PDA

Volledige versie bekijken : The Sopranos Seizoen 6 Deel 2 (US!!)

kakature
8 april 2007, 14:04
The Sopranos (http://www.imdb.com/title/tt0141842/) (2 (http://en.wikipedia.org/wiki/The_Sopranos#_note-1)) is een Amerikaanse serie die draait rond het leven van maffiabaas Tony Soprano in New Jersey.
De serie begon in 1999 en zal eindigen in 2007 met het zesde seizoen. Het laatste seizoen werd in 2 gesplitst en vanavond beginnen ze met het tweede deel van het 6e seizoen.

Nog mensen die deze topserie volgen? Vooral de sfeer & acteurs spreken me aan, ook het taaltje natuurlijk. Dat mooie, vettige Italiaans/Amerikaans accent is echt prachtig!

Ik kijk alvast uit naar de nieuwe aflevering vanavond.

Ook weet ik dat de nieuwe aflevering al geleaked is, maar gelieve niets te spoilen tot de aflevering ook écht ge-aired is (vanavond dus).

PapaGanz
8 april 2007, 14:37
Seizoen 6 was speciaal, maar echt wel nog leuk.

Vooral met homofiele Vito :p!

En het is toch seizoen 7 dat nu volgt? Ik denk niet dta het in 2 gesplitst is hoor, want elk seizoen heeft maar een 13-tal afleveringen :).

Darth-Falcon
8 april 2007, 14:59
neen het is nog s6

Hannibal
8 april 2007, 15:38
Can't wait :applause:

TX.Conn
8 april 2007, 15:53
The Sopranos blijft toch wel een zeer geniale serie :love:!

Heb alle 5 de seizoenen van The Sopranos op DVD en ook al gezien ofcourse... nog niks gezien van S6 omdat ik alles legaal bekijk... ik weet dat ge al S6 deel A kunt kopen op dvd maar de prijs ligt dicht bij de lijn alsof je één volledig seizoen van The Sopranos koopt.

Weet er iemand of ze een volledige Box van S6 op dvd gaan brengen en wat eventueel de release datum ervan zou zijn bij ons?
Of zal het enkel S6 deel A en deel B zijn die je apart zal moeten kopen?

Blanco
8 april 2007, 17:07
De enige Amerikaanse serie de ik na zoveel seizoenen nog altijd kan smaken.

PapaGanz
8 april 2007, 17:26
The Sopranos blijft toch wel een zeer geniale serie :love:!

Heb alle 5 de seizoenen van The Sopranos op DVD en ook al gezien ofcourse... nog niks gezien van S6 omdat ik alles legaal bekijk... ik weet dat ge al S6 deel A kunt kopen op dvd maar de prijs ligt dicht bij de lijn alsof je één volledig seizoen van The Sopranos koopt.

Weet er iemand of ze een volledige Box van S6 op dvd gaan brengen en wat eventueel de release datum ervan zou zijn bij ons?
Of zal het enkel S6 deel A en deel B zijn die je apart zal moeten kopen?

Dat is ook al op KA2 geweest hoor ;).

soupii
8 april 2007, 18:01
Seizoen 6 was speciaal, maar echt wel nog leuk.

Vooral met homofiele Vito :p!

En het is toch seizoen 7 dat nu volgt? Ik denk niet dta het in 2 gesplitst is hoor, want elk seizoen heeft maar een 13-tal afleveringen :).
seizoen 6 heeft nog bonusafleveringen.

TeOtWaWkI
8 april 2007, 18:07
aangepast zodat mensen die S6 nog niet gedeeltelijk gezien niet per ongeluk klikken

2 many soldiers
8 april 2007, 18:40
Zalige serie, ik vind het wel maar raar dat kanaal 2 deze topserie om 20 voor 12 uitzend zondags.

TX.Conn
8 april 2007, 18:53
Dat is ook al op KA2 geweest hoor ;).
:o Zijn ze al bezig S6 aan het uitzenden op ka2... dacht dat het herhalingen waren van S5.

