PDA

Volledige versie bekijken : wat doen jullie in de zomer?

Bosvos
27 maart 2007, 14:45
omdat ik elke zomer afsluit met het besluit dat ik geen reet heb gedaan, deze vraag:
wat doen jullie zoals in de zomer (in jullie buurt), dus niet "ik ga op vakantie naar Kreta" ofzo...

voorbeeldje: ik ga af en toe eens ploeteren in de put van Hombeek.

AnewSpider
27 maart 2007, 14:52
hoh de zomer, das altij iets regelen opt laatste moment :)

-dagje naar de zee
-met paar vrienden naar park gaan en daar wa voetballe/frisbee/... en picknick :D
-bij slecht weer, filmpke bij iemand
-es daguitstapje gent/antwerpen/leuven/...
-etc etc..

Wonder
27 maart 2007, 14:57
- Bbq'en
- Daguitstappen naar zee, pretparken etc.
- Laaaaang opblijven, chillen in tuin met goed drankje
- Men levenswijze totaal omgooien :D Enorm lang opblijven (5u-6u) en slapen tot smiddag (13u-14u).

the_vee
27 maart 2007, 15:14
Goe weer:
- aan het stedelijk openlucht zwembad gaan liggen tsn de lekkere wijve
- naar het park trekken: voetballen, basketballen, frisbeëen
- chillen chillen en nog eens chillen

Slecht weer:
- gamen
- films kijken

TiBasco
27 maart 2007, 15:16
Werken, werken & werken.

En dan maand naar New York alles op doen :).

sink
27 maart 2007, 15:19
deze zomer; werken, werken en nog eens werken..

toch wel erg da ge in uw eerste jaar geen conge moogt/kunt nemen.. :sad:

screaM^
27 maart 2007, 15:24
festivals - zwemmen - bbq'en - terraskes doen - tam wezen :)

cuda
27 maart 2007, 15:26
-werken
-festivals
- proberen een kleine roadtrip te maken met vrienden
-...

Rivers
27 maart 2007, 16:18
- heel veel naar mijn vriend gaan :)
- vakantiejob
- een weekendje Frankrijk
- een paar daagjes naar de zee

Bosvos
27 maart 2007, 18:16
ik moet ook werken hoor :D maar had graag wa inspiratie opgedaan om de zeldzame vrije dagen niet onopgemerkt voorbij te laten gaan :D

syndrom
27 maart 2007, 18:19
skaten, fun maken, optredens, festivals, chillen aan de kust.

jeroenvde
27 maart 2007, 18:40
zwemmen, chillen in den hof :p, bbq, openluchtfeestjes (zalig toch...), fietsen (als afkoeling) tgo en mij ook vaak vervelen hoor :D zo zal ik ook vaak voor men pc zitten...

X1RON
27 maart 2007, 18:43
Goed weer:
- Aan De Plas in Hengelhoef gaan liggen/zwemmen/frisbeën/...
- Buiten muziek draaien :love:
- Vrienden uitnodigen en een feestje houden
- Dagje met vrienden naar zee
- Wa gaan wandelen/fietsen

Slecht weer:
- Achter pc zitten/Gamen
- Na een kameraad gaan

... ^^

Carrotman
27 maart 2007, 19:32
-Elke maandag naar stroppenconcerten in Halle
-Genieten.

Wonder
27 maart 2007, 19:42
-Elke maandag naar stroppenconcerten in Halle
-Genieten.

Ahaaa me 2, ben van dworp :lol:

Wie weet ken ik je...

Babs
27 maart 2007, 20:07
Goed weer:
- dagje zee, pretpark, grote stad,...
- gewoon buiten wandelen, fietsen, met de hond spelen
- zonnebaden
- Blaarmeersen als er nie teveel ambetant volk is :angry:
- terraskes doen
- draaien met mijn raam open :p
- zwemmen!!

Slecht weer:
- filmpjes kijken
- leren, leren en nogges leren. Toch liever als het slecht weer is dan goe weer
- beetje gamen mss
- muziek draaien
- lui zijn en mokken dat het slecht weer is

Moet gedaan worden:
- herexamens
- vakantiejobke (kuisen :p)

Misschien een ideeke om een vakantiejob te nemen. Ge zijt een ganse maand druk bezig, en ge verdient geld, dus dan is uwen tijd goe geïnvesteerd :)

Gentille
27 maart 2007, 20:22
leven van dag tot dag als ik geen herexamens heb, proberen zoveel mogelijk met vrienden af te spreken en gewoon weg te gaan. Blaarmeersen, zee, pretpark gewoon chillen en samenhangen.

