PDA

Volledige versie bekijken : Hulp bij planning dagje Londen

Jerryboy
8 januari 2007, 01:27
Hey,

Ik doe mijn vriendin eind deze maand een dagje Londen cadeau voor haar verjaardag. Nu zoek ik enkele bezigheden om die dag te vullen, maar het mag ook allemaal niet te duur zijn. dus iets om 's morgens te doen, dan een gezellig plekje voor 't middageten dan een namiddagactiviteit en mss een goedkoop restaurantje voor het avondeten.

We zijn er van half 9 tot 19u want er is geen latere trein.

Ik dacht al aan Madame Tussaud maar denk dat dat iets te duur is of te lang duurt zodat we te weinig van de stad zelf te zien krijgen...

Duss ik hoop dat er hier enkele Londen kenners aanwezig zijn :)

Ali_
8 januari 2007, 01:30
Madame tussaud duurt helemaal niet lang, je mag er maximum een uur binnen en je moet een weg volgen, en op een uurtje heb je alles gezien. Verder denk ik dat een dag wel heel weinig is...
Maar zie dat je undergroundtickets voor een dag koopt, hou een map van de underground bij je. Hangt ook af van wat je wil zien, is het eerder voor shoppen enzo? Of echt londen zien?
EDIT: Londen is duur, daar moet je wel van uit gaan. Trouwens avondeten als je om 19 de trein al wil pakken?
Madame tussauds kun je dan best 's morgens doen want het is niet ver van King's Cross. 's middags picknicke in een van de vele parken? 's avonds: er zijn vele restaurants in Londen, niet normaal. Maar zoals ik al zei als je om 19 de trein wil pakken lijkt dit me allemaal heel moeilijk. Kun je niet beter naar Amsterdam of Parijs??

Jerryboy
8 januari 2007, 01:35
Madame tussaud duurt helemaal niet lang, je mag er maximum een uur binnen en je moet een weg volgen, en op een uurtje heb je alles gezien. Verder denk ik dat een dag wel heel weinig is...
Maar zie dat je undergroundtickets voor een dag koopt, hou een map van de underground bij je. Hangt ook af van wat je wil zien, is het eerder voor shoppen enzo? Of echt londen zien?

Hmm dan zit Tussaud doen er wel nog in. Ik was zowiezo van plan een dagticket voor de underground te kopen.

Londen zien, wat gezellig doen is de boodschap. Shoppen doen we hier al genoeg.

En ja een dag is idd heel weinig maar we doen dat al 2 jaar met haar verjaardag en Zowel Parijs als Berlijn is goed gelukt dankzij een goede planning. 't is niet dat we heel de stad van A tot Z willen bekijken eh :)

Ali_
8 januari 2007, 01:38
Hmm dan zit Tussaud doen er wel nog in. Ik was zowiezo van plan een dagticket voor de underground te kopen.

Londen zien, wat gezellig doen is de boodschap. Shoppen doen we hier al genoeg.

En ja een dag is idd heel weinig maar we doen dat al 2 jaar met haar verjaardag en Zowel Parijs als Berlijn is goed gelukt dankzij een goede planning. 't is niet dat we heel de stad van A tot Z willen bekijken eh :)

Ok, ik heb wel ff ge-edit, je moet maar eens lezen.
Over mdm Tussauds; dat is wel ENORM duur, ik dacht tegen de 60 - 70 pond ofzo.
Verder is er natuurlijk Buckinham Palace, Towerbridge, Londen Eye, Trafalger's square, een park waar de naam me nu ff niet binnen schiet :D
daar waar je die muntjes in de fontein gooit...
Londen barst van toeristische trekpleisters...

Ali_
8 januari 2007, 01:41
HYDE PARK, dat was het :D

Ali_
8 januari 2007, 01:43
Trouwens die prijs voor Mdm Tussauds was voor 2 hé, per persoon 30 pond of iet minder.
EDIT: ff opgezocht, tis 25 pond persoon dus 50 pond in totaal, maar ik dacht in euro's vandaar da ik aan da bedrag kwam.

Jerryboy
8 januari 2007, 01:47
Heb het ff bekeken en Madame Tussauds is 50pond voor ons beiden dus dat is toch al een pak geld voor wat wassenbeelden te bekijken, dat zal ik dus maar als noodoplossing houden.

Die picknick in een park vind ik een prachtig idee, mss wat koud maar das nix :), nu nog het juiste park hiervoor kiezen. :p

Ali_
8 januari 2007, 01:50
http://www.allinlondon.co.uk/park.php

De bekendsten zijn:
Hyde park
St. James park
Kensington park
Regents park

PS: die site is voor al uw andere vragen ook heel handig.

Jerryboy
8 januari 2007, 01:58
Regents park ziet er wel goed uit, morgen ga'k een stratenplan halen en eens een wandelingetje uitstippelen.

nu nog een voormiddag en namiddag activiteit :p.

het is in elk geval spijtig dat er geen trein later is dan iets na 19u :(

Ali_
8 januari 2007, 01:59
Regents park ziet er wel goed uit, morgen ga'k een stratenplan halen en eens een wandelingetje uitstippelen.

nu nog een voormiddag en namiddag activiteit :p.

het is in elk geval spijtig dat er geen trein later is dan iets na 19u :(

Idd, das wel heel spijtig van die trein.

