PDA

Volledige versie bekijken : Progamma om over te nemen

TiZon
2 november 2006, 19:25
Hey,

Ik word de laatste tijd nogal veel gevraagt om 'probleempjes' te gaan oplossen. Dat gaat van een pc ineensteken tot een zwarte balk in Word die ze niet wegkrijgen...

Nu heb ik geen zin om voor die domme probleempjes die op 10 sec zijn opgelost altijd op mijn fiets te springen en daar naartoe te fietsen (mag nooit de auto pakken van mijn pa :ironic: ).

Bestaat er nu geen handig/veilig programma, makkelijk te gebruiken en waarbij de 'client' zo wienig mogelijk kan doen zodat ik het kan overnemen, snel het probleem oplossen en terug weggaan?

Een soort handige remote desktop dus...

Ik heb al eens een beetje geëxperimenteerd met Netsupport, maar dat s veel geknoei met gateways etc. Verder is er nog www.webex.com maar daarvoor moet je steeds plug-ins installen en dat is redeij duur (0.14 pond/min/gebruiker)

Thx,
TiZon :baard:

i386dx
2 november 2006, 19:27
RealVNC

Mithrandix
2 november 2006, 19:28
http://www.realvnc.com/ ?

edit: TE TRAAG :p

TiZon
2 november 2006, 19:30
Waren daar geen probs met hackers de laatste tijd ?

Mithrandix
2 november 2006, 19:35
http://www.google.be/search?hl=nl&q=remote+pc+control&btnG=Google+zoeken&meta=

TiZon
2 november 2006, 19:36
dank, die had ik al gevonden ;)

Allemaal te betalen, zeer omslchtig :D

ik wil JULLIE meningen ;)

Yank
2 november 2006, 19:41
ik gebruik ultravnc, werkt zoals het moet, nog geen last gehad van hackers voor zover ik weet (pc die onverwacht overgenomen wordt bvb)

TiZon
2 november 2006, 19:42
wa ist verschil tussen UltraVNC en RealVNC ?

NM: Het zal dus RealVNC worden.

Nog een vraagje:
Is het mogelijk om dat icoon weg te halen uit de taakbalk als de server is gestart ?

maatje
2 november 2006, 19:55
Toegegeven, het is zo nutteloos om via internet te doen, da verbruikt wel bandbreedte en duurt langer.

Het is gewoon ideaal voor netwerkbeheerders in een bedrijf want zo verspil ge geen bandbreedte en veiliger :)

Trouwens je zou content moeten zijn, tis wel leuk om te helpen en je hebt er sociaal contact ;-)

C-dude
2 november 2006, 19:55
Ultravnc
En dan zeker dit: http://ultravnc.sourceforge.net/addons/singleclick.html

UltraVNC SC is a mini (166k) UltraVNC Server that can be customized and preconfigured for download by a Customer. UltraVNC SC does not require installation and does not make use of the registry. The customer only have to download the little executable and Click to make a connection. The connection is initiated by the server, to allow easy access thru customers firewall.
What is the difference between UltraVNC and UltraVNC SC?
Size: UltraVNC is about 650k while SC is only 166k
SC can only do a reverse connection while the normal version server can listen to viewer connections.
SC can NOT be run as service, no logon or Ctrl-Alt-Del is supported.
SC can only do File Transfers, Directory transfer is not yet supported (but will be soon).
SC don't use registry and password. Settings are preconfigured, password is not needed for an outgoing connection.

EnZyMeX
2 november 2006, 20:12
Dameware Mini remote control
Er is niet direct interactie van de gebruiker nodig op de over te nemen pc.
Het installeert zelf een service op de client.
En je kan netjes instellen dat de service weer word verwijderd als je disconnect !

R-evolution™'
2 november 2006, 20:15
windows netmeeting gebruik ik . Ik heb hetzelfde aan de hand als u ^^ .

TiZon
2 november 2006, 20:53
Toegegeven, het is zo nutteloos om via internet te doen, da verbruikt wel bandbreedte en duurt langer.

Het is gewoon ideaal voor netwerkbeheerders in een bedrijf want zo verspil ge geen bandbreedte en veiliger :)

Trouwens je zou content moeten zijn, tis wel leuk om te helpen en je hebt er sociaal contact ;-)

Ik zal me ff verduidelijken:

er zijn mensen waar ik liever snel weg ben dan daar naar toe te moeten, daar een half uur te staan leuteren en dan weer voort te gaan na 20 sec werk.

