PDA

Volledige versie bekijken : IE7 mixt websites

Goldrusher
4 november 2006, 22:44
Ik heb hier thuis een laptop die op internet / netwerk kan, via een tweede netwerkkaart in de desktop pc.

Een simpel programmaatje (AnalogX Proxy) zorgt ervoor dat alles correct doorgesluist wordt. Vraag me er wel geen technische details van...maar internet komt toe op NIC1, en via NIC2 loopt er een verbinding naar de laptop.

Internet Explorer is op de laptop ingesteld met een proxy server (adres van NIC1 op desktop). Dit werkte perfect, ook e-mail en streaming video, met Internet Explorer 6.

Echter, Internet Explorer 7 lijkt pagina's te mixen. En dan in de meest letterlijke betekenis.
Bvb. ik ben op google.com en ik typ www.hln.be (site van Laatste Nieuws), dan gebeurt het dat ik op google.com blijf, maar dat sommige links (op Google) ipv google.com, hln.be krijgen. Bvb. Advertising Programs is normaalgezien www.google.com/intl/en/ads en dat wordt dan www.hln.be/intl/en/ads
Ook gebeurt het dat je bvb. op google.com zit en naar pakweg telenet.be wil, dat je dan een pagina van vóór Google te zien krijgt.

Echt bizar. Iemand een idee waar dat aan kan liggen ?

Zelf heb ik niets aan de instelling gewijzigd en op het eerste zicht lijkt er ook niets veranderd. Maar toch...:crazy:

Een zoveelste IE7 bug of valt het simpel op te lossen ?
Maar deze cheapskate zou toch maar eens een routerke moeten kopen. :p

Exit
5 november 2006, 13:01
test eens met bvb firefox ofzo, als die dat ook heeft dan ligt het aan dat proxy progje dat ge gebruikt.
als dat prog een proxy serverke aanmaakt dan kan deze in de fout gaan.
stel eens op pc2 de proxy van uw isp in en test dat (dan moet ge firefox niet testen)