PDA

Volledige versie bekijken : Welk boek heb je net uitgelezen en wat vond je ervan?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Chimmy
16 september 2006, 12:51
Aangezien het hier stikt van besprekingen van games, muziek en films leek het me niet ongepast ook een threadje te wijden aan boeken. Er zitten zeker en vast nog een aantal boekenwurmen hier, of mensen die - zoals mij - af en toe nog eens (eerder toevallig of uit verveling) een boek vastpakken dat achteraf meer dan de moeite waard bleek te zijn.
Om te vermijden dat het een domme opsomming wordt, schrijf je er natuurlijk een korte inhoud en mening bij, indien gewenst een score.
Indien er toch al zo'n thread zou bestaan die nog redelijk actief is heb ik die over het hoofd gezien en mogen de gepaste maatregelen genomen worden.

Over 10 paginaatjes heb ik weer een boekje uit en volgt hier de bespreking.

Mss ook interessant: allesuitdekast.be (http://www.allesuitdekast.be)

moloko
16 september 2006, 12:55
Juist gelezen."Mobiel" van Stephen King.Slecht boek.

Atticus Finch
16 september 2006, 13:00
Duivelswerk, Mo Hayder

Niet slecht maar zeker niet overtuigend. Het einde moet een belangrijke twist voorstellen maar komt nogal mager over. Je blijft ergens op je honger zitten.

De Gave (Odd Thomas), Dean Koontz

Koontz op zijn best, in zijn oeuvre zeker 1 van de betere boeken. Odd Thomas is ook een bijzonder goed personage.

Tijd van het leven, Dean Koontz

Een paar keer zeer goed gelachen, sinds Koontz humor in zijn boeken gebruikt ben ik alleen maar fan geworden. Het boek en einde zijn goed maar niks spectaculair.

Mobiel, Stephen King

Gestopt, dwaas verhaal en king zijn schrijfstijl is allang niet meer dat.

Nu begonnen : California Girl, T. Jefferson Parker

Gavin
16 september 2006, 13:01
25e uur van david benioff weekske of twee geleden
vlot en niet slecht (mede door de film waarschijnlijk)

nu LA confidential van james Ellroy
heel wat minder vlot, zware beschrijvingen en wisselingen

ik lees ze nu allemaal zodat ik int midden van het jaar niet zit opgescheept met boekbesprekingen :)
ik lees helemaal niet graag, maar als ik eerst de film ervan zie vlot het bij nog

killgore
16 september 2006, 13:02
Nu in a prayer for owen meany van john irving aan het lezen, in het engels, geen makkelijke kost, maar zeer knap.

Daarvoor lotr nog eens gelezen.

Raukaris
16 september 2006, 13:05
Juist uitgelezen, Ketenvuur van Terry Goodkind.

ketenvuur aka De negende wet van de magie, heeft toch wel niet hetzelfde gevoel zoals de eerste boeken van de reeks. Ironisch genoeg is de serie zijn magie kwijt. De character development staat even ver als het eerste boek, en het is even spannend als een bordje kouwe pap :unsure:

het plot: Iedereen is de geliefde van Richard vergeten van Richard behalve Richard zelf. Nu moet hij bewijzen dat ze echt bestaat en tegelijkertijd overleven want de keizer heeft een verschrikkelijk beest achter hem aangestuurd.

Het hele boek whinen ze over hoe Kahlan niet bestaat en Richard zegt van wel, en op het einde gebeurt wat alle lezers al wisten, namelijk dat Kahlan bestaat. :sop: Richard zou beter eens wa magie leren gebruiken en op een bad-ass manier de wereld redden

al 9 boeken en de reeks staan echt nog nergens..

Ik ben een fantasy fan (heb al hopen series uit) maar deze heeft toch wel alle spanning verloren..

Ben weer bezig in Het rad Des Tijds (Wheel of Time of kortweg WoT), toch wel mijn favoriete reeks allertijden :love: moet al de 3de of 4de keer zijn dat ik ze lees. ^^ Ben altijd bezig in de reeks, ze is zo groot dat er altijd wel een boek is dat je wilt herlezen en dan kun je weer naar een andere gaan

ironhorn
16 september 2006, 13:06
The corrupted, van Robert Earl

black library boek, speelt zich af in de warhammer wereld (de fantasy versie natuurlijk :p)

dingen kunnen al eens misgaan als je een tovenaar ben, dus voor dat je het weet ben je op de vlug en zitten er onder meer een andere tovenaar en een bende witchhunters achter je aan...

je krijgt het verhaal van deze 3 wat te horen (vanuit hun standpunt gezien, en dit alles vormt dan weer het grote verhaal) en hun trage corruptie naar chaos followers

boek viel wel mee, maar was af en toe een beetje onduidelijk om te volgen

Cybergirl
16 september 2006, 13:07
k heb een tijdje geleden het boek 'Duet met valse noten' van Bart Moeyaert uitgelezen (jeugdroman)
k vond het wel een schoon boek alleen was het einde maar stom :p

k lees trouwens graag boeken over magie enzo.. weet iemand een goed boek van dat genre??

Gromme
16 september 2006, 13:09
Ik ben nog altijd bezig in de DragonLance Chronicles (shame on me) maar due gebrek aan time. Er zit een stevige portie spanning en mythiek in en de ontwikkeling van sommige personages, op zich en toewaards elkaar, is fantastisch maar soms confusing.

Hierna ga ik weer even snel door HP-reeks lezen. Spijtig dat er niet echt boeken zijn in hetzelfste wereldje.... Acht nog even voor HP7 zekers, (+- 1.5 jaar) maar Rowlin zou in de helft zitten van het schrijven en het zou ondertussen al zo'n 700 bladzijden tellen. Whoehoee

ironhorn
16 september 2006, 13:10
k lees trouwens graag boeken over magie enzo.. weet iemand een goed boek van dat genre??

alleen magie, of tovenaars, trollen, ridders, etc. Zijn veel boeken in het genre van, zo wil ik george martin zijn boeken eens lezen (song of fire and ice)

als je van fantasy met veel humor houdt, zekers eens de discworld reeks van terry pratchett proberen (schijfwereld is de nederlandse vertaling)

TrickY.
16 september 2006, 13:11
Ben bezig aan "A Time To Die" van Wilbur Smith (Engels). Ik lees zijn boeken heel graag.. zeer avontuurlijk en leest als een trein, ook al is het in het Engels.

Raukaris
16 september 2006, 13:12
alleen magie, of tovenaars, trollen, ridders, etc. Zijn veel boeken in het genre van, zo wil ik george martin zijn boeken eens lezen (song of fire and ice)

Zeker doen, geweldige reeks, discworld vond ik dan weer minder:sop:

Myst!Q
16 september 2006, 13:12
Kben nu bezig met de da vinci code ^^

Gromme
16 september 2006, 13:13
k heb een tijdje geleden het boek 'Duet met valse noten' van Bart Moeyaert uitgelezen (jeugdroman)
k vond het wel een schoon boek alleen was het einde maar stom :p

Harry Potter al gelezen?

Peeceefobie
16 september 2006, 13:17
Kben nu bezig met de da vinci code ^^

Bernini misterie is beter nrt schijnt :unsure:

Cybergirl
16 september 2006, 13:21
Harry Potter al gelezen?

die heb k al lang uit.. maar mss ga ik hem is int engels lezen.. k weet nog nie

Myst!Q
16 september 2006, 13:24

Da staat ook nog opt lijstje :D

Chimmy
16 september 2006, 13:31
De helaasheid der dingen
Schrijver Dimitri Verhulst vertelt over hoe hij opgegroeid is met zijn pa en nonkels, trots op hun armoede, met zuipen als enige levensdoel. Laat zich vlot lezen en zit vol zwarte humor en een negatieve kijk op de wereld. (deed me verdacht veel denken aan Bernard Black uit de serie Black Books, maar dan nog erger)
Ik ben geen regelmatige boekenlezer, maar dit boek was echt de moeite. Zeker door de schrijfstijl die je na iedere paragraaf weer doet lachen.

Conradus
16 september 2006, 13:38
Het getal van het beest, door Heinlein

Mooi boek, met grappige dialogen, maar het einde vind'k lastig om te volgen. Best goed boek voor sf-fans.

Xoliul
16 september 2006, 13:39
Ik heb gisteren "Long Way Round" van Ewan McGregor en Charlie Boorman gelezen. Schitterende boek, aanrader als je van reisverhalen en motorfietsen houdt :)

Fighting Hobbit
16 september 2006, 13:44
Nacht Wacht (vertaald uit het Russisch) van Sergei Lukyanenko. Ik vond het op zich wel een goed boek, bovennatuurlijke thriller, maar er zitten ook wel veel filosofische elementen in dankzij de strijd tussen goed en kwaad en de daaruitvolgende dilemma's. Goed boek, zeker een aarader dus.

Massis
16 september 2006, 13:48

klopt, vond ik ook heel wat beter

laatst gelezen boeken zijn
Davinci code (vond'k goed boek)
Bernini mysterie (pak beter)
Juvenalis dilemma (rommel ivm vorige boek)

da was vorig jaar augustus

dit jaar bezig met "The hitchhikers guide to the galaxy", de volledige 5 delen van de trilogie (wa? da heet zo...)

zit ergens halfweg boek 3 maar al tijdje niemeer verder gelezen...

Preske
16 september 2006, 13:50
1ste antwoord was weer direct een zever antwoord
nieuw record, yay \o/

Kleine waarschuwing voor toekomstige grapjassen. Als ge geen boeken wilt (kunt) lezen of het tijdverlies vind, dan moet ge het hier de mensen die er wel geinterreseerd in zijn niet komen uitlachen.

Goety0206
16 september 2006, 13:55
Paul Christopher: Michelangelo Mysterie
Adam Fawner: De Einstein code

De einstein code zeer goed boek, Michelangelo mysterie was als wat slapper ma toch beiden goede boeken.

Nu pas in begonnen: De erfenis van fontanelli van Andreas Eschbach en het ziet er geweledig uit, een boek voor elke dromer

Fighting Hobbit
16 september 2006, 13:56
Paul Christopher: Michelangelo Mysterie
Adam Fawner: De Einstein code

De einstein code zeer goed boek, Michelangelo mysterie was als wat slapper ma toch beiden goede boeken.

Nu pas in begonnen: De erfenis van fontanelli van Andreas Eschbach en het ziet er geweledig uit, een boek voor elke dromer
De Einsteincode, is dat serieus opgevat of eerder een parodie op de Da Vinci Code?

Sivve
16 september 2006, 13:57
Ik ben bezig in de Donkere Toren reeks van Stephen King op dit moment.

Maar ik wil enkele HEEL goede horror boeken lezen, waar je het echt op de stuipen van krijgt, iemand aanraders?

Ty

Darth-Falcon
16 september 2006, 13:58
De schaduwvechter van William diehl

valt wel mee

Time
16 september 2006, 13:58
Welkom in medialand van Guido van Liefferinge.

Kwist niet dat het zo erg gesteld was met de leiding van onze commerciële media.:x

Nu bezig aan 1302, opstand in Vlaanderen.

Cakeman
16 september 2006, 13:59
Ik ben bezig in de quadrilogie (klopt dat?) Legacy of the Drow van R.A. Salvatore. Het eerste boek, The Legacy is uit en enkele dagen terug ben ik aan het boek, Starless Night, begonnen.

The Legacy was echt zeer goed en Starless Night zet tot nu toe de trend verder.

Echt leuk om na Baldur's Gate 1 en 2 gespeeld te hebben, een boeken uit de Forgotten Realms setting te lezen.

Huey
16 september 2006, 14:01
Ik ben Charlotte Simons van 'Wolfe'

Subliem.

Raukaris
16 september 2006, 14:03
Echt leuk om na Baldur's Gate 1 en 2 gespeeld te hebben, een boeken uit de Forgotten Realms setting te lezen.
Waar haal je die? (ben nu bezig in baldur's gate II :unsure: )

Cakeman
16 september 2006, 14:09
Deze heb ik besteld (http://www.amazon.co.uk/Legacy-Drow-Gift-R-Salvatore/dp/0786930012/sr=8-1/qid=1158408551/ref=pd_ka_1/202-6432591-2815069?ie=UTF8&s=gateway); ook bij Amazon. De 4 boeken in een mooie kartonnen boxset.

Goety0206
16 september 2006, 14:11
De Einsteincode, is dat serieus opgevat of eerder een parodie op de Da Vinci Code?

Is een serieus boek, geen parodie. Het gaat over een wetenschappelijke experiment, meer info durf ik al niet meer geven

freggelsof2
16 september 2006, 14:13
De geschiedenis van de luchtvaart 1939-1945
zeer goed, gedetailleerd met foto's en anekdotes.
Uitgebreide bespreking van alle types.

josuwa
16 september 2006, 14:19
Het Juvenalis Dilemma van Dan Brown , slechtste Dan Brown :s Bernini mas 12x zo goed :)

Fighting Hobbit
16 september 2006, 14:26
Is een serieus boek, geen parodie. Het gaat over een wetenschappelijke experiment, meer info durf ik al niet meer geven
Fictie?

ElBramo
16 september 2006, 14:31
Vroeger las ik echt veel fantasy-boeken zoals 'De eerste wet van de magie' en opvolgers. Echt wel de moeite waard, er zijn nog veel goede fantasy-reeksen te vinden in de bibliotheek.

