PDA

Volledige versie bekijken : Google mag gmail.com domein niet meer gebruiken in EU

smalle
1 februari 2007, 13:57
Vers van de pers: http://arstechnica.com/news.ars/post/20070131-8741.html

In't kort: Een duitse firma is erin geslaagd dat gmail.com binnenkort niet meer in Europa gebruikt mag worden door google, omdat het verwarrend is met hun (eveneens copyrighted) http://www.gmail.de website. Begin dus alvast je gmail.com adres te veranderen naar googlemail.com...

killgore
1 februari 2007, 14:02
Ze zijn achterlijk bij die europese instelling als ze zoiets goedkeuren, gewoon achterlijk.

Robust²
1 februari 2007, 14:04
Inderdaad, Googlemail vind ik ook gewoon veel te lang, en nu moeten door een of ander Duits bedrijfje duizenden e-mailadressen worden veranderd :/
Maar als het enkel in EU is, en in USA wel nog gmail, kan je dan niet gewoon van land liegen ?

PapaGanz
1 februari 2007, 14:04
Damn :x..
Nuja, 't is wel goed dat Google eens op hun doos krijgt met hun opkomende monopolie .

passero
1 februari 2007, 14:05
maar is het definitiet bannen van @gamil.com op de europese "markt" of is het gmail.eu?

spray-bunny
1 februari 2007, 14:05
Ik vind dit eigenlijk wel goed. Het toont aan dat multinationals niet meer of minder op een correcte rechtsgang moeten rekenen dan kleine bedrijfjes.

Dat we (ja, ik ook...) nu allen ons emailadres moeten aanpassen is wel minder.

smalle
1 februari 2007, 14:06
Inderdaad, Googlemail vind ik ook gewoon veel te lang, en nu moeten door een of ander Duits bedrijfje duizenden e-mailadressen worden veranderd :/
Maar als het enkel in EU is, en in USA wel nog gmail, kan je dan niet gewoon van land liegen ?

Dat is idd de vraag, hoe gaat google het aanpakken? Filteren op het veld 'land' (dat trouwens optioneel is), of volgens IP?

killgore
1 februari 2007, 14:11
Ik vind dit eigenlijk wel goed. Het toont aan dat multinationals niet meer of minder op een correcte rechtsgang moeten rekenen dan kleine bedrijfjes.

Dat we (ja, ik ook...) nu allen ons emailadres moeten aanpassen is wel minder.

correcte rechtsgang.

N/o, maar ik vind dit zever. Dat bedrijf biedt een soort mailing service aan, maar is geen e-mail zoals google ze levert, verre van zelfs. De sectoren zijn totaal verschillend met andere woorden en gmail is duidelijk geen trademark schending, maar gewoon compositie van bedrijfsnaam + productnaam (google+mail).

Ik blijf de beslissing belachelijk vinden, ze kunnen google heus wel op andere zaken stoppen hoor (oneerlijke concurrentie bv., toen ze youtube overkochten).

Time
1 februari 2007, 14:35
Hoe maakt Google het onderscheid tussen Europese en Amerikaanse Gmail-gebruikers? Ik ben niet van plan mijn emailadres te wijzigen hoor.:/

spray-bunny
1 februari 2007, 14:36
correcte rechtsgang.

N/o, maar ik vind dit zever. Dat bedrijf biedt een soort mailing service aan, maar is geen e-mail zoals google ze levert, verre van zelfs. De sectoren zijn totaal verschillend met andere woorden en gmail is duidelijk geen trademark schending, maar gewoon compositie van bedrijfsnaam + productnaam (google+mail).

Ik blijf de beslissing belachelijk vinden, ze kunnen google heus wel op andere zaken stoppen hoor (oneerlijke concurrentie bv., toen ze youtube overkochten).
Eerlijk gezegd ken ik er niet veel van. Ik ga ervan uit dat als dat Duits bedrijf de naam Gmail heeft geregistreerd, het er niet toe doet hoe ze tot die naam komen. Het Duitse bedrijf was gewoonweg eerst. Hoe ze tot die naam komen maakt niet veel uit.

En zover liggen die sectoren toch niet uit elkaar? Beide ICT, beide ivm emailadressen. Dan is er al snel verwarring. Dat Duits bedrijf zal wel met reden tegen gmail procederen. Je denkt wel 2x na voor je een actie tegen een gigant als google start.

Ik geloof ook niet in een complot om google te stoppen. Dat Duits bedrijf heeft gewoon recht op de naam gmail. Meer hoef je er niet achter te zoeken.

