PDA

Volledige versie bekijken : strips

Thales
21 februari 2007, 20:58
Vroeger toen ik jong was, las ik graag es een strip.
Dit stopte toen ik ongeveer 16 was en dus het uitgangsleven ontdekte en noem maar op. Nu op mijn 20ste heb ik er echt wel men "fun" in om terug es een strip te lezen. Vroeger las ik vooral kiekeboe, suske en wiske, de blauwbloezen en zelfs jommeke.
Zelfs nu op men 20-jarige leeftijd lees ik nog altijd graag suske en wiske. Vooral de nummers 200 +, omdat dit veel vernieuwder is. gladde pagina's. Vroeger was het net of het erop "geschilderd" was.
Het verhaal is soms wel ni echt sterk meer. ( oa heel die reeks met heilig bloed, kus van odfella en al die rare dingen )
Ook de blauwbloezen blijven leuk om te lezen.
Jommeke is verleden tijd. Maar kiekeboe is ook wel nog cool.
Vind wel wa raar om da op 20-jarige leeftijd in de bib te gaan halen. ^^
Je hebt zo wel ook van die volwassenenstrip à la largo winch en noem maar op. Maar da boeit me niet echt.

ik weet ni oe dat bij jullie zit. Lezen jullie nog vaak van die dingen. Of vind je dat vervlogen tijden. te kinderachtig, etc...
Ik heb er vooral een soort van nostalgie van. Soms echt chill en genietbaar.

Santa
21 februari 2007, 20:59
Ik zou graag kunstige strips eens willen lezen als de Sin City reeks ofzo. Maar ze zijn te duur :D

ClayDavis
21 februari 2007, 20:59
gelezen todak denkek 15 jaar was, toen boeide het mij niet echt meer :)

Urbanus,Kiekeboe,Jommeke vooral

Sneakytje
21 februari 2007, 21:09
ben 20 koop nog elke kiekeboe, ben er verzot op :$

Mikadoez
21 februari 2007, 21:14
Je moet deze strips eens checken:

" De Dagelijkse Worsteling " ( zijn er slechts 3 van )
" Soda " ( echt een vetzalige strip, zijn er 12 van tot hiertoe )

Voor de rest Urbanus, Kiekeboe, Nero, Jommeke, Suske & Wiske, ...

It's fun, it's enjoyable!!

Defees
21 februari 2007, 21:15
de verniste vernepelingskes !

GroovyBeatsss
21 februari 2007, 21:26
Kiekevoe ruled gewoon:D

Ben daarmee opgegroeid, men oma heeft die altijd gekocht. Dus iedere keer als ik naar men oma ga passeren er altijd wel wat kiekeboes:p

Rogue
21 februari 2007, 21:29
Ik lees ook nog regelmatig strips. Thorgal, Konvooi enzo.

GTM
21 februari 2007, 21:33
Buck Danny. Geweldige strips (de sporadische historische blunders vergeef ik de schrijvers graag).

Verder ook nog Storm, De Blauwbloezen, etc...

Kiekeboe voornamelijk de oudere (de nieuwe willen veel te vernieuwend zijn), Suske en Wiske vond ik interessant...maar toen werd ik 12.

Jommeke heeft me nooit kunnen boeien. Er gebeurt gewoon niks. Er zijn bijna nooit moeilijkheden. Je begint aan het verhaal, en wanneer je denkt "oh boy, nu gaat het eindelijk beginnen" is het gedaan.

DA_MadAce
21 februari 2007, 21:40
Thorgal, Largo Winch en Storm. Perfecte strips.

Arifiene
21 februari 2007, 21:43

21 en dito :p
Ik heb ook de volledige reeksen van garfield (he cracks me up , i love that cat :p), Hägar, Claire en De psy

maw: als het grappig en droog is/sarcastisch vind ik het wel leuk :p
(Kiekeboe is gwn, nja, kweet niet wat, een verslaving :p)

edit: meer strips durf ik bijna niet lezen => als ik ze leuk vind wil ik meteen de hele reeks => dat kost teveel:p)

viewer
21 februari 2007, 21:45
vroeger een gruwelijke hoeveelheid suske en wiske strips gelezen, maar da is wa geminderd sinds de nieuwe reeks (die op geen klote trekt). De oude herlees ik nog altijd met veel plezier.

ook blauwblauzen, kleine robbe, urbanus, enkele kiekeboe's en jommeke

tegenwoordig meer boeken (hoewel dak vroeger nog meer boeken verslond als nu, ochja, kotleven :love: )

Shellshock
21 februari 2007, 21:45
Raar dat niemand de Duistere Steden heeft vermeld.

Feignasse
21 februari 2007, 21:55
Vroeger las ik bijna uitsluitend Suske en Wiske en Kuifje (!). Terwijl S&W toch meer op kinderen is gericht, kan ik Kuifje ook nu nog enorm appreciëren. Van deze twee stripreeksen heb ik een relatief uitgebreide collectie, voor het overige blijft het vrij beperkt (paar strips van Urbanus, Kiekeboe en Nero, alsook de enige echte Kiekebanus :p).

SilentSpring
21 februari 2007, 21:57
De psy

watte, zijn daar strips van?:love:
Da's toch diejen freaky guy die vroeger in de metro stond he?
Heb hier een 150tal albums van Jommeke, da'k niemeer lees.
Suske en wiske nen 50tal, maar die vonnek nooit zo goed als jommeke indertijd.
De blauwbloezen en Urbanus lees'k ook wel graag.

Shellshock
21 februari 2007, 22:26
Dirkjan/Fokke&Sukke zijn ook altijd goed. :rofl:

webster
21 februari 2007, 22:31
Anime & Manga Forum (http://games.telenet.be/forum/forumdisplay.php?f=46) en raadpleeg/vraag het eens in de "Big Comic Thread" ( hoewel het daar meer over US comics gaat )
of in de "De algemene "Ik-lees-deze-manga's"-thread" ( als je mss eens een manga wilt lezen )

ik kan je altijd helpen met 'links' :)

>P>Barney
21 februari 2007, 22:35
SODA en XIII

DA_MadAce
21 februari 2007, 22:44
SODA is enorm goe. Kuifje is pure cultuur.

Jos_Albatros
21 februari 2007, 22:46
Dirkjan/Fokke&Sukke zijn ook altijd goed. :rofl:
Dirkjan is keigoed :niceone:

kakature
21 februari 2007, 22:46
Bah, Jommeke nooit goed gevonden. Ik was een Suske & Wiske man :p

Kiekeboe pas later ontdekt maar ik vind dat de beste van die 3.

Terror Factor
21 februari 2007, 22:48
kiekeboe, de blauwbloeze, sammy(privedetective), thorgal, xiii, soda, buck danny, michel vaillant en largo winch gaat ook nog.
van veel van die heb ik er maar 1 geleze ofzo(leve het belang van limburg,met strips voor 1 euro(een tijd gelede toch:p)), ma die zijn echt wel goed.

EDIT:vroeger ook jommeke en suske en wiske, ma jommekes zijn te kinderachtig voor mij geworde, en het verhaal van jommekes en suske en wiske zijn ook zwaar achteruitgegaan imo

Killer Queen
21 februari 2007, 22:53
Ik verzamelde Urbanussen en ben dat blijven doen.
Wel minder fanatiek, uiteindelijk heb ze je ook bijna allemaal dan he : D
Maar toch, vind de verhalen ook niet zo sterk meer.
Een deeltje 'jeugdsentiment' denk ik :)

Jommeke, Sus en Wis en Kiekeboe en consoorten hebben mij nooit aangesproken.

Nu lees ik ook meer webcomics eigenlijk.

deyoeri
21 februari 2007, 22:55
Jommeke; had ze allemaal, ook nog heleboel zwart-wit.
Suske & Wiske; Paul Geerts op het einde was ook brol imo
Kuifje
Lucky Luke; lees ik soms nog wel eens
Guust Flater; lees'k ook nog wel's
Asterix; idem aan vorige twee.

Heden ten dage lees ik niet veel strips meer, wat staat er in mijn kast;
Thorgal (1-5)
Murena (1-5); enige strip waar'k eerlijk gezegd wacht op de volgende uitgave
Ultimate X-Men; 1-4
Ultimate Spiderman; 1-6
Dragonball; eeuh, een hele hoop ^^

Conqie
21 februari 2007, 22:56
vroeger las ik echt VEEL strips, niet te geloven.
Men grootmoeder had dan ook een krantenwinkel, en die hadden de grootste stock strips dat je je kan inbeelden.
Ik heb vooral Urbanus/Jommeke/kiekeboe en de oudere suske en wiske's gelezen.
en voor de rest veel strips waar dat humor in kwam, niks te serieus zoals de Rode Ridder of Kuifje, bij die laatste veel te veel tekst ^^

DieselPower
22 februari 2007, 02:11
http://en.wikipedia.org/wiki/Blacksad
http://en.wikipedia.org/wiki/XIII_(comic)

Dirty_Col
22 februari 2007, 02:21
Was vroeger echt verzot op strips, urbanus heb ik verzameld tot de 90e strip ofzo, daarna werd het mij gewoon TE slecht :/

Soda heb ik ook nog gelezen, zalige strips. Thorgal, Blake & Mortimer, XIII enzo ook :p altijd de bib gaan plunderen om de paar weken en ik heb hier nog een ganse kast vol strips ^^

Nu is dat een beetje verminderd, maar ik lees nog altijd graag strips als ik geen zin heb om een boek te lezen :)

Pana
22 februari 2007, 02:24
Ik las en lees nog altijd Buck Danny & Yoko Tsuno (:love:)

Mako
22 februari 2007, 02:29
kheb nog superveel strips uit mijn jonge dagen, die ik ook nu nog af en toe lees, als al mijn boeken uit zijn bvb. Ik heb alle strips van Kiekeboe, Urbanus en Soda; en bijna alle van Suske&Wiske, Jommeke, Lucky Luke, Asterix, Vrouwen in't wit (zalige reeks over ziekenhuis :p ) en nog wa losse strips van Garfield, Kuifje, Robbedoes (groot+klein), Guus Slim, Quick&Flupke en nog wa rommel.
Kzou men collectie voor geen geld ter wereld kwijt willen :p

_DKsissor_
22 februari 2007, 02:41
khad ook alle jommekes:) en soms pak ik er nog eens ene vast maar kmis wel de nostalgie om zo om 10 uur in mn bed nog snel eentje te lezen om zo lang op te blijven :d kvond da vreoger altijd spannend en dna droomde ik van wat ik gelezen had:p zalige tijd. Nu koopk mij af en toe nog eens een jommeke om mijn collectei bij te houden :p

hybrid
22 februari 2007, 02:58
Heb honderden strips die van vroeger in de kast staan, vooral kiekeboe maar ook de kampioenen,suske&wiske.

metaphore
22 februari 2007, 04:03
ik zie vrouwen ook graag strippen enzo...