En dan heb je ook nog mensen uit Ninove (collega's Ma) die ook op mij rekenen, kweet neit of je de afstand Dilbeek-Ninove kent, maar das pas tijdverlies ;)

En over bandbreedte maak ik me geen zorgen.

Kga nu al die progjes eens testen. Bedankt!:bow:

Exit
2 november 2006, 20:59
tightvnc

maxdevis
2 november 2006, 21:26
het grote probleem is soms dat mensen achter firewalls en routers zitten en dat dat voor problemen geeft.

laat ons weten welke je uiteindelijk hebt gekozen en wat je ervaring er mee is.

TiZon
2 november 2006, 23:08
Het is tightvc geworden, dat blijkt het handigste om in te stellen.

Enige spijtige is dat ik mensen heb met 2 PC's achter een router...

Dan zal ik iets moeten doen in de zin van:
Op de router doorsturen naar 1 v/d pc's. dan op die pc nog een tightvnc installen en daar met een listening server connecten via lan naar een andere pc in het netwerk wat toch wel héél omslachtig is...

Thx!
Tizon

C-dude
2 november 2006, 23:15
Daarvoor kan je die singleclick van ultravnc gebruiken :)
Ik moet de eerste "klant" nog tegenkomen die achter router(s) zat en waarmee ik geen verbinding kon maken.

Hij aanvaardt dat programma gewoon, start het op en jij kan er op connecten. Geen instellingen, geen sporen die achterblijven etc

Lashknife
3 november 2006, 09:52
kan je niet gewoon via msn remote assistance werken? Dan zit je ook al niet met het probleem dat je telkens aan die mensen moet gaan vragen wat hun ip is om daarop te connecteren.

En tzou me verbazen moest microsoft die "hallo ik vraag hulp aan jouw" niet de nodige NAT zever van zichzelf oplost

ShPonGle
3 november 2006, 11:48
www.logmein.com niks forwarden, gewoon account maken, is gratis. en dan zorgen dat die eikels dat bij hen thuis ook installen...:D

Yank
3 november 2006, 13:41
Het is tightvc geworden, dat blijkt het handigste om in te stellen.

Enige spijtige is dat ik mensen heb met 2 PC's achter een router...

Dan zal ik iets moeten doen in de zin van:
Op de router doorsturen naar 1 v/d pc's. dan op die pc nog een tightvnc installen en daar met een listening server connecten via lan naar een andere pc in het netwerk wat toch wel héél omslachtig is...

Thx!
Tizon
je kunt toch ook gewoon van ene poort (standaard is 5900 zeker?) op router naar ene pc doorsturen en dan van andere poort (5901 ofzo) doorsturen naar de andere pc. dat zou toch moeten instelbaar zijn in de router.
dus:
router:5900 -> pc1:5900
router:5901 -> pc2:5900

of als je dat niet kunt instellen, kun je poort op een van beide pc's voor vnc veranderen, bij ultravnc kan dat toch iig

ShPonGle
3 november 2006, 14:57
die standaardpoorten laten zijn s nie zo veilig,VNC zelf is opensource freeware en das ook nie ideaal, hebben al eens ier een discussie over gehad. ik gebruik ook geen enkele versie van vnc nie meer sinds der iemand mn vncsessie overgenomen had via een bug in oude versie van vnc en het bestand 84785_redworld[1].exe via FTP sessie onder mn userprofile gezet (los doorheen mn ingeschakelde windows firewall btw). gelukkig had ik da meteen door, mr sindsdien komt er geen VNC meer op mijn systemen.
zie ook
http://www.petri.co.il/forums/showthread.php?t=10051&page=2

fotootjes:
http://users.skynet.be/fa360838/hack.jpg
http://users.skynet.be/fa360838/hack2.jpg
http://users.skynet.be/fa360838/hack3.jpg

ik gebruik nu enkel nog pcAnywhere en vooral de RDP van windows 2003 server (omwille van de /console optie :))

TiZon
3 november 2006, 15:24
zeg shPonGle:

Met die LogMeIn.com (die ziet er trouwens neig handig uit), hoe kan ik mensen toevoegen zonder dat ze eerst moeten aanmelden op mijn account (gratis BTW) ?

Is het mogelijk om dat niet mee te doen opstarten met de pc ?

Thx,
TiZon

ShPonGle
3 november 2006, 17:43
je moet add computer doen, dan krijg je link, een unieke URL, geef die aan hen, zij moeten daarop klikken, dan installeert de software op hun pc, en zal hun pc toegevoegd worden in je lijst

zoiets ist. der wordt lokaal op pc een logmein-user aangemaakt, en de software start automatisch in achtergrond bij opstarten d8 ik (mr kun je natuurlijk ook zelf toevoegen/verwijderen via setting/registry/msconfig/batch/...)