Nuja vind dat niet zo erg... The Sopranos is de enige serie die ik niet wil bekijken via tv (ka2)... wacht liever tot ik de volledige Box kan kopen... en zelf kan bepalen wanneer ik de afleveringen wil bekijken.

sjoene
8 april 2007, 19:15
geniale serie:)

man, die intro van seizoen 6, met die egyptische shit, zo geniaal :love:

en pine barrens blijft de beste aflevering, met die ketchup dieze beginnen ete:p

en de reden die tony geeft aan de chicky van ralph waarom hij niet meer met haar kan shaggen: 'I already took his horse'

manmanman, elke keer strijk gaan tijdens de sopranos:D

cura
8 april 2007, 20:10
blijkbaar ist vanavond eerste aflevering van s6 op ka2, weird shit dak net deze topic las :wtf: anders gingek nie gekeken ebben
http://www.kanaaltwee.be/TV-GIDS/series/episode.htm?serie=54

kakature
8 april 2007, 20:43
geniale serie:)

man, die intro van seizoen 6, met die egyptische shit, zo geniaal :love:

en pine barrens blijft de beste aflevering, met die ketchup dieze beginnen ete:p

en de reden die tony geeft aan de chicky van ralph waarom hij niet meer met haar kan shaggen: 'I already took his horse'

manmanman, elke keer strijk gaan tijdens de sopranos:D

Rofl ja, Pine Barrens = pwnage :')

GhO$T
9 april 2007, 12:53
:love: Beste serie ooit gewoon.
Enorm spijtig dat het de laatste afleveringen gaan zijn. Ze mochten gerust nog 6 seizoenen bijmaken.

Ben laatst nog begonnen met alle afleveringen vanaf seizoen 1 opnieuw te bekijken, zal dus nog eindje duren eer ik tot aan seizoen 6 raak en de nieuwe afleveringen kan bekijken.

Sphinkx
9 april 2007, 13:11
Komt er nog een film ook na dit 2de deel van S6? Dacht dat ik dit ooit eens heb zien staan ergens. Het kan ook natuurlijk zijn dat ze gewoon een extra lang s6 maken ipv nog een film erbij...

F e r o x
9 april 2007, 13:26
Teleurstellende eerste aflevering. Vond het verhaal wat onsamenhangend. Hopelijk gaat het niveau weer wat omhoog voor de volgende afleveringen ...

kakature
9 april 2007, 14:17
Ik heb ook gehoord dat ze een film gingen maken na het laatste seizoen.

De eerste aflevering was inderdaad wat onsamenhangend. Ik had liever dat FBI-verhaal enzo meer uitgewerkt gezien. Vond het wel leuk hoe Tony kloppen kreeg van Bobby :p

astrake9
10 april 2007, 11:04
vind het uitzenduur nogal aan de late kant. ook jammer is dat ze er geen reclame over maakte zoals bij 24, ik wist niet eens dat seizoen 6 begon zondagavond, al goe keek ik per toeval naar kanaal 2. anders had ik de 1ste aflevering al gemist

kakature
10 april 2007, 11:10
vind het uitzenduur nogal aan de late kant. ook jammer is dat ze er geen reclame over maakte zoals bij 24, ik wist niet eens dat seizoen 6 begon zondagavond, al goe keek ik per toeval naar kanaal 2. anders had ik de 1ste aflevering al gemist

Deze thread gaat eigenlijk over het 2e deel van seizoen 6 hoor, dus al je dat nog niet hebt gezien zou je beter de thread nog niet lezen :p

F e r o x
10 april 2007, 11:52
Uh, dacht dat het eerste deel was? Dit is ook verwarrend ...

