PDA

Volledige versie bekijken : Wat te doen onderweg?

Matt.
1 april 2007, 00:18
Wat doen jullie onderweg? Bijvoorbeeld als je ettelijke uren op het vleigtuig zit...

*FiReStOnE^-*
1 april 2007, 00:29
Ik lees heel veel, ma das natuurlijk afhankelijk van persoon tot persoon of je graag leest, boeken, maar ook tijdschriften en kranten enz..

Als je met meerdere mensen in een bus zit bv kan je kaarten, soms wa improviseren als ge geen tafelken hebt

Of ge kunt proberen slapen he:)

Rivers
1 april 2007, 00:34
Nintendo DS :p

Matt.
1 april 2007, 00:52
Mag je je PSP meenemen op het vliegtuig? :p

epsilon
1 april 2007, 00:56
Mag je je PSP meenemen op het vliegtuig? :p

Yep, normaal moet je elektronische toestellen enkel afzetten tijdens opstijgen en landing.

superbus
1 april 2007, 03:29
De ene pint na de andere drinken en nog kon ik niet slapen op die klerebus..

Wu-chAn
1 april 2007, 03:34
lezen en muziek beluisteren of praten met de mensen in je omgeving

protnie
1 april 2007, 11:20
PSP, Nintendo DS, muziek beluisteren, filmke kijken, praten, slapen, kaarten, mensen uitlachen, naar buiten kijken

SilentSpring
1 april 2007, 12:06
vliegtuig:
kijk ik bijna de ganse vlucht naar buiten, kan er maar geen genoeg van krijgen:D
Ook beetje lezen enzo.

auto: mp3speler, slapen, naar buiten kijken. (rijden meestal 's nachts;))

Voor met het vliegtuig doe je best een (dik) boek mee, want vooral het lange wachten voordat je aan boord mag is strontvervelend.

Arifiene
1 april 2007, 12:21
lezen, en opt vliegtuig slapen, vooral alst iets van een 10 uur vliegen is

Thinsulate
1 april 2007, 14:38
Sociaal contact leggen :) ,doe ik altijd als ik met het vliegtuig ga. Ontmoet je soms leuke mensen

Slipsnot
1 april 2007, 17:38
Morgen vertrek ik met het vliegtuig naar Egypte, wat ik meeneem; ipod, p-magazine, en filmvalley :) Dat zal wel genoeg zijn hoop ik. Het is ongeveer 4.5uur vliegen. Mijn broer heeft nog een draagbare dvd speler mee voor 't geval ik me echt verveel.

maxdevis
1 april 2007, 20:53
maar langeafstandsvluchten(>5u) vind ik veel minder vervelend dan korteafstandsvluchten.
Ik verveel me er gewoon veel minder in.
wat lezen, slapen, filmpje kijken een beetje eten.
En niet heel de tijd denken: zijn we er al.
pas naar india geweest en treinritten van 12 tot 26u moeten doen.
no problemo.
er is gewoon ontzettend veel te doen.

orez
1 april 2007, 20:53
vliegtuig:
kijk ik bijna de ganse vlucht naar buiten, kan er maar geen genoeg van krijgen:D
Ook beetje lezen enzo.

auto: mp3speler, slapen, naar buiten kijken. (rijden meestal 's nachts;))

Voor met het vliegtuig doe je best een (dik) boek mee, want vooral het lange wachten voordat je aan boord mag is strontvervelend.

inchecken 10 minuten voordat hoofdbalie aan ingang sluit, kunde op u gemak doorwandelen, en moet ge mss nog 5 a 10 minuutjes wachten tegen ge opt vliegtuig kan ;)

Ik doe het altijd zo :)

Time
1 april 2007, 20:59
Lezen, afwisselen met kaarten en andere mini gezelschapsspelen.

Haal je een "page turner" en die uren vliegen voorbij.:)

Jense777
1 april 2007, 21:31
Misschien wat off-topic, maar bon: wat prefereren jullie? 's Nachts of overdag rijden? We vertrekken nl. morgen naar de Cote d'Azûr en twijfelen nog om welk uur te vertrekken. Aankomst ginder is gelijk welk uur, 't is niet dat we op hotel gaan ofzo :).

