PDA

Volledige versie bekijken : Door welk land ben jij gefascineerd?

Pagina's : [1] 2

Rivers
1 april 2007, 20:26
Zoals de titel het zegt: Welk land facineert je?

En waarom? Vanwege de cultuur, de mensen, de taal, de bezienswaardigheden,...?
En welke landen net helemaal niet? En waarom niet?

Avondland
1 april 2007, 21:04
Skandinavische landen: prachtige natuur, betoverende vrouwen (de mooiste van Europa, hoewel Oost-Europa daar ook wel wat van kent!), erg vriendelijke mensen en een boeiende cultuur (Noordse mythologie is véél inspirerender dan Christelijke bijbelverhalen).

GeForceFX
1 april 2007, 21:48
de VS, de uitgestrektheid (is da een woord? :p), de zalige steden (vegas en san francisco bv) en de prachtige natuur (national parks, national forrests, national monuments, ...)
ooo, en de heerlijke hamburgers :p

waar ze mij nooit zullen zien: heel arme landen zoals india ofzo.
daar dan als 'rijke' westerling gaan rondlopen is gewoon niet mijn ding.
ook ga ik liever naar plaatsen waar ik niet constant moet opletten wat ik eet en drink

Mako
1 april 2007, 22:00
(Noordse mythologie is véél inspirerender dan Christelijke bijbelverhalen).

das nu ook niet moeilijk hé :p

Ikzelf ook door amerika: bijna allemaal dezelfde redenen als GeforceFX, alleen niet de hamburgers, want geloof het of niet: alleen de mcdonalds vind ik te vreten van amerikaanse hamburgers, al de rest is echt walgelijk :) (zoals ooit te zien was in een E3-bespreking op de frontpage)

edit: ik ben dus al 1 keer in Amerika geweest, en kwil er al lang trug naartoe!

nunji
1 april 2007, 22:01
waar ze mij nooit zullen zien: heel arme landen zoals india ofzo.
daar dan als 'rijke' westerling gaan rondlopen is gewoon niet mijn ding.
ook ga ik liever naar plaatsen waar ik niet constant moet opletten wat ik eet en drink

lol. raar dat je juist india vergelijkt met een heel arm land. Zeg dan Senegal ofzo.

Avondland
1 april 2007, 22:32
Ikzelf ook door amerika: bijna allemaal dezelfde redenen als GeforceFX, alleen niet de hamburgers, want geloof het of niet: alleen de mcdonalds vind ik te vreten van amerikaanse hamburgers, al de rest is echt walgelijk :) (zoals ooit te zien was in een E3-bespreking op de frontpage)
Ik vind McDonnalds eigenlijk niet te vreten. :D Smakeloze lapjes vlees, een hoop smeerlapperij en wat groentjes ...

Ik heb nog niet naar dat continent geweest maar de VS wil ik absoluut wel eens een keertje ontmoeten. De natuurpracht is erg aanlokkelijk maar ook het volk dat er woont fascineert me. Je krijgt het clichébeeld voor je dat op TV wordt opgehangen over Amerikanen maar ik wil het zelf wel eens ontdekken. Van democratische kustbewoners tot oerconservatieve Biblebelt-bewoners over de surfers en de footballfanaten. Cultuur-historisch zou je denken dat het daar gene vette is maar ik denk wel dat er flink wat cultureel patrimonium te bezichtigen is, hoewel dat niet veel verder gaat dan maximum een 400-tal jaar.

Fighting Hobbit
1 april 2007, 22:35
Echt orgineel is het niet, maar ik ben begeesterd door Italië, een prachtig land op zo veel vlakken. Ik kijk al uit naar ons rondrit met de mobilhome in Toscane. (verbazend hoe veel je ziet van een land/streek op zo'n mobilhomevakantie)

Noord-Spanje viel me trouwens ook super mee, vorig jaar in het baskenland geweest en in Aragon, waren heel mooie streken, vooral de baskische kust was adembenemend.

Avondland
1 april 2007, 22:37
Echt orgineel is het niet, maar ik ben begeesterd door Italië, een prachtig land op zo veel vlakken. Ik kijk al uit naar ons rondrit met de mobilhome in Toscane. (verbazend hoe veel je ziet van een land/streek op zo'n mobilhomevakantie)

Kan ik goed mee inkomen. Italië heeft erg veel te bieden aan de reiziger. Een gigantisch cultureel-historisch patrimonium maar ook vele ontspanningsmogelijkheden maken dit land een absolute must. Spanje heeft dat ook maar is onderheviger aan massatoerisme aan de stranden, iets waar ik mij toch wel van wil distantiëren als ik naar Spanje op reis ga.

Sir.Killalot
1 april 2007, 23:09
Zweden (en de overige scandinavische landen ook wel): natuur, cultuur, vrouwen, geschiedenis, floorball
Japan: de geschiedenis en de cultuur
Alle landen uit de oudheid, Italië, Griekenland, Egypte, ... voor hun geschiedenis :)

Darkness
1 april 2007, 23:46
Kan ik goed mee inkomen. Italië heeft erg veel te bieden aan de reiziger. Een gigantisch cultureel-historisch patrimonium maar ook vele ontspanningsmogelijkheden maken dit land een absolute must. Spanje heeft dat ook maar is onderheviger aan massatoerisme aan de stranden, iets waar ik mij toch wel van wil distantiëren als ik naar Spanje op reis ga.
ok deze showoff gaat te ver...

Mij boeien Australië en Nieuw-Zeeland enorm. Ook moet ik ooit eens ontdekken hoe (niet-)stereotiep of accuraat het beeld is dat wij van Amerikanen hebben...

Gentei
1 april 2007, 23:58
Tokyo, China of Japan de taal fascineert mij om te beginnen en ook die technologie daar zou er ooit naartoe willen gaan.

deyoeri
2 april 2007, 00:25
Schotland is toch een land waar ik eens naar toe wil gaan. Mss omdat ik nogal geboeid ben door doedelzakmuziek en hun accent cool vind :p
Al van kenissen gehoord dat het er prachtig is om te gaan wandelen etc. en tbh ben ik zon, zee, strand vakanties beu tot en met. Als ik een reis mag kiezen op het moment, Schotland.:)

Howitzer
2 april 2007, 00:41
Zweden.
Geen idee waarom ineens maar de ICT-ontwikkeling, Death Metal scene, het karakter(van de mensen) en de taal in/van Zweden spreekt mij geweldig aan.

Cazzz
2 april 2007, 01:58
Noord-Korea, al het misterieuze daarond, zowel politiek, als economisch als militaristisch als..

Ik weet het niet maar ik zou het toch eens willen bezoeken, het allemaal eens met eigen ogen zien.

Akai
2 april 2007, 02:15
Japan/China

GeForceFX
2 april 2007, 02:44
lol. raar dat je juist india vergelijkt met een heel arm land. Zeg dan Senegal ofzo.

had juist die topic over india gelezen, vandaar

Wu-chAn
2 april 2007, 03:02
Ik ben gefascineerd door Nieuw-Zeeland en dan enkel en alleen nog maar voor de nationale parken.
Ook het Amazone gebied voor dezelfde redene, alsook delen van Afrika.
Maar mijn grootste ambitie is om in Australië rond te trekken.

Feignasse
2 april 2007, 04:03
Fascinatie is misschien een groot woord, maar geschiedenis en heden in brede zin van onze noord-, oost- en zuiderburen interesseren me wel. Ook Israël en de joodse cultuur hebben veel boeiends te bieden als je 't mij vraagt. En als het werkelijk exotisch mag zijn: Japan en China, al weet ik daar bitter weinig van en geldt hier bijgevolg misschien eerder de aantrekkingskracht van het mysterieuze dan de werkelijke fascinatie.

Avondland
2 april 2007, 09:23
Schotland is toch een land waar ik eens naar toe wil gaan. Mss omdat ik nogal geboeid ben door doedelzakmuziek en hun accent cool vind :p
Al van kenissen gehoord dat het er prachtig is om te gaan wandelen etc. en tbh ben ik zon, zee, strand vakanties beu tot en met. Als ik een reis mag kiezen op het moment, Schotland.:)

Ik zou zeggen: gaan!

Doedelzakmuziek: in de zomers hoor en zie je overal jeugdfanfares oefenen met hun zogenaamde 'pipe bands'. Echt prachtig om te zien hoe de Schotten hun eigen cultuur nog weten te cultiveren zonder zich te schamen voor hun eigen identiteit. Voorts uiteraard een heerlijk accent, dat staat buiten kijf. Maar je hebt ook prachtige natuur ginder, soms kilometers lange autoritten waar je geen kat (maar wel veel schapen) tegenkomt. Glen Coe is een vrij myserieuze plek, als je daar kan geraken ... Het eten is daar trouwens verrassend lekker, haggis moet je eens proberen te eten! Smaakt zoals beuling maar beter gekruid. Of een aberdeen steak, ook wel vrij bekend. Stirling is ook wel de moeite waard: klein stadje maar erg gezellig. Je moet in juli gaan, wanneer de Highland Games er zijn, dat is een plezant festivalletje waarin typische Schotse sporten worden beoefend, een doedelzakwedstrijd is, lekker eten te degusteren valt, véél bier te drinken is, prachtige wilde dieren te bewonderen zijn, ...

Schotland is gewoonweg zalig!

Boris Barowski
2 april 2007, 09:27
zwitserland, nieuw zeeland, VS, canada

Lacuna
2 april 2007, 09:46
-Japan: de taal, de gewoontes, de keuken, de tempels,...
-Spanje: tja, keb er voor 6 maand gestudeerd en sindsdien voel ik mij daar wel thuis. Vooral de relaxte levensstijl (wat door ons vaak gezien wordt als luiheid :p ).
-Italie: de italiaanse keuken, de natuur,...

Raar he, ik zou mij zowel thuisvoelen in de Japanse cultuur ( respectvol, nederig ) als in de Spaanse cultuur ( luidruchtig, ogenschijnlijk zelfs boers)

nascaRio
2 april 2007, 10:31
Australië

Rivers
2 april 2007, 10:52
Ga ik zelf ook maar eens antwoorden op mijn eigen thread he :)

Allereerst geheel Afrika! Die cultuur, die manier van leven, de natuur en al die armoede :(.. Volgend jaar of misschien pas het jaar daarop krijg ik een geadopteerd broertje/zusje waarschijnlijk uit Zuid-Afrika of wel wordt het Thailand :).

Dan nog Japan! Die prachtige huisjes, die betoverende kledij die ze vroeger en nu nog dragen, samuraizwaarden, hun typische manga tekenstijl, het mooie volk, hun ingewikkelde alfabet, de mooie natuur, de keuken, Boeddhisme en Shintoïsme, ...

Dat zijn echt gebieden waar ik eens naar toe zou willen gaan :D

Messias.
2 april 2007, 11:23
IJsland, zonder twijfel.

passero
2 april 2007, 11:29
Ierland FTW
Ierland is gewoon zalig qua cultuur, de mensen zijn zo totaal anders dan hier.
De muziek is er ook mega zalig, als je in Dublin bent dan heb je elke dag live music in veeeel pubs. Temple Bar rules gewoon :)
Het landschap is er ook mega schoon. De bergen en kliffen zijn echt prachtig. Als je aan de west kust bent en je staat zo op een klif van 50m of hoger en de atlantische oceaan bonkt erop... kmoet zeggen, das een zalig gevoel als je dan op je buik over de rand kijkt :)

Javier Garcia
2 april 2007, 11:52
Japan zonder enige twijfel: de cultuur, technologie, verschillende standen,...

Verder ook Rusland, geen idee waarom Rusland maar iets in dat land spreekt me enorm aan.

Bigbuddha
2 april 2007, 11:58
Portugal.

Geweldige mix van europa en zuid-amerika.

Scifo
2 april 2007, 11:59
De VS en Japan

Waarom VS? Je ziet je hele leven films van de VS. In de films zie je steden zoals Las Vegas,New York... Ook gebieden zoals Texas spreken me aan, grote oppervlakten,lange wegen waar geen einde aan komt (je kent ze wel :p )

Ik wil het gewoon eens in het echt zien :)

En Japan: de cultuur, de drukte die er heerst, mss ook het onbereikbare dat een rol speelt

virox
2 april 2007, 12:07
IJsland: Da's gewoon een prachtig stukje natuur op een eiland. De vulkanen, de vlaktes, de meren. Maar ook voor de nog echt bewaarde skandinavische cultuur en taal.

Italië: 3 woorden "DE ITALIAANSE KEUKEN" beter eten kunt ge daar gewoonweg niet vinden. Ik heb lang altijd de franse keuken als favoriet gehad maar sinds 5tal jaar ben ik helemaal weg van de italiaanse keuken... Maar ook het berg/heuvelachtige land, met overal kleine dorpjes vooral sicilië soms is het echt nog zoals in the godfather :cool:

Nieuw Zeeland: Jah moet ik er nog woorden aan vuilmaken? Iedereen is tegenwoordig zot van dit land.

Australië: Idem als nieuw zeeland, maar toch totaal anders de natuurlijke diversiteit is er enorm en zoals iemand hier al vermeld heeft, mijn grote droom is om daar enkele maanden van N -> Z en O -> W te reizen.

massief
2 april 2007, 12:19
Ik zou graag eens naar Dietsland gaan :unsure:
neh :p
N-ZL
AUS
Bolivia
Peru
Ierland
Ijsland
Alaska
Z-Af
Chili
Argentinië

juxx
2 april 2007, 12:24
Italië zonder twijfel, het temperament van de inwoners spreekt mij wel aan :)

Margeitje
2 april 2007, 12:31
la mia bella italia :) tis gewoon die perfecte mix : de taal, de geschiedenis, het eten, het weer (in de zomer allé) en vooral het toscaanse landschap en Rome hebben mijn hart gestolen ^^

Rusland heeft mij ook altijd al geïnteresseerd en in Noorwegen zou'k echt graag es de fjorden zien, maar das dan nie echt fascinatie meer te noemen

Avondland
2 april 2007, 12:49
Antwerpen is een wereldstad en de rest is parking.:p

Op vlak van steden zou ik graag de Baltische steden eens bezoeken. Ik denk dat daar wel een speciale sfeer aanwezig is.

