PDA

Volledige versie bekijken : Trouwen, samenwonen of eeuwige bachelor?

Ali_
23 maart 2007, 13:26
Naar aanleiding van het offtopic gaan van vele mensen in een andere thread dacht ik dat we ineens voor die offtopic onderwerpen een nieuwe thread lanceren!

Tell us:

Trouwen, waarom?

Niet trouwen:

Samenwonen

OF

BFL (bachelor for life :p)

Telkens ook waarom hé:p
om het gewoon te weten is er een poll :p

Zelf wil ik nu nog de bachelorstudent uithangen en later eind 20, begin 30 toch willen settelen.
En trouwen, waarom, ik weet het niet echt :D Ik wil niet samenwonen, maar echt trouwen. Mss voor het ''romantische'' dat er aan te pas komt (of gewoon voor het vrijgezellenfeestje:p), maar samenwonen zie ik nie techt zitten. Mss wel even voor een korte periode (maximum een jaar dan), maar daarna echt wel huwen!
En in hemelsnaam, breek elkaars mening niet af ;) Het is niet omdat jij wel of niet zou trouwen, dat dat dé beste optie is en dat iedereen die moet volgen ;)

Hmgrwngd
23 maart 2007, 13:29
Trouwen !

Hoe romantisch ... :unsure:

Santa
23 maart 2007, 13:30
Trouwen. Samenwonen is zo fragiel vind ik.

FEW
23 maart 2007, 13:30
samenwonen. trouwen is imo vrij nutteloos, dat is gewoon een bevestiging van uw liefde voor elkaar + moest het mislopen, dan hebt ge minder problemen als ge samen woont.

maar ik ben nog maar 18. ik wil binnenkort op kot, dan alleen gaan wonen (2-3 jaar ofzo), en dan zal er geloof ik wel plaats zijn voor mijn vriendin bij mij te laten wonen :) maar er kan nog zoveel "mis" lopen. de kans dat ik dan nog deze vriendin heb is klein, wie weet ga ik eerder alleen wonen, wie weet.....

DevStyle
23 maart 2007, 13:33
Voorlopig denk ik enkel aan samenwonen, aangezien mijn ouders nu midden in een scheiding zitten, en alsk zie wat een miserie dat dat oplevert.. :unsure:

Nuja, waarschijnlijk ga'k later toch van gedachte veranderen en trouwen, gewoon omdat dat het ultieme bewijs van liefde voor elkaar is.

Bigbuddha
23 maart 2007, 13:33
Samenwonen, all the way.

Trouwen is fictief.

Jammer genoeg zijn er volgens de staat nog altijd verschillen tussen getrouwde en niet-getrouwde stellen.

ChunWai.
23 maart 2007, 13:48
Samenwonen he Ali:)Je weet toch waarom^^ (Door slechte ervaring van andermans huwelijk, bv. mijn ouders)

Gentille
23 maart 2007, 13:50
Eerlijk gezegd heb ik daar nog geen idee van. Ik heb nog geen lief dus ik weet hoe het is en lig er nog niet echt wakker van. Ik denk wel om eerst te gaan samenwonen en dan later mess ooit te trouwen wie weet. Trouwen is nu ook niet echt een verplichting dus ja we zien wel.

Rivers
23 maart 2007, 13:56
Voor mij ook trouwen :) over 5 à 6 jaar (ben nu 18). Dan ben ik al 10 jaar samen met mijn vriend.

FEW
23 maart 2007, 13:58
Voor mij ook trouwen :) over 5 à 6 jaar (ben nu 18). Dan ben ik al 10 jaar samen met mijn vriend.
ge moet eerst die 10jaar dan wel nog halen eh :p

^^pathfinder^^
23 maart 2007, 14:00
Samenwonen en dan zie ik wel.

Gregn
23 maart 2007, 14:01
kunnen jullie niet echt 100% weten vooraf,

wat als je wederhelft totaal anders denkt ervan? of door omstandigheden?
of achter jaren toch beslissen om het juist compleet anders te doen.

er kan zoveel veranderen op korte tijd

Godzilla*Akira
23 maart 2007, 14:04
Samenwonen.
Trouwen is niets voor mij, noch zie ik et nut van in.
Nu eerst nog een lief vinden....

KoenDK
23 maart 2007, 14:07
trouwen zou ik doen voor het geld, je moet het anders maar eens nalezen wat er gebeurt bij een samenwonend koppel wanneer één van de partners overlijdt...

bij een samenwonend koppel mag je dan (in het slechtste geval) uw 3 kinderen onderhouden met 1 loon, en dat kan wel eens slecht uitdraaien voor uw eigen kinderen :eek:

het is bewezen dat een kind een koppel gemiddeld 8miljoen kost in totaal :offtopic:

voor de rest zie ik het verschil niet in tussen trouwen & samenwonen :)

boozeke
23 maart 2007, 14:18
samenwonen,ebk al besproken me mn vriendin.Mss na nen tijd trouwen, maar eerst al is gaan samenwonen :).

killgore
23 maart 2007, 14:19
trouwen zou ik doen voor het geld, je moet het anders maar eens nalezen wat er gebeurt bij een samenwonend koppel wanneer één van de partners overlijdt...

bij een samenwonend koppel mag je dan (in het slechtste geval) uw 3 kinderen onderhouden met 1 loon, en dat kan wel eens slecht uitdraaien voor uw eigen kinderen :eek:

het is bewezen dat een kind een koppel gemiddeld 8miljoen kost in totaal :offtopic:

voor de rest zie ik het verschil niet in tussen trouwen & samenwonen :)

², en dan vergeet je nog een pak andere fiscale verschillen tussen samenwonenden en gehuwden.

Maar eerst nog een meiske vinden of course :unsure:

passero
23 maart 2007, 14:26
WIj zullen wel trouwen. NU wonen we al bijna een jaar samen en zijn bjna 5 jaar samen. We hebben al veel gepraat hierover en willen later (binnen een jaar of 2) ook trouwen.

Bij ons is het meer om het princiepe te doen. Het is een bevestiging. eens je getrouwd bent hoor je echt samen, anders is het zo altijd "mijn vriendin" en als je "mijn vrouw" zegt klinkt het echter...
Nu, tis moeilijk om uit te leggen eigenlijk maar het is princiepe en het idee erachter dat ons ertoe aanzet om te trouwen.

FEW
23 maart 2007, 14:29
WIj zullen wel trouwen. NU wonen we al bijna een jaar samen en zijn bjna 5 jaar samen. We hebben al veel gepraat hierover en willen later (binnen een jaar of 2) ook trouwen.

Bij ons is het meer om het princiepe te doen. Het is een bevestiging. eens je getrouwd bent hoor je echt samen, anders is het zo altijd "mijn vriendin" en als je "mijn vrouw" zegt klinkt het echter...
Nu, tis moeilijk om uit te leggen eigenlijk maar het is princiepe en het idee erachter dat ons ertoe aanzet om te trouwen.
ik ken mensen die gewoon samenwonen, en hun vriendin hun vrouw noemen hoor :) die zijn dan wel al in de 30 ofzo.

TheCrow7
23 maart 2007, 14:38
Wel grappig dat sommigen resoluut voor trouwen kiezen zonder rekening te houden met de visie van de partner hierover.

Trouwen is symboliek, maar wat maken de meeste ervan ? Het is een reden om blijkbaar een stabielere relatie te krijgen ("samenwonen is zo fragiel") of het is fiscaal aantrekkelijker. Dat is rechtuit een banalisering van wat het huwelijk zou moeten zijn.

-shogun-
23 maart 2007, 14:41
Trouwen (veel te romantisch! :P)
Maar kga eerst kleiner beginnen, met een lief te vinden :)

ChfZ | Hanky
23 maart 2007, 14:41
Samenwonen voor mij.

Ondertussen al 6 jaar een half samen en mijn vriendin denkt hier hetzelfde over.

Eind dees jaar/begin volgend jaar beginnen zoeke voor huisje/appartement.
Miss da we daarna van idee verandere...

KN-StrideR
23 maart 2007, 14:59
Zelf wil ik nu nog de bachelorstudent uithangen en later eind 20, begin 30 toch willen settelen.
En trouwen, waarom, ik weet het niet echt :D Ik wil niet samenwonen, maar echt trouwen. Mss voor het ''romantische'' dat er aan te pas komt (of gewoon voor het vrijgezellenfeestje:p), maar samenwonen zie ik nie techt zitten. Mss wel even voor een korte periode (maximum een jaar dan), maar daarna echt wel huwen!
En in hemelsnaam, breek elkaars mening niet af ;) Het is niet omdat jij wel of niet zou trouwen, dat dat dé beste optie is en dat iedereen die moet volgen ;)

Puur uit interesse, trouwen bedoel je daar gewoon mee voor de staat of echt "voor de kerk / moskee" ? Want stel nu dat je een blank meisje leert kennen en jij wilt trouwen voor uw geloof (ik veronderstel moslim) moet zij zich dan ook niet bekeren tot het moslim geloof voor dit mag?

En zou jij je bekeren tot het christendom als het meisje dat je doodgraag ziet christelijk is en voor de kerk wilt trouwen?

Zelf zou ik me nooit bekeren tot een godsdienst (ik ben niet gedoopt, niet gelovig, ... ) en ik zal voor geen enkele vrouw me laten dopen of bekeren tot een godsdienst zodat zij kan trouwen voor haar 'kerk'. Dit gaat geheel tegen mijn principes in... :)

Bubba
23 maart 2007, 15:12
Trouwen.

Nogal traditioneel daarover. :p

@p0c
23 maart 2007, 15:14
samenwonen.

trouwen kost veel geld, scheiden nog meer.

democracy02
23 maart 2007, 15:23
niet trouwen voor de staat of kerk...
te veel blabla, te duur, stom ritueel

een eigen huwelijksritueel doen, met eventueel een paar getuigen erbij (goeie vriend of vriendin), zou ik wel zien zitten :)

Xevven
23 maart 2007, 15:26
als men vriendin dat ook wil => trouwen.

trouwen is houden dusja .. daar ben ik wel voor :)

Terrorist_Hell
23 maart 2007, 15:28
niet trouwen voor de staat of kerk...
te veel blabla, te duur, stom ritueel

een eigen huwelijksritueel doen, met eventueel een paar getuigen erbij (goeie vriend of vriendin), zou ik wel zien zitten :)
Idem dito.

Marsmillo
23 maart 2007, 15:41
Mmm, voorkeur gaat naar samenwonen.

Stukje vrijer en veiliger volgens mij. Je hangt niet vast aan iemanden en mocht er dan toch iets mislopen heb je achteraf niet zoveel verplichtingen en zevers. Maar mijn visie sluit trouwen in een later stadium niet uit hoor, als alles goed voelt en je partner denk er ook zo over moet je er voor gaan!

Ali_
23 maart 2007, 16:54
Puur uit interesse, trouwen bedoel je daar gewoon mee voor de staat of echt "voor de kerk / moskee" ? Want stel nu dat je een blank meisje leert kennen en jij wilt trouwen voor uw geloof (ik veronderstel moslim) moet zij zich dan ook niet bekeren tot het moslim geloof voor dit mag?

En zou jij je bekeren tot het christendom als het meisje dat je doodgraag ziet christelijk is en voor de kerk wilt trouwen?

