliseerd worden dat iedereen gaat beginnen spuiten en snuiven he, ik zou dat alleszins niet doen en ik weet zeker dat bijvoorbeeld jij dat ook niet zou gaan doen. Degenen die dat wél zouden doen, die doen het waarschijnlijk nu ook al.

Als (jaja, als, want ik ben eerder tegen druggebruik) ik nou af en toe een lijntje zou snuiven en daarmee niemand lastig val, moet ik dan de cel in? En als de overgrote meerderheid van de mensen die cocaïne gebruiken net als mij niemand lastig vallen, moet de overheid dan toch een repressiebeleid inzake cocaïne voeren? Is het niet aan de burgers zelf om te beslissen of zij het risico willen nemen? Waarom betuttelt de overheid de mensen zo (zie sig), de overheid bestaat toch zelf óók uit mensen... Zijn die mensen dan beter dan de gewone burgers??

En die tweede, vetgedrukte als, laat dat nou toevallig iets zijn dat al meermaals bewezen is zeg!

Pestilence_007
10 mei 2007, 10:20
Bewijst al goed genoeg da gij niet weet waar je over spreekt. Ervaring met drugs?

Als m'n 10 pinten kan drinken, zou men ferm aangeschoten zijn of ferm zat zijn, da's allemaal geen probleem ..
MAar een joint? WOW, da's een probleem, want wij freaken daarvan, wij gaan mensen in elkaar slaan en we gaan roze olifantjes zien :ironic:
Jezus man, ik reageeer nog veel beter als ik keistoned ben dan dat ik nog lichtjes zat ben.

Cocaine spuite wel nie echt hé .. en daarbij is cocaine per definitie ook niet perse verslavend, cocaine verdooft u gewoont. Heroine is iets anders.

True ik prefereer men toetjes boven een paar pinten (al blijf ik bij die heilige combinatie van bier en cannabis)... mijn lichaam is 'in rust', mijn geest bevrijd van elke zorg of ongemak, mijn fantasie slaagt op hol en muziek die letterlijk door men lichaam danst...

Maar ik blijf erbij: liever paffende mensen dan zuipende mensen, kheb echt nog amper problemen gehad met drugsgebruikers in tegenstelling tot alcohol (ken u grenzen gvd!). mor zoals hierboven aangehaald .. 'ohnee die smoort, das ne junkie, zonder leven en blablabla' .. leuk ze zo in een kotje gestoken worden, daarentegen ben'k zowa zeker da mijn leven er 10 keer rooskleuriger uitziet dan de mensen rondom mij. Ik sta elke dag op zonder zorgen, heb een zalig thuis, geen financiele problemen, geen problemen op school (buiten da'k lui zen :p),liefde, vrienden genoeg... kdenk ni da ieder da kan zeggen...

En coke IS verslavend, al houdt ge uw verslavingen zelf onder controle.. zo drink en paf ik niet in de week buiten op woensdag eens als'k weg ben of speciale gelegenheid...ik keur harddrugs niet goed, maar als men maten het doen, weten ze da ik er sta om ze opt been te houden.. (iemand moet wa verantwoordelijkheid pakke eh :d)

en verschil tussen een lijntje en 10 pinten? = minder geld kwijt, nuchter like hell, actief en de volgende dag ne evenharde koppijn... liever ne BOB chauffeur op speed,coke,xtc dan op alcohol

en overheid MOET gewoon een antidrugsbeleid vormen al moet'k zegge da belgie echt MEGAlaks is, alles te verkrijgen en nog snel ook!

0m3g4
10 mei 2007, 11:45
Waar staat de optie:
"Nog nooit drugs gebruikt maar ik ben er ook niet tegen."

Ikzelf drink enkel alcohol, nog nooit andere drugs gebruikt.
Maar ik ben niet tegen andere drugs, je moet zelf maar als persoon slim genoeg zijn om je eigen grenzen te kennen of stellen.

here here :niceone:

Morre1977
10 mei 2007, 12:19
In de tijd dat we naar discotheken gingen alles gedaan, behalve heroine. praktisch elke week (al dan niet afwisselend of samen) vloeibare, bollen, coke, speed en weed. Tot ik er geestelijk en lichamelijk van begon af te zien. ( ticks krijgen, achterdochtig, etc ... ) niet hevig maar je merkte dat de drugs je aan het veranderen was. Toen maar stillekes mee gestopt :)

Wel nooit de neiging gehad van ik moet da hebben, ik ben verslaafd daaraan, nee dat niet ... het was gewoon leuk om met vrienden samen een gans weekend door te brengen. Je werd er zo lekker verliefd door, muziek klonk zoveel malen leuker, je kon een track op 10 verschillende manieren horen etc ...

mja, nu weet ik wel beter. die ticks hebben nog lang geduurd, verdwijnen maar stillekes

stimpy13
10 mei 2007, 19:41
ik ben daar mee gestopt voor men lief, en kheb er nog geene second spijt van gehad dak gestopt zen me die klodden ;)

CP-RB2H
10 mei 2007, 23:06
Cocaine spuite wel nie echt hé .. en daarbij is cocaine per definitie ook niet perse verslavend, cocaine verdooft u gewoont. Heroine is iets anders.

Als er iets is wat enorm verslavend is, dan is het toch wel coke...

Darius Craven
10 mei 2007, 23:20
Tegenwoordig geheelonthouder ( Geen alcohol, geen drugs, geen sigaretten, wel seks ;) )

Vroeger:

Sigaretten: 3 jaar, vond het duur en het stonk vreselijk, ene dag op de andere gestopt en 4 jaar al niemeer aangeraakt. Was vooral voor de show en gezelligheid.

Joints: Enkele keren geprobeerd, maar werd er zo sloom als iets van.

Alcohol: Met de liters, kon heel goed zuipen tot ik een keer serieus scheef ben gegaan in Parijs. En sindsdien gestopt.

Speed: Tja, éénmalig met goeie cijfers voor L.O. tot gevolg :D

Denk dat da het zowat is... Rest boeide me niet...

democracy02
10 mei 2007, 23:43
Speed: Tja, éénmalig met goeie cijfers voor L.O. tot gevolg :D
heel gevaarlijk eigelijk... want op speed merk je de grenzen van uw lichaam niet meer.
je kan je hartslag opvoeren tot een tempo dat schadelijk is voor je hart, omdat je lichaam er niet voor getraind is.

kan permanente schade of zelfs dood tot gevolg hebben :p

Darius Craven
10 mei 2007, 23:44
heel gevaarlijk eigelijk... want op speed merk je de grenzen van uw lichaam niet meer.
je kan je hartslag opvoeren tot een tempo dat schadelijk is voor je hart, omdat je lichaam er niet voor getraind is.

kan permanente schade of zelfs dood tot gevolg hebben :p

Is al een aantal jaren geleden, ma kben er de dagen erna niet goed van geweest... Ma het klopt volledig wat je zegt... Je spierstelsel en longen raken compleet in de war, en slapen is ook nie direct het 1e waar je aan denkt...

spray-bunny
12 mei 2007, 18:27
Als er iets is wat enorm verslavend is, dan is het toch wel coke...
Ik vind dat je geen algemene graad van mogelijke verslaving kunt zetten op een product. Dat hangt gewoon volledig af van persoon tot persoon en is dus subjectief. Afhankelijk van wat je zoekt en vindt in een drug zal je sneller verslaafd raken aan de ene dan aan de andere.