Jerryboy
8 januari 2007, 02:04
Ik ben vroeger eens me 't school naar Londen geweest en ben daar naar een bar geweest waar je pizza kon eten en cocktails kon drinken. Was ook wel gezellig, maar wat is eig. de leeftijd dat je in londen drank mag kopen of zelfs binnen mag in zo'n bar of pub?

Amaryllis
8 januari 2007, 02:22
Drank kopen in winkels is 21. Dus ik neem aan dat voor een pub hetzelfde geldt, alhoewel als je er oud genoeg uit ziet zullen ze niet snel je id vragen.
Geloof wel dat je eerder in een pub binnen mag maar zou het toch niet aanraden om alleen binnen te stappen als je 16 bent ofzo. Niet dat ze er een groot spektakel van maken, ze verzoeken je gewoon vriendelijk om weer door te gaan.

Londen zelf kom ik niet zoveel, maar groepen zullen ze nu eenmaal niet zo snel buiten zetten als ze ook komen om iets te eten. Al kan je wel het deksel op je neus krijgen als je drank wil bestellen.

Dees
8 januari 2007, 04:53
Voor een pub moet je zeker geen 21 zijn.
En moest ik van jou zijn, als ik maar 1 dagje had, ga niet naar musea, daar loop je veel te lang rond, maak liever een grote stadswandeling met oa Big Ben, Tower Bridge, dat soort dingen, op de tour. Zo ga je wat van Londen gezien hebben

Amaryllis
8 januari 2007, 05:50
Dan is het 18 voor een pub, zal deze week nog eens kijken als ik naar Wetherspoon ga. Bordje hangt aan de deur, maar ik let er eigenlijk nooit zo op wat de leeftijd is.

coap
8 januari 2007, 09:01
camden town vind ik wel cool persoonlijk. Ma daar hebde ni genoeg tijd voor vreesk

Dr_pimpie
8 januari 2007, 10:50
het is mss wel heel toeristisch ma ge kunt ook altijd me zo een toeriste "cabriobus" rondrijden. Heb da in september nog gedaan en ik vond da ge op die manier het meeste van londen kon zien op een zo kort mogelijk tijd...

jorrelemargi
8 januari 2007, 10:52
Zowel Parijs als Berlijn is goed gelukt dankzij een goede planning.

holy crap, hoe doet ge Berlijn op 1 dag? ge zijt al nen dag onderweg tot daar? :-)

Bigbuddha
8 januari 2007, 11:13
Covent Garden en Camden zijn wel relax ;)

Dakantochnie
8 januari 2007, 13:48
Als ik jou was zou ik vooral eens door de stad wandelen. :)
Je vertrekt vanuit je hotel, dan door enkele parken over de Millenium Bridge naar St Pauls Cahtedral langs de binnenstad naar de Tower en de Tower Bridge (je kan de Tower Bridge bezoeken en dat is niet duur en zeker de moeite waard).
Daarna kan je de metro nemen naar Covent Garden of Picadilly Circus (moet je toch eens gezien hebben).

beemer
8 januari 2007, 14:22
Om iets te vinden om te eten hoef je je geen zorgen te maken, Londen puilt uit van de meeneemrestaurants, Van McDo, broodjeszaken en saladbars tot Chinees etc ...

Ik kan je eveneens ten stelligste aanraden om een metropas te nemen. De metro is al een belevenis op zich.

Op 1 dag zal je sowieso keuzes moeten maken van wat je wil bezoeken. Oxford street, the millenium dome, picadilly, covent garden, big ben en the house of parliaments, aflossing van de wacht op buckingham palace, boottocht op de theems, mme tussauds, harrods (moet je zeker ooit eens gezien hebben), the tower .....

Garmir
8 januari 2007, 14:45
In Londen (eig volledig GB) moet je 21j zijn voor alcohol te kunnen kopen, winkels of pubs, allemaal 21j.

Overdag mag je normaal gezien alle pubs binnen stappen welke leeftijd je ook hebt, ik had willen horen van iemand dat vanaf 22.00u niet meer binnen mag onder de 18j.

Wu-chAn
8 januari 2007, 14:46
Yes ik geef beemer gelijk, als je geld hebt ga naar harrods.

SweetEmmaRose
8 januari 2007, 14:58
http://games.telenet.be/forum/showthread.php?p=7952769#post7952769

Wij zijn ook van de 26ste tot de 29ste geweest.
ook wa winkele, maar wees voorbereid de solden beginnen dan. be prepared, zo'n dingen heb je nog nooit meegemaakt als ge echt goe wilt winkele, sta dan maar op om 5u (winkels openen ook zo vroeg )
Das echt gestoord

zie da ge genoeg geld meehebt, der is niks zo frustrerend dan te winkele zonder geld

Harrods vind ik echt nimeer speciaal ben r al zoveel geweest,t is gewoon een grote winkel waar ge alles aan té hoge prijzen kunt kope mr ge moet t wel is gezien hebbe.