Time
1 april 2007, 21:39
Overdag tussen de piekuren imo om de drukte te vermijden.

SilentSpring
1 april 2007, 21:47
inchecken 10 minuten voordat hoofdbalie aan ingang sluit, kunde op u gemak doorwandelen, en moet ge mss nog 5 a 10 minuutjes wachten tegen ge opt vliegtuig kan ;)

Ik doe het altijd zo :)

mja, hier:

Onze vlucht is om 6u20 (volgende week vertrek ik na Turkije, Bodrum).
om 2u45 komt de taxi van't luchthavenvervoer ons oppikken met 2 wagens. (oma en opa, ik met broer en ouders en m'n nicht met haar broer en ouders).

Dan zijn we rond 4u ongeveer aangekomen in de luchthaven.
Daarna is dat direct naar de Neckermann balie achter de tickets, dan direct naar diejen balie waar ge uw valiezen enzo moet afzetten (in-check balie zeker? ken de naam daarvan niet:p). Dan douane door en naar den gate.
Daar dan nog 1,5u zitten wachten...

Dit jaar gaan ze eerst nog iets drinken in ne caféke voordat ze naar de gate gaan.

Wij zijn dus altijd 2u vroeger op de luchthaven...

nunji
1 april 2007, 23:03
probeer niet aan de pijn te denken (aan mijn oren dus) en wat naar muziek luisteren. ik haat vliegen. zoveel pijn ni normaal..

Mee
3 april 2007, 01:19
vliegtuig:

Dan moet ge aant raam kunnen zitten hè ;).

edgar stiles
3 april 2007, 01:35
leuke topic dees wel...
zijn net terug van studiereis naar berlijn, was 10 uur op de bus zitten! het meeste heeft iedereen gewoon liggen maffen want iedereen was steendood van een ganse week te feesten :)

opt vliegtuig zouwek ook slapen...
tenzij :)
ik me de creative vision w kan aanschaffen, beestig toestel gewoon, spijtig dat zo duur is!!

ChunWai.
3 april 2007, 15:42
Ik hou van vliegen:D
Zeker als ik nog eens naar Hong Kong ga, dan zit je daar rond de 11-13 uur en dan kijk ik een paar filmpjes, series misschien eens, game ik wat op m'n psp en luister ik wat muziek. Ik verveel me nooit in een vliegtuig:D

Dakantochnie
3 april 2007, 16:47
Lezen, muziek luisteren, gezelschapsspelen, naar buiten kijken, praten en daar blijft het eigenlijk bij.

Duc
3 april 2007, 17:42
Wat doen jullie onderweg? Bijvoorbeeld als je ettelijke uren op het vleigtuig zit...

Proberen lid te worden van de 10MileHigh-club :cool:

Starrk
3 april 2007, 17:59
Muziek beluisteren
Een boek lezen
Domweg naar buiten staren
Idiote autospelletjes spelen

DGEN
8 april 2007, 04:19
muziek en boek...anders naar buiten kijken denken over van alles en nog wat :)

Thalia
8 april 2007, 08:14
vorig jaar was ik net voor de examens naar Thailand vertrokken dus: Leren

andere jaren: spelletjes spelen met vrienden die mee waren, probéren "slapen" , lezen, ...

Fighting Hobbit
8 april 2007, 11:06
Als ik in de auto lees krijg ik al wel eens hoofdpijn, in het vliegtuig heb ik daar geen last van.
In het vliegtuig lees ik dus meestal, in de trein ook. Ook naar buiten kijken kan ik me wel mee bezighouden, ook in de auto, veel hangt van de streek af dan wel.
In de auto luister ik meestal wel naar muziek, ik hoor hetzelfde graag als mijn pa, dus dat zijn meestal gewoon cd's ofzo met de autoradio. Gewoon babbelen verveelt op zich eigenlijk ook niet. Als er "vreemde" mensen rond u zitten in het vliegtuig ofzo is het wel ff zoeken naar een aanspreekpunt, maar dat komt meestal wel in orde.

