PDA

Volledige versie bekijken : Kleding passen

Akiraprise
15 april 2007, 20:54
Als jullie gaan shoppen passen jullie de kleding dan ook in de shop voordat je ze koopt?

Wat ik haat, als jonge zijnde, is dat passen van de kleding.. noem me gerust ijdel omdat mijn haar dan voor de rest van de dag door de war raakt maar ik heb er zo'n hekel aan dan denk je iets leuks te vinden en dan ga je het passen en dan blijkt het toch minder leuk te zijn..

En na zo'n 3 pas failures op een rij word ik toch echt chagrijning..

Hebben de mannen hier ook last van? En what about de vrouwen?

exploder
15 april 2007, 20:57
Da's alleen lastig als het ECHT warm is in die winkel.

Je haar... hm ja da lag je gewoon weer goed e, er zijn toch spiegels in paskotje? :p

Gentille
15 april 2007, 21:02
Ja ik haat dat ook. Vroeger als ik met mijn moeder naar de winkel moest. Was me dat een hel. " En doe dit eens aan" " en pas dat eens". Tientallen keren veranderen van shirt en broek :angry:. Nu ga ik een winkel binnen kijk wat rond neem de kleren die ik wil, ik pas die en ben weer weg. Allemaal in ijltempo :p

Suphafly
15 april 2007, 21:06
ik pas het om te zien of het mij staat
ik doe het voor plezier en 95% van mijn klerne komt toch uit dezlefde winkel :p

dendaak
15 april 2007, 21:14
Pffik zie da meestal direct das zo van XXL ja da moet ik hebbe, en da past zowiso... :)

Is dit niet meer kledij topic?

Arifiene
16 april 2007, 08:48
broeken enzo pas ik, topjes meestal niet, ik kan men maat er blindelings uitpikken :)

Slaxz
16 april 2007, 08:57
bwo passen op zicht vind ik nie erg, zolang dat het maar kleren zijn dak zelf gekozen heb. maar als het met zo'n verkoopster is die 1001 dingen komt brengen en dan zegt van "oh das schoon" en "daar staade echt goe mee" dan is de goesting rap over :sop:
ik HAAT verkoopsters :p

Shyheim
16 april 2007, 09:00
huh, ik pas altijd dingen die ik wil kopen. ksnap ni wa daar mis mee is om "heterosexuele redenen". koopte liever iets da een paar maten te groot is ofzo?

Simonn
16 april 2007, 09:06
Als jullie gaan shoppen passen jullie de kleding dan ook in de shop voordat je ze koopt?

Wat ik haat, als jonge zijnde, is dat passen van de kleding.. noem me gerust ijdel omdat mijn haar dan voor de rest van de dag door de war raakt maar ik heb er zo'n hekel aan dan denk je iets leuks te vinden en dan ga je het passen en dan blijkt het toch minder leuk te zijn..

En na zo'n 3 pas failures op een rij wordt ik toch echt chagrijning..

Hebben de mannen hier ook last van? En what about de vrouwen?

:eek:

ot: Ik pas kledij die ik wil kopen, anders is het hoogstwaarschijnlijk toch een miskoop.

RaDa
16 april 2007, 09:09
100 dingen passen om er dan 10 te kopen :)

Ge moet toch iets doen om uwen tijd te passeren e.

The_Pacifist
16 april 2007, 09:21
nee, daar hebk nu is gene last van..
ma ik vind shoppe voor kleren wel tof :x

JackM
16 april 2007, 09:50
nee, daar hebk nu is gene last van..
ma ik vind shoppe voor kleren wel tof :x

² als men zus nie mee wil is da fun, anders is da hel!

Cazzz
16 april 2007, 10:20
Ik pas die meestal ook ni, khou een broek is voor mijn benen of een shirt voor mijn lichaam en kzie ofda wa past. Soms komde thuis me een te strakke broek of een te kleine t-shirt ma ja.. Ik zit ni graag lang in kledij winkels hoewel ik toch veel kledij koop :p

Killer Queen
16 april 2007, 13:12
Er zijn wel dingen die ik blindelings zou kunnen kopen,
maar 't is toch vaker zo dat dat wat ik mooi vind me niet altijd gaat.

