PDA

Volledige versie bekijken : Rondreis doorheen Florida

Deetje
3 april 2007, 18:04
Hey,

ik ben misschien van plan om met drie andere mensen een rondreis te doen doorheen Florida. Zo zouden we starten met een paar pretparken( 2 max 3) om dan met de huurwagen verder te rijden en te eindigen op Miami Beach of een ander leuk strand.

Ik heb gezien dat jetair zulke reizen aanbiedt voor 250€ excl wagen en vlucht. Nu ken ik iemand die da allemaal zou regelen en uitstippelen voor ons (maw goedkoper).

Ik had gewoon een vraag, zijn er mensen die dit ook al gedaan hebben en welke tips kunnen jullie geven (bezienswaardigheden etc).

Is een bedrag van maximaal 1000€ realistisch (rekening houdende dat we enkel bed and breakfast doen in goedkopere hotels en dat we maximaal 3 pretparken doen)

Ervaringen en links naar foto's altijd welkom!:applause:

0m3g4
3 april 2007, 18:11
Ik ben zelf een 'regular' in Florida gezien we daar familie hebben wonen (Tarpon Bay Moorings). Ondertussen is het inmiddels toch wel een dikke 5 jaar geleden dat ik er geweest ben, en de financiele kwesties regelde ik zelf niet.

Miami Beach ben ik uiteraard geweest (excellent seafood, kan ik zeker aanraden, alles vers van de boot).
Zeker ook de Everglades gaan bekijken, pretparken tjah..doe er eentje (Universal Studios kan ik absoluut aanraden, dolle pret verzekerd).

Een goude raad dat ik je kan meegeven is: koop een couponboekje!

Je kan dan bijna overal super goedkope zaken regelen. Je krijgt coupons van werkelijk alles en het kan je aan het einde van je reis serieus wat kosten besparen qua eten/attracties etc...
Ook een goeie raad die ik je kan meegeven als je in goedkopere hotels (Holiday Inn-stijl) ga logeren; hou je spullen goed in de gaten en steek je geld nooit allemaal op één plaats.
Wij zijn één enkele keer beroofd geweest terwijl we aan het slapen waren in onze hotelkamer (!), ik had dan per toeval 100 dollar in m'n sok gestoken en het was het enigste dat we uiteindelijk nog overhadden. Identiteitskaarten, creditcards, cash, sleutels...alles was verdwenen. Dus; hou er rekening mee! Ze lezen zo van je gezicht af dat je toerist bent :)
Dit is uiteraard maar één enkele keer voorgevallen maar toeristen kunnen een mikpunt zijn dus hou er rekening mee!

Als je nog vragen hebt mag je ze gerust stellen, maar dit is zowat hetgene dat ik out of the top of my head kan herinneren.
(verder ben ik ook nog in New York, Orlando en New Orleans geweest, in onze doorreis door Florida)

Arifiene
3 april 2007, 18:46
been there :)
Hoe lang ga je?
1000 euro vind ik niet realistisch nee...
uw vlucht kost massas geld eh + uw eten ter plaatste enzo (da telt ge toch ook mee)
themaparken kosten meestal rond de 100-150 euro per persoon.
Aan te raden: Universal, seaworld, epcot, everglades
mja euhm, fantastische reis eh natuurlijk, mooie stranden (miami beach is zeker niet het mooiste, maar fort lauderdale is bvb wel heel mooi)
en overal krijgde coupons idd :p
ohja, zeker es naar zo'n 'all you can eat' gaan :p
euh, fotos hebbek ni online, anders ging je me zien met Little Joe in men handen (een klein alligatortje :p)
Oeh ja, en kennedy space center!! ZO de max...

0m3g4
3 april 2007, 20:04
idd Kennedy Space Centre hebbek ook gezien. we hebben zelfs een vertrek gezien van een shuttle.
Heb ook zo'n krokodil in m'n handen gehad en ook zo'n slang...had eigenlijk meer medelijden met die beesten dan wat anders.
Epcot was ik ook geweest, ook wel aan te raden maar Universal staat op m'n nr.1.

