PDA

Volledige versie bekijken : Internet / Browserprobleem

Manu
24 september 2006, 12:44
Bij het openen van mijn browser (zowel Firefox als IE) krijg ik niet de normale startpagina meer te zien (Google), maar dit:
http://img89.imageshack.us/img89/7982/naamloos1kopiehe8.jpg (slechte kwaliteit, is voor bestandsgrootte te verkleinen :) )

Meestal kan ik gewoon dan een URL intikken en kan ik verdersurfen, maar af en toe werkt dat ook niet meer. Dan krijg ik steeds pagina's van Microsoft OF omroep.nl.. Soms krijg ik ook gewoon errormeldingen, in de vorm van tekst op de pagina. Surfen gaat dan niet meer. Meestal kan ik terug surfen na een reboot, maar dan heb ik nog steeds het startpaginaprobleem. En meestal, na een uurtje komt het andere probleem terug, dat ik geen enkele site meer kan openen.
Enig idee wat dit is, en wat ik er aan kan doen?

Deze pc is een 3tal weken oud, dus veel rotzooi kan er imo niet opzitten (wordt ook wekelijks gescand).

Edit: Nu krijg ik enkel die microsoftpagina in Firefox, IE geeft de standaard ingestelde startpagina weer (google).

Edit 2: Link van de desbetreffende Microsoft-pagina: http://www.microsoft.com/products/ceip/nl-nl/default.mspx

protnie
24 september 2006, 12:58
Post eens hijackthis logje in het hijackthis forum

Manu
24 september 2006, 15:00
Hijackthis log is gecheckt, alles is ok. Het probleem is er dus nog steeds..
Net een screen kunnen nemen van één van de errors ( er zijn er veel):
http://img150.imageshack.us/img150/710/naamloos1kopie2jq3.jpg

Heb dus moeten rebooten, en nu kan ik weer even verder...

Manu
24 september 2006, 18:59
Niemand? :eek:

Exit
24 september 2006, 19:27
backup uw favorieten en reinstall firefox eens

Manu
24 september 2006, 20:42
backup uw favorieten en reinstall firefox eens

Is gebeurd, nog steeds hetzelfde probleem.

Manu
24 september 2006, 20:44
Komt dit niet van Microsoft zelf uit? Het is namelijk een pagina op hun site...
Trouwens, het ligt niet enkel aan Firefox. De startpagina in IE is nog steeds zoals standaard ingesteld, wat bij Firefox niet het geval is, maar eens het blokkeert, werkt zowel Firefox als IE niet meer.

Op die pagina staat er een hele uitleg van hoe ik mijn zogezegde 'deelname' kan beëindigen, maar daar klopt geen reet van.

Exit
24 september 2006, 21:25
http://www.planet.nl/upload/1645337_340_1120749862543-hosts.gif
open eens de file (zoals de figuur aangeeft) met notepad en post de inhoud hier eens, verander eventueel ff de extensie naar txt

Manu
24 september 2006, 22:41
# Copyright © 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a "#" symbol.
#
# For example:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host
#
127.0.0.1 localhost

Mr. M
24 september 2006, 22:58
ziet er toch normaal uit
Exit dacht wsl dat er daar paginas ingezet waren zodat die fout getoond werden (wordt gedaan door spyware soms)
bv als ge daar een ip zet van de site van games.telenet.be met daarachter www.google.be gaat ge naar games.telenet.be als ge www.google.be intypt

Manu
25 september 2006, 16:09
ziet er toch normaal uit
Exit dacht wsl dat er daar paginas ingezet waren zodat die fout getoond werden (wordt gedaan door spyware soms)
bv als ge daar een ip zet van de site van games.telenet.be met daarachter www.google.be gaat ge naar games.telenet.be als ge www.google.be intypt

Dat is nu precies het ene probleem, maar dan enkel in Firefox. Normaal moet google geladen worden, maar nee, steeds die microsoft pagina. Maar dat stoort me nu niet bepaald (alhoewel ik het ook weg wil :p ), maar het zijn die errors die me storen.. Wil ik eens wat surfen, is er zo'n 50% kans dat ik weer error krijg, en moet ik steeds rebooten...

