PDA

Volledige versie bekijken : Honda nsr 50: carburateur

[BIG_JIM]
27 september 2006, 18:52
Ok, ik ben dus jammer genoeg gevallen met mijn brommerke.
Nou, opzich is het geen probleem, maar vandaag was ik eraan aan het werken en ik wou iets testen.
Wou hem in gang zette, draai de nafteknop open (da hij naft krijgt) en al me naft loopt door me carbu, helemaal onder aan me carbu is gelijk iets waar een slangeke op kan zitte fzo, daar loopt mijn naft uit.
Nou is het mogelijk dat ik da slangetje in de valpartij ben verloren.
Maar ik heb wat rondgekeken en vond eigenlijk nergens een aansluiting voor dat slangetje, nou is mijn vraag
weten jullie wat dat is en naar waar het hoort te lopen?

edit: mijn voorwiel is eraf en de fourche ook, hij rust op wa houte blokke voorover, kan dit een oorzaak zijn?

BleaM
27 september 2006, 19:00
Mijn idee:
Vlotter zit vast door valpartij...

Wat moet je doen?
1. Je haalt carburator ervan
2. Je haalt aan onderkant van de carburator de vlotter (met 4 vijsjes meestal) ervan, en daarin zit een bewegend deel, daar kijk je of alles op zijn plaats zit en dat de vlotter (plastic ding) op en neer gaat, en het pinnetje in het midden nog goed op zijn plaats zit.
3. Vijst weer dicht, carbu erop, en proberen...

Laat weten hoe het ging

[BIG_JIM]
27 september 2006, 19:02
ik moet wel nog iets zegge, na het ongeval heb ik hem thuis nog gestart.
En toen draaide hij zonder lekken, problemen.

Th3 aLmIgHtY
28 september 2006, 11:19
as het echt helemaal benede is en vlak boven da buiske zit een vijs, is da waarschijnlijk den afloop
ge moet da vijske toedraaien... ma kzie ni in hoe da da ope kan gegaan zijn door het vallen dus betwijfel da het da is ...

ge zou beter uitlegge aan de hand van een foto ofzo

jeronimo
28 september 2006, 17:10
je hebt aan de carbu 2 overslag gaatjes. dus eens daarover loopt er benzine uit.

anders :

kan het zijn dat je vlotter fout staat afgesteld dus eens naft open dat er benzine doorloopt.
Als je dat voor hebt ben ne nammidagje bezig aan je vlotter te prutsen.

zie eerst eens na het rijden je zet hem op poot met naftkraantje open lekt hij dan is het de vlotter.
Lekt hij niet zal er niet veel aan de hand zijn. (overslag kan je altijd hebben zeker als je gevallen bent is alles wat dooreengeschud)
of als je gaat crossen op terein lek de benzine ook langs alle kanten.

Laat iets weten.

[BIG_JIM]
28 september 2006, 17:54
je hebt aan de carbu 2 overslag gaatjes. dus eens daarover loopt er benzine uit.

anders :

kan het zijn dat je vlotter fout staat afgesteld dus eens naft open dat er benzine doorloopt.
Als je dat voor hebt ben ne nammidagje bezig aan je vlotter te prutsen.

zie eerst eens na het rijden je zet hem op poot met naftkraantje open lekt hij dan is het de vlotter.
Lekt hij niet zal er niet veel aan de hand zijn. (overslag kan je altijd hebben zeker als je gevallen bent is alles wat dooreengeschud)
of als je gaat crossen op terein lek de benzine ook langs alle kanten.

Laat iets weten.

Ik kan dus niet rijden eh ;) en starten ging niet wegens geen naft veronderstel ik., anyway.

Ik ga nu eens proberen hem horizontaal te zetten en zien of hij dan nog lekt.

amdr
28 september 2006, 18:41
Hoe lag hij dan ervoro? op zijn zij? Dan is het normaal da het lekt e ;x

[BIG_JIM]
28 september 2006, 20:48
neen, voorband, voor fourche eraf en dan een blokje onder het motorblok, dus hij gant wa naar voren.

deluc
30 september 2006, 07:21
da is gewoon omdat ie beethe voorover hangt dat ie lekt he
zet hem eens mooi vlak en tzal al opgelost zijn,en anders blijft gewoon de vlotter hangen

Gianelli
1 oktober 2006, 21:15
alles nekeer goe uitkuisen kan ook al wonderen doen
van welk merk is diene carbu?
ik heb da al veel gezien bij keihin carburateurs , die durven daar wel is ambetant mee doen

[BIG_JIM]
3 oktober 2006, 21:59
keihein 16mm dachtek, ma t is al goe ze, komt gwn omda hij zo voorover leunt,

Ik wist gewoon niet wat da gaatje was, maar blijkbaar is het een overloop, dan weet ik direct ook weer de oorzaak eh ;)

Mss nog iets anders, als ik sommig manne zien me een 4takt, dan is hun kickstarter kleiner en moete die daar bv minder kracht op steken en start die motor beter.
Bij mij ga da met toch iets meer moeite (2* kicken met choke fzo, met geluk 1 keer)

Is da omdat mijn 2 takt is?

Samu
10 januari 2011, 21:12
Ik heb een Honda NSR gekocht voor 200 euro's, heb redelijk wat stukken, maar heb hem toch bollend gekregen, vollenbak choke en daarna op toeren houden, onder 3000 valt hij uit.
Maar nu moet ik ralenti (stationair toerental) afstellen, en ook mijn mengsel, volgens een vriend staat hij te rijk, maar ik heb 2 schroefjes, geen oliepomp (zit er gewoon niet op, darmpje is over gesneden en een schroef ingedraaid...) en ik weet nie welk schroefje voor wat dient en hoever ik hem in of uit moet draaien. iemand hier een idee van voor een Honda NSR50 AC08?

Robust²
10 januari 2011, 21:24
Gigantisch oud topic, en dan nog speciaal daar voor geregistreerd maar kom.
Lees de 2 artikels hieronder eens, dan zal je al veel wijzer worden. Probeer ook eens een 'exploded view' van de carburator van jouw model te vinden, daarop zullen die schroefjes wel met hun naam staan.
Brommerforum.nl - FAQ - Carburateur optimaal afstellen (http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187)
Brommerforum.nl - Info - Deel 2; Het afstellen van de carburateur. (http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/48)