verder oxfordstreet = dé winkelstraat (weeral wees voorbereid da is zooooo lang). piccadilly is ook leuk. covent garden (marktjes) ook leuk. (alleen op zaterdag)
en ja qua toeristische dinge, london eye (ni echt spectaculair, wel leuk om is fotos te trekke, mr laaaaang aanschuive, dus wees op tijd!)

ook zou ik geen eieren eten want er is een tijdje geleden een salmonella-crisis geweest. waarvan 1 op de 8 eieren 'besmet' was. (in tsjechie was dat 1/3 en ik was daar maar ik lust zoizo geen eieren

een hotel zou ik ni in londen zelf neme. openbaar vervoer is ni duur en echt supergoe (veel metros, nooit langer dan 10min wachte. busse etc) wij hebbe deze keer altijd de bus genme want de metros staakte :)
http://hotel-in-kensington.co.uk/?skey=go0510704 dit was het hotel waar wij vorige keer zijn gebleven. op 20minuutjes zit je in het centrum. ook is er om de hoek een leuke winkelstraat (gap zara mango h&m) en er vlaknaast een super gezellig theehuisje (= goed ontbijt!) en een thai's restaurant (ik denk toch dat het thais was) en da was z-a-l-i-g!

deze keer zijn wa in de caring hotel gebleve (vlak naast hyde park) http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g186338-d261739-Reviews-Caring_Hotel-London_England.html
was ook wel echt goe! (voor de prijs dan :D) maar wel beter in de zomer want elke kamer heeft een igantisch terras, en da is in de winter ni echt zo tof :D

laat ons weten waar ge gaat verblijve en hoe de reis was

@Garmir, toen wij ware gegaan hadde wij op covent garden buite gegete op een verwarmd terras, achteraf wil ik met mijn moeder naar binne om te plasse. die gast zegt 'you cant bring the kid in, have to be over 18'. ik kijk die mega vies aan en wandel door, dan tege mijn moeder gezegd 'i am fucking 18 you fucking asshole', zij had da zelfs ni door da hij da zei :p

Amaryllis
8 januari 2007, 15:24
Idd, dacht wel dat ik het goed gezien had van de 21 jaar.

Verder kan je wel met kinderen in een pub komen, maar dat is maar tot 5 uur, of het uur dat op hun kaart staat dat ze de kindermenu's serveren. Je moet dan ook in het kindergedeelte gaan zitten en meestal ben je ook verplicht om iets te eten dan. Alleen iets drinken met een kind erbij is niet toegelaten.
Gekke toestanden, maar bon.

En van de eieren heb ik hier niks gemerkt, maar in een pub eten we amper iets met eieren dus zal misschien daar ook wel aan liggen.

SweetEmmaRose
8 januari 2007, 15:25
tis 18jaar hoor :)
21jaar is in amerika

nee da van die eieren is ook nu ni :) maar in augustus was het wel zo :)mijn ouders hebben ook eieren gegete, ik zou het ni doen maja :D

Ali_
8 januari 2007, 16:05
Idd; tis 18 voor zover ik weet, trouwens hangt er voroal vanaf waar je binnenstapt.

Amaryllis
8 januari 2007, 16:27
tis 18jaar hoor :)
21jaar is in amerika

nee da van die eieren is ook nu ni :) maar in augustus was het wel zo :)mijn ouders hebben ook eieren gegete, ik zou het ni doen maja :D

Binnenmogen 18 dan, alcohol schenken 21? Bleh ik zou al bijna naar stad gaan om het na te kijken, maar zie het niet zo zitten. Regent hier weer eens hard voor de verandering.

Ik woon dus in GB en was hier dus ook in augustus ;) Niks van het eiergedoe gemerkt, maar zat dan ook wel midden in een verhuis.

Ik merk ook wel dat ze in de grotere steden waar ze veel toerisme hebben wel eens wat soepeler durven zijn. Gaat niet overal op natuurlijk, maar het gebeurt wel.

Dakantochnie
8 januari 2007, 17:36
Om iets te vinden om te eten hoef je je geen zorgen te maken, Londen puilt uit van de meeneemrestaurants, Van McDo, broodjeszaken en saladbars tot Chinees etc ...
Maar allemaal met astronomisch hoge prijzen. Een broodje? Onder de 4 pond heb ik niets gevonden en wij gaven om deftig te eten met drie personen gemiddeld zo'n 100 pond op een dag uit (en dan hadden we echt nog niet overdreven). Maak je geen illusies rond goedkoop eten in Londen hoor.

Ik kan je eveneens ten stelligste aanraden om een metropas te nemen. De metro is al een belevenis op zich.

Op 1 dag zal je sowieso keuzes moeten maken van wat je wil bezoeken. Oxford street, the millenium dome, picadilly, covent garden, big ben en the house of parliaments, aflossing van de wacht op buckingham palace, boottocht op de theems, mme tussauds, harrods (moet je zeker ooit eens gezien hebben), the tower .....
Londen is knap, maar Berlijn is nog knapper. ;)
Harrods is niets tegenover het Kaufhaus Des Westens en het hele Londense Underground systeem valt in het niets bij dat van Berlijn dus niet overdrijven. :)

Jerryboy
8 januari 2007, 17:56
Ok, allemaal al heel erg bedankt voor de reacties. De leeftijd voor de pubs zal dan geen probleem zijn denk ik (ik 21j en zij die dag juist 18j), dan gaan we dus eten in de barroombar :p.