Zelf zou ik me nooit bekeren tot een godsdienst (ik ben niet gedoopt, niet gelovig, ... ) en ik zal voor geen enkele vrouw me laten dopen of bekeren tot een godsdienst zodat zij kan trouwen voor haar 'kerk'. Dit gaat geheel tegen mijn principes in... :)

Trouwen voor de staat moet wel hé, maar het moet ook romantisch zijn vind ik en dan zou ik wel willen trouwen in een kerkje (als ik met een 'katholiek' meisje trouw).
Maar daar komt toch helemaal geen bekering aan te pas? Of vergis ik mij.

Ik heb met een heel goeie vriendin een belofte dat als wij allebei op ons 28e nog single zijn we met elkaar gaan trouwen :D mss stom volgens sommigen, maar imo ook niet helemaal stom. Ik zie me de rest van mijn leven toch met haar samen en zij zegt hetzelfde. Maar een vaste relatie op deze leeftijd zien we geen van beiden zitten.
Prolly vinden we toch iemand anders, maar het is wel een 'leuke' afspraak.
En ja zij is belgisch, blank en katholiek, allé "katholiek" :p
Dusja ik zou er geen probleem mee hebben te trouwen voor de kerk als het is om het 'romantische' eraan. Goeie vrienden van mij zijn vorig jaar gaan trouwen op een berg in de alpen in zwitserland, tijdens de skivakantie :D haha, dat vind ik wel een leuke en toch ook een romantische manier om te trouwen.
Ik weet niet echt goed waarom ik zou willen trouwen en niet samenwonen, maar het heeft toch net dat iets meer. Het past niet echt bij mijn manier van leven zeggen de meesten van mijn vrienden, maar ik kan ook trouw zijn en niet de losbandige bachelor uithangen hoor :p

Arifiene
23 maart 2007, 17:07
Waar staat de optie 'Ik wil enkel trouwen voor het mooie princessenkleed'?

Kzou btw nog liever doodvallen dan trouwen voor een kerk/moskee/whatever

Stancke
23 maart 2007, 17:08
Ik wil eigenlijk wel trouwen (en liefst met de ex:$ )

Dozzeh
23 maart 2007, 17:12
Ik denk niet dat jij zomaar (of ik ook niet trouwens) kan trouwen voor de kerk zonder gedoopt te zijn enzo? Of ben ik hier totaal de mist aant ingaan :p

Ali_
23 maart 2007, 17:14
;8403797']Ik denk niet dat jij zomaar (of ik ook niet trouwens) kan trouwen voor de kerk zonder gedoopt te zijn enzo? Of ben ik hier totaal de mist aant ingaan :p

Goeie vraag eigenlijk.
Maar hoe gaan ze dat controlere :p

Maja echt voor de kerk hoeft niet eigenlijk. Voor de staat en dan gewoon een leuk feestje in gezellige zaal en je vrouw in een prachtig kleed :love:

Hoewel ik bedenk net voor in de kerk:

komt daar iets aan te pas dat van hosti's of mis ofzo, want ja dan moet het niet :p

fordjah
23 maart 2007, 17:21
Eerst samenwonen, trouwen hoeft nie echt voor mij ze :o

Arifiene
23 maart 2007, 17:27
Goeie vraag eigenlijk.
Maar hoe gaan ze dat controlere :p

Maja echt voor de kerk hoeft niet eigenlijk. Voor de staat en dan gewoon een leuk feestje in gezellige zaal en je vrouw in een prachtig kleed :love:

Hoewel ik bedenk net voor in de kerk:

komt daar iets aan te pas dat van hosti's of mis ofzo, want ja dan moet het niet :p

ze checken dat, ge moet gedoopt zijn, zie doopregister en ge kunt u vlak voor t huwelijk laten dopen of trouwen met de handschoen

enja, wat denk je zelf :p

Alola
23 maart 2007, 17:28
Ik ben net 21 geworden, we zijn binnen 4 dagen 5 jaar samen, we wonen samen en we zullen trouwen om
1) het testament te regelen (hij gaat vóór mijn ouders voor me!!!)
2) tegen elkaar te zeggen dat we niet willen dat je 'zomaar' uit elkaar kunt gaan.
Het zal ons nauwelijks geld kosten... We gaan niet voor de Kerk trouwen (waar slaat dat ook op als je totaal niet gelovig bent?), we willen geen feest (een beetje geld kloppen uit de zakken van vrienden en familie voor cadeaus? no way! zo'n debiel feest met allemaal mensen die je nauwelijks kent en die zichzelf daar doodvervelen? niet aan ons besteed!) en voor burgerlijk moeten we wachten tot we afgestudeerd zijn of onze ouders krijgen geen kinderbijslag meer... Maar we zullen op reis (probably in Schotland deze zomer) gewoon wat mensen aanspreken en vragen of ze een paar dingen willen zeggen, en dat is dan voor ons ons huwelijk, daar hoeft niemand bij te zijn... We doen het alleen voor onszelf! *lekker egoïstisch* ;-)

PS ik heb wel al een jurk, allez 't is eigenlijk geen jurk... een rok + bovenstukje, op maat laten maken in China...

Ali_
23 maart 2007, 17:29
ze checken dat, ge moet gedoopt zijn, zie doopregister en ge kunt u vlak voor t huwelijk laten dopen of trouwen met de handschoen

enja, wat denk je zelf :p

ok dan nie :D
kga me echt nie ff zomaar late dope zenne
en wa is trouwen met de handschoen :confused:

ma ik vind zo een kleine, mooie kerk best wel een gezellige plaats om te trouwen.

Arifiene
23 maart 2007, 17:32
ok dan nie :D
kga me echt nie ff zomaar late dope zenne
en wa is trouwen met de handschoen :confused:

ma ik vind zo een kleine, mooie kerk best wel een gezellige plaats om te trouwen.

trouwen met de handschoen is letterlijk de gedoopte die in de kerk staat te trouwen met ne handschoen die daar ligt en de 'niet-gedoopte' moet voorstellen (die buiten staat te wachten).
Kweet niet of da nog veel gedaan wordt ze, k denk het echt niet...

GhO$T
23 maart 2007, 17:34
Trouwen all the way.
Huisje, tuintje, auto, kindjes... kzijn nog van den oude stempel :p

Maar wie weet hoe het zal uitdraaien natuurlijk, want ge moet nog altijd met 2 zijn om te kunnen trouwen naar 't schijnt :unsure:.

Starrk
23 maart 2007, 17:35
Trouwen, maar los van de kerkelijke mikmak.

trouwen is houden dusja

Niet direct als je de echtscheidingscijfers (maak die eens bij scrabble) bekijkt :p

jeroenvde
23 maart 2007, 17:37
eerst toch 2-3 jaar samenwonen, als alles dan nog goed gaat -> trouwekes doen als men alle 2 dit ziet zitten :)

ik woon nu nog bij de mama & papa en zij ook, dermee ;)

?therapy?
23 maart 2007, 17:40
Ik heb geen stom papierke nodig om mijn liefde te uiten en het zorgt alleen maar voor méér miserie als het misloopt.

Samenwonen of bachelor :p

Ali_
23 maart 2007, 17:41
trouwen met de handschoen is letterlijk de gedoopte die in de kerk staat te trouwen met ne handschoen die daar ligt en de 'niet-gedoopte' moet voorstellen (die buiten staat te wachten).
Kweet niet of da nog veel gedaan wordt ze, k denk het echt niet...

niet dus :)

Dan maar burgerlijk huwelijk en groot feest voor de familie (die van mij zal nie aanwezig zijn dus das al een pak minder kosten :p) en de vrienden!
En dan honeymoon :love:

Trouwen all the way.
Huisje, tuintje, auto, kindjes... kzijn nog van den oude stempel :p

Hou er ook wat spanning in hé :p

huisje, tuintje, kindje lijkt mij zo saai.
Hoewel ik toch ook liefst kinderen wil begin 30, als je pas na je 40 aan kinderen begint ben je al een oude zak als je kinderen 11 of 12 zijn en buiten willen gaan voetballen etc.
Een papa hoort actief te zijn en geen oude zak die zich in niks interesseert.

pvt. stengo
23 maart 2007, 17:45
Samenwonen en daarna valt er nog te spreken over trouwen

jeroenvde
23 maart 2007, 17:50

:help:

deyoeri
23 maart 2007, 18:18
Als'k vertrek van uit mijn huidige idee: eeuwige bachelor.
Om de reden: ja, een vriendin hebben, k, leuk enzo, maar het voelt toch altijd als het opgeven van vrijheid. En vrijheid is mij dierbaar. Ja, er moet rekening gehouden worden met elkaar etc., maar toch :/ Mss omdat ik nog 17 moet worden, maar soit.

Maar als'k het bekijk op langere termijn en mijn algemene visie op relaties: samenwonen. Trouwen zou niet aan mij besteed zijn, niet voor de staat en niet voor de kerk. Als je als samenwonenden uit elkaar gaat, heb je ook niet zoveel miserie, er moet geen scheiding ofzo plaatsvinden etc. Samenwonen ftw dus. Maar atm, bachelor thing ^^

SweetEmmaRose
23 maart 2007, 18:41
trouwen e :) liefst zo snel mogelijk, maar daar denkt de partner precies anders over :sop:

Terrorist_Hell
23 maart 2007, 19:01
Ik vraag mij soms af waarom mensen 'n relatie aangaan indien ze zeker willen trouwen, maar nooit afvragen of hun partner daarmee wel akkoord zal gaan.

'Schat, ik wil gewoon samenwonen, en niet trouwen'
'Pff, loser, je kunt de pot op'

Byebye relatie, en dat allemaal voor 'n trouwdag. Nogal belachelijk dus. Je houdt dus gewoon maar van je partner omdat hij/zij met je zal trouwen... Sommige mensen zijn echt zo gebrainwashed door familie, de maatschappij (iedereen doet het), traditie, etc. dat ze bereid zijn hun (levens)partner op te geven, just because of that!

Cazzz
23 maart 2007, 19:07
Ik zou ook het liefst willen trouwen, kweeni maar ik vind samenwonen iets missen..

Huasheng
23 maart 2007, 19:11
Het is een bevestiging. eens je getrouwd bent hoor je echt samen, anders is het zo altijd "mijn vriendin" en als je "mijn vrouw" zegt klinkt het echter...
Een bevestiging van het 'man en vrouw' zijn? Daarvoor heb je dat papiertje, imo, niet nodig.
Elkaar beschouwen als 'man en vrouw' mag, imo, altijd al dan niet voorafgegaan met een huwelijk.

Klinkt als een goed idee. Het onthouden waard.

DieselPower
23 maart 2007, 19:14
Trouwen voor de wet. Waarom? Scheiding van geld en goederen (of hoe het ook mag heten)

Inspector Monkfish
23 maart 2007, 19:15
Samenwonen met een samenlevinginscontract. Liefde is mooi, maar het kan verkeren ^^

:edit: ik heb de 'het liefst' verwijderd. Ik beschouw zo'n contract als noodzakelijk.

ComputerVISTA
23 maart 2007, 19:17
Wa denkte nu zelf Ali :D

zarathustra
23 maart 2007, 19:18
Ik vraag mij soms af waarom mensen 'n relatie aangaan indien ze zeker willen trouwen, maar nooit afvragen of hun partner daarmee wel akkoord zal gaan.