Robust²
1 februari 2007, 14:40
Hoe maakt Google het onderscheid tussen Europese en Amerikaanse Gmail-gebruikers? Ik ben niet van plan mijn emailadres te wijzigen hoor.:/

Idd, en je kan precies die site van dat bedrijf niet eens in een andere taal zetten, dus veel buitenlandse klanten zullen ze ook wel niet hebben dus imo nogal dom om dan voor heel EU dat te beslissen :s

spray-bunny
1 februari 2007, 14:41
Blijkbaar is het wel mogelijk op een of andere manier, want in de UK is gmail al in 2005 van naam moeten veranderen.

metaphore
1 februari 2007, 14:42
wtf moeten wij dan al onze contacten gaan vertellen dat dit emailadres verandert ofwa?

fuck it

demon326
1 februari 2007, 16:42
wel verdacht dat die duitsers nu pas ermee afkomen he.. Gmail bestaat toch al zeker 3 jaar en nu gaan ze klaagen omdat ze de concurentie niet aankunnen...

en ik zal mijn @gmail adres niet veranderen vind Gmail beter klinken dan googlemail:)

Darkness
1 februari 2007, 16:49
zouden we dat wel allemaal moeten veranderen? als het gebeurt gelijk de switch van pandora naar telenet moeten we alleen zeggen dat ons emailadres verandert. ik vraag mij dan wel af hoe dat gaat gaan met msn en dergelijke...

Flamingant
1 februari 2007, 17:02
Turkije zendt oorlogsvloten naar cyprus om ze te intimideren, en de EU pakt google aan.
PRUTSERS!!

zarathustra
1 februari 2007, 17:06
wel verdacht dat die duitsers nu pas ermee afkomen he.. Gmail bestaat toch al zeker 3 jaar en nu gaan ze klaagen omdat ze de concurentie niet aankunnen...

en ik zal mijn @gmail adres niet veranderen vind Gmail beter klinken dan googlemail:)

eerm, wat denkt ge nu dat ze pas vandaag die klacht ingediend hebben ?

nuja ik gebruik geen gmail, al mijn mails opslaan.. liever niet >_>

Starrk
1 februari 2007, 17:13
Onze sympathieke oosterburen :')

spray-bunny
1 februari 2007, 17:32
Turkije zendt oorlogsvloten naar cyprus om ze te intimideren, en de EU pakt google aan.
PRUTSERS!!De EU bestaat wel uit meer organen dan het orgaan voor harmonisatie van de interne markt. 't Zou lollig zijn moesten zij een oorlogsvloot naar Cyprus zenden.:wtf:

@ Dekadez: sry maar die veralgemening slaat op niks. Het is een actie van 1 persoon. + Wat verwijt je dat bedrijf? Dat ze hun rechten opeisen?

Sommige mensen hebben duistere gedachtengangen hier.:x

zarathustra
1 februari 2007, 17:35
De EU bestaat wel uit meer organen dan het orgaan voor harmonisatie van de interne markt. 't Zou lollig zijn moesten zij een oorlogsvloot naar Cyprus zenden.:wtf:

@ Dekadez: sry maar die veralgemening slaat op niks. Het is een actie van 1 persoon. + Wat verwijt je dat bedrijf? Dat ze hun rechten opeisen?

Sommige mensen hebben duistere gedachtengangen hier.:x

nee, het is eerder zo iets van 'oh nee google wordt aangevallen en google is heilig voor sommigen.. in dezelfde categorie: apple'

Pippoken
1 februari 2007, 17:51
kvind het toch maar iets belachelijk. Ze pesten hier én google mee én de gebruikers ervan, die (X)X XXX XXX aantal mensen die nu hun mail adres mogen veranderen........ De EU mag daar ook eens naar kijken hoor, ipv juist de naam

Bontus
1 februari 2007, 17:53
Het gaat niet over pesten, het gaat over wetten en wie hier gelijk heeft.

stel dat gij diegene waart die al 5 jaar een toestel verkocht gepatenteerd als iPod, zou gij dan zeggen "ok apple mag die naam gebruiken, want hen wil ik niet pesten"

Pippoken
1 februari 2007, 18:12

stel dat gij diegene waart die al 5 jaar een toestel verkocht gepatenteerd als iPod, zou gij dan zeggen "ok apple mag die naam gebruiken, want hen wil ik niet pesten"

Tis iets anders he, daar hebben de gebruikers niet echt last van. Zeflde zoals de verandering van MSN Messenger naar Windows Live Messenger, niemand heeft daar 'last' van.