Knoxie
10 april 2007, 23:20
als de thread over het eerste deel gaat, van de eerste episode weet ik niks ni meer, alleen nog dat ik de eerste paar aflevering minder goed vond.

als de thread over het tweede deel gaat, ik vond het een redelijke episode, alleen jammer dat het verhaal heel weinig doorgaat op het verhaal van de laatste aflevering van deel1. Wel lachen, tony met da monopoly-huisje op z'n kaak :)

misschien best toch 2 threads maken:

1) the sopranos s6 op kanaaltwee
2) the sopranos s6 part II

kakature
10 april 2007, 23:30
Jah, tis wat onduidelijk. Ik heb deze thread eigenlijk gemaakt omdat er net nieuwe afleveringen worden uitgezonden in Amerika, dus het 2e deel van het 6e seizoen. En toevallig begint KanaalTwee op dezelfde dag met het 1e deel van seizoen 6 blijkbaar :p

Aangezien er al gepraat is over de nieuwe afleveringen stel ik voor dat we in deze topic alleen over de Amerikaanse afleveringen praten (de nieuwe dus).

/edit
2 threads zouden misschien beter zijn ja.

/edit2

Thanks mods :p

PapaGanz
11 april 2007, 10:37
Vond het niet zo'n speciale episode, 601 vond ik veel indrukwekkender eigenlijk om het seizoen te openen :(..
Wel een leuk gevecht tussen Bobby & Tony: 2 dikke zatte vijftigers :D.

Maar ik vind Carmella & Janice gewoon zó saai, en de hele aflevering was bij hun :p.

kakature
11 april 2007, 14:25
Vooral Janice dan, argh, wat een kakwijf :p

kakature
17 april 2007, 20:27
Saaie aflevering vond ik, als is het altijd leuk om Tony aan het werk te zien.

Btw, denken jullie dat hij doodgaat op het einde?

kakature
24 april 2007, 10:10
Altijd leuk om Tony & Pauli samen aan het werk te zien, gotta love Pauli, héhé :p

jackass_c
25 april 2007, 11:10
Wel jammer dat de meesten van Tony's crew gaan omgebracht worden door Phil Leotardo :(

Darth-Falcon
25 april 2007, 11:36
Wel jammer dat de meesten van Tony's crew gaan omgebracht worden door Phil Leotardo :(

DUDE FFS SPOILERS

ge doet uwe nick alle eer aan :tongue:

Cferke
30 april 2007, 13:25
ik ben er ook een fan van ,heb de eerste dir seizoenen al gezien ,binnekort es beginnen met de rest .
Heb nu gedaan met seizoen3 ,das het deel dat meadow haar lief jackie word neer geblaft .
Maar met het schoon weer nog beeke wachten :applause:

kakature
30 april 2007, 13:32

Bron?

jan1978
2 mei 2007, 13:31
Er gaat iets ontploffen, zoveel is duidelijk. NY/NJ zit er aan te komen en binnen Tony zen crew zullen er ook wel een paar sneuvelen.

kakature
16 mei 2007, 16:40
Damn, Christopher dood, dat had ik niet zien aankomen. Ik begreep het wel niet echt. Waarom kneep Tony de neus dicht van Christopher?

PapaGanz
16 mei 2007, 19:32
Ik dacht dat het een soort van euthanasie was, ofwel moord :p.
Maar ik had het ook niet zien aankomen, Chrissie was cool :sad:

sleejer
16 mei 2007, 19:39
Damn, Christopher dood, dat had ik niet zien aankomen. Ik begreep het wel niet echt. Waarom kneep Tony de neus dicht van Christopher?

Waarschijnlijk omdat em weer terug drugs gepakt heeft, en hij het beu was ...
Ook zoals dat em later in therapie zegt: "iemand die drugs pakt, kan makkelijker gepakt worden om tegen hem te getuigen."

Vrallie
16 mei 2007, 21:05
Waarschijnlijk omdat em weer terug drugs gepakt heeft, en hij het beu was ...
Ook zoals dat em later in therapie zegt: "iemand die drugs pakt, kan makkelijker gepakt worden om tegen hem te getuigen."

