PDA

Volledige versie bekijken : Nvidia drivers probleem

Pred
2 november 2006, 18:56
Vandaag had ik na lange tijd m'n systeem nog eens geformatteerd en dus moest ik alles dus terug installeren.
Ik heb windows xp pro , geforce3 ti200 videokaart.
Ik HAD servicepack2 (ik kreeg ook zo'n melding dat men windows niet legitiem was oid) en avast virusscanner geinstalleerd.
Ik ga naar nvidia.com en download de laatste drivers, alleen had ik perongeluk de engelse versie ipv de "international" versie gepakt.
Ik installeer dat en halverwege de installatie herstart m'n pc die opnieuw.
Ik terug op nvidia site gaan kijken, toen de international versie gepakt.
Ik wou de vorige verwijderen maar via configuratiescherm => software stond er niks bij dus ok ik die andere geprobeerd.
Halverwege: blue screen en herstart.
Virusscanner stond af btw.
Ik een paar oudere versies geprobeerd van die drivers: ook allerhande foutmeldingen.
Ik deinstalleer service pack2 en die virusscanner
Nog altijd foutmeldingen.
Ik ben ondertussen al meer dan 4uur bezig om die stomme drivers te installeren en ik ben meer dan radeloos...

Iemand die mij hiermee kan helpen en die weet waar eventueel het probleem zou kunnen zitten?

Via chipset drivers 4in1 ook geinstalleerd btw...

Alvast bedankt,

PS: ik zag net ook dat het ventilatorke op mijn videokaart niet meer draait, maar dat kan evengoed al 2 jaar niet meer draaien ? Tzou straf zijn dat dat nu ineens voor problemen gaat zorgen.

cram
2 november 2006, 19:18
probeer de deze eens
http://games.telenet.be/files.php?act=get&fid=1684

Had ook problemen met de drivers heb hem dan maaar van de telenet site afgehaald.En hij majeerde

Gebruik eerst drivercleaner om vorige restanten te verwijderen en instaleer dan de nieuwe driver.
http://www.drivercleaner.net/professional.php <-----drivercleaner website
http://www.drivercleaner.net/download.php?site=2&file=DCProSetup_15.zip <-------drivercleaner rechtreekse download.

Pred
2 november 2006, 19:57
Ik ben em nu terug aant formateren en zal dan die drivers eens proberen.
Maar is het niet zo dat er een verschil is in drivers tussen de nederlandse versie en de engelse? Die gij daar geeft is als ge windows xp int engels hebt, niet ? Of hebt gij ook de nederlandstalige versie?

cram
2 november 2006, 20:18
Ik ben em nu terug aant formateren en zal dan die drivers eens proberen.
Maar is het niet zo dat er een verschil is in drivers tussen de nederlandse versie en de engelse? Die gij daar geeft is als ge windows xp int engels hebt, niet ? Of hebt gij ook de nederlandstalige versie?

Kaarten drivers zijn meestal in het engels ,een nederlandse nvidia driver zul je niet vinden.

Pred
2 november 2006, 20:39
Net opnieuw geformatteerd, eerste wat ik deed was die driver die gij daar gaf cram, installeren en hopla , halverwege blue screen en herstart van de pc, nu even met die drivercleaner alles verwijderen.
Wat moet ik eigenlijk eerst doen als ik geformatteerd heb? Ik ben een redelijk grote noob.

Pred
2 november 2006, 20:45
Zonder drivers werken gaat ook wel maar als ik nu scroll dan golft men beeld zo dat ik er bijna misselijk van word dus dat is ook geen optie...

cram
2 november 2006, 20:46
Net opnieuw geformatteerd, eerste wat ik deed was die driver die gij daar gaf cram, installeren en hopla , halverwege blue screen en herstart van de pc, nu even met die drivercleaner alles verwijderen.
Wat moet ik eigenlijk eerst doen als ik geformatteerd heb? Ik ben een redelijk grote noob.

Eerst de juiste drivers instaleren.
Indien je die drivers via deze computer moet instaleren.Eerst virusscanner instaleren.Dan windows update doen.
In je vorige post zei je dat het ventilatorke van je kaart al een paar jaar niet majeert.Ik zou toch aan een vervangkaart denken.Anders ga je nog meer last krijgen.
kijk ook eens bij je systeemlog om te zien wat de oorzaak is van de fout.