'k ben een stadsplan gaan halen dus 'k ga proberen om een wandeling uit te stippelen langs enkele van de plaatsen die hier genoemd zijn. 'k heb ook zo'n reuzerad gezien dus als dat niet te duur is kan dat er ook nog wel bij.

SweetEmmaRose
8 januari 2007, 18:21
Binnenmogen 18 dan, alcohol schenken 21? Bleh ik zou al bijna naar stad gaan om het na te kijken, maar zie het niet zo zitten. Regent hier weer eens hard voor de verandering.

Ik woon dus in GB en was hier dus ook in augustus ;) Niks van het eiergedoe gemerkt, maar zat dan ook wel midden in een verhuis.

Ik merk ook wel dat ze in de grotere steden waar ze veel toerisme hebben wel eens wat soepeler durven zijn. Gaat niet overal op natuurlijk, maar het gebeurt wel.

Mja, wij kijken altijd BBC en daar was t een week lang drama over eieren :D
kan wel zijn dat het 2005 was ipv 2006, kga elk jaar naar tsjechie so i'm a bit confused :D

SweetEmmaRose
8 januari 2007, 18:22
Maar allemaal met astronomisch hoge prijzen. Een broodje? Onder de 4 pond heb ik niets gevonden en wij gaven om deftig te eten met drie personen gemiddeld zo'n 100 pond op een dag uit (en dan hadden we echt nog niet overdreven). Maak je geen illusies rond goedkoop eten in Londen hoor.

Harrods is niets tegenover het Kaufhaus Des Westens en het hele Londense Underground systeem valt in het niets bij dat van Berlijn dus niet overdrijven. :)

ja moet weten waar je moet gaan eten :) als ge voor elke lunch in een sjieke broodjeszaak gaat zitte idd, dan zijde veel geld kwijt :D
maar bvb m&s is goedkoop en heel lekker (omg die warme chocomelk), zo van die driehoekigebroodjes, die zijn echt ni zo duur.
hangt er ook natuurlijk van af hoeveel da ge eet :D ik zit na een banaan al vol, dus 4£ voedsel is voor mij echt WOW :D

Starrk
8 januari 2007, 18:24
Covent Garden op een warme zomermiddag/avond is gewoon hemels heerlijk...

Qua eten kan ik, voor de liefhebbers :p, Deep Pan Pizza aanraden! Neem de 'All you can eat' :p

SweetEmmaRose
8 januari 2007, 18:29

²
daarvoor alleen al zou ik naar londen gaan :D

Dakantochnie
8 januari 2007, 19:40
En of! De sfeer druipt er daar vanaf gewoon. :)

@emma: ik ben een redelijk grote eter dus met een 'boke' heb ik verre van genoeg. :p

Piejie
8 januari 2007, 19:48
'k heb ook zo'n reuzerad gezien dus als dat niet te duur is kan dat er ook nog wel bij.
Wachtrijen zijn meestal wel aan de lange kant...

Ali_
8 januari 2007, 19:53
Da reuzenrad noemen ze dus London Eye...
PS: Covent Garden, ik vond er maar niks aan ze, maar da zal wel aan mij liggen...

SweetEmmaRose
8 januari 2007, 21:22
En of! De sfeer druipt er daar vanaf gewoon. :)

@emma: ik ben een redelijk grote eter dus met een 'boke' heb ik verre van genoeg. :p

ah ja dan zijde idd veel meer geld kwijt als een kleine emma.

kleine tip: ga NIET naar de cinema in londen :p
4mense = 65€ :D
alle bij ons was het toch zo :)

Beeijzaaijl
8 januari 2007, 21:50

Ik vond Harrods toch spectaculairder dan het KDW. Het KDW was dan natuurlijk wel betaalbaarder maar toch nog steeds duur. Alleen de vleesafdeling van het KDW overtrof Harrods :).

Dakantochnie
8 januari 2007, 22:00
Ik vond Harrods toch spectaculairder dan het KDW. Het KDW was dan natuurlijk wel betaalbaarder maar toch nog steeds duur. Alleen de vleesafdeling van het KDW overtrof Harrods :).
De hele opbouw van de KDW is toch veel prestigieuzer dan die van Harrods zeker, althans, dat vind ik toch (met dat magnifiek restaurant met glazen dak op de hoogste etage).
Als je kijkt naar straten zoals de Kürfürstendam en de winkels die daar zijn dan merk je toch dat Berlijn onderschat wordt hoor (een Bugatti Veyron staat daar gewoon in een Vitrine).

Beeijzaaijl
8 januari 2007, 22:40
De hele opbouw van de KDW is toch veel prestigieuzer dan die van Harrods zeker, althans, dat vind ik toch (met dat magnifiek restaurant met glazen dak op de hoogste etage).
Als je kijkt naar straten zoals de Kürfürstendam en de winkels die daar zijn dan merk je toch dat Berlijn onderschat wordt hoor (een Bugatti Veyron staat daar gewoon in een Vitrine).