'Schat, ik wil gewoon samenwonen, en niet trouwen'
'Pff, loser, je kunt de pot op'

Byebye relatie, en dat allemaal voor 'n trouwdag. Nogal belachelijk dus. Je houdt dus gewoon maar van je partner omdat hij/zij met je zal trouwen... Sommige mensen zijn echt zo gebrainwashed door familie, de maatschappij (iedereen doet het), traditie, etc. dat ze bereid zijn hun (levens)partner op te geven, just because of that!

heh, die redenering kan je even goed omkeren eh.

Terrorist_Hell
23 maart 2007, 19:23
heh, die redenering kan je even goed omkeren eh.
Trouwen is geen natuurlijke staat, samenzijn wel. Althans daar ga ik toch van uit, jij niet? En 'n persoon die niet wilt trouwen, zal heus het huis niet verlaten (tenzij de partner teveel zaagt over huwelijk dit, huwelijk dat of dergelijke), da's dan gerechtigd. Maar gewoon 't aftrappen omdat je 't vertikt om samen te wonen, dan kun je voor mij part den boom in.

Ali_
23 maart 2007, 19:36
Wa denkte nu zelf Ali :D

Ik denk dat jij zal trouwen met MACina en dat zij vele macista's voor je zal baren en dat jullie samen lang en gelukkig zullen fuseren.

:unsure:

ComputerVISTA
23 maart 2007, 19:40
Eerder pcina :unsure:

of versterkerenboxenina... misschien wel autoina!!

zarathustra
23 maart 2007, 19:50
Trouwen is geen natuurlijke staat, samenzijn wel. Althans daar ga ik toch van uit, jij niet?

Samen zijn een natuurlijke staat? Bwah, samen in groep/maatschappij ja, samen als koppel? Ik zou het niet weten.

Jerryboy
23 maart 2007, 19:51
Als je het mij nu vraagt zou ik zeggen bachelor. Maar laat die "eeuwige" er maar af.

Ik heb op deze moment geen relatie. Al enkele gehad maar dat werkt voor mij blijkbaar ni.

Zoals het nu is, meer dan genoeg vrienden en vriendinnen om mij mee te amuzeren is het perfect.

Mijn school en wsl ook verdere carriere gaat voor. Ik zie mezelf binnen een jaar of 5 wel in een loft wonen ergens in een heel drukke stad dicht bij het kantoor, zo een beetje als een workaholic type.

Dit alles neemt natuurlijk niet weg dat ik ooit een meisje tegenkom waarvan ik zeg, dit is de ware, maar dan zou het samenwonen worden en niet trouwen. Ik kan nu al met zekerheid zeggen: ik trouw nooit.

Dus ik hou het bij (begeerde) bachelor :p

-etienne-
23 maart 2007, 19:57
Uitspraak waar veel kritiek op gaat komen I guess:

Als je te lang zou wachten met je definitieve vriendin te zoeken zijn de beste al weg ( of hebben een kind uit een vorige relatie).

Gelukkig zijn er nog uitzonderingen.

Ali_
23 maart 2007, 20:06
Als je het mij nu vraagt zou ik zeggen bachelor. Maar laat die "eeuwige" er maar af.

Ik heb op deze moment geen relatie. Al enkele gehad maar dat werkt voor mij blijkbaar ni.

Zoals het nu is, meer dan genoeg vrienden en vriendinnen om mij mee te amuzeren is het perfect.

Mijn school en wsl ook verdere carriere gaat voor. Ik zie mezelf binnen een jaar of 5 wel in een loft wonen ergens in een heel drukke stad dicht bij het kantoor, zo een beetje als een workaholic type.

Dit alles neemt natuurlijk niet weg dat ik ooit een meisje tegenkom waarvan ik zeg, dit is de ware, maar dan zou het samenwonen worden en niet trouwen. Ik kan nu al met zekerheid zeggen: ik trouw nooit.

Dus ik hou het bij (begeerde) bachelor :p

Wel voor het moment denk ik er juist hetzelfde over, plezier maken en genieten van het leven, later een appartement in een grote, drukke stad (loft is te hoog gegrepen denk ik :p) en nog steeds genieten.
Hoewel zoals ik al eerder zei ik toch zeker wil trouwen later, maar later is voor mij echt wel eind 20 - begin 30.

Sneakytje
23 maart 2007, 22:58
Samenwonen, en liefst zo snel mogelijk. Trouwen later mss, maar dan enkel voor de staat en omdat mn ventje dat graag wilt, voor mij hoeft dat niet. :)

Hostage
23 maart 2007, 23:03
Ik heb gevoted op 'Ik wil eeuwig de bachelor uithangen'
En dat zal ik ook proberen.:scream:
No comment.

Daedie
23 maart 2007, 23:03
Trouwen, net dat ietsje eer imo.

russian
23 maart 2007, 23:21
Ik denk niet mij te kunnen binden aan één vrouw en ben dan ook niet van plan om te trouwen. Ik vind het ook zo ouderwets allemaal...

Ali_
23 maart 2007, 23:26
Ik denk niet mij te kunnen binden aan één vrouw en ben dan ook niet van plan om te trouwen. Ik vind het ook zo ouderwets allemaal...

Bekeer tot de islam en bindt je aan meerdere vrouwen!
En dit alles legaal!

(legaal als je de sharia als legaal aanvaardt natuurlijk)

Tweak37
24 maart 2007, 01:08
Ach, tegenwoordig lijkt me het verschil toch nagenoeg verwaarloosbaar, trouwen lijkt me nog wel lollig, if you feel like it, waarom niet? :) Zijn er hier echt mensen die resoluut nee tegen hun vriend(in) zouden zeggen mocht dat ter sprake komen? Mij lijkt het dat het grootste probleem niet in die keuze zit, maar eerder bij de mensen die absoluut aan het een of het ander willen vasthouden.
Praktische bezwaren zijn er bijna niet meer, in geen van beide richtingen. Ok trouwen geeft iets meer gedoe bij een scheiding (maar tis niet dat je zomaar weg kunt lopen uit "samenwonen" hoor kerels :)) en samenwonen is in sommige gevallen misschien nog belastingtechnisch iets nadeliger, maar wie geeft daar nu om... :D

bweh
24 maart 2007, 09:56
Eerst paar jaar samenwonen en dan trouwen :)

enerzijds zou ik willen trouwen voor die "zekerheid" te hebben en die stabiliteit..

Bose
24 maart 2007, 10:16
BFL!

waarom? ik kan mij niet afhankelijk maken van iemand anders...
eigenlijk is dat raar, maar zo constant met iemand rekening moeten houden zou echt onmogelijk voor mij zijn :)

prutseke
24 maart 2007, 11:23
Trouwen hé! gewoon tegen je geliefde zeggen dat je hem graag ziet en eeuwig bij hem wilt blijven waar veel mensen bij zijn en waar de burgemeester of etwa zijn goedkeuring voor geeft!

voor de kerk of niet is ons nog niet echt duidelijk! ik vind het wel mega romantisch in da wit kleed enal, maar da kost geld en gelovig ben ik langs geen kanten!

maar trouwen zeker en vast!

Tha_nOn
24 maart 2007, 13:15

ook niet aan mij?:p

anyway ik wil trouwen, (na eerst samengewoon te hebben natuurlijk:p) en als mijn partner absoluut niet wilt trouwen, zal da ook neit moeten, maar kzie neit in wat ge er zo hard tegen kunt hebben (ne wettelijken trouw duurt ocharme 10 minuten?)

^MystiQ
24 maart 2007, 13:17
Wat een rare poll eigenlijk ..

Waar is de optie : Eerst samenwonen en dan misschien trouwen ?

Ali_
24 maart 2007, 13:23
Wat een rare poll eigenlijk ..

Waar is de optie : Eerst samenwonen en dan misschien trouwen ?

Mja, als ge uiteindelijk zou willen trouwen dan moet ge voor trouwen kiezen hé math'ke :p

zeg dan gewoon hier ff da ge eerst zou wille samenwonen en dan trouwen.
Ik bedoel meer mensen die niet zouden willen trouwen en enkel samenwonen of mensen die steevast ooit willen trouwen.
Natuurlijk als de partners ook akkoord gaan, maar het gaat hier over jouw mening erover. Niet of je partner dat wel of niet wil.

^MystiQ
24 maart 2007, 13:30
Mja, als ge uiteindelijk zou willen trouwen dan moet ge voor trouwen kiezen hé math'ke :p

zeg dan gewoon hier ff da ge eerst zou wille samenwonen en dan trouwen.
Ik bedoel meer mensen die niet zouden willen trouwen en enkel samenwonen of mensen die steevast ooit willen trouwen.
Natuurlijk als de partners ook akkoord gaan, maar het gaat hier over jouw mening erover. Niet of je partner dat wel of niet wil.

Wie zegt dat ik uiteindelijk voor trouwen zou willen gaan ? Dat is de vraag hé ;)

Ali_
24 maart 2007, 13:33
Wie zegt dat ik uiteindelijk voor trouwen zou willen gaan ? Dat is de vraag hé ;)

Je overweegt toch om het uiteindelijk te doen :p

oké oké, tis al goe, de poll had beter gekund :tongue:

[deleted]
24 maart 2007, 13:35
[deleted]

^MystiQ
24 maart 2007, 13:39
Alhoewel ik trouwen als iets nutteloos bezie.

Tenzij ge graag problemen op uw kap haalt hé ;)

Time
24 maart 2007, 13:47
Trouwen is iets traditioneels dat er diep ingebakken zit. Hoewel mensen tegenwoordig om ter luidst roepen dat ze niet meer gelovig zijn trouwen ze nog steeds in de kerk, schakelen ze nog steeds de kerk in bij begrafenissen, laten ze nog steeds hun kinderen dopen en communie doen, ...

Niet omdat ze gelovig zijn, maar omdat iedereen het doet en omdat het leuk is. Het gevoel dat een vrouw heeft als de liefde van haar leven op zijn knie zakt en haar ten huwelijk vraagt, het feest achteraf waar je nog eens de ganse familie samenziet (in vele families zijn de katholieke feesten de enige waar dit nog gebeurt), de huwelijksreis, de bruidsjurk, de ring die je voor de rest van je leven draagt, ...

Dus ja ik zal het doen, omdat het traditie is en het is leuk.:) De godsdienstzever die uit de pastoor komt neem je er maar bij, maakt het plaatje compleet.:p

[deleted]
24 maart 2007, 13:49
[deleted]

mythe
24 maart 2007, 13:52
Trouwen voor de wet, voor de kerk hoeft niet voor mij. Maar k'vind het gewoon iets dat op zijn plek hoort bij je vaste relatie.

In principe kan je, als je al 20 jaar samenwoont nog steeds niet zeggen: mijn vrouw, man.

Blanco
24 maart 2007, 14:26
Geen van de drie opties.
Ik kies voor een LAT-relatie. Ik eet ook alleen maar als ik honger heb.

[deleted]
24 maart 2007, 14:29
[deleted]

Killer Queen
24 maart 2007, 14:47
Geen idee.

Dat hangt af van de partner, ik ben daar flexibel in :)

Vroeger was ik van mening dat samenwonende koppels gelukkiger waren
door louter één voorbeeldje, en die zijn na zoveel jaar als hun dochtertje al redelijk oud was toch getrouwd :p
Mja, vrijheid of het gevoel er van speelt er waarschijnlijk in mee.
Maar uiteindelijk zit dat allemaal tussen de oren.
Ons mama daarentegen zou beweren dat ik eeuwige bachelorette blijf ^^

Hmgrwngd
24 maart 2007, 15:07
Menselijke principes en eerlijk gezegd, begin ik ze allemaal beu te zijn.

