PDA

Volledige versie bekijken : VGA HD AV kabel

Piejie
7 december 2006, 18:10
Hallo iedereen, ben van plan om mijn 360 aan te sluiten op mijn computerscherm om toch nog meer te kunnen genieten van de graphics. Had hier wel enkele vraagjes over.

Mijn scherm (SyncMaster 940BF) heeft 2 ingangen (zowel een digitale als een analoge). Daar mijn computer aangesloten is op die digitale poort en ook de VGA HD AV kabel over een digitale aansluiting beschikt, vraag ik me af wat ik dan zal moeten doen als ik met mijn 360 wil spelen. Is dat dan de hele tijd kabels verwisselen (computer - 360) naargelang wat ik wil gebruiken of zijn er andere mogelijkheden?

Hetzelfde over het geluid, op mijn kamer heb ik maar 1 set boxen, zal dat dan ook telkens kabels verwisselen zijn net zoals bij mijn scherm?

Indien dat de werkwijze zal zijn, zou ik toch beter geen kabel kopen...

hey69
7 december 2006, 18:31
wat bedoel je met digitale aansluiting eigenlijk? uw pc staat veronderstel ik op de DVI poort aangesloten? dan zal je je xbox360 op de vga poort aansluiten (kan nie anders zowiezo)gewoon switchen met de knop op de monitor (zo deed ik het) tjah geluid kan je mischien een verloopstekker of zo nemen om die signaal te splitsen.

Neuskeutel
7 december 2006, 19:36
Bij die xbox vga kabel zit ook een verloopstukje van vga naar dvi dus je kan de twee kabels probleemloos tegelijkertijd aansluiten.

Voor je boxen kan je dan iets kopen of zelf maken zodat de kabels van de twee bronnen (pc+xbox) naar één kabel komen. Dan kan dat ook blijven zitten, best wel zien dat er dan altijd maar één bron aanstaat, ofwel er zelf een schakelaartje op maken zodat je kan kiezen welke bron aangesloten is.

Piejie
7 december 2006, 19:39
Idd, snap het. Dacht dat de kabel automatisch digitaal was. Niet dus.

Enkel dat geluid zal nog een probleem vormen, zelf zal ik dat waarschijnlijk niet kunnen...

Bedankt voor jullie help hé :)

ShenmueDragon
11 december 2006, 15:28
ik heb een hdtv.
Mijn xbox 360 in nu aangesloten met component.
en omdat ik mijn wii wil aansluiten met component (heb maar natuurlijk 1 component ingang) wil ik mijn 360 aansluiten via de De VGA HD AV-kabel.
Gaat die vga kabel mij slechter beeld geven als component en ga ik daar hinder van vinden.
Dank je

fixer187
11 december 2006, 16:10
waarom zou je de wii willen aansluiten met een component, heeft zo goed als geen zin...

anyway je zal geen verschil zien tussen de vga en component

ShenmueDragon
11 december 2006, 16:26
dank je.
ik wil de wii zo aansluiten omdat mijn zelda bijna niet te spelen is nu.
het lijkt op een n64 spel.En met component is dat een heel groot verschil hoor

tarkin
11 december 2006, 20:12
Ikzelf draai de xbox360 nu ook over VGA-cable op een Samsung LCDTV.
Ik vind zelf dat alles een beetje scherper is, doordat de scaler van je TV nu niks meer doet (je kan dan in je native resolutie draaien).

Maar ik lees ook dat sommige TV's dan niet/minder automatisch de beste game-mode instellingen nemen omdat de TV's maar denken da het de 'pc' is, die het beeld moet regelen. (bv. brightness/contrast etc).

De scherpte functie van m'n LCD-TV is bv. ook uitgeschakeld in VGA mode.

Ik blijf hem voorlopig gewoon draaien over VGA

tarkin
11 december 2006, 20:18
De VGA-HD cable is volledig analoog, en het pakket bevat een VGA-cable, met aan de cable ook een analoge stereo audio aansluiting. Er is ook een optische digitaal aansluiting voor audio (zoals op je component cable).

Maar om deze te gebruiken heb je een appartie optische cable nodig (niet meegeleverd)

Bij het pakket zit een VGA gender-switcher (enkel nodig als je monitor bv. een vastgekoppelde VGA cable heeft) en een stereo-to-mini-jack adaptor om die analoge stereo cables in je line-in van je soundcard te steken bv.

Van de VGA-cable naar DVI is enkel mogelijk door er een scaler/adapter aan te hangen (aangezien die analoog moet omzetten naar digitaal) wat weer genoeg geld kost...

Chromage
12 december 2006, 00:50
ik heb hier gewoon zo verloopstukjes liggen hoor van vga naar dvi, bij mijn graka heb ik er zo twee gekregen, de kaart had namelijk enkel dvi uitgangen (en mijn scherm is vga, dus maar goed dat ze erbij zaten). En om eerlijk te zijn, zo duur ziet da er nie uit, das gewoon een stekkerke, aan de dvi kant ziet ge duidelijk da gewoon nie alle pinnekes zijn doorverbonde.

die van mij zien er ongeveer zo uit:
https://e-store.emagin.com/miva/graphics/00000001/DVI_to_VGA_Adapter.jpg

enkel niet zoveel pinnetjes aan de dvi kant

Of je die op het scherm kan aansluiten weet ik niet heel zeker, mijn nieuw scherm (acer al1723) heeft geen kabel eraan vast zitten en heeft een vrouwelijke vga en dvi aansluiting voor een kabel. Theoretisch past dit verloopstukje er dan ook op, of het ook gaat werken kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik zal het binnenkort eens proberen, heb hier de xbox vga kabel liggen, alleen moet de xbox binnen voor herstelling waardoor ik nog geen tijd heb gehad om de vga kabel te proberen

tarkin
12 december 2006, 10:05
Indeed, maar die verloopstukken zijn om digitale output om te zetten in analoge output.