Het gebouw van het KDW is zeker mooier, het dak heb ik niet gezien of niet op gelet :( . Maar de koopwaar in Harrods is zoveel spectaculairder, er is meer te vinden en veel meer extravagante zaken. Dat maakt Harrods nu net zo leuk, in het KDW waren het meer de gewone zaken.
Nuja, met mijn posts is hij natuurlijk ook niet veel geholpen. Harrods is zeker de moeite om eens te bezoeken als je in Londen bent, maar je hebt er redelijk wat tijd voor nodig en misschien dat 1 dag wat te kort is.

Ali_
9 januari 2007, 00:52
Pff, Harrods is volgens mij ook de moeite niet waard hoor. Ik zou het gezellig houden en gewoon wandelen langs de thames in de buurt van Westminister richting Trafalger Square naar Piccadilly enzo van die dingen.
Maar Harrods is zo overrated, N\O voor de liefhebbers, maar ik zie het 'leuke' er niet van in...

Ali_
9 januari 2007, 00:55
Whoeps, ik besef net dat ik een fameuze vergissing heb begaan, ik heb me vergist tss covent garden en camden town. Covent Garden is de moeite zeker waard!

dJeez
9 januari 2007, 01:11
zo van die driehoekigebroodjes, die zijn echt ni zo duur.
Dan toch liever een deftiger broodje uit een Subway of Benjys (broodjeszaken die je geregeld zal tegenkomen in Londen). Ik zou Hyde Park en het er vlak naast gelegen Kensington Gardens trouwens aanraden als je een vrij rustige plaats zoekt om buiten te eten. Met wat geluk (?) komen de eekhoorntjes daar praktisch op uw schoot zitten terwijl je eet en de krant leest :p.

Mis verder - als je wat cultuurminnend bent - zeker de National Gallery niet (voor de prijs - een zelf gekozen bijdrage of gratis - moet je het zeker niet laten).

Let wel op met Madame Tussauds, daar zijn dikwijls lange wachtrijen en het ligt nogal buiten het centrum. Ook bij de Tower of London en Tower Bridge zijn doorgaans lange wachtrijen trouwens... Een andere aanrader zou The London Dungeon zijn, maar die heb ik tot op heden zelf eigenlijk nog nooit gedaan.

BTW Als de eerste metro die passeert op de lijn die je wil hebben bomvol zit wacht dan gewoon op de volgende als je tijd hebt, doorgaans heb je snel eentje te pakken waar plaats genoeg op is (ofwel had ik indertijd altijd geluk dat kan ook :p).

Slynx
9 januari 2007, 12:11
da restaurantje in de 'jungle' vond ik persoonlijk ook vreselijk goed ^^. origineel idee en twas lekker ook, weet alleen naam niet meer :( . Mme tusaud was plezant om is te gaan bezichtigen, de geleide rondleiding door de tower bridge was ook zeker interessant imo.

Verder, zoals gezegd, de afwisseling van de wacht etc, is altijd eens plezant om te bekijken. Ben van plan om zelf tijdens de grote vakantie nog eens te gaan, het is voor mij toch weer al enkele jaartjes geleden :)

Ali_
9 januari 2007, 13:30
BTW Als de eerste metro die passeert op de lijn die je wil hebben bomvol zit wacht dan gewoon op de volgende als je tijd hebt, doorgaans heb je snel eentje te pakken waar plaats genoeg op is (ofwel had ik indertijd altijd geluk dat kan ook :p).

Je had geen geluk, die rijden daar om de drie tot 10 minuten.

Dakantochnie
9 januari 2007, 13:57
da restaurantje in de 'jungle' vond ik persoonlijk ook vreselijk goed ^^. origineel idee en twas lekker ook, weet alleen naam niet meer :( . Mme tusaud was plezant om is te gaan bezichtigen, de geleide rondleiding door de tower bridge was ook zeker interessant imo.
Da's het Rainforest Café. ;)
Da's op Picadilly Cirus en daarnaast heb je dat Hollywood ding en dan heb je even verder het Hardrock Café. In alle drie gaan eten 's avonds maar het die laatste heeft toch overduidelijk het meeste sfeer. De live DJ of aankleding kunnen de andere twee niet redden vind ik.

Starrk
9 januari 2007, 13:58
Qua musea heb ik enkel National Gallery, British Museum, Natural History en het Freud Museum gedaan.

Ik moet zeggen: Als je veel tijd hebt (wat je niet hebt, spijtig genoeg) zijn de eerste 2 enorme aanraders.

Bigbuddha
9 januari 2007, 14:05
en eh... mind the gap! ;)

TippedTerox
9 januari 2007, 17:11
Ga niet naar de "Winstons Churchill War Experience", het is je geld niet waard! Hyde Park is één van de prachtigste parken die ik ooit gezien heb. In covent garden kan je lekkere broodjes eten (coronation chicken bij een oude man = sandwich coronation), zeer lekker en niet zo duur (in Londense termen). Tate Modern is impressionant maar gaat snel vervelen. Probeer een boottocht mee te pikken op de Themes, hilarische gidsen :p

Dakantochnie
9 januari 2007, 17:15
Het museum of science is ook zeer interessant en groot.

en eh... mind the gap! ;)

:rofl:

El Shampo
9 januari 2007, 22:08
Ik ben vorige week geweest naar londen voor een paar dagen, tis echt leuk maar der is echt veel te zien. Je zou best vooraf een beetje plannen wat je gaat doen of je gaat nergens raken.

