PDA

Volledige versie bekijken : Unable to format DVD+rw

grOOve
15 februari 2007, 19:03
Hey.
Ik heb een probleem met men DVD brander (zoals de titel doet vermoeden). Hij brand alles zonder problemen, maar als ik een DVD+rw insteek, en er voor de eerste keer op wil branden, krijg ik altijd de error message 'unable to format disc'

Ik draai op windows XP (sp2), gebruik normaalgezien Nero als programma, en heb een BenQ dvd brander (DW1650) met de nieuwse firmware.

Ik heb de dvd's in kwestie bij iemand anders eens geprobeerd, en daar werken ze wel. (noot: zodra de dvd ooit voor de eerste keer beschreven is, werkt hij wel in mijn drive, enkel de eerste keer weigert hij dienst.) Ik heb ook eens een andere dvd+rw gekocht, en ook hier dezelfde error. (de gebruikte dvd's zijn van het merk Memorex en TDK). Vervolgens heb ik ook enkele verschillende programma's geprobeerd, en geen enkel werkt. (onder andere nero 6 en 7, cheatah dvd burner, en nog iets anders waarvan ik me de titel niet meer herinner.)

Een andere vriend van me (met nagenoeg dezelfde pc, ook windows XP sp2, een brand-programma van Roxio, en een Lite-on DVD brander) heeft net hetzelfde probleem.

Vreemde vaststelling: toen ik Windows Vista RC1 in dualboot had, lukte het mij wel om in vista te branden.

Ik heb al een tijdje gezocht naar mogenlijke oplossingen, en heb er nog geen gevonden. Iemand hier die meer weet?

Merciekes.

grOOVe

Exit
15 februari 2007, 21:10
die schijven moeten eerst geformateerd worden, zoals de error zegt
nero - cdinfo, kies de juiste drive, dan gen optie tot formateren?
als ge gaat branden en de speed kiest, geen optie om formateren aan te zetten?

grOOve
16 februari 2007, 09:42
Heb in nero (of in de bijgeleverde tools) nergens een optie gevonden om handmatig te formateren. Het is logisch dat die dingen op voorhand moeten geformatteerd worden, en dat is dan ook wat nero op voorhand probeert te doen. Het probleem is net dat dat niet lukt. Erasen lukt ook niet als de disc nog nooit gebruikt is.

Hier is een uitgebreidere error-beschrijving:

Error-scherm (http://members.chello.be/cr43437/Nero/Nero_Error.GIF)
Log (http://members.chello.be/cr43437/Nero/Log.txt)

Thanks voor de reply

ShPonGle
16 februari 2007, 15:26
ondersteunt je brander wel dvd+rw? oudere firmware al eens geprobeerd? mss is er fout in uw winaspi of zo

als je nero herinstalleert, of andere versie, gebruik je best de nero clean tool

Moloch
16 februari 2007, 19:20
den dw1650 ondersteund rw, heb hem hier ook,

welke versie van nero?

grOOve
17 februari 2007, 15:49
@ShPonGle: Uit mijn foutenlog haal ik:

WinAspi: -
ahead WinASPI: File 'C:\Program Files\Nero\Nero 7\Core\Wnaspi32.dll': Ver=2.0.1.74, size=164112 bytes, created 11/2/2004 1:54:32

Ik heb dus blijkbaar niet standaard een WinAspi, maar nero heeft er wel een geinstalleerd.
Ik heb het ooit geprobeerd met retail firmware (= eerste versie) en dat lukte niet, en daarna men firmware geupdate, en het werkt dus ook niet. De firmware maakt het dus niet.

Bedankt voor de tip over nero herinstalleren, zal het is proberen.
En zoals Moloch zegt, ondersteunt hij weldegelijk Rw

@Moloch, zal het morgen checken en het weten te zeggen.

Bedankt voor de posts allemaal :applause:

Greetz
grOOve

grOOve
18 februari 2007, 13:30
Kheb eens een clean reinstall van nero geprobeerd met nero clean tool, maar ik krijg nogaltijd dezelfde error.

@Moloch ik gebruik versie 7.5.7.0

greetz

Moloch
18 februari 2007, 15:39
probeer eens met de 6

grOOve
18 februari 2007, 21:00
Ik had origineel de 6, en daarmee werkte het niet, vandaar dat ik nu 7 gebruik, maar helaas heeft dat niet veel geholpen...