PDA

Volledige versie bekijken : Sms'en naar Italië?

Poppel
29 maart 2007, 17:53
Eerst en vooral ben ik nogal verward door de herstructurering van het forum en aangezien mijn vriendin op reis;) is in Italië dacht ik dat mijn vraag hier wel zou passen..

Als ik een sms'ke stuur (kheb Base/TMF) naar haar (Mobistar) in Italië, moet ik dan iets voor die nummer zetten?

En kost mij dat meer om naar het buitenland te sturen? (altijd al afgevraagd..)

Ali_
29 maart 2007, 18:05
nope kost niet meer dan een gewoon berichtje als die persoon hier in belgië zat.
Gewoon sturen naar de nummer zoals ie in je lijst staat, ik stuur trouwens gratis door tempo music :p!

als ge vanuit het buitenland stuurt kost u da wel meer, wat natuurlijk kut is omdat iedereen die thuis zit gratis berichte zit te sturen en gij daar in frankrijk of italië al u geld moet opdoen :sop:

*FiReStOnE^-*
29 maart 2007, 21:10
zoals ali zegt, tkost niets meer om een berichtje te sturen dan iem die in belgië zit
en voor da nummer moet ge niets zetten, da berichtje komt toe;)

TitaTovenaartje
3 april 2007, 19:15
van spanje naar hier was (of is) €0,75
Zal voor italie ook wel zo zijn zkers

Huasheng
3 april 2007, 20:53
Eerst en vooral ben ik nogal verward door de herstructurering van het forum en aangezien mijn vriendin op reis;) is in Italië dacht ik dat mijn vraag hier wel zou passen..

Als ik een sms'ke stuur (kheb Base/TMF) naar haar (Mobistar) in Italië, moet ik dan iets voor die nummer zetten?

En kost mij dat meer om naar het buitenland te sturen? (altijd al afgevraagd..)
Ik weet alleszins dat het duurder sms'en is vanuit buitenland naar België. Ik veronderstel omgekeerd ook.

Rebellious
4 april 2007, 01:36
Ik weet alleszins dat het duurder sms'en is vanuit buitenland naar België. Ik veronderstel omgekeerd ook.

Denk nu toch eens na. Zou het eerlijk zijn dat jij meer moet betalen omdat je sms stuurt naar iemand die (zonder jou medeweten bv) in het buitenland zit? Tuurlijk niet! Toch niet zolang ge naar nen Belgische nummer stuurt. Als je naar een buitenlandse nummer stuurt (waar je dus weet dat die persoon in het buitenland zit) betaal je wel meer.

En ja, als je zelf in het buitenland zit, betaal je ook meer.

jan1978
4 april 2007, 17:36
Van uit Italie naar Belgie kostte mij ongeveer 0,50€ int weekend.

Huasheng
4 april 2007, 20:19
Denk nu toch eens na. Zou het eerlijk zijn dat jij meer moet betalen omdat je sms stuurt naar iemand die (zonder jou medeweten bv) in het buitenland zit? Tuurlijk niet! Toch niet zolang ge naar nen Belgische nummer stuurt. Als je naar een buitenlandse nummer stuurt (waar je dus weet dat die persoon in het buitenland zit) betaal je wel meer.

En ja, als je zelf in het buitenland zit, betaal je ook meer.
Ja, ik zou dat nog logisch hebben gevonden als je meer betaalt van België naar buitenland. Als dat niet zo is, des te beter. Moest je het niet door hebben, ik ben daarvan niet op de hoogte.

En ik weet maar al te goed dat vanuit buitenland naar België sms'en duurder is.

Moet ge daarvoor zo beledigend/agressief/kleinerend beginnen doen?

Flipkikker
4 april 2007, 23:21
Om een nummer in Italië te bellen moesten wij 0039 voor het nummer zetten ;)

Wij waren in Italië, hadden een Belgisch gsm nummer en moesten een Italiaans telefoonnr opbellen...

0039 of +39 kan je gebruiken

Ik weet niet hoe het zit met gsm nummers, maar ik vermoed dat je deze code er toch voor moet zetten ;)

jan1978
4 april 2007, 23:45
Ne Belgische gsm nr die zich in Italie bevindt moet ge de landcode van Belgie voor plaatsen.

|nfected
6 april 2007, 17:45
Als ik sms naar amerika moet ik uiteraard de landcode voor het nr zetten dus 0032 of +32 en dan de gsmnr zonder de 0 vh gsmnr

En prijs bedroeg 0.5 cent voor een sms naar daar

Rebellious
6 april 2007, 18:24
Moet ge daarvoor zo beledigend/agressief/kleinerend beginnen doen?

Dat was toch zeker zo niet bedoeld, maar als je er dan toch last van hebt, bied ik hierbij mijn excuses aan. :)

Poppel
6 april 2007, 20:14
Goed, vanuit belgie naar italië betaalt ge evenveel als normaal (in mijn geval 0.8€) en ge moet er gene speciale landscode ofzo voor zetten. Toch bedankt:p

Huasheng
6 april 2007, 23:50
Dat was toch zeker zo niet bedoeld, maar als je er dan toch last van hebt, bied ik hierbij mijn excuses aan. :)
'k Voelde me beetje aangevallen, zodus excuses aanvaard :)

Maar kan er hier dan iemand met volle zekerheid een antwoord bieden op mijn vraag:
Betaalt iemand die vanuit België naar een Belgisch nummer in Spanje smst meer dan normaal?
En als iemand met een Belgisch nummer vanuit Spanje naar België smst, moet die persoon in België dan ook mee betalen?

Tja, ik weet dat niet. 'k Vind dat ook niet direct terug op de site van Base, dus 'k zou het graag willen weten.

Poppel
9 april 2007, 18:11
'k Voelde me beetje aangevallen, zodus excuses aanvaard :)

Maar kan er hier dan iemand met volle zekerheid een antwoord bieden op mijn vraag:
Betaalt iemand die vanuit België naar een Belgisch nummer in Spanje smst meer dan normaal?
En als iemand met een Belgisch nummer vanuit Spanje naar België smst, moet die persoon in België dan ook mee betalen?

Tja, ik weet dat niet. 'k Vind dat ook niet direct terug op de site van Base, dus 'k zou het graag willen weten.

Nee en Nee, waarom zou spanje anders zijn dan Italië?:p

Ali_
9 april 2007, 18:14
Goed, vanuit belgie naar italië betaalt ge evenveel als normaal (in mijn geval 0.8€) en ge moet er gene speciale landscode ofzo voor zetten. Toch bedankt:p

Ahwel wat had ik gezegd helemaal boven :p

Uit al mijn ervaringen:
toen ik in italië was of in spanje of toen in frankrijk of waar ik ook in europa ben geweest moest ik meer betalen (iets van een 50 cent) en mensen die naar mij stuurden gewoon 12cent of gratis of meer of minder => gewoon het bedrag dat ze betalen als ze binnen belgië sturen.

Huasheng
9 april 2007, 20:28
Nee en Nee, waarom zou spanje anders zijn dan Italië?:p
Ik wou het nog eens extra vragen, want 'k vind de antwoorden omtrent Itlaië maar wat aan de chaotische kant.

Bij deze: merci voor de antwoorden.