PDA

Volledige versie bekijken : Welk land heeft het lekkerste eten?

Rivers
12 april 2007, 19:33
Zoals de titel het zegt :) welk land heeft naar jouw mening het lekkerste eten? En welke landen hebben naar jouw mening absoluut géén lekker eten?
Omdat er zoveel verschillende landen zijn, heb ik er maar geen poll van gemaakt.

Mijn lievelingseten: zeker en vast Chinees! Vooral wokken ^^! Het spijtige is alleen dat we dat nooit gaan halen :angry: (omdat mijn ouders dat niet lusten) gelukkig lusten mijn schoonouders dat wel :).

Wat vind ik absoluut niet lekker: Zweeds! (behalve die gehaktballetjes uit de Ikea:p) Een kennis van mij is een Zweedse en elk jaar maakt die Smörgåsbord klaar, omwille van de midzomerdag (feestdag in Zweden). Dat is dan zo precies lasagne met vele laagjes, maar het bestaat dan uit een laag (heel vies en raar uitziend) brood, haring, brood, zalm, brood, rendier :oink:, brood. Bah! En dat is allemaal zo heel erg overdreven zoet.

Gentille
12 april 2007, 19:36
Ik heb nog niet echt veel speciale gerechten gegeten. Chinees of Japans heb ik nog nooit in mijn mond gehad of het is rijst :p. Pasta's eet ik wel redelijk veel: spaghetti en pizza's. Pitta's eet ik ook regelmatig. Maar dat zijn dan weer fastfoodgerechten :p. Lang leve de Belgische frietjes :woohoo:

gravendelver
12 april 2007, 20:02
Amerikaans!! Mc Donalds :bow:

Ik eet voor de rest eigenlijk alle typen eten graag, hangt af van het moment denk ik.

Ali_
12 april 2007, 20:05
Er zijn vele keukens die mij kunnen bekoren, in willekeurige volgorde:

Italiaans
Indisch/pakistaans
Thaïs
Mexicaans
en ook gewone belgische frieten van ne goeie frituur met mayonaise :love:
Spaans is ook niet slecht

=> eigenlijk lust ik bijna alles, als het maar goed gekruid is.
Pikant eten vind ik echt :love:

CP-RB2H
12 april 2007, 20:10

Dan moet je eens thais proberen, echt een aanrader!

Ali_
12 april 2007, 20:11
Dan moet je eens thais proberen, echt een aanrader!

Ge had mss mijn hele post moeten lezen :p

Er zijn vele keukens die mij kunnen bekoren, in willekeurige volgorde:

Italiaans
Indisch/pakistaans
Thaïs
Mexicaans
en ook gewone belgische frieten van ne goeie frituur met mayonaise :love:
Spaans is ook niet slecht

.:KrusT:.
12 april 2007, 20:12
Italiaans en Thaïs blijven favorieten.
Japans zou'k heel graag eens proberen (Wel al een paar keer sushi gegeten en was echt lekker).
Ook de Belgische en Franse keuken mag er zeker wezen.
Fastfood moet ik eigenlijk weinig van weten, en de (gemiddelde) Engelse is om van te brokken.

Defees
12 april 2007, 20:19
Chinees

Sir.Killalot
12 april 2007, 20:21
De goeie ouwe Belgische keuken op grootmoeders wijze :unsure:

(En Italiaans en Chinees :unsure:)

sneax
12 april 2007, 20:22
allemaal hebben ze iets lekker, ik eet alles graag

amerikanen met hun fastfood
belgie met de frieten en patatten me mosselen en stoemp en sossisen me appeltrot
engelsen met hun typische specialiteiten

als ge mij vraagt jamaar wat hebt ge het LIEFST? wat wilt ge NU eten dan antwoord ik: een ontdekkingsmenu in één of ander sterrenrestaurant

welk land? gelijk welk

Time
12 april 2007, 20:25
Italië.

Avondland
12 april 2007, 21:01
Belgisch (relatieve term voor een Vlaams-nationalist) en Italiaans.