Ze zenden toch enkel de zondagavond uit of niet? Of kijken jullie ergens anders want ik herinner mij niets van die scene.

sleejer
16 mei 2007, 21:19
Ge zit in de verkeerde topic ... ;)

Op kanaaltwee zenden ze het eerste deel van seizoen 6 uit opt moment, deze gaat over het tweede deel dat opt moment in amerika wordt uitgezonden

Vrallie
16 mei 2007, 21:25
Oké crap ik weet dus al weral veel teveel :p *erase mind*

WASP
16 mei 2007, 21:25
Ok sorry jongens maar dingen gaan verklappen in het topic over wie er sterft is echt niet tof voor wie enkel tot en met seizoen 6 deel 1 heeft gelezen. Die afleveringen zijn vers van de pers en dat hier toevallig komen spuien is wel jammer. Ik weet wel dat iedereen hier fan is van Tony & co. (en ik ook) maar hou er rekening mee dat niet iedereen alles al heeft gezien. Ge verklapt toch ook ni aan u vrienden hoe films aflopen als ze er zelf nog naar moeten kijken? Beeld u in dat ge in het topic film 'the departed' bijvoorbeeld al de laatste 10 minuten in 2 zinnen geserveerd krijgt...plezant is anders!

sleejer
17 mei 2007, 06:51
Of anders leest ge gewoon dezen topic niet ? das toch ni zo moeilijk :S

kakature
17 mei 2007, 18:36
Ok sorry jongens maar dingen gaan verklappen in het topic over wie er sterft is echt niet tof voor wie enkel tot en met seizoen 6 deel 1 heeft gelezen. Die afleveringen zijn vers van de pers en dat hier toevallig komen spuien is wel jammer. Ik weet wel dat iedereen hier fan is van Tony & co. (en ik ook) maar hou er rekening mee dat niet iedereen alles al heeft gezien. Ge verklapt toch ook ni aan u vrienden hoe films aflopen als ze er zelf nog naar moeten kijken? Beeld u in dat ge in het topic film 'the departed' bijvoorbeeld al de laatste 10 minuten in 2 zinnen geserveerd krijgt...plezant is anders!
Er is nog een andere (http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=492480&highlight=sopranos) The Sopranos thread.

PapaGanz
22 mei 2007, 17:44
Damn, zalig hoe die tandjes eruit vlogen :D

kakature
4 juni 2007, 11:49
Damn, maar twas te verwachten. Het ergste van al is dat Phil er goedkoop vanaf komt. Hadden die 2 mannen het nie verprutst dan was alles nie gebeurd :(

Volgende week de dood van Tony? 't Zit er wel zwaar aan te komen imo.

Darth-Falcon
4 juni 2007, 13:42
k zat eigelijk serieus te vloeken op het einde, dacht dat dit al de laatste aflevering was

PapaGanz
4 juni 2007, 17:55
Sil :cry:

MaL1Ce
5 juni 2007, 09:54
giere als em da blad trug tusse da boekske ga steke bij melfi ;D
jammer van silvio iig, kvond da wel een leuk personage
is da volgende week de laatse ep ofwa?

kakature
5 juni 2007, 12:50
Vergeet Bobby niet, ook een van de leukere personages, heeft zich opgewerkt enzo. Jammer dat ie met zo'n bitch hertrouwd is :p

Volgende week laatste aflevering inderdaad.

Prodeo
5 juni 2007, 23:05
ziet erna uit dat de soprano crime family aan het kortste eind zal trekken.
Zeker nu sil en bobby ook zijn uitgeschakeld, zie ik niet in hoe een zwaar gedeprimeerde tony dit nog kan ronddraaien...

MaL1Ce
6 juni 2007, 10:06
wel fucked up hoe depri AJ is
zone platte
toen ik destijds s1 en s2 keek hoopte ik altijd wel dat dieje in tonys footprints zou stappe

ma na AJ zijne mislukte poging om uncle june te whacke wistek wel beter ;p

PapaGanz
6 juni 2007, 10:43
Hoe Tony AJ uit zijn kamer sleurde :rofl:..
En die zelfmoordpoging vorige week!

Zalig in beeld gezet :D.