All you can eat is bangelijk, en mocht je ooit in een echt familierestaurantje terecht komen (Red Lobster, Wendy's, Rosco's Chicken & Waffles, ... ) moet je eens een hamburger bestellen..een gewone hamburger. Ge zult verschieten met wat ge op uw bord krijgt ;)
Ohja, iets dat ik je kan aanraden, mocht je bv een hamburger tent binnenstappen (commerciele massaketen dan zoals Burger King, of zelfs iets als Dunkin' Donuts); wees gewaarschuwd bij de dranken die je daar krijgt. Komen allemaal uit een automaat die dagelijks gecleaned wordt, en je drank smaakt gewoonweg naar zeep (no kidding).

Arifiene
3 april 2007, 20:59
idd Kennedy Space Centre hebbek ook gezien. we hebben zelfs een vertrek gezien van een shuttle.
Heb ook zo'n krokodil in m'n handen gehad en ook zo'n slang...had eigenlijk meer medelijden met die beesten dan wat anders.
Epcot was ik ook geweest, ook wel aan te raden maar Universal staat op m'n nr.1.

All you can eat is bangelijk, en mocht je ooit in een echt familierestaurantje terecht komen (Red Lobster, Wendy's, Rosco's Chicken & Waffles, ... ) moet je eens een hamburger bestellen..een gewone hamburger. Ge zult verschieten met wat ge op uw bord krijgt ;)
Ohja, iets dat ik je kan aanraden, mocht je bv een hamburger tent binnenstappen (commerciele massaketen dan zoals Burger King, of zelfs iets als Dunkin' Donuts); wees gewaarschuwd bij de dranken die je daar krijgt. Komen allemaal uit een automaat die dagelijks gecleaned wordt, en je drank smaakt gewoonweg naar zeep (no kidding).
oh ik wou die zo mee naar huis nemen :p
Ohja, en dennies enzo :p (vraag ALTIJD een small van wat dan ook :p)
en burger king, omg, mijn pa was zo stom om een 'large coke' te vragen => 750 ml, wtf :p (+ een kilo ijs natuurlijk :p)

Dakantochnie
3 april 2007, 22:17
Als pretparkfanaat zou ik zeker Disneyworld (met z'n vijf delen Magic Kingdom, Disney/MGM Studios, Epcot, Animal Kingdom en Downtown Disney) en de Universal Studios doen.
Als je enige vragen daarover hebt: pm mij. :)

GeForceFX
4 april 2007, 01:10

wendy's een familierestaurantje? :wtf:
dat is net zoals burger king en mcdonalds een hamburgertent, als je daar een hamburgen besteld, krijg je gewoon een hamburger in zo een papier gewikkeld, zoals hier bij ons in de quick en mcdonalds.
je bedoeld wellicht de gewone (weg)restaurantjes, waar 'een hamburger' idd een een heel bord is, met sla en frieten enzo

en mijn fanta bij burger king smaakte naar ... fanta , niets anders.
ik vraag wel altijd 'no ice', mss zit de zeepsmaak in het ijs :d:d

GeForceFX
4 april 2007, 01:21
en ontopic:

met die 1000€ bedoel je toch niet all in e?
vlucht, kamers, inkom parken, huurauto, eten, ...

en over hoelang praat je?
het duurste aan zo een reis is je vlucht, dus 'moet' je eigelijk zeker voor 2 weken gaan.

heb vlug even de prijs bekeken voor vlucht naar miami en terug, komt op 828€
inkom universal studios: 63$