Maar als ge bij de 20-30 websites waarbij ge ingeschreven zijt uw mail adres moogt veranderen en dan nog is alle contactpersonen contacteren voor die wijzeging...

En dan willen ze waarschijnlijk hun eigen diensten nog promoten... neen bedankt !!

spray-bunny
1 februari 2007, 18:26
Maar als ge bij de 20-30 websites waarbij ge ingeschreven zijt uw mail adres moogt veranderen en dan nog is alle contactpersonen contacteren voor die wijzeging...

En dan willen ze waarschijnlijk hun eigen diensten nog promoten... neen bedankt !!
Dat Duits bedrijf zal er veel om geven dat gmailklanten hun emailadres + de rest moet aanpassen. Hun eigen klanten, dus hun bedrijf hebben er wel baat bij. En daar was het in de eerste plaats om te doen.

Je moet de schuld nu niet op die Duitsers steken. Hadden de mensen van Google zich beter geinformeerd, dan was dit allemaal niet nodig geweest.

MetalG
1 februari 2007, 18:27
kunde geen petitie tekenen da ge da ni wilt, ik fik dien duits >_<

Acolyte
1 februari 2007, 18:30
Pff, screw that, ik verander net niets...

Pippoken
1 februari 2007, 18:39
Dat Duits bedrijf zal er veel om geven dat gmailklanten hun emailadres + de rest moet aanpassen. Hun eigen klanten, dus hun bedrijf hebben er wel baat bij. En daar was het in de eerste plaats om te doen.

Je moet de schuld nu niet op die Duitsers steken. Hadden de mensen van Google zich beter geinformeerd, dan was dit allemaal niet nodig geweest.

Daar hebde inderdaad een punt, ma als Google alle sites /onderneming moet controleren over de ganse wereld.... Dan zulen ze wel efkes bezig zijn hoor...

Gmail zal zowieso al veel meer members hebben dan dat klein duits bedrijfke....

Dirty_Col
1 februari 2007, 18:58
nee, het is eerder zo iets van 'oh nee google wordt aangevallen en google is heilig voor sommigen.. in dezelfde categorie: apple'

Nee, kheb gewoon geen zin om mij een week bezig te houden met mijn emailadres overal te veranderen :p

Robust²
1 februari 2007, 19:01
Blijkbaar is dit in de UK dus al een tijdje zo :s iemand die weet wat er daar gebeurd is met bestaande adressen?

Sir.Killalot
1 februari 2007, 19:02
Nee, kheb gewoon geen zin om mij een week bezig te houden met mijn emailadres overal te veranderen :p

², bleh :(

ComputerVISTA
1 februari 2007, 19:08

Idd, imo niet meer dan normaal, grote firma of niet!

Preske
1 februari 2007, 19:16

In't kort: Een duitse firma is erin geslaagd dat gmail.com binnenkort niet meer in Europa gebruikt mag worden door google, omdat het verwarrend is met hun (eveneens copyrighted) http://www.gmail.de website. Begin dus alvast je gmail.com adres te veranderen naar googlemail.com...

Oud nieuws eigenlijk hoor. In engeland bestaat dat verbod al langer omdat er een engelse firma met gelijkaardige naam bestond.

killgore
1 februari 2007, 19:17
lol , Afrika heeft ook zijn dictators gehad zenne
SARCASME mensen

Idd, imo niet meer dan normaal, grote firma of niet!

Gmail bestaat al 3 jaar, waarom komen ze er nu mee af? Puur om ze een kloot te draaien. Raar dat op zulke zaken geen verjaring staat :x.

Preske
1 februari 2007, 19:18
Blijkbaar is dit in de UK dus al een tijdje zo :s iemand die weet wat er daar gebeurd is met bestaande adressen?

het zelfde alsmet de @pandora.be adressen, automatische redirect

ComputerVISTA
1 februari 2007, 19:24
SARCASME mensen

Gmail bestaat al 3 jaar, waarom komen ze er nu mee af? Puur om ze een kloot te draaien. Raar dat op zulke zaken geen verjaring staat :x.

Tja, ze ondervinden ofwel pas NU schade of het duurt al een tijdje en lekt nu pas uit in de pers.

|) ][ |V| ][
1 februari 2007, 19:26
Tja, ze ondervinden ofwel pas NU schade of het duurt al een tijdje en lekt nu pas uit in de pers.