_DKsissor_
22 februari 2007, 04:26
tis duidelijk dat er iemand teveel heeft gedronken ^^( na het lezen van 4 verschillende comments )

GuntherDW
22 februari 2007, 08:20
ik heb nog altijd goed veel strips, ik lees alsook nog eens graag een strip (19)
het liefste leesde ik eig sus&wis, ma dan de nieuwere (200+)
daar heb ik eig het meeste van
eig ni allemaal legaal :unsure: ma kom :p

LOBO0901
22 februari 2007, 10:04
Goeie strips :
- Durango
- Legende
- Wayne Shelton
- XIII
- Largo Winch
- Soda
- Chinaman
- Blacksad
- Jeremiah
- Bruno Brazil
- Bernard Prince
- Franka
- De kleine Robbe
- Storm
- De blauwbloezen
- De schorpioen
- Alles van Frank Miller ( 300, Sin city, Batman )
- Tales from the crypt
- Kiekeboe ( tot nummer 19, de rest is volgens mij zijn prijs aan papier niet waard )
- Suske en Wiske ( idem de oudere tot 120 of zo )
- Thorgal

Zal er nog wel een pak vergeten zijn denk ik . Heb er zelf een 2000 tal.

spectrious
22 februari 2007, 10:29
Ik heb Kiekeboe, Jommeke en Kid Paddle altijd goed gevonden. :)

clubje
22 februari 2007, 10:29
Zowel de recente Kiekeboe's en Suske en Wiske's sucken imo. Geef mij maar de oude, vooral de oude Suske en Wiskes zijn in mijn ogen kunst!
Maar nu willen ze zo 'vernieuwend' en 'modern' zijn, echt brol!

Paul Geerts van Suske en Wiske vond ik nog goed, maar daarna is het steil bergaf gegaan.
Urbanus kan ook wel nog eens grappig zijn.
Jommeke ook veel gelezen maar dan op heel jonge leeftijd, onder de 12 jaar zeg maar, voor kinderen van zo'n leeftijd zijn dat echt goeie strips...

deze zomer op mijn vakantiejob AL (+-300) mijn suske en wiskes opnieuw gelezen :D

strips kunnen soms heel leerrijk zijn, als Barabas weer eens gaat vertellen kunt ge daaruit veel leren, ook veel geschiedenis enzo...

ps .wat zijn de blauwbloezen?

PhAnToM^
22 februari 2007, 10:35
de blauwbloezen zijn als ik me niet vergis strips over agenten :x

ChfZ | Hanky
22 februari 2007, 10:37
Omg... Niemand into "De Rode Ridder" ? Zowel de zwart/witte als ge gekleurde? :|

deyoeri
22 februari 2007, 10:37
de blauwbloezen zijn als ik me niet vergis strips over agenten :x

Eerder twee soldaten tijdens de Amerikaanse burgeroorlog ^^

Arifiene
22 februari 2007, 10:38
watte, zijn daar strips van?:love:
Da's toch diejen freaky guy die vroeger in de metro stond he?
Heb hier een 150tal albums van Jommeke, da'k niemeer lees.
Suske en wiske nen 50tal, maar die vonnek nooit zo goed als jommeke indertijd.
De blauwbloezen en Urbanus lees'k ook wel graag.

jaaa daar zijn zo'n 15-tal strips van :D
Ze zijn zo grappig :p

PhAnToM^
22 februari 2007, 10:41
Eerder twee soldaten tijdens de Amerikaanse burgeroorlog ^^

ik vergis me dus ^^

NitrodusT`
22 februari 2007, 10:52
Omg... Niemand into "De Rode Ridder" ? Zowel de zwart/witte als ge gekleurde? :|

Astemblieft! De Rode Ridder, DAT was de man. Was ik grote fan van. M'n geburen hadden heel de reeks. In de zomer zaten wij onder nen boom heel de dag rode ridders te lezen enzo, heerlijk. :)

Suske en wiske en Kiekeboe was ook zalig, maar de Rode Ridder was een leuke afwisseling, want er mocht wel es geknokt worden ook. ;)

Jommeke had ik vroeger ook, maar imo ontgroeit ge dat. Elke keer de "bende kinderen" die alles redden wordt saai en onrealistisch als je ouder bent. Niet dat de teletijdsmachine zo waarheidsgetrouw is, maar toch...

Maar inderdaad, de nieuwe reeksen trekken op niets meer. Kiekeboe valt nog mee. S&W hun thema's en verhalen sucken echt en ook te wannabe modern. Zo baseren op tv-programmas enzo, de fantasie van de vroegere verhalen is weg. Alles is precies zo afgekeken. Zelfs de rode ridder is omzeep, die nieuwe manier van tekenen. Toen ik daar nog es ene van gelezen heb een tijdje terug heb ik strips maar gelaten voor wat het is.

Urbanus heeft mij nooit gelegen, vond die pis en kak humor maar flauw en kinderachtig eigelijk, no offence.

ps: voor ik het vergeet, als luchtig tussendoortje Agent 212 \o/ ... en Stefan (waar ze dan Cédric van gemaakt hebben :x )

GMotha
22 februari 2007, 11:00
Ik lees nog steeds veel strips (en heb er massaal veel). Niets kinderachtigs aan (als ge verder kijkt dan de jommekesboeken natuurlijk).

Totnutoe volledige reeksen:
Johnny the homicidal maniac, Tank girl (check me avatar), the goon, I feel sick, squee, battlechasers, The magdalena, Okko, Requiem, Les chroniques de la lune noire, Sha, Xoco, Silo, les rapaces, Thorgal, de Jeroom boekskens, de Chninkel, ... en nog een hoop, te lui om te typen (maar de besten staan er al tussen^^).

Allemaal geweldige reeksen.

En dan nog een paar onvolledige reeksen (vanwege het "schoner-coverke-hebben-dan-de-inhoud" of praktisch niet te verkrijgen).

Ik lees dan ook vrij veel online comics en blader soms (indien het in bereik ligt) een tijdschrift door voor de stripkes.

Verder heb ik een absolute hekel aan:
99% van japanse zooi, absurde amerikaanse cross-overs (batman vs aliens vs predator vs spiderman vs gundam vs hulk hogan vs kiss vs tom cruise om even te overdrijven), fanboy-comics en de vreselijke belgische neiging om van elk bekend ding een strip te maken (de pfaffs, de kampioenen, w817 etc... horrible).

Pana
22 februari 2007, 11:24
Ben ik dan de enige die Yoko Tsuno (http://www.spotter.be/img/zook/Small/d96ff14e-f512-425a-8d1d-2c29a21e6f8b.jpg) leest? :(

Arifiene
22 februari 2007, 11:47
Ben ik dan de enige die Yoko Tsuno (http://www.spotter.be/img/zook/Small/d96ff14e-f512-425a-8d1d-2c29a21e6f8b.jpg) leest? :(

die las ik vroeger ook
nu niet meer, kweet eigenlijk niet waarom :)

Stancke
22 februari 2007, 11:49

Ik haat van die japanse/chinese shizzle:s

De enigste strips die ik las waren Kiekeboe :love:

Thales
22 februari 2007, 11:56
blauwbloezen is idd met 2 noordelijken in de amerikaanse burgeroorlog. wel nog cool. humor/gevechten/verhaal.

van Jommeke heb ik eigenlijk het gevoel dat ik nu te oud ben voor dat.
Bij suske en Wiske heb ik dat dan weer niet.
Soms zieje ook van die mooie landschappen getekend in die strips.
Zo dnek ik aan " De edele elfen " een van men favorieten. zeer cool verhaal en alles mooi getekend. landschappen ook.
ook de rhinoramp is sterk verhaal.

maar zo naart einde toe heb ik de indruk dat de tekenaar geen inspiratie meer heeft. Zoals gezegd int beginpost. oa de kus van odfelle, het heilig bloed. al die tovenaar en egypte-wanneB stuff met die Seth die dan een adder wordt. en dan ook strip waar opeens na al die jaren Rikkie terug te voorschijn komt.
ja want wiske haar geheugen was uitgewist met een spiegel... sure like wtf:wtf:

tramlijn
22 februari 2007, 12:04
Piet pienter en Bert Bibber van Pom moet je is proberen. Strips van een generatie terug weliswaar, maar echt heel kwalitatief dankzij zijn originele humor destijds.
Het zijn stripjes dat gerust door volwassen wordt gelezen, dus je hoeft je niet te schapen ;)

cal of duty
22 februari 2007, 12:05
de humor in de blauwbloezen vind ik echt mega goed, ik lees nog geregeld eentje

UnD3RD0G
22 februari 2007, 12:06
Groote Urbanus fan hier.

Heb zogoed als al zij strips,
incl. De geverniste vernepelinskes,

maar zijn nieuwe stripreeks spreken me niet zo aan...

kiekeboe kan er zeker ook mee door
verder nog rooie oortjes maar das eerder door familie die da steeds voor mij kopen.. geen idee hoe da komt, maar heb al bijna ganse collectie bij elkaar

Darconix
22 februari 2007, 12:24
Allé gasten: S&W, Jommeke,Kiekeboe,... verspeel daar uw tijd/geld toch niet aan. Gebruik als stelregel: als er meer dan 50 nummers zijn, mag je stoppen met de reeks. Je kan niet blijven goede verhalen verzinnen hé.

Je moet af en toe eens een volwassenstrip lezen en een nieuwe wereld zal opengaan.

Hier wat aanraders:
Blauwbloezen: Humoristische strip over Amerikaanse Burgeroorlog, (kwaliteit daalt zeer snel weliswaar :(
Blueberry: Western
Kleine Robbe: 1-pagina mopjes over jonge jaren van Robbedoes
Chinaman: Chinees in Far West
Soda: Politieagent in New York doet alsof hij priester is, om zijn moeder niet op stang te jagen
Largo Winch: playboy erft megabedrijf
De Havik: drama in 18(?)de eeuw, zeevaart, kolonies,...
Lanfeust van Troy: fantasywereld goed vs kwaad, komisch bedoeld
Opaal: fantasywereld cfr Lanfeust van Troy ( zelfde tekenaar trouwens)
De killer: huurmoordenaar in miserie
Klaagzang van de verloren gewesten: cfr Torgal maar beter
Goudvreter: lekker grof piratenverhaal
Sabels en Galjoenen: absurd en grappig sprookje
Blacksad: detective met dieren in hoofdrol, beste tekeningen ooit imho
de Chninkel: fantasy, vaak genoemd als beste strip ooit, van tekenaar Torgal
Loopgravenoorlog: verhalen uit WO I, tamelijk hard
Pioniers van de nieuwe wereld: eerste mensen die Amerika verkennen
de Geuzen: van het beste van Willy Vandersteen
Suske en Wiske: blauwe reeks, te herkennen aan ander kapsel van Wiske; al de rest is brol imo
Aasgieren: Vampierenjagers jagen op vampieren, die jagen op mensen
Murena: oude Rome, verhaal van Keizer Nero
Over de grenzen van de tijd: specialeke over mensen die elkaar kennen uit een vorig leven

Beste winkel: 'de Poort' in Gent, 20% korting op gehele reeksen, 10% met klantenkaart op de rest van uw aankopen
Websites
http://www.stripinfo.be/
http://stripforum.lunarpages.com/stripforum/
http://www.stripspeciaalzaak.be/index.php
http://www.depoort.com/aspscripts/index.asp

mp4me
22 februari 2007, 12:36
thorgal !

zotteluc
22 februari 2007, 12:44
favoriete reeksen die ik volledig heb:

storm (vooral de chronieken van pandarve)
schninkel (!!!!!!)
chronieken van de zwarte maan
666 (tja supersoakers met wijwater en succubussen met dikke tetten zijn de max natuurlijk :D )
jaguar (reeks van jan bosschaert die zich voor een stuk afspeelt in antwerpen)
yessica blandy
slaine
torgal
de onnoembaren (!!)
guust flater
yoko tsuno
casper en hobbes

en ja, ik lees nog dagelijks strips

Skoran
22 februari 2007, 12:49
Ik lees af en toe nog wat strips maar ik ga meer voor iets volwassenere zoals Thorgal, De rode ridder of Soda (Soda heerst echt zo hard)

Van humoristische strips lees ik graag G. Raf Zerk, de psy, Agent 212 (I love that man :D)de papparazi, Asterix, Vrouwen int wit, kleine robbe, Hagar, Garfield, Kid paddle ...

