PDA

Volledige versie bekijken : ip probleem

SeanJohn
7 februari 2007, 00:37
hey, ik heb telenet en ik weet dat ze werken met een dynamische ip.

nu mijn vraag is, hoe komt dat die nooit veranderd, ik heb echt al 3 maand ofzo die ip?

hoe kan ik die veranderen ? pls help me

Zupperman
7 februari 2007, 09:50
Telenet heeft net GEEN dynamisch IP, ge moogt al blij zijn als het eens om de 3 maand veranderd.
Kunde dus zelf ook niet veranderen.

Voor 'n dynamisch IP zult ge adsl ofzo moete nemen..

TiZon
7 februari 2007, 14:03
Telenet heeft net GEEN dynamisch IP, ge moogt al blij zijn als het eens om de 3 maand veranderd.
Kunde dus zelf ook niet veranderen.

Voor 'n dynamisch IP zult ge adsl ofzo moete nemen..

ls het elke 3 maand veranderd, dan heb je toch een dynamisch IP :D
u lease is gewoon 3 maand...

Telenet is redelijk gelijk aan ADSL hoor, maar wat vele mensen doen is hun modem uitzetten bij ADSL, bij telenet staat de modem ergens appart en blijft die aan...

Een vast ip heb je pas als je steeds hetzelfde ip krijgt toegewezen...

KO
7 februari 2007, 14:44
Zo werkt het niet hoor.
Telenet heeft gewoon een lease van (dacht ik) 36 uur. Als je PC langer dan 36 uur geen verbinding maakt met Telenet -> ander ip.

Ik heb ook al ettelijke maanden hetzelfde ip, aangezien m'n pc nooit langer dan een dag af staat.

Mr. M
7 februari 2007, 16:29
ik heb met mijn edpnet verbinding ook al sinds de 25ste januari hetzelfde ip
hangt er gewoon vanaf of je u modem afzet of niet (alleen duurt het bij telenet wel langer eer ge een nieuw ip krijgt dan bij adsl, daar krijgt ge direct een ander ip, bij telenet gaat ge wsl een paar uur moete wachten)

en jawel telenet heeft zeer zeker een dynamisch ip
en ge kunt het WEL veranderen (andere post over dit onderwerp (http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=478358))
met de uitleg van post 7 daar moet dat normaal gezien perfect gaan

Zupperman
7 februari 2007, 18:07
Ja ok, maar de kans dat ge 'n ander krijgt is toch zeer klein zenne; en den uitleg in post 7 daar werkt ja.. bij adsl :P
Bij telenet krijgt ge trug hetzelfde IP as ge dat doet.. mss als uw modem lang genoeg afstaat.. wat bij mij en wsl niemand hier het geval gaat zijn :crazy: - en tis ook nie handig om voor ff van IP te wissele 2 dage de modem uit te moeten flikkere

Exit
7 februari 2007, 22:27
telenet heeft wel dynamische ip's, maar inderdaad hun lease tijd is vrij lang en als pc niet lang genoeg afstaat blijft ge altijd zelfde ip houden.
tenij ge diwconnect op de mement dat de lease ook net vervalt hebt ge nieuw ip

Mr. M
8 februari 2007, 17:56
2 dagen?
mss een paar uur ofzo, maar meer zeker niet
en dat kan idd dat bij telenet dat niet werkt die release en renew, al zou k niet weten waarom niet trouwens (natuurlijk gaat dit niet als je een router hebt staan he, dan moet je gewoon op de router of modem disconnecten en terug connecten (al zal dat bij telenet wsl ook niet zomaar u een nieuw ip geven)

dus tja, enige oplossing lijkt me de modem een paar uur uittrekken (snachts ofzo en dan smorgens terug insteken)
en dan is u ip wel veranderd, maar gemakkelijk is idd anders
maja, dan maar een andere ISP nemen he als dat echt stoort
keuze genoeg

SeanJohn
8 februari 2007, 23:19
thx voort advies manne