Kill ... Kill ... Kill ...

1 polygamie-bord met extra sletjes 'on the side' voor Osi' :)

Tha_nOn
24 maart 2007, 15:33
Het hoort er alleen maar bij, omdat het allemaal zo gaat volgens de mens. Menselijke principes en eerlijk gezegd, begin ik ze allemaal beu te zijn. Waarom moeten wij als we trouwen, zich behouden aan 1 vrouw? Waarom? Omdat de mens het zo wilt?

Kijk naar dieren, zo natuurlijk, ze zoeken een partner, paren ermee en gaan weg of blijven erbij tot de jongskes groter zijn en trekken nadien weer verder.
Zou het leven niet zo moeten zijn. Ipv te trouwen, seks ermee hebben met 1 vrouw, ernaar luisteren .. Ja, ik vraag me af, waarom ben ik een mens? Waarom geen dier, voor mij is intelligentie totaal niet belangrijk. Maar fuck nee, menselijke principes, trouwen, tradities, dopen, comunnie, sterven in ne kist, verdriet ..

zwanen blijven hun ganse leven bij dezelfde partner <o/
(zeker dat er nog andere dieren zijn ook:p)

en bij ons duurt de periode van 'tot de jongskes groter zijn' zo'n 15 tot 18 jaar:p

Strawberry
24 maart 2007, 15:45
samenwonen vooral
mss ooit trouwen
tis niet dat ik kost wat kost niet wil trouwen

mn ouders gaan trouwen na 25 jaar samenwonen
denk niet dat die nog problemen in hun huwelijk gaan hebben dan

wat ik alsinds niet wil doen is te vroeg trouwen

russian
24 maart 2007, 16:12
ook niet aan mij?:p

anyway ik wil trouwen, (na eerst samengewoon te hebben natuurlijk:p) en als mijn partner absoluut niet wilt trouwen, zal da ook neit moeten, maar kzie neit in wat ge er zo hard tegen kunt hebben (ne wettelijken trouw duurt ocharme 10 minuten?)

hard call sweetie :p (taking it into consideration)

Ik kan mij perfect in de mening van Osi' vinden.

GhO$T
24 maart 2007, 18:14
Hou er ook wat spanning in hé :p

huisje, tuintje, kindje lijkt mij zo saai.
Hoewel ik toch ook liefst kinderen wil begin 30, als je pas na je 40 aan kinderen begint ben je al een oude zak als je kinderen 11 of 12 zijn en buiten willen gaan voetballen etc.
Ja das uiteraard toekomstvisie en niet voor morgen, kzou m'n lui lekker leventje zonder verantwoordelijkheden zo snel nog niet willen opgeven :D
Kwil maar zeggen dat ik zeker niet de eeuwige (en met den tijd oud & versleten) vrijgezel wil uithangen.

=Phoenix=
24 maart 2007, 19:00
ik vind samenwonen ook al een grote stap om te zetten
da doet ge al ni zonder over na te denken en afspraken te maken
en zeker ni zomaar met de eerste de beste partner

Vlad Tepes
25 maart 2007, 13:17
Trouwen wanneer het tijd is,eerst samenwonen...

Huasheng
25 maart 2007, 13:32
In principe kan je, als je al 20 jaar samenwoont nog steeds niet zeggen: mijn vrouw, man.
Imo kan je dat wel. 'k Zie niet in waarom twee mensen die al 20 jaar samenzijn elkaar niet man en vrouw zouden mogen noemen? Omdat het niet op papier staat? 'k Vind dat eerder een gedachte/principe opgelegd door de maatschappij.

Babs
25 maart 2007, 13:57
Eerst samenwonen, dan trouwen.

Ik heb de luxe niet om mijn vriend 3-4 keer in de week te zien. Elke keer kijken we uit naar het weekend om terug samen te zijn, en dat heeft denk ik tot nu toe onze relatie tot stand gehouden. Als we dan later de mogelijkheid hebben om samen te wonen, wil ik eerst zien of we dat "overleven" voor een lange tijd en dan pas terug aan de toekomst denken.

En iedereen is hier wel bezig over trouwen en samenwonen, maar hoe zit het met kindjes krijgen? :p

Vlees
25 maart 2007, 14:25
moeilijjk te zeggen als je geen vriendin hebt. trouwen voor de kerk zal ik zeker nooit doen, mss voor de wet voor legale voordelen (als de er nog zijn?). belangrijke vereiste is wel dat je de geschikte persoon tegen het lijf loopt ^^

Avondland
25 maart 2007, 14:32
Hangt er vanaf later en wat mijn vriendin erover zou zeggen. Momenteel raakt het mijn koude kleren nog nieten maak ik me er geen zorgen om. Nadeel van trouwen is de nasleep als je gaat scheiden. Zeker als het een vechtscheiding wordt en helemaal als er kinderen bij betrokken zijn.

Zibro
25 maart 2007, 16:44
kan je gewoon niet zeggen op voorhand.
Wij gingen ook nooit trouwen. Hebben nu 10 jaar samengewoond en volgend jaar gaan we trouwen. Waarom? Niet voor de voordelen of nadelen, want die zijn er praktisch niet meer tussen getrouwden/samenwonenden maar gewoon omdat we aanvoelen dat we er nu klaar voor zijn. Wij willen gewoon aan iedereen laten zien dat wij er voor elkaar zijn (ja melig eh, maar toch is het zo). En ook omdat we misschien stilletjes aan kinderen beginnen te denken. En ik heb liever dat die kinderen dan een 'echte' mama en papa hebben die getrouwd zijn.
Nu, wij waren dan eerst van plan om alleen voor de wet te trouwen. Niet voor de kerk, omdat wij toch eigenlijk nooit naar de kerk gaan, waarom zouden we dat nu dan wel doen. Maar nu hebben we de kans gekregen om voor de kerk te trouwen op een mooie locatie, en niet in de kerk zelf, en dat zijn we nu aan het overwegen.
Zo zie je maar, zoiets kan je nooit met zekerheid op voorhand zeggen. Tijd brengt raad ;)

Ali_
25 maart 2007, 17:06
kan je gewoon niet zeggen op voorhand.
Wij gingen ook nooit trouwen. Hebben nu 10 jaar samengewoond en volgend jaar gaan we trouwen. Waarom? Niet voor de voordelen of nadelen, want die zijn er praktisch niet meer tussen getrouwden/samenwonenden maar gewoon omdat we aanvoelen dat we er nu klaar voor zijn. Wij willen gewoon aan iedereen laten zien dat wij er voor elkaar zijn (ja melig eh, maar toch is het zo). En ook omdat we misschien stilletjes aan kinderen beginnen te denken. En ik heb liever dat die kinderen dan een 'echte' mama en papa hebben die getrouwd zijn.
Nu, wij waren dan eerst van plan om alleen voor de wet te trouwen. Niet voor de kerk, omdat wij toch eigenlijk nooit naar de kerk gaan, waarom zouden we dat nu dan wel doen. Maar nu hebben we de kans gekregen om voor de kerk te trouwen op een mooie locatie, en niet in de kerk zelf, en dat zijn we nu aan het overwegen.
Zo zie je maar, zoiets kan je nooit met zekerheid op voorhand zeggen. Tijd brengt raad ;)

hehe, dat gevoel heb ik dus ook wel een beetje :D
niet dat er iets mis is als je kinderen krijgt als je niet gehuwd bent, maar kweenie, ik zou toch liefst hebben dat ik getrouwd ben.

Delirium
26 maart 2007, 12:33
Heb gevote voor de "eeuwige vrijgezel"
Niet dat ik mij nooit zal binden, maar kijk nu naar mijn huidige situatie.
Ben nu al geruime tijd vrijgezel en heb een vrij druk leven.
Heb ondertussen ook al met meiskes afgesproken en heb soms het gevoel dat ze het daar niet mee kunnen vinden. Daarom nu uitkijken naar iemand die wel kan leven mijn drukke agenda :)

Als ik iemand geschikt vind, wel zien voor later dan samen te wonen. Trouwen hoeft niet echt voor mij, maar die keuze zal ik dan later wel samen met mijn partner maken.

mcR
26 maart 2007, 12:42
Trouwen (veel te romantisch! :P)
Maar kga eerst kleiner beginnen, met een lief te vinden :) ²nd :D

Tw33tst3r
27 maart 2007, 03:20
samenwonen gevote, kben atm al ff vrijgezel mr ben zeker nie van zin om da te blijven
trouwen moet vr mij absoluut niet, liefst niet eigenlijk want das imo gwn een vodje papier
en kinderen...
wil ik niet, der scheelt nl nog al wat aan mij, en die shit is erfelijk dus no go
en aangezien ik bi ben kan het nog goed zijn dak die keuze niet eens moet maken alsk in een vaste relatie zit :p

roltrap
27 maart 2007, 08:32
getrouwd met een lekker wijf sinds 25 aug 2006 :)
Wij zijn het levende bewijs dat trouwen niet saai moet zijn en dat het huwelijk als instelling ook bangelijk kan zijn.

Emu
27 maart 2007, 11:06
Eerst trouwen, dan bachelor, samenwonen, neen bedankt.

Foirzie
27 maart 2007, 11:23
Ik wil beide
eerst samenwonen en dan trouwens :)

BlueSkyraider
27 maart 2007, 12:27
anders is het zo altijd "mijn vriendin" en als je "mijn vrouw" zegt klinkt het echter...

Big ² ^^

Ik woon ook al ongeveer 2,5 jaar samen (ik hou dat niet meer precies bij :p )
En eens ons huis wat klaargerenoveerd is gaan wij ook trouwen. Vermoedelijk 2008/2009. Maar er zit zeker geen druk achter. De tijd wijst het wel uit :)
Niet dat het imo veel verschil uitmaakt, samenwonend of getrouwd zijn. Enkel op papier, voor de staat en naar de buitenwereld is het een verschil.

Ik ben door omstandigheden zelfs gaan samenwonen toen we nog maar 3 maanden samenwaren of zo (ik 21, zij 18). En kijk, we zijn nog altijd samen. Het kan en het bestaat :D

NotoriousP
29 maart 2007, 01:09
Trouwen
Kinderen
Met pensioen eens de kinderen afgestudeerd zijn
Mij bezig houden met ouwe mannen zaken, als schaak poker en snooker.
Sterven voor mijn vrouw

Equino
29 maart 2007, 03:59
Trouwen
Kinderen
Met pensioen eens de kinderen afgestudeerd zijn
Mij bezig houden met ouwe mannen zaken, als schaak poker en snooker.
Sterven voor mijn vrouw

:love:

As for me:

Kweenie, ik zie wel wat mij het beste uitkomt :)

Jond3
1 april 2007, 19:28
ik wil eerst een paar jaar samenwonen en dan pas trouwen, trouwen hebk een beke schrik van, als ge de lotto wint en ge wordt rijk dan pakt uw vrouw drek de helft mee als ge gaat scheiden, nie ideaal imo :)

Memphis
1 april 2007, 19:37
en gij zijt van plan de lotto te winnen dus? :p

Tha_nOn
1 april 2007, 19:44
ik wil eerst een paar jaar samenwonen en dan pas trouwen, trouwen hebk een beke schrik van, als ge de lotto wint en ge wordt rijk dan pakt uw vrouw drek de helft mee als ge gaat scheiden, nie ideaal imo :)

en als u vrouw de lotto wint en ge gaat scheiden pakt gij den helft mee:p

en als 1 van uw beiden de lotto wint en ge blijft bij elkaar kunt ge der samen van genieten \o/

t0tec
1 april 2007, 20:17
'k blijf eeuwige vrijgezel, als ik alle dagen naar het gezaag tss mijn ouders moe horen, no thank you...