Deze vakantie heb ik een serieuzer boek gelezen dat hoogst interessant is, nl 'De Quincunx' van Charles Palliser. Super boek, we heel dik en een beetje langdradig en "irritant" in het begin omwillle van de naïviteit van de personages. Het boek telt denk ik 800 pagina's, maar naar het einde toe merk he hoe alle gebeurtenissen met elkaar verband houden en een patroon ontstaat. Het verhaal speelt zich af in de 19e eeuw en doet een beetje Victoriaans aan... Je merkt meegesleept te worden door het verhaal als je merkt dat elk personage met het hoofdpersonage en met elkaar te maken heeft en dat er een groot complot ontstaat tegen het hoofdpersonage.
Heel intrigerend en een aanrader voor degene die literatuur studeren of die genoeg tijd hebben :)

Kheb ook 'Het bernini mysterie' gelezen, maar het verhaal lijkt te goed op 'De Da Vinci Code' naar mijn mening (of omgekeerd) :) Voor de rest is hij wel verrassend en constant spannend.

Sir.Killalot
16 september 2006, 14:36
1ste antwoord was weer direct een zever antwoord
nieuw record, yay \o/

Kleine waarschuwing voor toekomstige grapjassen. Als ge geen boeken wilt (kunt) lezen of het tijdverlies vind, dan moet ge het hier de mensen die er wel geinterreseerd in zijn niet komen uitlachen.

Een boekenforum zou leuk zijn :)
*hint*

OnT:
Heb onlangs de Doodszwaard trilogie gelezen (op aanraden van Raukaris :p), is goede trilogie nog:) en leuk om aan het zwembad in het zonneke te lezen ;)

Verder ook nog een aantal kortverhalen van R.E.H over Conan de Barbaar, ze spreken mij wel aan en ik ben nu op zoek naar zijn andere verhalen:)

ElBramo
16 september 2006, 14:53
Juist uitgelezen, Ketenvuur van Terry Goodkind.

ketenvuur aka De negende wet van de magie, heeft toch wel niet hetzelfde gevoel zoals de eerste boeken van de reeks. Ironisch genoeg is de serie zijn magie kwijt. De character development staat even ver als het eerste boek, en het is even spannend als een bordje kouwe pap :unsure:

het plot: Iedereen is de geliefde van Richard vergeten van Richard behalve Richard zelf. Nu moet hij bewijzen dat ze echt bestaat en tegelijkertijd overleven want de keizer heeft een verschrikkelijk beest achter hem aangestuurd.

Het hele boek whinen ze over hoe Kahlan niet bestaat en Richard zegt van wel, en op het einde gebeurt wat alle lezers al wisten, namelijk dat Kahlan bestaat. :sop: Richard zou beter eens wa magie leren gebruiken en op een bad-ass manier de wereld redden

al 9 boeken en de reeks staan echt nog nergens..

Ik ben een fantasy fan (heb al hopen series uit) maar deze heeft toch wel alle spanning verloren..

Ben weer bezig in Het rad Des Tijds (Wheel of Time of kortweg WoT), toch wel mijn favoriete reeks allertijden :love: moet al de 3de of 4de keer zijn dat ik ze lees. ^^ Ben altijd bezig in de reeks, ze is zo groot dat er altijd wel een boek is dat je wilt herlezen en dan kun je weer naar een andere gaan
Aaah :D Cool der is al een negende boek uit, maar ik denk dat ik de 8e nog moet lezen. En kwas de naam van de auteur al vergeten ook :) Het is zooo lang geleden sinds de laatste boek he. Ik hoop dat Goodkind eens een einde breidt aan zijn reeks :) Zal maar eens naar de bib moeten gaan om wat fantasy schade in te halen he :) WoT wil ik ook wel eens lezen dan.

edit: spoiler is zooo true he, kvond die oorlogen tussen het leger van Jagang en van de Nieuwe Wereld zo zalig he, de magie is het beste aspect van het boek en Richard zou dan wel de sterkste magiër van de wereld zijn, hij kent er nog steeds nix van :( Ik wil eens een echte oorlog zien, maar die wordt constant ontweken in het boek. En zoals ik zeg is het al zolang geleden dat ik de reeks gelezen heb. Is Zed dood eigenlijk? Was ik vergeten.

Bose
16 september 2006, 14:53
daarjuist de droogte van herman brusselmans nog is gelezen. khem soms tijdens het lezen echt zitten lachen gewoon. zo zalig :p

Zeta Reticula
16 september 2006, 14:56
Neem een naam van een wetenschapper, renaissancekunstenaar of godsdienstig figuur plak er het woord mysterie, dilemma of code achter. Ziezo, een best-seller.

Goety0206
16 september 2006, 14:59
Er worden enkele wetenschappelijke theorieën verklaard, kwantum mechanica, determinisme, kansberekening en psychologie. Maar niet overdreven uitgebreid hoor

Er komt ook een deel verzonnen werkelijkheid in voor ivm met visioenen

David Caine is gokverslaafd en lijdt aan epilepsie. Regelmatig bezoekt hij louche nachtclubs in Manhattan, waar hij zich overgeeft aan het pokerspel. Tot hij een kostbare misrekening maakt - en zijn zwaarste aanval ooit krijgt.
Als Caine ermee instemt een nieuw medicijn uit te testen, heeft dat onverwachte - en zenuwslopende - bijeffecten. Hij krijgt vreemde visioenen. Die blijken interessante gegevens te bevatten, waar machtige inlichtingendiensten op azen.
crimezone.nl

ElBramo
16 september 2006, 15:05
Klinkt wel interessant en ik krijg opeens zin om het boek te lezen :) Damn, die kerel heeft echt goede ideeën...

SimonL
16 september 2006, 15:07
tellen strips ook? :unsure:

Raukaris
16 september 2006, 15:12
Neem een naam van een wetenschapper, renaissancekunstenaar of godsdienstig figuur plak er het woord mysterie, dilemma of code achter. Ziezo, een best-seller.

Het Bartholemeus-dillemma

€€ here I come :love:

:unsure:

Raukaris
16 september 2006, 15:17
edit: spoiler is zooo true he, kvond die oorlogen tussen het leger van Jagang en van de Nieuwe Wereld zo zalig he, de magie is het beste aspect van het boek en Richard zou dan wel de sterkste magiër van de wereld zijn, hij kent er nog steeds nix van :( Ik wil eens een echte oorlog zien, maar die wordt constant ontweken in het boek. En zoals ik zeg is het al zolang geleden dat ik de reeks gelezen heb. Is Zed dood eigenlijk? Was ik vergeten.
niemand is gestorven buiten een bijnaprofeet tovenaar :unsure: wel veel bijnadood :sop:

In WoT is de main char tenminste nen echte :love:
http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=445045

SharkyXTS
16 september 2006, 16:03
Bezig aan het laatste boek (Duisternis over Sethanon) van De Sage van De Oorlog van de Grote Scheuring (Raymond E. Feist). Pracht van een trilogie tot nu toe. De mooie uitwerking van de personages en de portie magie zijn verslavend goed :). Als zijn andere boeken evengoed zijn heb'k mijn leesvoer voor de volgende maanden al gevonden. De Wheel of Time reeks moet ik ook terug eens aan beginnen, vorig jaar tot boek 6 gelezen en dan gestopt toen het schooljaar begon.

Dirty_Col
16 september 2006, 16:09
Magiër van Raymond E. Feist gelezen. Wat een schitterend boek zeg :)

Glor
16 september 2006, 16:12
Is hier niemand die de Duin-reeks leest/heeft gelezen?
Dat zijn pas prachtige boeken :love:

belgarath03
16 september 2006, 16:42
Nacht Wacht (vertaald uit het Russisch) van Sergei Lukyanenko. Ik vond het op zich wel een goed boek, bovennatuurlijke thriller, maar er zitten ook wel veel filosofische elementen in dankzij de strijd tussen goed en kwaad en de daaruitvolgende dilemma's. Goed boek, zeker een aarader dus.

kan ik al alleen maar beamen alhoewel het bizar is dat het nu pas de aandacht krijgt die het verdient met de film die is uitgekomen, vriend van mijn zus studeert russisch en had den boek al gelezen, is blijkbaar een klassieker in rusland en hij vond het jammer dat den boek nog ni in het nederlands was uitgegeven en nu dus wel met de film

In WoT is de main char tenminste nen echte
en nog geen klein beetje! mijn lievelinsreeks allertijden, de karakterevolutie is echt goe, en Jordan weet echt de spanning erin te houden met die Verzakers (ja ik lees de reeks int nederlands, kheb geprobeerd den eerste te lezen int engels en da was te moeilijk) die terugkomen in nieuwe lichamen en met andere namen, ik heb de gewoonte om zo af en toe als ik geld heb een boek uit de reeks te kopen, nu zit ik aan de negende, ook -en verklaar mij maar zot- heb ik de gewoonte om eerst alle voorgaande boeken te lezen en dan pas te beginnen met het nieuwe boek:crazy:

ontopic: Of Human Bondage van Somerset Maugham, schitterend boek maar telt wel veel blz rond de 800 en kheb er dan ook een tijdje aan bezig gezeten

Raukaris
16 september 2006, 16:48
en nog geen klein beetje! mijn lievelinsreeks allertijden, de karakterevolutie is echt goe, en Jordan weet echt de spanning erin te houden met die Verzakers (ja ik lees de reeks int nederlands, kheb geprobeerd den eerste te lezen int engels en da was te moeilijk) die terugkomen in nieuwe lichamen en met andere namen, ik heb de gewoonte om zo af en toe als ik geld heb een boek uit de reeks te kopen, nu zit ik aan de negende, ook -en verklaar mij maar zot- heb ik de gewoonte om eerst alle voorgaande boeken te lezen en dan pas te beginnen met het nieuwe boek:crazy:

Ik lees ze ook in het nederlands, maar ik quote ze in het engels da komt stoerder over:unsure:

Ze verkopen de softcover niet meer in de standaard dus nu zoek ik ze 2dehands of waar ik ze ook maar te pakken kan krijgen.

dus hierbij http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=445045
10 is verschrikkelijk saai (aes sedai politiek :sop:), 11 is zalig :love:

Fighting Hobbit
16 september 2006, 17:32
Ik zou het rad des tijds (the wheel of time) toch ook eens een keer moeten lezen heb ik het gevoel. Het is wel niet simpel het eerste deel ergens te vinden heb ik het gevoel.

belgarath03
16 september 2006, 17:47
@ Raukaris, probeer eens de Fnac, daar ga ik ze altijd halen

HighWire
16 september 2006, 17:52
heb verleden week nog een paar boeken gelezen:

De trap van Jef Geerearts.

Geerearts op zijn best vind ik, vincke en verstuyft blijven men favorieten :D

Z17 van Jef geerearts

Weeral een schitterend boek vind ik, was de 3de of 4de keer dat ik het las

De Midasmoorden van Pieter Aspe

Vrij goed :)

Fighting Hobbit
16 september 2006, 17:53
heb verleden week nog een paar boeken gelezen:

De trap van Jef Geerearts.

Geerearts op zijn best vind ik, vincke en verstuyft blijven men favorieten :D

Z17 van Jef geerearts

Weeral een schitterend boek vind ik, was de 3de of 4de keer dat ik het las

De Midasmoorden van Pieter Aspe

Vrij goed :)
Jef Geeraerts is echt wel goed ja, heb ooit voor school de zaak alzheimer moeten lezen, nog nooit zo vlot een boek voor nederlands gelezen. :)
Ik zou binnenkort toch nog eens een boek van hem moeten lezen.

Conradus
16 september 2006, 18:02
WoT is idd een zalige reeks, alle boeken gelezen nu, behalve den derden. Jordan houdt er echt de spanning in, maar ik hoop dat de ontknoping toch echt nadert, de boeken 9,10 brachten niet echt iets nieuws, 11 was dan weer wel een schot in de roos imo.

SharkyXTS
16 september 2006, 18:50
Ik zou het rad des tijds (the wheel of time) toch ook eens een keer moeten lezen heb ik het gevoel. Het is wel niet simpel het eerste deel ergens te vinden heb ik het gevoel.Plaatselijke bibliotheek? En als ze ze daar niet hebben kan je je nog altijd in Leuven (je gaat er immers toch studeren :D) inschrijven in een bibliotheek. Ik neem aan dat daar wel ergens een grote bibliotheek aanwezig is waar ze de reeks zullen hebben :). Want allemaal de boeken aankopen lijkt mij eerlijk gezegd nogal een dure aangelegenheid.

Chimmy
16 september 2006, 19:05
Een boekenforum zou leuk zijn :)
*hint*
Ik zie het ook wel zitten, vraag is natuurlijk of het de moeite is. Deze thread moest al gigantisch bol staan van vragen en recensies eer ze ook maar overwegen een subforum te maken.

daarjuist de droogte van herman brusselmans nog is gelezen. khem soms tijdens het lezen echt zitten lachen gewoon. zo zalig :p
Dan kan ik u al doorverwijzen naar het boek "De helaasheid der dingen" wat ik in het begin van de thread ergens heb beschreven. In vele besprekingen wordt de schrijver vergeleken met Brusselmans, en terecht!

