PDA

Volledige versie bekijken : Drankspelen

clincker
29 maart 2007, 19:03
Naar ik enkele dagen voorheen hier al een thread zag staan over ieders favoriete dranken; vroeg ik mij eigenlijk af of er veel mensen zijn die drankspellekes spelen. Begrijp mij ni verkeerd da 'k één of andere alcoholieker ben, of op groezelige plaatsen mij met maten lig te bezatten. Mor vind de sfeer bij zo'n spellekes meestal geweldig.

Vroeger speelde 'k al eens 'kaartje blaas' (kaarten van een kaartenboek af een glas met drank blazen, diegene die den boek liet vallen moest het op drinken. Een 'bier-amide' vind 'k zelf ook fantastisch. En, mijn neusje van de zalm, heb ook vorig jaar mijne monopoly volledig gefinetuned en er een bierversie van gemaakt.

Wat zijn jullie favo drankspelen en misschien een korte uitleg (of link) erbij, zoda iedereen da is kan uitproberen.

Raukaris
29 maart 2007, 19:10
Film opzetten, kies een woord, en dan shots pakken als ze da woord zeggen.

Tip: Lord of the rings en het woord ring :unsure: dan gaget rap zé :p

Ali_
29 maart 2007, 19:11
Ik haat drankspellekes :sop:

neenee :p

maar die lopen altijd verkeerd af: laatste drankspelleke da ik heb gespeeld (nu bijna maand gelede) op reis.
Ne maat van mij had een 'shotjesdrankspelleke bij', das zo een groot glazen bord en je hebt 2 dobbelstenen en de pionnen zijn shotjesglazen :D
Dobbelstenen gooien => bord afgaan en ja natuurlijk om de 5 botten een opdracht: drink glas leeg/persoon naast u drinkt glas leeg/iedereeen drinkt glas leeg/persoon tegenover u kiest opdracht/...
en met welke shotjes doen wij dat dan => de hardste shotjes of them all!
FLATLINERS

:s

Tw33tst3r
29 maart 2007, 19:14
dammen met shots, da zijn dus uw "pionnen", als ge ene pakt moede da uitdrinken en bij dammen zijde verplicht om te pakken als ge kunt :)

ZoidBerg
29 maart 2007, 19:15
Poker (me zo nen hoed en pokerdobbelstenen of kaarten maakt ni uit), wie in een ronde verliest => drinken

Ook drankschaken: schaakbord waarvan de pionnen kleine shotglaasjes zijn. Als jij een van z'n pionnen dood doet, moet hij drinken :)

En zo kunt ge op veel gezelschapsspelen u zat zuipen :p
monopoly spelen en bv iedere keer voorbij start, of als ge een boete krijgt: drinken... :p

Jond3
29 maart 2007, 19:15
threeman is een van mijn favorieten, hebben we serieus mee gelachen, da speelde met twee dobbelspelen, een hoedje en veel bier. eerst en vooral wordt er ne threeman gekozen, deze persoon krijgt t hoedje. het spel gaat als volgt, ge gaat rond een tafel ofzo zitten en ge gooit om beurten met twee dobbelstenen, bij bepaalde combinaties moet ge een bepaalde handeling doen, bijvoorbeeld bij een 2 en ne 5 moet ge met u rechterwijsvinger u neus raken en met u linkerduim de tafelrand enzo hebde nog veel combinaties,degene die t laatste die bepaalde handeling vervolledigt mag een adje doen,enfin ja, da bepaalde zelf wel. de rol van de threeman is da telkens als der ne drie wordt gegooid hij ne ad fundum moet doen. van threeman wordt er uiteraard ook gewisseld, das bij elke dubbele worp, dus bijvoorbeeld twee keer één, moet ge voort rapst ik ben geen threeman roepen, degene die da t laatste roept wordt den threeman enzoverder....

clincker
29 maart 2007, 20:05
Een bieramide gaat als volgt:

- ge vormt twee piramides aan elkaar met kaarten. Zo legt ge één kaart omgekeerd, dan twee, dan drie,dan twee en dan terug één. 1-2-3-2-1 (ge kiest natuurlijk zelf met hoeveel rijen dat ge speelt)
- ge geeft iedere speler drie kaarten (niet van die piramide). Iedereen bekijkt deze even aandachtig en legt die dan naast zich omgekeerd op elkaar.
- Dan draaide de eerste kaart van de eerste rij om, aangezien het hier om de eerste rij gaat en er zich één kaart op bevind mag iedereen die een zelfde kaart heeft één shotje uitdelen aan iemand. Bv.: het is een vijf, iedere speler die tussen die drie kaarten die hij had een vijf (of meerdere vijven) heeft zitten mag één (of twee/drie bij twee/drie vijven)shotjes uitdelen.Bij rij twee mag iedereen die een overeenstemmende kaart heeft twee shotjes uitdelen enzovoort.
- Als men jouw aanduid hebt ge de keuzen: ofwel neemt ge de shotjes aan en drinkt ge ze op ofwel gokt ge dat de ene liegt en dus niet dezelfde kaart heeft als was opgedraaid. Dan moet deze persoon, zonder te kijken, ineens uit zijn stapeltje van drie trekken zonder te zien. Als hij gelijk had dan drinkt gij het dubbele aantal shotjes, als hij niet de juiste laat zien dan drinkt hij dubbel. Zo dus bij dat voorbeeld met de 5: stel ik zeg dat ik een 5 heb en B moet dat shotje opdrinken, dan kan B mij geloven en drinkt hij het shotje op, of B gelooft mij niet en dan moet ik, zonder te kijken mijn 5 uit het stapeltje kunnen trekken (als 'k zei dat ik meerdere vijven had moet ik er meerdere laten zien). Als 'k de verkeerde kaart laat zien dan drink 'k twee shotjes, laat ik de juiste kaart zien dan drinkt B twee shotjes.

Hoe langer ge speelt, hoe vaker dat ge uw gaat vergissen bij het trekken van de juiste kaart uit het hoopje. 'k Heb met dit spel echt al kapot gelachen. Der zit ook nen zekere spanning heel de tijd in het spel; ge begint zelfs met tactiek te spelen. Echte aanrader.

EazY
29 maart 2007, 20:13
1 persoon is de dealer

elke persoon buiten de dealer krijgt 2 kaarten face-up.
Neem, je hebt 3-9, dan moet je raden als de volgende kaart ertussen of groter/kleiner zal zijn. Stel; je zegt erin (dus tussen 3 & 9), je krijgt een boer bvb. :: erbuiten dus slok nemen. Kreeg je bvb een 5, dan moest de dealer een slok pakken

webster
29 maart 2007, 20:20
Bottelen:
eerst kies je een getal ( meestal 7 )
dan begin je te tellen , er begint iemand en die zegt 1 , persoon rechts daarvan zegt 2, enz ...
MAAR
als je bij een veelvoud van 7 komt ( bv 14, 21, ... ) of een getal waar 7 inkomt ( 17, 27, .. ) DAN moet je bottle zeggen ( en dus niet het getal ) en wordt er voort geteld in de andere richting
maak je fout => ad fundum
voor 27/28 is altijd ne lastigen :D , maar ik heb zelf al bij 24 bottle gezegd, natuurlijk niet bij eerste spelleke fcourse xD

Floeper
benodigdheden: bak bier ( fleskes dus ) en aansteker
ge moet wel uw fleske kunnen opendoen met uwen aansteker en namelijk zo dat uw dopselke als het ware omhoog floept. Dan moet ge den tijd dat em in de lucht is timen, en ge moet dus proberen het zo lang mogelijk in de lucht te houden. MAAR voor ge het record wilt verbreken, moet ge drinken.

Biervoetbal
heel simpel, ge kiest ne speler, en wanneer die aan den bal is moet ge drinken, kan lastig zijn als de keeper eens wat tijd wilt rekken :p

Kid_C
29 maart 2007, 20:33
Heb er geen naam voor maar laatste keer was het:
'Ik heb nog nooit...'

Zegt dus bv: 'Ik heb nog nooit een aap gezien in het echt'
Heb je het wel al gezien: slok van pint/jenever/...
Niet: Drink je niets

Voordeel: Hoe langer het duurt, hoe ranziger. En als iedereen eerlijk is kan het zwaar lachen zijn ;)

Japser
29 maart 2007, 21:03
eindelijk een thread naar mijn hart

remorcken
ge legt elk 10 euro , ( in een cafe ofzo)
en dan bestelde zoveel mogelijk pinten, ge zet die allemaal tesamen en dan beginne zuipen, als ge winst wilt maken moede snel drinken
als ge ni zat wilt zijn zijde geld kwijt... is wel leuk als ge er stevig tegenaan wilt gaan ...

MetalG
29 maart 2007, 21:06
I'm listening :p

webster
29 maart 2007, 21:10
eindelijk een thread naar mijn hart

remorcken
ge legt elk 10 euro , ( in een cafe ofzo)
en dan bestelde zoveel mogelijk pinten, ge zet die allemaal tesamen en dan beginne zuipen, als ge winst wilt maken moede snel drinken
als ge ni zat wilt zijn zijde geld kwijt... is wel leuk als ge er stevig tegenaan wilt gaan ...