*~Lientjeuhhh~*
3 april 2007, 11:22
ik wil eerst een paar jaar samenwonen en dan pas trouwen, trouwen hebk een beke schrik van, als ge de lotto wint en ge wordt rijk dan pakt uw vrouw drek de helft mee als ge gaat scheiden, nie ideaal imo :)trouwen met scheiding van goederen he ^^ dan moet ge daarvoor gene schrik hebben :p gewoon een goei contractje laten opstellen bij de notaris

on topic: trouwen maar zonder een onnozel feest van 10 000 euro of meer :p

Shades29A
4 april 2007, 10:47
ik wil op z'n minst gaan samenwonen
trouwen mag, maar moet niet :)

Sk8erMatty
4 april 2007, 11:08
same here, ook samenwonen maar trouwen, no thank you..
komen toch alleen maar scheidingen van...

en waarom komen die scheidingen, omdat de vrouw en de man nu veel zelfstandiger zijn ! een vrouw heeft een man nie persee nodig .. dermee dat zoveel meer koppels nu nie lang meer samenblijven...allemaal de schuld van de maatschappij :)

Hekje#
10 april 2007, 20:17
samenwonen zeker
trouwen..zien we dan wel

0o°BlUB
12 april 2007, 19:29
Samenwonen zeker! en als het mee zit zeker ook trouwen..

puni
12 april 2007, 19:47
Ik heb met een heel goeie vriendin een belofte dat als wij allebei op ons 28e nog single zijn we met elkaar gaan trouwen :D mss stom volgens sommigen, maar imo ook niet helemaal stom. Ik zie me de rest van mijn leven toch met haar samen en zij zegt hetzelfde. Maar een vaste relatie op deze leeftijd zien we geen van beiden zitten.
Prolly vinden we toch iemand anders, maar het is wel een 'leuke' afspraak.

Heb ik ook gedaan me mijn beste vriendin, mr dan op ons 30ste :p

EDIT: Kwil ook trouwen.. enerzijds voor de ceremonie, anderzijds ook voor de 'bevestiging'. En ni te vergeten, om zo ooit op één knie te kunnen gaan zitten en het haar te vragen! :)

GreeNgObLiN13
17 april 2007, 01:20
samenwonen gaat toch ni...al 3 x geprobeerd ,horeca als zelfstandig houd ni op relaties....zucht

skelly_king
17 april 2007, 07:06
Samenwonen :) M'n ouders zijn nu al 12 jaar gescheiden ( Ik ben nu 16 ) en is misschien een flauw excuus ofzo maar zo zie je ech wel al de miserie erond... Meerdere scheidingen in m'n Familie ook dusja en hééél mss als het echt de vrouw is dat ik zeker wil enzo zou ik trouwen :) Maar moestek rijk zijn dan trouwk nie :) ( Ge hebt nog altijd vrouwen die zouden trouwen voor het geld)

skelly_king
17 april 2007, 07:07
samenwonen gaat toch ni...al 3 x geprobeerd ,horeca als zelfstandig houd ni op relaties....zucht

Ja das waar, als ge in de horeca werkt ebt ge veel te ambetante uren ...

Cerv.Be
17 april 2007, 07:35
Samenwonen :) M'n ouders zijn nu al 12 jaar gescheiden ( Ik ben nu 16 ) en is misschien een flauw excuus ofzo maar zo zie je ech wel al de miserie erond... Meerdere scheidingen in m'n Familie ook dusja en hééél mss als het echt de vrouw is dat ik zeker wil enzo zou ik trouwen :) Maar moestek rijk zijn dan trouwk nie :) ( Ge hebt nog altijd vrouwen die zouden trouwen voor het geld)

Ge moet met het juiste huwelijkscontract trouwen hé ;)

Anderzijds, ik wil zelf liever niet trouwen :)

TheFuckingDutchman
15 mei 2007, 17:31
Samenwonen en misschien trouwen als zij dat wil of er een kind komt. Zodat het geld enzo veiliger is. Of kan dat met een samenlevingscontract ook?

Btw wel alleen voor de staat. Ik trouw voor geen enkele religieuze instantie

TanteFien
15 mei 2007, 18:30
Volgend jaar samenwonen, daarna trouwen we (als we genoeg gespaard hebben)

spray-bunny
15 mei 2007, 19:12
Ik zal waarschijnlijk lang alleen blijven. Ik wil sowieso enkele jaren in het buitenland werken/veel reizen als ik afgestudeerd ben. En da's behoorlijk dodelijk voor een relatie.
Daarnaast ben ik nogal op vrijheid/onafhankelijkheid gesteld, wat het er ook niet makkelijker op maakt.
Trouwen zal ik wss nooit doen, samenwonen wel ntrlk.

Maarja, mss denk ik daar over 10 jaar al helemaal anders over.

nTFs
15 mei 2007, 19:21
Ik ben al een paar jaar vrijgezel en heb niet echt het gevoel dat ik iets mis.
Er is dan wel niemand waar je je leven mee deelt maar anderzijds moet ik aan niemand verantwoording afleggen of met iemand rekening houden.

stimpy13
15 mei 2007, 20:03
Trouwen,

Heeft iets vind ik

xDama
15 mei 2007, 20:54
Als ik rond de 35 jaar ben wil ik wel trouwen. Misschien zelfs nog ouder.

Tegen dan zal ik wel enige stabiliteit in mijn leven willen + t'is nog altijd iets speciaal. Ook voor kinderen later, zie ik me pas enkel kinderen met iemand hebben als ik er effectief met getrouwd ben.

Maar voorlopig blijf ik liever de 'flierefluiter'. Ik heb geen zin om op mijn 18 jaar de verantwoordelijkheid van een relatie te dragen en momenteel wil ik ook alle vrijheid en alle tijd voor mezelf. Losse floddertjes hier en daar is meer mijn ding.

Tenzij ik morgen mijn droomvrouw tegenkom, dan trouw ik meteen :p

Proto
15 mei 2007, 21:03
ik zou wel willen trouwen.
Theeft toch nog altijd iets speciaals vind ik

Cyrano.ak
16 mei 2007, 14:42
Voor mij liefst het traditionele plaatje :)
Samenwonen, trouwen en ondertss kindjes maken (alleszins proberen ;))

Deguchi
17 mei 2007, 11:16
Alle drie :D
Eerst nog wat genieten van het vrijgezellen leven. En als ik op die manier "de ware" *kuch, want ik geloof niet meer in sprookjes* tegenkom eerst samenwonen voor een tijd en daarna trouwen.

Maar ja, we zien wel hoe het uitdraait zeker ;)

Nie
12 augustus 2008, 11:02
Samenwonen, en trouwen. Da's mss cliché en zo, maar da zo iets da ik altijd al heb gewild, trouwen. Voor een groot stuk is dat inderdaad omwille van de traditie, familie allemaal bij mekaar, en gewoon ook het feit dat je zo, met de familie en vrienden in de buurt, mekaar trouw beloofd en dat ge er voor mekaar gaat zijn en zo.
En ja, dat zou je natuurlijk zonder dat hele gedoe ook moeten weten, maar om 1 of andere reden vind ik dat trouwen toch nog net zo.. ja, hoe moet ge da zeggen :p, een beetje extra is zo eh. Iets meer zekerheid.

Stimpy
12 augustus 2008, 11:06
hebt ge daar een jaar over moeten nadenken? ^^

Nie
12 augustus 2008, 11:09
Een jaar over moeten nadenken? Of was het nie tegen mij? :p

Ironpole
12 augustus 2008, 11:33
Deze thread is meer dan een jaar oud. :)

Nie
12 augustus 2008, 11:39
Aah :) dat had ik dus niet gezien.
Verveling onder het leren sloeg toe, en ben dus gewoon beginnen rondkijken. :)

De SkeEvN
12 augustus 2008, 11:51
we gaan zoiezo trouwen maar dit enkel als we ons huis en leven stabiel hebben gekregen en de tijd rijp is en daarna kinderkes ^^ oooooohhhh hoe lievvvv

ByT3 Me
12 augustus 2008, 13:31
We zijn 12 jaar samen en wonen 6 jaar samen, en vorig jaar zijn we in oktober getrouwd.
We vonden dat de tijd er rijp voor was.

ng
12 augustus 2008, 13:48
Trouwen, ik zie niet in waarom ik dat zou doen. Maakt mij totaal niet uit, gevoelens zouden dezelfde blijven of je nu getrouwd bent of niet.
Nu ja, als de madam perse wilt trouwen, dan doen we dat.
Maar ik zou ze toch even graag blijven zien. Ring aan de vinger of niet.

Proto
12 augustus 2008, 17:12
ik wil ondertussen al niet meer trouwen :sop:

Mr. Jack!
12 augustus 2008, 17:28
Naar aanleiding van het offtopic gaan van vele mensen in een andere thread dacht ik dat we ineens voor die offtopic onderwerpen een nieuwe thread lanceren!

Tell us:

Trouwen, waarom?

Niet trouwen:

Samenwonen

OF

BFL (bachelor for life :p)

Telkens ook waarom hé:p
om het gewoon te weten is er een poll :p

Wordt gij niet uitgehuwelijkt?

Suphafly
12 augustus 2008, 21:04
Wordt gij niet uitgehuwelijkt?

:)

trouwen.
meesten die zeggen dat trouwen toch geen nut heeft, waarom het dan niet doen?
lijkt me een mooi gebaar.

MorGo7h
12 augustus 2008, 21:35
Samenwonen en daarna mss trouwen. Kheb nog tijd :)

Duckwhisperer
12 augustus 2008, 21:39
Samenwonen. :)

Darks
12 augustus 2008, 22:00
Trouwen, enkel als ik een echt goed vrouwke kan vinden en er al ruime tijd mee samen ben natuurlijk.

Zibro
13 augustus 2008, 10:32
net getrouwd :)

Arifiene
13 augustus 2008, 10:34
net getrouwd :)

En nu wil iedereen foto's zien.
Ofnee w8, enkel ik :p.
Van het trouwkleed, das duidelijk :p.

Proficiat ;).

BuffaloKampioen
13 augustus 2008, 11:11
Trouwen

Met groot feest, veel volk en voor de kerk. (Ben totaal niet gelovig btw)

Arifiene
13 augustus 2008, 11:13
Trouwen

Met groot feest, veel volk en voor de kerk. (Ben totaal niet gelovig btw)

wrm dan voor de kerk :s

Ge0force
13 augustus 2008, 11:13
Samenwonen is prima voor mij, maar mijn vriendin wil dolgraag trouwen dus zal 't er vroeg of laat nog wel van komen :)

*~Lientjeuhhh~*
13 augustus 2008, 12:10

Proficiat ;).idem :D

on topic: trouwen (volgend jaar :D)

Niet voor de kerk, geen traditioneel trouwkleed, receptie voor 100 man en dan een klein diner met close familie en de goeie vrienden :)

kisthechef
13 augustus 2008, 12:17
Single blijven, losse seks en veel zuipen.

