PDA

Volledige versie bekijken : nieuwe autocad 2007 full version licentie

successor
17 oktober 2006, 19:50
autocad 2007 full version met levenslange licentie, het is een bedrijfslicentie, dus geen studentenlicentie of andere beperkingen op het pakket.

minimumprijs: €150

meeneemprijs €250

beschikbaar +- 2 weken na bestelling

beperkte oplage

Drez
17 oktober 2006, 19:56
hoe kun je dit in godes naam voor die prijs doen?
is dit 100% legaal?

successor
17 oktober 2006, 20:18
100% legaal

overschot van de licenties van een onderneming

Drez
17 oktober 2006, 20:47
je weet dat die dingen geactiveerd moeten worden via internet!
DVD erbij en al?

successor
17 oktober 2006, 20:56
of die er bij zijn weet ik niet , ik neem aan van wel eh, en het zijn normaalgezien legale licenties dus activeren via inet zou geen enkel probleem mogen geven

Boeri
17 oktober 2006, 22:24
bedrijfslicentie...gewone particulier kan onmogelijk het recht hebben op dergelijke licentie! Dus illegaal als je deze doorverkoopt aan een particulier.
Zelfde met studentenlicenties...

Kan een licentie overgedragen worden naar een ander bedrijf?
De licentiehouder van Autodesk software is gebonden aan de voorwaarden die vermeld staan in de Autodesk software licentie overeenkomst (Autodesk software license agreement). Dit contract met Autodesk verschijnt bij openen/installatie van het Autodesk product. Deze overeenkomst benadrukt dat Autodesk software niet overdraagbaar is naar een ander bedrijf.
In een uitzonderlijk geval kan Autodesk een licentie-overdracht toestaan. Mocht u vermoeden dat er speciale omstandigheden bestaan waardoor Autodesk zou kunnen overwegen van de voorwaarden uit de Autodesk software licentie overeenkomst af te wijken, dan kan een officieel verzoek voor licentie-overdracht ingediend worden. Voor meer informatie neemt u contact op met uw geautoriseerde Autodesk dealer.

Volgens mij wil je easy money... zeker die "beschikbaar +- 2 weken na bestelling", heeft je onderneming toevallig een abbonement op een licentie en kan je makkelijk extra licenties verkrijgen voor meer workstations? Geen idee, maar dit kan niet!

FlowMaster
17 oktober 2006, 23:50
bj mij op het werk zoeken ze autocad aan te schaffen
maar is dit legaal ??

beckx
18 oktober 2006, 00:28
het is wel degelijk legaal.
de licentie is en blijft betaald wie dan ook er gebruik van maakt.
en hoe meer particulieren gebruik maken van autocad hoe beter voor autodesk
--> meer bekendheid --> meer bedrijven zullen het kopen
en daar halen ze hun winst uit, niet uit gewone mensen die een tekening van een doos willen maken!

beckx
18 oktober 2006, 00:29
als het doorverkocht wordt aan een bedrijf is het ook niet illegaal want het is een legale licentie

boostah
18 oktober 2006, 00:30
het is wel degelijk legaal.
de licentie is en blijft betaald wie dan ook er gebruik van maakt.
en hoe meer particulieren gebruik maken van autocad hoe beter voor autodesk
--> meer bekendheid --> meer bedrijven zullen het kopen
en daar halen ze hun winst uit, niet uit gewone mensen die een tekening van een doos willen maken!

bs, vooral ook al omdat autocad al zo bekend is

thorgal0319
18 oktober 2006, 11:21
Eigenlijk verkoop je dus geen licentie hé : je verkoopt het gebruiksrecht van één licentie vanwege een bedrijf, dat altijd de licentie (en de factuur ervan) zal behouden. De licentie blijft steeds bij het verkopende bedrijf.

Of dit legaal is: ik denk het niet ! Als je geen "banden" hebt met het bedrijf is dit moeilijk goed te praten... Ik denk niet dat Autodesk met zo'n praktijken kan lachen eerlijk gezegd.

Foert
18 oktober 2006, 12:00
is inderdaad niet erg koosjer te noemen.. als je bv. voor SAP of Oracle licenties koopt, dan is dit altijd per cpu geteld, en meestal 25 lic./server cpu. dus als je een dual cpu server hebt staan, betaal je 50 licenties. ook al heb je dan slechts 40 users, je betaalt voor de 50.
je kan dan ook niet zomaar die 10 vrije licenties gaan doorverkopen naar een andere firma of particulier he ..

Leperchan
18 oktober 2006, 12:27
is inderdaad niet erg koosjer te noemen.. als je bv. voor SAP of Oracle licenties koopt, dan is dit altijd per cpu geteld, en meestal 25 lic./server cpu. dus als je een dual cpu server hebt staan, betaal je 50 licenties. ook al heb je dan slechts 40 users, je betaalt voor de 50.
je kan dan ook niet zomaar die 10 vrije licenties gaan doorverkopen naar een andere firma of particulier he ..

Dit kan wel, je kan een server met meer dan 1 bedrijf huren... en het aantal licenties delen naar gelang van de % betaling

BitterBAL
18 oktober 2006, 12:33
ofwel koopt het bedrijf een licentie per BEDRIJFS-pc (/processor)
ofwel per (BEDRIJFS)werknemer en dan mag diezelfde werknemer dat ook thuis installeren.

particulieren (niet gerelateerd aan het bedrijf) krijgen sowieso problemen vermits dat wel degelijk geregisteerd staat op naam bedrijf. (veel kans dat activatie niet zal lukken zelfs)

adhv van het postje met de 'bekendheids-verklaring' denk ik wel dat de 'verkoper' hiervan op de hoogte is.

Kzou dit closen om verdere problemen te mijden

Kwertie
18 oktober 2006, 16:10
Ikzelf ben geen kenner maar zoals hier op deze thread gezegd wordt (en ook buiten deze thread) is het dus toch niet zo legaal dit te doen - ook al is de licentie betaald en is de oorsprong dus wél legaal...

Ik ben ook voorstander om dit hier te sluiten, tenzij je duidelijk kan aantonen met een bewijs en/of link naar een geldige/waarheidsgetrouwe site dat het wel mag. If so, contact me/one of us ;).