PDA

Volledige versie bekijken : Bones

RaGeR
11 november 2006, 13:23
Gisteravond op K2 reclame gezien voor de nieuwe serie op zondagavond: Bones, waarin ze zeggen dat het hetzelfde niveau gaat hebben als Prison Break.

Mij lijkt het nogal sterk op CSI, waar'k niet zo'n grote fan van ben.

Zijn er hier al mensen die het gezien hebben en er hun mening over kwijt willen?

IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0460627/

Op de site van K2 vind ik nog niets terug.

Gavin
11 november 2006, 13:41
het ziet er mij inderdaad een serie uit die op de kar van de csi hype springt
en nu moet het prison break zien te vervangen (voor k2 hun cijfers toch)

ik ga het alleszins niet volgen

Time
11 november 2006, 13:51
Heb al alle eps gezien. Zalige serie. Veel hoger niveau dan CSI en imo niet te vergelijken. In CSI kan ik me bv ergeren aan de zelfvoldaanheid van het team, gans de aflevering door druipt de 'we gaan het hier eens op ons gemak oplossen'-houding van het scherm, in Bones heb je dat totaal niet.

Bones is de bijnaam van de hoofdrolspeelster. Alle personages zijn zeer stereotiep en blijven dat ook naarmate de eps vorderen, zit ook soms deftige humor in.

Het is wel zo dat elke aflevering op dezelfde manier is opgebouwd. Bones gaat samen met Booth (Special Agent) naar een crimescene waar je in de meerderheid van de gevallen redelijk voze beelden te zien krijgt van ofwel lichamen in verregaande staat van ontbinding, ofwel zwaar verminkte lijken, telkens zeer expliciete beelden. Het lijkt wordt naar het labo gebracht waar het weefsel van het skelet gestript wordt, dus elke keer werken ze met het skelet en minder met het weefsel, vandaar de naam Bones. In het labo wordt het mysterie dan langzaam opgelost.
Centraal staat een team van 4 wetenschappers en 1 Special Agent die elk hun specifieke functie hebben.

Verder is de hoofdrolspeelster ook zo sociaal gehandicapt als ze slim is, en ze is héél slim, wat voor redelijk wat humor zorgt.

Het is echt een goede serie, net zoals PB een zeer goede serie is, maar om deze twee te gaan vergelijken... onmogelijk imo.
Ik ben ook geen fan van CSI, verre van zelfs, maar Bones is iets apart, geen fan zijn van CSI is zeker geen reden om deze geen kans te geven.

Matthew24
13 november 2006, 18:59
Er zit dus niet echt een verhaal in doorheen de afleveringen? Iedere aflevering een andere zaak?

Time
13 november 2006, 19:07
Jup, je kan gerust alle afleveringen door elkaar bekijken. Soms zijn er in hun privéleven wel ontwikkelingen die meerdere afleveringen kunnen beslaan, maar die hebben niks te maken met de zaak waarin ze in die specifieke afleveringen mee belast worden.

Santa
13 november 2006, 21:55
Kan zijn dat ik het ook eens volg maar ik zal het waarschijnlijk niet elke week volgen. Ik ben niet zo voor die series zonder echt doorlopend verhaal.

Pilatus
13 november 2006, 22:11
ze zeggen 'nieuw' terwijl dze serie toch wel al ff bestaat :p

Tazz_
13 november 2006, 22:18
hm, ik denk niet dat ik het ga volgen.. als ik het zo hoor lijkt het niet echt zooo goed

Wu-chAn
13 november 2006, 23:56
Het ziet er verbazingwekkend slecht uit.

Latinos
10 september 2007, 21:14
Gisteren heb ik dan eindelijk het eerste seizoen van de serie Bones voltooid. En hij was goed. Het is de moderne Witse van Amerika, maar dan volledig met skeletten. De medische termen die je rond je hoofd geslingerd krijgt zijn gewoon abnormaal veel en onverstaanbaar (zeker omdat het in het Engels is). Daar verstond ik geen bal van, maar het medische aspect is natuurlijk niet waarvoor ik naar de serie keek. Ik keek wel voor de sfeertje die er rond het 'moorden oplossen'-aspect hangt, en dat is gewoon veel beter dan in de andere misdaadserie die ik ik bekeken heb (alhoewel ik nog nooit 'n CSI gezien heb - moet ik misschien eens doen). Ik heb me tijdens de 22 afleveringen die het eerste seizoen telt niet verveeld, wat toch opmerkelijk is aangezien het allemaal andere zaken (cases) waren. Al stak er wel één case boven uit en dat was die in de riolen. Ik wist niet dat daar een hele community leefde. =D
Verder vond ik ook de acteurs (vooral Zack) en actrices (vooral Bones) zeer goed gespeeld en hun conversaties over mensenkennis en relaties waren de beste stukken uit de hele series. Bones heeft ook iets professorachtig en ik vind haar karakter echt wel iets hebben. Vanaf dat seizoen twee hier ook uit is op DVDbox zal ik die ook gaan bekijken.