Atticus Finch
16 september 2006, 19:27
Is hier niemand die de Duin-reeks leest/heeft gelezen?
Dat zijn pas prachtige boeken :love:

Ik ben deze week nog het eerste deel gaan huren in de bib, momenteel ben ik nog een ander boek aan het lezen maar daarna is het Duin zijn beurt. Ik ben nieuwschierig :)

Fighting Hobbit
16 september 2006, 19:37
Plaatselijke bibliotheek? En als ze ze daar niet hebben kan je je nog altijd in Leuven (je gaat er immers toch studeren :D) inschrijven in een bibliotheek. Ik neem aan dat daar wel ergens een grote bibliotheek aanwezig is waar ze de reeks zullen hebben :). Want allemaal de boeken aankopen lijkt mij eerlijk gezegd nogal een dure aangelegenheid.
Ik zit er persoonlijk weinig mee in om een boek zo aan te kopen hoor, kan ik op mijn gemakje lezen.
Heb hier ook twee dichtbundels liggen en aangezien je zoiets niet kan "uitlezen" zal ik er ook maar mijn mening over geven. Onhandig Bloesemend van Ramsey Nasr vind ik een prachtig bundeltje, het is verfrissende jonge poëzie, vol leven, vol geluk, maar toch ook wel scherp en kritisch bij momenten. Het gaat om het zo te zeggen dieper als je op het eerste zicht zou zeggen.
"In mij is onstuitbaar de doodsbloem ontloken" is een soort verzameld werk van Jotie 't Hooft met zijn mooiste gedichten. Het is een heel weemoedige collectie, allemaal zeer pessimistisch, zwaar en met enorm veel gevoel erin. Het is prachtig, maar echt zwaar om te verwerken, heerlijk om te lezen.

Feignasse
16 september 2006, 20:10
Ik ben Charlotte Simons van 'Wolfe'

Subliem.

Die wil ik binnenkort ook wel eens lezen ja.

Zelf pas begonnen in "De ontdekking van de hemel" van Mulisch maar moest eigenlijk "De asielzoeker" van Grunberg nog uitlezen.

Op mijn verlanglijst: La fascination du pire van Florian Zeller. Is naar 't schijnt een soort "vervolgverhaal" op "Plateforme" van Michel Houellebecq. Van die laatste heb ik hier ook "La possibilité d'une île" liggen, maar nog niet in begonnen.

Binnen een week begint het academiejaar weer, dan kan ik er eens invliegen :p

Edit: in "De ontdekking van de hemel" heb ik nog maar een 50-tal pagina's gelezen maar het ziet er veelbelovend uit.

acquisitor
16 september 2006, 23:17
The Art of short selling..

prachtig boek.. ben meer dan klaar voor de nexr bear cycle :)

Starrk
16 september 2006, 23:21
Lord of the Rings: Fellowship of the ring.

Na de boeken meermaals in het nederlands gelezen te hebben heb ik ze nu alle 5 (hobbit, silmarillion) in het engels kunnen bemachtigen :)

Volgend boek: Two Towers (obviously :p).

Wat ik zeker nog moet doen: De schaduw van de wind (door carlos ruiz zafon), Bezonken Rood (Jeroen Brouwers) en De Avonden :love: (Reve)

Dirty_Col
17 september 2006, 00:22
Lord of the Rings: Fellowship of the ring.

Na de boeken meermaals in het nederlands gelezen te hebben heb ik ze nu alle 5 (hobbit, silmarillion) in het engels kunnen bemachtigen :)

Volgend boek: Two Towers (obviously :p).

Wat ik zeker nog moet doen: De schaduw van de wind (door carlos ruiz zafon), Bezonken Rood (Jeroen Brouwers) en De Avonden :love: (Reve)

De Silmarillion heb ik echt nooit kunnen lezen, petje af voor de mensen die erdoor kunnen zwoegen :p

Gromme
17 september 2006, 00:48
De Silmarillion heb ik echt nooit kunnen lezen, petje af voor de mensen die erdoor kunnen zwoegen :p

Ik heb hem gelezen maar niet uitgelezen, zoveel informatie dat er aan bod komt.

spray-bunny
17 september 2006, 01:16
Van de laatste 3 dagen:
-"Hoe Vlaams zijn de Vlamingen?" van verschillende Vlaamse intellectuelen zoals 'Bobo' Bouckaert,Robert Senelle, Matthias Storme...
Gaat over het al dan niet bestaan van de Vlaamse identiteit en de inhoud ervan.
-"A throne in Brussels" van Paul Belien. Over het geslacht van de Saxen-Coburgs, en 'the Belgianisation of Europe'.
-"Avonturen van een Nederbelg" van Derk-Jan Eppink. De Belgische cultuur gezien uit het oog van een Nederlander.
-"Mister China" van Tim Clissold. Fantastisch boek over ondernemen in China. Behandelt vooral het cultuurverschil tussen de Westerse en Chinese Mpij.

next: "The Doors of Perception" van Huxley.

Vlees
17 september 2006, 12:49
De schaduw van de wind, Carlos Ruiz Zafón.

Beetje 'gehyped' boek maar volkomen terecht imo. Kheb er echt van genoten. Een aanrader voor wie van mysterieuze verhalen houdt.

Starrk
17 september 2006, 13:59

Kan ik inkomen. Het is in feite een heus scheppingsverhaal waar zelfs de bijbel, imo, niet tegen kan optorsen.

Het is inderdaad een waterstofbom aan informatie die je te verwerken krijgt, maar als fantasy/mythologische verhalen-junk, zwoeg je daardoor.

En weet je wat de beloning is? Het beste boek dat ik ooit gelezen heb, vooral bij de historie van Fëanor :)

Raukaris
17 september 2006, 14:07
Kan ik inkomen. Het is in feite een heus scheppingsverhaal waar zelfs de bijbel, imo, niet tegen kan optorsen.

ni overdrijven é :p Het is een intressant boek maar ik vraag mij af of Tolkien het nog moeilijker kon maken want het is gewoon niet vlot te lezen (heb het paar keer gelezen dusja)

belgarath03
17 september 2006, 16:10
idd, de silmarlion is ni echt een roman, je moet het eigenlijk beschouwen als een geschiedenisboek van een andere wereld, maar eenmaal uitgelezen weet je cht wel bijna alles van Midden-Aarde (hetgene dat opgeschreven is toch)

Starrk
17 september 2006, 16:14
+ het helpt je beter de trilogie te verstaan, aangezien er verscheidene verwijzingen van de ganse historie in zitten.

bv. Gildor in boek 1 die een verwijzing naar het huis van Finrod geeft en Tom Bombadil die ook een slinkse verwijzing naar, ik denk, Elbereth geeft.

ni overdrijven é :p Het is een intressant boek maar ik vraag mij af of Tolkien het nog moeilijker kon maken want het is gewoon niet vlot te lezen (heb het paar keer gelezen dusja)

Bwa, doe ik toch niet? :). Ik vind het beter dan de bijbel, maar daar zullen andere factoren ook wel aan de basis van liggen :p

ironhorn
17 september 2006, 16:57
valt Slaughterhouse-five van Kurt Vonnegut te pruimen?

iemand had mij dat boek aangeraden en het leek wel iets te hebben...

Atticus Finch
18 september 2006, 03:25
Goh ja, val nu niet omver van verbazing maar in een bibliotheek kan je gratis een boek huren. Jawel jawel, ik lieg niet. Gewoon is een boek lenen en beginnen lezen is nog steeds de snelste manier om een eigen (altijd correct) oordeel te vellen.

Het is zo maar eens een idee ..

Fubro
18 september 2006, 07:06
Bernini mysterie.. was bij men ma dertijds en las die in 1 dag helemaal uit:P kon er gwn geen 5 min van afblijven.. en dag erna, ging k beginnen in de da vinci code.. ik zat daar zo.. 1ste pagina: " huh? " 2e pagina: " ma wtf? waar is die zen vrouw nu naartoe?"
na 3e pagina gwn gestopt.. vond et gwn irri, bernini stak nog in menne kop ( GEWELDIG plot, en opt einde enz, hadk zeker ni zien aankomen!)

mijn mening:
bernini>davinci

[edit] nu hebk trug goesting om dien boek te lezen..

Cybergirl
18 september 2006, 09:13
k ga vanavond het Bernini mysterie ies uit de bibliotheek gaan halen.. k ben benieuwd of het echt zo goed is zoals jullie allemaal beweren..

hoeveel pagina's heeft die eig?

Vantham
18 september 2006, 10:22
hoeveel pagina's heeft die eig?

is dat belangrijk als het boek goed is??

ik heb de 1e 3 Harry Potter boeken uit, ben nu aan het 4e bezig

Gromme
18 september 2006, 10:26
Na het boek dat ik nu aan't lezen ben, ga ik ook weer even doorheen de HP-reeks lezen. Ik kan gewoon niet wachten op het afsluitende deel waar ik met tegenstrijdige gevoelens naaar uitkijk.

Ik koop veel liever mijn boeken dan dat ik ze leen.

Vantham
18 september 2006, 10:48
same here, niets is zo leuk als een kast gevuld met een mooie collectie boeken. wij hebben al 2 kasten vol ondertussen.
Donkere toren reeks vna S.King staat er ook, lord of the rings in NL en ENG. kookboeken, alle boeken van Elizabeth Geroge, veel van J. Grisham enz.

Ook eens stilaan aan de Star wars reeks beginnen, maar waar kun je die in een deftig formaat in het nederlands vinden ??

Parnakra
18 september 2006, 11:04
In vele besprekingen wordt de schrijver vergeleken met Brusselmans, en terecht!

Brusselmans vindt het zelf een verre van goed boek, dus met die vergelijking zal hij niet blij zijn, denk ik.

screwless
18 september 2006, 12:07
Alle boeken van Dan brown heb ik gelezen waarvan ik ook vind dat Het Bernini Mysterie absoluut de beste is.. De Delta deceptie vond ik ook erg goed.. Nu ben ik bezig aan 2 boeken nl. De steen der wijzen (niet de harry potter boek) is ook goed tot nu toe toch.. en ook een boek over de feiten van 9/11

democracy02
18 september 2006, 12:39
het laatste boek dat ik las is "infinite love is the only truth, everything else is illusion" door David Icke.

het is een werk dat fictie en non-fictie door elkaar haalt, met als doel de lezer terug voorzichzelf te leren denken en uit zijn trance wakker te schudden.

ik kan het boek het best vergelijken met een psychedelische trip, de controversiële onderwerpen zijn gymnastiek voor de geest... en als je het boek uithebt en je snapt waar het om draait, dan ben je goed op weg om te uitwaken uit jouw trance...

het boek kan je gratis downloaden in pdf formaat op dez€ (http://users.pandora.be/2bsim/2bsim/David%20Icke%20Books/David%20Icke%20-%202005%20-%20April%20-%20Infinite%20Love%20is%20The%20Only%20Truth%20-%20Everything%20else%20is%20Illusion.pdf) link (rechtsklik, save as!)

spray-bunny
18 september 2006, 14:41
Ik ben onmiddelijk na de da vinci code begonnen aan het bernini mysterie. Na 100 pagina's ben ik gestopt. Bernini kon me echt niet boeien. Net iets teveel van hetzelfde imo.

Vantham
18 september 2006, 14:51
ik vond Da vinci ok, Bernini veel beter, Delta deceptie gene vette en Juvenalis dilemma was ook wel goed

_DM_
18 september 2006, 15:31
Magician van Feist, eerste deel van de Riftwar-saga.
Zo snel mogelijk Silverthorn halen, heerlijke reeks lijkt me :)

viewer
18 september 2006, 21:29
vorige boek: factotum (ben naam van schrijver vergeten): was wel ok :)

momenteel bezig aan "It" van Stephen King, waarschijnlijk het beste horror-thriller weetikveelwat dat ik al gelezen heb, spanning ten top :p en geweldige opbouw.

op de verlanglijst staat momenteel Flatland, maar dan zal ik da wel moeten kopen (no way hosé dat onze bieb da heeft :/)

steckie
19 september 2006, 16:03
Ik heb pas de volledige reeks van "Een lied van IJs en Vuur" herlezen omdat boek 5 ervan uitkwam.
Prachtige reeks, en samen met het Rad des Tijds mijn favoriete reeks.
Martin schrijft erg goed, de spanning zit er meestal goed in en de boeken zitten vol verrasingen.

Raukaris
19 september 2006, 16:37
Ik heb pas de volledige reeks van "Een lied van IJs en Vuur" herlezen omdat boek 5 ervan uitkwam.
Prachtige reeks, en samen met het Rad des Tijds mijn favoriete reeks.
Martin schrijft erg goed, de spanning zit er meestal goed in en de boeken zitten vol verrasingen.
is boek 5 al vertaald, zit ik namelijk op te wachten.

steckie
19 september 2006, 17:16
Ik bedoelde eigelijk boek 4, sorry.

1 Het spel der tronen
2 De Strijd der koningen
3a Een storm van zwaarden: Staal en sneeuw
3b Een storm van zwaarden: Bloed en goud
4 Een feestmaal voor Kraaien

A Dance with Dragons is the fifth of seven planned novels in the epic fantasy series A Song of Ice and Fire by American author George RR Martin. As of August 2006, the book is incomplete and does not have a firm release date, although the author is hoping to release it in 2007.

As of June 30th, 2006, Martin states that he hopes to finish the book by fall 2006, or by the end of 2006 at the latest.

Mijn fout, sorry nogmaals :)

edit: http://en.wikipedia.org/wiki/A_Dance_with_Dragons
een hoop info over zijn nieuwe boek

Decay
19 september 2006, 19:34
Van muizen en mensen van John Steinbeck.
Erg leuk en vlot boek dat het beeld van "America, the land of wealth" volledig doorprikt. Enorm triestig ook, ik heb zelfs een traantje moeten wegpinken opt einde. Aanrader!

jan1978
20 september 2006, 15:34
"Gates of Fire" van Steven Pressfield.