GMotha
22 februari 2007, 12:52
Aasgieren: Vampierenjagers jagen op vampieren, die jagen op mensen
Vampieren die op vampieren jagen om precies te zijn^^ (vertaling van les rapaces btw)

storm (vooral de chronieken van pandarve)De kronieken van pandarve zijn inderdaad zowat de besten uit de reeks. Daarna (kronieken van de tussentijd) werd het ietswat te jaren 60 sci-fi naar mijn zin.

ThunderHorn
22 februari 2007, 15:54
Ik lees voornamelijk Buck Danny, Blauwbloezen en Urbanus.

Ik heb de 3 reeksen bijna compleet.
Zijn dan ook niet zo een uitgebreide reeksen als een Suske en Wiske.

Greetz

s.p.a.w.n.
22 februari 2007, 16:32
Vroeger toen ik jong was, las ik graag es een strip.
Dit stopte toen ik ongeveer 16 was en dus het uitgangsleven ontdekte en noem maar op. Nu op mijn 20ste heb ik er echt wel men "fun" in om terug es een strip te lezen. Vroeger las ik vooral kiekeboe, suske en wiske, de blauwbloezen en zelfs jommeke.
Zelfs nu op men 20-jarige leeftijd lees ik nog altijd graag suske en wiske. Vooral de nummers 200 +, omdat dit veel vernieuwder is. gladde pagina's. Vroeger was het net of het erop "geschilderd" was.
Het verhaal is soms wel ni echt sterk meer. ( oa heel die reeks met heilig bloed, kus van odfella en al die rare dingen )
Ook de blauwbloezen blijven leuk om te lezen.
Jommeke is verleden tijd. Maar kiekeboe is ook wel nog cool.
Vind wel wa raar om da op 20-jarige leeftijd in de bib te gaan halen. ^^
Je hebt zo wel ook van die volwassenenstrip à la largo winch en noem maar op. Maar da boeit me niet echt.

ik weet ni oe dat bij jullie zit. Lezen jullie nog vaak van die dingen. Of vind je dat vervlogen tijden. te kinderachtig, etc...
Ik heb er vooral een soort van nostalgie van. Soms echt chill en genietbaar.

der zijn echt wel fantatsische volwassen strips ze, largo winch is idd al dadde niet, hoewel zeker niet slecht. Blueberry vinik vb prachtig.

Uit m'n kindertijd, soms lego dingen bouwen (meestal tijdens exaams als pauze) oude pc speljes spelen, ....

s.p.a.w.n.
22 februari 2007, 16:32
Vampieren die op vampieren jagen om precies te zijn^^ (vertaling van les rapaces btw)
De kronieken van pandarve zijn inderdaad zowat de besten uit de reeks. Daarna (kronieken van de tussentijd) werd het ietswat te jaren 60 sci-fi naar mijn zin.

De storms na 22 beschouw ik niet echt als storm, zijn niet goed getekend vindt ik zelf

nuja, de laatste 2 "echte" storms waren ook al nie zo veel soeps meer

>P>Barney
22 februari 2007, 16:38
Charly iemand ?

Gromme
22 februari 2007, 16:43
Urbanus zwaar FTW, nu ja toch de oudere...

webster
22 februari 2007, 16:45
Ik haat van die japanse/chinese shizzle:s

De enigste strips die ik las waren Kiekeboe :love:

Manga bedoelt ge zeker :) Yoko Tsuno is geen manga
en al die vooroordelen tegenover manga steken mij echt tegen

GMotha
22 februari 2007, 16:57
en al die vooroordelen tegenover manga steken mij echt tegenWelke vooroordelen tegenover manga? Ik heb er geen enkele gelezen hier.

Ik denk trouwens dat er minder mensen zijn met vooroordelen tegenover manga dan de enorme horde manga-fanboys/girls.

DieselPower
22 februari 2007, 17:04
Om mijn post aan te vullen, toen ik klein was: comanche las ik ook graag, de (oude) rode ridder (blauwe kaft, zwart/wit gedrukt), michel vaillant, blueberry, de brokkenmakers, rik ringers, chick bill.

boogje
22 februari 2007, 17:40
ik las geen enkele strip graag (N/O, maar Kiekeboe vondk altijd zo mega-ouderwets en te "proper")

Kwou altijd een strip lezen die luchtig is, beetje boers..---> Urbanus!

heb 1-100 allemaal meermaals gelezen op men 10de, daarna zuigt het.
1-50 ongeveer zijn de beste.

dat zijn de enigste strips die ik heb gelezen. Nu leesk er geen meer, ik prefereer film ^^

webster
22 februari 2007, 17:51
Welke vooroordelen tegenover manga? Ik heb er geen enkele gelezen hier.

nee, idd hier wordt het nu niet letterlijk gezegd, maar ik zou graag weten waarom Stancke die 'japanse/chinese shizzle' juist haat

Gothrek
22 februari 2007, 18:03
De enige strips die ik niet meer kan lezen zijn Suske & Wiske
altijd zo zeveren over de problemen in de wereld, en dan nog domme oplossingen geven + jerom die het altijd komt redden :s vind ik allemaal maar wat stommer

Ik lees Thorgal,Kogaratsu,Trigie,Storm,Prins Valliant,...
Strips boeien mij wel :)

Spoox
22 februari 2007, 18:50
ik lees nog altijd enorm veel strips
Thorgal, XIII, Rode Ridder, Buck Danny, Universal War One, Sem en Ishtar, De Barbaren, Vae Victis!, Golden City, Cryozone, De Metabaronnen, Quetzalcoatl, Legende, De vloek van Amber, Schimmenspel, Storm, Bloed en stilte, De gesel Gods, Aquablue, Insiders,...te veel om op te noemen feitelijk, kan er maar geen genoeg van krijgen.

anti-hero
22 februari 2007, 19:09
absolute favoriet : de alchemist (van tanquerelle)
verder zeker nog "maus" vermelden
en ook nog "de avonturen van isabelle avondrood"

Blanco
22 februari 2007, 19:37
Piet pienter en Bert Bibber van Pom moet je is proberen. Strips van een generatie terug weliswaar, maar echt heel kwalitatief dankzij zijn originele humor destijds.
Het zijn stripjes dat gerust door volwassen wordt gelezen, dus je hoeft je niet te schapen ;)

Piet pienter & bert bibber reeks heb ik compleet, goeie droge humor en vooral op de details letten.
Sommige albums heb ik nog "overgeërfd" van mijn moeder. Ik heb ook nog wat Piet fluwijn en bolleke strips liggen ook van die tijd, in de hoop dat die ooit wat zouden opbrengen... :p
Maar ik ben met mijn verzameling strips (400 ofzo) gestopt een jaar of 5 geleden omdat het té duur begon te worden. Ik lees ze ook niet veel meer, maar ik krijg het niet over mijn hart om ze weg te doen.
Clifton vind ik nog een leuke oudere reeks, centraal staat een gepensioneerde Britse kolonel die vroeger voor de MI6 gewerkt heeft.
7 dagen om te sterven was mijn favo album, onlangs de film Crank gezien en dat scenario was zo goed als hetzelfde...

Voor goeie striptekenaars en scenaristen zijn we wel in het juiste land geboren he.

Feignasse
22 februari 2007, 20:10
Ochja, Piet Pienter en Bert Bibber :) Ik heb er weliswaar maar één album van gelezen (Bulderlachgas), maar ik vond het super. Kan je die tegenwoordig nog vinden in de gewone boekhandels?

Arifiene
22 februari 2007, 20:10
Allé gasten: S&W, Jommeke,Kiekeboe,... verspeel daar uw tijd/geld toch niet aan. Gebruik als stelregel: als er meer dan 50 nummers zijn, mag je stoppen met de reeks. Je kan niet blijven goede verhalen verzinnen hé.

Je moet af en toe eens een volwassenstrip lezen en een nieuwe wereld zal opengaan.

Beste winkel: 'de Poort' in Gent, 20% korting op gehele reeksen, 10% met klantenkaart op de rest van uw aankopen
Websites
http://www.stripinfo.be/
http://stripforum.lunarpages.com/stripforum/
http://www.stripspeciaalzaak.be/index.php
http://www.depoort.com/aspscripts/index.asp
Mag ik u erop wijzen dat iedereen dat wel voor zichzelf zal uitmaken ;)
ennneh 'volwassenstrip'... Nja, laat ikd aar maar niet op reageren
Ge hebt btw nog honderden goeie stripwinkels

Van een subjectieve post gesproken...

Malkavian
22 februari 2007, 20:14
Voor iedereen die geintereseerd is in Comics
http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=229908

;)

voor de rest

De Schorpioen en Thorgal heersen nog altijd :)

anti-hero
22 februari 2007, 21:02

wat is er mis met het begrip volwassenstrip? Het is toch duidelijk dat er vele strips die ofwel te moeilijk zijn voor kinderen, of waar kinderen niet rijp genoeg voor zijn.
Jommeke is overduidelijk een kinderstrip, wat niet wil zeggen dat "volwassenen" deze niet graag kunnen lezen.
Strips als professor bell (Sfar), Maus (Art Spieleman), strips van Tardi, De dorpsgek van Schoonvergeten (comes) en een deken van sneeuw. Deze zijn duideljk van een heel ander caliber, lees ze en je zal overtuigd zijn

Darconix
22 februari 2007, 21:57

:confused:

Ten eerste is een mening altijd subjectief, ik zeg toch nergens dat mijn mening wet is....

Ten tweede, de Poort is gewoon top: groot aanbod, aantrekkelijke aankoopvoorwaarden, goede ondersteuning via website,... er zijn BTW geen 100den stripwinkels in België. De Stripspeciaalzaak vertegenwoordigt de meeste in Vlaanderen en dat zijn er 48. (Tenzij je een Colruyt ook als stripwinkel ziet)

Ten derde: wat is er mis met het begrip 'volwassenstrip'? Er is een onderscheid tussen het simpele werk en het geavanceerde werk.

Vergelijk dit Blacksad (6eerste pagina's) (http://www.dargaud.com/front/albums/planches.aspx?id=782) met dit Jommeke (http://www.dupuis.com/servlet/jpecat?pgm=VIEW_PLANCHE&lang=NL&OUVRAGE_ID=8703&NPAG=1) en je weet wat ik bedoel.

Ik verwijt niemand dat hij/zij Jommekes en toestanden leest op latere leeftijd, maar dat gebeurt meestal uit onwetendheid omdat hij/zij het andere aanbod niet kent.

anti-hero
22 februari 2007, 22:04
Vergelijk dit Blacksad (6eerste pagina's) (http://www.dargaud.com/front/albums/planches.aspx?id=782) met dit Jommeke (http://www.dupuis.com/servlet/jpecat?pgm=VIEW_PLANCHE&lang=NL&OUVRAGE_ID=8703&NPAG=1) en je weet wat ik bedoel.

thanks

Blacksad kende ik niet en ziet er knap uit. Ik zal zeker eens binnenspringen in de bib erom.

Dieleman_F
22 februari 2007, 22:09
Ik zou graag kunstige strips eens willen lezen als de Sin City reeks ofzo. Maar ze zijn te duur :D

Die Sin City strips zijn zot, echt, nog beter dan de film, duur inderdaad, maar ze zijn het echt waard (ook al heb ik ze zelf gewoon geleend :D )

Die strips zijn gewoon kunst, niets meer en niets minder.

De specialiteit van onze schoolbibliotheek is trouwens strips, voor de mensen die geïnteresseerd zijn: www.cultuurbibliotheek.be :p

Dakantochnie
22 februari 2007, 22:09
Ik lees regelmatig de Blauwbloezen en Sammy (gaat over huuragenten in Chicago ten tijde van Al Capone).