Darth-Falcon
6 juni 2007, 10:53
waarom ze da verhaal me AJ er in godsnaam nog hebben bijgesleurd snap ik nie ze, ik haat van die characters die depressief worden van de wereld enz, argh.

kakature
6 juni 2007, 12:11
waarom ze da verhaal me AJ er in godsnaam nog hebben bijgesleurd snap ik nie ze, ik haat van die characters die depressief worden van de wereld enz, argh.

't Zijn ook niet mijn favoriete scene's maar 't is toch machtig geacteerd van Robert Iler (AJ) hoor. Eerst zo'n periode's waar hij krapuul is en nu emokid :p

- BlanC -
6 juni 2007, 22:09
Super aflevering ;)
Fuck phil, the prick must go down next week :D

kakature
7 juni 2007, 00:53
Super aflevering ;)
Fuck phil, the prick must go down next week :D

Ik hoop het, maar denk het niet hoor. Die kerel is -zoals ze zeiden- al ondergedoken. Het enige wat Tony & de resterende Crew nog kunnen doen is ook gewoon schuilen, veel meer kunnen ze nie doen he?

kakature
11 juni 2007, 12:59
Damn, wat een open einde! Ik begrijp het maar half.

Wel zeer leuke aflevering, waardig einde van de serie. En eindelijk, Phil is dood :applause:

Boddah
11 juni 2007, 14:23
tof om zo'n spoiler te zetten, de dag na de uitzending terwijl 90% van het volk hier de aflevering nog niet hebben gezien...

TeOtWaWkI
11 juni 2007, 16:12
tof om zo'n spoiler te zetten, de dag na de uitzending terwijl 90% van het volk hier de aflevering nog niet hebben gezien...

Voor de zoveelste keer:utgezonden=GEEN SPOILEr
Trouwens,je weet dat daags na uitzending er spoilers gaan staan
Niemand heeft je verplicht om deze thread vandaag te lezen
Sorry als het wat arrogant overkomt maar we gaan hier niet alles beginnen in spoiler zetten omdat sommige mensen de afleveringen nog niet gezien hebben

MaL1Ce
11 juni 2007, 19:09
en terecht
on topic: briljante scene wel die laatste :)

- BlanC -
11 juni 2007, 22:34
Is het nu echt gedaan ?? of komt er nog episode ?

jan1978
11 juni 2007, 22:46
Afgelopen, volledig afgelopen. Geen vervolg, geen spinoffs, gene film.

Aneb
12 juni 2007, 00:45
Ik had goesting om mijn afstandbediening naar men tv te gooien bij dat einde. Wat een ongelooflijk kut einde is me dat. Eigenlijk eindigt de serie dus met een cliffhanger, heel tof. Hoogstwaarschijnlijk wordt Tony neergeschoten maar dat is pure speculatie. Ze hinten wel naar het "you'll never hear it coming" gedeelte enzo maar of het echt hier van toepassing is weten we dus helemaal niet.

Een "series" finale moet het verhaal afsluiten.

kakature
12 juni 2007, 01:20
Ik vind dat net zo meesterlijk? Jij denkt dat Tony toch nog doodgaat? Wel ik denk het net niet. Dat maakt zo'n open einde zo mooi.

Echt hé, ik vond de aflevering meesterlijk. De kat & Pauli, AJ die weer wat 'normaal' komt, Uncle Junior die ze nog eens tonen, die flik die zich iets te hevig laat gaan als z'n collega hem verteld dat Phil dood is, de dood van Phil zelf (gruwelijk, zoals ie het verdient :p), Meadow die gaat trouwen, Carmella's ergernis omdat Meadow geen medschool (ofzo) gedaan heeft en haar ontspoorde vriendin wel, ...

Een sublieme aflevering vond ik, waardig einde.

Aneb
12 juni 2007, 01:31
Mja moest het een "season" finale geweest zijn had ik het een schitterende aflevering gevonden. Als afsluiter van een serie die je al meer dan 6 jaar volgt en waar "wat gebeurt er met Tony" de hamvraag is, hoegenaamd niet.