Typhon`
2 april 2007, 17:41
IJsland, zonder twijfel.

Teveel naar Múm geluisterd? :p

Ikzelf kan niet echt zeggen welk land ik facinerend vind, ik vind toch dat je eerst in dat land moet geweest zijn voordat je daar écht een oordeel over kan vellen. Je hebt wel vaak een verheerlijkt beeld over een land, en het omgekeerde over een ander land.
Van die speciale culturen spreken me wel aan, dan denk ik aan de Inuits in Groenland/Noord Canada, bepaalde afrikaanse culturen, de leefwereld in de (vooral zuidwestelijke (leuke reportage trouwens gisteren op Canvas, "gas station", komt ook nog es in ijsland denk ik)) VS, de Maori en aboriginals in Oceanië enz.

Starrk
2 april 2007, 22:12
Japan in zeer grote mate.

De rest van een top 3 zou de VS en Ierland zijn.

De laatste 2 heb ik al bezocht, Japan is atm een kleine utopie :p

Huasheng
2 april 2007, 22:30
Egypte

De geschiedenis, de cultuur, de mythologie :love:

Atrox
2 april 2007, 22:38
Mijn geliefde Limburg :bow:

Schotland, Ierland, Normandië interesseren me wel ... en natuurlijk de VS.
Spanje, Zuid-Frankrijk etc. boeit me eigenlijk niet, teveel toeristen :)

*FiReStOnE^-*
2 april 2007, 23:37
Ik ben gefascineerd door verschillende landen:

-Italië: de taal, de mensen, de bergen (dolomieten <3), de steden (Milaan, Venetië, Florence, ...), het eten, gewoon fantastisch
-Canada: gewoon de natuur, de sleeën, husky's, alaska, dat land fascineert me en het is mijn droom om er ooit naartoe te gaan
-VS: de steden dan vooral he, New York, San Franciso, L.A., de wolkenkrabbers, het gigantische eraan trekt mij wel aan

Karre
3 april 2007, 00:08
Japan en de VS :) De VS omwille pretparken en de volgende staten: New York, California en Florida die ik gewoon al tof vind om ze op tv ofzo te zien :). En Japan gewoon omwille de cultuur , ik hou echt veel van Aziatische dingen buiten dat eten :p.

Mee
3 april 2007, 00:16
Ik weet er nie veel van maar Zweden heeft mij altijd aangesproken...

Typhon`
3 april 2007, 01:11
Zweden lijkt me wel tof, "hippe" steden enz maar qua natuur denk ik nogal plat, veel meren met eilandjes wel maar buiten dat denk ik niet superbijzonder :).
Zelf vin'k noorwegen een pak mooier van natuur.

Xcd
3 april 2007, 02:00
Zuid-Oost Azië in het algemeen, Japan specifiek.
Ben momenteel de taal aan het leren, maar de cultuur interesseert mij even hard; zowel de hedendaagse als de historische.

zweebee
3 april 2007, 03:03
canada :)

vietnam/cambodja

oja ik kom hier terug later, hopelijk wonen :)

Arifiene
3 april 2007, 09:40
Thailand :)
reeds 2 keer geweest, en ik wil zo snel mogelijk terug
op 2 : Egypte
op3 : galapagoseilanden

Nuja, ik wil eigenlijk overal gaan :p
VS was ook ferm de moeite :)

Messias.
3 april 2007, 11:37
Thailand, brrrr. Lelijke mensen, geen aantrekkelijke cultuur, verschrikkelijke taal.

Arifiene
3 april 2007, 11:56
Thailand, brrrr. Lelijke mensen, geen aantrekkelijke cultuur, verschrikkelijke taal.

:ironic:
en dat @ heel uw zin eigenlijk

switchblade
3 april 2007, 12:47
@Messias., het kan zijn dat een ander iets moois ziet in dat land he :)
een maat van mij heeft een zestal jaar in thailand gewoond en zegt ook dat het een prachtig land is dat door velen onderschat/ondergewaardeerd wordt

ikzelf droom ervan om de VS te bezoeken, rondreizen en eventueel er gaan wonen (als ik een green card krijg :sad: ). New York heeft wel z'n charmes, maar ik zou er echt niet lang kunnen blijven denk ik. Dan zou ik eerder in San Francisco blijven
Eerstvolgende staat dat ik dan zou willen naartoe gaan is Vermont, dit voor z'n prachtige natuur en kleine gezellige dorpjes. Om van mooie natuur naar mooie natuur te gaan is North Carolina ook een interessante staat: uitgestrekte bossen, zuivere lucht, weinig vervuiling, ...
Om nog verder te trekken in natuurlijke gebieden ==> Arkansas. Het volk zelf is niet erg intelligent (de typische domme amerikanen), maar het natuurrijke landschap heeft veel te bieden, wat imo alles goedmaakt.
Colorado, Wyoming & Montana zeker niet vergeten, de grand canyon in Arizona moet ook een fantastisch gevoel geven, en uiteindelijk stranden in Californië, typisch, niet? :p
Misschien raak ik er ooit, misschien niet, wie weet? :)
Vele mensen denken bij het woord Amerika direct aan hoge wolkenkrabbers, drukte, smog, 9/11 en dergelijke. Maar wat ze niet weten is dat het ook extreem mooie natuurgebieden heeft.
Het hangt natuurlijk af van wat je zoekt in een land he :)
De mentaliteit, levenswijze en cultuur speelt natuurlijk ook een belangrijke rol,
maar die kan je maar volledig beleven als je er langer dan enkele maanden blijft, dit doordat je door de cultuurschok de eerste maanden een waauw-gevoel hebt, en alles is fantastisch (dat maakt het reizen ook boeiend)

Japan interesseert mij ook, het geloof, de nederigheid & respect tov elkaar, natuurlijke gebieden, de onbereikbaarheid, ...

Rivers
3 april 2007, 13:09

Ik vind het mooie mensen, een adembenemende cultuur en een fleurige taal :) het land van de glimlach..

Messias.
3 april 2007, 13:39
@Messias., het kan zijn dat een ander iets moois ziet in dat land he :)

No shit Sherlock.

Maarja, je bent een andere mening toegedaan en dan krijg je direct de fameuze ironic smiley toegegooid. Hoe passend. En hoe kan Thailand nu ondergewaardeerd zijn? Het is maar de grootste toeristische trekpleister van heel Zuidoost-Azië, en waarschijnlijk een van de grootste van gans Azië.

P|tt@
3 april 2007, 14:23

Alle jong. Ladyboys & pingpongbars ftw.

democracy02
3 april 2007, 17:04
India: veel "spirituele freaks" daar & int algemeen nog niet overdreven verwestersd (lees: verkloot)

Ierland: zalige natuur + onverklaarbare aantrekkingskracht (mss. zijn het mijn keltische roots :p )

Noorwegen: bergen enzo

alleen india zal ik waarschijnlijk nooit bezoeken, aangezien ik nooit in het vliegtuig wil stappen. 'k vrees da mijn beschadigde oren zullen de te snelle verandering van druk nie zullen aankunnen :p

Arifiene
3 april 2007, 17:39
No shit Sherlock.

Maarja, je bent een andere mening toegedaan en dan krijg je direct de fameuze ironic smiley toegegooid. Hoe passend. En hoe kan Thailand nu ondergewaardeerd zijn? Het is maar de grootste toeristische trekpleister van heel Zuidoost-Azië, en waarschijnlijk een van de grootste van gans Azië.

tact heeft meneer nog nooit van gehoord?
heeft meneer thailand uberhaupt wel bezocht? en dan niet de 'toeristische trekpleisters'?
Maar tuurlijk, alles wat toeristisch is, slecht is.
carry on

:ironic: (=> die is natuurlijk speciaal voor jou)

Messias.
3 april 2007, 17:51
Zucht. Direct persoonlijk aangevallen voelen, direct op een denigrerend toontje beginnen en hopla, nog een ironic smiley er tegen aan en we zijn vertrokken. Dé ultieme manier van discussiëren.

En je kan anders ook eens de woorden in mijn mond leggen. Toeristische trekpleisters zijn per definitie nooit ondergewaardeerd, want anders waren het geen toeristische trekpleisters, right?

"Goed bezig zene! Maarja, van redetwisten heeft madammeke nog niet gehoord zeker? :ironic: :ironic: :ironic:"
(zie, dat kan ik ook)

Arifiene
3 april 2007, 19:57
Zucht. Direct persoonlijk aangevallen voelen, direct op een denigrerend toontje beginnen en hopla, nog een ironic smiley er tegen aan en we zijn vertrokken. Dé ultieme manier van discussiëren.

En je kan anders ook eens de woorden in mijn mond leggen. Toeristische trekpleisters zijn per definitie nooit ondergewaardeerd, want anders waren het geen toeristische trekpleisters, right?

"Goed bezig zene! Maarja, van redetwisten heeft madammeke nog niet gehoord zeker? :ironic: :ironic: :ironic:"
(zie, dat kan ik ook)

welja, ge moet anders nog een meer gefundeerde mening geven e
en ik was gwn niet van plan om te discussieren, ik zeg gwn da ge ongelijk hebt

overigens is dat subjectief, manneken pis is ook een toeristische trekpleister, en da ventje kan me gestolen worden

nogmaals: ik wil niet redetwisten

ohja: :ironic: :ironic: :ironic: => bijna vergeten zeg

Thalia
3 april 2007, 20:41
Messias, misschien bedoelt switchblade met "ondergewaardeerd", omdat de meeste toeristen daar zitten voor de zon en/of de seks.

Anyway:

Geheel Zuid - Oost Azië (thailand zéker, roots :p )
Noord - Oost Azië (behalve China)
Rusland
Ierland
Scandinavische landen
Zuid - Amerika

Messias.
3 april 2007, 20:41
Je maakt een karikatuur van jezelf.

PussyDuster
3 april 2007, 20:44
Zwitserland.

Heb Zwitserse roots en heb ooit bijna 7 jaar met een Zwitserse verkeerd. Prachtige steden, mooie natuur, leuke mensen, leuk leefklimaat.

spray-bunny
3 april 2007, 22:21
Ierland FTW
Ierland is gewoon zalig qua cultuur, de mensen zijn zo totaal anders dan hier.
De muziek is er ook mega zalig, als je in Dublin bent dan heb je elke dag live music in veeeel pubs. Temple Bar rules gewoon :)
Het landschap is er ook mega schoon. De bergen en kliffen zijn echt prachtig. Als je aan de west kust bent en je staat zo op een klif van 50m of hoger en de atlantische oceaan bonkt erop... kmoet zeggen, das een zalig gevoel als je dan op je buik over de rand kijkt :)
²

Die natuur is gewoonweg fantastisch. Het uitgaansleven is wel maar zwak. Daarom zou ik er niet voltijds willen leven, maar als vakantieland is het wel zalig. Bergwandelingen met een guinness in de hand.:D
Ik vind het ook fantastisch dat ze op 30 jaar van 3e wereldland naar absolute topeconomie zijn gegroeid. Wandel een namiddag rond in Dublin, en dan begrip je het nut van de EU.

Daarnaast intrigeert de USA mij ook enorm. Zoals hierboven ergens gezegd zou ik verscheidenheid daar wel eens willen ontdekken.

Jamaica omdat ik erg van reggae houd, ik wil de plaatselijke hits wel eens horen.:p

Fighting Hobbit
3 april 2007, 22:33
India: veel "spirituele freaks" daar & int algemeen nog niet overdreven verwestersd (lees: verkloot)

Ierland: zalige natuur + onverklaarbare aantrekkingskracht (mss. zijn het mijn keltische roots :p )

Noorwegen: bergen enzo

alleen india zal ik waarschijnlijk nooit bezoeken, aangezien ik nooit in het vliegtuig wil stappen. 'k vrees da mijn beschadigde oren zullen de te snelle verandering van druk nie zullen aankunnen :p

Met alle respect, maar is het niet raar om een land in zekere zin te verheerlijken als je er nog nooit geweest bent?

HomeR_J_Simpson
4 april 2007, 01:18
Zoals veel mense hier: onze wester bure (niet Amerika voor de minder aardrijkskundig aangelegden onder ons ;) ) maar dus groot-Brittanië
Meer: Schotland en Ierland

De Natuur is geweldig en mn peter vertelt er altijd zo n shikke verhale over :doc: Kzou er graag heen gaan, maar ja ben ng mr 16 en mag niet vn mn ouders ;)

Q ^^
4 april 2007, 10:46
Canada en Zuid-Afrika

vriendelijke mensen, de mooiste natuur en mooie beestjes

Arifiene
4 april 2007, 11:31

ah hou toch gwn je mond, je bent er toch maar op uit om discussie uit te lokken en het is je helemaal niet om deze thread te doen.

virox
4 april 2007, 13:05
IJsland: Da's gewoon een prachtig stukje natuur op een eiland. De vulkanen, de vlaktes, de meren. Maar ook voor de nog echt bewaarde skandinavische cultuur en taal.

Italië: 3 woorden "DE ITALIAANSE KEUKEN" beter eten kunt ge daar gewoonweg niet vinden. Ik heb lang altijd de franse keuken als favoriet gehad maar sinds 5tal jaar ben ik helemaal weg van de italiaanse keuken... Maar ook het berg/heuvelachtige land, met overal kleine dorpjes vooral sicilië soms is het echt nog zoals in the godfather :cool:

Nieuw Zeeland: Jah moet ik er nog woorden aan vuilmaken? Iedereen is tegenwoordig zot van dit land.

Australië: Idem als nieuw zeeland, maar toch totaal anders de natuurlijke diversiteit is er enorm en zoals iemand hier al vermeld heeft, mijn grote droom is om daar enkele maanden van N -> Z en O -> W te reizen.
Ik wist dat ik nog iets vergeten was. nl:

De Kanaal Eilanden: Prachtige stukjes natuur en zelfs een eiland waar de gewone auto verboden is :p. Ideaal voor een fietsvakantie.