BTW, misschien naar TV verplaatsen? =D

Gentei
9 november 2008, 03:10
Kan zijn dat ik het ook eens volg maar ik zal het waarschijnlijk niet elke week volgen. Ik ben niet zo voor die series zonder echt doorlopend verhaal.

lol, deze week de box van seizoen 1 gekocht en juist uit, deze serie heeft een doorlopend verhaal het is alleen de laatste serie van seizoen 1 waarin je krijgt te zien waarover het gaat, an man wat een plottwist...

EDIT omg ik zie juist dat de laatste post dateert van 2007...

cobraforever
9 november 2008, 10:33
ik vind het echt een zalige serie.
het is voor mij echt veel beter dan csi.
maar vergelijken met pb. is echt onmogelijk

n9ne
9 november 2008, 10:38
kvind het ook wel eens leuk om mee te pakken, kvind het wel redelijk kut, er was enkele weken geleden geloof ik eens een to be continued aflevering over dat zilveren skelet, en kheb nooit de tweede aflevering gezien :s

allistair
9 november 2008, 10:47
Met da zilveren skelet loopt nog verder over gans het seizoen denk ik, beetje zoals met hara pa in het eerset seizoen. Of anders heb ik ook iets gemist :).

n9ne
9 november 2008, 11:12
Ah k, kvond het gewoon raar dat daar niets meer werd over gezegd. Nuja, kvind het toch ook een pak beter dan csi .

ironhorn
9 november 2008, 12:24
ik weet wat je bedoelt, op het einde van die aflevering vermoord gorgonzola nog iemand, maar in de volgende aflevering wordt daar niet meer van gesproken...

Gentei
17 november 2008, 21:57
Bezig aan seizoen 2 en bijna uit deze serie rulet toch wel kvind het toch beter dan CSI...

Gentei
23 november 2008, 21:34
Weet er iemand wanneer Seizoen 3 uitkomt??

allistair
15 december 2008, 21:11
zijn ze weer opnieuw begonnen boooee :p

vond da gedoe me gormogon wel iets te snel opgelost in de laatste aflevering...

PureFun
15 december 2008, 23:39
Volgens sommigen ligt dat aan de writer's strike een jaar geleden :p

n9ne
16 december 2008, 07:09
bleh, tis al een tijke geleden dak nog is gekeken heb. Even TPB consulteren :D

Blacky69
16 december 2008, 10:11
Veel te veel 'gelijkaardige zaken' tussen Bones en CSI :( ...

Naradia
16 december 2008, 15:46
Volgens sommigen ligt dat aan de writer's strike een jaar geleden :p

ahzo, kvonnet al een kort seizoen, andere waren tot eind december en nu tot velede week maandag

SweetEmmaRose
15 mei 2009, 09:00
Omg de einde van seizoen 4 was mega zot :o

PureFun
15 mei 2009, 09:18
Na de eerste seconden van de laatste aflevering heb ik toch even gechecked op imdb of ik geen aflevering gemist had. De hele aflevering was best van hoge kwaliteit, had niet verwacht dat de acteurs hun 'andere' rol zo goed zouden spelen. Bones is allessinds een goede serie om na 5 seizoenen nog steeds een imo hoge kwaliteit te hebben in tegenstelling tot andere crime series.

Blacky69
15 mei 2009, 10:26
Omg de einde van seizoen 4 was mega zot :o

'Booth, i want your sperm' :lol:

SweetEmmaRose
15 mei 2009, 11:27
'Booth, i want your sperm' :lol:

Da was het einde ni :sad:

Blacky69
15 mei 2009, 12:06
Da was het einde ni :sad:

Ik had het op de vorige aflevering :)
Ik heb de recentste nog niet kunnen bekijken :doh:

Overleeft Booth het????? :unsure:

SweetEmmaRose
15 mei 2009, 15:52
Ik had het op de vorige aflevering :)
Ik heb de recentste nog niet kunnen bekijken :doh:

Overleeft Booth het????? :unsure:

Kgaan het ni openlijk spoilen :p
tis zeker de moeite om het te kijken, laten we het zo stellen :p

Freekje
15 mei 2009, 18:43
zelf nie de moeite gedaan om de laaste ep te bezien, krijgt schijt van als series zo ineens gans andere tour op gaan ( bv: stargate atlantis met hun vegas epi , pure **** )

SweetEmmaRose
15 mei 2009, 20:16
Andere tour? Dees had weldegelijk nut hoor..

Blacky69
18 mei 2009, 12:54
Andere tour? Dees had weldegelijk nut hoor..

OMG! Wat een einde :(

Eindelijk zag het er na 4 seizoenen eens goed uit voor Booth en Bones en nu dit :doh:

...

Cyrano.ak
29 september 2009, 09:29
Welke ep was het gisteren op 2be?
Heb ze niet kunnen zien :(

allistair
5 oktober 2009, 22:13
iemand een idee welk liedje da was op het einde van de aflevering van vandaag (4x18 was het denkek)? "to lean on" kwam ergens voor in de lyrics :P

TeOtWaWkI
5 oktober 2009, 22:21
Jose Gonzalez met Heartbeats

allistair
5 oktober 2009, 22:30
Jose Gonzalez met Heartbeats
dikke merci! :)