Blanco
22 februari 2007, 22:11
Ochja, Piet Pienter en Bert Bibber :) Ik heb er weliswaar maar één album van gelezen (Bulderlachgas), maar ik vond het super. Kan je die tegenwoordig nog vinden in de gewone boekhandels?

Kzou het niet weten. Wat is een gewone boekhandel?
Misschien vindt ge ze in de Club of in de Fnac.

Wie kent er hier De Chninkel (http://www.mandragon.be/rest/literatuur/comics/2613.article?PHPSESSID=51cb9bce94234a0d)?
Ooit uitgeroepen als de beste Belgische strip ooit.
Geen reeks, het is maar één verhaal. maar dan wel één uw vingers van af te likken. Om van de tekenstijl nog te zwijgen.
Auteurs zijn niet de eerste de beste, Rosinsky & Van Hamme.

Sprits
22 februari 2007, 23:13
19 en ik lees nog elke dag strips!
meestal op de wc, in bad of bed.

Kiekeboe, The Simpsons, Suske en Wiske heel soms, Jommeke nimeer en Garfield heb ik een paar kleine boekske van! de rest lees ik op het internet :p

[deleted]
23 februari 2007, 00:53
[deleted]

boogje
23 februari 2007, 00:56
The Simpsons,

dat vond ik nu écht de slechtste stripreeks ooit gemaakt door een menselijk brein

bah! Het zou niet eens de naam Simpsons mogen dragen, het maakt het ten schande!

Dirty_Col
23 februari 2007, 01:05
dat vond ik nu écht de slechtste stripreeks ooit gemaakt door een menselijk brein

Je vergeet jacques vermeire die met zn eigen stripreeks afkwam en fc de kampioenen.

Malkavian
23 februari 2007, 01:25
Kzou het niet weten. Wat is een gewone boekhandel?
Misschien vindt ge ze in de Club of in de Fnac.

Wie kent er hier De Chninkel (http://www.mandragon.be/rest/literatuur/comics/2613.article?PHPSESSID=51cb9bce94234a0d)?
Ooit uitgeroepen als de beste Belgische strip ooit.
Geen reeks, het is maar één verhaal. maar dan wel één uw vingers van af te likken. Om van de tekenstijl nog te zwijgen.
Auteurs zijn niet de eerste de beste, Rosinsky & Van Hamme.

de Chninkel ligt hier ergens :)
Net zoals Klaagzang van de gewesten, Thorgal, Western, Hans, Trigie, Storm, Schorpioen, Skydoll (http://www.erlangen.de/es/Portaldata/1/Resources/010_bildpool/kultur_erleben/bildergalerie/internationaler_comic_salon/Barbucci-Canepa_skydoll_poster2_ville_jaune.jpg), Murena, De heer vastenavond van As, Lady S, XIII, ....

Ma kzou zeggen laat het niet alleen bij de EU strips houden.
US comics is ook zoveel meer dan alleen XMen, Spiderman en Hulk enz.

om enkele Pareltjes te noemen

Kingdom Come (http://wingedavenger.theavengers.tv/cameos/cameos_graphics/kingdomcome.jpg) alle DC helden die je kent , Batman, Superman, Wonder Woman, ... in de toekomst. Ze hebben de nieuwe generatie het overlaten nemen maar die verklooien alles, en na jaren komen ze trug om orde op zaken te stellen. Prachtig verhaal met bijbelse invloeden door Mark Waid, prachtige tekeningen door Alex Ross, zalig comic.

Transmetropolitan (http://www.zuti-titl.com/forum/images/nase/transmet.jpg), een reeks van 60 nrs, die zich afspeelt in een zieke toekomst waar de hoofdrolspeler een Arogante overbesexte agresieve reporter is die geen blad voor de mond neemt. Over de top kwa details maar ooozooo politiek getint. een favorietje van mezelf, Warren Ellis op zen best.

Wanted (http://en.wikipedia.org/wiki/Wanted_%28comics%29), Mark Millar's mini serie (6nrs) over een wereld waar de supervillians gewonnen hebben maar gans de wereld laten denken dat ze nooit bestaan hebben buiten in de strips en films. Een sukkel van een kerel krijgt te horen dat zijn pa zowat een opper villian was en dat hij zijn erfenis krijgt ALS hij in diens voetsporen treed. Van Zero to Villian en zelfs verder, BANGELIJK (http://brainfreeze.skynetblogs.be/post/3490470/wanted-review)

Fables (http://en.wikipedia.org/wiki/Fables_%28comic%29), de sprookjes figuren bestaan echt, en ze zijn uit hun betoverde land verdreven en wonen nu tussen ons. Hoe de Boze Wolf de Sheriff is, Sneeuwwitje de ijskoude huisbazin en roodkapje de geile verleidster is, toffe blik op modern sprookje, met als eerste arc een Whodunit ;)

Y the last man (http://en.wikipedia.org/wiki/Y:_The_Last_Man), Aarde niet zoverre toekomst. Alle mannen sterven aan een mystereuze ziekte, Yorick en zijn aapje, zijn de enigste Mannelijke soorten die nog leven. De zoektocht naar het waarom, Yorick zijn geliefde en vooral overleven in een wereld vol met vrouwen.

Walking Dead (http://www.kungfurodeo.com/4cr_pics/walking_dead_adlard_4.jpg), zombie film in comic vorm maar met twists en turns zoals je nog nooit in een film hebt gezien. Met de mobilhome gaan ze door Amerika. Horror was nog nooit zo goed geschreven

Doggiedog
23 februari 2007, 01:48
De strips die wij hadden en die ik dus eigenlijk het meest las in mijn kinderjaren waren Yakari, Jommeke, Suske & Wiske en Kiekeboe. Bibliotheekstrips waren altijd Lucky Luke, Yoko Tsuno en Asterix.

alle strips gebaseerd op tv-programma's vind ik tegenwoordig gewoon rotslecht. Jommeke kan mij niet meer bekoren vanwege te kinderachtig imo, Suske & Wiske irriteren mij met hun wereldproblemen waarbij zij even een oplossing voor vinden of een paar citaten tegen afsteken en Urbanus zn humor heeft mij in de strips nooit aangesproken. Nero heeft mij nooit echt veel kunnen bevallen. Van Kiekeboe en Asterix kan ik nog genieten, Thorgal blijft machtig, evenals Casper and Hobbes en De Kleine Robbe. Yakari is ware nostalgie voor mij, als klein kind was dat mijn favoriete strip, en nu kan ik er nog geen afscheid van nemen. ^^ Soda heb ik ooit eens één strip van gelezen in het toenmalige Robbedoes Weekblad, en dat sprak mij toen ook enorm aan. Helaas heb ik er nooit aan gedacht om er één te kopen :p Van de Geuzen hebben we er ook een paar, en die heb ik dan ook ettelijke malen herlezen totdat ik de verhalen bijna uit mijn hoofd kende.

Lucky Luke, de Rode Ridder, Garfield, Hägar De Verschrikkelijke, Kuifje, G.Raf Zerk, Yoko Tsuno en De Blauwbloezen zijn oké, maar in die strips heb ik mij nooit echt verdiept, zij dienden meer om mij ergens mee bezig te houden.

Ik moet er wel bij vermelden dat ik het hier hoofdzakelijk over oude strips heb, de laatste tijd lees ik niet meer zoveel strips, behalve die enkele in de Knack (Vroeger deed ik bijna niets anders dan strips lezen). Tegenwoordig ben ik (té) verslaafd aan manga, en dan vooral aan manga zoals One Piece, Tsubasa Reservoir Chronicle, 666 Satan, Beauty Is The Beast, Bleach, Zetman, Berserk, Until Death Do Us Part, Full Metal Alchemist, Battle Royale (waarop de films gebaseerd zijn), Death Note, Great Teacher Onizuka en Hunter X Hunter (tot voor de laatste arc).

Shellshock
23 februari 2007, 01:50
Guust Flater vooral de gags met Kwabbernoot en Robbedoes toen het nog getekend werd door Franquin. :bow:

Santa
23 februari 2007, 08:55
Johan De Rode Ridder das THE MAN!

DieselPower
23 februari 2007, 09:05
http://nl.wikipedia.org/wiki/Robert_en_Bertrand

ComputerVISTA
23 februari 2007, 09:20
Kiekeboe en Urbanus, als zijn die alletwee serieus aan't zakken in kwaliteit.

Loziete
23 februari 2007, 10:47
Thorgal, Largo Winch en Storm. Perfecte strips.

volledig mee akkoord!!
het is trouwens tijd dat het volgende deel van largo winch uitkomt. Das al veeeeel te lang geleden!
Iemand die jessica blandy soms leest? Ook zeer mooie en toch iets specialere strips. Als het dan wat luchtiger moet zijn dan lees is heel graag de Blauwbloezen en agent 212! :)!

Kiekeboe was vroeger wel in orde nu vind ik dat de laatste albums echt wel zwak zijn ma ja ....

Foose
23 februari 2007, 10:53
Ik koop af en toe nog eens een Kiekeboe en Urbanus.

Vroeger las ik ook nog De Blauwbloezen, Agent 212, ...

boogje
23 februari 2007, 12:48
Je vergeet jacques vermeire die met zn eigen stripreeks afkwam en fc de kampioenen.

ja,oké, maar die simpsons strips...wtf, precies gemaakt door Japanse arme fabriekswerkers die nog nooit hebben gehoord van de Simpsons:wtf:

Malkavian
23 februari 2007, 21:08
ja,oké, maar die simpsons strips...wtf, precies gemaakt door Japanse arme fabriekswerkers die nog nooit hebben gehoord van de Simpsons:wtf:

Is BONGO comics, komen uit Amerika en bestaan daar al jaren en tis wel degelijk officieel.

Skoran
23 februari 2007, 21:37
http://nl.wikipedia.org/wiki/Robert_en_Bertrand

Was ik vergeten, is idd ook zalige reeks

Inspector Monkfish
23 februari 2007, 21:59
Ik lees De SChorpioen, Murena en enkele mangareeksen. Vroeger las ik ook veel Urbanus en Suske en Wiske, maar ze werden op den duur gewoon te slecht.

Ik kijk uit naar nieuwe stripreeksen. Blacksad staat al op het lijstje. Nu nog een heerlijk rauwe en zwarte science fiction-reeks :)

Dees
23 februari 2007, 23:12
Blacksad staat al op het lijstje.

Blacksad is inderdaad een geniale reeks! Een must voor elke stripliefhebber, niet enkel omwille van de prachtige tekeningen maar ook voor de prachtige verhalen in film-noir stijl
De Chninkel moet ik nog altijd eens aanschaffen, maar het is er nog nooit van gekomen

grey-turtle
24 februari 2007, 20:54
Ik lees kiekeboe, asterix, lucky luke, urbanus, de oude nero's en soms suske en wiske. Misschien dat ik nog eens piet pienter en bert bibber ga lezen, maar ik vond die stripreeks niet beter dan kiekeboe.
Kiekeboe en urbanus zijn ok voor mij, maar soms te matig. Dat hangt af van album tot album. De kiekebanus vind ik daarentegen goed.
De oude nero's en de oude suskes en wiskes zijn leuk, maar de nieuwe versies daarentegen zijn al heel wat minder.