GhO$T
27 maart 2007, 20:25
Ik zou denk ik ook niet weten wat te doen 3 maand aan een stuk. Gelukkig is er nog 2e zit :D :unsure:. En dan nog een maand werken en er schiet al maar 1 maand meer over om vakantie te nemen :(.
Maar waarom wil iedereen altijd zo actief zijn, overvloed aan goed weer, terraskes, café's en bier is voor mij al meer dan voldoende om volop te genieten van de vakantieperiode :p.

SilentSpring
27 maart 2007, 20:43
bbq'en:love:
't gras afrijden (1x per week)
in den hof liggen, met ne boek of de laptop.
(om zo vanuit m'n hof het forum onveilig te maken^^)
luieren
luieren
zei ik al luieren?

Ook af en toe es ne de cinema, es weggaan met de maten enz.

geen vakantiejob voor mij, hopelijk geen herexamens ook (tot nu toe nog niet:D).
2 weekjes op reis met de ouders, de rest van de 2,5 maand doe'k waarda'k goed in ben.
(de luiaard uithangen)

mm, zo es ne dagje iets doen met de maten (van't middelbaar dan) willek ook wel es doen.
't probleem is wel dat het onmenselijk lang duurt tegen dat er eindelijk iets afgesproken is.

Als ge vraagt van ja, gade na daar moet ge altijd wachten tot op't laatste moment voor je weet of ze gaan of niet.
Uiteindelijk gaan ze dan zonder iets te laten weten...
Achteraf komen ze wel zagen dat er nooit iemand vraagt voor weg te gaan ofzo, maar als ik het 1ste vraag krijgek altijd als antwoord 'kweet het nie'...

Inspector Monkfish
27 maart 2007, 20:45
Hopelijk tegen dan werk hebben zodat ik geld heb om in het najaar (of volgend jaar) naar Japan te trekken.

sink
27 maart 2007, 21:07
bbq'en:love:
't gras afrijden (1x per week)
in den hof liggen, met ne boek of de laptop.
(om zo vanuit m'n hof het forum onveilig te maken^^)
luieren
luieren
zei ik al luieren?

Ook af en toe es ne de cinema, es weggaan met de maten enz.

geen vakantiejob voor mij, hopelijk geen herexamens ook (tot nu toe nog niet:D).
2 weekjes op reis met de ouders, de rest van de 2,5 maand doe'k waarda'k goed in ben.
(de luiaard uithangen)

mm, zo es ne dagje iets doen met de maten (van't middelbaar dan) willek ook wel es doen.
't probleem is wel dat het onmenselijk lang duurt tegen dat er eindelijk iets afgesproken is.

Als ge vraagt van ja, gade na daar moet ge altijd wachten tot op't laatste moment voor je weet of ze gaan of niet.
Uiteindelijk gaan ze dan zonder iets te laten weten...
Achteraf komen ze wel zagen dat er nooit iemand vraagt voor weg te gaan ofzo, maar als ik het 1ste vraag krijgek altijd als antwoord 'kweet het nie'...
helemaal niet werken?
ik heb 3 jaar lang, elke zomer geen enkele herexamens gehad (dus vakantie van eind juni tot eind september), maar ik heb wel elk jaar (tegen m'n goesting) gewerkt om toch (grof) geld te verdienen (38u week, overdag)
op 3 weken had ik toen ruim 1300€ verdiend, nooit op reis geweest, maar af en toe een festivalleke en meer niet..

voor de rest was ik wel gelijk u, de luiaard uithangen dat gene naam meer had :D

Flipkikker
27 maart 2007, 21:41
Vorige jaren ging ik altijd met men ouders op reis (Middellandse Zee/Canarische Eilanden/andere vliegreizen),
vorig jaar bennek dan es 2 weken op bouwkamp geweest, gewerkt en naar Pukkelpop, en in september was ik dan naar de Ardennen (chalet gehuurd met paar vrienden)

Dit jaar zitk int 1e hoger, dus das ietske anders:
ws werk ik zo lang ik kan (men baas zorgt datk zo lang mogelijk kan werken, evt int zwart wegens de wettelijke beperkingen...)
Ik heb 1 kort reisje gepland, een trainingskamp van 5 dagen in Frankrijk :)
(8u per dag vechten :D)

Voor de rest zie ik wel, maar ik denk datk eens begin met sparen, hoewel een citytrip of trektocht er wel nog bij zou mogen :)