Maddame tussuad is wel leuk maar pakt toch al rap meer dan een uur in beslag.
Als je vriendin van winkelen houd ga dan zeker naar camden lock market (zeer zeer grote rommelmarkt), echt heel geestig, zeker een aanrader. Ook oxford street is gaat je vriendin best wel leuk vinden (2,5 km lang winkelen), wss minder leuk voor jou :)

Ook piccadilly circus is leuk, daar heb je een virgin mega store, gigantische grote cd winkel met 1 verdiep voor enkel dvd's en game's, intressant is dat er daar nu solden zijn en die ook op de games slaan. Ook ga je hier harrods vinden, best wel geestig. Zeker de speelgoedafdeling

Ook (als je tijd hebt natuurlijk) de verschillende parken niet overslaan, hyde park bevoorbeeld is leuk en zit nu vol met eekhoorns.

British museum is best ook wel intressant, maar pakt zeer veel tijd in beslag (is wel gratis)

Tip: neem voor alles de metro, je raakt overal in dat je moet zijn en zit zelden langer dan 20minuten op de metro. Gemiddeld een 10-15 minutjes.
Koop een offpeak day ticket(geldig vanaf 9u30, dat kost 5,10 pond (iets meer dan 7,5€) voor zone 1 en 2. Dat is het hele centrum, je gaat er toch niet buiten gaan. Dit is het goedkoopste, je gaat wss toch veel de metro nemen.

Hou ook rekening met het uurverschil :)
Als er nog iets is moet je het maar vragen

Jerryboy
12 januari 2007, 21:21
't heeft ff geduurd maar ik ben hier weer :).

Ik heb al een voorlopige dagplanning gemaakt maar heb nog niet echt zoveel rekening gehouden met tijd. het kan dus een beetje te veel zijn maar ik kan nog altijd iets weglaten.

Dus kunnen de experts me ff laten weten of ik iets belangrijk mis ofzo, ik heb bewust gekozen om geen muzeum o.i.d. erbij te zetten, het is belangrijker om de stad zelf te zien en een leuke tijd samen te hebben.

PLANNING:

Aankomst waterloo station

(Waterloo Station naar Tower Hill Station)

Tower Bridge Wandeling

(Tower Hill Station naar Covent Garden Station)

Covent Garden wandeling

(Covent Garden Station naar Hyde Park Corner Station)

Hyde Park (Gezellig Picnicje)

Wandeling naar harrods

(Knightsbridge Station naar Westminster Station)

Wandeling langs Big Ben, Houses of Parliament, ...

(Westminster Station naar Piccadilly Circus Station)

Piccadilly Circus

wandeling naar BarroomBar, Gerrard Street, Chinatown (Avond eten)

(Piccadilly Circus Station naar Great Portland Street Station)

Regent's Park, champagne op een bankje aan een vijver bij avondschemering :p . Ook de moment dat ze haar cadeautje krijgt :).

(Great Portland Street Station naar Waterloo Station)

Vertrek naar huis

Ali_
12 januari 2007, 21:22

Ik heb al een voorlopige dagplanning gemaakt maar heb nog niet echt zoveel rekening gehouden met tijd. het kan dus een beetje te veel zijn maar ik kan nog altijd iets weglaten.

Dus kunnen de experts me ff laten weten of ik iets belangrijk mis ofzo, ik heb bewust gekozen om geen muzeum o.i.d. erbij te zetten, het is belangrijker om de stad zelf te zien en een leuke tijd samen te hebben.

PLANNING:

Tower Bridge Wandeling

Covent Garden wandeling

Wandeling naar harrods

(Westminster Station naar Green Park Station)

Buckingham Palace

Wandeling naar Piccadilly Circus

Regent's Park, champagne op een bankje aan een vijver bij avondschemering :p . Ook de moment dat ze haar cadeautje krijgt :).

Vertrek naar huis

Tzal een leuke dag worden zo te zien.

Dakantochnie
12 januari 2007, 21:22
Dat kan je nooit op één dag doen (of je moet de benen van Tom Boonen hebben).

Crusher
12 januari 2007, 21:23
Dat kan je nooit op één dag doen (of je moet de benen van Tom Boonen hebben).

En dan nog...:crazy:

Jerryboy
12 januari 2007, 21:25
Mja dat wist ik zowiezo, 't is dan ook de bedoeling dat ik nu te weten kom wat ik best zou schrappen op de lijst, waar is het minst te zien.

Dakantochnie
12 januari 2007, 21:27
Gooi Buckingham Palace er uit en je dan is het al wat redelijker (dat ligt namelijk helemaal uit de richting en ons palijs van Laken is even groot).

Ali_
12 januari 2007, 21:28
Volgens mij valt da te doen als ge Harrods en Buckingham Palace laat vallen, maar het is aan jou om te zien wat je minder leuk vind. Maar persoonlijk vond ik niet veel aan die 2 dingen.