Akto
24 februari 2007, 23:54
vroeger: jommeke, kiekeboe (zittend in den delhaize op de grond voor het rek, ha die tijden) ook volwassenstrips die hier thuis rondslingerden zoals
De tanden van de haai - Boucq, echt wauw, ik heb zoveel dingen waarschijnlijk niet 'door' maar ik vind het een fijne strip.
nu: murena, Largo Winch, Thorgal-De schaduwen voorbij, kuifje, casper en hobbes

Ik heb altijd veel meer boeken gelezen dan strips, het is dus ook gemakkelijker om strips op te noemen dan boeken :-) Dat is een voordeel.

gizmo666
24 februari 2007, 23:57
in mijn bezit heb ik : kiekeboe, urbanus & vrouwen in het wit

Wu-chAn
25 februari 2007, 00:12
Watchmen

Tweak37
25 februari 2007, 00:29
Hmm, hier ligt een complete kuifje collectie (ook enkele "antieke" uitgaves) die ik vroeger heel graag las. We hebben ook wel ergens een hoop jommekes en suske en wiskes liggen (wie niet? :)) maar das nu niet echt mijn ding. Asterix en Obelix las ik dan wel weer een tijdje graag.
Calvin & Hobbes is geweldig tijdloos, en ook al ken ik ze allemaal, die lees ik nu nog steeds heel graag! En elke keer als ik die driedelige hardcover overzichtsuitgave van 100 ballen ergens zie liggen... :love:

Maar goed: waar je me tegenwoordig blij mee kunt maken: strips van Tardi (onovertroffen imho, maar niet simpel: het ware verhaal van de onbekende soldaat, stem van eht volk,...), strips van Stalner (eric, je moet wel echt van zijn tekenstijl houden), het geweldige "Persepolis" (Satrapi, nog beter in het frans!).

Dat is zowat het eerste wat bij me op komt... :)

HavaLinka
25 februari 2007, 01:25
Ik had vroeger een echte Jommeke-obsessie, ben er zelfs nog door op radio2 gekomen (wat voelde ik me goed :p). Ik had echt alle strips (tot 228), nu koop ik dat al een tijdje niet meer en lees ik het ook niet meer (staat gewoon mooi in de kast). Er zijn nu al 9 nieuwe strips die ik niet heb, wat ik eerlijk gezegd jammer vind want ik had zo een mooie collectie, dus volgens mij zal ik die wel weer kopen en mooi in mijn kastje steken :p, wie weet kom ik nog eens op de radio als oudste jommekes-fan :D.

Conradus
25 februari 2007, 12:06
Buck Danny een tijdje gevolgd, maar ermee opgehouden. Wel Thorgal, Storm, de Schorpioen en Murena blijven volgen.
verder S&W, Kuifjes, Rode Ridders van m'n ouders in m'n kast staan.

Arifiene
25 februari 2007, 12:21
:confused:

Ten eerste is een mening altijd subjectief, ik zeg toch nergens dat mijn mening wet is....

Ten tweede, de Poort is gewoon top: groot aanbod, aantrekkelijke aankoopvoorwaarden, goede ondersteuning via website,... er zijn BTW geen 100den stripwinkels in België. De Stripspeciaalzaak vertegenwoordigt de meeste in Vlaanderen en dat zijn er 48. (Tenzij je een Colruyt ook als stripwinkel ziet)

Ten derde: wat is er mis met het begrip 'volwassenstrip'? Er is een onderscheid tussen het simpele werk en het geavanceerde werk.

Ik verwijt niemand dat hij/zij Jommekes en toestanden leest op latere leeftijd, maar dat gebeurt meestal uit onwetendheid omdat hij/zij het andere aanbod niet kent.

ge hebt subjectief en subjectief eh...
direct zeggen dat een reeks slecht is vanaf er meer dan 50 zijn, dat vind ik gwn belachelijk, niet veralgemenen weetwel
Ik ken er toch al 7 in brugge en gent, dat vind ik niet echt weinig, het is immers een speciaalzaak=> die zijn meestal in de minderheid

Onwetendheid, ik lees dagelijks boeken, strips ook genoeg, en ik weet wel degelijk dat ik de boeken lees die ik lees, omdat ik ze goéd vind, niét omdat ik het andere aanbod niet ken, ik zit soms bijna een hele dag in de stripwinkel of boekhandel ;)

Overigens vind ik echt niet dat je zomaar kan zeggen dat die strip het 'meer geavanceerde' werk is, omdat JIJ dat vindt. Iedereen zijn eigen smaak, respecteer dat weetwel :)

Malkavian
25 februari 2007, 13:33
Watchmen
Respect :)

Kheb ze hier allemaal liggen in Losse nrs :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Watchmen

http://en.wikipedia.org/wiki/Alan_Moore
Alan Moore een van de betere Comic schrijvers imho
V for Vendetta, Watchmen, league of Extraordanry Gentlemen,

Darconix
25 februari 2007, 13:56
ge hebt subjectief en subjectief eh...
direct zeggen dat een reeks slecht is vanaf er meer dan 50 zijn, dat vind ik gwn belachelijk, niet veralgemenen weetwel
Ik ken er toch al 7 in brugge en gent, dat vind ik niet echt weinig, het is immers een speciaalzaak=> die zijn meestal in de minderheid

Onwetendheid, ik lees dagelijks boeken, strips ook genoeg, en ik weet wel degelijk dat ik de boeken lees die ik lees, omdat ik ze goéd vind, niét omdat ik het andere aanbod niet ken, ik zit soms bijna een hele dag in de stripwinkel of boekhandel ;)

Overigens vind ik echt niet dat je zomaar kan zeggen dat die strip het 'meer geavanceerde' werk is, omdat JIJ dat vindt. Iedereen zijn eigen smaak, respecteer dat weetwel :)

Allé zeg, zo'n Blacksad-kunstwerkje maken duurt meer dan een jaar, terwijl S&W, Jommeke, Kiekeboe-toestanden (wat ik bedoel met reeksen van boven de 50 nummers) gewoon commercieel bandwerk is aan een tempo van 2-3-4 per jaar. Als je Blacksad al niet meer geavanceerd wil noemen, dan wil ik graag eens weten wat jij verstaat onder de betere strip.

Beste strips volgens stripminnend Vlaanderen (http://www.stripspeciaalzaak.be/Toppers_JaarTOPpers.php)

Bekijk dat hier eens, ziet ge daar 1 strip in staan van een reeks met 10-tallen nummers. (buiten die paar S&W van lang geleden) Dat is nu niet mijn mening, maar die van een heleboel mensen. Ik wil maar zeggen dat je geen 4-5 euro aan een zoveelste Kiekeboe'ke moet uitgeven als er zoveel moois te lezen/kopen valt, als je gewoon effe de moeite doet om van de cliché-strips af te stappen.
Smaken verschillen idd, maar je moet wel eens van alles geproefd hebben voor een definitief oordeel te vellen. Ik hoop voor u dat als ge een ganse dag in een stripwinkel zit, ge toch niet de hele tijd Jommkes staat te doorbladeren.

Face it een auteur kan geen tientallen meesterwerken uit zijn duim blijven zuigen. T is hetzelfde met films, het zoveelste deel van een film zal ook nooit zoveel impact hebben als het eerste.

Arifiene
25 februari 2007, 15:57
Allé zeg, zo'n Blacksad-kunstwerkje maken duurt meer dan een jaar, terwijl S&W, Jommeke, Kiekeboe-toestanden (wat ik bedoel met reeksen van boven de 50 nummers) gewoon commercieel bandwerk is aan een tempo van 2-3-4 per jaar. Als je Blacksad al niet meer geavanceerd wil noemen, dan wil ik graag eens weten wat jij verstaat onder de betere strip.

Beste strips volgens stripminnend Vlaanderen (http://www.stripspeciaalzaak.be/Toppers_JaarTOPpers.php)

Bekijk dat hier eens, ziet ge daar 1 strip in staan van een reeks met 10-tallen nummers. (buiten die paar S&W van lang geleden) Dat is nu niet mijn mening, maar die van een heleboel mensen. Ik wil maar zeggen dat je geen 4-5 euro aan een zoveelste Kiekeboe'ke moet uitgeven als er zoveel moois te lezen/kopen valt, als je gewoon effe de moeite doet om van de cliché-strips af te stappen.
Smaken verschillen idd, maar je moet wel eens van alles geproefd hebben voor een definitief oordeel te vellen. Ik hoop voor u dat als ge een ganse dag in een stripwinkel zit, ge toch niet de hele tijd Jommkes staat te doorbladeren.

Face it een auteur kan geen tientallen meesterwerken uit zijn duim blijven zuigen. T is hetzelfde met films, het zoveelste deel van een film zal ook nooit zoveel impact hebben als het eerste.

en kijk ge doet et weer
probeer mensen es ni zo uw mening op te leggen
IK vind die strips persoonlijk niet men ding, mag ik wel even ja?
Moeite doen om van de cliché strips af te stappen, weetje, als ik da graag lees dan doe ik dat gewoon, k? Ik heb reeds veel andere strips gelezen, en diegene die ik eerder vermeld heb vind ik persoonlijk de beste series.
En omg, wie heeft het over jommeke, die hebbek een jaar of 5 geleden allemaal verkocht.
Overigens heb ik al vermeld dat ik andere strips 'geproefd' heb, en ik blijf bij men standpunt. Gij hebt ene ander, mij best, ma respecteer da es gwn, want gij probeert gwn uw mening op te dringen als de enige echte waarheid (en ja zo komt het over)

edit: wat kan mij dat schelen wat striplezend Vlaanderen vindt, ik ben geen kuddebeest, als ik iets anders leuk vind dan de massa, dan is dat grote dikke pech. Als jij daar veel belang aan hecht aan zo'n meningen => goed voor jou.

DieselPower
25 februari 2007, 16:39
@Arifiene: http://nl.wikipedia.org/wiki/D_en_T_in_de_Nederlandse_spelling

mATHIEU`
25 februari 2007, 16:41
XIII
Blake & Mortimer
Buck Danny
Biggles
Alex
Lefranc
Kroniek der Guldensporenslag
Largo Winch
De Koene Ridder
Storm
Trigie

...

en natuurlijk de klassiekers zoals De Rode Ridder, Suske & Wiske, Urbanus, Kiekeboe,...

ComputerVISTA
25 februari 2007, 16:46
edit: wat kan mij dat schelen wat striplezend Vlaanderen vindt, ik ben geen kuddebeest, als ik iets anders leuk vind dan de massa, dan is dat grote dikke pech. Als jij daar veel belang aan hecht aan zo'n meningen => goed voor jou.

Voila, ik denk dat we zelf best oud genoeg zijn om zelf te mogen/kunnen uitmaken welke strips we graag lezen. Daarvoor hebben wij (ik toch) geen top 10 nodig.

Ik heb ook geen wijnkennersgids nodig om te weten wat IK lekker vind.

Dirty_Col
25 februari 2007, 16:47
Voila, ik denk dat we zelf best oud genoeg zijn om zelf te mogen/kunnen uitmaken welke strips we graag lezen. Daarvoor hebben wij (ik toch) geen top 10 nodig.

Ik heb ook geen wijnkennersgids nodig om te weten wat IK lekker vind.

Maar het kan je wel helpen om nieuwe smaken te ontdekken :)

ComputerVISTA
25 februari 2007, 16:48
Maar het kan je wel helpen om nieuwe smaken te ontdekken :)

Ja, maar dat is de pointe niet ;)

Dat boek of die gids kan mij niet zeggen of ik het al dan niet zal smaken.

Edit: Ik ben nero vergeten :p Ook heel leuke strips :)

kreimkoek
25 februari 2007, 17:06
Ik lees ook graag eens een strip. Vooral Urbanus! Je bent daar nooit te oud voor vind ik.