Analoge signalen omzetten in digitale, is een heel ander verhaal. En de XBOX zijn outputs zijn allemaal volledig analoog van aard.

een vb:

http://www.svideo.com/ext-vga-2-dvi.html

ShenmueDragon
12 december 2006, 10:40
oke dank je:)
ik ga dat proberen:)

loony
12 december 2006, 14:31
ineens van deze thread profiteren :p

ik heb hier een syncmaster 910N staan, kan ik men 360 hierop aansluiten ? welke kabel heb ik dan juist nodig ? (enkel vga aansluiting, geen dvi) en ga ik hier dan high definition op hebben of gaat het er in ieder geval beter uitzien dan op men crappy oude tv :p

bogy
13 december 2006, 15:50
ik heb een hdtv.
Mijn xbox 360 in nu aangesloten met component.
en omdat ik mijn wii wil aansluiten met component (heb maar natuurlijk 1 component ingang) wil ik mijn 360 aansluiten via de De VGA HD AV-kabel.
Gaat die vga kabel mij slechter beeld geven als component en ga ik daar hinder van vinden.
Dank je

VGA, Component en RGB SCART zijn kwalitatief IDENTIEK...

hummel
13 december 2006, 15:51
bij sommige games viel vga enorm tegen op 360 vond ik daarom heb ik component gekozen en het beeld is veel beter nu
voor films op 360 is component gewoon een must

Evil Force
17 december 2006, 19:44
Ik heb dus enkele dagen geleden nen 360pakket 2dehands gekocht,
daar zat zo'n VGA-cable bij,
ik had dus de bedoeling om op mijn pcmonitor te spelen
maar ten eerste heeft mijn pc monitor geen ingang voor die kabel, dus zou ik (volgens men opzoekwerk opo google) de kabel die van men scherm naar men pc gaat via een klein tussenstukje aan de vga kabel binden, deze stukjes heb je male, female, gay en wat weet ik nog allemaal, ik snap er dus niet al te veel van
ten tweede is er dan nog een probleem,
als ik die twee kabels dan heb verbonden, dan kan ik men scherm niet meer voor men pc gebruiken??

bestaat er dus iets waardoor ik op men pc scherm (zonder ingang voor vga) kan spelen met mijn 360 en men scherm kan blijven gebruiken voor men computer zelf zonder dat ik telkens al die draden moet verwisselen enzo

of moet ik me een extra scherm aanschaffen?
(mijn piepklein phillips tvtje is namelijk wat te klein om op te spelen en het is ook nen grote zonde om zo'n prachtige gameconsole op zon klein scherm te spelen waarmee ik veel van men beeldkwaliteit zou missen)

ok alvast bedankt aan degenen die antwoorden

greets

robincop
17 december 2006, 20:16
Wat je zoekt voor het verbinden van beide kabels is gewoon een Gender changer denk ik, die zat alleszins standaard bij de microsoft VGA cable...

http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/kvm-switch_1929_31148426

Denk toch dat het dat is waar je het over hebt. Ikzelf moet ook steeds kabels versteken en vraag me dus ook af of er een soort switch bestaat...

Evil Force
17 december 2006, 22:37
Wat je zoekt voor het verbinden van beide kabels is gewoon een Gender changer denk ik, die zat alleszins standaard bij de microsoft VGA cable...

http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/kvm-switch_1929_31148426

Denk toch dat het dat is waar je het over hebt. Ikzelf moet ook steeds kabels versteken en vraag me dus ook af of er een soort switch bestaat...

jep het is zoiets dat ik nodig heb voor de beide kabels te verbinden,
maar zat wel niet bij dia vga kabel
ik hoop dat er een switch ofzo bestaat

toch bedankt

BMW lover
17 december 2006, 22:41
ik heb hetzelfde scherm als jou
ik doe gewoon pc digitaal
xbox 360 analoog

en het geluid is met een optical kabel naar mijn surround

robincop
17 december 2006, 23:02
jep het is zoiets dat ik nodig heb voor de beide kabels te verbinden,
maar zat wel niet bij dia vga kabel
ik hoop dat er een switch ofzo bestaat

toch bedankt

Even opgezocht en switchboxen blijken geen probleem te zijn. In de loop van volgende week eens naar mijn HW shop gaan zien.

http://abgcomputers.nl/KVM_en_VGA_Switches_VGA_Switchbox_+_2_x_vga_kabel. php

Evil Force
17 december 2006, 23:08
Even opgezocht en switchboxen blijken geen probleem te zijn. In de loop van volgende week eens naar mijn HW shop gaan zien.

http://abgcomputers.nl/KVM_en_VGA_Switches_VGA_Switchbox_+_2_x_vga_kabel. php

ik zal dan maar hetzelfde doen :)