Mako
4 april 2007, 14:12
Zoals veel mense hier: onze wester bure (niet Amerika voor de minder aardrijkskundig aangelegden onder ons ;) ) maar dus groot-Brittanië
Meer: Schotland en Ierland

De Natuur is geweldig en mn peter vertelt er altijd zo n shikke verhale over :doc: Kzou er graag heen gaan, maar ja ben ng mr 16 en mag niet vn mn ouders ;)

engeland en schotland heb ik al in grote delen gedaan, echt zeer zeker de moeite!
In engeland was het eigelijk ne road-trip tussen Londen en Liverpool, in schotland wat rondtoeren tussen de lochs en de bergen en kastelen. Prachtige omgevingen hoor, ook in engeland! Zeker de moeite waard!

HomeR_J_Simpson
4 april 2007, 14:38
Ik wist dat ik nog iets vergeten was. nl:

De Kanaal Eilanden: Prachtige stukjes natuur en zelfs een eiland waar de gewone auto verboden is :p. Ideaal voor een fietsvakantie.

Ja, zoals Jersey en Guersney en Sark (is t nie op Sark da autos verbode zijn?)
Ik ben 2jaar terug naar Jersey geweest, zeker de moeite historisch ook heel mooi!
(Queen Elisabeth Castel en nog een castle, weet al niet meer maar ook voor de 2e en 1e WO!! veel musea!)

rechtervoet
4 april 2007, 14:57
ben nie echt gefascineerd door andere landen maar cuba vind ik nogwel leuk uitzien. Ben er wel nog niet geweest. ik heb niet genoeg geld / tijd om elk jaar op reis te gaan, laat staan om de 2j of zelf om de 3 j... shit zelf 6 j

Battou
4 april 2007, 15:37
Thailand :)
reeds 2 keer geweest, en ik wil zo snel mogelijk terug

Nuja, ik wil eigenlijk overal gaan :p

idem, thailand is een pracht vn een land. Als ge voorbij het toerisme kunt kijken ziet ge één van de prachtigste plekken ter wereld imo. Doe dus niet Bangkok - zuiden - plek op een strand. Verken bangkok eens, neem een tussenvlucht via een andere stad, en ga naar een eilandje dat nog niet overspoeld is door bleekscheten.

verder ook Hongarije, maar dat is wrs meer omdat ik zelf half hongaars ben, dat ik een beetje een band heb ermee. Echt veel is er niet te zien, maar tis wel een mooi land.

jan1978
4 april 2007, 16:47
USA zonder twijfel en om dezelfde redenen al op de eerste pagina vermeld:

prachtige natuur met piekfijn onderhouden nationale parken waar ge echt nog wildernis hebt (nie gelijk in de Ardennen waar ge kajakt tussen de voorbijdrijvende tampons). Ook de grote diversiteit (koraalriffen, tropische jungles, woestijnen, zachte heuvels, diepe ravijnen, open grasvlaktes, ...) is een pluspunt.

Fantastische wereldsteden (NY, LA, Vegas, San Francisco, ...) met alweer een massa diversiteit en elk zijn eigen sfeer.

Openheid en gebruiksgemak is toch ook een pluspunt vind ik. Tis eenvoudig om uzelf te behelpen als ge minimaal Engels kunt, in het zuidenwesten komt ge met Spaans nog wat verder ook. Met den euro die goed staat komt ge trouwens ook redelijk ver.

Toegegeven, historisch gezien minder spectaculair dan Europa wegens ontbreken grote gebouwen gelijk in Rome ofzo, maar toch diepgaand indien gewenst als ge wat interesse hebt voor verschillende indianenvolkeren/burgeroorlog etc.

Kvind de cultuur toch verschillend genoeg van Westeuropa om te blijven boeien, baseball/football en de hele sfeer die errond hangt, roadtrips op route 66, ...

Arifiene
4 april 2007, 16:47
idem, thailand is een pracht vn een land. Als ge voorbij het toerisme kunt kijken ziet ge één van de prachtigste plekken ter wereld imo. Doe dus niet Bangkok - zuiden - plek op een strand. Verken bangkok eens, neem een tussenvlucht via een andere stad, en ga naar een eilandje dat nog niet overspoeld is door bleekscheten.

verder ook Hongarije, maar dat is wrs meer omdat ik zelf half hongaars ben, dat ik een beetje een band heb ermee. Echt veel is er niet te zien, maar tis wel een mooi land.

Overigens vond ik Bangkok ook wel een zalige stad.
Van de warmte geen last, wel veel verkeer natuurlijk.
Heerlijk eten ook.

Battou
4 april 2007, 17:12
Bangkok is machtige stad.

Wij hadden er altijd dezelfde chauffeur, die liet ons ook zowa de minder bekende dingen zien, altijd leuk meegenomen.

Avondland
4 april 2007, 19:01
'k Hoop dat reizen nog goedkoper zal worden in de toekomst want er is zoveel te zien op deze aardkloot.

MaDDie
4 april 2007, 19:10
1: VS
2: Zweden
3: Scotland
4: Japan
5: Finland
6: Zuid-Frankrijk

Vedeco
4 april 2007, 19:17
Frankrijk bezit zoveel !

jan1978
4 april 2007, 22:46
Frankrijk bezit zoveel !

ja, echt spijtig van al die Fransen daar.

Fighting Hobbit
5 april 2007, 00:57
Frankrijk bezit zoveel !

Ben vorig jaar zo helemaal langs de Franse westkust naar Spanje gereden, dat was met de mobilhome. Onderweg stopplaatsjes in Normandië, Britannië, Aquitanië en de Loirestreek gedaan, de weg zo uitgestippeld zodat we toch langs de mooiste streken passeerden. Alles tesamen hebben we ongeveer een week van de twee weken in Frankrijk doorgebracht en dat was ronduit zalig (de andere week ook trouwens. Ik was vroeger niet echt een frankrijkfan, toch niet speciaal, maar er zijn echt wle heel charmante streekjes daar. In Aquitanië twee dagen in een surfdorpje blijven staan en dat was echt fantastisch, qua sfeer,qua natuur (kilometers bossen, echt heerlijk), qua alles eigenlijk.
Over de westkust durf ik zeker te beweren dat ze schitterend is, veel kleine gezellige dorpjes, oesters gaan eten in een klein frituurachtig ding in britannië (was vlak aan de mt-st-Michel, die kunden we vandaar als een kleinstipje zien staan) bijvoorbeeld was echt gewoon zalig.

ja, echt spijtig van al die Fransen daar.
Het zijn nochtans best wel vriendelijke mensen hoor, ik had erger verwacht van de Fransen en beter van de Spanjaarden om eerlijk te zijn.

Avondland
5 april 2007, 08:37
Ik ben Frankrijk al een tijdje beugezien maar toen ik vorig jaar in Normandië zat moet ik wel zeggen dat het een land is met een gigantisch cultureel patrimonium. Maar de eerstkomende jaren zal ik er wellicht niet komen. Ik wil eens iets gaan bezoeken in landen waar ik nog niet geweest ben zoals Zweden of de Baltische staten. En niet alleen voor het blonde vrouwvolk (gedeeltelijk wel uiteraard).

sinai
5 april 2007, 09:43
1. Cambodja
2. Peru
3. Laos

Bosvos
5 april 2007, 11:54
Noorwegen, Zweden, Denemarken: landschap, taal, levenswijze.
Australië: landschap:love:
Japan: Cultuur, taal en landschap
Schotland: taal :D en Landschap

Arifiene
5 april 2007, 12:15
1. Cambodja
2. Peru
3. Laos

Laos is ook mooi, wel veel armoede ook...
En héél vriendelijke mensen :)

Avondland
5 april 2007, 20:07
Schotland: taal :D en Landschap

Heerlijk accent, inderdaad :D

S.conceiçao7
5 april 2007, 20:11
italië & portugal. zon zee strand.... and some culture :p

o ja, en voetbal en pizza en zo van die dingen :)

Crabtree
5 april 2007, 21:01
Polen.

Vanwege slavische cultuur en mythologie, heel interessant

Scandinavische landen vanwege ook natuurlandschappen en het rijke cultuurverleden

Tweak37
5 april 2007, 21:13
Peru mja, daar zou ik nog wel eens willen geraken...

Avondland
5 april 2007, 21:14
Polen.

Vanwege slavische cultuur en mythologie, heel interessant

Om diezelfde reden wil ik ook Oekraïne eens gaan bezoeken. Perun, de dondergod is immers gerelateerd aan Perköns van de Balten (wat ook een uiterst interessant gebied is om te gaan bezoeken).

ComputerVISTA
5 april 2007, 21:46
UK, Duitsland en Italie, elk voor hun specifieke redenen.

boozeke
5 april 2007, 22:25
Engeland,Schotland,..die landen.
die geschiedenis,monumenten,...allemaal chill.enkel het eten,mja.das in schotland beter dn in engeland,that's for sure

XplicitSnake
5 april 2007, 23:22
de VS, de uitgestrektheid (is da een woord? :p), de zalige steden (vegas en san francisco bv) en de prachtige natuur (national parks, national forrests, national monuments, ...)
ooo, en de heerlijke hamburgers :p

Kan ik me volledig in vinden, niet zozeer voor hun eetgewoonten maar meer het cultuurverschil en dus ook de andere mentaliteit. Telkens als we in Zaventem (komende van de VS) landen zijn we depri, om nog maar te zwijgen over de douaniers die uit het dichtsbijzijndste godvergeten gat zijn gekropen. :cry:

zipke
5 april 2007, 23:28
Ik wil eens een rondreis doen door heeeel Amerika. Van helemaal in het koude Noorden (Groenland) tot helemaal naar het hete Zuiden (Vuurland:)

Van het ene uiterste in het andere, van de ene cultuur in de andere...

Nu enkel nog geld en tijd vinden :(

Pitter
5 april 2007, 23:31
Alle Zuid-Europese landen eigelijk. De cultuur, het leven daar, het weer, de vrouwe, de voetbal,..

Firestyler
6 april 2007, 00:28
Cuba, Mexico, Sicilië, VS

Firestyler
6 april 2007, 00:29

Voor de 3 de auto's?
Uk: stijl?
Duitsland: De wegen?
Italië: Vrouwen en eten?

jan1978
6 april 2007, 08:38
Ik wil eens een rondreis doen door heeeel Amerika. Van helemaal in het koude Noorden (Groenland) tot helemaal naar het hete Zuiden (Vuurland:)

Van het ene uiterste in het andere, van de ene cultuur in de andere...

Nu enkel nog geld en tijd vinden :(

http://en.wikipedia.org/wiki/Pan-American_Highway

Verschillende routes mogelijk.

Breezersletjuh
6 april 2007, 09:34
Voor de 3 de auto's?
Uk: stijl?
Duitsland: De wegen?
Italië: Vrouwen en eten?

nee nee verkeerde volgorde: ;)
UK: vrouwen en eten
Duitsland: stijl (sauerkraut und wurst)
Italië: de wegen (en dan vooral de galante rijstijl)

:p

anyways: Zweden, ik heb er al gewoond en wil er terug naar verhuizen eens ik er een job vind.
btw: de vrouwen in Zweden zijn nu niet zó overdonderend ze, zeker niet in het zuiden. Ge moet eigenlijk al naar een van de grote steden gaan (Stkhlm, Malmö,...) om iets deftig te zien lopen en dan is da waarschijnlijk ook al weer zo een kakmadam ;) Niet dat het gemiddelde meiske in Zweden lelijk is, verre van, maar als ge enkel voor knap volk ergens heen wilt zijt ge veel beter af in Tsjechie, Slovakije en omstreken.

zipke
6 april 2007, 09:44

Verschillende routes mogelijk.He, zalig :) Wel leuk om te zien. Mercikes!

GMotha
6 april 2007, 10:56
Brunei: mooi land, meest welvarende van het gebied (ZO-Azië, tegen maleisië), belastingsparadijs, geen armoede whatsoever te bespeuren, gratis ziekenzorg/onderwijs en dat alles zonder belasting te moeten betalen, mooie jungle, mangroves, watervallen, mooi blauw water in de zee en rivieren, gekleurde vogeltjes, veel kleine aapjes, kraaknette straten, vriendelijke en gastvrije mensen en naar't schijnt goed eten.

klootvis
6 april 2007, 11:24

Een laagbijdegrondse discussie tussen 2 bekvechters, waarvan er zich 1 de Messias noemt. En dat nog wel op een forum met de titel "cultuur".
Ben ik de enige die er de ironie van inziet ?

@Messias: mss idd wat minder in vooroordelen over een land denken. Sluit me op dat vlak aan bij switchblade

klootvis
6 april 2007, 11:27

Verschillende routes mogelijk.

Afgelopen vakantie met mijn ouders een stukje van de Panamericana in Peru gedaan. Wat een prachtige ervaring. Zand, stenen, het wakende Andesgebergte op de achtergrond, hier en daar wat grasplukjes (of een verdwaalde lama:sop:) en voor de rest (geen huizen of mensen) niets.... meer dan 100km lang...

Schoonheid door al zijn eenvoud... het was echt ontroerend

jan1978
6 april 2007, 12:54
Afgelopen vakantie met mijn ouders een stukje van de Panamericana in Peru gedaan. Wat een prachtige ervaring. Zand, stenen, het wakende Andesgebergte op de achtergrond, hier en daar wat grasplukjes (of een verdwaalde lama:sop:) en voor de rest (geen huizen of mensen) niets.... meer dan 100km lang...

Schoonheid door al zijn eenvoud... het was echt ontroerend

Lijkt mij idd fantastisch. Kheb vorig jaar een paar 100 km op Route 66 gereden (of wa er van overschiet) en da was ook geweldig.

http://en.wikipedia.org/wiki/Route_66

Dees jaar staat oa L.A., California tot in Flagstaff, Arizona gepland.