Als je iets aanhebt zie je ook vaak dingen die je zo niet kan weten.
Bijvoorbeeld broek die met een 'teut' staat, niet genoeg plek voor je schouders in een shirt ...
Ik heb ook graag kleding die m'n vormen accntueert,
strakke kleding met andere woorden.
Daar is de grens tussen pasend en niet passend al beperkter.
Nieuwe mode of gewoon eens andere dingen dan je gewone stijl proberen is ook altijd een aanpassing.
Misschien ook een gebrek aan inzicht, 'k weet niet :p

Moest ik een jongen zijn en 'flodder' / losse kleding dragen zou ik het mij ook niet allemaal zo aantrekken.

ChfZ | Hanky
16 april 2007, 13:18
broeken enzo pas ik, topjes meestal niet, ik kan men maat er blindelings uitpikken :)

En uwe vriend is daar mee oké?

Die van ons moet alles passe zenne :p, anders is't winkele nimer zo leuk :|

Thalia
16 april 2007, 14:09
Ik pas nooit niets, de enige dingen die ik zou moeten passen zijn broeken, maar die draag ik nooit. Ondertussen weet ik wel al hoe mijn lichaam is ^^

Delirium
16 april 2007, 14:40
Ik pas vrijwel alles voor ik het koop. Ik check toch liever eens of het goed valt en makkelijk zit. Als je steeds kleren van hetzelfde merk koopt weet na een tijd wel ongeveer welke maat je moet nemen.

RaDa
16 april 2007, 15:15
Ik heb ook graag kleding die m'n vormen accntueert,
strakke kleding met andere woorden.

kdoe da ook ze :woohoo:

TheCrow7
16 april 2007, 15:43
ik HAAT verkoopsters :p

Mjah, als het zo van die lekkere verkoopstertjes zijn die je daarachter in het pashokje eens.... *fantaseer fantaseer*

Darks
16 april 2007, 16:08
Valt wel mee. Echter, als mijn moeder mee is... Amai. (2x per jaar gaat ze mee dan moet zij betalen) Ik weet altijd direct wat ik wil. Dit en dat en dat, na 5 min heb ik gezien en gekozen en wil ik gaan passen. En dan komt mijn ma af: "Jama kijk es hier das toch ook mooi? Of dat hier! En daar zijt ge nog niet geweest in die hoek. En wat hebt ge nu weer vast dat past toch niet bijeen? " Om gek van te worden...

Pashokjes zelf valt wel mee. Behalve als het erg warm is en/of veel volk. Niet echt plezant als ze voor uw kotteke staan te wachten.

prutseke
16 april 2007, 16:40
daarnet weeste shoppe een 20tal dingen gepast en nix gekocht! kverveelde me en das een goed middelke om uwen tijd te verdrijven :)

dendaak
16 april 2007, 16:41
Pashokjes zelf valt wel mee. Behalve als het erg warm is en/of veel volk. Niet echt plezant als ze voor uw kotteke staan te wachten.

Loop ik gewoon die winkel buiten... het moet vooruit gaan bij mij.

Arifiene
16 april 2007, 16:50
En uwe vriend is daar mee oké?

Die van ons moet alles passe zenne :p, anders is't winkele nimer zo leuk :|

die is al lang blij als hij naar buiten mag :p

hybrid
16 april 2007, 16:55
Broeken zoizo,vestjes en truien zijn snel gepast en tshirt lukt wel op zicht, khaat passen als er een heel rij volk sta of superwarm

TheCrow7
16 april 2007, 17:11
Broeken zoizo

Is dat een merk, die zoizo ? :p

Als je je maten kent kan je veel kledingstukken blind kopen.