Pred
2 november 2006, 20:51
Eerst de juiste drivers instaleren.
Indien je die drivers via deze computer moet instaleren.Eerst virusscanner instaleren.Dan windows update doen.
In je vorige post zei je dat het ventilatorke van je kaart al een paar jaar niet majeert.Ik zou toch aan een vervangkaart denken.Anders ga je nog meer last krijgen.
kijk ook eens bij je systeemlog om te zien wat de oorzaak is van de fout.

1) De juiste drivers installeren: Welke zijn de juiste en over welke apparaten praat je dan.
2) Virusscanner geeft wel eens troubles bij videodrivers installeren dus kan ik daar niet beter even mee wachten?
3) windows update: dan krijg ik een vermelding dat m'n windows versie niet legitiem is ? :s Dus kweet niet...
4) ventilatorke : tsja , geen geld voor
5) Systeemlog?

Bedankt voor de hulp alleszins maar ik zit nog altijd met dezelfde problemen :cry:

Exit
2 november 2006, 20:57
windows installen, updaten, chipset (mobo drivers isntallen)
dan vga drivers 45.xx of lager voor die kaart
zet autoreboot uit en check eens welke melding hem juist geeft

Pred
2 november 2006, 21:03
Als ge windows xp professional hebt, moet ge op die nvidia site dan als OS pakken 2000/Xp of Windows professional 64 bit ???
Want das wat verwarrend...

cram
2 november 2006, 21:05
download dit eens
SIW
http://www.gtopala.com/ <----hoofdpagina
http://www.gtopala.com/siw_download.html <-----downloadpagina.
Multilanguage Version om het na de instalatie in het nederlands te zetten

na het opstarten van siw ga je naar file en dan create logfile.
stuur die logfile naar cramdezwammer@msn.com. Met deze log kan ik zien welk type pc en hardware je hebt.
Ik zal dan zo snel mogelijk de juiste drivers terugmailen

Pred
2 november 2006, 21:11
Ok mail is onderweg! Ik heb het wel niet int nederlands gezet maar als dat moet dan doe ik het nog wel eens opnieuw.
Ik hoop dat nu alles op z'n pootjes gaat belanden...

cram
2 november 2006, 21:15
Ok mail is onderweg! Ik heb het wel niet int nederlands gezet maar als dat moet dan doe ik het nog wel eens opnieuw.
Ik hoop dat nu alles op z'n pootjes gaat belanden...

Ben je log al aan het na kijken,ik vraag wel even om gedult te hebben

Pred
2 november 2006, 21:21
Ok! merci hé ;)

Exit
2 november 2006, 21:34
Als ge windows xp professional hebt, moet ge op die nvidia site dan als OS pakken 2000/Xp of Windows professional 64 bit ???
Want das wat verwarrend...

toch niets verwarrends aan?
ge neemt 2000/xp ... tenzij de ge de 64bit versie hebt ...

Pred
2 november 2006, 21:39
Euh, laten we het erop houden dat dat voor mij wel verwarrend was ;)
Allez ik was eerst wel zeker maar toen er vanalles misging begon ik te twijfelen...

cram
2 november 2006, 22:15
Euh, laten we het erop houden dat dat voor mij wel verwarrend was ;)
Allez ik was eerst wel zeker maar toen er vanalles misging begon ik te twijfelen...

Mail is onderweg hopelijk heb je er iets aan.;)

Pred
2 november 2006, 22:16
http://games.telenet.be/files.php?act=get&fid=1684

deze heb ik dus daarjuist al gedownload maar die werkt dus niet....

Ik ga exit z'n raad volgen en een 45.xx versie downloaden!

die andere drivers bekijk ik dadelijk, merci hé ;)

Pred
2 november 2006, 22:29
Godverdoeme hé , download ik 45.33, wil ik da installeren, bij de installatie gaat die ineens in 1 seconde van 0 naar 100%, komt daar zo'n "wilt u de pc herstarten" vensterke. Ik ok. Nu kijk ik: er is helemaal niks geïnstalleerd !!!! Man man man man man man man man hoe kan da toch.

Heeft da niks te maken met die "Windows Genuine Advantage Tool" ????