Dat tweede dacht ik ook.

killgore
1 februari 2007, 19:42

gezien hij EERST het eens in duitsland heeft aangeklaagd en dan pas naar europese instelling is getrokken lijkt het me toch duidelijk dat het niet gewoon poging was.

Vind het gewoonweg belachelijk om dit op europees niveau door te trekken.

Bontus
1 februari 2007, 19:44
SARCASME mensen

Enig idee hoeveel hits die mens op zijn website gaat krijgen deze dagen?
kassa kassa
Heeft niets te maken met kloot afdraaien, of denk je dat hij nu gaat proberen concurreren met google?

SilentSpring
1 februari 2007, 19:46

huh ja, een prutsbedrijfje wss want hunne site ligt al plat.
Gmail bestaat al een dik jaar of langer zeker, en nu opeens maken ze er spel rond... Da bedrijfje moet nie zeveren, als google wil kopen ze gans da spel op en is't direct gedaan met de zever.
Da's eigenlijk nog een gedacht, geeft die mannen ne paar miljoen en ze gaan wel zwijgen.
Owja, en gmail veranderen in googlemail, op wa trekt da nu. Een adres moet kort en krachtig zijn, da's net zoals de wijziging van msn messenger naar windows live messenger, ook zukke shit.

Flamingant
1 februari 2007, 20:33
De EU bestaat wel uit meer organen dan het orgaan voor harmonisatie van de interne markt. 't Zou lollig zijn moesten zij een oorlogsvloot naar Cyprus zenden.:wtf:

Ik wil maar zeggen; de eu is spielerei, we zouden beter eens echt opkomen voor de Europese belangen.

DA_MadAce
1 februari 2007, 20:46
De wet is de wet. De EU is zowat het enige globale orgaan dat genoeg druk op de WTO en de VN kan zetten om economische wetten bij enorme bedrijven door te drukken. De VS kan dit bijvoorbeeld niet.
En zonder die "strenge" wetten zouden kleine bedrijven geen kans maken tegen grotere.

killgore
1 februari 2007, 22:14
Enig idee hoeveel hits die mens op zijn website gaat krijgen deze dagen?
kassa kassa
Heeft niets te maken met kloot afdraaien, of denk je dat hij nu gaat proberen concurreren met google?

dat versta ik ook onder kloot afdraaien he, gewoon prodeceren voor eigenbelang.

zarathustra
1 februari 2007, 22:31
Gmail bestaat al een dik jaar of langer zeker, en nu opeens maken ze er spel rond... Da bedrijfje moet nie zeveren, als google wil kopen ze gans da spel op en is't direct gedaan met de zever.
Da's eigenlijk nog een gedacht, geeft die mannen ne paar miljoen en ze gaan wel zwijgen.

microsoft gewijs dus ^^

GaMe®
1 februari 2007, 22:35
OMFG Hoe belachelijk.
Ik was een van de eerste met een gmail account en dit is mijn hoofd email account. Voor msn, en alle andere sites. Ook zoals ebay/paypal/ ...
Dit kan toch niet zijn dat ik zomaar dit account ga verliezen? Kan google er dan niet voor zorgen dat je je account gewoon niet kan overplaatsen naar @googlemail.com ofzo. En dat alle mails die naar je oud gmail account gestuurd worden, doorgestuurd worden naar je googlemail account? :s

killgore
1 februari 2007, 23:21
microsoft gewijs dus ^^

google is het nieuwe microsoft ze, enkel nog iets klantvriendelijker atm :p.

Tweak37
2 februari 2007, 01:20
OMFG Hoe belachelijk.
Ik was een van de eerste met een gmail account en dit is mijn hoofd email account. Voor msn, en alle andere sites. Ook zoals ebay/paypal/ ...
Dit kan toch niet zijn dat ik zomaar dit account ga verliezen? Kan google er dan niet voor zorgen dat je je account gewoon niet kan overplaatsen naar @googlemail.com ofzo. En dat alle mails die naar je oud gmail account gestuurd worden, doorgestuurd worden naar je googlemail account? :s

is daar dan al enigszins iets over gezegd? volgens mij is het niet duidelijk wat de directe gevolgen zijn, althans voor mij niet...

spray-bunny
2 februari 2007, 08:50
Owja, en gmail veranderen in googlemail, op wa trekt da nu. Een adres moet kort en krachtig zijn, da's net zoals de wijziging van msn messenger naar windows live messenger, ook zukke shit.
Ze hebben een minnelijke schikking al geweigerd.
Omdat het een klein (pruts?) bedrijfje is, mogen ze hun product niet beschermen? Alle macht naar de multinationals? Het zou een mooie wereld zijn.:x

En hun site ligt plat, dat zegt erg veel over het bedrijf he.... Al eens aan gedacht dat al deze (ongewilde) aandacht via de media ervoor zorgt dat de site veel meer hits te verwerken krijgt dan normaal, meer dan de server in normale omstandigheden hoeft te verwerken?
Lol, ik zie elk bedrijf al een supercomputer bouwen/huren voor in geval dat het bedrijf plots in wereldwijde media-aandacht terechtkomt.