Enorm gedetailleerd, fantastische schrijfstijl.

Nederlandstalige boeken zijn eerder uitzondering dan regel bij mij want vertalingen trekken op geen hol, en veel fatsoenlijke schrijvers zijn er om te beginnen al nie.

Een goeie stopplaats voor online boeken te kopen is play.com, gratis verzending en een grote keus. Kunt wel alleen met creditcard betalen. Amazon dacht ik ook alleen met cc, maar ge moet de payment methods daar maar eens checken.

NeoGeo
20 september 2006, 18:03
Een schrijver die bij de jeugd niet erg bekend is, maar het wel zou moeten zijn is Jan Wolkers. Zijn bekendere werken als Turks Fruit, Kort Amerikaans en Terug Naar Oegstgeest zullen wel een belletje doen rinkelen, maar dan meer door hun verfilming.

Zelf heb ik deze vakantie achtereenvolgens De Walgvogel, Brandende Liefde, Kort Amerikaans en Turks Fruit uitgelezen, ben nu bezig in De Kus en het enige boek dat ik na 39 pagina's naast me neerlegde was de De Juvenalis.

Zijn schrijfstijl is zeer vlot en je vliegt werkelijk door zijn boeken heen, ideaal voor wanneer je veel in de trein zit en wat lichte ontspanning nodig hebt na een zware dag op de universiteit.

De protagonist in zijn boeken is meestal een kunstenaars, net zoals Jan Wolkers in het echte leven. En wat hij schrijft kan enkel maar bevestigen dat schilders een beeldhouwers veel seks hebben. En juist dat wordt heerlijk plastisch beschreven, al beperken zijn heerlijke beschrijvingen zich niet tot het bedrijven van de liefde alleen. Het verheerlijken van het schaamhaar, een spontane erectie wanneer je met een schaap worstelt, een hond slachten in een badkuip, stront in de kousen, met je beste maat in een kan urineren, you name it and you read it.

Maar de echte reden om een Jan Wolkers ter hand te nemen is natuurlijk Jan Wolkers zelf. Hij is wild, uiterst knap en inmiddels als tachtig jaar.

Eer hem, lees hem.

spray-bunny
20 september 2006, 19:04
De Verenigde Staten van Europa van Guy Verhofstadt.

Hij mag dan als premier niet veel waard zijn, maar zijn ideeën over het Europese project zijn erg goed imo! Kort, maar begeesterend boekje.

Vlad Tepes
20 september 2006, 19:07
How to win friends and influence people , van Dale Carnegie

een prachtig boek, een echte must.Je moet het wel meerdere keren proberen uittelezen en veel schrijven en onderlijnen, daar leer je echt veel van.
"Dit is volgens deskundigen het beste boek dat ooit over toegepaste mensenkennis werd geschreven"
'Een van de tien boeken die het leven van mensen het meest ingrijpend hebben beïnvloed' Year of the Lifetime Reader.

tis ook zo ;) ale voor mij toch
dit is mijn 3de keer dat ik hem lees :p

Kurobu
20 september 2006, 22:55
mijn laatste boek was de heilige graal.
vandaag begonnen aan de biografie van tom bonen :)
het begin ziet ( leest :p ) er goed uit :)

Gromme
21 september 2006, 18:01
Net gekocht

Robert Jordan : The eye of the world.

Yenneman
21 september 2006, 19:41
Laatste boek dat ik gelezen heb was "De Opwindvogelkronieken" van Haruki Murakami, waarin hij alweer doet waarin hij het best is, namelijk de grens tussen realiteit en droom doen vervagen...fantastische literatuur, maar "Ten Zuiden Van De Grens" blijft mijn persoonlijke hoogtepunt van hem, die is iets toegankelijker en directer.

Raukaris
21 september 2006, 19:41
Net gekocht

:niceone: :love:

Conradus
21 september 2006, 20:07
Net gekocht

Prachtige reeks ;)

Net begonnen in Tad William's Drakentroon. Iemand dat al gelezen?

Hmgrwngd
21 september 2006, 20:39
T. Fischer - De kunst van het nietsdoen . (oosterse filosofie)

Zeer leuk om te lezen, en kga er algauw opnieuw aan beginnen.

Kheb maar 1 heel klein kritiek-puntje: het is soms nogal irritant om op elke bladzijde 15 keer het woordje 'tao' te moeten lezen. :p

Goed voor mensen die hulp zoeken in hun levensstijl.

prutseke
21 september 2006, 20:44
het neusgatenpespectief van paul antipoff

webbe da vorig jaar moete leze voort school (richting ortho) en kvond wel mooi boek, wel beke langdradig op sommige stukken, maar tverhaal was mooi.

tis waargebeurd verhaal van ne vent da in ne rolstoel terecht komt door een of andere ziekte. hij schrijft het boek zelf, hij vertelt zen ervaringen, wa er gbeurd is, wa hij voelde, enz ...

kvin het zeker een aanrader voor mensen die ergens in die sektor werken, of familie hebben met een handicap, of gwoon een kennis

:love:

Forze
23 september 2006, 00:45
In het Engels:

- Dan Abnett - Eisenhorn Trilogy

wat kan ik zeggen? ik ben een warhammer 40k-trut ;)

heb iets meer dan 50 boeken van WH40k & de verzameling groeit gestaag ;)

In het Nederlands:
- James Collins - IJsjacht

leuke lectuur, enkele onverwachte plotwisselingen, bloederig & avontuurlijk.

Laatste "serieuze" boek:
-SS: Hitler's Praetorian Guard (ben schrijver vergeten & te lui om te kijken

Zeer uitgebreid boek over zowat alle facetten van de SS, van het begin tot het einde.

oOze
23 september 2006, 10:08
The Buccaneers of America - Alexander O. Exquemelin

Dit is een vertaling van "De Americaensche Zee-Roovers" (origineel geschreven in Oud Nederlands, of Dietsch if you will) uit 1678. Het is een first-person verslag van een dokter in dienst van de Buccaneers, eerst als indentured servant (fancy word for slave) en later als volwaardig buccaneer. Echt een uitgebreid boek, gaande van de flora & fauna van de eilanden tot foltering en slavenarbeid, verslagen van zeeslagen en plundering raids, survivaltips, de ondergang van de Spanish, interactie met de inboorlingen, naties & andere buccaneers, en nog veel meer... Fascinating stuff...

Volgend boek = Final Impact van John Birmingham (3rde deel Axis of Time Trilogy), maar dat kan nog eventjes duren eer dat uitkomt dus mss begin ik wel aan "When Gravity Fails" van George Alec Effinger, een cyberpunk (a la William Gibson) boek dat zich afspeelt in een near-future (overspoeld met drugs, Muslim fanatics & high-tech low-lifes) Noord-Afrika.

dJeez
23 september 2006, 10:55
Melt Down - David Schofield

Best wel goed boekje over een organisatie die de financiële markten manipuleert, het was zijn 1.50 EUR (gekocht op Boekenfestijn) zeker waard :p.

De volgende zal misschien Lord Of The Rings worden (Engelse versie, al dikwijls aan begonnen maar nog nooit uitgelezen - shame on me).

Goety0206
23 september 2006, 16:56
De erfenis van fontanelli van Andreas Eschbach net uitgelezen, goed boek, leest zeer vlot en het zal de droom zijn van velen, het begin dan althans

DGEN
24 september 2006, 04:23
'Niet hier, maar op een andere plaats' van Ralph Bakker

gaat over molukse treinkapingen eind jaren 70 in 'de punt' (.nl)

echte helden die streden voor idealen..

Inspector Monkfish
24 september 2006, 10:43
Hard-Boiled Wonderland and the End of the World - Haruki Murakami.

Een heerlijk bizar verhaal van een Japanse auteur die ik al veel vroeger had moeten ontdekken.

Nu ben ik bezig in Diamant van Jef Geeraerts

Avondland
24 september 2006, 10:57
Erwin Rommel: Veldmaarschalk of nazi? door Maurice Philip Remy

Erg vlot lezend boek over de welbekende Duitse veldmaarschalk. Het biedt de lezer een goed inzicht over het Afrikakorps en de toenemende skeptische kijk op Hitler's regime (doch niet op het nationaal-socialisme zelf). Hitler zou uitgeschakeld worden (in zijn ogen gearresteerd) en er zou vrede gezocht moeten worden met de Geallieerden. Door de teruggave van het bezet gebied zou de oorlog in het Oosten een ommekeer krijgen. Voer voor geschiedenisfanaten!

Gromme
24 september 2006, 23:05
In het Engels:

- Dan Abnett - Eisenhorn Trilogy

wat kan ik zeggen? ik ben een warhammer 40k-trut ;)

heb iets meer dan 50 boeken van WH40k & de verzameling groeit gestaag ;)

Amai zijn er dan al zoveel boeken van Warhammer? Is dat dan een universum verdeeld over verschillende schrijvers of...?

BongZrGooD
25 september 2006, 08:39
Angels & Demons - Dan Brown (Na de Da Vinci Code was ik niet van plan om nog ooit iets van Brown te lezen, maar Angels & Demons is gewoon een pak beter)

The Street Lawyer - John Grisham (Grisham leest gewoon vlot, en is imo lekkere ontspanningslectuur)

The Testament - John Grisham

Het Parfum - Süskind

The World according to Garp - Irving (voor het eerst gelezen toen ik 13 was in het Nederlands, nu de originele Engelse versie en het blijft een geweldig boek)

Adrian Mole and the weapons of Mass Destruction - Sue Townshead (Deze reeks volg ik al jaren, het blijft hilarisch)

Making History - Stephen Fry (Fry staat bij mij in mijn top 3, deze man schrijft gewoon zo mooi en zijn humor blijft subliem)

Nog klaar liggen: Hotel New Hampshire en A prayer for Owen Meany... 3 boeken van Irving op de kop kunnen tikken voor 7€...

Groetjes,
BongZ

Yannos
25 september 2006, 09:45
Juist Haunted & Lullaby van Chuck Palahniuk uit.
Had mijn vriendin is aangeraden om aan Donkere Toren te beginnen (en ze vindt ze nog goed ook!) en zij heeft mij nu "Het parfum" van süskind gegeven. Zit er nog niet ver in maar heeft wel potentieel denk ik.
Heb zelf heel die "Wet vd Magie" reeks uit maar kan me niet door het eerste boek van WoT sleuren. "Wet vd" is misschien wat "soft" fantasy die vlotter leest maar WoT is op't moment wat te zwaar. (heb nochthans vroeger Lotr) uitgelezen. Nu niet dat het nu nog zou lukken!

pit24
25 september 2006, 11:40
-zwellend fruit- Peter Verhelst: Dit is een erg leuk boek, soms bijna even onlogisch als een echte droom en toch heb je het gevoel dat hij je iets wilt vertellen. Gewoon een leuk sprookjesboek voor de iets oudere garde.

-de avonden-Gerard Reve: ik ben er nog aan bezig, beetje saai maar het boek kan zowaar de levensstijl van nu beschrijven. en dat 50 jaar voor datum, wat redelijk sterk is. (mits je de radio een tv maakt en walsen R 'n B) :D

ironhorn
25 september 2006, 16:09
Amai zijn er dan al zoveel boeken van Warhammer? Is dat dan een universum verdeeld over verschillende schrijvers of...?

is gewoon veel achtergrond om mee te werken :)
zelf lees ik voornamelijk warhammer fantasy boeken

als je eens wilt kijken welke boeken er allemaal zijn, kijk hier (http://www.blacklibrary.com/default.asp) dan eens

belgarath03
27 september 2006, 15:21
het laatste boek dat ik las is "infinite love is the only truth, everything else is illusion" door David Icke.

het is een werk dat fictie en non-fictie door elkaar haalt, met als doel de lezer terug voorzichzelf te leren denken en uit zijn trance wakker te schudden.

ik kan het boek het best vergelijken met een psychedelische trip, de controversiële onderwerpen zijn gymnastiek voor de geest... en als je het boek uithebt en je snapt waar het om draait, dan ben je goed op weg om te uitwaken uit jouw trance...

het boek kan je gratis downloaden in pdf formaat op dez€ (http://users.pandora.be/2bsim/2bsim/David%20Icke%20Books/David%20Icke%20-%202005%20-%20April%20-%20Infinite%20Love%20is%20The%20Only%20Truth%20-%20Everything%20else%20is%20Illusion.pdf) link (rechtsklik, save as!)

bedankt voor de tip & de link, ben er in begonnen en het boek is echt goed:niceone:

Dirty_Col
16 oktober 2006, 21:42
De Tweede Foundation van Isaac Asimov. Leuk boek om te lezen en een zeer degelijk plot moet ik zeggen. :)

DGEN
17 oktober 2006, 01:31
Katherine Neville - De Acht

leuk boek..fransen toen der tijd...barbaren :p
schaken staat hier trouwens weer hoog op mn lijst sinds ik dit boek uit heb..

moet wel zeggen dat het verhaal zo tegen het einde aan, gewoon cliche was..snel snel afgewerkt (600+ blz)...plot was wel fun though :)

xcruchesx
17 oktober 2006, 20:55
villa des roses van elsschot, echt een mooi boek, zeker niet overdreven dat elsschot het sumum is van de nederlandse literatuur

Najade
17 oktober 2006, 20:57
Heb het Parfum van Süskind nog es herlezen, en De Geruchten van Claus (allebei aanraders), maar omdat ik serieuze literatuur wat beu wordt na een paar weken, zit ik nu weer in een fantasy fase.
Ik heb alle Robin Hobb's doorwerkt (ook aanraders in feite), en wou nu aan de David Eddings beginnen.