TiZon
3 november 2006, 17:45
Ok, da eerste lukt nu a, thx!

Maar ik krijg dat ding dus niet afgeslote, alé, wel afesloten, maar als ik reboor staat het er weer.
Ben al gaan knoeien in regedit, msconfig maar niets dat blijft...

Enig id voor de Bitch ?
EDIT: :D dat moet dus Batch zijn, maar kga et laten staan ;)

Thx,
Bart

ShPonGle
3 november 2006, 17:48
je bedoelt wellicht dat icoon? dat is idd de merde, dat blijft net zo hardnekkig staan als het "hardware veilig verwijderen icoon" :D
kill de service/proces logmeinsystray.exe ofzo in de taskmanager eens, dunno
eventueel kun je dit dan met batch opstarten en kelen, moet eerst weten of het service of gewoon proces is :)
hebt namelijk zelf ni mi staan

als het een geregistreerde service is:

REM dit start de logmein service
net start logmeinsystray.exe

REM dit stopt de logmein service
net stop logmeinsystray.exe

TiZon
3 november 2006, 17:49
Logmein.exe &
Logmeintray.exe gewoon afsluiten in een batch, dat lukt wel...

Thx!

ShPonGle
3 november 2006, 17:52
no thx ;)

TiZon
3 november 2006, 19:15
Er was nog een kleine hindernis, na x aantal seconden stond die tray er gewoon terug, dat wou ik niet ;)

Er is nog een anderproces dat je moet uitschakelen en als je Logmein.exe dicht doet, dan is de tray ook weg, dus heb ik er het volgende van gemaakt:

@echo off
echo.
echo :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ::
echo :: LogMeIn.com Afsluiten ::
echo :: Druk op Ctrl+C om te annuleren. ::
echo :::::::::::::::::Tizon Bat-Scripting::::::::::::::::
echo.
taskkill /f /im logmein.exe
taskkill /f /im ramaint.exe

Let niet op het bovenste, dat doe ik altijd ;)

Dat moet je wil in de map 'Opstarten' zetten in je Start > Programma's, want als je het in je policy gaat proppen gaat hij dat uitvoeren voor die services gestart zijn....

PS: denk dat dit alleen voor XP's zal werken omdat taskkill nieuw in XP is (denk ik).

ShPonGle
3 november 2006, 19:23
idd taskkill zit in XP mar niet in 2000 (windows client en server)
denk dat het ook zit in windows 2003

in de group policy heb je keuze dat het start bij laden van windows (idd vóór services), of vanaf het aanmelden ve user (na de services)

TiZon
3 november 2006, 19:54
als ik via gpedit.msc ga, zie ik toch die optie niet, of is dat alleen bij 2k3 ?

Yank
3 november 2006, 23:21
als ik via gpedit.msc ga, zie ik toch die optie niet, of is dat alleen bij 2k3 ?
computerconfiguratie -> windows-instellingen -> scripts (opstarten/afluiten)

'k denk toch dat ShPonGle dat bedoelt

TiZon
4 november 2006, 01:05
Dat dacht ik ook, maar war kan je instellen dat hij ze na het laden van services moet uitvoeren? :D

Daarna is mijn systeem perfect ;)

Yank
4 november 2006, 09:56
als je kiest voor gebruikersconfiguratie -> windows-instellingen -> scripts (aanmelden/afmelden) -> aanmelden wordt het gedaan bij het aan-melden en dat gebeurt dus zeker na het laden van de services (want die draaien al bij aanmeldingsscherm)

ShPonGle
4 november 2006, 12:23
dat klopt. dus GEBRUIKER ipv Computerconfig. zit in 2003 en in xp

TiZon
4 november 2006, 12:41
Dikken bal, thx

Werkt perfect nu ;)

stewie4ever
4 november 2006, 18:03
Kwil niet moeilijk doen he maar er bestaan wel exploits voor thightvnc en realvnc.
Dus zet zo veel mogelijk de poorten dicht he :)

ShPonGle
6 november 2006, 14:38
je doet nie moeilijk, mr je herhaalt wel gewoon wat er beetje meer nr boven al gezegd is, btw TS gaat logmein gebruiken en niet die vnc rommel

Yasutoko
6 november 2006, 14:42
<Mn pa gebruikt ' Radmin '

TiZon
6 november 2006, 16:23
= betalend ;)