Dakantochnie
12 januari 2007, 21:30
Bwa, in Harrods ben je zo als je de metro neemt (stopt er letterlijk vlak voor) dus dat is zo het probleem nog niet.
Er is echter geen metrostation vlakbij Buckingham Palace, en dan moet je heel Hyde Park door om er één te vinden.

Piejie
12 januari 2007, 21:31

PLANNING:

Tower Bridge Wandeling

Covent Garden wandeling

Wandeling naar harrods

(Westminster Station naar Green Park Station)

Buckingham Palace

Wandeling naar Piccadilly Circus

Vertrek naar huis
Hoe laat kom je aan in Waterloo? Want dit is echt wel een extreem drukke dagplanning :s

Ali_
12 januari 2007, 21:31
Bwa, in Harrods ben je zo als je de metro neemt (stopt er letterlijk vlak voor) dus dat is zo het probleem nog niet.
Er is echter geen metrostation vlakbij Buckingham Palace, en dan moet je heel Hyde Park door om er één te vinden.

Klopt, maar Harrods is zo overrated imo en als je daar binnengaat neemt dat toch ook makkelijk wat tijd in beslag.

Jerryboy
12 januari 2007, 21:34
We komen aan om half 9. Maar je moet ook kijken naar bv. Tower bridge, we zullen wsl even over de brug wandelen enzo maar niet heel die rondleiding...

Sommige dingen hoeven niet extreem lang te duren.

Piejie
12 januari 2007, 21:35
Zoals iedereen hier al zei, zou ik ook Buckingham Palace schrappen, niks bijzonders...

Dakantochnie
12 januari 2007, 21:35
Klopt, maar Harrods is zo overrated imo en als je daar binnengaat neemt dat toch ook makkelijk wat tijd in beslag.
Je mag er dan ook niet binnengaan, anders ben je al gauw een uur kwijt.

Jerryboy
12 januari 2007, 21:39
Buckingham Palace is geschrapt.

Harrods wou zij persé zien. Ben er ook niet zo voor maarja...

Ali_
12 januari 2007, 21:41
Buckingham Palace is geschrapt.

Harrods wou zij persé zien. Ben er ook niet zo voor maarja...

Achja, tis haar verjaardag en voor het vrouwtje hebben we wel wat over ;)

Jerryboy
12 januari 2007, 21:50
Is Covent Garden eig. echt zo interessant? Wat valt daar allemaal te beleven?

Ali_
12 januari 2007, 22:00
Covent garden is hét hart van london, je moet het echt gezien hebben.

Piejie
12 januari 2007, 22:05
Eens langs de Thames wandelen is anders ook heel leuk. Bijvoorbeeld in plaats van de subway, van Waterloo naar Tower Bridge wandelen.

Starrk
12 januari 2007, 22:08
Neem van al uw opties een top 20 en stel die op, eventueel rekening houdend met de locaties.

Doe gewoon uw top20 en als het te laat wordt is het te laat, dan is de rest voor een andere keer.

(misschien is dit gewoon mijn slechte gewoonte van 'we zien wel als we er zijn' die nu spreekt :p )

|nfected
13 januari 2007, 18:15
Ik zou de vriendin willen verrassen met een weekend londen. IK zou dus de trein de vrijdag in Rijsel nemen van 19U30 en dan daar toekomen rond?? En de zondag de laatste trein terugnemen naar Rijsel. Ik heb al paar mooie hotels gevonden in Bayswater en ligt ook centraal toch.

Maar wat zou ik bvb de vrijdagavond nog kunnen doen? Want het zal wss toch al laat zijn als we daar toekomen he?

Ik wil ook gaan shoppen, zelf doe ik dat graag en de vriendin ook. In een voormiddag te doen? Ook zijn de winkels daar open op zondag?

Harrods, brigde, tower big ben (sightseeing dus) staat ook op het plan. Ik denk mss zelfs aan de london zoo, iemand daar al geweest?

Madame tussaud vind ik te duur voor wat het is, paar jaar geleden al naar toe gegaan. Sega world bestaat dat nog in London? Hoe zouden jullie bvb mijn dagen plannen? Hoeveel pond zou ik nog extra moeten meehebben?

TippedTerox
13 januari 2007, 18:41
Is Covent Garden eig. echt zo interessant? Wat valt daar allemaal te beleven?

Covent is heel gezellig hoor, ligt o.a. ook aan het gebouw van de Lloyds.
Winkeltjes, gezellige terrasjes.
Hier 3 foto's van toen wij (met de groep) in Londen waren: 1 van Covent, 1 van de Lloyds en 1 van in Hyde Park --> http://www.bavers.be/foto

Dakantochnie
13 januari 2007, 19:02
Ik zou de vriendin willen verrassen met een weekend londen. IK zou dus de trein de vrijdag in Rijsel nemen van 19U30 en dan daar toekomen rond??
Het vliegtuig is goedkoper en sneller. :)
Opstijgen in Deurne en landen in London City en dan in de luchthaven de trein nemen naar het centrum.

En de zondag de laatste trein terugnemen naar Rijsel. Ik heb al paar mooie hotels gevonden in Bayswater en ligt ook centraal toch.
Je denkt altijd wel dat een hotel in Londen mooi is maar vergeet niet dat alles daar overrated wordt met minstens 1 ster.