Sk!tZo
13 augustus 2008, 12:30
samenwonen ...

hebben vorig jaar samen huisje gekocht en worden binnen 2 maand trotse ouders ... wij zijn samen gelukkig zo ...

moesten we toch trouwen zou het puur zijn voor het feest ... want volgens mij is trouwen niet meer dan dat :s

*~Lientjeuhhh~*
13 augustus 2008, 12:32
samenwonen ...

hebben vorig jaar samen huisje gekocht en worden binnen 2 maand trotse ouders ... wij zijn samen gelukkig zo ...

moesten we toch trouwen zou het puur zijn voor het feest ... want volgens mij is trouwen niet meer dan dat :sHoe gaan jullie dat dan doen voor het kindje? Moet jij dan een verklaring afleggen dat het kind van jou is ofzo?

Zibro
13 augustus 2008, 12:54

Proficiat ;).

Thx,
hier (http://users.pandora.be/zibro/dotcom/D-day/) zijn enkele foto's te vinden.
Wij zijn trouwens ook niet voor de kerk getrouwd, wij gaan bijna nooit naar de kerk dus zie ook niet in waarom ik dat voor die ene dag wel zou doen.

Arifiene
13 augustus 2008, 12:56
Thx,
hier (http://users.pandora.be/zibro/dotcom/D-day/) zijn enkele foto's te vinden.
Wij zijn trouwens ook niet voor de kerk getrouwd, wij gaan bijna nooit naar de kerk dus zie ook niet in waarom ik dat voor die ene dag wel zou doen.

Mooie fotos!

*~Lientjeuhhh~*
13 augustus 2008, 12:57
Thx,
Wij zijn trouwens ook niet voor de kerk getrouwd, wij gaan bijna nooit naar de kerk dus zie ook niet in waarom ik dat voor die ene dag wel zou doen. mooie foto's. Welke fotograaf hadden jullie ? De pro-foto's zijn echt sjiek.

Zibro
13 augustus 2008, 13:07
De fotograaf was werner buttgereit, heel tevreden van. Op het avondfeest kwam hij al 2 kleine boekjes brengen met elk 10 foto's in als verassing voor de ouders.
Op de rest van de foto's moeten we nog even (vol ongeduld) wachten :)

Nie
13 augustus 2008, 13:12
Thx,

Hele knappe foto's. En uw kleed is ook enorm mooi :)

Zibro
13 augustus 2008, 13:15
Hele knappe foto's. En uw kleed is ook enorm mooi :)
Thanks, maar voorlopig draag ik nog altijd het kostuum ;) :D

|T-J|
13 augustus 2008, 13:48
Voor mij zit trouwen er zeker en vast in, maar in mijn mening wordt die zoiezo voorafgegaan door samenwonen dus eigenlijk deze beide.

Eeuwige bachelor is een keuze die ik zeker niet vrijwillig zal maken ;-)

SilentSpring
13 augustus 2008, 13:51
Voor mij zit trouwen er zeker en vast in, maar in mijn mening wordt die zoiezo voorafgegaan door samenwonen dus eigenlijk deze beide. ².
't zal wel nog niet voor direct zijn:unsure:
Als het moment om te trouwen daar is zal het in ieder geval niet voor de kerk zijn, de laatste keer dat ik daar een voet binnenzette was met m'n broer z'n vormsel, en 'k dacht dat we nooit meer gingen buitenraken:crazy:
't is mss wel mooi, maar om daar eerst ne kleine 2u zever over god dit en god dat te moeten aanhoren, nee merci.

BuffaloKampioen
13 augustus 2008, 13:57
wrm dan voor de kerk :s

traditie in ere houden. Kvind kerk nog altijd specialer dan zomaar in het saaie stadhuis.

Kakaktus
13 augustus 2008, 16:04
Thx,

chique :) gefeliciteerd :niceone:

Illcat
13 augustus 2008, 16:11
Trouwen!

Ma nie zo melig in de kerk en van die stuff, ergens i'nt buitenland ofzo... en een meer relaxte sfeer! Geen stijve bedoening!!

Mr. Jack!
13 augustus 2008, 16:13
traditie in ere houden. Kvind kerk nog altijd specialer dan zomaar in het saaie stadhuis.

T'is omdat het in de kerk zo spannend is. :sleep:

Arifiene
13 augustus 2008, 16:26

Ik heb lak aan traditie. Traditie is het excuus voor mensen die te laf zijn om te veranderen.
Over men lijk dat ik zou trouwen in een kerk. K heb een gloeiende hekel aan de kerk. Aan élke kerk/religie.

Bontus
13 augustus 2008, 16:29
Trouwen, ja.
Laatste keer dat ge in de kerk moet komen :p

Dakantochnie
13 augustus 2008, 17:05
T'is omdat het in de kerk zo spannend is. :sleep:
Niets zo opwindend als de akoestiek van een kerk voor mij. Ik kan uren slijten in goed ontworpen gebouwen als kerken en oude theaters.

Voor mij zal het er van afhangen wat mijn partner wil, 't is mij eigenlijk eender. Als ik het doe, dan zal het wel groots aangepakt worden.

Cpt.Morpheus
13 augustus 2008, 17:59

Ge kunt ook altijd iets anders doen dan voor de kerk. Mijn neef (trouwt in februari) heeft gezegd da hij een origineel alternatief heeft voor de kerkceremonie. Maar vraag me ni wa , want ik heb er zelf geen idee van wa dat ga worde

BuffaloKampioen
13 augustus 2008, 18:18
Jah, dat kunt ge ook. Ik ken een koppel dat op een verlaten strand is getrouwd op vakantie. Vele manieren,hé. Maar ik heb gewoon een voorkeur om het op de oude manier te doen, en ik vind dat wel iets hebben in de kerk.

*~Lientjeuhhh~*
13 augustus 2008, 18:20
Ge kunt ook altijd iets anders doen dan voor de kerk. Mijn neef (trouwt in februari) heeft gezegd da hij een origineel alternatief heeft voor de kerkceremonie. Maar vraag me ni wa , want ik heb er zelf geen idee van wa dat ga wordeje kan een soort van vrijzinnige ceremonie laten doorgaan. Dat is meestal persoonlijker, je familie en vrienden worden echt betrokken en je kan het laten doorgaan waar je wil.

Babs
13 augustus 2008, 18:30
on topic: trouwen (volgend jaar :D)

Niet voor de kerk, geen traditioneel trouwkleed, receptie voor 100 man en dan een klein diner met close familie en de goeie vrienden :)

Olalala ;) Hoelang zijn jullie al samen als ik zo onbeleefd mag zijn?

Thx,

Mooie foto's :) Proficiat ermee trouwens!

Analyze.
13 augustus 2008, 18:31
Ge kunt ook natuurlijk ook trouwen op een vliegtuig :crazy:

Tha_nOn
13 augustus 2008, 18:41
Hoe gaan jullie dat dan doen voor het kindje? Moet jij dan een verklaring afleggen dat het kind van jou is ofzo?

kdenk niet dat dat nog nodig is als ge wettelijk samenwoont
en ge kunt sowieso uw kind al erkennen nog voor het geboren is

Bruno80
13 augustus 2008, 18:49
inderdaad gewoon papiertje invullen van erkenning.

Ja dat is zo pressies de mode, extreem stoer doen over niet in de kerk trouwen.
Ik ben ook niet katholiek, maar als mijn vriendin zou willen trouwen voor de kerk wil ik dat gerust doen inplaats van stoer te doen.
Als ik haar daar mee een plezier doe, doe ik dat graag, zelf zal ik nooit uit eigen beweging trouwen omdat ik dat niet nodig vind.

Iemand
13 augustus 2008, 18:50
Trouwen. Samenwonen is ook maar bs imo.
Als je trouwt en je scheidt, is het dezelfde pijn die je ervaart als degene die niet getrouwd is imo.

Spectre
13 augustus 2008, 19:43
Goh, ik weet het niet. Ik ben nogal kieskeurig als het op meisjes aankomt en ik ben bijna al mijn lieven beu na x-aantal maanden. Altijd al zo geweest en ik vrees er een beetje voor dat het altijd zo zal zijn. Als ik dan iemand vind ga ik er toch een hele tijd mee moeten samen zijn, samenwonen en dan pas de stap zetten naar trouwen als ik, en natuurlijk ook zij, zeker van mijn stuk ben. Als ik dan trouw zal het ook niet in de kerk zijn vrees ik. Ik ga niet zo hypocriet zijn om nu geen zier om kerk en geloof te geven en dan 1 dag de show te gaan stelen in de kerk als ik trouw. Vind ik zo'n onpersoonlijke plaats ook.

*~Lientjeuhhh~*
13 augustus 2008, 19:50
Olalala ;) Hoelang zijn jullie al samen als ik zo onbeleefd mag zijn? Tegen de trouw zullen we bijna 4 jaar samen zijn, 3 jaar en 9 maand to be correct en als ik goed kan tellen :p

Goh wij dachten eerst ook voor de kerk te trouwen hoor, we hadden zelfs al een mooi kappelletje op het oog in het Park van Tervuren. Maar dan is de broer van Tim getrouwd in de kerk en toen zagen we wat ne zever dat in feite was :p
Toen beseften we weer dat zoiets niets voor ons was :)

Gromme
13 augustus 2008, 19:54
Als ik trouw met mijn huidige vriendin en ze is nog altijd even gelovig dan zal het voor haar kerk zijn (mormoons).

ng
13 augustus 2008, 20:02
Thx,

Proficiat met uw bruid, 't is een schoonheid.

Vantham
14 augustus 2008, 09:18
congrats Zibro.
wij zijn 4 jaar geleden getrouwd, voris jaar verhuisd en 1 week na de verhuis was onze Zoon er :)

Arifiene
14 augustus 2008, 09:23
inderdaad gewoon papiertje invullen van erkenning.

Ja dat is zo pressies de mode, extreem stoer doen over niet in de kerk trouwen.
Ik ben ook niet katholiek, maar als mijn vriendin zou willen trouwen voor de kerk wil ik dat gerust doen inplaats van stoer te doen.
Als ik haar daar mee een plezier doe, doe ik dat graag, zelf zal ik nooit uit eigen beweging trouwen omdat ik dat niet nodig vind.

Da heeft niets te doen met 'stoer doen' (:ironic:).
Ik zie niet in wrm ik, als persoon die sterk anti-religieus is, in een kerk (hét symbool van religie) zou moeten trouwen.
Ik doe dat gewoon niet. En ge moet niet afkomen van 'en als uw vriend da nu wil?' => Ik zal nooit samenzijn met iemand die erg gelovig is, dat zou gewoon teveel botsen.

