PDA

Volledige versie bekijken : Internet op kot werkt niet zoals het moet

VinceFeet
12 november 2006, 17:50
Beste,

Ik heb een week lang perfect kunnen internetten op m'n kot (Antwerpen) maar dat is sinds een paar dagen wel anders. Slaag me dood maar ik weet dus iet exact welke provider ik heb op kot. Op dat blad (waar login en pass op staat) staat wel I4S en ik vermoed dat dat de provider is. Het is wel zo'n speciaal soort internet, geregeld door kotspotting, speciaal voor studenten. Eén gig downloadlimiet en beperkte snelheid. Maar dat is geen enkel probleem voor mij, downloaden en andere bandwith-vretende bezigheden hou ik wel voor thuis.

Maar sinds een paar dagen lukt het me zelfs met moeite om tot google te geraken. Normaal gezien moet ik steeds eerst m'n loging en pass ingeven wanneer ik m'n browser (IE) open. Dat lijkt nu aan volledige willekeur te zijn onderworpen want soms lukt het, soms ook niet. Als het lukt geraak ik nog net tot google (soms) en kan ik (wederom, soms) een zoekterm ingeven en héél soms geeft hij de resultaten weer maar één van die links aanklikken lukt niet meer. Zo geraak ik ook tot de overzichtpagina van dit forum maar een specifiek subforum aanklikken lukt me ook niet.

M'n downloadlimiet heb ik niet overschreden (ik zou simpelweg niet weten met wat). Ik heb Norton geïnstalleerd, ZoneAlarm en Ad-Aware. Al die programma's heb ik een keertje laten scannen, zonder iets te vinden.

Bovendien werkt internet thuis (nu dus) wel perfect op diezelfde laptop. Ik pik het draadloos internet op van de modem en surfen maar! Op kot heb ik internet via een kabeltje. Ik pik daar ook een draadloos signaal op (ik vermoed van de bovenbuur) maar ook dan werkt m'n internet niet zoals het moet (maar waarschijnlijk gaat het daar ook om diezelfde I4S).

Hopelijk kan iemand mij helpen! Anders ga ik gewoon een keer langs kotspotting om te horen of zij iemand kunnen langssturen maar als het dan mijn schuld blijkt te zijn mag ik €40 neertellen.

Alvast bedankt voor mogelijk antwoord!

Groetjes,
Vince

TiZon
12 november 2006, 17:53
Als het bij u thuis werkt en op kot niet lijkt het duidelijk imo:

1. Koop een baseballbat
2. Ga naar HQ van I4S
3. Slaag boel kort & klein
4. vraag of ze u boel komen fixen

VinceFeet
12 november 2006, 18:02
Als het bij u thuis werkt en op kot niet lijkt het duidelijk imo:

1. Koop een baseballbat
2. Ga naar HQ van I4S
3. Slaag boel kort & klein
4. vraag of ze u boel komen fixen

Aight! :evil:

Nee serieus. Het kan dus niet zijn dat er zich schadelijke software op mijn computer bevindt die op kot een conflict veroorzaakt en thuis niet? Ik weet dat dat onlogisch klinkt maar ik wil zéker zijn dat de fout niet aan mij ligt vooraleer ik hen contacteer, aangezien ik dan wss ook de rekening gepresenteerd krijg.

TiZon
12 november 2006, 19:32
Kijk eens na of je geen TCP/IP settings hebt gedaan...

verwijder ze anders eens...

VinceFeet
12 november 2006, 19:51
Kijk eens na of je geen TCP/IP settings hebt gedaan...

verwijder ze anders eens...

Sorry maar ik heb echt de ballen verstand van zo'n zaken... hoe controleer ik dat?

Block
12 november 2006, 21:13
Werkt i4s niet enkel met draadloos internet, ik verschiet ervan dat je een kabeltje moet gebruiken....

1.Mocht het draadloos zijn zou ik voorstellen om je laptop eens op een andere plaats te zetten ivm centrale verwarming kan het signaal storen.

2. kan je nergens je verbruik controleren op hun site?

3. Vraag eens aan je kotgenoten of ze problemen met surfen?