Arifiene
25 februari 2007, 17:27
@Arifiene: http://nl.wikipedia.org/wiki/D_en_T_in_de_Nederlandse_spelling
got ja, een dt fout, laat de wereld vergaan etc.
ik typ snel en maak wel meerdere fouten

@vista: dacht ik ook toch...
ik hou gwn niet van mensen die meningen proberen op te dringen :)

Darconix
25 februari 2007, 17:28
en kijk ge doet et weer
probeer mensen es ni zo uw mening op te leggen
IK vindt die strips persoonlijk niet men ding, mag ik wel even ja?
Moeite doen om van de cliché strips af te stappen, weetje, als ik da graag lees dan doe ik dat gewoon, k? Ik heb reeds veel andere strips gelezen, en diegene die ik eerder vermeld heb vind ik persoonlijk de beste series.
En omg, wie heeft het over jommeke, die hebbek een jaar of 5 geleden allemaal verkocht.
Overigens heb ik al vermeld dat ik andere strips 'geproefd' heb, en ik blijf bij men standpunt. Gij hebt ene ander, mij best, ma respecteer da es gwn, want gij probeert gwn uw mening op te dringen als de enige echte waarheid (en ja zo komt het over)

Waarover zit ge feitelijk heel de tijd te leuteren. Als iedereen zijn smaak en mening heeft, waarom valt ge dan de mijne aan? Ik vind nu éénmaal Jommeke (en Kiekeboe, S&W,... (allemaal 1 pot nat)) niet bepaald topstrips. En ja, ik verdedig mijn mening altijd zeer overtuigend, als ge daar nu een probleem mee hebt, dan moet ge vooral geen advocaat worden.

Geen kuddebeest en Kiekeboe-fanaat... hmmm, leuk gevonden :ironic:

T is niet de bedoeling dat ik hier iedereen ga bekeren hé, ik wil er gewoon opwijzen dat er ander materiaal op de markt is. Maak daar eens zo geen spel van, t zijn maar strips ze.

Arifiene
25 februari 2007, 17:33
Waarover zit ge feitelijk heel de tijd te leuteren. Als iedereen zijn smaak en mening heeft, waarom valt ge dan de mijne aan? Ik vind nu éénmaal Jommeke (en Kiekeboe, S&W,... (allemaal 1 pot nat)) niet bepaald topstrips. En ja, ik verdedig mijn mening altijd zeer overtuigend, als ge daar nu een probleem mee hebt, dan moet ge vooral geen advocaat worden.

Geen kuddebeest en Kiekeboe-fanaat... hmmm, leuk gevonden :ironic:

T is niet de bedoeling dat ik hier iedereen ga bekeren hé, ik wil er gewoon opwijzen dat er ander materiaal op de markt is. Maak daar eens zo geen spel van, t zijn maar strips ze.

Ik val uw strip ni aan, leer lezen.
Ik heb geen probleem met een verdediging, maar dan wil ik wel dat ze gefundeerd is :ironic: (en omg dan moet ik vooral geen advokaat worden, DIE hebben we nog niet gehoord hoor, niet dat er ook maar in de verste verte iets mee te maken heeft, maar kom)

Geen kuddebeest als in: ik trek me NIX aan van anderen, als anderen toevallig die strips ook graag lezen: prima, if not: fine. Me dunkt dat ge uw definitie van kuddebeest es moet herzien.

Wijs er dan op een andere manier op, want de manier waarop is not done => niet duidelijk? Herlees uw posts dan es.
Ma tis goed, ge hébt erop gewezen, dàt is duidelijk.

Inspector Monkfish
25 februari 2007, 17:42
People, people. We all love comic books. :)

So let's all just get along.

Raukaris
25 februari 2007, 17:53
Mijn favo strips zijn denk ik de oude Nero & co strip. Grote kaft, zwart wit etc.. Vreemde shizzle als hij Stalin enzo tegenkomt :lol:

voor de rest heb ik alle jommeke's en s&w strips en meeste kiekeboe's. De nieuwe zijn brol en lees ik zelfs niet meer. Ik en mijn vader kopen ze nog uit gewoonte om de verzameling compleet te houden..Voor de rest zo die gag reeksen van Kid paddle en de kleine robbe enzo. Casper en hobbes, de rode ridder, robert en bertrand, de geuzen ahja.

Kzou eens moeten kijken want ik ga ze morgen sorteren. Nu ben ik wel al jaren overgestapt naar echte boeken maar strips hebben mijn jeugd beinvloed. Staan ook veel leerrijke dingen in hoor. En nu lees ik ze vooral als ik wat wil kalmeren ^^

O en als webcomics tellen daar volg ik er ook een stuk of 6 van :p

DieselPower
25 februari 2007, 18:39
Ik val uw strip ni aan, leer lezen.
Ik heb geen probleem met een verdediging, maar dan wil ik wel dat ze gefundeerd is :ironic: (en omg dan moet ik vooral geen advokaat worden, DIE hebben we nog niet gehoord hoor, niet dat er ook maar in de verste verte iets mee te maken heeft, maar kom)

Geen kuddebeest als in: ik trek me NIX aan van anderen, als anderen toevallig die strips ook graag lezen: prima, if not: fine. Me dunkt dat ge uw definitie van kuddebeest es moet herzien.

Wijs er dan op een andere manier op, want de manier waarop is not done => niet duidelijk? Herlees uw posts dan es.
Ma tis goed, ge hébt erop gewezen, dàt is duidelijk.
Brengt gij liever wa argumenten aan, het enige dat in uw posts staat is dat het 'uw' mening is. Veel gaan we tegen uw perceptie niet in kunnen brengen aangezien er geen argumenten in voorkomen die te weerleggen vallen.
Het is wel een feit dat bv Blacksad kwalitatief een betere strip is dan de zoveelste mainstreamstrip waar er reeksen van +50 stuks van zijn.

Ali_
25 februari 2007, 18:45
sommige dingen kan je nu niet eenmaal argumenteren. iets leuk of mooi vinden is heel persoonlijk en je hebt daar soms niet echt een noembare reden voor. ik vind het heel vreemd dat sommigen het hier nodig vinden te argumenteren en zich te verdedigen om bepaalde strips leuk te vinden.
als ik een bepaalde strip niet leuk vind, maar jij vindt dat wel dan is dat allemaal bon. maar om een ander zijn mening te gaan afbreken omdat die zgn. mainstream is, is toch belachelijk? zie je dat dan zelf niet in? ieder zijn strips, zo simpel is het en het laatste dat ik ga doen is van een ander zijn strip zeggen dat die stom is, maar ik ga wel zeggen dat ik die (eventueel) persoonlijk niet zo leuk vind.

Arifiene
25 februari 2007, 19:32
Brengt gij liever wa argumenten aan, het enige dat in uw posts staat is dat het 'uw' mening is. Veel gaan we tegen uw perceptie niet in kunnen brengen aangezien er geen argumenten in voorkomen die te weerleggen vallen.
Het is wel een feit dat bv Blacksad kwalitatief een betere strip is dan de zoveelste mainstreamstrip waar er reeksen van +50 stuks van zijn.

da is het ook, heen en weer smijten met subjectieve meningen (ja een mening kan ook objectief zijn)
veel te argumenteren is er gwn niet aan
en me dunkt dat ik het ook wel niet tegen u had ;)
en gij doet overigens net hetzelfde: gwn uw mening zeggen, die op een voetstuk zetten, en zeggen dat er niet kan aan getwijfeld worden ;)
ik zeg gwn: voor mij is kiekeboe (en overigens nog vele andere) op dit moment nog steeds een goeie strip en ik vind persoonlijk die andere niét zo leuk (why: tja, tis oa mijn 'tekenstijl' niet, ik hou niet van de vormgeving, het is niet mijn soort van ontspanning, de inhoud van een strip op die manier weergeven, dan lees ik liever een boek, etc etc)
gij zegt: mijne strip is kwalitatief beter, da is een feit, want er zijn er zoveel ni van

des gouts et des couleurs, remember?

Darconix
25 februari 2007, 20:01
da is het ook, heen en weer smijten met subjectieve meningen (ja een mening kan ook objectief zijn)
veel te argumenteren is er gwn niet aan
en me dunkt dat ik het ook wel niet tegen u had ;)
en gij doet overigens net hetzelfde: gwn uw mening zeggen, die op een voetstuk zetten, en zeggen dat er niet kan aan getwijfeld worden ;)
ik zeg gwn: voor mij is kiekeboe (en overigens nog vele andere) op dit moment nog steeds een goeie strip en ik vind persoonlijk die andere niét zo leuk (why: tja, tis oa mijn 'tekenstijl' niet, ik hou niet van de vormgeving, het is niet mijn soort van ontspanning, de inhoud van een strip op die manier weergeven, dan lees ik liever een boek, etc etc)gij zegt: mijne strip is kwalitatief beter, da is een feit, want er zijn er zoveel ni van

des gouts et des couleurs, remember?

Als ge uw betoog had beperkt tot het vetgedrukte, kon ik niet anders dan er mij bij neerleggen. Niets aan te doen, smaken verschillen.

Maar je sleurt weer wat van mijn mening uit de context, dat ik toch wel moet reageren.
Waar je het haalt dat ik mijn mening verhef is mij een raadsel, ik discussieer gewoon graag dus ik probeer het zo goed mogelijk te beschrijven. Misschien ligt het daar aan...

En het is niet omdat een reeks slechts weinig nummers heeft dat hij daarom goed is hé. Er bestaan veel draken van strips die gelukkig gn vervolg krijgen. Wat ik bedoel is dat naargelang er steeds meer nummers volgen, de inspiratie daalt en de kwaliteit achteruitgaat. Voorbeelden genoeg in de wereld, zie ook bijv The Simpsons, de laatste seizoenen zijn ook niet meer wat het geweest is.

Daarom STEL IK VOOR, om MISSCHIEN eens het geld dat je gebruikt om bijv. opnieuw een Kiekeboe te kopen (al was het maar om de collectie te vervolledigen) te gebruiken om eens iets anders te kopen. Ben je tevreden met Kiekeboe, no problem hé. Dan mag je mijn voorstel direct vergeten. Maar misschien kan ik iemand anders overtuigen om eens iets anders te lezen dan een mainstream strip.

Tweak37
25 februari 2007, 20:13

TOP 20 Aller Tijden (keuze van de lezers): mooie top, kan ik mij zeker grotendeels in vinden...

Arifiene
25 februari 2007, 20:56
Als ge uw betoog had beperkt tot het vetgedrukte, kon ik niet anders dan er mij bij neerleggen. Niets aan te doen, smaken verschillen.

Maar je sleurt weer wat van mijn mening uit de context, dat ik toch wel moet reageren.
Waar je het haalt dat ik mijn mening verhef is mij een raadsel, ik discussieer gewoon graag dus ik probeer het zo goed mogelijk te beschrijven. Misschien ligt het daar aan...

En het is niet omdat een reeks slechts weinig nummers heeft dat hij daarom goed is hé. Er bestaan veel draken van strips die gelukkig gn vervolg krijgen. Wat ik bedoel is dat naargelang er steeds meer nummers volgen, de inspiratie daalt en de kwaliteit achteruitgaat. Voorbeelden genoeg in de wereld, zie ook bijv The Simpsons, de laatste seizoenen zijn ook niet meer wat het geweest is.

Daarom STEL IK VOOR, om MISSCHIEN eens het geld dat je gebruikt om bijv. opnieuw een Kiekeboe te kopen (al was het maar om de collectie te vervolledigen) te gebruiken om eens iets anders te kopen. Ben je tevreden met Kiekeboe, no problem hé. Dan mag je mijn voorstel direct vergeten. Maar misschien kan ik iemand anders overtuigen om eens iets anders te lezen dan een mainstream strip.

dat was tegen dieje ander btw ;), toch duidelijk gequote, of hebde nen dubbel-account ;)
Nee danku, ik weet goed genoeg wat mijn stijl is en wat niet (ik spendeer echt té veel tijd in boeken/stripwinkels), dus ik ga men geld niet geven aan iets wat ik niet graag lees
Maar blijf gerust proberen :p (hebde aandelen ofzo :p)

Darconix
25 februari 2007, 21:07
Nee, jammer genoeg niet, Albert Frère heeft een jaartje geleden onze nationale striptrots 'Dupuis' verkocht aan de Fransen. Zelfs Standaard uitgeverij is al jaren niet meer Belgisch (maar Hollands)

Nee, ik heb veel plezier beleefd aan de niet-mainstream strips en ik deel dan ook graag in mijn enthousiasme :p. Ik moedig iedereen aan om ze gewoon eens te bekijken en dan een oordeel te vellen. Jij heb dit reeds gedaan, en je hebt ontdekt dat ze niet je cup of tea zijn. Dit mag hé, maar er zijn misschien andere forumgangers die ik op ideeën kan brengen.