Excellent busreismateriaal ;)

Raukaris
17 oktober 2006, 20:58
De Silmarillion, 2de keer dat ik het lees en voila nu is het weer opgefrist want dat is me toch een geschiedenis ^^

Najade
17 oktober 2006, 21:02
De Silmarillion, 2de keer dat ik het lees en voila nu is het weer opgefrist want dat is me toch een geschiedenis ^^
Hmm, respect :)
Die kreeg ik met de beste wil van de wereld niet uitgelezen. Zal moeten boeien hé.

Heb het verdriet van België ook nog nooit uitgelezen, na 75 pagina's zat ik nog steeds niet in dat verhaal; en dan leg ik zo'n boek weg.
Neem ik later nog wel eens op though, is bij De Wereld van Sofie ook zo gegaan.

xcruchesx
17 oktober 2006, 21:07
Neem ik later nog wel eens op though, is bij De Wereld van Sofie ook zo gegaan.
kheb geprobeer de wereld van sofie te lezen maar het echt goed is het feitelijk niet, ok je leert wel wat bij qua filosofie maar het boek is altijd hetzelfde opgebouwdze vindt iets in haar tuin ofzo en onderzoekt dat dan

Najade
17 oktober 2006, 21:13
Is ook waarom ik het in eerste instantie had neergelegd, de filosofische uitleg werd me ook iets té uitgebreid op een gegeven moment.
Maar vroeger of later ga je je daar meer in interesseren, en dan is het boek vooral een mooie beknopte geschiedenis van de filosofie.

nixie
18 oktober 2006, 17:13
iets over een gezelschap met de ene die opzoek gaan naar zwaarden en een boek om de ZWARTE te bestrijden

en nee het is niet LoTR

PS: zoek het wel op als ik thuis kom

Raukaris
18 oktober 2006, 18:24
iets over een gezelschap met de ene die opzoek gaan naar zwaarden en een boek om de ZWARTE te bestrijden

racisme!

de meestermagiër reeks?

Jerryboy
18 oktober 2006, 18:43
De liefde en waar de hartstocht vandaan komt van Bas Kast.

het boek is al even goed als de naam van de schrijver :p

Gromme
18 oktober 2006, 19:01
Na Hard Candy te hebben gezien zou ik het boek 'Lolita' wel eens willen lezen. Het zou gaan over een oudere man die verliefd word op een 12-jarig meisje. Het is naar't schijnt een vrij controversieel boek daar je eigenlijk in de ogen van de man eigenlijk een totaal ander gevoel krijgt dan je dacht. Weet iemand of dit boek goed is? Ben de naam van de schrijver trouwens even kwijt. Het zou ook mijn eerst niet-fantasievol verhaal zijn.

Tweak37
18 oktober 2006, 19:09
Na Hard Candy te hebben gezien zou ik het boek 'Lolita' wel eens willen lezen. Het zou gaan over een oudere man die verliefd word op een 12-jarig meisje. Het is naar't schijnt een vrij controversieel boek daar je eigenlijk in de ogen van de man eigenlijk een totaal ander gevoel krijgt dan je dacht. Weet iemand of dit boek goed is? Ben de naam van de schrijver trouwens even kwijt. Het zou ook mijn eerst niet-fantasievol verhaal zijn.

dude, dat is een van de grote klassiekers van de 20ste eeuw, de schrijver is natuurlijk Wladimir Nabokov en het is echt een prachtig boek, bovendien ook goed leesbaar wat soms wel is tegenvalt bij oude klassiekers.

En het was idd heel controversieel in die tijd (jaren 50). Is bovendien ook verfilmd door ene stanley kubrick, maw, waar wacht je nog op? :)

Er zal een geweldige wereld voor je open gaan van niet fantasy boeken!

Najade
18 oktober 2006, 20:42
racisme!

de meestermagiër reeks?
Probably.
Maryson.

xcruchesx
18 oktober 2006, 23:11
ben nu bezig met "In De Naam Van de Roos" van Umberto Ecco, tis ni slecht als je houdt van een middeleeuws verhaal

nixie
19 oktober 2006, 08:01
racisme!

de meestermagiër reeks?

hehe, yup

2de zwaard :)

Savatar
19 oktober 2006, 19:34

Voor mij de beste Fantasy reeks
De poort des doods - Weis&Hickman
Mooiste Fantasyboek
Elfensprook - Raymond E. Feist

Andere reeksen

Meestermagier - W.J. Maryson
Aanrader als je nog geen "dikke" fantasy gewend bent
Rad des Tijds - Robert Jordan
Prachtig Jammer genoeg naarmate de reeks vordert veel herhalingen
De wetten van de Magie - Terry Goodkind
Eerste boeken subliem daarna veel minder + veel herhaling
De donkere toren - Stephen King
Een meesterwerk, zelfs wat metalminded (l)

en nog zoveel meer :]

Raukaris
19 oktober 2006, 19:52

dan heb je Knife of Dreams nog niet gelezen (boek 11) ;)

Najade
19 oktober 2006, 21:39
Voor mij de beste Fantasy reeks
De poort des doods - Weis&Hickman
Mooiste Fantasyboek
Elfensprook - Raymond E. Feist

Andere reeksen

Meestermagier - W.J. Maryson
Aanrader als je nog geen "dikke" fantasy gewend bent
De wetten van de Magie - Terry Goodkind
Eerste boeken subliem daarna veel minder + veel herhaling
De donkere toren - Stephen King
Een meesterwerk, zelfs wat metalminded (l)

en nog zoveel meer :]
Waarvan Terry Goodkind wel de toegankelijkste is, al had hij idd met boek vier mogen eindigen. Eerste boek was het beste (Zwaard van de waarheid geloof ik)

Maar vergeet toch Robin Hobb ook niet, met De boeken van de Levende Schepen (3), De boeken van de Zieners (3) en De boeken van de Nar (nog eens 3, maar vervolgt op boeken v/d zieners) en, sinds kort een nieuwe reeks, die veelbelovend begint, De boeken van de Zoon van de Krijger.

En David en Leigh Eddings zijn ook wel nogal toegankelijk, maar misschien nogal eenvoudig.

xcruchesx
19 oktober 2006, 21:54
ik ben in het fantasy genre gerolt door eddings, is eigenlijk de ideale beginreeks voor een persoon die nog geen fantasy heeft gelezen

Goodkind heb ik gelezen tot 6, hij schrijft zeker niet slecht maar idd wat herhaling

wat Jordan betreft ben ik het totaal oneens: hij creeërt juist altijd nieuwe zaken, de karakterevolutie is geniaal bij Jordan, vooral Rhand dan, maar ook de andere hoofdpersonages evolueren en dit is juist volgens mij de sterkte van Jordan, doordat deze evolueren ben je juist meer & meer verbonden met de personages, zoals in het eerste boek dacht ik ook net als Rhand, Mart en Perijn dat de Aes Sedai de slechterikken waren, uiteindelijk heb ik ingezien net zoals de personages dat de Aes Sedai helemaal niet slecht zijn maar ik vind op dit moment dat het conservatieve van de ideeën van Aes Sedai helemaal niet nodig zijn

Raukaris
19 oktober 2006, 22:55
http://www.badalijewelry.com/jordan_b.htm

http://www.weaponmasters.com/index.html?ID=8abd9077adbf2a5daaf7c5d72244ea0f&ITEM=MR1-340

dit wil ik zo hard

Gromme
19 oktober 2006, 23:21
dude, dat is een van de grote klassiekers van de 20ste eeuw, de schrijver is natuurlijk Wladimir Nabokov en het is echt een prachtig boek, bovendien ook goed leesbaar wat soms wel is tegenvalt bij oude klassiekers.

En het was idd heel controversieel in die tijd (jaren 50). Is bovendien ook verfilmd door ene stanley kubrick, maw, waar wacht je nog op? :)

Er zal een geweldige wereld voor je open gaan van niet fantasy boeken!

En weet je waar dit boek nog te vinden is? Ik bedoel maar is het nog gewoon verkrijgbaar?

Najade
19 oktober 2006, 23:49
In het Engels gemakkelijk, maar in het Nederlands zal je het mss moeten bestellen. Gewoon in een standaard boekenwinkel ofzo?

Of op amazon.co.uk voor een Engelse versie

exo
19 oktober 2006, 23:50
Kzal onderand is aan "Mijn verhaal" van Tom Boonen beginnen.

krikker
20 oktober 2006, 02:22
En weet je waar dit boek nog te vinden is? Ik bedoel maar is het nog gewoon verkrijgbaar?

Lolita is een klassieker, zowieso te bestellen in elke boekenwinkel moesten ze het niet in stock hebben. 12,50€ voor de paperback bij www.proxis.be bijvoorbeeld.

Film was vorige week op tv trouwens...

Tweak37
20 oktober 2006, 13:56

wel het toeval wil dat ik hem pas nog heb gekocht voor iemand, een aanbieding in de fnac. Nuja pas, wel al weer een tijd geleden eigelijk dus ik weet niet of het er nog is (of tenminste, aan die prijs).

Maar verder vind je dat boek idd in iedere boekenwinkel met zelfrespect... :p

Savage
20 oktober 2006, 14:49
Heb het vorige week nog in de fnac te Gent zien liggen. Gezien gans het filmfestival in het teken staat van Kubrick, niet te verwonderen natuurlijk :)

Ik dacht zelfs 10€ vraagprijs.

Heb onlangs Wolkenatlas van David Mitchell beëindigd. Moeilijk boek, maar een van de beste sinds lange tijd...

Savatar
20 oktober 2006, 16:09
dan heb je Knife of Dreams nog niet gelezen (boek 11) ;)

Nopes nog niet..
Staat op het nog-te-lezen lijstje, ben wel blij te horen dat het weer de goede kant op gaat :love:

[QUOTE=Najade;7745655]Maar vergeet toch Robin Hobb ook niet..
[\QUOTE]

Die ken ik wel maar moet die ook nog lezen, heb al van velen gehoord dat ze subliem zijn.. Staat dus ook op het nog-te-lezen lijstje ;)

Nuja heel veel fantasy heb ik nog niet gelezen ben nog maar 2 jaar fervent lezer..
Wat ik zeker nog moet lezen:

De boeken van Hobb, Salvatore, Feist, Pratchett, ..
Nog veel komend leesgenot dus :applause:

Ps. Dammn ik kan precies niet overweg met de multi-quote functie :D

nixie
20 oktober 2006, 16:38
Waarvan Terry Goodkind wel de toegankelijkste is, al had hij idd met boek vier mogen eindigen. Eerste boek was het beste (Zwaard van de waarheid geloof ik)

Maar vergeet toch Robin Hobb ook niet, met De boeken van de Levende Schepen (3), De boeken van de Zieners (3) en De boeken van de Nar (nog eens 3, maar vervolgt op boeken v/d zieners) en, sinds kort een nieuwe reeks, die veelbelovend begint, De boeken van de Zoon van de Krijger.

En David en Leigh Eddings zijn ook wel nogal toegankelijk, maar misschien nogal eenvoudig.

TErry Goodkin is leuk :) nooit allemaal gelezen denk ik, werd me beetje veel

die van Robin Hobb zijn me onlangs door iemand aangeraden geweest, ga ik zeker eens lezen.

Maar eerst Meestermagier uitlezen, begonnen aan het 3de zwaard Volch

Raukaris
20 oktober 2006, 16:48
Hobb kan ik ook zeker aanraden, super mooie boeken^^

Stancke
22 oktober 2006, 15:48
Net Hersenschimmen uitgelezen voor school.

Tamelijk intensief boek om te lezen.

Dirty_Col
22 oktober 2006, 16:14
De Arsenalen van Isher + De Wapensmeden van A.E. Van Vogt.

Kheb hier de oude collectie sf-boeken van mn vader eens bovengehaald, zitten nog wel toffe boeken tussen, waaronder deze :)

Cybergirl
26 oktober 2006, 21:33

k ben twee dagen geleden in dienen eersten boek begonnen van Terry Goodkind.. k zit wel nog nie ver maar t gedeelte dak heb gelezen valt toch goed mee..
maar wa ik zo raar vind is dat die redelijk snel met de 'actie' begint, k bedoel: bij de meeste boeken is da begin zooooo saaaaaiii en in Het zwaard van de waarheid is er in die eerste drie hoofdstukken toch al iets gebeurd..

is da normaal voor Terry Goodkind of is da gwn toeval? :p

Raukaris
26 oktober 2006, 22:13
k ben twee dagen geleden in dienen eersten boek begonnen van Terry Goodkind.. k zit wel nog nie ver maar t gedeelte dak heb gelezen valt toch goed mee..
maar wa ik zo raar vind is dat die redelijk snel met de 'actie' begint, k bedoel: bij de meeste boeken is da begin zooooo saaaaaiii en in Het zwaard van de waarheid is er in die eerste drie hoofdstukken toch al iets gebeurd..

is da normaal voor Terry Goodkind of is da gwn toeval? :p

Nu is het nog nieuw, Goodkind begint elke (latere) boek met 100-150pg's herhaling :sop:

Robert Jordan's Wheel Of Time :love:

Hollow
26 oktober 2006, 22:14
'Met angst en beven' van Amélie Nothomb

Najade
28 oktober 2006, 00:24
Dat was net wat die reeks van Goodkind zo aantrekkelijk maakt in het begin he, ze opent met een fijn boek.
Maar de reeks wordt wel almaar langer en ingewikkelder, en er wordt idd veel in herhaald later.
Like I said: hij was beter gestopt op boek 4 :)

Amelie Notomb, Angst en beven heb ik in het NL gelezen (stupeur et tremblements). Had er niet zoveel van verwacht, en dat maakte het wel een ok boek. Voor tussendoor. Het is grappig, maar het is geen komedie, en het is ook nogal vrouwelijk.
Ik zou zeggen: lees het, maar je gaat er niet ondersteboven van zijn ofzo.