:rofl: zeker eens proberen, wel niet in cafe, want dan zijde op nog geen 5 minuten 10 € kwijt, kostelijke bedoening

pieta
29 maart 2007, 21:18
Een bieramide gaat als volgt:

- ge vormt twee piramides aan elkaar met kaarten. Zo legt ge één kaart omgekeerd, dan twee, dan drie,dan twee en dan terug één. 1-2-3-2-1 (ge kiest natuurlijk zelf met hoeveel rijen dat ge speelt)
- ge geeft iedere speler drie kaarten (niet van die piramide). Iedereen bekijkt deze even aandachtig en legt die dan naast zich omgekeerd op elkaar.
- Dan draaide de eerste kaart van de eerste rij om, aangezien het hier om de eerste rij gaat en er zich één kaart op bevind mag iedereen die een zelfde kaart heeft één shotje uitdelen aan iemand. Bv.: het is een vijf, iedere speler die tussen die drie kaarten die hij had een vijf (of meerdere vijven) heeft zitten mag één (of twee/drie bij twee/drie vijven)shotjes uitdelen.Bij rij twee mag iedereen die een overeenstemmende kaart heeft twee shotjes uitdelen enzovoort.
- Als men jouw aanduid hebt ge de keuzen: ofwel neemt ge de shotjes aan en drinkt ge ze op ofwel gokt ge dat de ene liegt en dus niet dezelfde kaart heeft als was opgedraaid. Dan moet deze persoon, zonder te kijken, ineens uit zijn stapeltje van drie trekken zonder te zien. Als hij gelijk had dan drinkt gij het dubbele aantal shotjes, als hij niet de juiste laat zien dan drinkt hij dubbel. Zo dus bij dat voorbeeld met de 5: stel ik zeg dat ik een 5 heb en B moet dat shotje opdrinken, dan kan B mij geloven en drinkt hij het shotje op, of B gelooft mij niet en dan moet ik, zonder te kijken mijn 5 uit het stapeltje kunnen trekken (als 'k zei dat ik meerdere vijven had moet ik er meerdere laten zien). Als 'k de verkeerde kaart laat zien dan drink 'k twee shotjes, laat ik de juiste kaart zien dan drinkt B twee shotjes.

Hoe langer ge speelt, hoe vaker dat ge uw gaat vergissen bij het trekken van de juiste kaart uit het hoopje. 'k Heb met dit spel echt al kapot gelachen. Der zit ook nen zekere spanning heel de tijd in het spel; ge begint zelfs met tactiek te spelen. Echte aanrader.

indd, das ehct fijn, de eerste toen ik da speelde lag er een hele piramide op tafel...
ma we deden da met pintjes, dus die laatste kaart is meetsal toch redelojk zwaar, alee, van de hoeveelheid dat ge moet drinken...

nog eentje: om de beurt zappen en als ge ne neger tegen komt ad-fundum

napke:
Napke:

Benodigdheden:
1 leeg bierglas (liefst geen stella glas das onrespectvol)
1 pak kaarten (niet die van het vorige spelleke aangezien die hoogstwaarschijnlijk gaan ondergespawd zijn)
HEEL HEEL veel bier (dit mag wel stella zijn)
de deelnemers natuurlijk met ieder een glas
en allerlei ingrediënten (bier, water, een ei, PUREEpoeder, pis en kak)

Basisprincipes:

Het spel word gespeeld aan een tafel. Het is voor iedere deelnemer VERBODEN(onder welke omstandigheid ook) deze tafel tijdens het spel te verlaten. (het niet respecteren van deze regel resulteert in het opdrinken van de centrale pint)

Elkaar bij naam, bijnaam, enz noemen is ook VERBODEN
Wijzen naar elkaar...VERBODEN(Het niet respecteren van deze regels resulteert in het drinken van een AD FUNDUM)

Vanaf dat iemand zijn glas 4/5 leeg is wordt deze trg bijgevuld
1 slok is wel degelijk gelijk aan een goeie slok...

Voorbereiding:

Het lege bierglas(de centrale pint) staat in het midden van de tafel. De deelnemers nemen plaats rond deze tafel elk met hun glas bier. Het spel kaarten wordt rond de centrale pint gelegd. En er is een hele voorraad bier bij de hand.

Het spel:

Elke deelnemer trekt om de beurt een kaart. Elke kaart bevat een opdracht. Deze zijn als volgt:

Aas= gezamelijke slok (iedereen neemt slok van zijn pint)
2= 2 slokken uitdelen (deze mogen alle twee aan dezelfde persoon gegegeven worden of 1 aan twee verschillende personen)
3= Vragenronde (vb. Soorten bier: Stella...Jupiler...enz degene die niets meer kan bedenken moet een Ad Fundum drinken)
4= 4 slokken uitdelen(zelfde principe als 2)
5= 5 slokken uitdelen(zelfde principe als 2)
6= Vragenronde
7= Klapronde (op alle meervouden en veelvouden van 7 moet er geklapt worden vb. 1..2..3..4..5..6..Klap..8 enz wie fout heeft drinkt Ad Fundum)
8= Je mag de tafel verlaten tot je volgende beurt (dit kan zalig zijn)
9= Vragenronde
10= KLOTE KAART (deze mag je bijhouden, vanaf je iemand laat antwoorden op een vraag van u mag je de klote kaart spelen en moet de geklote een Ad Fundum drinken)
Boer= 2 rechts (de persoon rechts van u moet 2 slokken nemen)
Dame= 2 links (de persoon links van u moet 2 slokken nemen)
1ste Heer= 1/3 vullen van het centrale glas (met wat je ook wilt)
2e Heer= 1/3 vullen van het centrale glas
3e Heer= 1/3 vullen van het centrale glas
4e heer!!!!= EINDE van het spel...en degene die deze kaart trekt is de gelukkige...hij mag de ondertussen overheerlijke centrale pint tot de laatste druppel/brok uitdrinken/uitlepelen

SMAKELIJK & HAVE FUN

wel copy/paste omdat de regels precies niemeer zo goed ken, en wij spelen da iets anders...

kaartje blazen: pak kaarten op glas, 1 keer blazen, moet een kaart afvallen zoniet: glas op drinken, valt alles af: opdrinken...

NeoGeo
29 maart 2007, 21:29
...

Gadver!

Wordt dat laatste glas ook echt opgedronken of weigert de pineut dat meestal in de praktijk?

pieta
29 maart 2007, 21:35
Gadver!

Wordt dat laatste glas ook echt opgedronken of weigert de pineut dat meestal in de praktijk?

dunno, da^t doen wij dus anders^^
en wss zijt ge toch zo zat dat ge da drinkt

edit: ma ge moet er een paar hebben die de regels goed kennen enz, want wijzen of namen noemen gebeurt al snel...

Flipkikker
29 maart 2007, 21:38
Gadver!

Gij noemt DAT gortig? :D

Spelleke dat wij al eens gespeeld hebben:

zo'n speelbord met shotglaasjes, en een wijzer int midden waar ge om beurt aan moet draaien

normaalgezien giet je in die glaasjes afwisselend 'drank' en 'water'

wij speelden een eigen variant:

'drank' komt uit een grote fles, die we zelf iedere ronde bijvullen met een nieuw ingrediënt:
1e ronde bvb: melk
2e ronde komt erbij: rode wijn
zo hebben we al met een mix gespeeld van: melk, fristi, yoghurt, rode wijn, trappist, cognac, ketchup, vodka, ...........

Daarbij lach je je pas ziek ! (niemand moest kotsen tijdens het spel, en je kan bij sommige standen van de wijzer iedereen doen drinken, of een ad fundum geven aan iemand anders :D)

-----

Een aangename variatie op dat van hierboven:

Je mag zoveel drinken als je wil van een cocktailglas dat naast je staat (zelf drank naar keuze, liefst een goeie cocktail dus :p)

Dan maak je nog een andere cocktail klaar en die giet je in de shotglaasjes

De shotglaasjes waar normaalgezien water in komt vul je met slagroom...

Yummie! :love:

-----

Hier op kot hebben we ook al het "Bierspel" gespeeld, 1 of ander gezelschapsspel, met grappige opdrachten tussendoor, en veel drinken dus erbij ^^
Hebben we gedaan met veel wijn, cocktails en sterke drank ^^

Andere drankspelletjes zal ik nog wel opkomen, mijn geheugen gaat er precies wa op achteruit :unsure:

webster
29 maart 2007, 21:38
Gadver!

ik zou er gewoon ne goeie straffen cocktail van maken :D
maw ik ZAL ne straffe cocktail maken ( zaterdag ist feestje bij ene thuis :) )
laat de ideeën maar komen :D

pieta
29 maart 2007, 21:40
bierspel ook al gespeeld: enkel kerels

zit zo iets bij dat iemand u een kus moet geven waar ge wilt:D
toch een beetje gay, ma toch ook vies lache^^

Flipkikker
29 maart 2007, 21:42

dan heb je dat nog niet met aflikken gedaan: 2 jongens en 1 meisje :sad:

Ali_
29 maart 2007, 21:45

rotter is: ijsblokjes via mond doorgeven => kussen met ijsblokjes (van baileys) :D. we doen het altijd meisjes-jongens, maar ik beken 1 keer met kerel moete doen :s fuck man, zo gay. en nee kben nie gay, ma da is mijne beste maat en we ware allebei strontezat en iedereen: DOEN, DOEN, DOEN en ja die meisjes doen da ook altijd onder elkaar, dus wij in onze zatte bui :D

RonnoR
29 maart 2007, 21:50
Biervoetbal
heel simpel, ge kiest ne speler, en wanneer die aan den bal is moet ge drinken, kan lastig zijn als de keeper eens wat tijd wilt rekken :p

Doe ik ook soms, maar in een andere vorm. Elke keer wanneer de naam van u speler wordt gezegd moete een shotje drinken en als em scoort 3 shotjes.

Voor de rest nog monopolie: elke keer als ge op een hotel komt van iemand shotje pakken :p

pieta
29 maart 2007, 21:53
rotter is: ijsblokjes via mond doorgeven => kussen met ijsblokjes (van baileys) :D. we doen het altijd meisjes-jongens, maar ik beken 1 keer met kerel moete doen :s fuck man, zo gay. en nee kben nie gay, ma da is mijne beste maat en we ware allebei strontezat en iedereen: DOEN, DOEN, DOEN en ja die meisjes doen da ook altijd onder elkaar, dus wij in onze zatte bui :D

mja, wete ge, ge laat die uwe oksel kussen, en dan een paar beuretn derna is hij ineens aan de beurt, rara, dan pakt die u terug natuurlijk harder aka broek af(achter kant weliswaar):sop:

Hannibal
29 maart 2007, 22:04
50 eurocent gooien:

U vult een fluitjesglas met bier, gaat vervolgens met een aantal personen rond de tafel zitten. De eerste aan de beurt probeert het muntstuk in het glas te krijgen door het munstuk eerst op de tafel te laten botsen en dan in het glas. Lukt dit moet de volgende persoon aan de tafel het glas ad fundum leeg drinken. enzovoort.

