PDA

Volledige versie bekijken : AC3 geluid te stil.

Frado2005
11 november 2006, 15:05
Hi,

Zojuist format gedaan, en ben nu alles opnieuw aan het installeren. Ik wou bestand X bekijken via BSplayer( 5.1 geluid met AC3 codec). Ik had eerst de AC3filter geïnstalleerd.
Toen ik het bestand afspeelde, stond het geluid zeer stil. Even gegoogled, en ik zag een manier via config van ac3filter, het volume te verhogen. Maar daardoor loopt mijn geluid precies achter :s.
Bij m'n vorige windows had ik dit probleem niet..
Zijn er andere manieren? Alles van volume in windows zelf staat op maximum

Grtz

morfer
11 november 2006, 15:14
probeer eens een codec pack te instaleren

Mr. M
11 november 2006, 15:49
hangt volgens mij gewoon af van AC3 bestand tot AC3 bestand
ik heb ook bepaalde bestanden gehad waarbij het geluid vreselijk stil was terwijl bij andere het luid genoeg was

een typ: download media player classic (http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=82303)
daarin zit een normalize functie en dus speelt die da altijd eve luid af

btw een codec pack installen raad ik zelf wel af ma soit, das ieder zijn goesting natuurlijk

Frado2005
11 november 2006, 16:22
ik installeer geen codec packs zun. Maar ik heb al zulke gelijkaardige AC3 bestanden gehad, die wel goed afspeelden op men vorige windows.
Het kan dat dit bestand juist stiller is, want heb ondertussen andere AC3's afgespeeld, en die waren op een normaal volume. Ik kan dit niet makkelijk aanpassen zeker?

HitenMitsurugi
11 november 2006, 16:23
nee, vlug een scriptje met avisynth werkt wel, maar om daarvoor alleen avisynth aan te leren..

dus de 'gain' slider in ac3filter settings staat helemaal omhoog?

Frado2005
11 november 2006, 16:27
nee , staat op nul. Maar voor dat ene bestand draai ik dan liever de volumeknop wat hoger. K'dacht nl eerst dat het een algemeen probleem was. Blijkbaar niet..

Mr. M
11 november 2006, 17:09
mja zoals ik zeg, media player classic speelt die wel op normaal volume af
en omdat dit geen prog is dat je moet installen is dit mss ook een oplossing (want zelfs met de volume knop vol open te draaien was het bij mij soms nog wat onverstaanbaar)

nu ja, al een geluk dat het maar 1 bestand is he :)

PooTaH
11 november 2006, 23:58
start > configuratiescherm > AC3 filter // dit met gebruik van K-lite FULL codec pack :)

Frado2005
17 november 2006, 19:05
In het algemeen lijkt mijn geluidsvolume ook stiller dan vroeger. Bv in winamp. Maar heeft die ac3filter cfg invloed op winamp. Normaal niet? M'n geluid klinkt niet echt goed.