Typhoon00
6 april 2007, 21:52
Ik heb eigenlijk nog geen echt verre reizen gemaakt, maar ik heb toch al veel moois gezien.
Frankrijk: Enorme diversiteit aan streken en landschappen. Zeer mooi alleen begint het een beetje duur te worden(ook in de minder toeristische streken) en soms te druk.
Duitsland: jaja Duitsland. Echt een miskend land. Heeft te kampen met veel te veel vooroordelen. Duitsland is echt niet alleen industrie en oberbayern! Heel mooi land, goedkoop, dichtbij en vriendelijke, gastvrije mensen.
Italie: Enorm veel te zien en de levensstijl!
Wales: Ik ben nog niet in Schotland of Ierland geweest, maar Wales is ook erg woest en ongerept. En het is ook keltisch.

Brolpaq
7 april 2007, 00:02

Topgear, BMW & Alfa-romeo/ferrari? :p

onT:
Spanje,Italië & Turkije.

grtz

ASHERON
7 april 2007, 11:51
Lijkt mij idd fantastisch. Kheb vorig jaar een paar 100 km op Route 66 gereden (of wa er van overschiet) en da was ook geweldig.

http://en.wikipedia.org/wiki/Route_66

Dees jaar staat oa L.A., California tot in Flagstaff, Arizona gepland.

zijn er dan zo geen gevaren zoals bv motorbendes ofzo :p :unsure:
of is er daar niet echt iets waarvoor je moet opletten? heb zelf nog nooit in de states geweest dus...

-----------

ben zelf gefascineerd door kroatie.. supermooi land
goedkoop, tof om te gaan duiken.
ideaal gewoon!
italie vond ik maar een r**teland. wat een slechte mentaliteit van de mensen daar!!! zeker de jonge gasten van, ja, mijn leeftijd :crazy:
totaal geen respect. (vooral in napels dan)
voor de rest viel het wel mee (rome,venetie,firenze..)

.:KrusT:.
7 april 2007, 13:06
Momenteel heb ik goesting om nog eens naar de Pyreneën gaan. Rust en natuur, goe eten, goe weer, zalig gewoon.

Het land dat mij echter het meest fascineerd tot nu toe is Thailand. Vooral dan door de cultuurshock. Maar de gastvrijheid ginder is fenomenaal.

sebastos
7 april 2007, 15:09
Egypte: geschiedenis, bouwwerken, ...
Japan: de gehele (niet-stedelijke) cultuur

Avondland
7 april 2007, 15:22
Hongarije wil ik ook wel eens gaan bezoeken. Lijkt me een interessant land.

Typhoon00
7 april 2007, 21:02
Russische cultuur interesseert me wel, maar ik betwijfel of het een mooi land is. Eerder grauw en veel ongelukkige drankverslaafde mensen. De natuur zal er natuurlijk wel ongerept zijn.

Mee
7 april 2007, 21:03
De natuur zal er natuurlijk wel ongerept zijn.
Buiten hier en daar plaskes gelekte olie :p.

Rivers
7 april 2007, 23:22
De Russische cultuur interesseert mij ook.. Wat het land allemaal heeft moeten doorstaan om tot een democratie te bekomen. Althans, nu zitten ze nog altijd niet in de perfecte situatie. De taal vind ik prachtig.. maar de onveilige straten en al die dronkelappen waar iedereen het altijd maar over heeft, dat schrikt me af :s..

jan1978
8 april 2007, 13:22
zijn er dan zo geen gevaren zoals bv motorbendes ofzo :p :unsure:
of is er daar niet echt iets waarvoor je moet opletten? heb zelf nog nooit in de states geweest dus...

Nee ik heb totaal geen problemen gehad daar onderweg. De kwaliteit van de wegen is zeer goed en het is toch een redelijk populaire regio. Het langste wat ik toen gereden heb was iets van een 7 uur denk ik, en dat was in Arizona. Ge komt voorbij gigantische stukken land afgespannen met draad om de kuddes niet te laten ontsnappen, kaarsrechte banen waar ge soms een uur lang niemand tegenkomt maar onveilig heb ik mij nooit gevoeld.

Het gevaarlijkste wat kan gebeuren is als ge daar in panne valt zonder voldoende voedsel/drank. In Death Valley bv heb ik temperaturen meegemaakt tot 52° C en ge gaat kapot vant moment ge uit uwen airco auto stapt.

Toen wij daar voorbijreden was er toevallig nog de Badwater Ultramarathon bezig, ne foot race van een dikke 200 km dwars door de woestijn.

http://www.badwater.com/ (http://www.badwater.com/)

Zotten

Gromme
8 april 2007, 14:04
China,
Omdat mijn beste vriend en de familie waarbij ik inwoon, chinezen zijn. Ze zitten momenteel in China maar ik kon niet mee.

Nieuw-Zeeland,
Eigenlijk zit Lord of The Rings daar voor veel tussen. Ik ken er ook twee mensen en hoop dat ik toch eens kan op visite gaan. Eén meisje haar nonkel heeft trouwens meegewerkt voor LoTR's daar hij voor Weta werkt.

Schotland & Ierland,
Het ligt mss aan mij maar ik zou het één niet kunnen doen zonder het ander te bezoeken. Ik zeg niet dat ze hetzelfste zijn maar toch. De tradities en gewoon heel die cultuur. Twee machtige volkeren, maar dan hoofdzakelijk zei die nog altijd de oude gewoontes mee respecteren in het huidige leven.

Noorwegen & Zweden,
Ken een meisje in Noorwegen en ja, gewoon prachtig land, vriendelijke mensen die echt gelukkig zijn maar die ook geen maskers opzetten. Ik hoop ook haar snel eens te kunnen bezoeken.

Dus

China
Nieuw-Zeeland
Schotland
Ierland
Noorwegen
Zweden

T'enigste is, dat het zo duur is hé.

*Wicked_Yores*
8 april 2007, 15:26
De VS int algemeen, kvind da wel fascinerend :)

Oost-Europese landen: Tsjechië, Kroatië vindk ook heel wat hebben.

Niet te vergeten dat ook ons eigen landje heel wat te bieden heeft, dat wordt vaak onderschat ;)

Arifiene
8 april 2007, 19:07
Momenteel heb ik goesting om nog eens naar de Pyreneën gaan. Rust en natuur, goe eten, goe weer, zalig gewoon.

Het land dat mij echter het meest fascineerd tot nu toe is Thailand. Vooral dan door de cultuurshock. Maar de gastvrijheid ginder is fenomenaal.

Wat vond je er zo shockerend aan, als ik mag vragen?

Inspector Monkfish
8 april 2007, 19:36
De VS int algemeen, kvind da wel fascinerend :)

Oost-Europese landen: Tsjechië, Kroatië vindk ook heel wat hebben.

Niet te vergeten dat ook ons eigen landje heel wat te bieden heeft, dat wordt vaak onderschat ;)

Zoals wat? Een lelijke kust? Een afvaart van de Lesse? Een Scheldecruise? Of misschien een cultuuruitstap naar één van onze prachtige gemolesteerde steden?

Avondland
8 april 2007, 19:52
Zoals wat? Een lelijke kust? Een afvaart van de Lesse? Een Scheldecruise? Of misschien een cultuuruitstap naar één van onze prachtige gemolesteerde steden?

Het prachtige Consciencepleintje in Antwerpen, de Begijnenhoven in oa. Lier, Mechelen en Diest, de kleigroeven aan de Rupelstreek, de mooie heuvelachtige Vlaamse Ardennen, de mooie kanaaltjes in Brugge, ...

En dat zijn dan de bekendste dingen. We hebben heus wel meer te bieden dan bier, chocolade en kant hoor ...

Inspector Monkfish
8 april 2007, 21:01
Het prachtige Consciencepleintje in Antwerpen, de Begijnenhoven in oa. Lier, Mechelen en Diest, de kleigroeven aan de Rupelstreek, de mooie heuvelachtige Vlaamse Ardennen, de mooie kanaaltjes in Brugge, ...

En dat zijn dan de bekendste dingen. We hebben heus wel meer te bieden dan bier, chocolade en kant hoor ...

Ga je me niet mee overtuigen. Op dit vlak blijft België in mijn ogen een lelijk land, mooie plekjes of niet.

Wazzie
8 april 2007, 21:35
Noorwegen door de natuurpracht, ben er 2 maal geweest als kind, allebei de keren hadden mijn ouders een blokhut gehuurd vlakbij een klein meer. Geen electriciteit, en dichtsbijzijnde "dorp" op half uur rijden. Zitten vissen met mijn vader op zo'n gammel bootje en dan 's avonds barbecue! Hoop dat ook in de toekomst nog eens te doen als mijn budget het toelaat.

Mexico, simpele reden, mijn familie langs moeder's kant woont daar, ben er al enkele keren geweest, cultureel rijk land met een bewogen geschiedenis, en dat laat ik zich ook voelen in de mentaliteit van de inwoners. Zeer sociale mensen die hun familie en vrienden op de eerste plek zetten.(werkdruk, wat is dat)
Lekker eten, gevarieerd klimaat (alhoewel het centraal gezien kan oplopen tot temperaturen van 50 graden) en uitgestrekte natuurgebieden. Wat mindere punten: ontzettend groot land dus als je wat van het land wil zien , moet je rekening houden met lange reistijden. (en het is een beetje overdreven katholiek)

Maar eigenlijk woon ik best wel graag in België ,gras is altijd groener aan de andere kant natuurlijk xD

russian
8 april 2007, 21:40
Ik voel mij sinds m'n trip naar de States enorm aangetrokken tot de States en wil NY en LA asap bezoeken. Geschiedenis interesseert mij minder, misschien daarom. En ook de mensen vond ik super (y).

Dieleman_F
8 april 2007, 22:04
Ga je me niet mee overtuigen. Op dit vlak blijft België in mijn ogen een lelijk land, mooie plekjes of niet.

Daarom dat brugge altijd bulkt van de toeristen ...

Tweak37
8 april 2007, 22:42

De Belgische kunststeden zijn imho toch meer dan de moeite hoor... :)

Rivers
8 april 2007, 23:26
De Belgische kunststeden zijn imho toch meer dan de moeite hoor... :)

Geef mij toch maar de prachtige bloesemlandschappen van Limburg :p

Tah_b00nz0r
9 april 2007, 00:06
ik ben vooral gefascineerd door de VS en australië

VS vooral voor zijn steden en natuur en dit natuurlijk ook voor australië met zen prachtige natuur en steden (sidney bv)

Avondland
9 april 2007, 08:32

Dat België voor mensen uit grote en ruime landen als de VS aanvoelt als zijnde 1 stad met een paar open tussenstukjes begrijp ik wel maar besef evengoed dat onze regio doorheen de geschiedenis een cruciale rol heeft gespeeld in de geschiedenis en doorheen de tijd een enorme schatkamer aan cultuur heeft opgeleverd, al dan niet samen met onze noorderburen. Niet de kwantiteit telt, maar de kwaliteit. Onze regio bewijst perfect dat je niet met veel hoeft te zijn om grootse dingen te doen. Damn, als we de Spanjaarden uit Zuid-Nederland wisten te verdrijven (dus VL+ delen van WAL) zouden wij een grote macht geworden zijn. Wie weet zou die macht misschien langer hebben geduurd dan de Nederlandse wereldmacht.

Ali_
9 april 2007, 22:29
Goh, vele landen eigenlijk.
De landen die ik ken: VS, Italië, Zweden en Syrië

Landen die ik niet ken:

landen in het midden-oosten waar je heel weinig over weet, ik vind dat er een nogal mysterieuze sfeer hangt rond die landen => jemen, oman en zulke landen.

Latijns-amerika zou ik ook heel graag willen ontdekken.
Eigenlijk ben ik door elk land gefascineerd :D en door te reizen wil ik die landen ontdekken.
Het enige land of de enige streek die mij niet echt weet te boeien is Rusland en landen aan de westelijke en zuidelijke grens van Rusland.

Avondland
9 april 2007, 23:24
Rusland wil ik wel eens gaan bezoeken. Beetje de sfeer gaan opsnuiven van de Slavische mythologiëen. Lijkt me een erg mysterieus land eigenlijk. En in diezelfde lijn ook Oekraïne en Wit-Rusland, hoewel bij die laatste de regering een beetje een andere lijn volgt dan de meeste hedendaagse regeringen! :p

Dees
10 april 2007, 00:14
Ik ben vooral gefascineerd door landen waar ik nog niet ben geweest (hoewel ik in de loop der jaren toch al prachtige dingen heb gezien), maar soit

Ijsland, Corsica en Siberië (vooral dan omwille van het Altaï gebergte). Deze 3 landen omwille van hun natuur. Ik houd van trektochten, en deze zomer ga ik naar ijsland, hopelijk komen de overige 2 landen later op het 'gedaan' lijstje
Ook Indië spreekt mij daaromtrent enorm aan, maar daarover weet ik minder.

Irak, Iran, VAE, Oman, Yemen, Syrië, Israël, Jordanië, Palestina,.. Soit, het Nabije Oosten. Ik ben immens gefascineerd in deze regio, zowel Islamitsch als Pré-Islamitische culturen. Ik studeer ook op deze gebieden. Zelf jammer genoeg nog niet geweest, maar binnenkort komt het ervan (niet allemaal tegelijk uiteraard)

Fighting Hobbit
10 april 2007, 00:36

In Wallonië heb je dan nog zaken als de grotten van Hanne, een massa mooie katselen, mooie natuurgebieden. Ook op vlak van natuur heeftwbegiê wel wat te bieden, niet zo geweldig als de grand canyon ofzo, maar om zo vlak bij huis te zijn vind ik de ardennen enzo toch al heel leuke streekje som eens op weekend te gaan, die hebben best wel wat te bieden. Cultureel gezien volg ik je in die dingen die je opnoemt.