5 6 7:

U neemt een pietjesbak (http://www.euro-beat.be/pietjesbak.JPG) en 2 dobbelstenen. Ga met een aantal personen rond de pietjesbak zitten (liefst zo weinig mogelijk :p) en begin te gooien: gooi je 5 dan moet de persoon die voor je is een pint ad fundum leeg drinken, gooi je 6 moet je zelf een pint ad fundum leegdrinken, gooi je 7 moet de persoon die achter je komt een pint ad fundum leeg drinken. Als je een beetje kan tellen kan het dus voorkomen dat je 3 ad fundums moet doen op een zeer korte tijd. Aanrader als je snel zat wilt worden.

Ali_
29 maart 2007, 22:08
mja, wete ge, ge laat die uwe oksel kussen, en dan een paar beuretn derna is hij ineens aan de beurt, rara, dan pakt die u terug natuurlijk harder aka broek af(achter kant weliswaar):sop:

:D haha, die zatte spellekes :D

ik kus dan toch nog liever op de mond alst moet ze :x

50 eurocent gooien:

U vult een fluitjesglas met bier, gaat vervolgens met een aantal personen rond de tafel zitten. De eerste aan de beurt probeert het muntstuk in het glas te krijgen door het munstuk eerst op de tafel te laten botsen en dan in het glas. Lukt dit moet de volgende persoon aan de tafel het glas ad fundum leeg drinken. enzovoort.

5 6 7:

U neemt een pietjesbak (http://www.euro-beat.be/pietjesbak.JPG) en 2 dobbelstenen. Ga met een aantal personen rond de pietjesbak zitten (liefst zo weinig mogelijk :p) en begin te gooien: gooi je 5 dan moet de persoon die voor je is een pint ad fundum leeg drinken, gooi je 6 moet je zelf een pint ad fundum leegdrinken, gooi je 7 moet de persoon die achter je komt een pint ad fundum leeg drinken. Als je een beetje kan tellen kan het dus voorkomen dat je 3 ad fundums moet doen op een zeer korte tijd. Aanrader als je snel zat wilt worden.

haha :D

die ken ik => zalig spel

al die spellekes zijn zalig vind ik :D

ElBramo
29 maart 2007, 22:58

Zalig, merci voor de tip :) Kging juist een filmnacht organiseren ^^

?therapy?
29 maart 2007, 23:04
Monopolie :p
De huizen worden shotjes :unsure: dus als speler 1 op een huis komt van speler 2 = drinken :p

Ali_
29 maart 2007, 23:06

Zalig!

Zeker eens probere en dan zo een woord pakken dat het meeste voorkomt, :evil:

Gizmo_1987
29 maart 2007, 23:09
Zalig!

Zeker eens probere en dan zo een woord pakken dat het meeste voorkomt, :evil:
"dude where is my car"
dude, sweet,...
dude, sweet,...
dude, sweet,...
dude, sweet,...
dude, sweet,...
dude, sweet,...
....

denk dat ge het dan al gaat voelen :D

Ali_
29 maart 2007, 23:11
"dude where is my car"
dude, sweet,...
dude, sweet,...
dude, sweet,...
dude, sweet,...
dude, sweet,...
dude, sweet,...
....

Wrs na een half uur iedereen naart ziekenhuis :D

Hannibal
29 maart 2007, 23:14
Of Scarface en dan bij het woord fuck en consoorten :D

Gizmo_1987
29 maart 2007, 23:19
nog van die spellekes,
en welke soort drank koopt ge daar het best voor?
vodka, tequila, jenever?
kga binnenkort op reis en zo'n dingen kunnen van pas komen :D

ElBramo
29 maart 2007, 23:20
"dude where is my car"
dude, sweet,...
dude, sweet,...
dude, sweet,...
dude, sweet,...
dude, sweet,...
dude, sweet,...
....

Hahaha :D :rofl: Stel je voor.

En @ Ali_ der zijn ergere dingen dan een andere vent op de mond moeten kussen ze, of ijsblokjes doorgeven via de mond. Zoals op mijnen doop waren het eieren doorgeven, sjans dat ik tussen 2 meisjes zat en dat het meisje voor mij het ei had ingeslikt :D Of druiven kapotbijten die in de boksershort zaten van een kerel, of melk doorgeven aan elkaar via de mond :x

Ali_
29 maart 2007, 23:23
nog van die spellekes,
en welke soort drank koopt ge daar het best voor?
vodka, tequila, jenever?
kga binnenkort op reis en zo'n dingen kunnen van pas komen :D

Beste (allé hardste:p) shotje vind ik een flatliner: half vodka/half tequila en een beetje tabasco => niet normaal, opletten met die tabasco, als het oranje begint te zien uw flatliner best niemeer van drinke :p

Hahaha :D :rofl: Stel je voor.

En @ Ali_ der zijn ergere dingen dan een andere vent op de mond moeten kussen ze, of ijsblokjes doorgeven via de mond. Zoals op mijnen doop waren het eieren doorgeven, sjans dat ik tussen 2 meisjes zat en dat het meisje voor mij het ei had ingeslikt :D Of druiven kapotbijten die in de boksershort zaten van een kerel, of melk doorgeven aan elkaar via de mond :x

ja das nen doop hé, daar gebeuren nu eenmaal zo'n dinges :p

clincker
30 maart 2007, 09:42
Een drankspelleks voor tijdens een feesje: Buffalo --> ge spreekt met uw maten af dat ge uw pint niet met uw rechterhand moogt drinken, als ge er ene da toch ziet doen dan moet die die pint ad fundum doen. Voor mensen met linkerhand draaide het natuurlijk gewoon om.

ClayDavis
30 maart 2007, 10:44
En, mijn neusje van de zalm, heb ook vorig jaar mijne monopoly volledig gefinetuned en er een bierversie van gemaakt.

foto aub :)

screaM^
30 maart 2007, 13:04
Beste (allé hardste:p) shotje vind ik een flatliner: half vodka/half tequila en een beetje tabasco => niet normaal, opletten met die tabasco, als het oranje begint te zien uw flatliner best niemeer van drinke :p

bij ons hebde ook nog de Fireball, welke nog iets zwaarder is imo.

half tequila/half sambucca + paar druppeltjes tabasco ook.

bijna hetzelfde, maar toch dat ietsje straffer ( bij mij toch ;) )

.Sinister.
30 maart 2007, 13:59
De ronde van Vlaanderen.
U zoekt het parcours van de ronde op, en tekent evenveel bergen op een bord als dat er in de ronde echt voorkomen.

Je speelt in teams van 2 personen, want koersen is nu eenmaal een teamsport. En dan begin je te drinken, om aan een volgende berg te raken moet je een pint drinken. (Kruisjes zetten waar iedereen al is, op het getekende parcours)
Om over een berg te geraken moet je dobbelen. En je mag erover als je boven de 3 gooit (Dus, 4,5 of 6), Lukt dit niet, dan moet je een shotje (jenever) nemen en opnieuw dobbelen.
Natuurlijk is de muur van geraardsbergen speciaal, dus daar moet je boven de 4 gooien.

Diegene die eerst over de finish komt is gewonnen! (Je kan dus gerust demareren door wat te beginnen adfundummen)

Zo ben je toch nog sportief op een zatte avond....

Japser
30 maart 2007, 14:02
De ronde van Vlaanderen.
U zoekt het parcours van de ronde op, en tekent evenveel bergen op een bord als dat er in de ronde echt voorkomen.

Je speelt in teams van 2 personen, want koersen is nu eenmaal een teamsport. En dan begin je te drinken, om aan een volgende berg te raken moet je een pint drinken. (Kruisjes zetten waar iedereen al is, op het getekende parcours)
Om over een berg te geraken moet je dobbelen. En je mag erover als je boven de 3 gooit (Dus, 4,5 of 6), Lukt dit niet, dan moet je een shotje (jenever) nemen en opnieuw dobbelen.
Natuurlijk is de muur van geraardsbergen speciaal, dus daar moet je boven de 4 gooien.

Diegene die eerst over de finish komt is gewonnen! (Je kan dus gerust demareren door wat te beginnen adfundummen)

Zo ben je toch nog sportief op een zatte avond....

geweldig spel ....

clincker
30 maart 2007, 14:25
foto aub :)

gerust...als iemand mij is uitleg hoe 'k foto's van mijn pc op een forum kan zetten; want gewoon copy-paste lukt volgens mij niet.

Ali_
30 maart 2007, 14:40
Ge moet da uploaden hé ;)

ga naar:

http://imageshack.us/

browse... => foto selecteren en dan ''host it!'' en dan komt ge op een volgende pagina met een link en die link kopieert ge dan hier en iedereen die de link opent kan de foto zien en klaar is kees :p

kil911ler
30 maart 2007, 15:36
Ge neemt een glas en legt er toiletpapier bv over de opening en ge doet het vast met een elastiek ofzo. In't midden leg je een munt van 1-2 Eurocent.
Steek een sigaar op (geen dikke :p) en brand een gaatje in dat papier. Je mag maar 1x aanraken als er een brandje is, dus je mag een klein of een groot gaatje maken. Eenmaal je gaatje gemaakt, de sigaar doorgeven. De gene die er in slaagt om het centje in het glas te doen vallen is de pineut en moet een pint salamanderen. (Wij gebruike verschillende pinten, kwestie van wat variatie ^^ )

Drk
30 maart 2007, 15:58
Tgeen wat wij geregeld doen is:
Ge legt ne pot samen, pak er 5 euro af en steekt da in de bingokas. Met de rest haalde pinten / shotjes. en zet die willekeurig op de nummerkes van de bingokas.

Dan spelen voor 25cent.

Als ge nu ne nummer legt waar drank opstaat moeten adfundum! Als ge niks legt gaat de beurt door naar de volgende. Dus ge hebt er sommige die al 4-5 pinten adfundum hebben gedaan en dan andere die nog niks hebben en zwaar gefrustreerd worden:)

Gizmo_1987
3 april 2007, 19:11
Gij noemt DAT gortig? :D

Spelleke dat wij al eens gespeeld hebben:

zo'n speelbord met shotglaasjes, en een wijzer int midden waar ge om beurt aan moet draaien

normaalgezien giet je in die glaasjes afwisselend 'drank' en 'water'

wij speelden een eigen variant:

'drank' komt uit een grote fles, die we zelf iedere ronde bijvullen met een nieuw ingrediënt:
1e ronde bvb: melk
2e ronde komt erbij: rode wijn
zo hebben we al met een mix gespeeld van: melk, fristi, yoghurt, rode wijn, trappist, cognac, ketchup, vodka, ...........