Zou net hetzelfde zijn als lost eindigen met een einde waar je niet volledig van weet of ze nu wel of niet gered worden of prison break eindigen met een scene waarvan je niet weet of ze nu wel of niet ontsnappen uit de gevangenis.

Nu ja ieder zijn ding. Al goed dat de rest van de aflevering wel in orde was.

- BlanC -
12 juni 2007, 11:15
Had ook wel iets meer verwacht, alhoewel het is wel 1 van de leukste series geweest dat ik ooit al gezien heb...
jammer dat gedaan is kon gerust nog 1 bij

Phuture
12 juni 2007, 16:43
Het zijn wij, de kijkers die gewacked zijn.. zitten vol spanning te kijken en ineens niets meer, zwart, de kijker is dood (we never saw it coming :) ) maar 't leven van de sopranos gaat gewoon door, alleen zullen we nooit weten hoe 't verder gaat..
Ik vond 't wel een geniaal einde :)

PapaGanz
12 juni 2007, 17:53
Dat vind ik wel een geniale interpretatie!
Is er een forum waar erover gediscussieerd wordt?
Op IMDB zitten ze gewoon David Chase uit te maken :p

Sphinkx
12 juni 2007, 17:54
Is dit nu het einde? Ze zitten samen aan het eten in restaurant. Meadow toont haar parkeerkunsten :rofl:

Lukt haar eindelijk. Steekt over. Je hoort de bel van deur en ineens zwart scherm... :confused:

Ik heb de indruk dat ik iets gemist heb :wtf:

MaL1Ce
12 juni 2007, 18:35
nuja lijkt me toch vrij duidelijk wa er ga gebeure e
de manier alleen dat die scene opgebouwd is

aj was trouwens wel vlug over zen depressie heen me nen dikken M3 onder zen kont ;p

kakature
12 juni 2007, 19:05
nuja lijkt me toch vrij duidelijk wa er ga gebeure e
de manier alleen dat die scene opgebouwd is

aj was trouwens wel vlug over zen depressie heen me nen dikken M3 onder zen kont ;p

Wat gaat er gebeuren dan? :p Ik hoor hier van PapaGanz dat die kerel aan tafel de neef is van Phil en dat die gangsta's gehuurd waren om Tony te wacken. Nuja, dat is het mooie aan een open einde; ik geloof dat niet en denk dat Tony nog lang en gelukkig leeft :D

PapaGanz
12 juni 2007, 19:12
"So here is what I found out. The guy at the bar is also credited as Nikki Leotardo. The same actor played him in the first part of season 6 during a brief sit down concerning the future of Vito... Apparently, he is the nephew of Phil. Absolutely Genius!!!! David Chase is truly rewarding the true fans who pay attention to detail."

"The trucker was the brother of the guy who was robbed by Christopher in Season 2. Remember the DVD players? The trucker had to identify the body. The boy scouts were in the train store and the black guys at the end were the ones who tried to kill Tony and only clipped him in the ear (was that season 2 or 3?)."

Ook die negers die binnenkomen wanneer de neef van Leotardo naar het toilet gaat zijn al ingehuurd in de vorige seizoenen om Tony te wacken.

Allemaal subtiele hints die wijzen op de dood van Tony.

Ook de paniekerige sfeer die er heerst wijst erop dat je het ziet uit Tony zijn standpunt.
Continue vrees om gewacked te worden, en dan wordt het plots zwart aangezien Tony dood is.

jan1978
12 juni 2007, 20:41
Da einde staat volledig open zodat iedereen het voor zichzelf kan invullen. Er is geen 'echt' einde, en het is al verklaard geweest dat er op den DVD set ook geen alternatieve scenes of iets dergelijks gaan komen die de boel verklaren.

Er is niks dat er op wijst dat Tony leeft of sterft. Speculatie is puur subjectief aangezien er nooit nen uitleg voor gaat komen aangezien die er simpelweg niet is...

