PDA

Volledige versie bekijken : booten van pc versnellen

woter01
18 september 2006, 18:04
Als ik mijn pc opstart duurt het 1.57 (heb het getimed) wat dus veel te lang is.

weten jullie hoe ik het beste mijn BIOS instel om zo een zo vlug mogelijke boot te hebben. eenmaal ik aangemeld ben kan ik werken achter 5 sec dus dat is in orde.Het is gewoon het opstarten die veel tijd in beslag neemt.

En hoelang duurt het bij jullie eer hij is opgestart?

THX alvast

Exit
18 september 2006, 21:09
hoelang duurt den bios om te laden?

hier duurt het snel 4-5min om alles geladen te krijgen

dus 2min, pfff
welke virusscanner? msconfig - opstarten, zet eens een hoopje zaken uit en test
post hijacktislogje hier

woter01
19 september 2006, 12:49
bij msconfig staat alles uit wat maar uit kan staan
en mijn antivirus is AVG dus denk dat het aan dat ook niet kan liggen

Timmos
19 september 2006, 12:59
bij mij duurt het 30 seconden tot hij klaarstaat :p

Sonic4liv3
19 september 2006, 13:44
der bestaat toch zo'n prog van microsoft? bootVis als ik mij niet vergis :)

edit: link BootVis (http://www.softpedia.com/get/Tweak/System-Tweak/BootVis.shtml)

woter01
19 september 2006, 17:24
bij mij duurt het 30 seconden tot hij klaarstaat :p

en hoe kun je maken dat het bij mij ook zo is zal wss wel iets langer duren want hij is al van een zekere ouderdom 3 jaar ?

TiZon
19 september 2006, 17:33
service.msc in uitvoeren en daar onnodige processen op handmatig of zelf uitschakelen zetten.

Reaper's Curse
19 september 2006, 17:36
2 minuten waar jij je druk over maakt:crazy:

mja probeer eens met bootvis dat helpt over het algemeen wel

Mr. M
19 september 2006, 18:37
idd, bij mij duurt dat toch ook ettelijke minuten (nu ja start ftp, web, ssh-server enzo op, zijn wel dingen die wat tijd innemen natuurlijk)

nu ja, is ook ni echt erg want ik herstart mijn pc toch gemiddeld om de 2 weken ofzo is, dus dat da wa langer duurt is geen ramp :)

woter01
19 september 2006, 19:27
maar het is zo dat we hier twee identieke pc staan hebben en de ene start op in nog geen min (veel minder zelfs) en bij mij duurt dat veel langer

nuja zoveel herstart ik mijn pc niet op mor voor die keren :p

Exit
19 september 2006, 21:21
reset bios eens naar default
maar time eens den bios enkel (op beide voordat windows logo komt)
dan time ge windows zelf ook.
bootvis maakt log aan om te zien wat meeste tijd neemt om te booten

Macdude
19 september 2006, 22:35
Ik ben ooit dit eens ergens tegengekomen. Ik heb dat toen opgeslagen maar ik heb het nog nooit uitgeprobeerd omdat ik er niet zo de behoefte aan had.

Misschien wil jij het wel eens uitproberen en hier laten weten of het werkt.
Wel op eigen risico natuurlijk.

WinXP sneller opstarten:
1. Uitvoeren --> "regedit"
2. Ga naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon (klik op winlogon)
3. Rechts rechterklikken --> nieuw --> tekenreekswaarde en noem hem "EnableQuickReboot"
4. Rechterklik hierop, klik dan op wijzigen en geef 'm de waarde 1
5. Sluit registereditor.

WinXP sneller afsluiten:
2. Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control (op control klikken)
3. Rechts "WaitToKillServiceTimeout" selecteren --> rechtermuisknop --> wijzigen --> bij mij staat ie op 200
4. Opslaan en registereditor afsluiten.

Vladimirvlad
20 september 2006, 13:19
Ik ben ooit dit eens ergens tegengekomen. Ik heb dat toen opgeslagen maar ik heb het nog nooit uitgeprobeerd omdat ik er niet zo de behoefte aan had.

