PDA

Volledige versie bekijken : vreemd "probleempje" met windows messenger en Antivir

gamer1
20 september 2006, 20:59
Ik heb na format c windows messenger verwijderd. Heb live messenger geinstalleerd, maar uit opstarten verwijderd. Maar telkens ik de pc opstart word ik precies onzichtbaar aangemeld op windows messenger. Ik zie bij het online komen van personen zo dat meldingske rechtsonder. Ook zien ze mij online en kunnen ze een gesprek beginnen, dan zie ik da ook wel. Ma voor de rest zie ik daar nix van. Iemand een idee hoe dit op te lossen? Heb het proces msmgs gestopt, maar weet nie of dat het is. Mss een ander proces?

2e Probleem is da Antivir na het opstarten van de pc wel opgestart wordt, maar de Antivir Guard is inactive. Kan m dan wel manueel activere. Kan ik da erges instelle ofzo?

KrisseĀ²1
21 september 2006, 08:14
Normaal voor het verwijderen van de Windows messenger (4.7) had je best alle opties voor aanmelden uitgevinkt. Moet dus zijn dat ie niet helemaal verwijderdt is, enkel "uit het zicht is". Probeer die opties te zien te krijgen, vink ze allemaal uit en verwijder hem opnieuw (u know the drill)...

Start/Uitvoeren/--tekst plakken--> RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

gamer1
21 september 2006, 19:08
Normaal voor het verwijderen van de Windows messenger (4.7) had je best alle opties voor aanmelden uitgevinkt. Moet dus zijn dat ie niet helemaal verwijderdt is, enkel "uit het zicht is". Probeer die opties te zien te krijgen, vink ze allemaal uit en verwijder hem opnieuw (u know the drill)...

Start/Uitvoeren/--tekst plakken--> RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Da blijkt preciess te werke :p Thx!
Iemand ook een oplossing me mn ander probleem?

Wietskie
21 september 2006, 19:37
Bij elke PC die ik installeer ga ik in de Control Panel - Add/Remove programs en dan Add/Remove Windows Components.....daar staat ergens de Windows Messenger tussen.
Die staat standaard aangevinkt, dus vinkje weg en de installatie van Windows Messenger wordt ongedaan gemaakt.

Wat je eventueel ook kan doen, via Control Panel, is via Administrative tools - Services gaan en in de Services de Messenger-service op "disabled" zetten.

TiZon
21 september 2006, 19:45
start ~> Uitvoeren ~> services.msc ~> Daar manueel zoeken naar her proces, dubbelklikken en starten.

gamer1
21 september 2006, 19:51
start ~> Uitvoeren ~> services.msc ~> Daar manueel zoeken naar her proces, dubbelklikken en starten.

Thx! Ik hoop da t werkt want die stond al gestart en op automatisch starten, maar deed t nie altijd. Sffs es teste of m t nu wel doet.

gamer1
22 september 2006, 18:41
T werkt dus niet. Antivir start wel bij opstarten van de pc, maar bij de active guard staat nog altijd : service stopped. Kan da wel manueel doen, ma mn pa of zus gaan dit vergete as ze de pc opzette, vandaar da ik die toch graag automatisch wil laten starte.

TiZon
22 september 2006, 18:56
in dat venster waar je hem start in het dropdownmenu op automatisch zetten.

Vladimirvlad
23 september 2006, 11:37
Herinstalleer anders Antivir opnieuw (eerst desinstalleren natuurlijk en hertstarten)...

gamer1
23 september 2006, 18:36
Hmm werkt precies ook nie. Kan het zijn da as ge de pc opstart nog ff moet wachte en da die dan vanzelf geactiveerd wordt? As da zo is, moogde dan ook nix doen zolang da m "service stopped" geeft?

Of kan het zijn da de firewall (jetico firewall) da tegehoudt?

gamer1
24 september 2006, 14:32
FF wachte helpt precies nie.