Als ik het voor mezelf invul dan blijft Tony leven. De kop van NY is er vanaf, wie heeft hier nog baat bij om Tony van kant te maken + welke idioot zou 3 verschillende 'hitmen' er op af sturen? De laatste scene laat zien hoe het voor de rest van Tony zijn leven er aan gaat toegaan, konstant paranoia en schrik voor elke persoon die er wat verdacht uitziet, geen moment van rust niemeer...

kakature
12 juni 2007, 20:44
Dat kan natuurlijk ook, ik houd het eigenlijk liever op jan1978 z'n uitleg.

PapaGanz
12 juni 2007, 21:48
Da einde staat volledig open zodat iedereen het voor zichzelf kan invullen. Er is geen 'echt' einde, en het is al verklaard geweest dat er op den DVD set ook geen alternatieve scenes of iets dergelijks gaan komen die de boel verklaren.

Er is niks dat er op wijst dat Tony leeft of sterft. Speculatie is puur subjectief aangezien er nooit nen uitleg voor gaat komen aangezien die er simpelweg niet is...

Als ik het voor mezelf invul dan blijft Tony leven. De kop van NY is er vanaf, wie heeft hier nog baat bij om Tony van kant te maken + welke idioot zou 3 verschillende 'hitmen' er op af sturen? De laatste scene laat zien hoe het voor de rest van Tony zijn leven er aan gaat toegaan, konstant paranoia en schrik voor elke persoon die er wat verdacht uitziet, geen moment van rust niemeer...

Jij vat het dan ook weer verkeerd op.
Die 3 individus insinueren dat hij in gevaar is, niet dat die alledrie ingehuurd zijn.

Het gevaar loert om elke hoek.

jan1978
13 juni 2007, 08:06
Die 3 individus insinueren dat hij in gevaar is, niet dat die alledrie ingehuurd zijn.

Hoe kan ik het verkeerd opvatten als het einde bedoeld om is om subjectief in te vullen?

Trouwens, wat gij zegt staat toch gewoon in mijne vorige post? Daarin zei ik al dat ik het betwijfel of ze alle 3 (al dan niet tegelijk) ingehuurd zijn en dat de nadruk ligt op het constante gevoel voor gevaar dat Tony voor de rest van zijn leven gaan voelen.

Als ge zelfs verder gaat kijken kunt ge mss besluiten dat de hele serie bedoelt is om tot die laatste 10 sec te komen, om de kijker identiek te laten voelen wat Tony al van in het begin van de serie voelt.

Prodeo
17 juni 2007, 22:54

En als we eens verder kijken naar wie de personages zijn:
die twee afro-amerikanen: hebben al gefaald in tijdens de hit in het eerste seizoen
de neef van phil: als we de analogie maken naar tony's neven
chrissie: kon nooit zijn drank en drugsprobleem aan, hij faalde
tony b: kon niet terug in het normale leven stappen, hij faalde

bovendien als je dit eens puur rationeel bekijkt:
wie zou er de hit op tony goedkeuren?
enige mogelijkheid is 'the little guy' en deze hebben net vrede gesloten...

Het is een open einde maw polyinterpretabel

Krollovic
18 juni 2007, 14:42
Op youtube heb je al meer dan genoeg alternatieve eindes van de sopranos. Dit varieert van een simpel einde tot het oplazen van the death star :oink:
gewoon zoeken op "Sopranos end(ing)" of "sopranos last scene"
Persoonlijk hou ik het ook op een open einde. Ofwel wordt hij effectief vermoord, ofwel wil Chase ons even door de ogen laten zien van een maffiosi en ons laten beseffen dat er op elke hoek gevaar loert.

Na die laatste scene had ik zo echt een "Twin peaks" gevoel. M.a.w. we zullen nooit weten hoe het verder gaat.

Aneb
18 juni 2007, 17:28
Dat de man in het restaurant met de pet een bekend personage zou zijn, klopt naart schijnt niet. Die persoon had nog niet eerder geacteerd en zou in het echte leven gewoon een pizza zaak hebben. Al meermaals tegengekomen en volgens mij zal dat wel kloppen.

Wil natuurlijk niet zeggen dat hij geen mogelijk gevaar is.