PDA

Volledige versie bekijken : Vrijwilligerswerk Guatemala: vliegtuigtickets etc

Fr1g0
4 april 2007, 23:50
Hoi ! Ik zou volgende maand voor 2 maanden naar guatemala vertrekken voor vrijwilligerswerk...
Maar ik heb nog geen vliegtuigticket, weet iemand waar je aan de goedkoopste kan raken ?

Of zou er iemand weten wat ik allemaal moet inorde brengen, en wat de beste oplossing zou zijn ivm de RVA en toestanden... Ik heb nu net gedaan met 2 maand te werken en ben nu werkzoekend...

Greetz

lttuvix
4 april 2007, 23:58
naar uw vakbond gaan en zeggen dat ge vrijwilligerswerk wilt doen samen met de tijd, geef er een goede reden bij en ze geven u een papier da ge moet laten invullen. Dan wachten totdat de RVA toestemming geeft, kan ook zijn dat ze dat weigeren
*edit*
buiten als ge nog in uw wachttijd zit en dus geen dopgeld krijgt dan hoeft da allemaal niet

Arifiene
5 april 2007, 13:18
Ge zijt vroeg :p
K hoop da uw paspoort al in orde is.
Vliegtickets => internet ;)

Fr1g0
17 april 2007, 02:55
:) ik heb enkel reispas nodig, en vliegtuigticket + verzekering is nog geregeld tegen 900 euro :) dus dat valt ook wel nog mee...
Mijn wachtijd loopt nog en ik krijg nog geen dopgeld, wat moet ik dan doen ?

NSA.Rhinox
18 april 2007, 16:18
Guatemala sounds like vaccinatietime! :applause:

Vliegtuigtickets in last minute proberen? Maar da's wel bijzonder riskant. Mogen we weten wavoor werk ge daar gaat doen?

Fr1g0
25 april 2007, 16:29
:) Gevaccineerd ! wel niet tegen malaria, maar op die hoogte zouden er geen zitten... Hoop ik toch, wel massa's muggenmelk mee voor het geval dat ik afdaal... ;p

wel ik zou dus eerst een maandje spaanse les volgen en daarna een maandje vrijwilligerswerk en dan nog een weekje of 2 de toerist gaan uithangen <:)

bludgeoned
25 april 2007, 17:50
:) ik heb enkel reispas nodig, en vliegtuigticket + verzekering is nog geregeld tegen 900 euro :) dus dat valt ook wel nog mee...
Mijn wachtijd loopt nog en ik krijg nog geen dopgeld, wat moet ik dan doen ?

En die reispas is al in orde of heb je meer dan 200 € over voor de spoedprocedure?

jeltex
25 april 2007, 18:19
:) ik heb enkel reispas nodig, en vliegtuigticket + verzekering is nog geregeld tegen 900 euro :)

Voor 900 euro naar Guatemala valt idd nog goed mee. Bij welke maatschappij heb je je ticket geboekt?

Vliegtuigtickets in last minute proberen? Maar da's wel bijzonder riskant.

Idd. Vroeger kon je met last minutes echt goedkoop reizen maar tegenwoordig gaat dat minder en minder gemakkelijk. Ik reserveer mn ticket echt liever vroeg genoeg.

En die reispas is al in orde of heb je meer dan 200 € over voor de spoedprocedure?

Bedoel je met reispas dan internationaal paspoort? Dat kan je normaal gezien in een week tijd krijgen en kost je een goeie 70 euro denk ik.

bludgeoned
25 april 2007, 18:41
weet ik, maar zorg gewoon dat je die op tijd aanvraagt of anders is het een dure bedoening.

amdr
25 april 2007, 18:46
Vergeet maar dat het daar vaccantie is. Mijn vader is een guatemalteek en hij wilt mij er zelfs niet mee ene nemen omdat het daar gewoon te gevaarlijk is

Fr1g0
26 april 2007, 13:37
vaccinatie ;) niet vaccantie héhé tis trouwens vakantie =)
Ik ben bij een reisbureau geweest (joker - gent) en daar mijn vliegtuigtickets besteld (liefst de goedkoopste) en dat was iets van 800 euro en nog 100 euro verzekering bij. :)
Ik heb 3 inspuitingen gekregen, tetanos; hepatitits A & B; Gele koorts en nog iets dat ik vergeten ben ;)
Tegen malaria ben ik wel niet ingeent maar omdat ik daar op zo'n grote hoogte zit (2500m) zijn er daar geen muggen, dus ook geen risico. Ik ga misschien wel tabletten meenemen voor het geval dat ik zou gaan trekken naar lagere gebieden.
Ik heb een gewone reispas aangevraagd en dat kwam op iets van 75 euro..
(ik vond dat nog veel eigenlijk)