Maar wat zou ik bvb de vrijdagavond nog kunnen doen? Want het zal wss toch al laat zijn als we daar toekomen he?
Neem de metro naar Picadilly Circus en ga daar iets eten en wat shoppen (dat kan tot een gat in de nacht).

Ik wil ook gaan shoppen, zelf doe ik dat graag en de vriendin ook. In een voormiddag te doen? Ook zijn de winkels daar open op zondag?
In de voormiddag ga je niet al te veel open vinden in Londen vrees ik (allemaal wel heel laat open).
De winkels zijn er op zondag open op bepaalde plaatsen.

Harrods, brigde, tower big ben (sightseeing dus) staat ook op het plan. Ik denk mss zelfs aan de london zoo, iemand daar al geweest?
Ja, en hij is minder dan die van Antwerpen.

Madame tussaud vind ik te duur voor wat het is, paar jaar geleden al naar toe gegaan. Sega world bestaat dat nog in London? Hoe zouden jullie bvb mijn dagen plannen? Hoeveel pond zou ik nog extra moeten meehebben?
Je moet zelf eerst plannen wat je wil zien he. Post daarna maar eens hier alles en dan zeggen we je wel wat mogelijk is in één dag. Nu, maak je geen illusies hoor, het zal echt een korte sightseeing zijn op een weekend (als je een en ander wil bezoeken heb je minstens een week nodig).
Ik ben een redelijk grote eter met een gezonde eetlust en at dagelijks voor een 50£ op. En nee, 't is niet dat ik heel chique ging eten of zo.

Als je gezellige plaatjes wil weten om te gaan eten vraag je het maar. ;)

Gamedude
13 januari 2007, 19:09
Deze thread gaat er een beetje over, maar zijn er geen websites waar mensen volledige verslagen geven over de plaats die ze bezoeken? (hotel, welk vervoer, welke plaatsen ze bezocht hebben,..)

|nfected
13 januari 2007, 19:38
-Ik kan gratis met eurostar dus sowieso goedkoper of vliegtuig en dichter bij mijn stad. Kan mij maar laat vrijmaken de vrijdag.
-Voor london zoo en de andere tips merci ;)
-Mooi bedoel ik meer wat mij aanstaat niet spec. super deluxe ofzo ;)

- Geef maar die goeie adresjes voor te eten, maar zal ook 1 avond zkers gaan eten naar hard rock of hollywood (vriendin mag dan kiezen)

-En shoppen was het vooral oxford street, bond street enz. Dus deze zijn bvb niet open om 9u ofzo? Die straten open de zondag?

Gamedude
13 januari 2007, 19:42
- Geef maar die goeie adresjes voor te eten, maar zal ook 1 avond zkers gaan eten naar hard rock of hollywood (vriendin mag dan kiezen)
Laat u vriendin niet kiezen en ga gewoon naar een goed restaurant, vrouwen hebben niet graag de beslissing in hand.

|nfected
13 januari 2007, 19:54
Hoe weet jij wat mijn vriendin wilt

sneax
13 januari 2007, 19:59
ik zou iets doen wat uw vriendin leuk vind

en azo van die vragen 'wat stellen jullie voor om 's aonvds te doen na de aankomst'? tja is da nu zo moeilijk ge komt daar toe, vraagt naar uitgaansgelegenheden, ge pakt de metro, ge gaat op café, ge gaat op tijd naar huis en ge sext ne gansen nacht

gaat ge ni graag op café of sexte ni graag doe dan iets anders allé ja

|nfected
13 januari 2007, 20:05
Waar zat ik met mijn gedachten om op TNG iets te posten

Dakantochnie
13 januari 2007, 20:26
Als je maar één weekendje blijft dan zou ik gaan eten in het Hardrock Café (is veel gezelliger dan de Planet Hollywood of het Rainforest Café) en de Belgo Centraal (zonder meer het beste restaurant in heel Londen).

X1RON
14 januari 2007, 03:01
kvond greenwitch ook wel vette boel, zo over de nulmeridiaan springen enzo :') en ge ed daar ook schoon overview van de stad

dJeez
14 januari 2007, 12:23
Als je degelijke info wil ga je uiteraard naar http://www.visitlondon.com (NL versie : http://eu.visitlondon.com/fl/nl/).

En voor reisverslagen kan je terecht op http://www.virtualtourist.com/.

-etienne-
25 januari 2007, 13:15

Is de metro ( en het ander openbaar vervoer) duur in Londen?

Dakantochnie
25 januari 2007, 13:49
Is de metro ( en het ander openbaar vervoer) duur in Londen?
Ja, als je een aparte ticket koopt wel.
Koop je een dag-of weekticket dan niet.

S.conceiçao7
15 september 2007, 18:03
wat ik me eigelijk af vraag:

als je zo een dag rondloopt in londen, kan je dan alles zo te voet doen, in pakweg 5 a 6 uur.
dus alle grote dingen / gebouwen zien.
(als ik het mag vergelijken met brugge :$ , dan lukt da toch wel in 3 uur hier)

Piejie
15 september 2007, 18:16
Koop gewoon een tube ticket voor die 3 dagen. Dan zit je safe.