Ali_
16 april 2007, 17:19
Broeken zoizo,vestjes en truien zijn snel gepast en tshirt lukt wel op zicht, khaat passen als er een heel rij volk sta of superwarm

Bij mij just hetzelfde,

ahja, schoenen pas ik ook wel eens, want mijn maat verschilt van schoen tot schoen :p 44/45

Lon$daLe
16 april 2007, 18:26
vroeger altijd met mn moeder nieuw broeken en zo gaan kopen , je wist wat je zelf wou , je past het , het zit goed , en dan u ma 200 keer " wilde geen ander kleurke " " zeker dat ze past " " ik zie da model nie graag "

blablabla :p

Gentille
16 april 2007, 18:27
vroeger altijd met mn moeder nieuw broeken en zo gaan kopen , je wist wat je zelf wou , je past het , het zit goed , en dan u ma 200 keer " wilde geen ander kleurke " " zeker dat ze past " " ik zie da model nie graag "

blablabla :p

dat klinkt idd heel bekend in de oren :x

Tha_nOn
16 april 2007, 18:35
passen is verschrikkelijk, allé valt wel te zien natuurlijk:p als de kledij dan goed zit enal, is da niet zo erg, maar als het zo veel te warm is in die pashokjes (vaak) en als ge van al die kleren die ge past uiteindelijk niets ziet zitten
ik word er rap ambetant van ze:p

russian
16 april 2007, 18:45
Ik ken m'n maten afhankelijk van het merk (veelal 32-34 in jeans bij merk A, bij merk B 30-34 etc lol). En passen mjah: enkel in winkels met een airco in de pashokjes en voldoende ruimte.

hybrid
16 april 2007, 19:21
Is dat een merk, die zoizo ? :p

Als je je maten kent kan je veel kledingstukken blind kopen.

nee ik koop gewoon nooit een broek zonder da ik ze pas ge hebt altijd wel iets van probleme vind ik met de maten en lengtes.

Bij mij just hetzelfde,

ahja, schoenen pas ik ook wel eens, want mijn maat verschilt van schoen tot schoen :p 44/45

Ja schoenen ook altijd, kwil wel zien hoe ze staan en maten verschillen idd.

Atrox
17 april 2007, 10:53
Ik ben verplicht om alles te passen, kheb nogal een moeilijke lijn heb door rug die niet 100% recht is en "omgekeerde driehoek" vant zwemmen. Dit tot resulaat da het vanachter mijn rug meestal uitsteekt ...

En dan passen sommige merken mij wel, sommige niet.
Mexx bv past mij dus nooit of bijna nooit :x

hybrid
17 april 2007, 12:24
omgekeerde driehoek? hebde daar ne foto van :D

Shyheim
17 april 2007, 12:50

http://images.google.be/images?client=firefox-a&channel=s&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&hl=nl&q=omgekeerde+driehoek&btnG=Afbeeldingen+zoeken&gbv=2

lol ik ben grappig

Er zijn wel dingen die ik blindelings zou kunnen kopen,
maar 't is toch vaker zo dat dat wat ik mooi vind me niet altijd gaat.

voila quoi. heb zo ne pull gepast grijs me geel gestreept, was supermooi. ma da gaat mij ni echt af. daarentegen groen donkergroen gestreept, of bruin-donkergrijs = booya. :)

Atrox
17 april 2007, 13:29

Ja, zo noeme ze da hier in de volksmond :)

Wilt gewoon zeggen dat ge breder vanboven (schouders) zijt en smaller vanonder. Een omgekeerde driehoek dus :p
Is typisch voor zwemmers :)
Vrij irritant voor als ge kleren gaat passen, aangezien de meeste kleren gewoon recht af zijn ...

btw: lees bredER btw, want ik ben nog altijd ne smalle :p

VinceFeet
17 april 2007, 13:35
Ik winkel graag, op één voorwaarde, en dat is dat ik goed uitgeslapen moet zijn. Als ik moe ben word ik daar echt gek van hé, door de winkelstraten slenteren en kleding passen... hel! Maar ik pas wel altijd alles (lees: broeken, schoenen, T-shirts, truien) omdat het goed moet zitten. Het moet ook een zicht zijn maar het belangrijkste is dat het goed aan m'n lijf zit.