Exit
25 september 2006, 19:19
de file is in orde

als ge firefox reinstalled hebt, hebt ge de profiles map van firefox verwijdert? (verplaatst als backup?)

Manu
25 september 2006, 19:59
Heb gewoon uninstall gedaan, en weer install.. Niets extra verwijderd, bladwijzers etc stonden er bv nog in. Moet ik iets speciaal verwijderen na un-install?

Exit
25 september 2006, 21:15
doe eens uninstall, dan gaat ge naar
C:\Documents and Settings\"uw gebruiker'\Application Data\Mozilla\Firefox
en verander de map profiles eens van naam
install dan eens firefox opnieuw, indien dan alles in orde zit de error in de profile.
de favorieten kunt ge dan terug zetten via de html in de map profiles terug in de juiste map te kopieren

Manu
25 september 2006, 22:05
doe eens uninstall, dan gaat ge naar
C:\Documents and Settings\"uw gebruiker'\Application Data\Mozilla\Firefox
en verander de map profiles eens van naam
install dan eens firefox opnieuw, indien dan alles in orde zit de error in de profile.
de favorieten kunt ge dan terug zetten via de html in de map profiles terug in de juiste map te kopieren

Firefox Uninstalled, maar die map die je opgeeft bestaat niet hier.. Heb alle partities afgelopen, bestaat geen map Application Data..

Mr. M
26 september 2006, 01:37
Firefox Uninstalled, maar die map die je opgeeft bestaat niet hier.. Heb alle partities afgelopen, bestaat geen map Application Data..

dat komt omdat dit een verborge map is

ik ga ff uitleggen hoe je die kan zichtbaar maken, maar ik werk wel met een engelse windows dus ik weet niet 100% zeker hoe sommige nederlandstalige namen zijn

ga naar C:\Documents and Settings\<gebruikersnaam>, je kan verborge mappen zichtbaar maken door in een windows venster (explorer venster, maar niet IE he) naar "tools" te gaan (links van help), daar ga je naar "folder options" ("mapinstellingen" ofzo)

daar klik je op de 2de tab "view", je hebt daar een lijst met vanalle opties die je kan aan en uitvinken, je hebt er in die lijst een mapje staan "hidden files and folders" ("verborgen bestanden en mappen") met daaronder 2 radiobuttons (bolletjes)

hier kan je dus die verborgen bestanden/mappen aanzetten, als je dan op "ok" klikt zie je de map "Application Data" staan (verborge mappen worden weergegeven door de map lichter weer te geven)

ga daar in en volg verder hoe Exit heeft uigelegd

(ahja je kan ook wsl gewoon C:\Documents and Settings\<gebruikersnaam>\Application Data\Mozilla\Firefox ingeven in de balk van u windowsvenster, je moet wel nog <gebruikersnaam> vervangen door u gebruikersnaam, maar voor de rest zou dat volgens mij ook moete werken, maar ik vind toch dat het zowiso handig is als je weet hoe je verborge bestanden of mappen kunt op of af zetten)

Manu
26 september 2006, 16:18
Merci Mr.M :)
Heb het dus gedaan, uninstall, profiles veranderd (naam), terug install. Nu krijg ik bij het opstarten van Firefox de volgende melding:

"Firefox is al actief, maar reageert niet. Om een nieuw venster te openen moet u eerst het bestaande Firefox-proces afsluiten, of uw systeem herstarten."

Ik zie geen enkel Firefox proces draaien atm, en systeem herstarten werkt ook niet. Is dit omdat ik die naam veranderd heb fzo?

Exit
26 september 2006, 20:53
neen, als de naam is aanepast dan ziet firefox dit niet.
doe eens na uninstall een reboot en dan pas reinstall
check taakbeheer of daar nog firefox staat