Wu-chAn
25 februari 2007, 21:23
Kennen jullie Quick & Flupke nog?

DieselPower
1 maart 2007, 11:52
Ik denk dat hier iemand zei dat er dringend een nieuwe Largo Winch moest uitkomen: 4 april ;)
http://www.dupuis.com/NL/divers/Largo15/index.html

Shellshock
1 maart 2007, 17:17
Gisteren het tweede deel van Over de grenzen van de Tijd gelezen. :love:

Malkavian
1 maart 2007, 17:36
http://www.code-depth.be/blogfiles/fotos/Middelkerke_2004-07-(19-22)/Stripfestival/de_heer_vastenavond_van_as_frontcover.jpg

Heel speciale reeks

Darconix
2 maart 2007, 09:33
Gisteren het tweede deel van Over de grenzen van de Tijd gelezen. :love:

Die laatste scene gaf mij wel een speciaal gevoel, nog nooit meegemaakt bij het lezen van een strip :p

Malkavian
2 maart 2007, 11:03
True true, knappe strip

stripverzamelaa
26 april 2007, 16:35
Hallo

kan iemand mij helpen aub
ik ben opzoek naar een ge-inkte tekenplaat van suske en wiske ?
weet iemand waar ik zulke plaat kan vinden ? (allez ja kopen hé)

alvast bedankt
anne

DX2
26 april 2007, 17:26
de allerbeste op dit ogenblik is de reeks van tekenaar Leo, zoals de reeks Kenia
das pas de max

edit: haal anders eens een oud topic naar boven

Shellshock
21 mei 2007, 22:44
Juist een prachtige serie ontdekt: De rovers van de keizerrijken. Héérlijke sfeer. :)

Wg_Flow
22 mei 2007, 00:02
Ik ben vorige maand in New York naar Midtown Comics geweest, echt fantastisch die Amerikaanse stripcultuur, heb 30 Days of Night TP gekocht (volledige reeks samen gebonden) voor 15 eurootjes :p

www.midtowncomics.com je kan via paypal orderen!

Malkavian
22 mei 2007, 00:08
=Jackass;8651157']Ik ben vorige maand in New York naar Midtown Comics geweest, echt fantastisch die Amerikaanse stripcultuur, heb 30 Days of Night TP gekocht (volledige reeks samen gebonden) voor 15 eurootjes :p

www.midtowncomics.com (http://www.midtowncomics.com) je kan via paypal orderen!

Je moet helemaal niet zover bestellen voor de US Comics hoor ;)

gewoon bij Sodacomics.be (http://www.sodacomics.be/shop/home.php) alles recent en zeer goede service.
Ik koop daar mijn comics en die zijn heilig voor mij :)

btw Op het Anime Forum is een Comic Thread (http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=483215&page=28)

En als je toch volledig into US Comics bent, check dan mijn Blog eens ;) ù
Brainfreeze, (http://brainfreeze.skynetblogs.be/) staat vol met nieuws, spotlight en reviews ;)

Wg_Flow
22 mei 2007, 00:12
Je moet helemaal niet zover bestellen voor de US Comics hoor ;)

gewoon bij Sodacomics.be (http://www.sodacomics.be/shop/home.php) alles recent en zeer goede service.
Ik koop daar mijn comics en die zijn heilig voor mij :)

btw Op het Anime Forum is een Comic Thread (http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=483215&page=28)

En als je toch volledig into US Comics bent, check dan mijn Blog eens ;) ù
Brainfreeze, (http://brainfreeze.skynetblogs.be/) staat vol met nieuws, spotlight en reviews ;)

nice :D Ik ben vooral op zoek naar de 30 Days of Night reeksen en de Marvel Ultimates :p

Malkavian
22 mei 2007, 00:43
=Jackass;8651186']nice :D Ik ben vooral op zoek naar de 30 Days of Night reeksen en de Marvel Ultimates :p

kheb gekeken en 30 days of Night heeft em op het ogenblik niet binnen, de Ultimate reeksen heeft em bijna alle TPBs binnen ;) Dus Enjoy :D

soulreaper
22 mei 2007, 02:10
mmm,strips...Ik weet niet hoeveel strips we hebben,maar zal wel dik tegen de 1000 zijn.Waaronder ook de normalere strips zoals Largo Winch en Storm(Roodhaar:love: ),maar de meesten die we hebben zijn allemaal hard-covers van O.A.:Collectie 500(Lanfeust,Marlysa,etc.)en Millenium reeks.Ik weet niet hoeveel geld er in steekt,maar ik weet wel voor hoeveel ze verzekerd zijn als de boel platbrandt:D

Bose
22 mei 2007, 07:28
vroeger suske & wiske strips "verzameld" met als gevolg dat elk nummer hier nu bij ons thuis ligt :)
nuja, die eerste strips zijn echt meesterlijk, met een goei verhaal en toffe tijdsgeest. Die nieuw daarentegen, die koop ik nog om de collectie volledig te houden :)

Malkavian
22 mei 2007, 09:50
vroeger suske & wiske strips "verzameld" met als gevolg dat elk nummer hier nu bij ons thuis ligt :)
nuja, die eerste strips zijn echt meesterlijk, met een goei verhaal en toffe tijdsgeest. Die nieuw daarentegen, die koop ik nog om de collectie volledig te houden :)
Mja is eigenlijk foute reactie, als je ze koopt voor collectie dan geef je nog altijd de indruk dat ze goed zijn. Ik koop ze gewoon niet meer omdat ze gewoon het niet waard zijn, dan heb ik maar geen volledige collectie van Sus en wis. kheb dan maar een Volledige Goede Sus n Wis collectie :D

Wg_Flow
22 mei 2007, 11:15
kheb gekeken en 30 days of Night heeft em op het ogenblik niet binnen, de Ultimate reeksen heeft em bijna alle TPBs binnen ;) Dus Enjoy :D

Ja heb gisteren gechecked :p Ik ga voor alle spider man TBP's inclusief die van Venom Carnage en Toxin :D

EternalSilence
22 mei 2007, 11:19
alle buck danny strips (is amerikaanse serie geloof ik, naar het nederlands vertaalt)

grote hoop, paar 100den, suske & wiske
100+ Rode ridder strips
de nieuwe rode ridder strips, zijn echt niet meer wat ze geweest zijn, valt ferm op dat het ene andere tekenaar is, en de verhalen ook door andere zijn bedacht.. echt saaie verhaallijnen, en veel te veel bloot in die rode ridder strips.
vroeger zag je eens een mooi getekende mevrouw, maar nu zijn het schaars geklede vrouwen met Dcups .. o-o

kiekeboe strips
bijna alle Valentin strips (of hoe heet het ook weer)

en dan nog hier en daar nog een paar tientallen strips van reeksen.

Malkavian
22 mei 2007, 11:25
=Jackass;8651798']Ja heb gisteren gechecked :p Ik ga voor alle spider man TBP's inclusief die van Venom Carnage en Toxin :D

hehehe :) Gaan zou ik zeggen :D

Grim
22 mei 2007, 11:43
Alle Piet Pienter en Bert Bibbers, niet alleen alle verhalen maar ook verschillende verhalen in verschillende druk enz enz, ook die buiten reeks (Vredeswapens)
Alle XIII's
Alle Largo Winchen
Alle Kiekeboes tot wanneer dienen duts (Dirk Stallaert?) begonnen is met tekenen
Alle Agent 212's
Alle De 4 Helden
Alle Dick Herisson
Alle Blake en Mortimer
Alle Kuifjes
en dan nog een hele resem andere reeksen maar niet volledig, zoals vrouwen in 't wit, guust flater, jommeke, suske en wiske, familie Snoek, ...
GEEN Urbanus of Rode Ridder

GMotha
22 mei 2007, 12:58
Alle Piet Pienter en Bert Bibbers, niet alleen alle verhalen maar ook verschillende verhalen in verschillende druk enz enz, ook die buiten reeks (Vredeswapens)Oldschool^^

Malkavian
22 mei 2007, 12:59
Oldschool^^

true true, nooit echt fan geweest van die reeks tho :S mss was ik in die tijd gewoon te jong. Kheb ze nooit terug opgepikt

Gentille
22 mei 2007, 13:08
moved naar vrije tijd en Lifestyle. (vrije tijd, hobby)

Ikzelf heb onlangs 2 kiekeboe's gelezen die op de salontafel rondslingerden van mijn zussen :p.

Sagax
22 mei 2007, 13:12
sammy volledig
de kleine robbe volledig
piet pienter en bert bibber volledig
kuifje harde kaft volledig
thorgal volledig
jerome k. jerome bloks volledig
de blauwbloezen 70%
robbedoes & kwabbernoot 75%
agent 212 80%

en nog een hoop losse strips ook :p

/edit: damn geen enkele van mijn strips in de top 20 :D
kdenk dat ik eens de top 20 ga beginnen lezen want eerlijk gezegd lees ik bitter weinig van die 'onbekende' strips

Xo0
22 mei 2007, 13:51
Murena is een absolute aanrader voor wie geïntresseerd is in de Romeinen!

Shellshock
22 mei 2007, 16:17
alle buck danny strips (is amerikaanse serie geloof ik, naar het nederlands vertaalt)

BD is Frans/Belgisch (Waals) ;)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Buck_Danny

Grim
22 mei 2007, 16:19
Ik ga aan Blacksad beginnen denkik, das nog ni zo een grote reeks zeker eh? Zijn da steeds aparte verhalen of lopen ze door doorheen de strips?

Darconix
22 mei 2007, 16:38
Er zijn er nog maar 3. Aparte verhalen, zelfde hoofdfiguur. Je hoeft de één niet gelezen te hebben om de andere te verstaan.

Cuth
22 mei 2007, 17:52
thorgal
De blauwbloezen
Murena

De rode ridder had zon 30albums à la: (knappe vrouw): De rode ridder zou een geschikte aanvoerder zijn voor mijn leger om de wereld te veroveren.

De rode ridder: O nee, wat een duivels plan. Ik moet het spelletje meespele.

En dan wint ie, zoals het hoort.

Malkavian
26 mei 2007, 10:50
Voor de mensen die geintereseerd zijn
Om http://brainfreeze.skynetblogs.be/ staat er nu een Daredevil special.
Bijna alle Daredevil reeksen besproken ;) (totaal zal 6 posts zijn)

Malkavian
27 mei 2007, 13:00
Het Jaar van de Olifant - Willy Linthout (http://brainfreeze.skynetblogs.be/post/4573862/het-jaar-van-de-olifant--willy-linthout)

Zeker de moeite om die eens te bekijken, Linthout is de tekenaar van Urbanus maar hij heeft nu ook enkele strips getekent met als thema zelfdoding en hoe ermee om te gaan. heel interesant en moedig

DieselPower
27 mei 2007, 13:25
Er zijn er nog maar 3. Aparte verhalen, zelfde hoofdfiguur. Je hoeft de één niet gelezen te hebben om de andere te verstaan.
Bwa, er zijn wel een paar karakters die terug komen

TIIMM
28 mei 2007, 15:25
XIII is ook een mooie reeks

Arifiene
28 mei 2007, 19:40
Garfield pockets zijn bijna volledig, alleen zijn die eerste nog zo moeilijk te vinden...