edgar stiles
2 juni 2007, 17:54
welke formaliteiten moet je nu eigelijk in orde brengen om een laptop mee aan boord te mogen nemen van een vliegtuig? aan douane aangeven, nodige papieren? welke? :)

EternalSilence
2 juni 2007, 18:06
pietje trekken ? :unsure:
(int toilet als er een is)

en dan slapen

MasterOfTerror
2 juni 2007, 18:30

en dan slapen

o m g :eek:

EternalSilence
2 juni 2007, 18:32
o m g :eek:

tis maar een graptjen hee ..
kom zeg :ironic:

ik d8 tijdens het schrijven van dat 'grapje' aan dat verhaal van die stewardess die met een bekende persoon op een langeafstandsvlucht met iemand in de toiletten aant vrijen was.
dus mensen doen het dus wel degelijk.

joyraider
2 juni 2007, 18:33

en dan slapen

:rofl:

w t f

opt vliegtuig en in de bus ofwa? rofl

auto & bus: naar buiten kijken

vliegtuig: filmpjes kijken & albums luisteren (langleve personal entertainment systems van o.a. singapore airlines :p ), maffen (als er ni teveel turbulentie is), met stewardessen aanpappen tijdens hun breaks, drinken, wa lezen, muziek luisteren, etc.

MasterOfTerror
2 juni 2007, 18:34
dat er geneukt wordt in vliegers kan zeker :p
maar aftrekken is nu niet iets wat ik mezelf zou zien doen op een vliegtuig.. maar thats just me

ot: PSP, eventueel laptopke, slapen, boek lezen, muziek luisteren

Gentille
2 juni 2007, 20:33
Muziek luisteren, tv zien als er mogelijkheid is. Drinken :p maar als je teveel drinkt ben je te mottig. En dan de eeuwige strijd om te proberen slapen op zo een bus. Mijn reizen zijn al altijd busreizen geweest, nog nooit vliegtuig.

EternalSilence
2 juni 2007, 20:45
dat er geneukt wordt in vliegers kan zeker :p
maar aftrekken is nu niet iets wat ik mezelf zou zien doen op een vliegtuig.. maar thats just me

ot: PSP, eventueel laptopke, slapen, boek lezen, muziek luisteren

ge moet wel eerst ne psp hebben of ne laptop hee

iedere man heeft een pietje ... :p

pure zwam

ma goed .. om serieus te doen :: muziek luisteren, boek lezen (als je daar tenminste niet misselijk van komt, sommige mensen kom van zoiets misselijk als ze in een rijdens voertuig zitten)

Ali_
2 juni 2007, 21:54
muziek beluisteren (samen of alleen)
praten (er valt altijd wel wat te vertellen he :p)
filmpke zien, kan je nooit nee tegen zeggen
lezen zou ik graag doen, maar in de auto of bus word ik daar om een of andere reden misselijk van...
een nieuwe verslaving van mij :p, sudoku's maken
and last but not least; de psp van uw broer stelen en erop spelen :unsure:

Ge ziet: een reis is altijd fun, zelfs on the road or in the air :D

Typhoon00
2 juni 2007, 22:24
Naar buiten kijken! Meestal is er wel wat te zien.

spaflesss
2 juni 2007, 23:01
Twee jaar geleden leren voor mijn herexamens, terwijl ge juist 2 weken door China hebt gehuppeld. Die Russische kleuters die voor ons zaten en op mijn slapende neef aant klimmen waren helpen dan niet natuurlijk.

Gewoonlijk slapen, naar buiten kijken(zonsondergang/opgang in een vliegtuig is fenomenaal :p), reisgids lezen, tax free gids lezen, kaarten, tegen uzelf schaken, de stewardess om het half uur een blikje cola light vragen,..

Wat ook wel plezant is is met het "in fligth entertainment system" te spelen(zo'n schermke in de zetel waar ge films op kunt zien). Vorig jaar(wederom terugkerend van China) hadden we daar spellekes op en ik heb toen 4 uur bombermann gespeeld :)

stimpy13
2 juni 2007, 23:22
Het enige wat ik doe onderweg is slapen.
De nacht daarvoor slaap ik niet, zodat ik er zeker van ben dat ik slaap. Gaat de tijd nog zo snel voorbij ;)

confituur
2 juni 2007, 23:31
ik ga 13 uur vliegen deze zomer naar japan.

dikke slaapil slikke en voor de uren dak nie slaap hebbek een iPod (als die tenminste nog te repareren valt).

