PDA

Volledige versie bekijken : DVD-R of DVD+R

William Hunt
24 september 2006, 17:45
Hallo,

voor onze jeugdbeweging zouden wij graag foto DVD's maken, dit met alle foto's van ons voorbije kamp op. Vorig jaar waren dit nog CD's maar door de opmars van digitale fotografie zouden we dit jaar veel te veel verschillende CD's moeten maken, en hadden we graag alle foto's op één DVD gezet.

Het is dus niks illegaals, daar wij zelf de foto's getrokken hebben.
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen die DVD-R en DVD+R's en wat het beste zal zijn om die foto DVD's te maken.

Alvast bedank voor de info

Groeten
William Hunt

Stancke
24 september 2006, 17:47
Moet naar hardware verplaatst worden:)

William Hunt
24 september 2006, 17:51
ja sorry ik wist niet waar te plaatsen
en dacht aangezien 't om een aankoop gaat dak 't hier kon plaatsen.

Frado2005
24 september 2006, 17:52
Mod zal wel moven. Verschil tussen beide dvd's is niet zo groot hoor.

Davion
24 september 2006, 19:04
Is niet groot idd, kzou gewoon deftige DVD's pakken, gene Aldi brol ofzo, of da nu + of - is maakt voor foto's niets uit :)

vanrumst
24 september 2006, 19:04
Mod zal wel moven. Verschil tussen beide dvd's is niet zo groot hoor.
Nu heeft hij een goed antwoord :D

verschil tussen -R en +R is voor consument enkel te merken met welke dvdwriter hij het zal schrijven, nie alle dvd writers kunnen + en niet alle dvdwriters kunnen - schrijven. Dus ge zult naar u dvdwriter moeten zien om te kijken of die + of - aankan

Frado2005
24 september 2006, 19:15
Maar de meeste writers kunnen beide schrijven hoor. Maak gewoon dat ge een goed merk neemt (philips, TDK, Sony,...); Tgaat wel een kostelijke affaire worden, nu ge niet meer bij cdrwinkel kunt bestellen :D

William Hunt
24 september 2006, 19:16
Wel mijn DVD writer kan ze allebei schrijven, vandaar mijn vraag.
Stel dat de ouders die DVD's in hun DVD speler aan de TV steken?
met welk type maak ik dan meest kans dat de meeste mensen die kunnen afspelen, ik dacht DVD+R, maar ben daar echt niet zeker van

Groeten

Davion
24 september 2006, 19:18
DVD+R met booktype, maar ze moeten toch PictureVieuwing ondersteunen :)

Moloch
24 september 2006, 19:43
DVD+R nemen, kost evenveel maar met bitsetting idd, en als media, tja, kheb al veeeel mediacodes gehad, maar er komt niks anders meer binnen dan Plextor DVD+R 16x (taiyo yuden t03) kosten wel wa meer (59eur voor ne 50-spindle) maar ge krijgt waar voor u geld en ge zijt zeker van de mediacode, al 200+ gebrand zonder coasters, problemen, enz..