Daarbij lach je je pas ziek ! (niemand moest kotsen tijdens het spel, en je kan bij sommige standen van de wijzer iedereen doen drinken, of een ad fundum geven aan iemand anders :D)

-----

Een aangename variatie op dat van hierboven:

Je mag zoveel drinken als je wil van een cocktailglas dat naast je staat (zelf drank naar keuze, liefst een goeie cocktail dus :p)

Dan maak je nog een andere cocktail klaar en die giet je in de shotglaasjes

De shotglaasjes waar normaalgezien water in komt vul je met slagroom...

Yummie! :love:

-----

Hier op kot hebben we ook al het "Bierspel" gespeeld, 1 of ander gezelschapsspel, met grappige opdrachten tussendoor, en veel drinken dus erbij ^^
Hebben we gedaan met veel wijn, cocktails en sterke drank ^^

Andere drankspelletjes zal ik nog wel opkomen, mijn geheugen gaat er precies wa op achteruit :unsure:
fotos van dat speelbord? kweet dat ze dat in de expo hebben, maar ik kan zelf ook zoiets in elkaar flanzen, kmoet enkel weten wat er allemaal opstond
grtzz

menlor
4 april 2007, 16:54
een klein spellekes om te doen als ge weggaat ( ben naam vergeten )
als ge met rechts altijd een pint vasthebt, moet ge vanaf da spel begint altijd met links drinken. Dus u rechts mag geen glas meer aanraken. Indien wel ist ad fundum. Gaat soms vree snel :D en dda doede dan gedurende heel de tijd da ge weg zijt

ShadesOfJae
4 april 2007, 18:18
Niemand die 'Rudy Eddy' kent?

Even uitleggen, bijvoorbeeld met 4.
Je gaat in een cirkel zitten en je begint te tellen.
Bij elke tafel van 5 zeg je Rudy, na elke macht van 7 zeg je Eddy.
Bij elke Rudy of Eddy verander je van richting.
Persoon A: 1
Persoon B: 2
Persoon C: 3
Persoon D: 4
Persoon A: Rudy
Persoon D: 6
Persoon C: Eddy
Persoon D: 8
Enzovoort.

Elke keer als je iets fout zegt, mag je drinken :)

puni
6 april 2007, 01:31
'Ik heb nog nooit...'

Voordeel: Hoe langer het duurt, hoe ranziger. En als iedereen eerlijk is kan het zwaar lachen zijn ;)

Oh God, bad memories. :p

Darkness
6 april 2007, 01:37
'Ik heb nog nooit...'

family guy ripoff :p

http://youtube.com/watch?v=xxw8y0HzbZo

MetalG
6 april 2007, 10:38
penus ^^

clincker
6 april 2007, 10:54
een klein spellekes om te doen als ge weggaat ( ben naam vergeten )
als ge met rechts altijd een pint vasthebt, moet ge vanaf da spel begint altijd met links drinken. Dus u rechts mag geen glas meer aanraken. Indien wel ist ad fundum. Gaat soms vree snel :D en dda doede dan gedurende heel de tijd da ge weg zijt

Is buffalo, zoals hierboven vermeld

kows
7 april 2007, 20:40
Wijzen naar elkaar...VERBODEN(Het niet respecteren van deze regels resulteert in het drinken van een AD FUNDUM)

hoe maak je dan duidelijk aan wie je de vraag stelt :D

puni
7 april 2007, 21:32

Ali_ gij bleiter :p Kheb da verlede week gedaan in ne groep van een goei 10 man en daar ware 2 meiskes bij, dus heb ik zeker de helft van mijn mannelijke vriendekring een tong moge (moete) draaien :p

CAPS
7 april 2007, 22:04
Kent er niemand daltons?

Ge pakt een groot glas, een gewoon en een kleintje. met de kleine beginnen en dan voort snelste:woohoo:

ElBramo
8 april 2007, 02:24
Ali_ gij bleiter :p Kheb da verlede week gedaan in ne groep van een goei 10 man en daar ware 2 meiskes bij, dus heb ik zeker de helft van mijn mannelijke vriendekring een tong moge (moete) draaien :p
Uw vrouwelijke kant kwam zeker goe naar boven? ^^

puni
8 april 2007, 02:37
Uw vrouwelijke kant kwam zeker goe naar boven? ^^

Goe geweten ^_^

+ het feit dak mij voor bijster weinig schaam :)

Ali_
9 april 2007, 16:22

de eerste keer is altijd een beetje vreemd he :p

enj0i^
9 april 2007, 16:38
Ge moet daar mee oppassen met die ijsblokken :p

S'avonds zit ik nog ijsblokken met baileys door te geven, en s'morgens vroeg kwam ik wel naast haar wakker in men bed :p

Ali_
9 april 2007, 16:47
Ge moet daar mee oppassen met die ijsblokken :p

S'avonds zit ik nog ijsblokken met baileys door te geven, en s'morgens vroeg kwam ik wel naast haar wakker in men bed :p

Ja da gebeurt ook wel al eens :p

het begint 'onschuldig' en eindigt.. :D

(wel naast een 'zij' he :p)

enj0i^
9 april 2007, 16:50
zei ik dus he : "haar"

:p

Ali_
9 april 2007, 16:54
zei ik dus he : "haar"

ja, i know, wou het gewoon nog een keer duidelijk maken :p

enj0i^
9 april 2007, 16:56
Goed van je,

want over zo'n dingen zijn er beter geen misverstanden :p

Djeck
9 april 2007, 17:17
Dit weekend hebben we eens Bazkov gespeeld. 2 flessen whisky waren in een mum van tijd op...
Dan hebben we het gespeeld met halve pinten opdrinken.

Derna hebben we variant op Bazkov gespeeld. Niet met tellen, maar met handjes klop...

Je zet je handen breed uit elkaar op tafel, en je moet 2 handen tussen jou handen hebben. 1 van degene links van je en een hand van degene rechts van je.
Je begint in wijzerzin met éénmaal te kloppen met je hand, en dan moet de volgende hand kloppen. 1x slaan = verder gaan in wijzerzin, 2x slaan = terugkeren. Het leuke daaraan is dat je veel meer iemand kunt in de val lokken dan bij Bazkov!

MrgMob
9 april 2007, 20:29
4 boeren.

je pakt een normaal spel kaarten en je zit in een cirkel, je begint het spel uit te delen met de tekeningen naar boven. de persoon bij wie de eerste boer valt mag kiezen wat je moet drinken, je bestelt de drank en deelt voort. De persoon bij wie de 2e boer valt mag er eens van proeven, je deelt voort. De persoon bij wie de 3de boer valt moet de drank ad fundum uitdrinken, ondertussen blijf je de kaarten voortdelen, en als hij de drank niet uitheeft voor dat de 4e boer valt moet hij dezelfde drank nog eens bestellen en uitdrinken. Als hij de drank wel uitheeft voordat de 4e boer valt moet degene bij wie de 4e boer valt dezelfde drank nog eens bestellen :) gegarandeerd snel zat.

lttuvix
9 april 2007, 20:38
zelfs op men nuchtere toestand snap ik het spel nie =)

Nightmar3
9 april 2007, 22:46
Kapitein paf:
je bestelt elk 1 of 2 pintjes (of meer, hoe meer hoe meer, hoe meer kans om te winnen en langer het duurt)

Makkelijke versie:
Je begint als volgt:
1. je zegt: "Ik drink op de gezondheid van kapitein paf"
2. je heft je glas 1 keer op, zet het trug neer
3. je staat 1 keer recht, gaat weer zitten
4. je tikt 1 keer met je handen op je knieen (linker hand-linker knie, rechter hand-rechter knie)
5. je tikt 1 keer met je handen op je hoofd (beide)
6. je tikt 1 keer met je handen op je schouders (links links, rechts rechts zoals 4)
7. je drinkt 1 slokje
8. de volgende doet het opnieuw, maar alles dubbel
=> Kapitein paf paf, 2x glas op heffen, 2x rechtstaan, 2 keer tikken, 2 slokjes
dan 3x enz,
Mist er iemand dan moet die adfundum drinken
voor wat sfeer zingt de rest van de groep dan: "Zet het glaasje aan je lippen, zet het glaasje aan je mond, en drink het leeeeeeg... tot aan de grond!"

Dat is de makkelijke versie, je kan er nog veeeel varianten op maken, wij doen bv. deze
1. je zegt: "Ik drink op de gezondheid van kapitein paf"
2. je heft je glas 1x op met 1 vinger (duim telt niet mee, dus duim + wijsvinger)
3. je staat recht, draait 1x rond (oneven => tegen wijzerzin) en gaat terug zitten
4. je tikt 1x met 1 vinger op je knieen, MAAR oneven => gekruist (linkerhand-rechterknie en rechterhand-linkerknie)
5. je tikt 1x met 1 vinger op je hoofd (gekruist => oneven)
6. je tikt 1x met 1 vinger op je schouder (gekruist)
7. je drinkt 1 slokje en je houd je glas vast met 1 vinger (zoals bij 2)
dan is het aan de volgende persoon
8. je zegt: "Ik drink op de gezondheid van kapitein paf paf"
9. je heft je glas 2x op met 2 vingers
10. je staat recht, draait 2x rond (even => met wijzerzin) en gaat terug zitten
11. je tikt 2x met 2vingers op je knieen, EVEN => NIET gekruist (links-links & rechts-rechts)
12. je tikt 2x met 2vingers op je hoofd, even => niet gekruist
13. je tikt 2x met 2vingers op je schouder.
14. je drinkt 2 slokken, maar met 2 vingers.
dan natuurlijk, 3x enzz
maar, vanaf 5 moet je in het frans (dus, "je bois sur la santé de capitein paf paf paf paf paf..)