0m3g4
4 april 2007, 01:25
wendy's een familierestaurantje? :wtf:

t'is inderdaad een fastfood keten, maar toen ik het bezochte ergens in tarpon bay was het properder ingericht dan de gemiddelde Quick dat we hier hebben :P ze verkopen ook ondanks zijn fastfood titel zeer hoge kwaliteit van vlees en gezonde aanbiedingen, om nog maar te zwijgen van de hoeveelheid families die er wel degelijk zaten.. ik kan het in ieder geval sterk aanraden

Deetje
4 april 2007, 01:33
vreemd

ik kijk op sites en ik zie amsterdam - miami , miami - amsterdam voor ongeveer 400€ :s

het is wel in september... :s

en de dollar staat laag €0,75 dus die $63 valt wel nog mee.

GeForceFX
4 april 2007, 01:54
ha, september is idd een pak goedkoper, komt nu uit op 545€

frenzal
7 april 2007, 16:49
vlucht en auto voor 250euro?
die link mag je wel eens doorgeven dan

Tweak37
7 april 2007, 19:33
vlucht en auto voor 250euro?
die link mag je wel eens doorgeven dan

voor 250€ excl wagen en vlucht

:sop:

frenzal
7 april 2007, 19:43
oei te snel gelezen :)
of misschien had ik gelezen als excl btw

switchblade
9 april 2007, 21:02
vreemd

ik kijk op sites en ik zie amsterdam - miami , miami - amsterdam voor ongeveer 400€ :s

het is wel in september... :s

linkje aub? :)
ik ken ni veel vliegmaatschappijen en dergelijke, en bij american airlines spreken ze over vluchten van +1000USD

DjProbe
9 april 2007, 21:28
been there :)
Hoe lang ga je?
1000 euro vind ik niet realistisch nee...
uw vlucht kost massas geld eh + uw eten ter plaatste enzo (da telt ge toch ook mee)
themaparken kosten meestal rond de 100-150 euro per persoon.
Aan te raden: Universal, seaworld, epcot, everglades
mja euhm, fantastische reis eh natuurlijk, mooie stranden (miami beach is zeker niet het mooiste, maar fort lauderdale is bvb wel heel mooi)
en overal krijgde coupons idd :p
ohja, zeker es naar zo'n 'all you can eat' gaan :p
euh, fotos hebbek ni online, anders ging je me zien met Little Joe in men handen (een klein alligatortje :p)
Oeh ja, en kennedy space center!! ZO de max...

dat kan ik volledig beamen !

space center is heel tof om eens te zien,
miami beach is ... miami beach, niets meer en niets minder,
offcourse moet je er eens geweest zijn :D

aligatorfarms zijn ook zeker het bezoeken waard !

wij hebben 3 dagen Universal Studio's gedaan (in Orlando dacht ik)
was zeker de moeite waard ! en mist kortingsbonnen zeker te doen (en die vind je dus echt overal :p)

maar 1000 euro lijkt mij wel heel echt weinig,
ik dacht dat wij al aan 800 euro per persoon per vlucht lagen (en dit was dan nog een 'badje' ... was wel voor 9/11)

GeForceFX
13 april 2007, 14:19
ik heb de universal studios in hollywood gedaan, en vond het wel goed, maar ik snap echt nie da je daar 3 dagen kan rondlopen :s

of is er in orlando zoveel meer te doen?

Arifiene
13 april 2007, 14:25
ik heb de universal studios in hollywood gedaan, en vond het wel goed, maar ik snap echt nie da je daar 3 dagen kan rondlopen :s

of is er in orlando zoveel meer te doen?

Ik heb die ook in orlando gedaan, in 1 dag, en ik vond dat voldoende :)
Nuja, de een gaat trager dan de ander zeker :p

e.House
13 april 2007, 14:34
Ook zeker de moeite, sea world.

En dan nog zo een park met bloemen maar weet de naam al niet meer.

En uiteraard Disney World. Je kan ook eens naar het strand gaan.

En natuurlijk genieten van het astronomisch aanbod. Pizza met frieten!!!

