PDA

Volledige versie bekijken : 3D kaart probs

sevencrowns
2 oktober 2006, 11:51
Hi.

Ik heb dus sinds een paar dagen die nieuwe Aldi pc ( http://www.medion.com) gekocht, ben er tot nu toe tevreden van. Anyway, ik wil Battlefield 2 + Call Of Duty 2 installeren, installatie gebeurt vlekkeloos, tot op een gegeven moment dat ik het spel daadwerklijk wil openen. bij CO2 zegt ie iets in de stijl van "does not support opengl " of zoiets en dan doet ie niks meer, bij B2 krijg ik dus eerst een een scherm van B2, maar na 2 seconden springt ie gewoon terug op bureaublad zonder iets te zeggen ofzo, en daar blijft het bij. Meer doet hij niet.

Ik heb ondertussen op wat forums zitten rondkijken, maar daar zeggen ze praktisch allemaal hetzelfde; het enigste da je daar aan kan doen is een andere 3D kaart kopen.. is dat waar of niet?

Ik heb ondertussen de laatste drivers voor die 3D kaart gezocht + geïnstalleerd ( VIA/S3G UniChrome Pro IGP is de naam van dat 3D kaart ding dat in de pc zit .. waarschijnlijk ligt het probleem hier)

Maar hey, wat kan ik hier aan doen? (buiten waarschijnlijk een nieuwe ruk 3D kaart kopen?)

Thanks in advance,
Thomas

Moloch
2 oktober 2006, 11:55
"Ik heb ondertussen de laatste drivers voor die 3D kaart gezocht + geïnstalleerd ( VIA/S3G UniChrome Pro IGP is de naam van dat 3D kaart ding dat in de pc zit .. waarschijnlijk ligt het probleem hier)"

ben het zelf zeker dat het prob daar ligt, voor spellen van tegewoordig hebt ge idd een 3dkaart nodig, gene onboard chip die eigelijk niks waard is

nuja tvalt te zien hoever u budget rijkt é, nVIDIA 6600GT is goed voor weinig geld (onder de 100eur), of ge kunt den x1900XTX kopen voor een 400eur die dan wel pakken beter is

sevencrowns
2 oktober 2006, 11:59
Maar, welke games kan ik dan wél spelen?

whoopie
2 oktober 2006, 12:03
wss gaat em dan ook nog een nieuwe voeding moeten kopen eh

want die standaard dingen dat daarin steken zijn meestal net goed genoeg om da systeem draaiende te houden, maar als ge der iets zwaarder insteekt (gelijk een deftige 3dkaart) gaat die voeding da wss nimeer aankunnen.

Waarom hebt ge dat systeem gekocht met het idee om games te spelen? Als ge een systeem liet samenstellen naargelang uw budget, kwam ge veel beter uit wss

sevencrowns
2 oktober 2006, 12:06
Was eigelijk helemaal niet de bedoeling om games mee te spelen, dat idee schoot me gisteren gewoon is te binnen om "nog is een spelleke te spelen" ..

whoopie
2 oktober 2006, 12:10
Was eigelijk helemaal niet de bedoeling om games mee te spelen, dat idee schoot me gisteren gewoon is te binnen om "nog is een spelleke te spelen" ..
kunt ge ons ook de verdere specificaties van dat systeem geven?

en het wattage van de voeding?

sevencrowns
2 oktober 2006, 12:12
kunt ge ons ook de verdere specificaties van dat systeem geven?

en het wattage van de voeding?

Processor:
Intel® Pentium® 4 processor 620 cmpatible met HT-technologie
(2,8 GHz met 64bits ondersteuning*, 800 MHz FSB, 2MB Cache)
Besturingssysteem:
Authentieke Windows® XP Home Edition SP2
(OEM-versie)

Geïntegreerd MEDION-Harde schijfstation:
(Meer informatie vindt u onder "Harde schijfstation")
(HDDrive2go niet bij de levering inbegrepen)

Werkgeheugen:
1024 MB DDR2-SDRAM
(één geheugenuitbreiding mogelijk)

Harde schijf:
160 GB harde schijf met 7200 rpm, seriële ATA-interface

Grafische prestaties:
S3 Graphics Unichrome™ PRO IGP op het moederbord
uitbreidbaar via 8x AGP-kaartslot

Dual Layer dvd-/cd-brander::**
beschrijft enkellaags dvd's van 4,7 Gb en dubbellaags dvd's van 8,54 Gb.

Max. schrijfsnelheid:
• 8x DVD+R dual layer
• 4x DVD-R dual layer
• 16x DVD±R
• 8x DVD+RW
• 6x DVD-RW
• 5x DVD-RAM
• 48x CD-R
• 24x CD-RW

Max. afspeelsnelheid:
• 16x DVD-ROM
• 48x CD-ROM

Geïntegreerde 8-in-1 USB 2.0-kaartlezer:
leest en beschrijft alle aangegeven flashkaarten
(Meer informatie vindt u onder "Flash-kaartlezer")

6-kanaals audio:***
6-kanaals audio out
voor de digitale thuisbioscoopervaring met optimaal geluid****

6x USB 2.0
2x voorzijde , 4x achterzijde

DSL Ready & Network ready:
Geïntegreerde netwerkcontroller, Fast Ethernet 10/100 MBit/sec

Dat is alles wat ik er over gevonden heb.

whoopie
2 oktober 2006, 12:35
merci, zijn uitebreide specificaties.

Wattage van de voeding kunde vaak ergens op de voeding zelf aflezen.

Maar voor 3de kaarten gade mss beter tweedehands zoeken.
Der staat dat er plaats voorzien is voor een 8x AGP, terwijl nieuwe grafische kaarten bijna allemaal pci-express zijn.

Tweedehands gade dan mss nog goedkoop aan een degelijke oplossing geraken, gewoon zien dat de voeding het aankan

sevencrowns
2 oktober 2006, 12:36
Oké, mijn goesting om te gamen is al lang trug gedaan :p
Toch hartelijk bedankt dude!

Exit
2 oktober 2006, 18:44
die medion pc heeft enkel een heel simpel onboard graka'tje en aar kunt ge vrijwel geen games mee draaien die jonger zijn dan 4jaar ....
andere graka insteken

wattage zal ik op twerk es nakijken wat erin steekt standaard