PDA

Volledige versie bekijken : Trage verbinding door router?

Melanieke
5 november 2006, 22:36
Hoi

Ik kon hier op het forum niet meteen iets concreets over vinden (toch niet wat mijn probleem zou kunnen oplossen). Vandaar wil ik graag jullie hulp inschakelen.

Ik heb een Telenet Expressnet Turbo verbinding (tot max 2MB/s) en die is draadloos verdeeld over 2 computers met een Belkin 10Mps router. Nu haal ik maximum snelheden van 350kb/s terwijl ik als ik één pc rechtstreeks op mijn telenet modem aansluit de volle 2 MB haal.

Enig idee wat ik kan doen? De router is een Belkin F5D6230-3 uit 2003, maar volgens mij moet dat toch meer dan 350kb/s kunnen trekken? Ligt het aan de instellingen?

Graag hulp want ik ben radeloos

Dank je wel :)

Mithrandix
6 november 2006, 00:10
Welk channel zit je draadloos? B/G/A mode? Gebruik je WEP encryptie? Hoever moet het bereik gaan? Zijn er veel muren tussen? Zijn er nog draadloze netwerken in de buurt?

Melanieke
6 november 2006, 02:16
Mijn router is b, ontvanger is g (centrino duo), ik zit op channel 7, ik gebruik WEP, bereik moet maar enkele meters ver gaan (eerst stond router op amper 1 meter zonder muren, zelfde probleem), woon in appartementsblok dus ik krijg nog ontvangst van andere routers in het gebouw.

Hopelijk heb je er wat aan. Alvast bedankt.

Melanieke
6 november 2006, 19:23
Hulp! :)

bartnijs
6 november 2006, 19:28
is de router koop u een nieuwe ik had er ook last van en 11mbit is theoretisch

Exit
6 november 2006, 21:00
een Belkin 10Mps router => 1mb/s MAX, meestal is dat een goeie 7-800kb/s bij een goeie draadloze connectie