Man dit is irritant, ben hier nu al van 15u mee bezig en nu bolt da nog nie

Pred
2 november 2006, 22:48
BTW cram:
Cram schreef:
"msi (1 van de 3 is juist,normaal als een driver niet past dan zegt windows dat)

http://www.msi.com.tw/program/search/ser/SerConDownRes.php?pro=2&chp=61 "

Dat zijn alledrie dezelfde bestanden en als ik die dan open dan pakt die alleen een pdf bestand uit, wtf!

Just 45.23 eens geprobeert, reboot halverwege.
Hoe zet ge Autoreboot af? Just eens in de bios gezocht maar niks gevonden.
Zou toch straf zijn dat m'n videokaart kapot is hé, aangezien ik nu wel gewoon beeld heb en dan zou die net kapot gegaan zijn wanneer ik een virusaanval kreeg :s

cram
2 november 2006, 23:01
BTW cram:
Cram schreef:
"msi (1 van de 3 is juist,normaal als een driver niet past dan zegt windows dat)

http://www.msi.com.tw/program/search/ser/SerConDownRes.php?pro=2&chp=61 "

Dat zijn alledrie dezelfde bestanden en als ik die dan open dan pakt die alleen een pdf bestand uit, wtf!

Just 45.23 eens geprobeert, reboot halverwege.
Hoe zet ge Autoreboot af? Just eens in de bios gezocht maar niks gevonden.
Zou toch straf zijn dat m'n videokaart kapot is hé, aangezien ik nu wel gewoon beeld heb en dan zou die net kapot gegaan zijn wanneer ik een virusaanval kreeg :s
http://www.msi.com.tw/program/support/download/dld/spt_dld_detail.php?UID=69&kind=2

dan naar drivers gaan en op Win200XP klikken dan komt er een popup met de download links.

KO
2 november 2006, 23:03
Hoe zet ge Autoreboot af?

Rechtsklik Deze Computer -> Eigenschappen -> Geavanceerd -> Opstart- en herstartinstellingen -> [v] wegdoen bij automatisch herstarten.

Pred
2 november 2006, 23:06
http://www.msi.com.tw/program/support/download/dld/spt_dld_detail.php?UID=69&kind=2

dan naar drivers gaan en op Win200XP klikken dan komt er een popup met de download links.

Ha ok lol ik zat bij de manual :doh:

Merci voor de moeite hé cram!
Als m'n videokaart toch kapot zou zijn zou ik nu toch geen beeld hebben hé? Wat een wazig gedoe allemaal pfff

cram
2 november 2006, 23:11
Ha ok lol ik zat bij de manual :doh:

Merci voor de moeite hé cram!
Als m'n videokaart toch kapot zou zijn zou ik nu toch geen beeld hebben hé? Wat een wazig gedoe allemaal pfff

Tis nikske
rekening volgt.;)

Pred
2 november 2006, 23:13

gedaan, van 0=>100% in een halve seconde, en der is weeral niks geïnstalleerd....
Man man, ik ben kierewiet aant worden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

zolang het niet werkt betaal ik geen rekening ;)

cram
2 november 2006, 23:21
gedaan, van 0=>100% in een halve seconde, en der is weeral niks geïnstalleerd....
Man man, ik ben kierewiet aant worden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

zolang het niet werkt betaal ik geen rekening ;)

als je een ander program instaleert ga dit dan ook zo?

Phoen!x
2 november 2006, 23:24
Probeer anders de drivers eens in veilige modus te installeren? Of met een "clean boot" (http://support.microsoft.com/kb/310353)

EDIT: Ik heb da ook eens voorgehad. van 0% naar 100% in korte tijd en er was niets geinstalleerd, maar vraag mij nie hoe ik het opgelost heb...

Pred
2 november 2006, 23:27
als je een ander program instaleert ga dit dan ook zo?

ik heb alleen msn geinstalleerd en dat ging wel zonder problemen. Ahja en die 2 programma'kes van u , ook zonder problemen...

Pred
2 november 2006, 23:29
Probeer anders de drivers eens in veilige modus te installeren? Of met een "clean boot" (http://support.microsoft.com/kb/310353)

clean boot, zou dat veel zin hebben ? Ik heb nog zo goed als geen enkel programma geinstalleerd...

In veilige modus kan ik eens proberen ja...
Welke knop is da weer om in veilige modus te starten?

Phoen!x
2 november 2006, 23:50
Probeer toch eens een clean boot als veilige modus niet werkt.
F8 spammen tijdens opstarten.