Roykosopp
14 april 2007, 00:39
Ik heb dat ook 3 jaar geleden gedaan. 2 weken rondreis. Eerst 4 dagen orlando, disneyworld enzo (tower of terror :p). Dan rondgereden om te eindigen in miami beach. Die reis was toen toch wel alles inbegrepen 2000€.

Marduk
18 april 2007, 23:40
2 jaar geleden een rondreis door Florida gedaan en de aanraders voor mij zijn : Miami, Key West, Universal Studios, Sea World, Everglades, H00ters ^^.
Epcot en Kenedy Space Center waren zwak.

frenzal
19 april 2007, 01:19
Stel zeker ook eens je reis samen met de usaonline site van jetair: http://usaonline.jetair.be/

Je zegt dat iemand anders het ging samenstellen voor je, maar bij mijn reis die ik gepland heb (westkust) was de prijs van hotels op de jetair site beter dan rechstreeks boeken bij hotel.

Dozzeh
19 april 2007, 01:33
Zijn er dinges die je moet laten in USA als je nog geen 21 bent? Of is alles mogelijk vanaf 18 jaar?

Spandi
19 april 2007, 01:56
Alcohol drinken :) En gokken! Eigenlijk alles wat leuk is :)

foo-pah
25 april 2007, 17:08
kzou zeker http://www.connections.be/nl/ eens bekijken

we hebben onze hele reis daar ook geboekt, iets van een €1600 voor 3 dagen new york en dan 14 dagen rondtouren aan de westkust met een dikke SUV.

kaminikaze
5 mei 2007, 13:29
ben aan mn 8 jaar ook es met de familie in Florida geweest, zalige ervaring.

Eerste week in orlando verbleven in een motel. Iedere dag bezochten we een ander pretpark. Disneyland, epcot (minder leuk), Universal Studios (!!!), Seaworld, Kennedy Space Centre, en last but not least:

1 of ander dierenpark dat volgepropt stond met achtbanen van alle grootten en categoriën. Bush gardens heet het. Die vond ik als kind nog het vetste, zult u ongetwijfeld nu ook nog vinden.
Check google maar eens voor afbeeldingen enzo.

2e week hebben we ergens een villa gehuurd. Een gelijkvloerse woning met 4 slaapkamers, 2 badkamers, eigen zwembad, ...

Zalig weertje die tijd van het jaar, toffe eetgelegendheden ( all you can eat !), ...

Catscratch
7 mei 2007, 11:51
Vorig jaar reisje Florida voor 2 weken ... we waren wel met een ander koppel (gedeelde kosten), en 't was een pretparkreis :D

- vlucht h/t -> 500 EUR
- pretparken (alle parken) inkom -> 500 EUR
- villa (3 slaapkamers, zwembad) -> 300 EUR
- wagen (full size sedan, gratis upgrade naar SUV) -> 250 EUR

1550 EUR pp ... ik vind da eigenlijk spotgoedkoop ... enkel uw eten moet ge nog doen :)

Qua pretparken ...

Walt Disney World
Magic Kingdom - als ge nie veel dagen hebt, overslaan ... voor de modale bezoeker gaat dit te hard op Disneyland Parijs trekken
Animal Kingdom - als ge dit niet bezoekt, kom ik u persoonlijk daar een lap rond uw oren geven (als ge mijn ticket's enzo ook betaalt) ... SUPERrelaxed park met wereld's beste gethemede coaster: Expedition Everest
EPCOT - park met een heel nostalgische feeling, moeilijk beschrijfbaar ... zeker World Showcase is heel tof 's avonds ... zeker als ge er met het vriendinneke/vrouw/minnares/buurvrouw zijt
MGM Studios - enorm leuk filmpark met steengoede rides zoals Tower of Terror (die van Parijs gaat nooit zo goed zijn als deze)