De bedoeling is dat je dus het laatste overblijft met nog bier in je glas
daarom, als je 2 pintjes bij je pakt, dat het wat langer duurt, want je hebt dan een 2e kans.

in het begin is het nog zowat zoeken hoe het werkt enzo dus mss best met de makkelijke versie beginnen, maar je kan er echt vanalles bij verzinnen.
en de eerste paar pintjes lukt het tog wel, maar als je er zo als paar binnen hebt en je begint met het draaien verlies je tog wel soms te tel

owja, en een bijkomende regel=> je mag niet tellen luidop, ook niet op je vingers tellen, want dan ben je ook in de fout

Ether
10 april 2007, 11:14
Kapitein Paf, ook ooit nog gespeeld, en vies dronke van geweest :D

GMotha
10 april 2007, 11:18
Chapeau, lekker smerig spel: ge kunt daar mensen makkelijk mee zat voeren.
En shithead (leuk kaartspel, voor degenen die't niet kennen).

lttuvix
10 april 2007, 15:36
we speelden vroeger altijd zo de "ik heb nog nooit..." en als ge u dan aangesproken voelde moest ge drinken

bv

"ik heb nog nooit een rode broek aangehad, al de mensen die da dan wel hebben gedaan moeten drinken

ma hoe meer drank er aan te pas komt hoe vreemder te vragen bv

"ik heb nog nooit incest gedaan"
plots drinkt dan ene
iedereen van WTF oO
en dan denkt die na
"ah shit just ik moest nie drinken"
echt wel hilarische momenten verzekerd :D

$anka
10 april 2007, 16:45
jenever-baseball

aan iedere honk da ge passeerd een jeneverke drinken :)

Kowlier
24 april 2007, 17:23
ge neemt twee boeken kaarten, en daaruit neem je de 1 tot en met de 8. an alle nummers geef je bepaalde opdrachte, bijvoorbeeld salamandere, drink een cocktail, geef iemand anders een cocktail. als ge bv een 7 trekt, dan is die persoon quizmaster. de eerste persoon die op een vraag van de quizmaster antwoord moet een salamandere (dat mag gelijk welke vraag zij, zo banaal als maar kan, bv hoe laat ist). en om alles nog toffer te maken, voert ge nog extra regels in. bv : ge moogt geen namen noemen, niet wijzen, en niet vloeken. na een half uur zijt ge gegarandeer in de wolke als ge deftig tempo zet.

Pestilence_007
24 april 2007, 18:16
Gezelschapsspel Cash & Guns.

Bij elk shot da ge ontvangt ne slok, bij elke keer ge gedood wordt (een bang bang kaart), ad fundum. zij die het spel ni kennen, zoek het op :D verdomd leuk spel.

Voor de rest houden we ons niet bezig met zuipspellekes mor zuipen we gewoon. Elk spel dat er maar is, gewoon bier aanknopen : darts,tafelvoetbal,kaarten,...en domme weddenschappen aangaan.

Massis
24 april 2007, 18:52
Kent er niemand daltons?

Ge pakt een groot glas, een gewoon en een kleintje. met de kleine beginnen en dan voort snelste:woohoo:

dat zijn cantusstraffen...

waterval: 3 pinten vastnemen (bekerkes liefst), 2 in 1 hand en 1 derachter met de andere hand, van de 3e in de 2e in de 1e laten lopen en zo uitdrinken (ad fundum)

dalton: 1/4 - 1/2 - 3/4 - 1 pint na elkaar ad fundum

mont blanc: : 1/3 - 1 - 1/3

Himalaya : 1/4 - 1-2 - 3/4 - 1 - 3/4 - 1/2 - 1/4

golden gate: 2 himalayas na elkaar (aja, die brug gaat _/\_/\_ )

Plastic
24 april 2007, 22:28
Redelijk popiulair in polen, let wel get spiritus nodig, is klein beke illegaal in belgië (98%)
VEEL dezelfde glazen
eerste speler neemt er drie, water, wodka en spiritus, draait zich om en de andere speler zet ze in willekeurige volgorde, ge moet er dan twee naar binne shott, blindeling, egt pijnlijk voor de keel

Tweede speler neemt 3 nieuwe glazen (water wodka spiritus) en het overblijvede glas => 3 shots

Massis
25 april 2007, 08:15
als ge zo 3 shots uit hebt van 98% zijde toch morsdood? allez, toch in elk geval 't hospitaal in?

pegasimus
25 april 2007, 09:14
Benodigdheden:
1 leeg bierglas (liefst geen stella glas das onrespectvol)
1 pak kaarten (niet die van het vorige spelleke aangezien die hoogstwaarschijnlijk gaan ondergespawd zijn)
HEEL HEEL veel bier (dit mag wel stella zijn)
de deelnemers natuurlijk met ieder een glas
en allerlei ingrediënten (bier, water, een ei, PUREEpoeder, pis en kak)

Basisprincipes:

Het spel word gespeeld aan een tafel. Het is voor iedere deelnemer VERBODEN(onder welke omstandigheid ook) deze tafel tijdens het spel te verlaten. (het niet respecteren van deze regel resulteert in het opdrinken van de centrale pint)

Vanaf dat iemand zijn glas 4/5 leeg is wordt deze trg bijgevuld
1 slok is wel degelijk gelijk aan een goeie slok...

Voorbereiding:

Het lege bierglas(de centrale pint) staat in het midden van de tafel. De deelnemers nemen plaats rond deze tafel elk met hun glas bier. Het spel kaarten wordt rond de centrale pint gelegd. En er is een hele voorraad bier bij de hand.

Het spel:

Elke deelnemer trekt om de beurt een kaart. Elke kaart bevat een opdracht. Deze zijn als volgt:

2= 2 slokken uitdelen (deze mogen alle twee aan dezelfde persoon gegegeven worden of 1 aan twee verschillende personen)
3= Vragenronde (vb. Soorten bier: Stella...Jupiler...enz degene die niets meer kan bedenken moet een Ad Fundum drinken)
6= Vragenronde
7= Klapronde (op alle meervouden en veelvouden van 7 moet er geklapt worden vb. 1..2..3..4..5..6..Klap..8 enz wie fout heeft drinkt Ad Fundum)
8= Je mag de tafel verlaten tot je volgende beurt (dit kan zalig zijn)
9= Vragenronde
10= KLOTE KAART (deze mag je bijhouden, vanaf je iemand laat antwoorden op een vraag van u mag je de klote kaart spelen en moet de geklote een Ad Fundum drinken)
4e heer!!!!= EINDE van het spel...en degene die deze kaart trekt is de gelukkige...hij mag de ondertussen overheerlijke centrale pint tot de laatste druppel/brok uitdrinken/uitlepelen

SMAKELIJK & HAVE FUN.

Geweldig spelleke
3= 3 slokken uitdelen (zelfde principe als 2)
6= Vragenronde (vb. Soorten bier: Stella...Jupiler...enz degene die niets meer kan bedenken moet een Ad Fundum drinken)
8= Piskaart (ge moogt de tafel ene keer verlaten wanneer ge wilt)
9= Ad fundum drinken
10= KLOTE KAART (deze mag je bijhouden, vanaf je iemand laat antwoorden op een vraag van u mag je de klote kaart spelen en moet de geklote een Ad Fundum drinken) (Bij ons moest het wel een stom vraag zijn)

Wij speelden het zo als ik mij goed kan herinneren. Dat komt precies wel van aan uw kanten hé, aangezien e meiske van Rosmeer ons dat geleerd heeft.

Ps: Wij speelden het met cola-tic, en in de vragenronde ni adfundum maar ne slok pakke. Kan u verzekeren dat ge na 2 keer spelen redelijk bezopen zijt. We hadden de koningen wel ni laten mee tellen omdat het dan wel es te gortig zou kunne worden. :D

Bontus
25 april 2007, 11:26
bierbal
benodigheden: bak bier, 3 à 4 personen, voetbal, muur.

drink voor de partij allemaal samen gezellig een pintje, en zet de lege flesjes verspreid voor de muur op de grond (maximum afstand zo'n 4 meter)
Dan kiest ge een beginvolgorde voor muurke klop/shot en ge speelt. Wie verliest volgens de muurke klop/shot regels die van toepassing zijn, schuift naar de eerste positie. (dit is dus de muur niet raken, of de bal raken als ge niet aan beurt zijt)
Wie tijdens het spelen een fleske omstampt met de bal of met het lichaam moet een vol fleske nemen en da moet uit zijn voor hij het volgende neemt zoniet moet hij het maar adfundum binnengieten. De lege flesjes worden op het veld bijgeplaatst wat dus de moeilijkheidsgraad gaandeweg verhoogt.
Als het spel te makkelijk/moeilijk is moet ge maar een beetje fijntunen in de regels.

Pingelen, niet echt een drinkspel.
Iedereen zit in een cirkel aan tafel, en iedereen heeft zijn eigen drinken naar keuze. Er ligt best ook wa zoute nootjes, chips ed.
Iemand begint als dirigent en zet in met te zeggen "pingelen".
Iedereen, inclusief de dirigent tikt dan met de 2 vingers afwisselend op de tafelrand voor hem (alsof je op tafel trommelt). Er zijn een aantal basiskreten die gekend dienen te zijn voor de aanvang van het spel.
Hol, bol, plat, tetten, kont, .... (vind zelf maar uit)
Zegt de dirigent bijvoorbeeld bol, dan moet iedereen (ook hijzelf) zijn handen bol op tafel zetten. (alsof je een spin met 5 poten zou uitbeelden).
hol: omgekeerd een kuipje maken met je vingers en de handrug op tafel.
plat: handen plat met de palm op tafel.
tetten: zoals je imaginaire tetten voor je zou vastnemen (variant op bol)
kont: zoals je een imaginair billenpaar voor je zou vastnemen (variant op hol)
een snel opeenvolgende combinatie is uiteraard het moeilijkste: pingelen, hol, bol, pingen, kont, plat, kont, pingelen, kont, pingelen, tetten, ...
De dirigent kan volgende spelverleggende kreten doen:
drinken: iedereen drinkt
persoon x drinkt: die persoon drinkt
persoon x nootjes: die persoon neemt een handvol nootjes
persoon x dirigent: deze persoon wordt nu dirigent
...