Dees
28 mei 2007, 20:29
XIII is ook een mooie reeks

De laatste episodes zijn toch ook niet meer alles hoor. Ze blijven het verhaal eindeloos rekken. Gelukkig is de volgende uitgave de laatste van de reeks

Homer`
28 mei 2007, 20:31
Kiekeboe, mn pa verzamelt da, ik heb ze ook allemaal geleze, ma nu leesk meer boeken ;)

Cueb-
29 mei 2007, 20:43
Kiekeboe, al heb ik de laatste 4 of 5 albums niet meer gekocht, omdat ik er het geld niet meer voor over heb :(. Zal mij bij een volgende krijg-gelegenheid nog ies vragen :D. Heb ook veel jommeke's en suske en wiske's en urbanussen. Jommeke is grappig hoe simplistisch dat allemaal is. Suske en Wiske verliest veel van zijn pluimen vind ik. Verder heb ik ook alle Largo Winch boeken, leuk om lezen. Blauwbloezen heb ik er heel weinig van , maar die dat ik er al van gelezen heb vond ik wel leuk.

vloet
29 mei 2007, 20:54
Ben een grote Guust Flater fan ^^
Ben uiteraard ook naar de tentoonstelling van Franquin geweest. Ik heb daar trouwens een artikel over geschreven. Te bezichtigen op mijn spaceke hieronder.

Wg_Flow
29 mei 2007, 21:07
Ja Guust Flater, mijn held haha :D

Mijn ouders hebben de volledige reeks in leer gebonden, allemaal dikke boeken, heb me er toen ik jonger was hard mee geamuseerd, lees ze af en toe nog eens terug.

Die van Robbedoes & Kwabbernoot ook. En een deel dat vooral over Marsupilami gaat, maar dat nog bij Robbedoes&Kwabbernoot hoort (i think).

't zijn trouwens de originele reeksen van alletwee denk ik, er zijn er ondertussen toch al nieuwe van robbedoes & Guust , niet?

vloet
31 mei 2007, 13:55
Van Guust zijn er nieuwe uitgaven ja. Maar geen nieuwe "gags". Het zijn gwn alle oude strips in een nieuw jasje gestoken. Aangezien Franquin al een tijdje dood is, er er niemand guust overneemt zal er niks nieuws verschijnen denk ik ^^. Maar goed ook denk ik want diezelfde humor en tekenstijl als Franquin heeft toch niemand meer peizek.

DieselPower
17 november 2007, 14:52
De laatste episodes zijn toch ook niet meer alles hoor. Ze blijven het verhaal eindeloos rekken. Gelukkig is de volgende uitgave de laatste van de reeks
Komt die een van de dagen niet uit? (en ik dacht op de boekenbeurs gezien te hebben dat het er twee zijn?)

edit: den 13de zijn er twee uitgekomen precies
http://www.dargaud.com/front/albums/album.aspx?id=3515
http://www.dargaud.com/front/albums/album.aspx?id=3516

Equino
17 november 2007, 14:57
Kuifje :)

Carrotman
17 november 2007, 17:42
de XIII strips boeien mij wel, heb er nog maar 9 ofzo maar hoop ooit eens mijn collectie uit te breiden :p

Preske
17 november 2007, 18:09
ik heb er over de 1000 strips, de US comics niet meegerekend.

Het is vrij onbegonnen werk om alle series op te noemen (hoewel ik de strips zelf quasi van buiten ken) maar ik zal enkele van m'n grootste series opnoemen

- suske en wiske = ik prefereer nog altijd de old-skool strips, getekend door Zijne Vanderstenigheid zelve. Laatste nieuwe dat ik gelezen EN gekocht heb was Big Mother, sindsdien heb ik foert gezegd aan S&W
- Jommeke = Ook old-skool. Al geruime tijd mee gestopt met de nieuwe te kopen, en aan de nieuwe te lezen (ik krijg ze occasioneel nog eens) ben ik blij dat ik die beslissing genomen heb.
- Nero = Old-skool rules. de zeer oude t.e.m. eind jaren 70 begin jaren 80 waren best te pruimen. Sinds jaren 90 is het zwaar bergaf gegaan voor mij.
- Piet pienter en bert bibber = Sublieme reeks
- Guust flater = sublieme reeks, hoewel de grappen en tekenstijl zijn laatste levensjaren me zwaar tegenvielen. Nu moet ge weten dat die man een enorm ouvre op zijn naam staan heeft, dus die paar mindere op de zoveel 1000'den zijn hem hartelijk vergeven :)
- Robbedoes = Ondanks geregeld nieuw bloed en radicaal nieuwe tekenstijl blijft de reeks mij boeien.
- Kleine robbe = Tzijn misschien maar kinderlijke grapkes, maar verdorie i'm loving it.
- kid paddle/game over = ditto

Bij de minder bekende mainstream strips heb ik
- Lanfeust van Troy = aangename serie. Fantasie type strip. Enkel voor fans van het gerne.
- Lanfeust van de sterren = "opvolger" van vorige, Fantasie meets Star wars.
- XIII = hoewel de strip een cultstatus kent bij de fans en striplievend vlaanderen, toch niet zo bekend. Ten onrechte.

Kowlier
17 november 2007, 20:41
lanfeust is idd een zeer aangename reeks. voorbij de steen is ook zeer goed, een beetje in de zelfde trant, maar tot nu toe zijn er maar 4 albums van uit :(
ik lees zowiezo graag fantasy strips. suske en wiske vind ik tegenwoordig niet veel meer waard. de oude strips hadden veel meer klasse en karakter. de nieuwe zijn veel te flauw naar mijn zijn. en jommeke, zwijg mij daarvan, veel te braaf voor mij :( urbanus was ook best nog te pruime in zijn eerste strips, maar de laatste delen zijn net zoals suske en wiske, te flauw. voor de rest kan ik alles van strips wel leze. prentjes kijke is zo makkelijk ;)

Huasheng
18 november 2007, 13:09
Vooral Kiekeboe, Kuifje, Asterix en Jommeke gelezen. Suske en Wiske niet echt veel gelezen, geen idee waarom. Thuis hebben we alle Kuifje-strips. 'k Zou graag op een dag alle Asterix-strips hebben. M'n zus heeft lange tijd Kiekeboe-strips gespaard.

d2itemnet
19 november 2007, 23:52
Altijd kiekeboe, nu ben ik daar wa mee gestopt.
Ik lees graag Soda nu, kan het iedereen aanraden

killerbeam
20 november 2007, 09:38
ik ben gisteren de 2 laatste van XIII gaan halen, mooi einde vind ik zo.
Maar ga toch nog eens opnieuw beginnen want de vorige zijn lang geleden dat ik ze nog heb geleze.
Ook Ik, Jolan van de Thorgal reeks heb ik in huis gehaald. Het verhaal va Thorgal is nu echt wel gedaan en nu is het Jolan die mag beginnen, maar het blijft dezelfde geniale boeken met dezelfde mega cliffhangers van vroeger.
Geniaal gewoon.

Voor de rest hebben we thuis, dankzij mijn ouders, een grote collectie gaande van Asterix, XIII, Thorgal, Guust Flater, De Rode ridder, de Blauwbloezen, Jeremiah,...

KN-StrideR
20 november 2007, 10:09
- Storm ...
heb ik alle door don lawrence getekende strips van.
die kronieken van de tussentijd trekken op geen kloten dus sla ik die maar over

Ik zou graag meer strips kopen maar ze zijn zo fucking duur. vooral de fransen maken enkele prachtstrips.

Gigantische fan van guust, maar mijn pa heeft ze al volledig dus hoef ik die niet meer te kopen.

Robbedoes, er zijn daar enkele strips bij die geniaal zijn net zoals de begin jaren van sus&wis, kiekeboe en nero

- piet pienter & bert bibber ook leuk
- Blake en mortimer zijn nog altijd een van de meest tot de verbeelding sprekende strips.
- yoko Tsuno las ik ook zeer graag. Misschien eens starten met heel deze collectie te kopen.

En natuurlijk de blonde "sexbomb" (in stripvorm) Natasja de luchtstewardess :D

DBK
20 november 2007, 16:25
Buck Danny, Robert en Bertrand, Michel Vaillant, Yoko Tsuno enz heb ik vroeger veel gelezen, mijn bompa heeft der veel van en dan ook nog massa's Suske en Wiskes ( zwart witte ) en Jommekes zo in zo'n rode kleur getekend.

Phil
20 november 2007, 19:22
Heb thuis ook massa's strips liggen.

Suske & Wiske: Volledige Reeks. Ik blijf ze kopen, maar het is zoals er al gezegd is geweest, ze trekken op niks meer tegenwoordig. Vandersteen was goed. Paul geerts was nog doenbaar, maar tegenwoordig...

Asterix: Volledige reeks, zelfde liedje als Sus&Wis. Vanaf de belgen bergaf

Kuifje: Volledige reeks in't frans.

Thorgal: Volledige reeks. Gaat ook wel stevig bergaf tegenwoordig.

Jommeke: Heb ik er heel veel van (mis er misschien 20 van de 1ste 200), maar geen volledige reeks. Koop ik ook nog maar zelden tegenwoordig.

Kiekeboe: Volledig. Gaat ook weer ferm bergaf tegenwoordig, maar niet zo erg als Sus&Wis

XIII: Volledige reeks. Ben benieuwd naar de laatste 2.

Largo Winch: Volledige reeks. Die zijn best nog goed vind ik.

Soda: Heb ik ongeveer de helft van. Fijne strips :)

En dan nog massa's losse strips van Bucky Danny, Vaillant, Nero, etc etc... Geen volledige reeksen

Ik heb wel weinig non-mainstream strips. (oneshots, korte reeksen, artistieke strips etc...) Enkel bekende zaken eigenlijk.

Comics heb ik spijtig enkel massa's digitale comics. Slechts een 10-tal echte comics. (2 jaar terug elke maand alles gekocht dat er in frankrijk uitkwam, jaar erna niks kunnen kopen (niet te vinden in Japan).
Thank god dat ge comics kunt lezen op PSP. Niet zo leuk als een echte comic, maar nog net doenbaar om ervan te genieten.

cassie821
25 november 2007, 20:03
Murena , Franka , Kuifje , Largo Winch , Nero
En lievelingstekenaar is Dufaux en Jan Bosschaert
Van Bosschaert heb zelf schilderij in kamer echt die tekent schoon :) . Van Dufaux zou ik ook nog graag iets hebben in de stijl van Murena

EternalSilence
26 november 2007, 09:53
na het lezen van dit forum ben ik toch wel een beetje onder de indruk van de positieve commentaren dat velen hebben over de stripreeks XIII

ik ga daar eens een paar stripjes van kopen.
vraag: mocht je nu zomaar ergens middenin de stripreeks beginnen, kun je dan begrijpen over wat die strip gaat?
of moet je bij het begin beginnen (nr. 1 dus)om mee te zijn met de avonturen?

DieselPower
26 november 2007, 10:45
na het lezen van dit forum ben ik toch wel een beetje onder de indruk van de positieve commentaren dat velen hebben over de stripreeks XIII

ik ga daar eens een paar stripjes van kopen.
vraag: mocht je nu zomaar ergens middenin de stripreeks beginnen, kun je dan begrijpen over wat die strip gaat?
of moet je bij het begin beginnen (nr. 1 dus)om mee te zijn met de avonturen?
Begin maar vanaf nr 1