PDA

Volledige versie bekijken : Bestanden verkleinen?

Gromme
4 oktober 2006, 20:31
Hey,

Ik heb een videofilmpje gemaakt en dit word nu afspeelt door Winamp. Het neemt zo'n 1 Gig in beslag. Nu vroeg ik me af hoe ik het zo klein mogelijk kan krijgen zonders al te veel kwaliteit te verliezen.

Exit
4 oktober 2006, 21:20
recoden naar andere codec, bvb met virtualdub in de xvid codec

ge gaat wat moeten testen/proberen welke codec(instell) beste is voor u
laar virtualsdub ff recoden, stop het en test al eens

Gromme
4 oktober 2006, 22:19
T'is zo dat de video dat ik heb, geeedit is. En het moet wel in een bepaald formaat blijven (denk ik) daar het naar Youtube geupload moet worden.

Gromme
5 oktober 2006, 13:19
Niemand? Het bestand neemt uiteindelijk 111 MB in maar het moeten er max. 100 worden.

Suggesties?

Ik heb DiVX converter geprobeerd, zonder resultaat.

Shyheim
5 oktober 2006, 13:41
Kan misschien wel stom klinken omdat dat denk ik het eerste is dat ge meestal probeert (ik toch), maar al geprobeerd met Windows Movie Maker?
Als ge uw media dan naar dat balkske sleept onderaan kunt ge daarna toch kiezen welke rate ge uw videoke wilt geven als ge het gaat opslaan; en er staat dan ook bij hoeveel Mb het uiteindelijke bestand in beslag zal nemen...

-etienne-
6 oktober 2006, 14:32
Kan je het begin/einde niet missen? Indien ja: gewoon afknippen he :)

demon326
6 oktober 2006, 14:35
Niemand? Het bestand neemt uiteindelijk 111 MB in maar het moeten er max. 100 worden.

Suggesties?

Ik heb DiVX converter geprobeerd, zonder resultaat.

coverteer opnieuw naar divx maar met advanced settings en zet ge het op het hoogste en selecteer u geluid en ge krijgt het zeker kleiner;) ik heb zo een filmke van 50MB naar 25 gehaalt:)