PDA

Volledige versie bekijken : ingewikkeld netwerk

Caracalla
30 september 2006, 16:45
Ok, ik ben het beu, ik heb nu al dagen lang gezocht en het wil niet werken.
De sticky leverde ook niet direct iets nuttigs op.

De situatie:

http://users.telenet.be/cara/netwerk.JPG

Nu, de PC1 staat vol met MP3's en dergelijke
=> PC 2 kan perfect op internet, en kan perfect aan mijn bestanden, en kan perfect printen met mijn printer

de laptop vindt PC1 onder het netwerk MSHOME, maar wanneer ik in de gedeelde mappen tracht te geraken weigert hij mij de toegang.

met de laptop kan ik ook perfect op internet

Router is een Belkin 125mbits

Nu wil ik simpelweg kunnen printen met mijn laptop, en aan mijn documenten op mijn PC1 kunnen met mijn laptop

P.S. ik had eens proberen te pingen en ze vinden elkaar!

Mr. M
30 september 2006, 17:00
waarom zet ge niet zowel PC1 als PC2 via u router?
daarvoor dient een router toch, als ge dan toch een hebt kunde beter niet de 2de pci kaart gebruiken

lijkt me eerder een prob met rechten/passwoorden dan met u netwerk btw

Exit
30 september 2006, 23:12
gast accounts inschakelen

Caracalla
1 oktober 2006, 11:24
ja maar die kabels liggen hier door de muur, dat is het probleem :)

enige andere oplossing is PC2 ook met een wifi-pci-kaartje, maar dan vrees ik dat ik hetzelfde probleem zal hebben als met mijn laptop, namelijk dat mijn zus niet meer aan mijn harddrive kan.

en wat bedoel je met gastaccounts inschakelen? ik weet wel hoe het moet, maar'k zie niet in waarom/wat het doet enzo?
en dit dan op alle PC's, of enkel op mijn laptop en PC1 ?

the hoax
1 oktober 2006, 20:50
De laatste keer dat ik lopen roepen en tieren heb op een netwerkje lag het aand die k***e Windows Firewall.... Een klein debiel hokje uitvinken en alles loopt plots als een trein.. Het (netwerk)geluk zit soms in een klein hoekje

Mr. M
1 oktober 2006, 21:55
ja maar die kabels liggen hier door de muur, dat is het probleem :)

enige andere oplossing is PC2 ook met een wifi-pci-kaartje, maar dan vrees ik dat ik hetzelfde probleem zal hebben als met mijn laptop, namelijk dat mijn zus niet meer aan mijn harddrive kan.

en wat bedoel je met gastaccounts inschakelen? ik weet wel hoe het moet, maar'k zie niet in waarom/wat het doet enzo?
en dit dan op alle PC's, of enkel op mijn laptop en PC1 ?
omdat die gesharede bestanden in windows werken met dat gast account (daarom ook dat ik da niet gebruik)

en idd, zet die flut windows firewall ook maar af

Caracalla
3 oktober 2006, 17:54
ah g*dverd*mme

inderdaad die firewall die nog aanstond op PC1

en was 100% zeker dat ik die af had gezet :cry:

nuja thx voor de hulp gasten :)
ik kan eindelijk mijn MP3'kes op mijn stereo afspelen :) zonder ne CD te moete brande toch :)