Daar hebde inderdaad een punt, ma als Google alle sites /onderneming moet controleren over de ganse wereld.... Dan zulen ze wel efkes bezig zijn hoor...

Het zou me sterk verbazen moesten er geen databanken bestaan waarin je geregistreerde namen kan opzoeken.
Ik wil maar zeggen; de eu is spielerei, we zouden beter eens echt opkomen voor de Europese belangen.Het belang van rechtszekerheid is anders niet te onderschatten. Welk bedrijf zou zich nog in de EU willen vestigen als ze hun rechten niet kunnen afdwingen of multinationals toch de plak zwaaien.

killgore
2 februari 2007, 08:53
Ze hebben een minnelijke schikking al geweigerd.
Omdat het een klein (pruts?) bedrijfje is, mogen ze hun product niet beschermen? Alle macht naar de multinationals? Het zou een mooie wereld zijn.:x

Goh, maar het omgekeerde vind ik ook belachelijk hoor: alle bedrijven tegenwoordig die 1 of ander obscuur patent misbruiken (hier is het nu wel iets duidelijker, ter info, ik ben algemeen bezig). En meestal is dat niet binnen de paar maand na uitkomen he, neenee, ze wachten eerst tot dat bedrijf met succes wereldfaam heeft, DAN gaan ze aanklagen. Zoals dat idioot bedrijf een jaar of 2 geleden dat sony, microsoft & nintendo ging aanklagen voor hun controllers of zo ...

Ik vind ook dat competitie eerlijk moet zijn en monopolies afgeremd, maar het moet serieus blijven he, voor beide kanten.

spray-bunny
2 februari 2007, 09:12
Goh, maar het omgekeerde vind ik ook belachelijk hoor: alle bedrijven tegenwoordig die 1 of ander obscuur patent misbruiken (hier is het nu wel iets duidelijker, ter info, ik ben algemeen bezig). En meestal is dat niet binnen de paar maand na uitkomen he, neenee, ze wachten eerst tot dat bedrijf met succes wereldfaam heeft, DAN gaan ze aanklagen. Zoals dat idioot bedrijf een jaar of 2 geleden dat sony, microsoft & nintendo ging aanklagen voor hun controllers of zo ...

Ik vind ook dat competitie eerlijk moet zijn en monopolies afgeremd, maar het moet serieus blijven he, voor beide kanten.Rechtsmisbruik is schandalig, da's een feit. Maar daar bestaan wel controlemechanismen tegen.

Je hebt inderdaad gelijk dat het wel erg toevallig is dat juist nu google een belangrijke speler wordt men gaat procederen.
Anderzijds kan je dan weer stellen dat dat Duits bedrijf weinig schade lijdde (klopt dat woord?:x ) toen google nog een kleine speler was. Nu google volwassen is, komt het veel meer in de media en lijdt het Duitse bedrijf veel meer schade. Dus mss is het nu pas rendabel om te procederen.
Daarnaast is een (rechts)persoon vrij om zelf te kiezen wanneer hij zijn rechten inroept.

Lemme
2 februari 2007, 14:51
Schade leed.

wlibaers
2 februari 2007, 15:07
Rechtsmisbruik is schandalig, da's een feit. Maar daar bestaan wel controlemechanismen tegen.

Je hebt inderdaad gelijk dat het wel erg toevallig is dat juist nu google een belangrijke speler wordt men gaat procederen.
Anderzijds kan je dan weer stellen dat dat Duits bedrijf weinig schade lijdde (klopt dat woord?:x ) toen google nog een kleine speler was. Nu google volwassen is, komt het veel meer in de media en lijdt het Duitse bedrijf veel meer schade. Dus mss is het nu pas rendabel om te procederen.
Daarnaast is een (rechts)persoon vrij om zelf te kiezen wanneer hij zijn rechten inroept.

Soms lijkt dit ook zo gewoon omdat een uitspraak soms jaren op zich laat wachten. Soms pas als de reden om ermee te beginnen al niet meer bestaat.