Pred
3 november 2006, 10:32
In Veilige Modus geprobeerd en...... YEAAAAAAAHHHHHHHHH!!!!! Het werkt nondejuuu man man man eindelijk :))))

Merci hé mannen!

cram
3 november 2006, 10:36
In Veilige Modus geprobeerd en...... YEAAAAAAAHHHHHHHHH!!!!! Het werkt nondejuuu man man man eindelijk :))))

Merci hé mannen!

Alee weer 1ne heppy.;)

Phoen!x
3 november 2006, 11:33
O_o Ownage, eens iemand helpen in plaats van zelf geholpen te worden. ^_^
I feel pro.

Pred
3 november 2006, 11:43
FUCK

te snel victorie gekraaid. Beetje later "BLUE SCREEN" , een of ander file'ke nv4... ofzoiets zat in een oneindige lus=> drivers terug verwijderd in veilige modus, andere geinstalleerd, de bluescreens vlogen me rond m'n oren. Nu zit ik weer zonder drivers. Nu kunt ge zeggen werk dan zo, maar tis enorm irritant. Als ik een webpagina scroll dan golft dat zo irritant alsof da elke keer refresht bij elke scroll. Toen ik net even kon werken mét die drivers geinstalleerd had ik dat niet dus het ligt echt wel daaraan. Man man man man man

cram
3 november 2006, 12:06
Tijd voor een ander kaart.

Pred
3 november 2006, 12:19
Tijd voor een ander kaart.

denkt ge dat het daar aan ligt ja ?
Ik moet ook zeggen, voordat ik geformatteerd heb had ik 2 partities, eentje van 70gb en eentje van 10gb, in totaal dus 80gb.
Nu bij het formatteren en installeren had ik die 2de (van 10gb) verwijderd en windows op die andere geinstalleerd. Maar nu keek ik eens op m'n c-schijf (m'n enige dus) en nu is die maar 68gb groot :crazy: waar zit die andere 12 dan?
Misschien dat ik daar ook wat fout gedaan heb (waarschijnlijk) maar toch is het gek dat ik dan alleen problemen heb met men videodrivers.

KO
3 november 2006, 18:24
Weet ge, formatteer nog ne keer...
Nadat windows voor den eerste keer geboot heeft haalt ge de drivers af van -> http://www.omegadrivers.net/nvidia/win2k_xp.php.
Ga dan naar uw veilige modus en installeer die daar.

Pred
3 november 2006, 19:40
Ik heb al 2 keer geformateerd, wil eerst zeker weten wat ik juist/fout doe nu.
Kan dat niet liggen aan de manier waarop ik formatteer want ik ben nogal ne noob en volgens mij heb ik toch wat verkeerd gedaan aangezien er 10gigabyte schijfruimte verdwenen is. met die partities. Ik zie een partitie C van 70gb en dan nog een gb of 10 "ongepartitieerde schijfruimte" dacht ik. Wat moet ik dan doen om het 1 geheel te laten worden? ofzo.
Kan wel zijn dat ik niet veel reactie meer geef want ik heb maandag een examen dus ik kan me maar beter even daarop richten.

en waarom specifiek die drivers?

Bubba
3 november 2006, 19:46
Ik heb al 2 keer geformateerd, wil eerst zeker weten wat ik juist/fout doe nu.
Kan dat niet liggen aan de manier waarop ik formatteer want ik ben nogal ne noob en volgens mij heb ik toch wat verkeerd gedaan aangezien er 10gigabyte schijfruimte verdwenen is. met die partities. Ik zie een partitie C van 70gb en dan nog een gb of 10 "ongepartitieerde schijfruimte" dacht ik. Wat moet ik dan doen om het 1 geheel te laten worden? ofzo.
Kan wel zijn dat ik niet veel reactie meer geef want ik heb maandag een examen dus ik kan me maar beter even daarop richten.

Ik denk ni da ge windows xp verkeerd KUNT installeren.

Anyway, voor die partities samen te voegen kan je best een programma als Partition Magic gebruiken.

Phoen!x
3 november 2006, 20:36
Formateer opnieuw en print voor de zekerheid 1 of andere guide af.
(bv. http://www.computerfeeling.nl/pages/installwinXP.asp)(google eens achter Windows XP installeren ofzo)
En maak twee partities van elk 40 GB ofzo. Normaal gezien zou ge niets van problemen mogen hebben achter ne format. (als ge die juist uitvoert)
Kies ook niet voor een 'snelle format', maar laat hem eens wat langer formatteren.