Universal Studios
Universal Studios - filmpark, redelijk saai eerlijk gezegd ... 2 steengoede attracties The Mummy en JAWS maar da is het ook ... enkel doen als ge kunt hoppen.
Islands Of Adventure - zalige waterrides, zalige coasters, zalige vanalles ... must do eigenlijk

Sea World - 95% show gebaseerd, maar 't zijn er wel heel straffe ... zeker de zeeleeuwen en otter piratenshow zien, beste show ooit in m'n leven gezien. Voor de rest een watercoaster, en een floorlesscoaster. Vooral die laatste, Kraken, wordt door de meeste clubs als de beste coaster in de wereld beschouwd

Bush Gardens Africa
Ligt aan Tampa Bay ... heeft kickass coasters en daarvoor alleen al een bezoek waard. Ook een heel relaxed park ... mijne favo coaster staat daar Montu :)

BiZi
9 mei 2007, 12:24
Island of Adventure is inderdaad een must! (--> The Duelling Dragons !)
Hoewel dat Universal Studios mij iets nouwer aan het hart ligt, aangezien ik zot sta van films. (Jaws: The Ride blijft inderdaad een topper... Hoe die werknemers daar met plezier staan is niet te doen.)

Sea World sloeg wat tegen. Ok, die show met die orca was knap en ben ook blij dat ik die gezien heb. Maar daar blijft het bij...

MGM & Disneyworld zelf zijn uiteraard ook de moeite. Hoewel sommige delen van Disneyworld verouderd overkomen. Maar de sfeer in die parken is niet te vergelijken met België/Parijs...

USA Theme Parks ftw

Morre1977
10 mei 2007, 11:00
Idd, Island of Adventure ... Beste pretpark waar ik ooit geweest ben.

The Amazing Adventures of Spiderman > beste 3D beleving ooit.
Dueling dragons op de front row > geweldig
Dudley Do-Right's Ripsaw Falls > 1 van de beste waterattracties ooit
Incredible Hulk Coaster > beste flow ooit.

Als je eens wil zwemmen, ga dan eens langs Blizzard Beach. Een waterpark met een sneeuw theme, echt geweldig

PareGoriC
10 mei 2007, 11:04
is er gene minimum leeftijd om auto's te huren in amerika?

Morre1977
10 mei 2007, 11:12
Neen, maar je moet wel extra betalen ( 250 dollar ) als je onder de 21 (dacht ik) bent. ben wel niet zeker daarvan of de leeftijd klopt.

BiZi
10 mei 2007, 11:51
is er gene minimum leeftijd om auto's te huren in amerika?

+ indien je onder de 25 bent, per dag een fee van 27 US Dollar (per driver)

Morre1977
10 mei 2007, 12:29
+ indien je onder de 25 bent, per dag een fee van 27 US Dollar (per driver)

erbovenop nog ? ik weet niet meer hoe het juist zat maar ik ben geweest toen ik 20 was en ik moest 250 dollar extra betalen voor verzekering ofzo, maar we kregen ook voor dat geld een upgrade qua wagen dus zo erg vonden we dat niet.

die 27 dollar per dag onder de 25 kan anders wel kloppen met die 250 die wij toen betaalden voor een 10tal dagen.

Deetje
15 mei 2007, 22:23
thx for the info dudes, is leuk om lezen

wij doen isles of adventure, universal studios, wet'n wild en sea world (voor die laatste zijn we nog aan't twijfelen: eventueel bush gardens in de plaats)

Dakantochnie
15 mei 2007, 22:33
Ik blijft het onbegrijpelijk vinden dat je wel de Universal Studios doet maar niet de MGM studios.
De Disney/MGM Studios blijven voor mij het beste park ter wereld.