Marsmillo
2 februari 2007, 15:55
Ik wacht wel nog met aanpassen totdat er een bericht op gmail komt. Het zou me echter verbazen mocht de domeinnaam gmail.com verboden worden door de EU, dat ze niet meer gmail mogen vermelden kan goed zijn, maar een domeinnaam kunnen ze toch moeilijk verbieden é...

Nu volgens mij is G-Mail en Gmail nog altijd verschillend van elkaar (niet veel, maar bon) Zal wel zien wat google gaat doen, lig er niet wakker van...

grey-turtle
2 februari 2007, 21:51
Dat ze dan in Duitsland Ok, maar dat ze de andere buurlanden er niet mee lastig vallen en vooral al die mensen waartegen er gezegd werd dat Gmail veel beter was dan Hotmail (oa. voor opslagcapaciteit).

Fr3aK
2 februari 2007, 22:22
Ik snap de uitspraak van die rechter niet, gmail.de bestaat maar pas sinds midden 2005, Google Mail bestaat al ietske langer...

Terror Factor
2 februari 2007, 23:21
Mja, das gewoon pech hebbe, da bedrijf gebruikt zn rechten gewoon, ook al is da nu mss dom en irritant voor veel mense.

wss gaat ge ni eens last hebbe hoor, alles wa naar gmail wordt gestuurd gaat geredirect worden naar googlemail, en voor msn ofzo maakt da ni uit of uw emailadres zelf nog werkt of bestaat ofzo. np dus :)

Zeta Reticula
5 februari 2007, 18:16
Aanklacht wegens economische schade door het veranderen van mijn email adres wegens de gedane uitspraak. Gaat dat rechterlijk?

killgore
5 februari 2007, 19:18
Aanklacht wegens economische schade door het veranderen van mijn email adres wegens de gedane uitspraak. Gaat dat rechterlijk?

ik wil me anders best aan uw zijde scharen.

Re@V0r
16 februari 2007, 20:17
juuu... dan gebruik ik mijn gmail al een heel eind voor al mijn 'serieuze' mails, en dan mag ik nu terug overschakelen
nog chance da k er mijn msn ni van gemaakt heb

Warlock
16 februari 2007, 22:02

ik heb uwe ava ff gepikt :D
vind m lollig en ben ook fan van wolf :p

virox
16 februari 2007, 22:18
Ik heb de indruk dat weinig precies waarom de EU in de eerste plaats opgericht werd en hoe intern alles geregeld is. Moest de gemiddelde Europeaan nu eens wa meer vertrouwen hebben erin zouden we een machtig economisch en politiek apparaat beschikken.

EternalSilence
16 februari 2007, 22:19
tja, daar gaan al die email adressen ... :D :D

chance da ik ook een gmail heb, maar nog grote chance da ik die totaal nie gebruik

me hotmail zijde al goe genoeg kwa 'opslagruimte' voor u emails

Santa
16 februari 2007, 22:20
Ma gmail komt nog professioneel over! Hotmail ni :p

TiZon
17 februari 2007, 17:30
euh... gmail.com =/= europees, dus dat blijft gewoon.
Vroeger kon je naar mij@gmail.be sturen, dat gaat nu gewoon niet meer.
.com bijft toch gewoon werken...

BraveHeart
2 maart 2007, 23:48
Wat een geklaag.
Microsoft heeft dat al een paar keer gelapt.

Hotmail
Microsoft
Live

Wie MSN gebruikt weet dat hoeveel ze van adres veranderen, daar kraait geen haan naar.

Gmail -> googlemail, what a big loss :rofl:

Pandora naar Telenet, whats the problem.

Gmail.de heeft gewoon gelijk.

Neem nu eens zuiveldrank genaamd fristi.
Bedrijf b in nederland maakt geen zuivel maar een dooske met munttabletten voor de frisse adem.

Ben eens benieuwd hoelang bedrijf b die naam gaat gebruiken !

Heb je al een cloon Ipod gezien, een cloon Xbox, een clone Playstation met dezelfde naam ?
Idem.

Avilowca
3 maart 2007, 21:39
Ik snap het probleem echt niet.

waarom zouden onze email adressen nu veranderen... Er valt toch op geen enkele manier te controleren waar een gebruiker van Gmail vandaan komt ?

dr.lee
5 maart 2007, 12:43
Terecht dat ze het verbieden, waarom zou je anders nog copyrights betalen?