Met m'n moeder winkelen is niet zo leuk aangezien wij een totaal andere smaak hebben, met mijn zusters daarentegen kan ik goed winkelen. Zij weten wat ik graag zien en weten dus op voorhand dat ze de strakke merkkledij mogen laten hangen waar ze hangt. :p

Met vriendinnen gaan winkelen is nog leuker, zeker als ze lingerie ofzo nodig hebben. Bij m'n goede vriendinnen mag ik meestal wel mee in 't pashokje en dan ziet deze vrijgezel ook nog is een tiet van dichtbij hé.

Killer Queen
17 april 2007, 13:54
Hm, vandaag stond er in HLN dat sommige ketens hun klanten bedriegen door kleinere maatcijfers te plakken op kleding.
Dus klanten denken dat ze 38 hebben maar eigenlijk met een 40 zitten bijvoorbeeld.
Maar het artikel komt maar niet online precies.

Anyway, dat had ik al langer door hoor. Vorige week nog een short maat 34 gekocht, right.

Arifiene
17 april 2007, 14:46
Hm, vandaag stond er in HLN dat sommige ketens hun klanten bedriegen door kleinere maatcijfers te plakken op kleding.
Dus klanten denken dat ze 38 hebben maar eigenlijk met een 40 zitten bijvoorbeeld.
Maar het artikel komt maar niet online precies.

Anyway, dat had ik al langer door hoor. Vorige week nog een short maat 34 gekocht, right.

tuurlijk :)
soms ook omgekeerd ze=> een bikini in de h&m, onderste stukje maat 34, bovenstukje maat 42, yeah right :s
of zoals men vriendin (die normaal een 38 heeft) => in de clockhouse een jeans passen => een 44 (en OH ja, ze was BOOS :p)

hybrid
17 april 2007, 16:06
Wijven.... zolang het geen giant ass is boeit het ni welk etiketje erop hangt.

EagleEye
17 april 2007, 16:18
Ik pas enkel broeken, omdat die maten nogal verschillen per merk naar mijn ervaring, en soms zelfs binnen hetzelfde merk (wtf@ die broeken van de WE).... En schoenen natuurlijk :unsure: De rest is gewoon een L zoeken en meenemen :p

Preske
17 april 2007, 16:43
buiten het feit dat sommige ketens effectief hun klanten bedriegen, kan het zijn dat die kledingstukken niet de belgische maten gebruiken.

als ik mij goed herinner zijn zowel de duitse als spaanse maten verschillend.

en dat is de reden waarom ge niet van de grond geraakt

TheCrow7
17 april 2007, 16:54
Bij m'n goede vriendinnen mag ik meestal wel mee in 't pashokje en dan ziet deze vrijgezel ook nog is een tiet van dichtbij hé.

What's the point in seeing them if you can't bite them.

Arifiene
17 april 2007, 16:55

nee, maar het zou wel handiger zijn als uw maat van de eerste keer klopt, en ge geen 5 maten achter elkaar moet passen :p

TheCrow7
17 april 2007, 16:59
nee, maar het zou wel handiger zijn als uw maat van de eerste keer klopt, en ge geen 5 maten achter elkaar moet passen :p

Verborgen truukje om je langer in hun winkel te houden in de hoop nog meer spullen te kunnen verkopen ?

Atrox
17 april 2007, 17:20

Wrom zetten ze daar een verkeerde maat op? Alst nie past, dan koopt ge da toch nie? :x

*edit* da hierboven zou wel eens kunne kloppe :p

hybrid
17 april 2007, 17:29
of juist ni, dan zijt ge een halfuur bezig de juiste broek te passen en zijt ge het al kotsbeu da ge het aftrapt en nix anders meer koopt.

Alola
17 april 2007, 19:19
Ik haat winkelen... Doe dat dus 1 keer per jaar, en dan pas ik alles wat mij ook maar een klein beetje aanstaat (in de praktijk: vier maten per broek meenemen naar de paskotjes... twee maten bij bovenstukjes... en dan koop je vier jurkjes terwijl het alweer herfst is :p).
Maar ik zie ook totaal niet wat bij elkaar past en zo (ooit al iemand dat aan jou horen vragen als je zelf aan't passen bent? dat zal ik dus wel geweest zijn), zou eigenlijk dringend eens op zoek moeten naar iemand die wel graag winkelt en nog stijl heeft ook.