SilentSpring
27 maart 2007, 22:09
helemaal niet werken?
ik heb 3 jaar lang, elke zomer geen enkele herexamens gehad (dus vakantie van eind juni tot eind september), maar ik heb wel elk jaar (tegen m'n goesting) gewerkt om toch (grof) geld te verdienen (38u week, overdag)
op 3 weken had ik toen ruim 1300€ verdiend, nooit op reis geweest, maar af en toe een festivalleke en meer niet..

voor de rest was ik wel gelijk u, de luiaard uithangen dat gene naam meer had :Dnee:doh:.
Ik wil werken maar 'k mag dus niet.
(waarom gaa'k hier niet uit de doeken doen, als je't echt wil weten: pm)

Soms gaa'k zo wel es nen dag mee met m'n pa als hij erges in d'ardennen meubels moet leveren om te helpen lossen enzo. Maar da's maar 25€ fzo da'k krijg voor ne dagje, dus gene vetten. (wetende dat we dan dikwijls om 6u al vertrekken en pas na 20u thuiskomen)

Hannibal
27 maart 2007, 22:11
- Festivals
- Zwemmen
- Rondhangen met maten
- Op verlof naar Frankrijk met de vrienden en de vriendinnen
- Starten met de voorbereiding van het nieuwe voetbalseizoen

^MystiQ
27 maart 2007, 22:29
Jossen :unsure:

Suphafly
27 maart 2007, 22:34

²nd
nogal wel heb ik op het sollicitatie gesprek gezegd da ik op reis ging mee pasen
dus heb nu toch minstens 1 week onbetaald verlof

nunji
27 maart 2007, 22:57
-werken en das echt zwaar werken, delifrance: terras da vol zit me 30borden per plateau, binnen da nog vol zit en dan nog vanachter ook.
En dan de paar dagen die ge conjé dan slaap ik gewoon.
Verder nog:
-sjeezen met brommer/moto
-terraskes doen/naar 't stad gaan/..
-weekske naar de zee

bij slecht weer filmke, brommer kuisen, e.d.

Ali_
27 maart 2007, 23:04

huh?

ken ik niet...

epsilon
27 maart 2007, 23:04
-eerste twee weken van juli niks
-volgende twee weken rondhangen op het vliegveld van kiewit (en erboven ook)
-augustus stage

Dat is het plan zonder herexamens.

Ali_
27 maart 2007, 23:08
leren :)

deyoeri
27 maart 2007, 23:08
- Feesjes bouwen
- In't park gaan liggen met paar man en sixpack bier/persoon, plus daar wa voetballen ofzo.
- Gaan fietsen me maten
- Rondhangen in't dorp, Leuven of ergens anders
- Uitstapkes
- Festivallekes
- Werken

Bij slecht weer:
- Ganse dag in menne nest liggen
- Gamen
- Films zien met vrienden of alleen, maakt weinig uit

jvc
27 maart 2007, 23:15
festival
uitgaan
werken (grootste stuk van de vakantie)
leegaardn

DBK
27 maart 2007, 23:20
werchter - werken - last minute zoeken met mijn vriendin - hopelijk niet leren voor herexamens en voor de rest bijna 3 maand lang elke avond met vrienden en vriendinnen iets doen :)

Hannibal
27 maart 2007, 23:48
Was het al maar zover :cry:

Pilatus
27 maart 2007, 23:53
werchter
reis
werken
lokerse feesten
pukkelpop
chillen

TrickY.
28 maart 2007, 01:00
2x op reis gaan: 1ste keer (begin Juli) met een maat gaan windsurfen naar Platja D'aro (Costa Bravo - Spanje). 2de keer (midden September) naar Turkije (Bodrum) met een bende goeie maten.

Daarnaast ook heel veel bbq'en.. love it om 's avonds met een bendeke op het terras te zitten om dan bbq te eten, een fris pint te drinken en wat bij te kletsen :love:

De rest zien we wel opt moment zelf :)

tomvanhouche
28 maart 2007, 01:02
- 2 weken Kiewit wss vliegen gelijk Epsilon
- op reis
- werken
- nog eens werken
- vanalles (terrasjes, bbq's, ... :D)
- wss herexamens ook nog :p

_DKsissor_
28 maart 2007, 01:13
-eerste twee weken van juli niks
-volgende twee weken rondhangen op het vliegveld van kiewit (en erboven ook)
ik woon op 500 m van da vliegveld :p

arbiter
28 maart 2007, 10:47

hebt toch recht op 14dagen?? ik weet niet hoe ze dat noemen maar alsge juist van school komt hebde recht op 14dagen betaalde conge zu!!