QplQyer
5 maart 2007, 12:47
Terecht dat ze het verbieden, waarom zou je anders nog copyrights betalen?
Auteursrecht en merkrecht zijn twee verschillende dingen, voor een merk betaalt enkel het bedrijf, dus die opmerking slaat op niets.

dr.lee
5 maart 2007, 13:40
So? Een merk wordt ook beschermd. Zij hebben Gmail laten beschermen, betalen daarvoor, dan is het hun recht te vragen/eisen dat google een andere naam gebruikt dan gmail.

QplQyer
5 maart 2007, 14:00
So? Een merk wordt ook beschermd. Zij hebben Gmail laten beschermen, betalen daarvoor, dan is het hun recht te vragen/eisen dat google een andere naam gebruikt dan gmail.
Nm, doordat je copyrights schreef (waar men niet voor hoeft te betalen om ze te krijgen), had ik het verkeerd geïnterpreteerd als zijnde wij, de gemeenschap die de rechten betaalden.

MilM
13 maart 2007, 19:05
Ik weet niet of het de moeite is om nieuwe topic te starten ...

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_404250.html?wt.bron=homeArt2

Viacom eist 1 miljard dollar van Google en YouTube

De mediagigant Viacom, die onder meer MTV en Paramount Pictures controleert, heeft klacht ingediend tegen de internetzoekrobot Google en zijn filiaal waar videobeelden worden verdeeld, YouTube. Volgens Viacom "schenden zij massaal en intentioneel auteursrechten". De groep eist 1 miljard dollar schadevergoeding.

Viacom beweert dat op de YouTube-website 160.000 videoclips staan waarvan de copyrights eigendom zijn van Viacom. Het gaat onder meer om fragmenten uit televisieprogramma's. Die filmpjes werden volgens het bedrijf "meer dan 1,5 miljard keer bekeken". De mediagroep wil dat het in de toekomst onmogelijk wordt voor YouTube om dergelijke video's te verspreiden.

De laatste weken escaleerde het conflict tussen beide partijen. YouTube verwijderde onlangs nog 100.000 videoclips op vraag van Viacom, dat nu naar de rechter in New York stapte. (belga)

Nu, het is al eerder gebeurd dat er aanklachten waren tegen servers (/software) dat illegale bestanden aanbiedt. Een ftp runnen met illegale bestanden is ook verboden (zelfs al upload je die bestandne niet zelf), dus in feite kan je zeggen dat dit in dezelfde lijn ligt. Alé, bij mijn weten is da toch veboden ?

Maar het is ook onmogelijk om alle bestanden te gaan controleren op het legaal zijn ervan. Rapidshare etc staat ook vol met illegale bestanden (maar verwijderd ze wel direct bij aanklacht, maar niettemin ...).

Dus toch benieuwd hoe zoiets zal aflopen.

Want als je verwacht dat kleine hosts, zoals een klein ftp serverke zijn bestanden moet controleren op het legaal zijn, kun je niet anders dan die lijn toch door te trekken ?

GaMe®
13 maart 2007, 19:37
Ik weet niet of het de moeite is om nieuwe topic te starten ...

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_404250.html?wt.bron=homeArt2

Nu, het is al eerder gebeurd dat er aanklachten waren tegen servers (/software) dat illegale bestanden aanbiedt. Een ftp runnen met illegale bestanden is ook verboden (zelfs al upload je die bestandne niet zelf), dus in feite kan je zeggen dat dit in dezelfde lijn ligt. Alé, bij mijn weten is da toch veboden ?

Maar het is ook onmogelijk om alle bestanden te gaan controleren op het legaal zijn ervan. Rapidshare etc staat ook vol met illegale bestanden (maar verwijderd ze wel direct bij aanklacht, maar niettemin ...).

Dus toch benieuwd hoe zoiets zal aflopen.

Want als je verwacht dat kleine hosts, zoals een klein ftp serverke zijn bestanden moet controleren op het legaal zijn, kun je niet anders dan die lijn toch door te trekken ?

Google zegt dat zij enkel copyrights verwijderen als de eigenaar daarom vraagt.
Anders laten ze dit staan. En dat is volkomen legaal. Hoewel hier uiteraard massaal veel protest tegen is. In een land, ik denk dat het Kazachstan was, is YouTube al verbannen.

Shellshock
14 maart 2007, 16:14
Dat was Turkije dacht ik.

ng
14 maart 2007, 16:32
Maar dat had niks te maken met auteursrechten dacht ik. Was het niet omdat iemand met een belangrijk persoon (weet niet meer wie) had zitten lachen.