Zibro
14 augustus 2008, 10:28
lol, stoer doen, wat heeft dat daar nu mee te maken?
Wij hebben ook hier en daar opmerkingen gekregen waarom we niet voor de kerk gingen trouwen. Wij zijn heel ons leven bijna nooit naar de kerk geweest. Het zou dan wel hypocriet zijn om dan ineens voor die ene dag wel de heilige te gaan uithangen he. En om het gewoon maar te doen om (iemand anders) zijn traditie in ere te houden, of omdat het zo'n mooie 'show' is zijn voor ons ook geen goeie reden.
Wij zijn nu ongeveer 11 jaar samen, waarvan 'n 7 jaar samenwonend. Wij wilden nu gewoon trouwen om onze familie en vrienden te laten zien dat wij elkaar echt wel graag zien (melig he;)).
S'middags voor de gemeente getrouwd, dan gezellig met de korte familie gaan eten op onze feestlocatie, na de middag de foto's gaan maken en savond een vet feestje. Was een heerlijke dag.
En bedankt nog voor de complimentjes allemaal, mn vrouwtje hoort (leest) ze graag komen :D

Sk!tZo
14 augustus 2008, 10:36
Hoe gaan jullie dat dan doen voor het kindje? Moet jij dan een verklaring afleggen dat het kind van jou is ofzo?

Ik heb nu reeds op het stadhuis het kindje 'erkend'. Dit is iets dat je samen met de moeder moet doen. Mijn vriendin heeft toestemming dat het mijn naam zal dragen en ik 'erken' het.

G|N|
14 augustus 2008, 11:59
Getrouwd!

In belgie voor de wet en in Italië voor de kerk :)

foto's:

http://www.new.facebook.com/album.php?aid=2003004&l=1b178&id=1403733945
http://www.new.facebook.com/album.php?aid=2003007&l=76307&id=1403733945
http://www.new.facebook.com/album.php?aid=2003009&l=38eeb&id=1403733945

De foto's zijn genomen in Amantea (een klein dorpje in het zuiden van Italië) vorige week donderdag

*~Lientjeuhhh~*
14 augustus 2008, 12:40
mooie foto's!

jullie hebben iets met hoedjes :D

G|N|
14 augustus 2008, 13:45
jullie hebben iets met hoedjes :D

idee van de fotograaf :p

Ook de foto waar we in de zee staan was zijn idee, maar daar heeft mijn vrouw nu toch wel spijt van....paar duizend euro weggegooid voor een foto :)

*~Lientjeuhhh~*
14 augustus 2008, 15:38
idee van de fotograaf :p

Ook de foto waar we in de zee staan was zijn idee, maar daar heeft mijn vrouw nu toch wel spijt van....paar duizend euro weggegooid voor een foto :)
goh, is een traditioneel trouwkleed niet altijd wat geld weggooien ? Wat zou je er anders nog mee doen :p

Arifiene
14 augustus 2008, 15:39
goh, is een traditioneel trouwkleed niet altijd wat geld weggooien ? Wat zou je er anders nog mee doen :p

Naar kijken en iedere maand es aandoen en zwijmelen natuurlijk :p.

G|N|
14 augustus 2008, 15:42
We gaan er waarschijnlijk een kussen van maken (als het van de droogkuis terugkomt) :p

kwestie van af en toe nog te kunnen genieten van de zachte stof :)

*~Lientjeuhhh~*
14 augustus 2008, 16:09
Naar kijken en iedere maand es aandoen en zwijmelen natuurlijk :p.'t is natuurlijk wel nog een goeie referentie om te zien of je nog hetzelfde figuur hebt natuurlijk :D

Er een kussen van laten maken is geen slecht idee, maar dat zou niet passen in ons interieur.

Geef mij maar een design-jukje dat ik nog kan dragen en nadien nog als vintage aan m'n (schoon-)dochter kan geven :cool:

Arifiene
14 augustus 2008, 16:54
't is natuurlijk wel nog een goeie referentie om te zien of je nog hetzelfde figuur hebt natuurlijk :D

Er een kussen van laten maken is geen slecht idee, maar dat zou niet passen in ons interieur.

Geef mij maar een design-jukje dat ik nog kan dragen en nadien nog als vintage aan m'n (schoon-)dochter kan geven :cool:

Ahnee, nen echte trouwjurk hier. mss wel een vuurrode ofzo, met een sleep, en met een tiara. En dan nog liefst niet te duur ook. Voor de rest weinig eisen :unsure:.

Bruno80
14 augustus 2008, 18:45
Ik zal ook niet voor de kerk trouwen als dat niet nodig is, ik zal zoizo al gewoon niet trouwen. Maar dat gezever van ik zal nooit!!!! en ik zal nooit met iemand zijn die voor de kerk wil trouwen das pas hypocriet en kortzichtig.

Altijd en overal willen ze de moraal ridder gaan uithangen, maar iemand die zo extreem tegen het katholicisme wil zijn, vergeet wel een ding dat wij als westerlingen sowieso volgens de christelijke waarden leven.

En ik ben absoluut niet gelovig he, maar het heeft onze samenleving gemaakt tot wat het nu is me goei en slechte kanten maar ik denk niet dat we mogen klagen.

SweetEmmaRose
14 augustus 2008, 18:55
Liefst zo goedkoop mogelijk, geen gigantisch feest met bloemen en jurken en heel den tierelie. Kvind da om van te kotsen, al da geld..
Simpel kleed et hopla.

Deze maand es een amerikaans huwelijk meemaken.. da zal wa zijn :p
Die uitnodigingen alleen al leken mij onvoorstelbaar duur.

Tha_nOn
14 augustus 2008, 18:59
idem:p zo goedkoop mogelijk \o/

al wil ik wel graag een klassiek trouwkleed, maar ofwel eentje dat uit 2 delen bestaat (rok en topje) waarbij datk dan ze apart nog kan recycleren (of enkel het topje) of eentje huren en voor het avondfeest een leuk retro jurkje \o/ (datk daarna dan nog kan bezigen:p

Arifiene
14 augustus 2008, 19:31
Ik zal ook niet voor de kerk trouwen als dat niet nodig is, ik zal zoizo al gewoon niet trouwen. Maar dat gezever van ik zal nooit!!!! en ik zal nooit met iemand zijn die voor de kerk wil trouwen das pas hypocriet en kortzichtig.

Altijd en overal willen ze de moraal ridder gaan uithangen, maar iemand die zo extreem tegen het katholicisme wil zijn, vergeet wel een ding dat wij als westerlingen sowieso volgens de christelijke waarden leven.

En ik ben absoluut niet gelovig he, maar het heeft onze samenleving gemaakt tot wat het nu is me goei en slechte kanten maar ik denk niet dat we mogen klagen.

Tzal me worst wezen dat jij dat hypocriet vindt. Als ik zeg dat ik niet voor de kerk trouw, is dat mijn gedacht, en jij zal daar niets aan veranderen.
Dit heeft gwn NIX te maken met moraalridder uithangen, je zou beter eens een woordenboek kopen.

Savage
14 augustus 2008, 19:44

ma lol, christelijke waarden... Da zijn gewoon waarden die in iedere religie terugkomen, of het nu christelijk, moslim, boedhistisch, ... heet. Ze is net niet hypocriet, want ze wil er niet aan meedoen. Moest ze het ontkennen maar toch in de kerk trouwen, dat is hypocriet. Volgens mij is de betekenis van het woord u ontgaan?

Bruno80
14 augustus 2008, 21:15
Geschiedkundige geworden dan? Je hebt er blijkbaar zelf niet veel verstand van van theologie. Zou zeggen als je gestudeerd hebt zoude zo domme dingen niet zeggen.

Ik wil niemand doen veranderen van mening. Ha ha, een woordenboek kopen zegt het.

Arifiene
14 augustus 2008, 21:28
Geschiedkundige geworden dan? Je hebt er blijkbaar zelf niet veel verstand van van theologie. Zou zeggen als je gestudeerd hebt zoude zo domme dingen niet zeggen.

Ik wil niemand doen veranderen van mening. Ha ha, een woordenboek kopen zegt het.

Hij heeft wss al heel wa meer gestudeerd dan gij, met 2 diploma's.

Zegt ZE, ken uw taalgebruik. Ja, koop een woordenboek, dan hoef je geen woorden meer te gebruiken die je niet begrijpt.

Bruno80
14 augustus 2008, 21:30
waaw, 2 dan nog wel!!! ik ken mijn taalgebruik en is daarom ook bewust gebruikt.

Arifiene
14 augustus 2008, 21:31
waaw, 2 dan nog wel!!! ik ken mijn taalgebruik en is daarom ook bewust gebruikt.

Wow, dan moet je me toch eens uitleggen wrm ik een moraalridder ben als ik zeg dat ik anti-religieus ben, en niet voor de kerk wil trouwen?

Savage
14 augustus 2008, 21:31
stel eerst fatsoenlijke zinnen op, alvorens ik een half uur uw woordkeuze moet ontcijferen ...

Ik heb idd geen verstand van theologie, ik heb dan ook nooit seminarie of iets gelijkaardigs gevolgd. Ik heb wel verstand van oosterse filosofie en die propageren nu es exact hetzelfde als het christelijke geloof, enkel in een ander jasje. Misschien es over nadenken dat het christelijke geloof een leidraad was voor een ontspoorde maatschappij 2000 jaar geleden? En dat oosterse filosofieën hiertoe geen godsbeeld voor nodig hebben?

Als zij (en eender wie) nu enkel voor de staat wil trouwen, dan is er niemand, maar dan ook niemand die daar een aanmerking op hoeft te maken. Zij staat en gaat in dat opzicht waar ze wil en daar moet gij niet neerbuigend over doen ...

Bruno80
14 augustus 2008, 21:33
als je kan aantonen waar ik gezecht heb dat ze voor de kerk moet trouwen, ga je gang intellectueel.:lol:

Savage
14 augustus 2008, 21:35
als je kan aantonen waar ik gezecht heb dat ze voor de kerk moet trouwen, ga je gang intellectueel.:lol:

ok, dit is het moment dat mijn mond gesnoerd wordt, miljaar :music:

Arifiene
14 augustus 2008, 21:35

Ma OMG.
Sorry, maar als je het werkwoord 'zeggen' nog niet correct kunt typen vraag ik me af wat je hier doet.
Of heb je óók dyslexie?

Bruno80
14 augustus 2008, 21:38
Ja en mensen die daar me lachen weten dan ook niet waar ze het over hebben. Of ook al specialist geworden op dat vlak?

Trouwens bedank om neerbuigend te doen.

Arifiene
14 augustus 2008, 21:44
Ja en mensen die daar me lachen weten dan ook niet waar ze het over hebben. Of ook al specialist geworden op dat vlak?

Trouwens bedank om neerbuigend te doen.

Geen specialist, er zitten hier wel nog zo. Net zoals er hier evenveel zitten die gwn niet kunnen schrijven.

Trouwens, wie doet hier al constant neerbuigend?
Van in je eerste post al, en niet enkel tegen mij.

SweetEmmaRose
14 augustus 2008, 21:48
Iedereen doet wat ze willen :music:

Bruno80
14 augustus 2008, 21:48
ai, omdat ik geen kindjes met scheve tandjes op mijn scherm wou?

Ok ik doe neerbuigend, niemand die gezecht heeft dat jij dat ook moet doen. val je nu van je paard moraal ridder?:naughty:

Arifiene
14 augustus 2008, 21:51
ai, omdat ik geen kindjes met scheve tandjes op mijn scherm wou?

Ok ik doe neerbuigend, niemand die gezecht heeft dat jij dat ook moet doen. val je nu van je paard moraal ridder?:naughty:

Was dat ook jij?
Djeesh dan.

Ja lol, je oogst wat je zaait eh.