Or!on.mgc
4 juni 2007, 20:52
Ipod, wat magazines meenemen, veel naar buiten zien.... genoeg te doen!

Kheb al vreselijk veel int vliegtuig gezeten, maar dan spring ik er wel keer op keer uit

wel nog maar 2 keer met een lijnvliegtuig geweest

Tah_b00nz0r
4 juni 2007, 21:56
pspke, ipod, leesboek, magazines, strips, filmke zien

genoeg dinge om de tijd toch wa te doden :) en ook veel buiten kijken. kijk graag rond ^^

mauron
4 juni 2007, 22:02
ik ga 13 uur vliegen deze zomer naar japan.

Idem.
Maar ik denk dat ik wel wat studiemateriaal meeneem en wat studeer voor de tweede zit. Of wat lezen in de reisgids. Of naar een film kijken... Ik zal mij wel bezig houden.

Ookami
4 juni 2007, 23:09
Heenweg : vooral dingen lezen over het land, en muziek luisteren
Terugweg : filmke kijke , lezen, tekenen, schrijven,.....

vinh
4 juni 2007, 23:32
int vliegtuig kotsen en u ziek voelen na het opstijgen en tijdens het landen en turbulenties als ik vergeet die touristil in te pakken. ben ik ook n uur bezig... en voor de rest niks, lezen muziek luisteren babbelen, psp als dat beschikbaar is. slapen..

Vampire
4 juni 2007, 23:56
Ik vertrek donderdag ochtend naar Turkije. Hoe moet ik mij bezighouden op het vliegtuig is ook altijd mijn vraag. Mijn lief valt na 15min in slaap dus zit ik steeds alleen. En slapen in een vliegtuig lukt mij niet. Dit jaar heb ik het wat beter gepland: Mijn handbagage bevat: Ipod, Dik boek met zweedse puzzels, de krant van die dag, P-magazine, Quest magazine en een klein boekje over de special forces in WWII. De Ipod gebruik ik vooral tijdens de landing om wat afgeleid te zijn van de pijn in mijn oren.

Hopelijk lijkt de 5uren durende vlucht dit jaar wat minder lang. Ik kan nu eenmaal niet zomaar stilzitten en niets doen.

devilface
5 juni 2007, 00:47
Ik vertrek donderdag ochtend naar Turkije. Hoe moet ik mij bezighouden op het vliegtuig is ook altijd mijn vraag. Mijn lief valt na 15min in slaap dus zit ik steeds alleen. En slapen in een vliegtuig lukt mij niet. Dit jaar heb ik het wat beter gepland: Mijn handbagage bevat: Ipod, Dik boek met zweedse puzzels, de krant van die dag, P-magazine, Quest magazine en een klein boekje over de special forces in WWII. De Ipod gebruik ik vooral tijdens de landing om wat afgeleid te zijn van de pijn in mijn oren.

Hopelijk lijkt de 5uren durende vlucht dit jaar wat minder lang. Ik kan nu eenmaal niet zomaar stilzitten en niets doen.

Hebt gij geluk dat een iPod gebruiken tijdens de landing niet mag :).

Che Guevara
5 juni 2007, 08:54
die vinnek wel goe devil , dacht juist hetzelfde

EryciusPuteanus
5 juni 2007, 11:39
tip: ook al hebt ge geen Ipod of andere MP3 player, neem toch uw eigen koptelefon op de vlieger om op uw gemak naar de film te kunnen luisteren en zo. Die spullen dat ge op de vlieger krijgt trekken meestal op ni veel.

Wat ook wel plezant is is met het "in fligth entertainment system" te spelen(zo'n schermke in de zetel waar ge films op kunt zien). Vorig jaar(wederom terugkerend van China) hadden we daar spellekes op en ik heb toen 4 uur bombermann gespeeld :)
Austrian Airlines? :cool:
Mja, ik had m'n NDS bij, dus ik moest da bomberman gedoe ni hebben, plus der was ne knop die ni goe werkt op mijn controller.

ddt15
5 juni 2007, 13:18
Yep, normaal moet je elektronische toestellen enkel afzetten tijdens opstijgen en landing.
Ja anders krijg je situaties zoals deze (http://www.penny-arcade.com/comic/2006/10/30).