sink
28 maart 2007, 10:53
hebt toch recht op 14dagen?? ik weet niet hoe ze dat noemen maar alsge juist van school komt hebde recht op 14dagen betaalde conge zu!!
juist van school? ik ben vorig jaar eind juni afgestudeerd, daarna ben ik heel wat maanden werkloos geweest omdat ze mij nergens moesten hebben (kben in heel m'n leven nooit zo lang thuisgeweest, maar plezant is anders ze, twas iig geen vakantie.. constant telefoons van interimkantoren, vdab die achter u gat zit te zagen, in't beste geval 2-3 gesprekken per week die bijna altijd op niets uitdraaiden, ook nogal motiverend hoor, constant horen dat ze andere kandidaten boven u verkiezen)

en nu doe ik interim (die nu terug bijna afgelopen is, dus hopelijk vind ik ofwel snel terug interimwerk of vast).. dus ik betwijfel het dat ik deze zomer kan conge nemen.

maar volgens mij hebt ge het over jongerenverlof of zoiets? kzou dat eens goed moeten bekijken, maar ik weet niet of dat bij mij van toepassing is ivm interim (of moest je ook niet x-aantal dagen gewerkt hebben in 2006? wat bij niet het geval was)

arbiter
28 maart 2007, 11:16
ja idd dat jongerenverlof kzou daar toch eens achter gaan horen :)

kdenk nie dage moe gewerkt hebben zu da hangt bij ons opt werk (daikin) uit daarmee dak daar op kwam :) alsge auto hebt en ge vind geen werk solliciteer bij daikin akkoord tis ver ma ge verdient heel goe uwen boterham :)

sink
28 maart 2007, 11:23
mja, kweet het.. maar het is idd die afstand eh
ik doe nu dagelijks 15km naar m'n werk (eigenlijk ideaal toch) maar toch is het al te veel.. de tijd die je daarmee verliest (inc. de dagelijks file(kes) is het een klein half uurke rijden) is ongelofelijk, 7u opstaan en maken dat je op tijd vertrekt, 's avonds 17u thuis, om 23-24u in bed of je bent een wrak.. tegenwoordig leef ik bijna van weekend tot weekend

nu ben ik na nieuwjaar beginnen werken via interim (bijna 3 maand non-stop, zonder een dagske thuis), en ondanks dat ik mss binnenkort weer op een tijdje werkloosheid uitkijk, zie ik toch naar uit om in de zomer ffkes conge te hebben.. bv. 1 of 2 weken telefoon uit en niks doen, want die periode dat ik werkloos was (ruim 5 maanden) wens ik niemand toe, ik vond het echt een hel..

Bosvos
28 maart 2007, 11:25
juist van school? ik ben vorig jaar eind juni afgestudeerd, daarna ben ik heel wat maanden werkloos geweest omdat ze mij nergens moesten hebben (kben in heel m'n leven nooit zo lang thuisgeweest, maar plezant is anders ze, twas iig geen vakantie.. constant telefoons van interimkantoren, vdab die achter u gat zit te zagen, in't beste geval 2-3 gesprekken per week die bijna altijd op niets uitdraaiden, ook nogal motiverend hoor, constant horen dat ze andere kandidaten boven u verkiezen)

en nu doe ik interim (die nu terug bijna afgelopen is, dus hopelijk vind ik ofwel snel terug interimwerk of vast).. dus ik betwijfel het dat ik deze zomer kan conge nemen.

maar volgens mij hebt ge het over jongerenverlof of zoiets? kzou dat eens goed moeten bekijken, maar ik weet niet of dat bij mij van toepassing is ivm interim (of moest je ook niet x-aantal dagen gewerkt hebben in 2006? wat bij niet het geval was)

jongerenverlof geld tot uw 24 (?) en wordt berekend op het aantal maanden dat ge gewerkt hebt het voorbije (contract)jaar als ik mij niet vergis.

Angel-I'z
28 maart 2007, 11:36
Jeugdvakantie is de correcte naam als ik me ni vergis ;).

sink
28 maart 2007, 11:38
Jeugdvakantie is de correcte naam als ik me ni vergis ;).
idd, maar ik vrees voor 1 van die vereisten; je moet in 2006 1 maand gewerkt hebben denk ik, en dat is niet het geval...

ironhorn
28 maart 2007, 12:24
even copy-pasten van andere draad:

effe cursus arbeidsrecht bekeken:
voor jeugdvakantie moet ge aan 3 vwden voldoen:
-jonger dan 25 zijn op 31dec
-studies beëindigd of stopgezet hebben in dat jaar
-moet tenminste 1 maand gewerkt hebben in datzelfde jaar (tijdens die maand 13 dagen, wat overeenkomt met 70 uren of zoveel gelijkgestelde dagen kunnen aantoen in de zin van werkloosheidsuitkering)