Bruno80
14 augustus 2008, 22:02
Om duidelijk te zijn. Ik zeg alleen dat iemand die niet wil samen zijn met iemand omdat hij gelovig is ook niet moet zagen op iemand die geen kindjes met scheve tandjes op tv wil zien. Wat trouwens, eerder wou zeggen dat ik niet snap dat daar zo spel moet van gemaakt worden. En staan mijn kinderen hun tanden scheef dan laat ik daar iets aan doen. Dat ze niet scheef bekeken worden.:niceone:

bludgeoned
14 augustus 2008, 22:05
Hoi Bruno, Go fuck yourself! :niceone:

Bruno80
14 augustus 2008, 22:09
zal ik doen, Thx:lol:

bludgeoned
14 augustus 2008, 22:10
Even goeie vrienden hé man. :D

Bruno80
14 augustus 2008, 22:11
he he, zeker dade.:hug:

Arifiene
14 augustus 2008, 22:12
Om duidelijk te zijn. Ik zeg alleen dat iemand die niet wil samen zijn met iemand omdat hij gelovig is ook niet moet zagen op iemand die geen kindjes met scheve tandjes op tv wil zien. Wat trouwens, eerder wou zeggen dat ik niet snap dat daar zo spel moet van gemaakt worden. En staan mijn kinderen hun tanden scheef dan laat ik daar iets aan doen. Dat ze niet scheef bekeken worden.:niceone:

Die vergelijking slaat echt op niets.
Meer kan ik derover echt niet zeggen.

Tha_nOn
14 augustus 2008, 22:13

als ge dat spelleke gaat spelen moogt ge mij direct aantonen waar arifiene dit:

heeft gezegd

ja ze is anti-religieus en wil dus niet voor de kerk trouwen (of in een moskee, boedhistische tempel whatever)

het is niet omdat ge religie of een bepaalde religie geen warm hart toedraagt dat ge er extreem tegen zijt, en dat ge ni weet waar de huidige westerse waarden vandaan komen (die trouwens evengoed te vinden zijn in de islam, maar ik vermoed dat gij u daar ook niet toe wilt bekeren?)

en dat ze dan geen vriend wilt die extreem christelijk is (ik vermoed iets zoals mensen die naar bijbelstudie gaan en de bijbel dan letterlijk nemen, en echt geloven wat jezus allemaal deed) lijkt me niet zo vreemd
again, meeste westerlingen zouden ook niet kunnen samenleven met een die-hard moslim, jood,...
kzou persoonlijk zelf niet zo'n vriend willen als hierboven beschreven en ik sta niet negatief tegenover het christendom

en uw post over waarom ge arifiene aanvalt (refererend naar uw posts over scheve-tandjes kindjes uit japen) slaat gelijk een penis op een trommel: niet.

Bruno80
14 augustus 2008, 22:23
als ik het mij goed herinner heeft zij eerder op mij gereageerd dan omgekeerd.

En heeft ze al zaken geïnterpreteerd die ik niet zo bedoelde.
Ging niet over haar, als ik zeg dat dat een nieuwe rage is niet voor de kerk trouwen om tegen het geloof te zijn.

Ik zou ook niet met extreem gelovige samen zijn, als ik zeg: als mijn vriendin voor kerk wil trouwen ik dat wel zal doen. Wil dat daarmee zeggen dat zij hypocriet is omdat ze met een ongelovige wil trouwen? wil dat zeggen dat ik Hypocriet ben omdat ik haar dat plezier wil doen hoewel ik niet geloof?

nee ik doe dat omdat ik haar graag zie.

Tha_nOn
14 augustus 2008, 22:28
ik had eerst uwe laatste zin gelezen en ik dacht dat dat op arifiene sloeg :sop:

en ik vind dat niet hypocriet, maar das ieder zijn invulling (en das omdat ik daar ook wel flexibel in ben ivm trouwen voor de kerk of niet)
en iedereen mag eisen dat zijn/haar partner niet voor de kerk wil trouwen, das ni hypocriet, das weten wat ge wilt en realistisch zijn, en meestal pakt ge er wel ne gelijkgezinde uit dus dan stelt dat probleem zich niet (of er wordt snel aan gewerkt om een compromis te sluiten ^^)

en ge leek wel duidelijk naar arifiene te refereren gezien zij praktisch de enige was die duidelijk zei dat ze niet met iemand wil samen zijn die voor de kerk wil trouwen, das trouwens ook niet hypocriet, dat zijn haar waarden en ze leeft ze na, geen probleem toch?

Grayfox
14 augustus 2008, 22:33
Trouwen is het grootste dillema ooit voor een man. Want er zijn maar twee dingen die een man echt wil in zijn leven, kinderen en vrouwen. En blijkbaar kunnen we ze niet alletwee tegelijk hebben...

Als je voor kinderen kiest, moet je trouwen, kinderen zonder gezinnetje gaat niet.
Als je voor vrouwen kiest, kan je niet trouwen, want je kinderen hebben een moeder nodig, en die moeder zal niet accepteren dat je telkens weer een andere vriendin hebt..

Bruno80
14 augustus 2008, 22:37
ik heb gereageerd op een topic, ik had absoluut niet gelezen wat er boven stond. En had zeker niet de bedoeling iemand te viseren.

Ik stoor mij gewoon aan extremen, extreem rechts maar extreem links al evenzeer. Op alle vlakken.

Arifiene
14 augustus 2008, 22:40
ik heb gereageerd op een topic, ik had absoluut niet gelezen wat er boven stond. En had zeker niet de bedoeling iemand te viseren.

Ik stoor mij gewoon aan extremen, extreem rechts maar extreem links al evenzeer. Op alle vlakken.

Dat is dan helaas uw probleem. Ik kan respect opbrengen voor de persoon, maar niet voor zijn/haar religie.
Das ieder zen mening.

Huasheng
15 augustus 2008, 00:59
Trouwen is het grootste dillema ooit voor een man. Want er zijn maar twee dingen die een man echt wil in zijn leven, kinderen en vrouwen. En blijkbaar kunnen we ze niet alletwee tegelijk hebben...
:wtf: Wel, laten we die veralgemening eens overboord gooien:
- Homo's zijn ook mannen en verlangen dus niet naar een vrouw.
- Er zijn heel wat mannen die totaal geen kinderen willen.

Als je voor kinderen kiest, moet je trouwen, kinderen zonder gezinnetje gaat niet.
N/o, ma wa voor ne zever is me datte!
Moeten moeten moeten, je moet juist niks. Nog nooit gehoord van samenwonen? Je kan perfect kinderen hebben, niet trouwen (wél samenwonen) en TOCH een gelukkig gezin vormen.
't Is niet omdat jij die twee (zijnde 'kinderen' en 'trouwen') absoluut met elkaar wilt verbinden, dat iedereen dat maar moet doen.

Bertold
15 augustus 2008, 01:08
en tis dilemma btw :unsure:

Dakantochnie
15 augustus 2008, 01:48

Als je voor vrouwen kiest, kan je niet trouwen, want je kinderen hebben een moeder nodig, en die moeder zal niet accepteren dat je telkens weer een andere vriendin hebt..
Dat vind ik nu eens werkelijk ontzettend kortzichtige praat, sorry.
Er zijn werkelijk wel heel wat meer dingen die ik wil bereiken in mijn leven dan kinderen krijgen en gelukkig worden met een vrouw (alhoewel ik ook dat erg belangrijk vind, versta me niet verkeerd). Ik zal trouwens maar niet beginnen over al die mannen en vrouwen die hun carrière boven kinderen verkiezen, of zelfs boven een relatie. Waarom zou je geen kinderen kunnen hebben zonder getrouwd te zijn? Ik ken nochtans verschillende koppels die in zo'n situatie zitten, en die zijn dan maar gedegradeerd tot 'onbestaande' voor jou? Ik vind het trouwens maar erg als je getrouwd bent (en dus toch vrij zeker bent van je partner), je dan nog elke maand nood hebt aan een nieuwe vriendin tbh...

FroFro
15 augustus 2008, 02:50
Ik denk dat de keuze vrouw+kinderen of carriere een realistischere is :p

Tremium
17 augustus 2008, 14:20
Samenwonen. Geen zin in heel die "tralala" rond het trouwen. Bachelor zie ik evenmin zitten, 'k wil toch nog graag gezelschap als ik later ergens ga wonen.

Defnerd
19 augustus 2008, 15:14
trouwen voor de wet puur omdat er meer financiële voordelen aan verbonden zijn dan bij gewoon samenwonenden.

het kerkgebeuren hoeft niet.

spile
20 augustus 2008, 18:40
idd, eerst eens een nieuw lief zoeke, en dan in de toekomst samenwonen. Ben zelf bijna getrouwd geweest en geezes, als ge zo'n bridezilla hebt, nee dank u, slechte ervaringen mee.
trouwens het trouwen gedoe kost hopen geld, en samenwonen is toch gelijkgesteld aan trouwen + ik hoef die godsdienstige bullshit niet.
moest er ook iets mis gaan, nja dan is samenwonen wel een stuk makkelijker (natuurlijk hopen dat ge samenblijft he, t is er ni voor gedaan ofzo)

EternalSilence
20 augustus 2008, 18:48
trouwen voor de wet puur omdat er meer financiële voordelen aan verbonden zijn dan bij gewoon samenwonenden.

het kerkgebeuren hoeft niet.

2nd that
maar zeg dat dan maar eens aan je vrouw, die natuurlijk daar naar dat altaar wil wandelen in een peperduur trouwkleed.

Mana
20 augustus 2008, 23:10
10 jaar samen, 8 jaar getrouwd, 2 kinderen, no regrets whatsoever(behalve dan dak minder uitga dan vroeger, maar zij ook dus that settles that )

MiniJeffrey
20 augustus 2008, 23:17
samenwonen...

PolletPoulet
21 augustus 2008, 02:11
trouwen, no fucking way. samenwonem met een goed schoon sexy lief fatsoenlijk vrouwke cava. maar mijn droom is eigenlijik een groot huis, 3 auto's, veel verdienen en elke dag een ander lekker wijf poepen.

Amaryllis
21 augustus 2008, 03:14
2nd that
maar zeg dat dan maar eens aan je vrouw, die natuurlijk daar naar dat altaar wil wandelen in een peperduur trouwkleed.

Hmmm dat hoeft niet altijd zo te zijn hoor :p Bij ons was ik degene die er allemaal geen overdreven gedoe wou rond maken. Gewoon trouwen voor de wet was al genoeg voor mij.
Mijn man zag het anders wel zitten om een 'kerkelijk' huwelijk te hebben terwijl hij niet eens naar de kerk gaat. Gewoon traditie... maar laat ik daar nu eens lak aan hebben.

Uiteindelijk dus enkel voor de wet getrouwd, daarna iets gaan drinken met de mensen die er waren en dan naar huis. 2 vrienden waren nog meegekomen, 1 omdat die toch maar een paar straten verder woont en de andere omdat we hem een computerscherm verkocht hadden. Daarna zijn we met die 2 vrienden nog iets gaan eten en hebben we gewoon nog met zijn tweetjes een fles champagne gekraakt.

Het is een heel rustig dagje geweest waar wij niet hebben moeten lopen om mensen tevreden te houden.

We hebben er ook geen gedoe van gemaakt met uitnodigingen enzo. Gewoon simpel iedereen die we er eventueel bijwilden hebben verwittigd. Ben je er dan is het goed, ben je er niet dan is het ook goed.