Ali_
10 april 2007, 00:40
Irak, Iran, VAE, Oman, Yemen, Syrië, Israël, Jordanië, Palestina,.. Soit, het Nabije Oosten. Ik ben immens gefascineerd in deze regio, zowel Islamitsch als Pré-Islamitische culturen. Ik studeer ook op deze gebieden. Zelf jammer genoeg nog niet geweest, maar binnenkort komt het ervan (niet allemaal tegelijk uiteraard)

Die landen interesseren mij ook enorm, niet het islamitische eraan, maar de gewone arabische cultuur, er hangt daar zo'n mysterie die ik niet onder woorden kan brengen.
Mss ook omdat mijn roots voor een deel daar liggen dat ik er zo door gefascineerd ben...

Mee
10 april 2007, 00:42
In Wallonië heb je dan nog zaken als de grotten van Han_, een massa mooie kastelen, mooie natuurgebieden. Ook op vlak van natuur heeft België wel wat te bieden, niet zo geweldig als de grand canyon ofzo, maar om zo vlak bij huis te zijn vind ik de ardennen enzo toch al een heel leuke streekje om soms eens op weekend te gaan, die hebben best wel wat te bieden. Cultureel gezien volg ik je in die dingen die je opnoemt.
Ga slapen :p:p

.:KrusT:.
10 april 2007, 15:55
Wat vond je er zo shockerend aan, als ik mag vragen?

shockerend is misschien het goeie woord niet, eerder gecharmeerd door het volk ginder. Enorm gastvrije mensen, soms wel te onderdanig (als ze op hun knieën gaan zitten om uw rekening te geven, da gaat er wa over). Het eten dat ge daar ziet (loopt eens door chinatown, of gebakken krekels langs de baan). En stress kennen ze daar ook ni, maar dan moet ge u zelf ook ni druk maken als ge een half uur moet wachten om geld te wisselen, want dan verstaan ze ni waarom ge u druk maakt (en is trouwens voor hun een teken van onmacht). De enige congé waar dat we op een trouwfeest uitgenodigd zijn ook.
Heb het gevoel dat je daar de eerst dagen moet aanpassen, zelfde als ge terug naar huis komt.

jan1978
10 april 2007, 16:08
In Wallonië heb je dan nog zaken als de grotten van Hanne, een massa mooie katselen, mooie natuurgebieden. Ook op vlak van natuur heeftwbegiê wel wat te bieden, niet zo geweldig als de grand canyon ofzo, maar om zo vlak bij huis te zijn vind ik de ardennen enzo toch al heel leuke streekje som eens op weekend te gaan, die hebben best wel wat te bieden.

Idd maar ge kunt moeilijk elk weekend in de Ardennen gaan zitten. Wij vieren nieuwjaar in de Ardennen en meestal door het jaar nog eens kajakken ofzo en dan hebt ge het wel gezien na een aantal jaar. Leuk, maar niet geweldig.

Als ik dan toch kan kiezen op deftig op reis te gaan zie ik liever dingen waar ge niet elke dag efkes kunt heen rijden bij wijze van spreken (op een uur ben ik gemakkelijk in de Ardennen).

Voor diezelfde reden ga ik nooit op typische strandvakantie, er moet iets te zien/te doen zijn. Uitgerust terugkomen? Dan kunt ge beter thuis in de zetel blijven hangen imo.

ComputerVISTA
10 april 2007, 19:38
Topgear, BMW & Alfa-romeo/ferrari? :p

Ge zijt er los op :p

Deels toch :p

UK: De taal en veel mooiere uitspraak dan de Amerikozen, de mooie landschappen, het klimaat die me wel schikt eigenlijk vrij veel :). Het enige land waar ik wel zou willen/kunnen emigreren.

Duitsland: De Nurburgring waar ik ooit wens een chaletje te kopen met een imense garage aan, de onbeperkte stukken autostrade die heerlijk is en hun prachtige geschiedenis aan bolides.

Italie... het weer is me TE warm maar in de streek van Modena vindt je: Ferrari, Maserati, Lamborghini, Detamoso en Pagani, wie wil dat nu niet :D Dit in een cirkelomtrek van +- 30Km en ik weet het maar al te goed want in september ben ik er naartoe geweest :D De taal is ook geweldig, de natuur etc...

Darks
10 april 2007, 20:57
US of A :)

Zoveel redenen... Het uitzicht alleen al. Al die mooie suburbs, met mooi nette huizen en straten, dikke SUV's, mooi gras. Tegenover die oude brikke rijtjeshuizen van hier, waar dan een oud 205'ke op de kasseien staat. bweik

ComputerVISTA
10 april 2007, 21:02
De kans is wel groter dat dat oud 205'ke galanter door nen bocht gaat als die vette suv :')

|) ][ |V| ][
10 april 2007, 21:35
US of A :)

Zoveel redenen... Het uitzicht alleen al. Al die mooie suburbs, met mooi nette huizen en straten, dikke SUV's, mooi gras. Tegenover die oude brikke rijtjeshuizen van hier, waar dan een oud 205'ke op de kasseien staat. bweik

Ja, hun rijke buurten vergelijken met onze armere/gewone buurten. Ga daar eens in een stad kijken en vergelijk met een villawijk langs hier, dan kies ik het uitzicht toch wel van hier ze. Hun villawijken tegenover de onze : onze zijn mooier, meer verschillende bouwstijlen, meer "oudere" stijlen ook, fermettestijl enzo, wat ik persoonlijk mooier vind dan zo'n lelijke moderne kast van een huis.

ComputerVISTA
10 april 2007, 22:19
'k Heb ook den indruk als er hier een villa staat dat die meer 1 stijl op gaat en dan ook totaal zo afgewerkt wordt, daar is het een melange van vanalles door mekaar... (niet alle villa's natuurlijk)

Geef mij dan maar bepaalde wijken rond Brussel, Gent of Antwerpen hoor. Lekker afgebakend door een half bosen serieus wat groen zodat niemand binnen kan kijken!

|) ][ |V| ][
10 april 2007, 22:21
Daar zit er vaak geen stijl in, het lijkt veel op ruwbouw of prefab betonnen huizen :p, hier zieje veel meer baksteen wat ik veel mooier vind.

ComputerVISTA
10 april 2007, 22:24
Of zoals we na de Orkaan in New Orleans zagen -> hout... enkel de heel dure bakstenen/betonnen huizen stonden nog iet of wat recht. Sommigen zien bepaalde delen van de wereld met een iets te rooskleurige bril medunkt ^^

|) ][ |V| ][
10 april 2007, 22:26
Films enzo he :p

Kan best zijn dat mensen zich liever daar vestigen dan hier, maar ik denk dat er nog veel meer zijn die raar opkijken als ze daar aankomen.

Rivers
10 april 2007, 22:36
Rusland wil ik wel eens gaan bezoeken. Beetje de sfeer gaan opsnuiven van de Slavische mythologiëen. Lijkt me een erg mysterieus land eigenlijk. En in diezelfde lijn ook Oekraïne en Wit-Rusland, hoewel bij die laatste de regering een beetje een andere lijn volgt dan de meeste hedendaagse regeringen! :p

Me 2 :) alleen schrikt me het stereotype beeld van Rusland wel af. 'Alleen maar een stelletje dronkelappen' en 'onveilige straten'.

Oldskooler
10 april 2007, 22:44
Me 2 :) alleen schrikt me het stereotype beeld van Rusland wel af. 'Alleen maar een stelletje dronkelappen' en 'onveilige straten'.

Jeej, toeristen die veel meer moeten betalen dan de lokale mensen. Vals beschuldigd worden, opeens vindt men iets in uw zakken* Hun gevangenissen zitten vol met onschuldigen.

Onlangs nog een reportage op canvas, over de corruptie in moskou, man man :x , wat een kruiphol.

Ali_
10 april 2007, 22:47
Jeej, toeristen die veel meer moeten betalen dan de lokale mensen. Vals beschuldigd worden, opeens vindt men iets in uw zakken* Hun gevangenissen zitten vol met onschuldigen.

Onlangs nog een reportage op canvas, over de corruptie in moskou, man man :x , wat een kruiphol.

Dat heb je in enorm veel landen, spijtig genoeg.

Wolf2000me
11 april 2007, 13:33
Ik ben een paar jaar geleden naar IJsland geweest. Wanneer ik tijd heb, zal nog wel even duren, ga ik zeker eens terug.

Wat mij vooral bekoorde waren het landschap en de bevolking.

Van landschap kan je er om de 30km totaal verschillende dingen zien. Kijk naar links en je ziet steile oude gebergten met gletsjers, kijk naar rechts en je ziet een decors zo plat als een vijg met vulcanisch gesteente.
Op een bepaald moment stond ik met mijn voeten in de sneeuw terwijl er warm water van een warm water bron in mijn gezicht spatte.
Temperatuur verschillen op een half uurtje tijd van +20°C naar -5°C op dezelfde plaats is niet ongewoon. Nochtans werd het nooit donker.

De inheemse bevolking is ginder ook zeer vriendelijk. Je krijgt er ook zeer veel van gedaan en ze zijn zeer geïnteresseerd in toeristen.

Toen ik op de eerste dag dat ik ginder was begon te liften had ik na 2 minuten al een lift van een vriendelijke dame die perfect Engels sprak.
Ze moest nog wel inkopen gaan doen. Ze bleef 15 minuten weg in de winkel en liet doodgewoon haar sleutels op het contact van haar 4WD :)
Rare gebruiken zijn er ook troef.
Een voorbeeldje: Op zondag trekken ze hun mooie kleren aan en spreken ze Deens :D

edit: Het is ginder wel echt ongelooflijk duur.

Darks
11 april 2007, 13:58
[ |V| ][;8480172']Ja, hun rijke buurten vergelijken met onze armere/gewone buurten. Ga daar eens in een stad kijken en vergelijk met een villawijk langs hier, dan kies ik het uitzicht toch wel van hier ze. Hun villawijken tegenover de onze : onze zijn mooier, meer verschillende bouwstijlen, meer "oudere" stijlen ook, fermettestijl enzo, wat ik persoonlijk mooier vind dan zo'n lelijke moderne kast van een huis.

Ik heb het niet over de rijke buurten, dat is gewone middenklasse. En die huizen vind ik nog steeds mooier dan die jaren '50 rode baksteen huizen die ge hier overal ziet.

En bouwstijl is ieder zijn smaak.

Of zoals we na de Orkaan in New Orleans zagen -> hout... enkel de heel dure bakstenen/betonnen huizen stonden nog iet of wat recht. Sommigen zien bepaalde delen van de wereld met een iets te rooskleurige bril medunkt ^^

Als zo'n orkaan langskomt, gaat je huis eraan. Tenzij je in een bunker onder de grond zit. Laatst zijn in een high school in Alabama een aantal doden gevallen na een hevige storm. Het gebouw was volledig van beton, er zaten gaten in van een meter groot... De wind is ongeloofelijk sterk, of je nu een huis van hout hebt of van baksteen, vliegen zal het.

In LA is je verzekering trouwens duurder als je een bakstenen huis hebt. ;)

switchblade
11 april 2007, 14:04
op discovery channel had ik eens een reportage gezien over de kracht van een orkaan, ze hadden de snelheid gemeten waarmee hout in het rond vliegt en ze hebben dan een soort van kanon gemaakt waarmee ze met perslucht een balk afvuurden op glas, prefab & baksteen, daarna hetzelfde maar met een dubbele laag

niets bleef rechtstaan, het enige wat gebeurde was de balk die door de muur ging net alsof er niets stond
en dat was nu een gewone simpele houten balk, das nog geen auto of een koe of gelijk wat...

of je huis in amerika nu gemaakt is van baksteen, prefab of plastiek, als er een orkaan is, gaat je huis plat, al is het door de vliegende objecten alleen

tca
12 april 2007, 00:57
Zoals de titel het zegt: Welk land facineert je?

En waarom? Vanwege de cultuur, de mensen, de taal, de bezienswaardigheden,...?
En welke landen net helemaal niet? En waarom niet?

Vroeger, Amerika. Maar eens er geweest, en vooral teveel nu, en het magische is totaal weg.

pr0ph3t
28 april 2007, 22:55
Jamaica :love:

jeltex
5 mei 2007, 13:18
Ok, laten we es kijken. Ik wil naar:
- de westkust van de VS (en daar ga ik heel de maand september naartoe dus joepie :D)
- Egypte (en daar ga ik waarschijnlijk de laatste week van Oktober naartoe dus joepie :D)
- Zuid-Oost Azië, en Thailand en Maleisië in het specifiek (eerst een paar maanden werken, dan ontslag nemen en begin volgend jaar daarheen als alles goed gaat :D)
- IJsland (wou eerst voor een langere periode gaan maar aangezien IJsland pokkeduur is ben ik wat van dat idee aan het terugkomen, we zullen wel zien)
- Tokyo (das aan de andere kant van de wereld en de stad zelf is dan ook nog es pokkeduur dus dat zal niet voor direct zijn)
- New York (moet haalbaar zijn om es een mooie citytrip te doen, maar weet nog niet wanneer)

Rivers
5 mei 2007, 15:05
Ok, laten we es kijken. Ik wil naar:
- de westkust van de VS (en daar ga ik heel de maand september naartoe dus joepie :D)
- Egypte (en daar ga ik waarschijnlijk de laatste week van Oktober naartoe dus joepie :D)
- Zuid-Oost Azië, en Thailand en Maleisië in het specifiek (eerst een paar maanden werken, dan ontslag nemen en begin volgend jaar daarheen als alles goed gaat :D)
- IJsland (wou eerst voor een langere periode gaan maar aangezien IJsland pokkeduur is ben ik wat van dat idee aan het terugkomen, we zullen wel zien)
- Tokyo (das aan de andere kant van de wereld en de stad zelf is dan ook nog es pokkeduur dus dat zal niet voor direct zijn)
- New York (moet haalbaar zijn om es een mooie citytrip te doen, maar weet nog niet wanneer)

how jong :p dan moet je wel een heel mooi gevuld spaarpotje hebben..