Thalia
12 april 2007, 21:19
Thais! Om zijn sterk uitgesproken smaken en o zo vele soorten kruiden en geuren njumie

Japans, om net het omgekeerd. Sobere niet te uitgesproken smaken, maar toch lekker. Behalve wasabi dan, dat is mij iets té veel uitgesproken :p

En tegen een bord appelmoes met zwarte trippen en patatten zeg ik geen neen :p

En dan wel "echt" traditioneel eten. Niet van dat zoetzure-uncle-ben-pottekes-kip met rijst, al die barslechte chinese restaurants hier in België. YUK

Typhoon00
12 april 2007, 21:50
Idd hetgeen wat wij hier in Belgie in een Chinees of Indisch restaurant eten is echt niet wat ze ginder eten. Dat is allemaal aangepast aan onze smaak.

Raukaris
12 april 2007, 21:55
Een goe pak frieten met stoofvleessaus met mayonaise uit Vlaanderen :love:

Gaat niks boven voor mij :p

Thalia
12 april 2007, 21:59
ja thaïse restaurants ook hoor. En dan al die belachelijke "wokbars" , omdat er een chinees acherstaat is het ineens chinese wok, staat er een thai achter is't thaise wok. En het smaakt allemal éxact hetzelfde.

Ik heb mijn moeder nog nooit zien staan wokken gelijk dat het hier nu zo "in" is zenne :p

Rivers
12 april 2007, 22:15
ja thaïse restaurants ook hoor. En dan al die belachelijke "wokbars" , omdat er een chinees acherstaat is het ineens chinese wok, staat er een thai achter is't thaise wok. En het smaakt allemal éxact hetzelfde.

Ik heb mijn moeder nog nooit zien staan wokken gelijk dat het hier nu zo "in" is zenne :p

Inderdaad ik ben ook eens Japans gaan eten en eerlijk gezegd, ik vond het moeilijk verschillen te vinden tussen Japans en Chinees. Ofwel heb ik niet goed genoeg gekeken of geproeft :p.

Thalia
12 april 2007, 22:20
Ehr, tussen japans en chinees is er wel een supergroot verschil zenne.
Moest ge nu nog thais en chinees zeggen zou'k het nog snappen. Daar zijn veel gerechten op het menu klak hetzelfde. Maar in chinese restaurants zie je nooit traditionele japanse gerechten gelijk yakitori ofzo

Rivers
12 april 2007, 23:03
Ehr, tussen japans en chinees is er wel een supergroot verschil zenne.
Moest ge nu nog thais en chinees zeggen zou'k het nog snappen. Daar zijn veel gerechten op het menu klak hetzelfde. Maar in chinese restaurants zie je nooit traditionele japanse gerechten gelijk yakitori ofzo

Voor mij was het gewoon allebei rijst met vlees en vis :p als wij chinees eten, nemen we altijd hetzelfde, dus ik weet er eigenlijk maar weinig van. Ik weet wel dat ik het lekker vind :).

spaflesss
12 april 2007, 23:11
Chinees, maar niet het chinees eten van in België(meer Hong Kongs), maar eten uit het noorden van China(dumplings,...). En het lekkerste dat ik in China gegeten heb is een soort barbeque dat ge in van die kleine huisjes aan de kant van de weg koopt(kippenlever, kippenmaag,...)

zarathustra
12 april 2007, 23:18
Belgisch >_>

Feignasse
12 april 2007, 23:23
Belgische/Franse keuken.

Italiaans, Chinees, Grieks, allemaal heel lekker maar eet het een week aan een stuk en het komt je oren uit. Na de Italiëreis in het middelbaar had ik de buik letterlijk en figuurlijk vol van pasta.

msn797204
12 april 2007, 23:24
Chinees vind ik het lekkerste :) iets pikants, zoetzuurs :p

spaflesss
12 april 2007, 23:26
Belgische/Franse keuken.