Deetje
15 mei 2007, 22:42
Mja het andere koppel is er precies niet voor te vinden ... :) Mij maakt het in feite niet uit... ik heb universal al gezien dus wil ik best wel MGM doen, maar ja, ik kies niet alleen in deze kwestie. 't wordt sowieso plezant :)

Auch zo te zien mag je maar één persoon rijden met de huurwagen ... dat wordt lastig

frenzal
16 mei 2007, 00:14
bij alamo (underage gold) mag je met 2 rijden hebben ze mij gezegd bij reisbureau

[Bonbon]
16 mei 2007, 00:42
alamo gold is 3 bestuurders inc
of er moest een verschil zijn tussen hun policy in canada en usa

ik heb via goalamo.be geboekt ,
schijnt boek je beter via de duitse alamo site

( heb de prijzen achteraf niet meer vergeleken )

BiZi
16 mei 2007, 10:22
Ik blijft het onbegrijpelijk vinden dat je wel de Universal Studios doet maar niet de MGM studios.
De Disney/MGM Studios blijven voor mij het beste park ter wereld.

Mja buiten Tower of Terror vond ik niet zoveel aan MGM. (Star Tours, Rock'n Roller Coaster, etc. kan je even goed in Parijs doen). Ik heb er zeker en vast geen spijt van, want het was zeker de moeite waard. Heck, enkel tower of terror was het voor mij al waard.

Maar moest ik kiezen tussen MGM of Universal... dan kies ik toch snel voor Universal.

SeaWorld zou ik in ieder geval skippen. Show met orcas was mooi, maar daar bleef het bij. De coaster 'Kraken' viel mee, maar de aankleding was maar heel poverkes.

Wet'n Wild is ook de moeite om eens te bezoeken.

Btw check een reisagent (bij Tui hebben ze het zeker): kan je een handige pass kopen voor de parken in florida. Nog geen 100 euro voor een 2 wekengeldige pas voor Universal, Island of Adventure en Wet'n Wild (je kan dus meermaals de parken doen). Combiticket voor disney/mgm is ook aan te raden.

Indien je niet met de wagen gaat, kan je 99% gratis vervoer van je hotel naar de parken regelen.

epsilon
27 september 2007, 20:35
Hallo,

In maart gaan we met school op laatstejaarsreis, deze reis zal waarschijnlijk richting Florida gaan. Nu omdat het om een "studie" *ahem* reis gaat, moeten we ook enkele educatieve dingen doen die in het kader van de opleiding passen. Namelijk industrieel ingenieur elektronica/ICT. Epcot hadden we al in gedachten. Kennedy spacecenter ook. Iemand die nog andere musea/grote elektronica bedrijven die rondleidingen geven kent?

Ook mogen we 1 pretpark bezoeken. Momenteel hebben we hiervoor Universal Studios in gedachten.

Andere goede voorstellen om onze week te vullen zijn natuurlijk altijd welkom!

Mvg,

4 ICT

Dakantochnie
27 september 2007, 20:36
Zonder enige twijfel de Disney-MGM Studios. Bestudeer maar eens van dichtbij de LSM techniek van Rock'n'Rollercoaster en de Tower of Terror.

Virz
28 september 2007, 14:04
Kennedy Space Centre.. aah. Er stond juist een SpaceShuttle rechtop klaar om te vertrekken. Helaas een dag te vroeg:(

Savage
28 september 2007, 19:28
kzou eerder eindigen op de keys en dan naar Miami terugrijden voor het vliegtuig richting NY ofzo. Althans, zo hebben wij het gedaan en ik ben echt blij om bv. Key West es bezocht te hebben.

Miami Beach vond ik persoonlijk niet de moeite (te vuil imo), maar de villa"wijk", eerder eiland(en) van de rich & famous waren wel es amusant om te zien.

aniger
10 oktober 2007, 17:25
blij dat ik hier het één en het ander heb gelezen want wij vertrekken op 3/02/2008
ook miami, orlando,everglades, en weet er iemand iets over fort myers?? daar zouden we een dagje of 6 willen uitrusten aant strand in een hotel