Jack-in-the-box
5 mei 2007, 15:11

Idem hier, toch ooit eens mooie rondtrek doen door Schotland met Auto/Moto/Fiets.

Spandi
5 mei 2007, 15:46
Amerika en Japan eigenlijk :)

Westerse landen ftw :p

SIO
5 mei 2007, 16:45
op discovery channel had ik eens een reportage gezien over de kracht van een orkaan, ze hadden de snelheid gemeten waarmee hout in het rond vliegt en ze hebben dan een soort van kanon gemaakt waarmee ze met perslucht een balk afvuurden op glas, prefab & baksteen, daarna hetzelfde maar met een dubbele laag

niets bleef rechtstaan, het enige wat gebeurde was de balk die door de muur ging net alsof er niets stond
en dat was nu een gewone simpele houten balk, das nog geen auto of een koe of gelijk wat...

of je huis in amerika nu gemaakt is van baksteen, prefab of plastiek, als er een orkaan is, gaat je huis plat, al is het door de vliegende objecten alleen

der is wel een serieus verschil tussen het centrum van de orkaan en bv al 500m verder, tuurlijk maakt het uit of uw huis van hout, baksteen of whatever is. (en dan nog, hout in combinatie met een andere zaken kan ook al een mooie sterke structuur vormen), en dan heb ik het niet alleen over orkanen maar ook voor aardbevingen

TheCrow7
6 mei 2007, 16:04

Meneer luistert naar black metal waarschijnlijk ? Je vergelijking is totaal van de pot gerukt man. Waar ben je nou mee bezig door die mythologie te verglijken met christelijke bijbelverhalen ?

Avondland
6 mei 2007, 21:57
Meneer luistert naar black metal waarschijnlijk ? Je vergelijking is totaal van de pot gerukt man. Waar ben je nou mee bezig door die mythologie te verglijken met christelijke bijbelverhalen ?

:rofl:

Ik heb hier niet veel zin om een discussie over dit onderwerp aan te gaan. Persoonlijk kan ik mij gewoonweg niet vinden in de christelijke moraal, punt. Ik zoek mijn heilsleer elders op en laat me graag inspireren door de Germaanse heldensagen.

Over Schotland: een absolute must! Alleen is het aan de linkerkant rijden wel even wennen in het begin. Maar als je in Rosyth met Superfastferries (vanuit Zeebrugge) aankomt is er normaal gezien weinig verkeer dus kan je zonder stress wegrijden. Ik had het geluk twee weken zon te hebben gehad maar het weer kan uiteraard ook anders zijn. Ik ga althans nooit op reis voor het weer maar voor de cultuur en bezienswaardigheiden van dat land. Ik bezoek en ontdek graag en zou er geen genoegen mee nemen om twee weken als een tamzak op een strand te liggen en 's avonds me lazarus te gaan zuipen. Zou voor mij geldverspilling zijn.

EryciusPuteanus
7 mei 2007, 13:30

Het halve christendom is dan ook gewoon gebaseerd op die mythologie :p

uh

ontopic dus

China, het Middenrijk! Vooral omdat ik hier in België al een paar jaar veel contact heb met Chinese studenten. Ik zie mijn eigen daar zelfs op lange termijn nog gaan leven.

TheCrow7
7 mei 2007, 20:53
Ik heb hier niet veel zin om een discussie over dit onderwerp aan te gaan.

Dacht ik al als je zo'n uitspraken maakt.

YuRiPa
8 mei 2007, 00:08
Landen die mij fascineren zijn de Oost-Aziatische landen, zoals Japan, China, Z-Korea. Dan vooral voor de cultuur daar, en die bouwstijl is gewoon supermooi daar. Als alles goed gaat ga ik zo rond eind 2008-begin 2009 voor een jaar naar China om mijn masteronderzoek/stage te doen daar, op Peking University. Hoop dan veel contact te krijgen met de locals, maja, wil op de campus gaan wonen, dus contact met anderen krijg je zo wie zo wel dan.:) Wil ook dolgraag nog es naar Japan, maja, je komt daar nie ver als je geen Japans kan. Dan is China beter, daar zijn meer mensen die Engels kunnen. Ga zelf trouwens wel nog Chinees leren zodat ik t wel een beetje spreek als ik daar kom.:)

Andere mooie plekken zijn: Sicilië (Etna moet je gewoon op geweest zijn:)), Spaanse Pyreneeën, vorig jaar 6 weken veldwerk gedaan daar voor mn studie en het jaar daarvoor 4 weken lang gezeten op 110 km ten zuiden van Zaragoza, was ook een mooie plek.:) Zuid-Frankrijk is ook mooi.

Landen als Oostenrijk en Zwitserland trekken mij totaal niet eigenlijk.

Ex0dus
8 mei 2007, 03:21
De caraïben, Jamaica om specifiek te zijn!

Spijtig dat er maar weinig mensen echt weten hoe het in Jamaica zit en zat... bij de meeste mensen gaat het als volgt Jamaica <-> Marihuana, er is vele vele vele meer dan dat!

Als alles goed zit zal ik er een dikke maand vertoeven in 2008.

Groetjes,
Yorrick

Avondland
8 mei 2007, 08:13
Dacht ik al als je zo'n uitspraken maakt.

Het hoort hier gewoonweg niet thuis.

pamperke
8 mei 2007, 10:00
Om eens terug te komen op baksteen tegenover hout.
Een van de redenen dat ze hout gebruiken is omdat het veel goedkoper is. Als er dan een orkaan of windhoos passeert zou ik ook liever een houten huis verliezen dan een uit baksteen, omdat het verlies in geld dan veel minder is.
Een baksteen op zich is trouwen helemaal niet sterk. De sterkte komt van uw gehele constructie, en dat geldt evengoed voor hout.

Foert
9 mei 2007, 12:46
plaatsen waar ik al was en zeker terug naar toe wil :
- roemenie (ben benieuwd hoe ze daar al veranderd zijn n.a.v. toetreding EU .. voor de rest vriendelijke mensen, lekker vlees, stella artois brouwerij met licentie :-), goedkoop, mooie kerken en dorpjes..
- lissabon, een van mijn favoriete city trips.. al 2x geweest, en zeker nog zin om terug te gaan..
- barcelona, de laatste jaren enorm in massa toerisme verwikkeld, maar toch een mooie en interessante stad.
- wenen, de place to be is daar natuurlijk birdland .. (voor de liefhebbers.. www.birdland.at) (morgen komt Celia Mare daar weer de cd bastardista voorstellen.. zalige cd.. zalige groep.. cd ligt in mijn auto ;-) )mooie gezellige stad, die mij vooral in wintertime kan bekoren..
- italie, oostenrijk, zwisterland.. ik wil terug naar de bergen :-)
- tsjechie, is geleden van 1993.. toen waren ze daar net verlost van het communisme. ben benieuwd om het eens te zien in de huidge tijd.. totaal verwesterd waarschijnlijk. (in '93 was er bij de bakker in de kleine dorpjes maar 3 broden te krijgen of zo, en bij de beenhouwer maar een stuk vlees of 4-5. we hebben daar toernee generale betaald voor gans het cafe, en slechts 20 BEF betaald !! en in praag konden we in de sjiekste restaurants eten voor 200 BEF alles incl !! wat een tijd.. )
- kroatie, ook zeker de moeite waard. toen we daar in 1995 waren, werden we door de reisorganisatie gerepatrieerd wegens dreigend oorlogsgeweld. en inderdaad.. diezelfde maand is den oorlog daar uitgebroken :-(( alles kapot geschoten :-((
- toscane.. zalige rust ginder.. lekker eten.. schone natuur.. veel cultuur..

plaatsen waar ik nog eens naartoe hoop te gaan:
- schotland
- ierland
- ijsland
- corsica
- sardinie
- frankrijk
- polen
- sorrento en baai van napels
- baskenland + bilbao

ps. als jullie denken dat ik al op veel plaatsen geweest ben: dat klopt.. reizen is een hobby.. (nu wat afgezwakt wegens vrouw en kind en huisje te hebben..) ik heb trouwens toerisme gestudeerd en heb een bijkomend diploma reisleider :-)

YuRiPa
9 mei 2007, 15:43
- tsjechie, is geleden van 1993.. toen waren ze daar net verlost van het communisme. ben benieuwd om het eens te zien in de huidge tijd.. totaal verwesterd waarschijnlijk. (in '93 was er bij de bakker in de kleine dorpjes maar 3 broden te krijgen of zo, en bij de beenhouwer maar een stuk vlees of 4-5. we hebben daar toernee generale betaald voor gans het cafe, en slechts 20 BEF betaald !! en in praag konden we in de sjiekste restaurants eten voor 200 BEF alles incl !! wat een tijd.. )

Tsjechië verschilt erg eigenlijk. Het westen is idd vrij westers al, alleen de prijzen daar zijn nog echt Tsjechisch, maar het oosten, ook dichtbij Slowakije, daar is t echt een compleet andere wereld. We zijn daar in 2003 op vakantie geweest en in West-Tsjechië (Reuzengebergte) was t vrij westers, maar in t oosten was t nog echt vrij communistisch af en toe. Bij de camping daar moest je zeggen wanneer en hoe en waar je was geweest enzo en nog altijd speakers in de dorpjes waar nu dan muziek uit kwam. Dus het westen is vrij westers, maar het oosten is nog echt hoe t 20 jaar geleden was af en toe.:)

DJ BUZZE retro
9 mei 2007, 21:25
Duitsland

door

de taal, de zeer rijke geschiedenis, hun levering van vele briljante wetenschappers...

(of je ze nu kunt uitstaan of niet, je moet toegeven dat erg veel bekende slimme mensen Duitsers zijn/waren of Duitstalig)

Einstein bv..

Avondland
9 mei 2007, 21:28
Italië begint me meer en meer te fascineren de laatste tijd. Zowel de tijd van Cicero (Romeinse tijd) als van Carravaggio (Rennaissance) en Mussolini (Interbellum).

Elmoi
17 mei 2007, 18:31
De caraïben, Jamaica om specifiek te zijn!

Spijtig dat er maar weinig mensen echt weten hoe het in Jamaica zit en zat... bij de meeste mensen gaat het als volgt Jamaica <-> Marihuana, er is vele vele vele meer dan dat!

Groetjes,
Yorrick

Ja veel meer !
2) bobsleighteam !
3) Wiet
4) Bob Marley
5) Hashies

SkIpPy_UCB
17 mei 2007, 22:15
Vroeger zou ik zeggen VS... Maar als ik dan weer naar het nieuws kijk en die stomme Bush zie en ook de gemiddelde Amerikaan slaat mijn goesting snel over.
Dus daarmee dat mijn favo vakantiebestemming Japan is...
Waarom weet ik niet, lijkt me gewoon een onwijs mooi land... (Hou wel van steden,ben niet zo een plattelandsjongen)

Private_BE
17 mei 2007, 22:56
Ik vind egypte geweldig voor zijn cultuur en de vele goden!

Dr Fruitcake
18 mei 2007, 01:24
Nieuw Zeeland inetresseert me wel, mooi land.
Maar anderzijds ook de baltische staten(vooral Letland) vanwege die knappe, vriendelijke jongedames.

Dieleman_F
18 mei 2007, 10:17
Duitsland

door

de taal, de zeer rijke geschiedenis, hun levering van vele briljante wetenschappers...

(of je ze nu kunt uitstaan of niet, je moet toegeven dat erg veel bekende slimme mensen Duitsers zijn/waren of Duitstalig)

Einstein bv..

Joden inderdaad :D

Neen, dat valt inderdaad niet te ontkennen, maar die taal vind ik nu eens aartslelijk (alhoewel wel grappig is om te schreeuwen :rofl: )

Rivers
18 mei 2007, 10:33
Joden inderdaad :D

Neen, dat valt inderdaad niet te ontkennen, maar die taal vind ik nu eens aartslelijk (alhoewel wel grappig is om te schreeuwen :rofl: )

Duits is gewoonweg een supertaal :o
(zie mijn sig :D)

dunno
18 mei 2007, 18:08
Hebt gij ergens da filmke van Alex Agnew ofzo op internet staan rivers? :) da was keigoe

L@TrO
18 mei 2007, 23:04
Ik heb het oosten altijd boeiend gevonden, en dat zal nog wel even zo blijven. Ik hoop dat ik er ooit werk kan vinden als architect (in shanghai ofzo).

De grote steden in de VS spreken ook tot de verbeelding. Met pasen al naar NY geweest, en nu met de zomer een toereke doen langs de west coast.

Che Guevara
5 juni 2007, 07:39
CUBA zonder enige twijfel

vive la revolution :)

de mensen ginder die sfeer het klimaat de natuur die onbezorgdheid da is daar echt leven als god in .....

Che Guevara
5 juni 2007, 07:40
Ja veel meer !
2) bobsleighteam !
3) Wiet
4) Bob Marley
5) Hashies

Yaaaaa maaannnnnn

Nariwari
5 juni 2007, 08:04
Japan: Tempels, keuken, games, vrouwen,...
China: Idem, maar zonder de games en de vrouwen. :)

En dan als laatste Peru! 1 beeld zegt meer dan duizenden woorden:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding:Peru_Machu_Picchu_Sunset.jpg

Phil
5 juni 2007, 09:46
Vroeger Egypte... Tot ik naar ginder ben geweest...

Andere landen, nja, Japan. En heb ook wel iets voor Rusland (al ben ik daar nog niet geweest)

DeViL-M4N
5 juni 2007, 10:08
Brazilie en venezuela, maar zuid-amerika in't algemeen
super continent waar ik al jaren heb rond gelopen, meestal doe ik lange reizen van 3-6 maand

moest ik kunnen verhuis ik direct naar daar

heb een tijd in ierland gewoond en das gewoon het saaiste land ooit, voor iemand da nie gans de tijd op cafe wil zitten drinken , ook superduur btw

Rivers
5 juni 2007, 12:16
Hebt gij ergens da filmke van Alex Agnew ofzo op internet staan rivers? :) da was keigoe

Hmm ja dat stond eerst op Youtube.. maar is ondertussen weg :( vind het spijtig. Was echt een goeie.