WinXP sneller opstarten:
2. Ga naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon (klik op winlogon)
3. Rechts rechterklikken --> nieuw --> tekenreekswaarde en noem hem "EnableQuickReboot"
5. Sluit registereditor.

WinXP sneller afsluiten:
2. Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control (op control klikken)
3. Rechts "WaitToKillServiceTimeout" selecteren --> rechtermuisknop --> wijzigen --> bij mij staat ie op 200

Hehe, was da mijn post niet ? :)

ShPonGle
20 september 2006, 14:07
staat overal op internet ze, der zijn honderden zulke tweaks. mr denk dat ie meer bedoelt: van BIOS tot windows. dus tijdens post en bootfase ipv ffctief aanmelden (winlogon).

in bios:
"Quick boot" optie? --> aanzetten

IDE schijven ?--> boot order enkel op IDE0 zetten, dus rest zoals cdrom enzo op disabled

bootfase:
"Windows logo aan?" -->af via /NOGUI optie in boot.ini of via msconfig
+ zoveel mogelijk USB apparaten en cdroms altijd uithalen, vertragen uw systeemstart (vooral bij linux sterk te merken)

Defees
20 september 2006, 16:05
mss bij u boot devices alleen HD instellen?

moloko
20 september 2006, 16:05
Door gebuik van het programma pcbooster start ik op in 18 sec,met alles geladen.En dit vanuit koudstand.

http://www.inklineglobal.com/products/pcb/index.html

Musback
20 september 2006, 17:45
uhm

*raxco perfectdisk een offline defrag laten doen
*hd in partities delen en alle rommel op niet-windows-partitie installeren
*scannen op spy en adware
*autoruns een downloaden en alles uitzetten wat je niet nodig hebt
*TuneXP kan ook je Boot files defraggen
*cd en dvd-drives uitzetten in bios als opstartmogelijkheid, dan gaat ie ze ook niet steeds controleren

enz :)
in mijn sig staat een turtorial om je px helemaal te speed-uppen

Vladimirvlad
20 september 2006, 18:50
Kan da geen kwaad om je CD-rom en Writer uit BIOS-opstart te verwijderen ? Werken die dan nog ?

woter01
20 september 2006, 20:07

WinXP sneller opstarten:
5. Sluit registereditor.

WinXP sneller afsluiten:

heeft niet echt geholpen en die pc boost ook niet
zal prob wat in de BIOS te prutsen kun je daarvan een back up nemen ?

Mr. M
20 september 2006, 20:41
Kan da geen kwaad om je CD-rom en Writer uit BIOS-opstart te verwijderen ? Werken die dan nog ?
nee, het enige wat er gebeurd dan is dat hij ze niet checkt bij het booten
ge moet ze natuurlijk niet uit heel u bios verwijderen he, gewoon zien dat hij ze niet checkt als hij boot (is ergens een optie welke dinge hij (eerst) moet checken)

Vladimirvlad
20 september 2006, 23:44
nee, het enige wat er gebeurd dan is dat hij ze niet checkt bij het booten
ge moet ze natuurlijk niet uit heel u bios verwijderen he, gewoon zien dat hij ze niet checkt als hij boot (is ergens een optie welke dinge hij (eerst) moet checken)
Hoi,

Is dat bij Opstart-gedeelte in BIOS ? Bij mij staat alvast eerst mijn HD, dan Floppy en dan DVD-rom... Bedoel je dit of is er nog ergens iets ?

Mr. M
21 september 2006, 01:18
Hoi,

Is dat bij Opstart-gedeelte in BIOS ? Bij mij staat alvast eerst mijn HD, dan Floppy en dan DVD-rom... Bedoel je dit of is er nog ergens iets ?
ik denk idd dat het dat is
dat maakt alleszins al een heel stuk, anders gaat hij eerst kijken op diskette of cdrom voor hij begint met booten op de HDD

mss dat Musback nog iets anders bedoeld, maar dit heb ik er toch uit verstaan