Geen drinkspel dus, maar wel fun (voor 10 minuten). Uw vingers gaan wel zeer doen na een tijdje.

Boem
Wederom zit in een cirkel rond tafel en begin de tafel van 7 op te zeggen in wijzerzin.
Bij de veelvouden van 7 moet er boem gezegd worden ipv het getal en keert de draaizin om!
Idem bij getallen waar een zeven in voorkomt (vb 17). Wie fout is moet drinken, ga door tot 70 (kan een paar uur duren met ongeoefende, alreeds zatte personen.
vb van de reeks:
1,2,3,4,5,6,boem,8,9,10,11,12,13,boem,15,16,boem,1 8,19,20,boem,22,23,24,25,26,boem,boem,29,...
oppassen met die boem boem eh ;)

CFK
2 juli 2007, 13:06
Io iedereen,
we gaan met de crew van ons jeugdhuis op weekend volgende week en ik heb mij opgegeven om een spel te voorzien voor de zaterdagavond. Eventueel (liefst) met (genoeg) drank in verwerkt.

Bij nader inzien ben ik eigenlijk toch niet zo creatief en ken'k eigenlijk bitterweinig af van zo'n spellekes (nooit in jeugdbeweging ofzo gezeten :))
Ik heb enkele vage ideeën maar deze moeten nog aangevuld worden etc.

Mensen die dergelijke spelletjes kennen, post ze hier.

ps: dit mag een mengeling zijn van quizvragen, doe-opdrachten, etc...

Alvast bedankt

Netrem
2 juli 2007, 13:08
hier zul je alvast inspiratie kunnen opdoen:

http://www.9lives.be/forum/showthread.php?t=489793&highlight=drankspelletjes

felixdraait
2 juli 2007, 13:50
we speelden vroeger altijd zo de "ik heb nog nooit..." en als ge u dan aangesproken voelde moest ge drinken

bv

"ik heb nog nooit een rode broek aangehad, al de mensen die da dan wel hebben gedaan moeten drinken

ma hoe meer drank er aan te pas komt hoe vreemder te vragen bv

"ik heb nog nooit incest gedaan"
plots drinkt dan ene
iedereen van WTF oO
en dan denkt die na
"ah shit just ik moest nie drinken"
echt wel hilarische momenten verzekerd :D

das idd het bienste spel om te spelen vind ik, ma tmoet wel me maten zijn die ge vrij goe kent (anders komt er nie genoeg naar boven & zijn de situaties nie zo grappig).

ook vooral nooit me u maten, u lief én haar vriendinnen spelen, want als ze over orgasmes faken, voorbije relaties en die dingen beginnen hebde garantie zatten ambras.

just saying.

CFK
2 juli 2007, 20:40
niemand dat een 'groot' spel kent voor een bende twintigers/tieners met eventueel drank in? :D

*FiReStOnE^-*
2 juli 2007, 22:40
in praag verschillende avonden bierspel gedaan, wss hier al vermeld, elke kaart heeft een andere functie, bv. ne regel invoere, iemand laten drinken, socialen, piskaart, enz!

wetende da het bier in praag ongeveer 70eurocent was voor nen halve liter heeft da voor hilarische taferelen gezorgd:D

Cind3r^
2 juli 2007, 23:32
hier int jeugdcafé wordt ook regelmatig een bierspel georganiseerd, namelijk "bakkenfestival":

er worden 2 groepen gevormd.
iedere groep is tussen 16 & 24 spelers groot. (dus redelijk veel volk nodig)
iedere groep krijgt ne bak met bier en begint te zuipen.
de lege bakken worden op ene toren gestapeld.
om het uur krijgt de groep met de hoogste toren een gratis bak.
wie op het einde (na bvb 4uur) de hoogste toren heeft, heeft gewonnen.

p.s.: mijn maat was kruipend thuisgekomen na zijn eerste bakkenfestival ^^
in principe kan je dit ook met minder volk spelen, maar dan heb je een kleinere toren.

tetty
2 juli 2007, 23:44
Nekeer bij ne kameraad nen extreme monopoly night georganiseerd. Wat houd da in? Het begon allemaal met de simpele regels, als ge in den bak vliegt moede ne shot vodka nemen. Alles goe en wel, we hebben da efkes uitgehouden. Maar het ging nie snel genoeg dus hebben we maar besloten van, iedere keer als ge start passeert ne shot te nemen.

Toen begon het luitig te worden! Nog e cool spelleke. Oh en willy, nog ne keer sry voor da paksken in uwen hof.

Plastic
3 juli 2007, 12:20
als ge zo 3 shots uit hebt van 98% zijde toch morsdood? allez, toch in elk geval 't hospitaal in?

GE moet dan ook kleine shots pakken en me veel zijn é

wvl
3 juli 2007, 18:53
Wij spelen "den assenbak":

Je speelt met je vrienden rond een tafel met een assenbak en een €2 munt int midden.

1 iemand begint (bij ons de eigenaar van de munt :p)
Je ketst de munt tege de tafel en probeert hem in de assenbak te krijgen.
-Als je erin gooit mag je een naam zeggen en mag je nog eens gooien
-Als je er een tweede maal ingooit moet diegene(zie naam) advundum zuipe en mag je nog eens gooien
-Als je er een derde keer ingooit mag je een regel invoeren en mag je nog eens gooien
-Als je er een vierde keer ingooit mag je een eerder ingevoerde regel afschaffen en is de volgende aan de beurt

Als je er niet ingooit is het uiteraard direct aan de volgende.

Voorbeelden van regels:
-niet pissen (leuk want als je nodig moet, moet je er 4 maal ingooien om die regel af te schaffen)anders zuipe
-de kerk tikken ( als je in het café ernaast of erover zit wrsch => leuke stormloop in café :D)
-het stellateken kussen op het glas eer je zuipt (zuipe = advundum)
-olifante smurf maken terwijl je zuipt
-iedereen krijgt een nummer op zijn voorhoofd en er mogen geen namen meer genoemd worden
-niet wijzen
rechtstaan eer ge zuipt
-..........

Als je 1 van deze regels verbreekt of vergeet moet ge zuipen
Meestal doet ge het zuipen dan nog verkeerd en moet ge er altij minstens 2 doen.

Meurrig zijn verzekerd!:niceone:

fordjah
3 juli 2007, 22:48
Vroeger nen boek kaarten op een whiskey-fles leggen. Om toer moet je er dan 1 of meer kaarten proberen afblazen. Maar als ge heel dien boek kaarten eraf blaast moede keer drinken :p
Altijd leuk naar het einde toe :rofl:

Sk8erMatty
4 juli 2007, 22:10
uhu, heb'k ook al es gedaan op skireis...omdenduur plakte die kaarten wel altijd zodanig hard dat ze ofwel der nie af konde geblazen worden ofwel van de eerste keer allemaal wel ... haha :D

lttuvix
8 juli 2007, 18:51
heb gisteren nog een leuke bedacht (zal wss al wel bestaan ma soit)

ik daag persoon X uit om iets te doen. Doet hij dit en slaagt hij in zen opdracht dan moet ik ad fundum, doet hij het niet of lukt het niet dan moet hij ad fundum

chosen1
8 juli 2007, 19:17
wij spelen altijd een spel waarbij elke kaart iets voorstelt!
bv.
aas: shotje/ad fundum uitdelen
2: 2 slokken uitdelen
3: 3 " "
4: " "
5: " "
6: piskaart
7: uitdelen
8: uitdelen
9: uitdelen
10: automerken opnoemen en wie er geen nimmer weet moet een ad fundum drinken
J: ge zet uw duim op de tafel en de laatste die dit doet moet ad fundum drinken
Q: ge zegt 'naar de maan' en de laatste da da zegt moet een adje drinken
K: pasbeurt

kaartje blaas spele we soms ook

of een fles vodka laten rond gaan en ge moogt die niet langer dan 5 seconden vast houden (die fles is dus héél rap leeg e :unsure: )

V8x
9 juli 2007, 10:21
Redelijk popiulair in polen, let wel get spiritus nodig, is klein beke illegaal in belgië (98%)

Waarom zou dat illegaal zijn? Ethanol 98% kost in Belgïe wel enorm veel door de taksen maar is gewoon vrij te koop.

Billietunes
1 augustus 2008, 13:47
hallo allemaal
wij spelen op de ksa wel vaak eens kaartjenblaas 'kotjenbleis'
het gaat als volgt:
liefst op een tafel, je neemt een leeg bierglas (liefst gewoon zoals die vn jupiler)
waar je een pak spelkaarten op legt, je gaat in wijzerszin.
de eerste persoon (maakt niet uit wie) begint met te blazen, het is de bedoeling dat je een aantal kaarten van de stapel probeert te blazen.
je mag slechts 1 keer blazen.
Wanneer je geen enkele kaart eraf blaast moet je ad fundum drinken, wanneer je alle kaarten eraf blaast ook ad fundum drinken, de bedoeling is dus dat je er slechts een paar af blaast en dan et glas doorgeeft aan de volgende, enzovoort ..
Als iemand 1 kaart van de stapel kan blazen moet de volgende ad fundum drinken en dit geldt ook als iemand er kan voor zorgen dat er slechts een kaart overblijft, als de stapel weg is begin je gewoon opnieuw.
Wanneer iemand ad fundum moet drinken giiet men zijn pintje in het lege bierglas, kwestie van bierglazen te sparen, in een café hoeft dit nu niet.
Bij elke ad fundum begin je opnieuw
dit spel kan heel leuk zijn want probeer maar is goed te blaazn als je al half zat bent.

het zelfde principe kan je toepassen bij hoger of lager maar dan wl na drie keer fout ad fundum :p want anders bent je rap weggezopen.

kapitein paf is bij ons in de ksa een traditie voor op kamp wanneer men eerste jaar jumpies is 15-16 jarigen, het is heel serieus en alleen zei die het al gedaan ebben mogen kijken, aangezien het zo een moeilijk spel is is het meestal drinken om te spagen, tmoet met flesjes zijn en bij elke adfundum moet dit in een hoek van 45 ° binnegekapt worden, het is een soort van doop eigelijk, bij ons in de ksa is het record 9 adfundums. 1 iemand van de ouderen is kapitein en legt het spel uit. Uitleg van het spel staat reeds vermerld op dit forum
alle dag e !!