Mee
5 juni 2007, 12:23
En dan als laatste Peru! 1 beeld zegt meer dan duizenden woorden:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding:Peru_Machu_Picchu_Sunset.jpg
Mijn zus vertrekt vrijdag met haar vriend naar Peru voor een 3 weken lange vakantie.
Ze gaan o.a. de Inca-trail doen (4 dagen stappen) naar Machu Picchu :love:.

angelke83
5 juni 2007, 13:34
Vroeger Egypte... Tot ik naar ginder ben geweest...

Andere landen, nja, Japan. En heb ook wel iets voor Rusland (al ben ik daar nog niet geweest)

Alé, waarom vind je Egypte niet mooi?
Ik vind het daar prachtig, wij hebben wel een cruise gedaan...

Ik wil daar zeker nog terug om de piramides te zien :) Wij hebben vooral tempels gezien !

Phil
5 juni 2007, 14:40
Alé, waarom vind je Egypte niet mooi?
Ik vind het daar prachtig, wij hebben wel een cruise gedaan...

Ik wil daar zeker nog terug om de piramides te zien :) Wij hebben vooral tempels gezien !

Egyptenaren zijn zeikers en afzetters :p

(ok, ik heb, buiten het duiken in de rode zee, what prachtig was, een slechte ervaring gehad van m'n 1ste en laatste reis naar daar.. )

angelke83
5 juni 2007, 14:49
Kan je die slechte ervaring dan delen of is dat privé?
Ja, das wel zo, maar in welk land niet ;) Arabisch hé...
Toeristen zijn voor hen heel belangrijk hé...

Mij is het toch gelukt om het op een goedkope prijs te krijgen wat ik wou se... Onderhandelen met je daar enorm veel doen of je betaalt heel veel geld...

Ik vond het toch een prachtig land en wil daar gewoon nog eens gaan :)
Ik ben wel niet geweest om te duiken, ... ik ga eerder om de geschiedenis, het heeft wel iets...

Phil
5 juni 2007, 16:12
2 weken gegaan, 1 week om de historische sites te zien, 1 week om te duiken.

Ter plaatse (in Cairo) bij een reisbureau een rondreis geboekt. Was een "studentenaanbieding"...

Geweldig slechte hotels (zelfs slecht voor studenten)
Overal extra kosten
Totaal geen gegids (terwijl dat wel beloofd was)
Vanalle zaken die ze beloofden, maar die we niet kregen...

1 detail bvb.
-> We zouden de piramides gaan bezoeken... Uitendelijk 2u op een stinkende kameel gezeten (wel een fijne ervaring, maar bon, pijnlijk na 5min ;) ), door de woestijn gereden om dan door een gat in de omheining naar binnen te gaan om dan de pyramides vanop 200m afstand te zien... We konden niet dichterbij gaan, omdat we geen tickets hadden natuurlijk... (wel betaalden ze een paar politieagenten, om een oogje toe te knijpen dat we binnenzaten blijkbaar)
Was heel de tijd van die zaken.
Abu Simbel gezien zonder enige gids (was ons beloofd)
Was ons een Felouk boottocht beloofd (niet dat me dat interesseert, maar vriendin wou dat per sé doen.), een rondvaart met een dom motorbootje gekregen
etc etc :)

Gelukkig was het duiken heel goed zoals ik al zei. (was een duikschool onder leiding van een Japanse vrouw. Niks op aan te merken. Ik kan zelfs zeggen dat ik heb leren duiken in het Japans ;) )

Rivers
5 juni 2007, 19:23
Egyptenaren zijn zeikers en afzetters :p

(ok, ik heb, buiten het duiken in de rode zee, what prachtig was, een slechte ervaring gehad van m'n 1ste en laatste reis naar daar.. )

Hier hetzelfde. Prachtig land, alleen een zeer rare, onvriendelijke bevolking imo.

Als je ligt te slapen op je strandstoel, komen ze tegen je duwen of je een boottrip (of iets anders dat geld kost) wil gaan maken.

Ze vroegen (heel serieus) of ze mijn stiefma konden kopen voor 17 kamelen.

We hebben een boottocht gemaakt van 6u. Het enige voedsel dat je er kon krijgen was vis en rijst gebakken in de meest gure pannetjes die je je kan voorstellen. Toen we na 3u varen eindelijk in de open zee waren, waar je kon gaan snorkelen tussen mooie visjes (zo was het ons althans gezegd), bleken er alleen lelijke, kleine, zwarte visjes te zwemmen. Na 10min moest je terug op de boot en keerden ze terug.

De Egyptische mannen vinden seksueel getinte vragen aan doodvreemde vrouwen stellen heel normaal. Ik heb er zo 5 gekregen.

We vroegen op de luchthaven in Egypte aan een bewaker of hij even de deur kon openzetten, zodat mijn broertje, die zich misselijk voelde, even een luchtje kon happen. Daarvoor moesten we €10 betalen.

Doorheen de winkelstraat lopen vond ik angstaanjagend. Egyptische mannen stonden buiten aan hun winkeltje je op te wachten en trokken je naar binnen. Wanneer je dan toch, na veel aandringen, eens een kijkje binnen ging nemen, boden ze je drank aan, uit een uiterst onhygiënisch glas, wanneer we dit weigerden zeiden ze dat het zeer onbeleefd was in hun land om drank te weigeren (gepaard met een blik van 'drink op of ik doe je wat').

Ook ben ik nog eens 3 van de 7 dagen echt ziek geweest (alles wat ik at, kwam er meteen weer uit), hoogstwaarschijnlijk van groenten en fruit (gewassen met hun vuil water).

Voor mij was het ook de laatste keer in Egypte.

Rivers
5 juni 2007, 19:29
En zijn er hier misschien mensen die al eens een reisje naar Denemarken hebben gemaakt? Hoe was dit bevallen?

Dennoman
13 juni 2007, 14:08
China. Ik doe de bijhorende studierichting dan ook niet voor niets :)

Bosvos
14 juni 2007, 23:48
iemand ervaring met Zweden? zou later naar ginder willen trekken voor een paar jaar, als de carrière het toelaat...
als ik ooit een aanbieding krijg van een Zweeds bedrijf ben ik direct weg...en anders alleen als ik succesvol ben geweest en geld overheb zodat ik ginder kan gaan rentenieren :D

wat ik dus eigenlijk wou vragen: kom je in Zweden ver met alleen de Engelse taal onder de knie te hebben? Zou graag Zweeds leren (zal voor binnen een paar jaar zijn, maar je weet nooit, wie weet is dat weer zo'n taal dat er niet in wil bij mij :p (in het algemeen heb ik dit alleen bij Romaanse talen :D))

Akai
15 juni 2007, 00:06
Japan ahja

Rivers
15 juni 2007, 20:26
iemand ervaring met Zweden? zou later naar ginder willen trekken voor een paar jaar, als de carrière het toelaat...
als ik ooit een aanbieding krijg van een Zweeds bedrijf ben ik direct weg...en anders alleen als ik succesvol ben geweest en geld overheb zodat ik ginder kan gaan rentenieren :D

wat ik dus eigenlijk wou vragen: kom je in Zweden ver met alleen de Engelse taal onder de knie te hebben? Zou graag Zweeds leren (zal voor binnen een paar jaar zijn, maar je weet nooit, wie weet is dat weer zo'n taal dat er niet in wil bij mij :p (in het algemeen heb ik dit alleen bij Romaanse talen :D))

Ik ben momenteel zelfstudie Zweeds aan het proberen (de grammatica toch al) en ik moet zeggen dat dit zeer goed meevalt! Vanaf september ga ik avondschool Zweeds proberen :). Blijkbaar is het ook een taal die je vlug onder de knie hebt. En eens je Zweeds kan, versta je ook redelijk wat Deens en Noors.

Bubba
15 juni 2007, 21:17
Ik ben momenteel zelfstudie Zweeds aan het proberen (de grammatica toch al) en ik moet zeggen dat dit zeer goed meevalt! Vanaf september ga ik avondschool Zweeds proberen :). Blijkbaar is het ook een taal die je vlug onder de knie hebt. En eens je Zweeds kan, versta je ook redelijk wat Deens en Noors.

Zou ik is mogen vragen hoe je daar aan begonnen bent?

Zelfstudie dus boeken enzo neem ik aan? Heb je misschien titels?

Rivers
16 juni 2007, 13:32
Zou ik is mogen vragen hoe je daar aan begonnen bent?

Zelfstudie dus boeken enzo neem ik aan? Heb je misschien titels?

Basiscursus Zweeds deel 1 en 2 van Adrie Meijer :). Staat alles heel mooi in uitgelegd (meestal wordt er ook vergeleken met het Nederlands). Ook staat er na elk deel grammatica een paar oefeningen in, die je zelf kan uitproberen en vergelijken met de oplossingen.

Ik heb hem gevonden in de plaatselijke bibliotheek ;).
Ook probeer ik wat op te zoeken via internet, maar daar vind ik helaas niet zoveel (bruikbaars).

annemieke6780
16 juni 2007, 13:56
Cambodja. De mysterieuze oude Khmer cultuur spreekt mij enorm aan.

tomh
17 juni 2007, 20:00
hier ben ik weer ^^
onlangs eens met google earth zo over laguna beach/newport/newyork/miami zitten browsen..
toch echt wel plaatsen die ik wil bezoeken ^^

ma moet eerst ne laptop kopen :p dan opnieuw jaarke sparen enzo..

Jeroen_HD
17 juni 2007, 22:01
Amerika en Japan.

Deze 2 landen ga ik later zeker eens bezoeken.

zweebee
18 juni 2007, 08:56
En zijn er hier misschien mensen die al eens een reisje naar Denemarken hebben gemaakt? Hoe was dit bevallen?

Mijn vriendinneke is op erasmus geweest naar Haderslev en heeft oa Aarhus, Kopenhagen etc bezocht. Ze vond het allemaal wel heel plezant :)

Intussen neemt mijn fascinatie voor Canada grotere en grotere proporties aan, pakt dak er om de 2 nachten van droom ofzo :sad: Achja, soon ga ik terug! Naar Calgary dan deze keer.

@annemieke: Cambodja spreekt mij ook heel hard aan, net zoals Vietnam. Ik kan niet ontkennen dat de Peking Express van vorig jaar daar geen invloed op heeft gehad. Maar ben altijd gefascineerd geweest door de decors in de Vietnam-films, dus da blijft wel zo. Kheb al een paar jaar een crazy plan om een Defender te kopen en gedurende minimaal een half jaar rond te reizen, met als eindbestemming Cambodja en Vietnam ... maar kweetni of ik het nog op die manier ga doen ... zien wel :)

Morre1977
18 juni 2007, 09:14
De volgende reisjes staan op mijn verlanglijstje.

1. Java / Bali ( geboekt voor oktober )
2. Vietnam
3. Venezuela
4. Schotland ( Fietsen rond de Great Glen )
5. Noorwegen / Zweden ( met de auto/motorhome naar de noordkaap en terug )

Tobi-
18 juni 2007, 13:18
Portugal <3 schoon weer, goe voetbal en schoon meiskes :) (en nog zoveel meer natuurlijk)

TheFallen
18 juni 2007, 13:20
1. Nieuw-Zeeland
2. Schotland (ga ik deze zomer naartoe =) een 8daagse, trekvakantie. Ben benieuwd.)

ik verkies toch de uitgestrekte landschappen en rustige dorpjes boven de drukke metropolen

EryciusPuteanus
18 juni 2007, 14:41
China. Ik doe de bijhorende studierichting dan ook niet voor niets :)

Ik veronderstel dat je ondertussen het boek Het Andere Oosten (http://rds.yahoo.com/_ylt=A0geu_QqfXZGzy4BQRdXNyoA;_ylu=X3oDMTE2dnF0OTc 3BHNlYwNzcgRwb3MDMgRjb2xvA2UEdnRpZANGOTAwXzgzBGwDV 1Mx/SIG=12m27p5an/EXP=1182256810/**http%3a//www.medioeurope.com/index.php%3fpage=ARTIKEL%26a=9046700844) al een paar keer uitgelezen hebt?

Ik ben er net in begonnen ;)

Avondland
19 juni 2007, 10:03
1. Nieuw-Zeeland
2. Schotland (ga ik deze zomer naartoe =) een 8daagse, trekvakantie. Ben benieuwd.)

ik verkies toch de uitgestrekte landschappen en rustige dorpjes boven de drukke metropolen

Ik heb het ook meer voor natuur begrepen dan voor grote en drukke metropolen. Maar een citytrip is af en toe wel plezant. Een echte stadsmens ben ik niet, maar Barcelona of Praag zijn mij zeer welbevallen ...

Bosvos
19 juni 2007, 12:12
Ik heb het ook meer voor natuur begrepen dan voor grote en drukke metropolen. Maar een citytrip is af en toe wel plezant. Een echte stadsmens ben ik niet, maar Barcelona of Praag zijn mij zeer welbevallen ...

volledig mee eens, de enige plaats waar je me niet uit eigen wil zal naar meekrijgen is: het strand:sop: ik hààt zand én de zee:sop:

Bosvos
19 juni 2007, 22:29
voor de geïnteresseerden: op vitaya is er een programma bezig over enkele Nederlanders die in Zweden een bedrijf hebben opgericht dat sleetochten organiseert...

Zweden:love:

Decay
19 juni 2007, 23:15
Maleisië, meer bepaald Kuala Lumpur en Penang. Kben er al twee keer op reis geweest en ik ga nog :) Anders is Brazilië ook een van mijn favorieten (kheb er gewoond) mede dankzij de prachtige taal en vrouwen die ze daar hebben :p

KN-StrideR
21 juni 2007, 13:01
Ik ben gefascineerd door Nieuw-Zeeland en dan enkel en alleen nog maar voor de nationale parken.
Ook het Amazone gebied voor dezelfde redene, alsook delen van Afrika.
Maar mijn grootste ambitie is om in Australië rond te trekken.

