PDA

Volledige versie bekijken : Ambetante ebay-gebruiker, graag duits-nederlands vertaling

|Tricks|
9 februari 2007, 19:43
Ik heb ergens in december Armed assault gekocht bij een duitse webwinkel. Ik heb (zoals ik altijd doe) het spel onmiddellijk via paypal betaald. Diezelfde dag werd het geld me zonder enige uitleg terug gestort.

Ik heb toen het spel ergens anders gekocht. Een paar weken later krijg ik bericht van hen dat ze nog steeds geen betaling ontvangen hadden van mij. Ik stuur hen vriendelijk een reply dat dit wel degelijk het geval was, maar dat zij zelf het geld hadden terug gestort zonder enige uitleg. Hierop kreeg ik als reactie WEER een aanmaning om te betalen, zonder verdere uitleg. En ietsje daarna WEER 1.

Ik heb toen uiteindelijk van ebay bericht gekregen dat ik moest betalen en heb mijn verhaal uit de doeken gedaan. Ik kon alles bewijzen met mails die ik heb. De 'klacht' werd verworpen en voor mij was de zaak gesloten.

Tot ik een week of mss 2 later WEER maar eens een mail van hen kreeg dat ik moest betalen. JA kijk he, zijn die debiel ofzo? Ik heb hier niet op gereageerd, tot ik nu net weer maar eens een mail van hen kreeg.

Kan iemand deze zin vertalen?

Sollten Sie nicht innerhalb von 14 Tagen zahlen werden wir eine Strafanzeige gegen Sie einleiten und ein Mahnbescheid.

Dan wel CORRECT VERTALEN, en niet van 'ik denk dat het dat is...'.

Alvast bedankt.

redblack
9 februari 2007, 19:45
Gewoon terugmailen dat je geen duits verstaat

|Tricks|
9 februari 2007, 19:51
Dat is duidelijk geen optie aangezien ze op al mijn andere mails nog niet eens de moeite doen om te reageren. Het enige wat ze blijven sturen is die aanmaning. Juist nu dat ene zinnetje is nieuw en staat me zo niet aan.

|Tricks|
9 februari 2007, 19:52
Op zich is het allemaal geen probleem, want ik heb nog steeds mijn mail van paypal van mijn betaling toen, maar ik wil gewoon geen verdere zever.

MetalG
9 februari 2007, 19:57
als ge binnen de 14 dagen niet betaald gaat ge een negatieve waardering van late betaler krijgen

mvg

|Tricks|
9 februari 2007, 20:03
als ge binnen de 14 dagen niet betaald gaat ge een negatieve waardering van late betaler krijgen

mvg

Ik zou zeggen lees mijn post nog eens aandachtig na.

Ik had ONMIDDELLIJK betaald. De verkoper had het geld een uur later terug op mijn paypal rekening gestort. Na verschillende weken had hij een klacht gedaan bij ebay, en aangezien ik bewijs van betaling had heeft ebay deze klacht "geseponneerd", dus voor hen (en mij) was alles geregeld.

Juist die klote-verkoper die nu nog steeds ambetant doet.

MetalG
9 februari 2007, 20:13
Kan iemand deze zin vertalen?

Sollten Sie nicht innerhalb von 14 Tagen zahlen werden wir eine Strafanzeige gegen Sie einleiten und ein Mahnbescheid.

Dan wel CORRECT VERTALEN, en niet van 'ik denk dat het dat is...'.

Alvast bedankt.

mvg

(versta je het nu ?)

|Tricks|
9 februari 2007, 20:33
Ben je daar 100% zeker van?

...werden wir eine Strafanzeige gegen Sie einleiten und ein Mahnbescheid.

...klinken imo anders dan 'een negatieve waardering van late betaler krijgen'.

MetalG
9 februari 2007, 21:09
der gaat een proces tegen u geopend worden en ge krijgt een boete.

[Vriendin is Duits]

sorry da eerste was mijn vertaling ;P

ik moet nog leren aa ;D

stijn87
9 februari 2007, 21:26
Gewoon zo laten volgens mij, een negatieve feedback ga je volgens mij niet meer kunnen ontlopen. Als je al genoeg positieve feedbacks hebt, dan zal die ene negatieve niet echt veel maken. Vergeet dan trouwens ook niet hen een negatieve feedback te geven. Laat ze gewoon maar dreigen met een proces, als het echt zo ver komt (wat wss niet zal gebeuren) heb jij nog de meeste kans om te winnen ook volgens mij.

|Tricks|
9 februari 2007, 21:40
Ik heb tot nu toe altijd positieve feedbacks gekregen, ook door mijn bliksemsnelle betaling altijd :), en zou het toch wel klote vinden om nu een negatieve te gaan ontvangen. Niet dat het een ramp is maarja.

En ja ergens zou het me sterk verbazen moesten ze het voor een +-€45 zo ver gaan drijven. Ik heb dan zoals ik al zei ook nog eens ALLE emails, dus ook die van paypal als bewijs van mijn betaling, en dan die van hun refund. Dus ze kunnen me al niet pakken op het feit dat ik niet betaald heb. Veel grond hebben ze eigelijk niet om op te staan, en toch maar aanmaningen blijven sturen, raar ze.

NoizeSuppressor
10 februari 2007, 02:01
Ik heb tot nu toe altijd positieve feedbacks gekregen, ook door mijn bliksemsnelle betaling altijd :), en zou het toch wel klote vinden om nu een negatieve te gaan ontvangen. Niet dat het een ramp is maarja.

En ja ergens zou het me sterk verbazen moesten ze het voor een +-€45 zo ver gaan drijven. Ik heb dan zoals ik al zei ook nog eens ALLE emails, dus ook die van paypal als bewijs van mijn betaling, en dan die van hun refund. Dus ze kunnen me al niet pakken op het feit dat ik niet betaald heb. Veel grond hebben ze eigelijk niet om op te staan, en toch maar aanmaningen blijven sturen, raar ze.

ge hebt alle bewijs, ebay gaat die negatieve verwijderen als 't zover komt, geef hem iig al een terug en dien dan verzoek in tot verwijdering, die van u gaat dan weg zijn, de zijne niet!

piotke
10 februari 2007, 08:23
Een proces voor ebay. Ha ha :)