Hollow
28 oktober 2006, 10:51
Tja we moesten het voor school lezen :p

Time
2 november 2006, 16:51
Mensen die de boekenbeurs bezoeken? Ik ga morgen voor de eerste keer.
Hoe zit het daar met de prijzen van de boeken? Zelfde als online of in de winkel?:x

Raukaris
2 november 2006, 17:28
Mensen die de boekenbeurs bezoeken? Ik ga morgen voor de eerste keer.
Hoe zit het daar met de prijzen van de boeken? Zelfde als online of in de winkel?:x

Ik ga zaterdag ook voor de eerste keer dus ik denk dat ik niet veel kan helpen :p

noreeeee
2 november 2006, 17:34
Ben bezig in de ruimte van Sokolov goed boek imo

Zeta Reticula
2 november 2006, 17:38
Ben bezig in de ruimte van Sokolov goed boek imo
Heb ik ook ooit eens gelezen. Ik vond het maar typisch.

Gromme
2 november 2006, 18:04
Als jullie naar de boekenbeurs gaan, voor wat is dat dan voornamelijk? Want ik ben er nog nooit geweest. Kopen jullie dan ineens meerdere boeken in ofzo? Of hoe of wat. Spijtig dat JK Rowling niet eens komt handtekenen, dan zou ik er zeker bij zijn.

potte
2 november 2006, 18:20
De boekenbeurs gaat niet veel duurder zijn, maar er gaat toch wel een verschil zijn. Ik ben er zelf één keer geweest en vond het eigenlijk wel tof, alhoewel er naar mijn mening iets te veel kookboeken en welnessboeken zijn, en iets te weinig echte boeken.

Avondland
2 november 2006, 20:14
Ik ben er altijd te vinden bij de stand van De Krijger, dat de lezer een formidabel 'arsenaal' aan boeken biedt ivm. krijgsgeschiedenis en krijgskunst. Daar vind ik altijd wel m'n gading. De rest van de zalen vind ik leuk om te kuieren maar ik ben nooit een grote romanlezer geweest (buiten Konsalik of Plievier), waardoor ik de meeste standen negeer.

Gromme
2 november 2006, 20:25
en hoe worden die 'standen' of afdelingen ingedeeld? Per uitgever, genre...

virox
2 november 2006, 20:31
uitgever

Avondland
2 november 2006, 20:32
en hoe worden die 'standen' of afdelingen ingedeeld? Per uitgever, genre...

Per uitgever uiteraard, ga maar eens kijken naar de website van de boekenbeurs. Signeersessies zijn daar ook vermeld.

Yenneman
2 november 2006, 20:41
"Kafka Op Het Strand" van Haruki Murakami.

Topkwaliteit natuurlijk, zoals gewoonlijk. Ik heb nu al 7 boeken van deze auteur gelezen en nog niet 1 keer ben ik teleurgesteld geweest. Hoe die man de grens tussen droom en werkelijkheid zó kan doen vervagen, dat is ongelooflijk...

Mijn persoonlijke favoriet van hem blijft toch "Ten Zuiden Van De Grens, Ten Westen Van De Zon": een kort verhaal i.v.m. zijn andere werken, maar toch zo aangrijpend.

flanger
2 november 2006, 22:05
Zelf ben ik de reeks van Hitchhiker's Guide to the Galaxy aan het lezen en vind de stijl van humor schitterend. Iemand die me nog boeken kan aanraden in dezelfde leesstijl?

Akto
2 november 2006, 22:20
lolita AAN HET LEZEN, godja, wanneer het uit is zal ik pas weten of het het langstdurend orgasme ooit was :-) al lang geleden dat ik nog eens iets uit had, De kleine prins misschien... ook zo mooi.

grey-turtle
2 november 2006, 22:39
Het laatste wat ik heb uitgelezen is de aardbeienplukker van 1 of andere Duitse schrijfster. Het boek valt mee, maar is hier en daar een beetje langdradig.de personages zijn redelijk goed uitgewerkt en het profiel van de seriemoordenaar is niet zwart-wit.

Boom stam
2 november 2006, 22:49
Hallo, ik ga morgen naar de boekenbeurs omdat mijn nonkel een bon heeft van 100 euro. Maar ik zou totaal niet weten welk boek ik zou kopen...
Weet er iemand goede boeken in de stijl van lord of the rings en de hobbit?
Alvast bedankt :)

mvg

Bishop-
2 november 2006, 23:05
Ik ga al verschillende jaren (nu toch al de 6de keer) en het is vooral de sfeer die heel aangenaam is.., een typische beurssfeer maar dan zonder opdringerige verkopers die hun product willen verkopen. Je kunt ook altijd direct opmerken wat de grote trends zijn en wat er in de mensen omgaat : bvb veel welness boeken, boeken over sex, kookboeken, etc...

Enfin, ik vind het echt DE beurs bij uitstek, heel gezellig, paar boekjes kopen, beetje bladeren, beetje babbelen .. fun fun fun.

Dingen die een constante zijn op de boekenbeurs ..

- Stijgend aantal kinderboeken
- De stand van de standaard is altijd overvol
- De BV schrijvers hebben meer volk dan de kwalitatief betere schrijvers
- Slechte hotdogs
- Weinig kans op 'zitten' tijdens de topdagen
- Warm warm warm, met veel zweters tot gevolg (bwarrk)

grungywout
2 november 2006, 23:31
Zelf ben ik de reeks van Hitchhiker's Guide to the Galaxy aan het lezen en vind de stijl van humor schitterend. Iemand die me nog boeken kan aanraden in dezelfde leesstijl?

Misschien de discworld reeks van Terry Pratchet, heeft ook dergelijke humor maar speelt zich wel meer af in een klasieke fantasy setting

beton
2 november 2006, 23:31
ben in the gunslinger van s. king bezig, .. is nog redelijk goed so far

Godzilla*Akira
3 november 2006, 00:03
ben in the gunslinger van s. king bezig, .. is nog redelijk goed so far

same here, ale ik ben nu aan deel 6 bezig van de donkere toren.

Misschien wel een beetje :offtopic: maar ben jaar geleden of iets meer aan een boek begonnen heb deel 2 uitgelezen, maar is nadien wat in de vergeetput terecht gekomen en weet de titel niet meer.

Verhaal van boek 1 gaat, over een jongen die bij een prins wordt gestoken als een soort straf jongen ofzo, die dan eigenlijk de straf ofzo uit zit van die prins (zijn nog kinderen), soort wereld waar er soort ridders zijn die in een tempel een harnas krijgen. maar die harnas komt uit hun lichaam wanneer er gevaar dreigt. de jongste prins krijgt dan de harnas van oorlog ofzo en die strafjongen wordt dan tovenaar, maar dan in de duistere magie.
iets met valkryl ofzo iets dat gemaakt wordt door een bot van een dood lichaam ofzo. Diene prins is ook bezig met de duistere kant en die maakt die valkryl (ofzo iets) en die moeten hem dan gehoorzamen. Wordt verliefd op een vrouwelijke elf, denk dat die zijn eerste "slachtoffer" wordt.

=[PraetoriaN]=
3 november 2006, 00:06
Ik ben er altijd te vinden bij de stand van De Krijger, dat de lezer een formidabel 'arsenaal' aan boeken biedt ivm. krijgsgeschiedenis en krijgskunst. Daar vind ik altijd wel m'n gading. De rest van de zalen vind ik leuk om te kuieren maar ik ben nooit een grote romanlezer geweest (buiten Konsalik of Plievier), waardoor ik de meeste standen negeer.De boeken van DK zijn te duur, je kan ze gerust op buitenlandse gespecialiseerde winkels goedkoper vinden.
Bon ja, mijn standen zijn Pelckmans, Epo, Garant en Acco.

Teknoman
3 november 2006, 00:19
Momenteel ben ik bezig met Pandora's Star van Peter F.Hamilton. Het is wel een leuk sf boek maar het is wel ferm dik, meer dan 1100 bladzijden. In het begin start hij wel met zeer veel verschillende verhaallijnen maar die zijn nu langzamerhand tesamen aan het komen (ik zit bijna halverwege het boek).

Time
3 november 2006, 00:53
Als jullie naar de boekenbeurs gaan, voor wat is dat dan voornamelijk? Want ik ben er nog nooit geweest. Kopen jullie dan ineens meerdere boeken in ofzo? Of hoe of wat. Spijtig dat JK Rowling niet eens komt handtekenen, dan zou ik er zeker bij zijn.
Kheb een lijstje samengesteld van de boeken die mij het meest interesseren voor de moment en die ik daar normaal moet kunnen krijgen. Maar het hangt ervan af of ze daar duurder zijn of niet. Als ze duurder zijn koop ik er hoogstens 1 en geef ik gewoon mijn ogen goed de kost. Zijn ze goedkoper dan zullen mijn uitgaven wel tegen de 75-80€ liggen ja.:p

Voorlopig lijstje:
Op reis naar nergens (lannoo)*
Te voet naar Jeruzalem (lannoo)
Murphy was een optimist (lannoo)*
Onder mannen (WPG)*
China-syndroom (VBIC-boekenwereld)
Heilige nachten (house of books)
Alibi (standaard)
De gevangene (standaard)
Leugens in het peleton (roularta)*
Wat u moet weten over het Vlaams Belang (epo)*

De sterretjes staan het hoogst op het verlanglijstje voorlopig.:p

DieselPower
3 november 2006, 01:08
"How to be a graphic designer without losing your soul" by Adrian Shaughnessy
Ik heb zelden zoveel van een boek genoten

Feignasse
3 november 2006, 03:00
Boekenbeurs spreekt me niet meer aan. Veel volk en bijna even duur als in de boekhandel. In Leuven is het wat mij betreft 365 dagen per jaar boekenbeurs :p

Raukaris
3 november 2006, 10:45
Misschien wel een beetje :offtopic: maar ben jaar geleden of iets meer aan een boek begonnen heb deel 2 uitgelezen, maar is nadien wat in de vergeetput terecht gekomen en weet de titel niet meer.

Verhaal van boek 1 gaat, over een jongen die bij een prins wordt gestoken als een soort straf jongen ofzo, die dan eigenlijk de straf ofzo uit zit van die prins (zijn nog kinderen), soort wereld waar er soort ridders zijn die in een tempel een harnas krijgen. maar die harnas komt uit hun lichaam wanneer er gevaar dreigt. de jongste prins krijgt dan de harnas van oorlog ofzo en die strafjongen wordt dan tovenaar, maar dan in de duistere magie.
iets met valkryl ofzo iets dat gemaakt wordt door een bot van een dood lichaam ofzo. Diene prins is ook bezig met de duistere kant en die maakt die valkryl (ofzo iets) en die moeten hem dan gehoorzamen. Wordt verliefd op een vrouwelijke elf, denk dat die zijn eerste "slachtoffer" wordt.
De verheven steen -reeks van Weis & Hickman voor zover ik mij herinner

Gromme
3 november 2006, 12:54
Dus jullie kopen daar ineens meerdere boeken in. Mss moet ik het ook eens bezoeken en voor de eerste keer me eens goed laten gaan.

Exorikos
3 november 2006, 13:12
Ik koop elke keer ik naar Antwerpen ga een boek, maar meestal wel wetenschappelijke werken. Ik heb wel Ik ben rijk en beroemd en ik heb nekpijn en Harry Potter and Half-blood Prince gekocht, maar dat is al even geleden. Mijn laatste aankoop: Mijn Theorie van A. Einstein. Nu nog tijd vinden om hem te lezen... :(

Time
3 november 2006, 13:32
Zucht, 110€ kwijt. :cry:

De Joodse bruid van Edith Hahn Beer. (is joodse niet met een hoofdletter sinds de nieuwe spelling? :wtf: staat er met een kleine letter op)
Heilige nachten van Toni Coppers.
Murphy was een optimist van Peter Anthonissen.
2 stripboekjes van Erik Meynen.
En de slokkop: Oorlog van R. G. Grant. (50€)

Van 'Leugens in het peleton' hadden ze bij Roularta (http://www.mediaclub.be/CMArticles/ShowArticle.asp?Sectionid=21&Articleid=85) nog nooit gehoord. :/

Nuja, on the bright side: lectuur zat tot de volgende Boekenbeurs.:p Heb hier ook nog de Odyssee en Hitler's wetenschappers liggen.

Gromme
3 november 2006, 13:45
Ik wil ook wel gaan nu, maar kan echt op zondag pas.... Waarschijnlijk de drukste dag zekers?

Andere vraag.

Hoeveel boeken hebben jullie en op welk exemplaar ben je het trotste?

Ik heb er 16.

Time
3 november 2006, 13:55
Een goede 20 boeken, tot nu toe het meest genoten van het Lugano-rapport.

noreeeee
3 november 2006, 14:14
Heb ik ook ooit eens gelezen. Ik vond het maar typisch.