Zal ik jouw droom waarmaken? Augustus ga ik 1 maand lang rondtrekken in Australië. "roughing" it, maw... met openbaar vervoer of wagen en youth hotels :)

Landen die mij ongelofelijk interesseren: Australie, Japan, Thailand, Italië, Spanje, Frankrijk, ... ik hou van reizen spijtig genoeg kan ik het niet zoveel doen als ik wil :)

john smith
29 juni 2007, 18:27
@decay heb je mss niets nuttigs voor mij over Brazilie. ben van plan om over een jaartje of 3 naar daar te verhuizen. met de bedoeling eigenlijk om daar voor kost en inwoon te leven bij iemand en dus proberen vrijwilligers werk te doen met expeditie's die daar bezig zijn voor 1of ander 'gaya' team. je begrijpt wel wat ik bedoel. raad je het aan of is de criminaliteit of mentaliteit daar nie toe instaat.

pvt. stengo
29 juni 2007, 22:02
IK dacht nooit dat die scandinavische landen zo zouden meevallen. Schone natuur, vrouwen, ...

skelly_king
29 juni 2007, 22:08
Japan

themummy123
30 juni 2007, 15:54
Eigenlijk zou ik alle landen willen bezoeken. Kben niet echt "verliefd" op 1 bepaald land of zo. Mocht ik het geld en tijd hebben, maakte ik nu een wereldreis.

TrickY.
4 juli 2007, 16:56
Bahama's.

Kit4na
9 juli 2007, 10:13
Australia! <3 Moet ik zeker ooit eens naartoe :)

Naar het schijnt heel vriendelijke mensen ook is er een prachtige natuur & of course goed weer!

Ze hebben daar ook natuur en dieren dat je nergens anders ter wereld ziet :)

myshocky
12 juli 2007, 18:58
Italië, Griekenland :love:

Vantham
13 juli 2007, 10:37
australie, nieuw zeeland en amerika zijn mijn favo's om nog te doen

al geweest : kreta is m'n favo

the boogyman
13 juli 2007, 11:05
Nieuw-zeeland...Wat een natuur! :love:

dunno
13 juli 2007, 11:55
Suid-Afrika, vanwege de natuur, de Afrikaner taal, de Nederlandse koloniale invloeden op het land..

Zweden ook wel. (vroeger zoveel datk eens boekjes heb geleend om daar zomaar (werk)woorden ben vanbuiten gaan leren.)

sjoene
17 juli 2007, 08:22
australie - nieuw-zeeland - canada - en compleet zuid-amerika eig:p

kmoe echt de lotto eens gaan winnen:p

Inspector Monkfish
17 juli 2007, 11:06
Den deze gaat eind dit jaar eindelijk naar Japan :woohoo:

YuRiPa
17 juli 2007, 16:19

Wow, cool. Ga dan ook ff langs bij Hard Gay.:p Kan je lachen.:D Dan zien we jou mss nog es op (de Japanse) tv.:p :unsure:

L0k1-
17 juli 2007, 17:50

ha, de magenof zit nu ook in Japan dacht ik, voor een maand normaal :)

Inspector Monkfish
17 juli 2007, 19:54
Wow, cool. Ga dan ook ff langs bij Hard Gay.:p Kan je lachen.:D Dan zien we jou mss nog es op (de Japanse) tv.:p :unsure:

Daarvoor heb ik Hard gay niet vandoen :p

ha, de magenof zit nu ook in Japan dacht ik, voor een maand normaal :)

Ik zal er ongeveer twee weken zitten. Maar de reis daarna zal zeker en vast langer duren :)

Rubmifer
17 juli 2007, 20:28
Sinds men neef een jaar terug ofzo 6 maand in nieuw zeeland heeft doorgebracht, en tonnen foto's meebracht, altijd al gefascineerd geweest door dat land. Ga daar ooit naar toe, zonder twijfel

uniqueitem
22 juli 2007, 15:27
Japan, ronduit geweldig (heb op de buiten gezeten en daar was het echte japan! :) )

Sk8erMatty
22 juli 2007, 22:26
vanaf dak kan eerst naar de USA, dan Japan -> zijn de 2 landen da'k echt heel graag zou zien. wonen zou'k graag doen in landen zoals griekenland/spanje/italie..

^^VooDoo^^
22 juli 2007, 22:33
Canada / Vancouver

Neo
5 augustus 2007, 16:45
Brazilië
toffe mensen, goed weer, schitterende natuur, mooie uitzichten, ....

Defees
7 augustus 2007, 14:41
japan , mythologie en technologie bijéén

Fighting Hobbit
7 augustus 2007, 17:06
Nog steeds Italië, dit jaar naar Toscane geweest (Chianti) en dat was ronduit zalig :).

Avondland
7 augustus 2007, 20:41
Estland, aangezien ik daar in september naar toe zal gaan. :D

zappy
7 augustus 2007, 21:58
Zweden, maar ook de VSA zou ik eens heel graag willen zien.

Goldrusher
7 augustus 2007, 22:31
Als resident: Canada, Frankrijk, Italië, Australië, Schotland

Als bezoeker/toerist: USA, Japan, UAE, Zuid-Afrika, Mexico, Nieuw-Zeeland, Rusland

nTFs
7 augustus 2007, 23:13
Fascinatie : Japan, China.
Non-fascinatie : Midden-oosten.

Kevin89
19 augustus 2007, 19:53
Ik ben deze zomer een maand naar Japan geweest (Tokyo en omgeving) en ik verbleef bij een gastgezin. Het is echt een schitterend land op verscheidene vlakken; oude cultuur, natuur, technologie, vriendelijkheid van mensen, nog niet overrompeld door toeristen, ... . Ik zie mij er later wel leven/werken, ook al is da zeker ni evident..

ik zou ook wel graag eens naar ecuador of peru willen gaan om daar wa vrijwilligerswerk te doen.

coap
19 augustus 2007, 20:27
de use

blackscorpio
30 augustus 2007, 21:22
egypte 2de kueze zwitserland ( maand geleden naar daar gewwest eerste keer gereist)

cassie821
30 augustus 2007, 21:33
Cuba , USA

sink
31 augustus 2007, 01:51
niet veel speciaals eigenlijk; spanje, italie, maar ik heb het ook wel voor de oost-europese landen: tsjechie, kroatie, hongarije, roemenie.. wsl volgend jaar met de auto naar een van die landen :)
landen buiten europa zeggen me niks eigenlijk..

moemi
31 augustus 2007, 09:50
Marokko, was een prachtige reis dat ik nooit zal vergeten. Jammer van de armoede maar anders echt een prachtig land, schitterend weer... Moest ik kunnen 'k was al weg naar daar :p *sigh*

Squeak
1 september 2007, 03:02
:drool: Mauritius

EA lover
1 september 2007, 11:22
De VS
Ben 3 jaar geleden naar New York geweest voor een weekje, gelogeerd in een appartementje van een vriend van mijn ouders nabij het UN hoofdgebouw.
Sindsdien wil ik graag teruggaan naar New York (voor vakantie, of om er een tijdje te wonen).
Volgend jaar ga ik naar Arizona om van daar de grand canyon, Las Vegas en misschien LA.

ComputerVISTA
1 september 2007, 12:01
Na woensdag en donderdag naar Berlijn gereden en alweer is m'n respect voor de Duitse bestuurders gestegen...

Als ge hier aan 120/130 af komt en er zit enen aan 110 te tuffen op't 2de of 3de gaat die zelde aan kant, ook al is er totaal geen reden dat hij daar rijdt.

In Duitsland aan 200+ km/h en je hoeft niet eens aan je faren te komen, ze zien je en laten je direkt door.

DJ BUZZE retro
1 september 2007, 22:38
Na woensdag en donderdag naar Berlijn gereden en alweer is m'n respect voor de Duitse bestuurders gestegen...

Als ge hier aan 120/130 af komt en er zit enen aan 110 te tuffen op't 2de of 3de gaat die zelde aan kant, ook al is er totaal geen reden dat hij daar rijdt.

In Duitsland aan 200+ km/h en je hoeft niet eens aan je faren te komen, ze zien je en laten je direkt door.

Inderdaad, en dat is op bijna alle gebied zo in het Duitse verkeer. Als je daar opzij gaat voor een fietser krijg je in vele gevallen een "Danke!" te horen.
Vele mensen mogen Duitsland dan een verschrikkelijk land vinden, Duitsers hebben doorgaans meer respect en vriendelijkheid dan iemand van hier.

Daarom meteen ook ontopic :p: Duitsland

- zalig eten (simpel, en goed!)
- de taal (hartstochtelijk, aan alle neen-schudders: leer uw geschiedenis: vele dichters leerden Duits als vreemde taal om liefdespoëzie te dichten, maar nee... we beperken ons tot Hitlerfilms dus Duits is een harde taal he :ironic:)
- 16 culturen in één land :)
- elk "feest" is daar een FEEST... (denk maar aan carnaval)
- 't is gewoon een beschaafd land :) da's gewoon mijn algemene indruk, en ben er al veel geweest.

ComputerVISTA
2 september 2007, 13:48
Ik ben het volledig met je eens Buzze!

Het enige dat me wat tegen zit is jah, ik ben een klein landje gewend en als je daar naar je hoofdstad wilt en je woont pakwel in Köln dan is dat een serieus tripje :p

Ik heb voor 250 km een lifter meegenomen, dat was een Duitse gast van een jaar of 20 en het was zijn eerste keer dat hij in z'n eigen hoofdstad was geweest, das toch wat ambetant/spijtig.

Mee
2 september 2007, 13:51
Ik heb voor 250 km een lifter meegenomen
:lol:

Wie probeert er nu zo ver te liften? :p

ComputerVISTA
2 september 2007, 13:53
Die gasten waren bezig met een spel in een grote groep, om ter eerst in Bremen te geraken te vertrekken van in Berlijn :p

En wij moesten toch dik 550 km over dezelfe autostrade gaan dus dat was gene probleem ^^

Dimi nam er eentje en ik, en alle bagage van die gasten bij mij :)

Heb zelf een zeer nuchtere conversatie gehad over WOII met die gast, klinkt onnozel maar zeer intressant eens de kant te horen van de "slechte" :)

darkassassin
18 september 2007, 22:28
Finland all the way voor mij tbh :) Al paar keer naartoe geweest, zelf een maand of 2 gewerkt in finland, moet zeggen, op het eerste zicht lijken die mensen wat gesloten enzo, maar eens je er een paar leert kennen zijn ze gewoon toppie ;)

Veel beter dan de mentaliteit van de "vlaming". Enig probleem atm is die taalbarriere, ken een hoopje fins, maar daar blijft het dan ook bij :P fins is een zeer onsamenhangende taal en je hebt echt 20 vervoegingen van 1 woord naar gelang je zin.

Näkemiin

Che Guevara
20 september 2007, 04:23
CUBA freak tot en met oh boy do i love cuba

Che Guevara
20 september 2007, 04:26
Cuba , USA

weird very weird
begrijp als geen ander da ge cuba of USA graag kunt hebben ( vooral cuba dan)

maar beide graag hebben kan ik ni goe inkomen
ben cuba freak en beetje (veel) anti-usa

_DKsissor_
20 september 2007, 04:37
kword vooral aangesproken door vsa, canada,japan. Die wil ik zeker eens bezoeken in m'n leven.
Kben enkel nog maar naar barcelona(citytrip),spanje(twee strandvakanties pfff) , en italie(verschillende steden ) geweest. Dus kmoet dringend eens aan mijn cultuur schaven. :p

^^ Kvind het ma gek dat ge zo ne cubafreak zijt.

Dees
20 september 2007, 16:34
maar beide graag hebben kan ik ni goe inkomen
ben cuba freak en beetje (veel) anti-usa

Waarom zou dat nu niet kunnen? Zelf ben ik nu geen fervent aanhanger van beiden (hoewel ik wel graag een aantal natuurparken in de VS zou gaan bewandelen), maar las beide landen je boeien? Het is niet dat de politieke kwesties u ervan moeten weerhouden om gefascineerd te zijn door een land.

switchblade
20 september 2007, 16:46
Waarom zou dat nu niet kunnen? Zelf ben ik nu geen fervent aanhanger van beiden (hoewel ik wel graag een aantal natuurparken in de VS zou gaan bewandelen), maar las beide landen je boeien? Het is niet dat de politieke kwesties u ervan moeten weerhouden om gefascineerd te zijn door een land.

Idd, het is niet omdat er 1 aangeklede aap een oorlog start zonder gegronde reden, dat ALLE Amerikanen zo zijn he :)
+ dat vertelt nog minder dan niets over de landschappen/NP's/steden die het land heeft.

Mijn (favoriete) vraag aan anti-amerika mensen: Wat is er o zo slecht aan de verenigde staten dat je het haat?
Kom aub niet af met "ze zijn dom en dik" of met "ze zijn oorlogszuchtig", maar met een deftige reden :)

(tof detail: Amerika = Canada + Alaska + Groenland + USA + alle landen in Zuid-Amerika)

Che Guevara
21 september 2007, 05:03
het amarikaans embargo tegen cuba is er al x aantal jaar langer dan dat deze aangekleede aap er president is he
ben niet 100% anti amerikaans maar kan ze toch ni goed uitstaan lol
om al die politieke zaken hier uit te doeken e gaan doen zitten we in ne verkeerde thread :)

al bij al

Cuba ALL THE WAY
en dan vooral Cardenas , Santa marta & Boca voor degene die het moesten kennen

dunno
21 september 2007, 11:15
Bush is een aangeklede aap terwijl jij een oorlogszuchtige moordenaar in je avatar hebt? :ironic:

Godlessarto
21 september 2007, 14:42
Italië all the way. Als ik later genoeg cente heb verzameld trek in naar Zuid Italië. Rustig genieten van het mooie landschap, de rust, de chillere manier van leven en natuurlek het zuiderse weertje.