Italiaans, Chinees, Grieks, allemaal heel lekker maar eet het een week aan een stuk en het komt je oren uit. Na de Italiëreis in het middelbaar had ik de buik letterlijk en figuurlijk vol van pasta.

Dat is omdat als ze in een restaurant/hotel horen dat er buitenlanders komen, ze dan iets maken waarvan ze denken dat buitenlanders dat graag eten. Ze eten daar heus niet alleen pasta, maar ook lam,.... Ge moet alleen is naar een restaurant durven te gaan waar geen andere toeristen komen ;)

Feignasse
12 april 2007, 23:34
Dat is omdat als ze in een restaurant/hotel horen dat er buitenlanders komen, ze dan iets maken waarvan ze denken dat buitenlanders dat graag eten. Ze eten daar heus niet alleen pasta, maar ook lam,.... Ge moet alleen is naar een restaurant durven te gaan waar geen andere toeristen komen ;)

Sinds wanneer is lam een alternatief voor pasta? "Jamaar in België moet ge geen frieten bij uw eten vragen maar biefstuk" :crazy: Met ons groepje trokken we trouwens geregeld naar minder toeristische oorden, maar feit blijft dat die keukens gewoon anders zijn, met andere ingrediënten dan hier.

dendaak
12 april 2007, 23:43
Ik freet alles op... nee serieus ni direct een voorkeur van land...

PapaGanz
12 april 2007, 23:45
Zeg Rivers, ga jij migreren ofzo?

Rivers
12 april 2007, 23:49
Zeg Rivers, ga jij migreren ofzo?
Niet dat ik weet, waarom?

PapaGanz
12 april 2007, 23:53
Ik vroeg mij gewoon af hoe & waarom één persoon zoveel threads zoals deze kan starten

Rivers
12 april 2007, 23:54
Ik vroeg mij gewoon af hoe & waarom één persoon zoveel threads zoals deze kan starten
Ik hou jullie bezig en jullie houden mij bezig.

PapaGanz
12 april 2007, 23:55
Achja, ik klaag er toch over

denkimi
13 april 2007, 00:10
Vlaams eten boven alles

sash1m1
13 april 2007, 00:33
ik hou ook van veel,
maar vooral van italiaans.

een pizza gebakken in een echte houtoven:love:
of pasta met parmezaan en pesto.(of iets speciaal rosbief met parmezaan,pesto en racketsla op een frans brood:love:

NeoGeo
13 april 2007, 01:12
VLAANDEREN

Want wij hebben SOS Piet!

Darks
13 april 2007, 01:39
Grieks, Grieks en nog es Grieks :p

rechtervoet
13 april 2007, 01:56
de italiaanse keuken is echt te lekker voor woorden.
afrikaanse keuken is ook nog lekker, krijg weer zin een goed stuk fufu met vis gegrilt in bananenbladeren

Latinos
13 april 2007, 15:23
Italiaanse keuken.
carpaccio, bruscetti's, lasagne, spaghetti, ravioli, pizza , nen lekkere ijs opt einde (l)

Avondland
13 april 2007, 21:27
de italiaanse keuken is echt te lekker voor woorden.

Hmmm, die kruiden die de Italianen gebruiken zoals rozemarijn bij lamsbouten vind ik gewoonweg fantastisch. En die olijfolie ... Inderdaad een fantastische keuken eigenlijk die erg van elkaar kan verschillen.

virox
13 april 2007, 22:44
Italiaanse keuken ...
Al die soorten pasta's, pestosausje, meloen me parmaham, hun typische broodjes ben de naam vergeten, hun ijscreem, parmesaanse kaas (dajust nog bij m'n pennepaste gegeten :p), pizza's met verse tomaten en hun kruiden man man... water komt me al in de mond. In juli 14dagen naar het Gardameer ^^ gaat weer zotjes zijn.

ComputerVISTA
13 april 2007, 23:02
België, Geraardsbergen, gasthuisstraat 69, daar op het eerste verdiep als oma achter 't fornuis staat!

En als ik dan toch vertrek, gepakt en gezakt -> Frankrijk, Italie en dat is het zowat.