PDA

Volledige versie bekijken : DHCP probleem

Nosada
14 februari 2007, 01:03
Hey iedereen,

Sinds maandagmorgen zit ik met één van de meest bizarre problemen die ik al gehad heb. Na het installeren van een passieve koeler op mijn southbridge, was ik m'n internet kwijt. Gebeurt wel vaker, ik dacht dat het gewoon aan telenet lag, dus ik Windows geherinstalleerd (om andere reden). Paar uur later, alles goed en wel weer op de pc gekregen via CD en redist files, maar nog steeds geen internet.

Tweede PC es aangesloten om te zien of het aan iets anders lag, maar die connecteerde direct. Terug naar de eerste PC, niets. Ipconfig /release en /renews gedaan, geen effect. Begin ondertussen zo al ietwat te denken dat het hardware fout kan zijn, dus snel NIC in pc geplugd, drivers geinstalleerd en ... zelfde probleem. Nieuwe PSU, RAM, HD en GPU haalden allemaal niks uit, dus denk ik nu toch weer dat het ergens een software fout zou kunnen zijn.

Als ik m'n verbindingen "Herstel" dan krijgen ze wel een IP, maar ze weigeren verbinding te maken met de DHCP server. Ik moet wel toegeven, ik zit ondertussen al een aantal jaar op telenet mono met 2 PCs, tot nu toe nog geen problemen mee gehad, maar zou het kunnen dat Telenet de kraan toegedraaid heeft en ik vanaf nu m'n verbinding niet meer kan delen?

Een vriend heeft me aangeraden vannacht de modem uit te trekken en morgenvroeg een nieuwe verbinding te maken met de PC, omdat dit er wel zou voor zorgen dat m'n IP vernieuwd wordt en ik dan opnieuw het internet opkan. Zit daar enige hoop in of hou ik beter m'n adem niet in?

Groeten,
Nos

ShPonGle
14 februari 2007, 11:52
dat gaat het probleem gewoon zijn imo, ik zou btw ook nooit aan hardwarefout denken als je wel een netwerkverbinding hebt mr geen internetverbinding

Nosada
14 februari 2007, 16:51
Toen ik deze morgen mijn internet terug instak, bleek het probleem er nog steeds te zijn... De PC kon nog steeds geen contact krijgen met de DHCP-server.

Iemand nog een idee?

Muzzterd
14 februari 2007, 20:58
Die reinstall .. ik neem aan dat je gewoon je XP bestanden teruggezet hebt? Doe is een harde format en begin opnieuw. En telenet mono .. who cares .. steek een router tussen de 2 pc's en ook opgelost.

Doe voor alle veiligheid ook is een LSP fix, een tooltje dat VEEL vage inet problemen oplost.

http://cexx.org/lspfix.htm

ChevaL
14 februari 2007, 23:04
al geprobeerd die passieve koeler terug eruit te doen en te kijken of het weer werkt ? ;x