Typisch? kheb hem bjina uit :)

Santa
3 november 2006, 15:27
Er staat ier een ganse kast vol met vanalles. Boeken die de bib verkocht voor 5 frank enzo, boeken van mn pa,..

En paar van mezelf lek Davinci Code en Bernini Mysterie. Coolste boek dak heb is toch "Kinderen van Amarid" van Daniel B. Coe. Zaaaaalige fantasie is da!

Gromme
3 november 2006, 15:40
Ok paar interessante vragen mss om toch een schets te krijgen van sommige boekenlezers hier.

Welk genre geniet je voorkeur?
Waarom lees je?
Favoriete schrijver?
Koop/huur je boeken?
Waarom?
Hoeveel boeken bezit je?
Gehandtekende/speciale uitgaves?

Zal ik beginnen

Welk genre geniet je voorkeur? Fantasy

Sinds hoelang lees je? 1.5 jaar

Waarom lees je? Om aan realiteit te ontsnappen

Favoriete schrijver? J.K. Rowling, gevolgd door Tolkien (ik weet het)

Koop/huur je boeken? Kopen

Waarom? Ik hou graag al de boeken bij voor evt. later + het
geeft gewoon een sfeer aan je kamer

Hoeveel boeken bezit je? 16

Mss nog leuke vragen?

Parnakra
3 november 2006, 15:47
(is joodse niet met een hoofdletter sinds de nieuwe spelling? :wtf: staat er met een kleine letter op)
Als het om de godsdienst gaat, dan is het met een kleine letter. (zoals katholieken, protestanten, etc.) Als het daarentegen om een inwoner van Israël gaat (het Joodse volk), dan moet het met een hoofdletter.

Zo meen ik het mij toch te herinneren.

=[PraetoriaN]=
3 november 2006, 18:39
Politieke filosofie, geschiedkundige economie

Waarom lees je?
Omdat ik graag nieuwe visies leer ontdekken.

Favoriete schrijver?
Althusser en Zizek

Koop/huur je boeken?
Kopen

Waarom?
Permanente raadpleegbaarheid

Hoeveel boeken bezit je?
Ik gok een 3000tal

noreeeee
3 november 2006, 18:41
=;7801338']Welk genre geniet je voorkeur?
Politieke filosofie, geschiedkundige economie

Waarom lees je?
Omdat ik graag nieuwe visies leer ontdekken.

Favoriete schrijver?
Althusser en Zizek

Koop/huur je boeken?
Kopen

Waarom?
Permanente raadpleegbaarheid

Hoeveel boeken bezit je?
Ik gok een 3000tal

jij hebt percies een echt fijn genre, welke boeken blonken daar in uit voor jouw. (die wilk dan ook is lezen)

Feignasse
3 november 2006, 19:21
Grotendeels romans, soms ook filosofische en politieke werken.

Waarom lees je?
Kennis + ontspanning.

Favoriete schrijver?
Moeilijk, ik probeer zoveel mogelijk verschillende auteurs uit.
Ik heb bijna alles van Brusselmans en ook van Arnon Grunberg, Hugo Claus en Michel Houellebecq liggen hier een aantal boeken. Maar verder is het zeer divers.

Koop/huur je boeken?
Kopen.

Waarom?
Bibliotheekboeken vind ik vies. Een boek is voor mij een hoogstpersoonlijk item. "Permanente raadpleegbaarheid" speelt ook voor mij een rol, maar dan niet zozeer in wetenschappelijke zin.

Hoeveel boeken bezit je?
Ik kom plaats tekort, ik schat mijn persoonlijke collectie toch op enkele honderden exemplaren. Tel ik de andere boeken hier in huis erbij (zus + ouders) dan loopt het ongetwijfeld richting twee- à drieduizend.

Niet dat ik weet, enkele kinderboeken uitgezonderd.

Fighting Hobbit
3 november 2006, 20:08
Welk genre geniet je voorkeur? Fantasy, "literatuur" (claus enzo), poëzie
Waarom lees je? Om te genieten, niks heerlijkers als kippenvel krijgen van iets dat relatief gezien gewoon een hoop woorden is
Favoriete schrijver? Lees graag JK Rowling, Tolkien kon ik ook appreciëren, ik lees zeer graag gedichten van hugo claus en ben nu ook zijn romans een beetje aan het ontdekken. Op zich hecht ik niet zoveel belang aan de schrijver, het is me vooral de inhoud van het boek die belangrijk is. Qua dichters gaat het van perk tot Nasr bij mij...
Koop/huur je boeken? Koop
Waarom? ik lees te traag om een boek op huurtijd uit te krijgen en ik houdt van het zicht van een gelezen boek dat zo hier en daar een koffievlekje of een veegje van chocolade heeft. En ja, dichtbundels lees je niet uit, gedichten lees je gewoon af en toe eens eentje en dan laat je dat bezinken, zaligheid tot en met (hoewel mijn laatste bundeltje van jotie 't hooft wel redelijk zwaar is op emotioneel gebied).
Hoeveel boeken bezit je? God, geen idee, toch wel enkele honderden
Gehandtekende/speciale uitgaves? Eentje maar, "het februaricomplot" van Guy Didelez (denk dat je het zo schrijft).

NeoGeo
3 november 2006, 20:51

Filosofie (nu bezig in Kant: Fundering voor de metafysica v/d zeden & Belijdenissen (Confessiones) van Augustinus.

Voor de rest vooral de klassiekers: van Dostojevksi, Camus en Reve tot Wolkers en Vonnegut.

Waarom lees je?

Hoe meer je leest, hoe meer je weet en hoe beter je zaken kan begrijpen en kaderen. Het leert je ook om op alles meerdere visies te ontwikkelen en je in zowat alles in te leven.

Poëzie en filosofie lees ik vooral omdat ik verliefd ben op de schoonheid van taal en ideëen.

Favoriete schrijver?

Dostojevski

Koop/huur je boeken?

Wegens geldgebrek vooral lenen in de bibliotheek maar ik heb steeds meer de neiging om boeken te kopen, ik vraag dan wel boeken voor verjaardag, kerstmis enz...

Hoeveel boeken bezit je?

Ik heb natuurlijk boeken die ik toen ik nog erg jong was las maar 'volwassen' boeken heb ik op dit moment bijna niet. Mijn vader heeft nog wel een enorme bibliotheek maar daar zitten vooral werken over management, presentation skills enzo bij, niet meteen mijn ding ;)

Nope

Het is wel pas sinds dat ik aan de unief zit dat ik weer veel ben beginnen lezen, in het middelbaar las ik amper, terwijl ik tijdens de lagere school erg veel las en ook al erg vroeg kon lezen. Heb nu wel op iets meer dan een jaar al véél ingehaald, maar heb nog veel "werk" natuurlijk :)

e.House
3 november 2006, 20:54
Vandaag: Op reis naar nergens van Marc Helsen gekocht op boekenbeurs :p lijkt me wel interessant

Daarnaast was ik nog op zoek naar boeken over Tsjetsjenië tevergeefs niks gevonden, ja 1boek dat ik al heb en dan nog een klein stukske in een ander boek.

Godzilla*Akira
3 november 2006, 21:26
De verheven steen -reeks van Weis & Hickman voor zover ik mij herinner

many thx :bow: dat is em idd.

Boris Barowski
4 november 2006, 00:50
juist Vonk van Harry Mulisch
amper een boek (eerder fragment) maar toch dezelfde leuke sfeer en bedenkingen als in De ontdekking van de hemel, ook een FANTASTISCH boek als ge het snapt.
De ontdekking van de hemel is geen dun boekje (950 pg ofzo) maar de inspanning meer dan waard

Bedenkingen over religie en leven, dood en alles ertussenin in een onmogelijke, maar toch "aanvaardbare" realiteit

oOze
4 november 2006, 09:14
Momenteel ben ik bezig met Pandora's Star van Peter F.Hamilton. Het is wel een leuk sf boek maar het is wel ferm dik, meer dan 1100 bladzijden. In het begin start hij wel met zeer veel verschillende verhaallijnen maar die zijn nu langzamerhand tesamen aan het komen (ik zit bijna halverwege het boek).

Ge zit halverwege deel 1 ja :) Deel 2 is Judas Unchained, die is net zo dik als deel 1. Maar Hamilton bevalt me wel, ik heb van hem de Night's Dawn Trilogy gelezen en A Second Chance At Eden, een short-story collection set in the same universe.

*Welk genre geniet je voorkeur?
SF (Hard-SF, Future History, (Post-)Cyberpunk, ... SF grounded in reality, geen Star-Trek/Star Wars toestanden)

*Waarom lees je?
Vooral omdat zo weinig visual (tv, film) SF mij kan bekoren, en uitbreiding van kennis, ik lees trouwens alleen in bed, bad en op't wc + uitsluitend in't engels. Besides, nothing beats your own imagination.

*Sinds hoelang lees je?
Sinds mijn 16de ongeveer.

*Favoriete schrijver?
SF = Alastair Reynolds
Fantasy = Gene Wolfe

*Koop/huur je boeken?
De laatste jaren koop ik al mijn boeken.

*Waarom?
Een nieuw boek ruikt zo verdomd goed, en het merendeeel van wat ik lees is hier onbekend of alleen in't Nederlands verkrijgbaar.

*Hoeveel boeken bezit je?
Rond de 50.

*Gehandtekende/speciale uitgaves?
1 Limited Golden Griphon Edition van Diamond Dogs, Turquoise Days - Alastair Reynolds, first print & signed. That's it.

oOze
4 november 2006, 10:08
Nog een vraag...

*Wat is jullie oudste boek?

Nouveaux Contes Cruel et Propos d'au dela (Ventilabis eos & ventus tollet) - schrijver onbekend, datum ook onbekend, maar afgaande op de biblio stempel is het van voor 1920

Petite Grammaire Anglaise - A. Mauron & P. Verrier uit 1911

Dante - Henri Hauvette uit 1912

Alledrie met stempels (dated 1919 tot 1935) van de ******** (kga niet zeggen welke, mss willen ze die wel terug :p ) bibliotheek. Ik heb ze nooit gelezen maar alledrie lagen op zolder (samen met tientallen kranten van circa 1950-60) van een oud huis (mijn ouders kopen oude huizen op en maken daar studentenkotten van, zo heb ik al veel mooie dingen gevonden)

steckie
4 november 2006, 10:59

Waarom lees je? Ontspanning

Favoriete schrijver? Robert Jordan

Koop/huur je boeken? Ik koop ze vooral

Waarom? Makkelijker om ze zelf te hebben omdat je dan niet in de bib moet zitten zoeken of moet wachten tot iemand anders het boek uithebt. Ik vind het ook beter om nu iets te kopen, terwijl het binnen 5 jaar ofzo toch niet meer verkrijgbaar is terwijl je het nog wil lezen

Hoeveel boeken bezit je? Ongeveer 180, heb al even niet meer geteld

Gehandtekende/speciale uitgaves? niet dat ik weet

Gromme
4 november 2006, 11:48
Ik denk dat ik me morgen wat inkopen ga doen. Héhé,

Misschien nog een vraag die bij de vorige bij kan.

- Waar lees je?
- Hoeveel lees je gemiddeld per dag/week?

- Ik lees voornamelijk in mijn bed en op mijn bureau.
- Soms lees ik een dag niet soms een dag een 30 minuutjes tot iets langer dan een uur. Ik ben ook een heel traag lezer.

Bishop-
4 november 2006, 11:53
Ik ga morgen ook naar de BB, iemand tips ivm met SF (of subgenres) boeken?

Alvast bedankt !

oOze
4 november 2006, 12:33
Ik ga morgen ook naar de BB, iemand tips ivm met SF (of subgenres) boeken?

Alvast bedankt !

SF is een heel breed genre, en nog breder als ge SF gebruikt voor Speculative Fiction ipv Science-Fiction. Als ge me zegt wat ge ongeveer zoekt in een boek (realistisch versus fantastisch, enz) kan ik mss wel een paar aanraders leveren, maar SF op zijn eigen kan ik niks mee doen :) Ik lees ook vooral SF, maar er zijn zoveel subgenres en het merendeel daarvan vind ik totaal onleesbaar.

Bishop-
4 november 2006, 12:45
Goh, ik heb het niet echt voor die harde SF met hele beschavingen op verre onbestaande planeten. Ik zoek meer iets neutralere SF, bvb onze aarde maar dan in 2086, een alternatieve toekomst, cyberpunk gedoe, tijdreizen, invasie's van andere rassen (wel geen horror-achtige toestanden), ruimte-exploratie etc etc ..

Zolang er nog enige connectie is met de 'Aarde' heeft het mijn voorkeur, boeken die zich op planeet habula-x afspelen en waar de mensen Ishtari noemen ofzo zijn niet direct mijn ding, of het zou moeten zijn dat je hier uitzonderlijk goede boeken in kent zodat ik ook dit genre weet te smaken. De eerste keer heb ik in dit genre misschien gewoon een verkeerd boek genomen .. wie weet.

Maw, liever iets realistischer, een vleugje fantastisch hoort er natuurlijk bij, maar liever niet naar het hardere fantasy genre toe.

edit : wat ook is zou smaken is SF met een grote dosis humor, als afwisseling :)

oOze
4 november 2006, 13:18
Hard-SF slaat op SF die zich juist *niet* afspeelt op tientallen andere zuurstofrijke planeten en dergelijke toestanden, hard wil gewoon zeggen dat de science niet te vergezocht lijkt en overeenstemt met de huidige kennis van zaken. MAW meestal geen faster than light travel, geen naturally occurring earth-like planets om de 5AU, geen humanoid aliens (dus geen funny forehead of the week), enz. Hard-SF is de meest realistische SF out there ;) Dus uw stijl komt ongeveer overeen met de mijne.