Ooooh, de schande. Iemand lacht met iemand anders oooooh.

pinow
14 maart 2007, 16:37
juuu... dan gebruik ik mijn gmail al een heel eind voor al mijn 'serieuze' mails, en dan mag ik nu terug overschakelen
nog chance da k er mijn msn ni van gemaakt heb
Idem hier.

Kan Google die naam gewoon niet overkopen?

Slipsnot
14 maart 2007, 17:53
Wanneer gaan we nu gmail niet meer kunnen gebruiken?

Cyclone
14 maart 2007, 18:17
Wanneer gaan we nu gmail niet meer kunnen gebruiken?

da komt allemaal in den doofpot :p

Leso Varen
14 maart 2007, 18:52
Kunt ge niet veranderen in uw profiel waar ge woont?
Zodat men denkt dat je een Amerikaanse Gmail account hebt.?

DTE
16 maart 2007, 14:55
Voila opgelost
Ik woon nu in Houston, Texas

Domme duitsers toch

ByTEsPaWn
21 maart 2007, 21:08
Voila opgelost
Ik woon nu in Houston, Texas

Domme duitsers toch

wow, allemaal voor uwen gmail... :crazy:
OT: ik heb er eigenlijk nog niets van gemerkt en denk niet dat het voor binnenkort zal zijn. Het enige ambetante is iedereen in u adresboek moeten verwittigen.

Blood_Raven
26 maart 2007, 18:13
Eerlijk gezegd ken ik er niet veel van. Ik ga ervan uit dat als dat Duits bedrijf de naam Gmail heeft geregistreerd, het er niet toe doet hoe ze tot die naam komen. Het Duitse bedrijf was gewoonweg eerst. Hoe ze tot die naam komen maakt niet veel uit.

Ze hebben de .de geregistreerd, en niet een .com.
Hadden ze dit wel gedaan dan had Google dat wel geweten dat ze die naam niet konden gebruiken.
Google heeft de .com geregistreerd en daar is de kous mee af voor mij, en heeft de rechter ongelijk gehandeld.

Ik kan toch ook niet gaan zagen bij Enira Technologies als ik een KMo onder de naam enira.be aanmaak dat zei tot voor lang(of nog steeds?) de enira.net dns hadden?
Is toch gewoon absurd?

Pure 'slapping' rechtzaken noem ik dat, gmail.de heeft chance gehad.

Ik blijf zowiezo da @gmail.com gebruiken.
Zij hebben nog steeds de dns gmail.com dus ik vind het meer dan normaal dat zij x@gmail.com als email adressen kunnen gebruiken.

Google zegt dat zij enkel copyrights verwijderen als de eigenaar daarom vraagt.
Anders laten ze dit staan. En dat is volkomen legaal. Hoewel hier uiteraard massaal veel protest tegen is. In een land, ik denk dat het Kazachstan was, is YouTube al verbannen.
Om hier even op verder te gaan:
Zij gaan ervanuit dat wanneer gij een filmpke upload (ToS) dat gij:
a) de copyright holder bent
b) ge geen trade secrets upload
c) permissie hebt (private rechten als ook publicatierechten)

Wanneer gij een filmpje op youtube zet staat gij normaal alles af buiten uwen copyright.

Zij kunnen niet alles gaan controleren, dat zou een enorme logge administratie zijn.
Als er misbruik wordt vastgesteld dan worden die films gewoon verwijderd.
(Zoals MTV dat op tijdstippen doet met de SouthPark afleveringen op youtube)

wow, allemaal voor uwen gmail... :crazy:
OT: ik heb er eigenlijk nog niets van gemerkt en denk niet dat het voor binnenkort zal zijn. Het enige ambetante is iedereen in u adresboek moeten verwittigen.
Vroeger ook nog gedaan voor hotmail.
De Amerikanen kregen eerst een groter inbox en ik wou die ook :>.
Ik zou er niet mee kunnen lachen als mijn gmails niet meer aankomen, er zijn zoveel accounts aan mijn gmail gebonden dat ik het mij niet kan perimitteren om een andere @ te nemen.

gStar
27 maart 2007, 23:19
Wel dom eigenlijk , waarom dan niet alleen voor duitsland veranderen ?

In België , Nederland en andere landen heb je andere domeinen .. BE , nl , DK , ...

Ni veel te verwarren aan vind ik zelf

Tobi-
20 april 2007, 22:36
stom van het verbieden..
GoMail.com misschien?

(srr voor de bump)

Oldskooler
21 april 2007, 00:21
ach waarom niet gewoon hotmail :p