R|Jonas
28 maart 2007, 13:02
mja, kweet het.. maar het is idd die afstand eh
ik doe nu dagelijks 15km naar m'n werk (eigenlijk ideaal toch) maar toch is het al te veel.. de tijd die je daarmee verliest (inc. de dagelijks file(kes) is het een klein half uurke rijden)
Gemiddelde van 30km/u :niceone:

Moest ik van u zijn, ik zou eens denken aan een 125cc scooter ofzo

sink
28 maart 2007, 13:27
Gemiddelde van 30km/u :niceone:

Moest ik van u zijn, ik zou eens denken aan een 125cc scooter ofzo
nee, laat maar.. zoveel gaat zal het niet schelen he
in't slechtste geval is het zoals ik zeg 30min, maar in't beste geval sta ik op iets minder dan 20min thuis..
en daarbij, ook buiten m'n werk kan ik mijn auto niet missen.. én wat als't regent en zo toestanden..

ElBramo
28 maart 2007, 15:11
Allez jong, wees eens serieus.

Ik wil eens een roadtrip doen in de vakantie, maar zoals den freddie hier al zei is het heel lastig om iedere keer iniatief te nemen. Probeer maar eens wat mensen te mobiliseren om planningen te maken om op reis te gaan...

Godlessarto
28 maart 2007, 19:26
Goed weer :
- Naar de Galderse meren gaan
- Voetballen met maten
- Buiten int zonneke zitte en lezen
- Basketten
- En gewoon vant leven genieten

Slecht weer :
- Gamen
- Film zien

En ja een maandje werken.

Unpro
28 maart 2007, 19:49
Goed weer:
- Gamen!

Slecht weer:
- Gamen!

HomeR_J_Simpson
4 april 2007, 00:30
Goe weer!
-Paintballe ;), op gang met de vrienden ;)
Slecht weer:
-Game!!

Guardian-X-
9 april 2007, 15:37
genieten van menne home cinema setup waar ik de voorbije winter aan bezig geweest ben.

puni
9 april 2007, 15:39
Vakantiejob en herexamens. Fun fun fun :p

ZiMoNe
9 april 2007, 16:03
vertrekken van Gent naar zuiden van frankrijk met de fiets richting Mont ventoux
dikke 10 dagen en dan terug naar belgie met trein.

Fietsvakantie in spanje

In september naar Zarautz met Boardx (golfsurfen)

JackM
9 april 2007, 16:24
werken en feesten
de rest is altijd een uurke op voorhand beslissen :D

enj0i^
9 april 2007, 17:55
- Festivals (Dour, FolkFestival Dranouter, Pukkelpop)

- Parkjes gaan zitten en drinken , voetballen,

- Fuifjes en Feestjes organiseren

- Vakantiejob

- 10dagen met de boot gaan varen in Frankrijk

- Herexamens

- Tochtjes doen met men brommer (ben soms 4u weg dan)

- Buiten zitten in de zon en een goed boek lezen. (vooral als tijdvulling)

- Mss een lief tegenkomen :p
zit best goed vol dus
wit = minder leuk
rood = leuk

:p

xDama
9 april 2007, 17:58
*- Terrasjes: tijdens de vakantie is dat zelfs dagelijks.
*- Skaten: dagelijks.
*- Buiten chillen met de vriendenkring: dagelijks.
*- BBQ: wekelijks.
*- Rondtoeren met de brommer: dagelijks.
*- Beetje in de tuin gitaar spelen: dagelijks.
*- Optredens: wekelijks.
*- Werken: veel te veel naar mijn goesting :p

Daarmee vul ik mijn 3 maanden gemakkelijk :niceone:

Djeck
9 april 2007, 18:13
in volgorde:

-Werchter
-2 weken werken
-2 weken op reis, roadtrip naar Tsjechie
-2 weken werken
-Pukkel
-1 week werken
-eventueel herexamen (normaal nie, maar je weet nooit :p)
-en in september zou ik graag dan nog eens iets speciaal doen.. Vlieger naar Portugal en al liftend terugkeren ofzo :)

Daartussen: dagjes aan zee, citytrips, Gentse Feesten, BBQ's, verjaardagen, the usual stuff you know :)

NS2003
9 april 2007, 18:57
Juli: Chillen
Augustus: Blokken (2e zit)
September: reisjes doen met maten