Vampire
5 juni 2007, 13:44
Hebt gij geluk dat een iPod gebruiken tijdens de landing niet mag :).

Ik heb daar eigenlijk nog nooit bij stil gestaan :unsure: De vorige 2 jaar deed er toch niemand moeilijk :sop:

staelenss
5 juni 2007, 16:56
idd, die entertainment systems zijn wel nog tof. Vorig jaar zo op een vlucht van een uur of 7 iets van 5 uur zitten trivia spelen tegen andere mensen op het vliegtuig. Was wel leuk, je zag zo de seatnumber bij staan zodat je ook wist tegen wie je speelde.

Natuurlijk na een tijdje was merendeel toch al aan het slapen, dan maar met een 3-tal personen doorgespeeld. Dat was toch leuk voor een tijdje.

Dat was eigenlijk een toffe vlucht. Je kon ook naar verschillende tv-zenders kijken enzo. Op de terugweg heb ik zo het ideale middel gevonden om toch te kunnen slapen. Een serie zoals CSI, maar dan echt, en zoals het werkelijk gaat. Ik kan u verzekeren dat je daar van in slaap valt. Jammer genoeg weet ik nu wel niet wie de dader was. :lol:

devilface
5 juni 2007, 20:56
tip: ook al hebt ge geen Ipod of andere MP3 player, neem toch uw eigen koptelefon op de vlieger om op uw gemak naar de film te kunnen luisteren en zo. Die spullen dat ge op de vlieger krijgt trekken meestal op ni veel.

Austrian Airlines? :cool:
Mja, ik had m'n NDS bij, dus ik moest da bomberman gedoe ni hebben, plus der was ne knop die ni goe werkt op mijn controller.

Nope SAS, maar da zijn toch allemaal dezelfde vliegtuigen :). Tis wel lullig dat ze die dingen uitschakelen als t eten wordt opgediend. Dan zijt ge aant winnen en dan komt er zo'n lullig kaartje op uw scherm waarop ge de vlucht kunt volgen :crazy:

Voor die tip ivm eigen koptelefoon meenenen. Dat gaat dus niet omdat die koptelefoons van een vliegtuig meestal van die stekkers hebben met 2 "koppen" aan(1 voor elk oortje dus).

drieskeuh
5 juni 2007, 21:53
Ik kon toch de films van mister bean volgen op het vliegtuig met meijn eigen oortjes. Spijtig dat ze op de terugweg dezelfde afspeelde.
Stomma hollandes :angry:

devilface
6 juni 2007, 00:40
Mss ook een tip voor mensen die van plan zijn om ooit is in China rond te trekken. Neem voor binnenlandse reizen de trein in plaats van het vliegtuig. Het duurt langer en slaaptreinen zijn niet comfortabel, maar ge komt wel leuke mensen tegen. Vant jaar nog een of andere modeontwerpster leren kennen op de Trein van Haerbin naar Peking. Nu dacht ik dat die met mijn voeten aant spelen was, maar toen we afstapten toch maar naamkaartjes(in mijn geval een bierkaartje met een e-mail adres op) uitgewisseld. Blijkt dat dat mens redelijk bekend is in Hong Kong :).

Om maar te zeggen dat het in de meeste gevallen ook plezant is om, naast te slapen en lezen en..., te praten met de mensen die naar hetzelfde land als u gaan.

Phil
6 juni 2007, 05:01

Grote kans dat de DS verboden gaat worden op vluchten omdat ge blijkbaar die WiFi niet helemaal kunt afzetten ofzoiets.

(ergens hier op TV gezien)

Ik kijk persoonlijk altijd gewoon naar al de films die ze aanbieden op lange vluchten...

Lokale vluchten pakt ge gewoon een goed boek mee he :)

Slapen probeer ik niet op +10u vluchten, veel te oncomfortabel :p