PDA

Volledige versie bekijken : Server...

msn797204
17 september 2006, 19:28
Hey,

Ik weet niet of dit mogelijk is met software of hoe dan ook...

Ik heb thuis een netwerkje, zou ik 1 computer kunnen gebruiken als 'server' (dat je bepaalde dingen kan laten installeren via de server?) Zoals je bv. de opdracht geeft office2003 te installeren, als je de andere computers opstart, dat hij dat installeert? of is dit niet mogelijk?

internet-->Router->1draadloos en 2 pc's met kabel...

Is dit mogelijk? En hoe?:p

Alvast bedankt

maatje
17 september 2006, 20:23
voor 3 computers thuis is een server vrij nutteloos, tis voor grote bedrijfsnetwerken met +100 computers

msn797204
17 september 2006, 20:27
ok.. ma hoe kan ik dat doen?

Exit
17 september 2006, 22:11
zet images op de 'server' en mount die op de client om te isntallen.

maar om dit geautomatiseerd te laten verlopen gaat ge toch heel wat kennis van server omgeving moeten hebben om alles juist te installen + server OS

ShPonGle
18 september 2006, 10:14
RIS is hetgeen ge zoekt. werkt met sysprep.
images van windows en office vanop afstand op andere pc's zetten werkt daarmee perfect. je hebt een windows 2003 server nodig en je client pc's moeten een PXE bootable NIC hebben

http://www.computerperformance.co.uk/w2k3/services/ris_install.htm

Als ge wat kent van windows 2003 administration, kunt ge ook gewoon de MSI files van office naar je clients sturen om te installeren, bvb de volgende keer ze aanmelden.

mr geloof me, een domein aanmaken thuis is vrij nutteloos, hebt al paar keer gedaan en is vr ff leuk, tot je beseft dat die f* server alle dagen aan moet liggen