Aggr0
1 augustus 2008, 15:04
Ook een leuk spelleke is ritmegereed... iedereen krijgt nummer, en dan moete zeggen, ritmegereed, en nummer noemen... dan moet de persoon met die nummer hetzelfde doen. Is hij fout dan moet hij/zij drinken... Hebben er varianten op verzonnen, zoals de nummer 5 en 8 bestaan niet(zorgt voor veel vergissingen, en dus veel drinken :p). En ook de tekst vertalen in verschillende dialecten en talen, en als je dan bevoorbeeld in het AN de nummer 1 zegt, terwijl het in het west-vlaams bezig is, moet je eveneens drinken...

Marsmannetje is ook altijd gieren

Darks
1 augustus 2008, 15:20
Tis te zien dat hier veel studenten zitten :crazy:

Ik snap niet hoe sommige mensen zo hun keelgat open kunnen zetten en dan in 1x een pint erin kappen. :unsure:

TooChé
1 augustus 2008, 15:31
Zelf uitgevonden dit jaar: Tour de Luxembourg

op vakantie in den luxemburg dus. Voor 5tal dagen. En elke dag was een rit.

bv Dag 1: start van de rit: 10.00u - Einde 19.00u

Per pintje da iemand terug leeg in den bak stak, werd er streepke gezet.
Nu, opt einde van de dag hadde dus de ritwinnaar (Met de meeste streepkes van de dag)
De gelen trui, waren de meeste streepkes int algemeen klassement :D

De groenen trui werd als volgt verdeeld: op bepaalde tijdstippen (ong 2x per dag) werd een tussenspurt gehouden. Da was ofwel een half uurke ofwel een kwartierke da er zoveel mogelijk moest gezopen worden in dien tijd. En da telde dan mee voor de groenen ^^

DE bollekestrui was voor 2 bergritten (2 dagen van de 5), waar er tussen bepaalde tijdstippen ne Col werd gereden. En da waren dan de streekbieren :)

zo 5 dagen aan een stuk ...

Proto
1 augustus 2008, 16:08
das goe vu kapot te gon

TooChé
1 augustus 2008, 16:21
nja resultaat was 26 bakken bier op 5 dagen met 8 personen

en nu en dan een kalfke gesmeten ^^

Bertold
1 augustus 2008, 16:22
tstaat hier mss al iets in dezen aard maar we hebn et zelf zowa uitgevonden
ge kunt het ofwel met klein geld spelen of met groot geld, je speelt best
met klein geld als je niet veel geld en veel drank hebt, en omgekeerd met groot geld :p

ge hebt een glas int midden van de tafel (liefst een breed glas :p)
en iedereen eeft dus zn eige geld mee.
met klein geld: (1cent, 2 cent , ... tot 10 cent)
spelregels zijn simpel, een voor een moet ge proberen vanaf uw stoel of plaats of whatever een muntje in het glas te schieten (met u duim zo) lukt het u dan mag je
naargelang het muntje slokken uitdelen (bvb 10cent = 10slokken) lukt het niet dan moet ge zelf u slokken uitdrinken & zijt ge u geld kwijt :p
De fun hiervan is dat na een tijdje iedereen zodanig dronke is dat niemand nog met zn muntjes in da glas kan mikken en zodanig dus nog meer dronke wordt.

met groot geld: (20cent, 50cent ... 2euro)
zelfde concept alleen moet ge zelf niet meer drinken als ge mist (enkel geld kwijt) en kunt ge nu opt einde van elke "ronde" met uw geld uit het glas nen nieuwen bak bier gaan kopen :p , 20 cent is nu 2 slokken , 50cent 5 etc etc

de fun hiervan is dat de meeste het niet durven riskeren om 2euro in het glas te mikken omdat ze dan veel geld kwijt zijn, het gaat dus iets trager vooraleer je dronke bent, is ook beter als er 'onervaren spelers' mee doen :p

de slok-waarden van de munten kan je natuurlijk naargelang je zelf wilt kiezen :)

Mss. Slash
1 augustus 2008, 16:25
Tis te zien dat hier veel studenten zitten :crazy:

Ik snap niet hoe sommige mensen zo hun keelgat open kunnen zetten en dan in 1x een pint erin kappen. :unsure:

²
al veel geprobeert maar lukt gwn niet ^^
dus neem ik gwn heel grote slokken (als het rap moet gaan e :p )

Chalk
1 augustus 2008, 17:31

ge kunt 96% in de walen colruyt kopen :unsure:
dus waarschijnlijk in vlaanderen ook hoor ;)

kisthechef
1 augustus 2008, 18:07
hallo allemaal
wij spelen op de ksa wel vaak eens kaartjenblaas 'kotjenbleis'
het gaat als volgt:
liefst op een tafel, je neemt een leeg bierglas (liefst gewoon zoals die vn jupiler)
waar je een pak spelkaarten op legt, je gaat in wijzerszin.
de eerste persoon (maakt niet uit wie) begint met te blazen, het is de bedoeling dat je een aantal kaarten van de stapel probeert te blazen.
je mag slechts 1 keer blazen.
Wanneer je geen enkele kaart eraf blaast moet je ad fundum drinken, wanneer je alle kaarten eraf blaast ook ad fundum drinken, de bedoeling is dus dat je er slechts een paar af blaast en dan et glas doorgeeft aan de volgende, enzovoort ..
Als iemand 1 kaart van de stapel kan blazen moet de volgende ad fundum drinken en dit geldt ook als iemand er kan voor zorgen dat er slechts een kaart overblijft, als de stapel weg is begin je gewoon opnieuw.
Wanneer iemand ad fundum moet drinken giiet men zijn pintje in het lege bierglas, kwestie van bierglazen te sparen, in een café hoeft dit nu niet.
Bij elke ad fundum begin je opnieuw
dit spel kan heel leuk zijn want probeer maar is goed te blaazn als je al half zat bent.

het zelfde principe kan je toepassen bij hoger of lager maar dan wl na drie keer fout ad fundum :p want anders bent je rap weggezopen.

kapitein paf is bij ons in de ksa een traditie voor op kamp wanneer men eerste jaar jumpies is 15-16 jarigen, het is heel serieus en alleen zei die het al gedaan ebben mogen kijken, aangezien het zo een moeilijk spel is is het meestal drinken om te spagen, tmoet met flesjes zijn en bij elke adfundum moet dit in een hoek van 45 ° binnegekapt worden, het is een soort van doop eigelijk, bij ons in de ksa is het record 9 adfundums. 1 iemand van de ouderen is kapitein en legt het spel uit. Uitleg van het spel staat reeds vermerld op dit forum
alle dag e !!

Kortjen bleis is plezant, tot ge wat pech hebt en altijd moet drinken door dienen naast u. Dan ziet iedereen dat ge zat wordt en beginnen ze u elke keer te kiezen. En als altijd dezelfde moet drinken, kunnen de anderen sneller doorgaan. Waardoor gij weer sneller moet drinken. Om duur zit ge te ad fundummen dat het geen naam meer heeft...

Laatste keer dat 'k dat gedaan heb, heb 'k ne maat z'n schoenen volgekotst.

En we waren op vakantie.

Het was het enige paar dat hij meehad.

En het was nog een 5-tal dagen.

:lol:

Duckwhisperer
1 augustus 2008, 19:49
'Ik heb nog nooit...'

Zo zei bij ons (op een barbecue terwijl we dit spelletje speelden) iemand voor te lachen: ik heb het nog nooit anaal gdn.
(wij speelden het met vingers wegtrekken)

Trok er zo'n meisje haar vinger weg. Iedereen die zo raar bezien, en ze moet het nu nog aanhoren :D

MetalG
1 augustus 2008, 20:22
ieder zijn ding hé :p

BuffaloKampioen
1 augustus 2008, 20:26
Pietjesbakken met shotjes als inzet.

Kilroy
3 augustus 2008, 15:13
Ongelooflijk dat hier nog nergens bierpong vernoemd is...HET beste (en toch ook wel een van de bekendste) bier/drankspel ter wereld!

wij spelen altijd met deze zelf aangepaste regels:

- Pak een tafel van gemiddelde grote en plat oppervlak, aan beide kanten een team van 2 personen (kunt ook 1 vs 1 spelen).

- stel aan beide kanten een piramide (a la bowlingkegels) op van 6 (of meer) bekertjes die half gevuld zijn met bier (of andere drank)

- om te bepalen wie mag beginnen moet ge ne "rechtstreekse" gooien, dus van achter jouw bekertjes (zonder stuiteren) rechtstreeks in een bekertje aan de overkant werpen met een ping pong balleke.

- De ploeg die wint mag daarna 2x (elke speler 1x) smijten (van achter de eigen bekerkes, anders zijt ge aant "hangen" en telt het ni), waarbij het balletje eerst eenmaal moet stuiteren op tafel alvorens in een bekertje te vallen, is dit het geval moet de andere ploeg het bekertje opdrinken en wegnemen.

- als ge nen dubbel kunt smijten (allebei in een bekertje) mag het team nogmaals spelen, anders is het aan het andere team.

- De winnaar is het team die als laatste nog bekertjes heeft staan, deze mogen dan ook nog eens opgedronken worden door de tegenstander.

Hoe meer je het speelt, hoe moeilijker en leuker het wordt :)

ENJOY!

tynoesj
3 augustus 2008, 16:34
Bierpiramide is zalig :D

EternalSilence
3 augustus 2008, 16:36
handig om te weten, die spelletjes
plotseling ideetje's voor een cantus :p

Tha_nOn
3 augustus 2008, 18:41
Zo zei bij ons (op een barbecue terwijl we dit spelletje speelden) iemand voor te lachen: ik heb het nog nooit anaal gdn.