Huasheng
18 april 2007, 12:13
Ik ga zelden winkelen (al dan niet alleen).
Als ik dan eens ga winkelen, dan pas ik alles.

Flipkikker
18 april 2007, 12:21
Ik haat winkelen... Doe dat dus 1 keer per jaar, en dan pas ik alles wat mij ook maar een klein beetje aanstaat (in de praktijk: vier maten per broek meenemen naar de paskotjes... twee maten bij bovenstukjes... en dan koop je vier jurkjes terwijl het alweer herfst is :p).
Maar ik zie ook totaal niet wat bij elkaar past en zo (ooit al iemand dat aan jou horen vragen als je zelf aan't passen bent? dat zal ik dus wel geweest zijn), zou eigenlijk dringend eens op zoek moeten naar iemand die wel graag winkelt en nog stijl heeft ook.

Aha, nog iemand van A'pen :]
Pick me pick me :woohoo:

:unsure:

Ik winkel best wel graag eigenlijk :)
Meestal ga ik gericht naar een paar winkels, en pas ik meerdere modellekes. Als er nix schoon/goed tussenzit ga ik gewoon naar de volgende winkel, of pas ik nog meer kleren... ^^
Ik durf wel eens alleen te shoppen, maar het is leuker als er iemand mee is natuurlijk...

GhO$T
18 april 2007, 13:50
Ik pas ook alles, maar enkel omdat het moet hoor, niet uit plezier :p.
Meestal weet ik toch niet welke maat juist te nemen en maten schelen ook veel van merk tot merk.
En kweet ook nooit wat ik wil van kleren, dus meestal 1x de rekken rondlopen, alles meepakken wat mij mogelijks zou kunnen aanstaan en dan zien wat er past.

Ik haat vooral drukke winkels & winkels waar je constant lastig gevallen wordt door overijverige verkoopsters, niks meer enerverend dan dat gewoon. Zolang het rustig & niet te warm is kan dat allemaal nog gaan (als het voor nie te lang is).

Met wie gaan jullie eigenlijk gaan winkelen? Met jezelf of neem je nog iemand anders mee ook?
Ik meestal met ma/zus, alleen is ook maar alleen en kheb altijd bevestiging nodig van iemand voordat ik het durf kopen :p.

Flipkikker
18 april 2007, 14:19
Ik pas ook alles, maar enkel omdat het moet hoor, niet uit plezier :p.
Meestal weet ik toch niet welke maat juist te nemen en maten schelen ook veel van merk tot merk.
En kweet ook nooit wat ik wil van kleren, dus meestal 1x de rekken rondlopen, alles meepakken wat mij mogelijks zou kunnen aanstaan en dan zien wat er past.

Ik haat vooral drukke winkels & winkels waar je constant lastig gevallen wordt door overijverige verkoopsters, niks meer enerverend dan dat gewoon. Zolang het rustig & niet te warm is kan dat allemaal nog gaan (als het voor nie te lang is).

Met wie gaan jullie eigenlijk gaan winkelen? Met jezelf of neem je nog iemand anders mee ook?
Ik meestal met ma/zus, alleen is ook maar alleen en kheb altijd bevestiging nodig van iemand voordat ik het durf kopen :p.

Bwah, lastiggevallen :)
Meestal sla ik der een praatje mee, bij mij is het zelfs al zo erg dat ik sommige verkopers/verkoopsters persoonlijk ken en er al eens een stapke mee ga doen :D (voordat ik er ging winkelen kende ik hen dus niet)

Project Zero
18 april 2007, 14:49
Hm ik winkel op zich eigenlijk wel graag, vooral als mijn ma betaalt :D

Maar wat ik echt haat is van die opdringerige verkopers (of verkoopsters) die bij u paskotje blijven staan en u telkens vanalles anders aansmeren, ARGH..

"Kan ik u misschien helpen?" Ne vriendelijke "Nee, dank u" krijgen ze dan en toch slagen ze er dan in om na 10 minuten u toch weer lastig te vallen met vanalles! Ik koop liever op mn gemak, met mn vriendin ofzo.

En idd, zomer is een fucking hell als het op kleren passen aankomt, dan plakt alles, JUK!