Bubba
3 november 2006, 21:01
Formateer opnieuw en print voor de zekerheid 1 of andere guide af.
(bv. http://www.computerfeeling.nl/pages/installwinXP.asp)(google (http://www.computerfeeling.nl/pages/installwinXP.asp%29%28google) eens achter Windows XP installeren ofzo)
En maak twee partities van elk 40 GB ofzo. Normaal gezien zou ge niets van problemen mogen hebben achter ne format. (als ge die juist uitvoert)
Kies ook niet voor een 'snelle format', maar laat hem eens wat langer formatteren.

Die "lange" format heeft toch weinig of geen nut?

Phoen!x
3 november 2006, 21:01
Geen idee, ik doe het liever wat langer, omdat ik dan denk dat het grondiger gebeurt...

woter01
3 november 2006, 21:02
hoe lang duurt dat eigenlijk een format voor een 80 GB HDD

KO
3 november 2006, 21:03
Deze gebruiken een andere installer dan de officiele.

Geen idee, ik doe het liever wat langer, omdat ik dan denk dat het grondiger gebeurt...

Alles wordt toch gewist, boeit dus niet.

Bubba
3 november 2006, 21:04
hoe lang duurt dat eigenlijk een format voor een 80 GB HDD

2 minuten ofzo. :p

Hangt ervan af of je snel formatteren kiest of normaal. Snel gaat, uiteraard, een pak sneller.

Phoen!x
3 november 2006, 21:07
Als alles toch gewist wordt bij beiden (zowel snel als normaal)
Wat is dan het verschil tussen beiden?...

KO
3 november 2006, 21:09

Da em bij gewoon formatteren z'n indexen wist, bij snel maakt em die gwn leeg.

Bubba
3 november 2006, 21:10

Om het even volgens davion te zeggen:

Snelformatteren verwijdert ook alles...voor het oog, echter moet ge u HDD bekijken als een boek. hetgeen u HDD gebruikt voor alles terug te vinden is u partitietabel, vergelijk dit met de index in een boek.

Met Snelformat scheurt hij eigenlijk gewoon de index pagina weg..., alles is ook weg, maar vrij makkelijk terug te halen, met format scheurt hij alles weg :)

Phoen!x
3 november 2006, 21:11
duurt da dan zoveel langer die 'normal'... kheb toch tijd dusja, maakt nie veel uit ^^

woter01
3 november 2006, 23:21
en hoe lang duurdt het dan om XP terug te her instaleren ?

KO
3 november 2006, 23:23
Hangt af je pc...

Hier is dat 15-20min ofzo.

woter01
3 november 2006, 23:36
kga da dan ook keer doen maar ik zit nu met een vraag ik wil dus al mijn gegevns behouden dus dacht ik van ik maak een nieuwe parttitie zet mijn documenten daarop.format C installeer XP en zet daar dan die mijn documenten terug maar ga ik dan probs hebben met directories of zo of andere bullsh*t die mee komt ?

Bubba
4 november 2006, 03:56
kga da dan ook keer doen maar ik zit nu met een vraag ik wil dus al mijn gegevns behouden dus dacht ik van ik maak een nieuwe parttitie zet mijn documenten daarop.format C installeer XP en zet daar dan die mijn documenten terug maar ga ik dan probs hebben met directories of zo of andere bullsh*t die mee komt ?

Nee.

Te kort
...

woter01
4 november 2006, 09:58
ok merci on topic nu :p thx vo de hulp

Pred
4 november 2006, 14:44
=;7801256']Weet ge, formatteer nog ne keer...
Nadat windows voor den eerste keer geboot heeft haalt ge de drivers af van -> http://www.omegadrivers.net/nvidia/win2k_xp.php.
Ga dan naar uw veilige modus en installeer die daar.

Net die drivers eens geprobeerd om toch nog maar eens iets te proberen en tziet er naar uit dat nu alles in orde is lol, nog geen foutmeldingen/automatische reboots gehad. Maar ik zal maar niet te hard hoera roepen hehe.

Allez mannen bedankt voor de hulp en hopelijk tot niet zo binnenkort :lol: ;)