Trok er zo'n meisje haar vinger weg. Iedereen die zo raar bezien, en ze moet het nu nog aanhoren :D

das toch ni zo speciaal:sop:
hier is da een van de standaardvragen, maar da kan ook wel zijn omdat er nen homo bijzat ^^
rammen en triootjes zijn dan misschien de meer 'gewaagdere'

GMotha
5 augustus 2008, 00:37
riootjes zijn dan misschien de meer 'gewaagdere'De durvers!

MorGo7h
5 augustus 2008, 02:38
Nen toeter (http://www.promosport.be/images/toeter_oranjegroen.jpg) op tafel leggen (zo eentje op gas werkt ook ze). En dan in iemand zijn richting tuten, die moet vervolgens een pintje salamanderen/shotje pakken.
En als ge da beuj zijt, om het meest springen op de pogo stick (http://www.uofaweb.ualberta.ca/creative2005/images/photo_ppl21.jpg). Wie der eerst afvalt moet ZUIPEN!

Bij de laatste activiteit: Pret gegarandeerd, behalve voor uw moeder. Al aar platen/bloemen kapot...

skelly_king
5 augustus 2008, 10:03
Zelf uitgevonden dit jaar: Tour de Luxembourg

op vakantie in den luxemburg dus. Voor 5tal dagen. En elke dag was een rit.

bv Dag 1: start van de rit: 10.00u - Einde 19.00u

Per pintje da iemand terug leeg in den bak stak, werd er streepke gezet.
Nu, opt einde van de dag hadde dus de ritwinnaar (Met de meeste streepkes van de dag)
De gelen trui, waren de meeste streepkes int algemeen klassement :D

De groenen trui werd als volgt verdeeld: op bepaalde tijdstippen (ong 2x per dag) werd een tussenspurt gehouden. Da was ofwel een half uurke ofwel een kwartierke da er zoveel mogelijk moest gezopen worden in dien tijd. En da telde dan mee voor de groenen ^^

DE bollekestrui was voor 2 bergritten (2 dagen van de 5), waar er tussen bepaalde tijdstippen ne Col werd gereden. En da waren dan de streekbieren :)

zo 5 dagen aan een stuk ...

U heef toevallig dat boek van Dimitri verhulst gelezen? ' De helaasheid der dingen' ? Marginaal boek waar ze de tour de france deden. Wat haast onmogelijk om te rijden ze, om de 5km een pint en als er een berg is moeje verhogen naar streekbieren of duvels of shots ofzo en dan weer net hetzelfde afdalen tot je terug aan pintjes zit.

Surhtr
5 augustus 2008, 10:36
Zap de neger

Iedereen gaat in de zetel zitten met een dobbelsteen om om de beurt te gooien.
Dan ga je het aantal posten vooruit als je ogen hebt gegooid en als er een neger in beeld is een shotje drinken. zeer vervelend tijdens voetbalwedstrijden :p
Als het te traag gaat kunde het veranderen in zap de vrouw of zap de blonde.
Bij ons zelfs een keer zap de tekst ma das fel ;)

edding
5 augustus 2008, 11:29
leuk spelletje om rap dronken te geraken. benodigheden : een bierlaars.

met 4 - 6 man te spelen
ge neemt zo een bierlaars en vult die met bier. meestal gaat daar 2 liter bier in.
en ge begint bij 1 iemand
en die mag zoveelzuipen als ie wilt maar ie mag nioet stoppen met drinken om te recupureren.
dus zelf als ie bij het drinken nie meer vooruitgaat gaat de laars naar de volgende persoon.
het is dus de bedoeling om de laars uit te drinken en dan moet de persoon die voor degene staat die ze heeft uitgedronken de laars betalen.

dus persoon 1 pakt een kleine slok
persoon 2 pakt ne grote slok.
persoon 3 ne grote slok
en dan drink persoon 4 de laars uit dan moet persoon 3 de laars betalen
tes dus te bedoeling om de laars niet te hoeven betalen en toch zoveel mogelijk in u botten te gieten :p

ge kunt dit natuurlijk ook spelen met grote vazen enzo :p

Vordesh
5 augustus 2008, 22:13
Alst echt rap moet gaan:
Kaarten
Glazen
Drank (tliefst zoveel mogelijk verschillende da ge wel moet mixen infeite)

Werkwijze:
1) Leg kaarten op tafel int midden.
2) Ieder trekt een kaart.
3) Laagste kaart drinkt shot/adfundum.
4) Herhalen zonder pauze tot da die glazen leeg zijn.

En zo blijven herhalen tot er nog maar enen overblijft die nog meekan of ni buiten over de beek hangt ofzo :')

Yngwie
6 augustus 2008, 00:27
wij speelden hints in groepkes van twee. ge gaat de groepkes één voor één af. en als een groep aan de beurt is (uitdagers) mag die een groep kiezen die uitgedaagd wordt en in het oor van een van de leden iets fluisteren dat die moet uitbeelden. Kan de tweede uitgedaagde dit niet raden binnen de minuut (of 2 min, zelf te bepalen) dan moeten ze een pint/shot binnenspelen. wordt het wel geraden dan moeten de uitdagers zelf een pint binnenspelen.

Matn
6 augustus 2008, 15:32

Typisch :p Wij weten ondertussen al vrijwel alles wat zo te vragen is van elkaar ^^

Wel zorgen dat als je vriend(in) erbij zit dat je niets voor hem/haar verzwijgt, want in een zatte bui kan je wel eens meer vertellen dan als je eigenlijk zou willen... :p (Kerel bij ons zo ooit eens bekend dat hij zijn vriendin enkele maanden ervoor bedrogen had... :sop:)

felixdraait
6 augustus 2008, 15:48
U heef toevallig dat boek van Dimitri verhulst gelezen? ' De helaasheid der dingen' ? Marginaal boek waar ze de tour de france deden. Wat haast onmogelijk om te rijden ze, om de 5km een pint en als er een berg is moeje verhogen naar streekbieren of duvels of shots ofzo en dan weer net hetzelfde afdalen tot je terug aan pintjes zit.

Wij hebben zo nekeer ne rit geprobeerd begin mei. Gewone traject bestond uit pintjes (25cl), cols waren opeenvolgend blonde leffe, duvel, rode vodka, terug pintjes. Ik heb toen één iemand drie cols weten afleggen, al de rest kon met moeite nog zijn glas vasthouden. Bankske in den tuin gesneuveld, met eten beginnen smijten, iemand buiten gespagen, iemand binnen in de berging gespagen.

Zijn oukes waren nie zo content... Drankspellekes zijn vooral bien op festivals, daar moede u daar niks van aantrekken.

sneax
6 augustus 2008, 16:01
nja resultaat was 26 bakken bier op 5 dagen met 8 personen

en nu en dan een kalfke gesmeten ^^

pf

voor minder als nen bak/man/dag kom ik ni buiten ze

Vordesh
6 augustus 2008, 19:56
pf

voor minder als nen bak/man/dag kom ik ni buiten ze

Nja oilsjt.. :unsure:

kid i
7 augustus 2008, 14:04
Wisest Wizard (http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Wisest+Wizard)

feroz
7 augustus 2008, 14:11
Nog een leuk spelletje om den avond in gang te krijge:

Ge pakt gwn een blad en schrijft de getalle van 1 tot 6 op da blad. Op elk getal zet ge een gevuld shotje. Ge neemt nen dobbelsteen en ge begint

bv ge gooit 2, dan drinkt ge het shotje dat op 2 staat op. Dan is het de volgende, gooit die nu bv terug 2 dan moet hij shotje 2 vulle. En dan weer de volgende... :p. Dus tis oftewel drinke of vulle, ma die dobbelsteen gaat vlug rond dus. Is maar een spelleke voor een halfuur-uur te spele want anders zalt gene lange avond worde :p. Maar dus wel leuk om iedereen een beetje in de sfeer te krijge ;)

metaphore
7 augustus 2008, 14:29
Geweldig spelleke
6= Vragenronde (vb. Soorten bier: Stella...Jupiler...enz degene die niets meer kan bedenken moet een Ad Fundum drinken)
9= Ad fundum drinken
10= KLOTE KAART (deze mag je bijhouden, vanaf je iemand laat antwoorden op een vraag van u mag je de klote kaart spelen en moet de geklote een Ad Fundum drinken) (Bij ons moest het wel een stom vraag zijn)

Wij speelden het zo als ik mij goed kan herinneren. Dat komt precies wel van aan uw kanten hé, aangezien e meiske van Rosmeer ons dat geleerd heeft.

Ps: Wij speelden het met cola-tic, en in de vragenronde ni adfundum maar ne slok pakke. Kan u verzekeren dat ge na 2 keer spelen redelijk bezopen zijt. We hadden de koningen wel ni laten mee tellen omdat het dan wel es te gortig zou kunne worden. :D

Bij ons is die piskaart er niet, wij hebben daar nen thumbmaster op die kaart.
Als ge die kaart dus hebt dan moogt ge op éénder welk moment uwe duim op de rand van de tafel leggen en dan moet iedereen dat doen. Wie laatst is moet een aantal slokken drinken.

De klapronde is bij ons een regel opstellen of afschaffen.
Regels in de aard van "voeten mogen de grond niet meer raken, enkel om bv naar toilet te gaan", "Ge moogt geen ja of nee meer zeggen", "Ge moogt geen namen meer noemen", "Als ge van uw pint moet drinken moet ge op uwe stoel gaan staan" etc.
Als iemand de regel verbreekt moet hij 1 slok pakken.

Vooral de regel "geen ja of nee meer zeggen" is dodelijk :p

Cpt.Morpheus
7 augustus 2008, 14:44
Geweldig spelleke
9= Ad fundum drinken

Ja, zo spelen wij het ook. Hier wordt het Napke genoemd (centrale glas= het napke). Bij ons ist wel een regel da ge ook moet proeven van hetgeen ge in het napke doet, da maakt het iets minder goor (ni veel maar toch iets :P) , en wij vulle het glas uiteindelijk op me bier voor ge het moet leegdrinke...
En piskaart mag bij ons ook verkocht worden tegen ad fundums.
Wij hebben ook 2 algemene regels da er tijdens het spel niet gewezen mag worden en da we elkaar ni aanspreken onder den echte naam/bijnaam.

Klinkt allemaal simpel maar na nen tijd mist ge op zowa alles :D