Enkele aanraders:

Virtual Light/Idoru/All Tomorrow's Parties van William Gibson

Revelation Space/Chasm City/Redemption Ark/Absolution Gap novels (en de "Galactic North" & "Diamond Dogs, Turquoise Days" short-story collections) van Alastair Reynolds.

Singularity Sky van Charles Stross

Schismatrix+ van Bruce Sterling

Axis of Time Trilogy (Weapons of Choice/Designated Targets/Final Impact) van John Birmingham

Budayeen Trilogy (When Gravity Fails/A Fire in the Sun/The Exile Kiss novels & Budayeen Nights short-story collection) van George Alec Effinger

Altered Carbon & vele (loosely linked) sequels van Richard Morgan

A Scanner Darkly van Philip K. Dick

Ender's Game (forget the sequels) van Orson Scott Card

Alle bovenstaande titels (behalve Ender's Game) vallen voornamelijk onder (Post-)Cyberpunk, Hard-SF & SF-Noir met een snuifje Future History.

Parnakra
4 november 2006, 13:26
oOze, je lijkt nogal wat SF-boeken en -genres te kennen, zou je me misschien een boek kunnen aanraden dat zich afspeelt in een post-apocalyptisch milieu hier op aarde?

Zo'n setting heeft me altijd al aangesproken sinds ik Mecanoscript gelezen heb toen ik een jaar of 10 was, maar sindsdien heb ik geen gelijkaardig boek tegengekomen. (en Mecanoscript is nu ietsje té kinderlijk geschreven naar m'n smaak. =) )

oOze
4 november 2006, 13:40
Hm, om te beginnen al zeker "A Canticle for Leibowitz" van Walter M. Miller Jr, en geloof het of niet, de Anarchy Online (= MMORPG) novelization "A Prophet Without Honor" (van Ragnar Tørnquist) is een van de beste verhalen (IMO) in dat genre. Ik heb het boek maar denk niet dat het nog te verkrijgen valt, je kan het wel gratis lezen online (AO site).

Verder nog "I Am Legend" van Richard Matheson, "Earth Abides" van George Stewart en misschien (zelf nog niet gelezen) "Stand on Zanzibar" van George Brunner. Ik lees ook graag post-apoc boeken, maar spijtig genoeg zijn er weinig die me kunnen boeien. Short-stories is iets anders, regelmatig kom ik goede post-apoc stories tegen in Gardner Dozois' "Year's Best SF" reeks.

kunt ook eens zien bij http://en.wikipedia.org/wiki/Apocalyptic_and_post-apocalyptic_fiction

=[PraetoriaN]=
4 november 2006, 14:19
jij hebt percies een echt fijn genre, welke boeken blonken daar in uit voor jouw. (die wilk dan ook is lezen)
K. Marx - De Duitse ideologie
K. Marx - Het Kapitaal
G. Arrighi - The long twentieth century
D. Harvey - Limits to capital
D. Harvey - A brief history of neoliberalism
L. Althusser - Lire le capital
TW Adorno & M Horkheimer - Dialectic of enlightenment
F. Jameson - The political unconscious

Bishop-
4 november 2006, 14:21
Bedankt voor de toelichting, oOze.

:niceone:

oOze
4 november 2006, 15:11
heh np :)

Ik zag net uw edit ivm humor in uw vorige post, the Axis of Time trilogy has oodles of humour.

Axis of Time is eigenlijk de odd one out tussen mijn aanraders. Meestal ben ik niet zo voor alternate history maar dit is gewoon een immens plezante, fascinerende en well-written trilogy, en afgezien van het feit dat het over een "21st century multinational anti-terrorist fleet off the coast of Indonesia" gaat, die door "een misgelopen experiment aan boord van een per toeval meereizend science-vessel in de Battle of Midway verzeild geraakt", met alle gevolgen vandien, lijkt het toch niet overdreven.

En voor nog iets totaal anders: Gene Wolfe's Book of the New Sun (eigenlijk 4 boeken in 2 delen). Tis eigenlijk SF maar ge kunt het bezien als Fantasy (wel niet de elves & goblins kind..). Het speelt zich af 1 miljoen jaar in de toekomst, er is iets mis met de zon - she's dying, met opzet of toeval? No one knows (yet).. Wat sommige mensen aanzien als magie is eigenlijk technologie uit ver vervlogen tijden, en de "monsters" zijn niet degene die je in elk fantasy verhaal ziet, maar genemod of imported extraterrestrial wildlife van toen de mensen nog naar de sterren reisden, of van toen de sterren nog naar ons kwamen.. (that's deep, man..) Meer ga ik natuurlijk niet onthullen maar suffice to say, dit is HET beste boek wat ik ooit heb gelezen en ooit zal lezen. Tis zeker geen lichte lectuur, maar dat is juist het mooie ervan, er zijn layers en layers van interpretatie mogelijk, en na 5 keer lezen ontdekt ge nog altijd nieuwe dingen. Ook de beschrijvingen en woordenschat zijn... onbeschrijfelijk.

Mja...

Raukaris
4 november 2006, 15:11
Juist terug van de boekenbeurs en heb de 7boeken van De poort des doods -reeks gekocht( pocketformaat, puur voor op de trein te lezen)

Waarom lees je? pure ontspanning :)
Favoriete schrijver? Robert Jordan
Koop/huur je boeken? alletwee
Waarom? omdat de bib alle fantasyreeksen heeft en ik koop ze omdat ik ze echt wil hebben :p

The_Pacifist
4 november 2006, 16:08
Ik heb enkele dagen geleden Het Parfum van Süskind gekocht, naar aanleiding van de film die nu in de bioscopen gedraaid wordt. Ik lees liever eerst het boek voordat ik de film zie :). Ik heb hem nog niet uitgelezen maar tot hier toe vond ik hem al wel goed.

PolletPoulet
4 november 2006, 16:35
Net "ben je ervaren" van William Sutcliffe gelezen. Schrijver heeft een zeer leuke schrijfstijl moet ik wel zeggen.

Al bij al een zéér sterk boek vind ik.

Conradus
4 november 2006, 17:44
SF/Fantasy

Waarom lees je?
Ontspannen, iets bijleren maar dan voornamelijk geschiedenisbrokken.
Favoriete schrijver?
Herbert, Heinlein, Asimov voor SF en fantasy:Jordan, Audley en Tolkien

Koop/huur je boeken?
Meestal boeken huren in bib, maar een aantal keer per jaar toch wat gaan kopen.
Waarom?
De bib heeft enorm veel boeken die je nergens meer vindt en kopen om ze dan zelf bij de hand te hebben.
Hoeveel boeken bezit je?
100-150? (vooral te danken aan een bijna volledige winnetou-reeks van Karl May)

Teknoman
4 november 2006, 21:49
Ge zit halverwege deel 1 ja :) Deel 2 is Judas Unchained, die is net zo dik als deel 1. Maar Hamilton bevalt me wel, ik heb van hem de Night's Dawn Trilogy gelezen en A Second Chance At Eden, een short-story collection set in the same universe.

Ik beweer toch nergens dat ik al aan het tweede boek bezig ben ;) (het staat hier trouwens al te wachten op mijn kast).

Ik zie dat ge in een paar verdere posts bezig zijt over de Axis of Time trilogy van John Birmingham. Weet ge soms waar het derde deel, Final Impact, al te koop is?

Ghostdog
4 november 2006, 21:52
Welk genre geniet je voorkeur? Poëzie, Filosofie, Literatuurwetenschap. Ik vind hoe langer hoe meer dat de roman een overschat genre is.

Waarom lees je? Om te zoeken naar de andere en te zoeken naar mezelf.

Favoriete schrijvers? Zbigniew Herbert, Stefan Hertmans, Samuel Beckett.

Koop/huur je boeken? Kopen meestal.

Waarom? Omdat ze er meestal even liggen voor ik ze lees, omdat ik vaak graag stukken wil herlezen, omdat ik niet echt geïnteresseerd ben in literatuur die 1 keer moet gelezen worden en daarna alles al heeft blootgelegd.

Hoeveel boeken bezit je? Geen idee, niet gigantisch veel alleszinds.

Gehandtekende/speciale uitgaves? Nope. Ik ben niet echt geïnteresseerd in het boek als artefact. Ik zou het misschien wel doen moest ik er kans toe krijgen, maar het is niet alsof het mij echt interesseert.

P.S. Praetorian, ben nu juist ook geïnteresseerd aan het geraken in Zizek: extreem grappige en interessante denker.

Boeken die ik nu lees:

Stefan Hertmans - Muziek voor de overtocht, verzamelde gedichten
W.B. Yeats - Collected Poetry
Isabel Allende - Zorro (verplicht voor de unief :unsure: )
Slavoj Zizek - Looking Awry: An Introduction to Jacques Lacan through Popular Culture
Mark Twain - Huckleberry Finn (verplicht voor de unief :sop: )
Gary Browning - Lyotard and the End of Grand Narratives

oOze
4 november 2006, 22:12
Ik beweer toch nergens dat ik al aan het tweede boek bezig ben ;) (het staat hier trouwens al te wachten op mijn kast).

Ik zie dat ge in een paar verdere posts bezig zijt over de Axis of Time trilogy van John Birmingham. Weet ge soms waar het derde deel, Final Impact, al te koop is?

Nee, dat niet, maar het leek dat je mss dacht dat er maar 1 boek van was, kon zijn hé :) interpretatie error...

Het is wel een leuk sf boek maar het is wel ferm dik, meer dan 1100 bladzijden. In het begin start hij wel met zeer veel verschillende verhaallijnen maar die zijn nu langzamerhand tesamen aan het komen (ik zit bijna halverwege het boek).

Snap je? ;)

Final Impact komt rond februari, hij staat al een paar maandjes op pre-order en volgens Amazon.uk: Delivery estimate: 1 Feb 2007 - 5 Feb 2007

noreeeee
4 november 2006, 22:14
=;7804012']K. Marx - De Duitse ideologie
K. Marx - Het Kapitaal
G. Arrighi - The long twentieth century
D. Harvey - Limits to capital
D. Harvey - A brief history of neoliberalism
L. Althusser - Lire le capital
TW Adorno & M Horkheimer - Dialectic of enlightenment
F. Jameson - The political unconscious

prachtig, nu zou ik je nog 1 ding willen vragen welke boeken hiervan zijn toch ietwat communistisch getint. (communisme spreekt me wel aan, en aan je posts op actualiteit ben jij percies een links persoon)

Santa
5 november 2006, 10:01
Marx is zowat de grondlegger van het communisme dus :p

Inspector Monkfish
7 november 2006, 14:51
ik ga donderdag naar de boekenbeurs. kan iemand me vertellen of er ook veel anderstalige literatuur te vinden is (voornamelijk Engels)?

Gromme
7 november 2006, 16:07
Juist DragonLance Chronicles uitgelezen.

Zeer knap en wat een karakterontwikkeling. Een boek dat ik niet snel ga vergeten.

Cakeman
7 november 2006, 16:49
ik ga donderdag naar de boekenbeurs. kan iemand me vertellen of er ook veel anderstalige literatuur te vinden is (voornamelijk Engels)?Er is in Hal 1 of 2 een standje waar enkel en alleen Engelse boeken te krijgen zijn. Het heet Sterling Books geloof ik.

Welk genre geniet je voorkeur? Fantasy, Hard SF, Humor

Waarom lees je? Bij te leren, ontspannend, voor de kick

Favoriete schrijvers? Terry Pratchett, Robin Hobb, Alastair Reynolds

Koop/huur je boeken? Kopen

Waarom? Ik vind boeken fijne dingen om te hebben. Een goed gevulde boekenkast straalt gezelligheid uit.

Hoeveel boeken bezit je? Niet meteen een idee... Niet overdreven veel.

Gehandtekende/speciale uitgaves? Zegt mij eigenlijk niets.

Momenteel ben ik in deze boeken bezig:
Omega Minor van Paul Verhaeghen
Jingo van Terry Pratchett

Gromme
7 november 2006, 16:51
Ik zie dat sommige mensen meerdere boeken tesamen lezen. Is dat niet ingewikkeld op de duur of ...?

Cakeman
7 november 2006, 17:59
Ik zie dat sommige mensen meerdere boeken tesamen lezen. Is dat niet ingewikkeld op de duur of ...?Af en toe lees ik twee boeken door elkaar en daar heb ik niet echt problemen mee. Op voorwaarde dat beide boeken niet hetzelfde hoofdpersonage hebben dan wel. Ik kan me voorstellen dat het switchen tussen twee Discworld boeken over Rincewind wel eens verwarrend kan zijn :)

Momenteel wissel ik af tussen Omega Minor en Jingo. Omega Minor is een redelijk droge literaire roman en ik vind het wat moeilijk om daar echt elke avond in te lezen. Daarom dat ik good old Pratchett er tussen mix :)

Terrorist_Hell
7 november 2006, 18:44
David Icke - The Biggest Secret. Steengoed boek als je wilt uitzoeken wat er gaande is op deze planeet omtrent manipulatie.

F@T LiL' PiGGy
7 november 2006, 19:02
Welk genre geniet je voorkeur? Humour, Fiction, Fantasy,Non-Fiction
Waarom lees je? Good question!
Favoriete schrijvers? Terry Pratchett, Yann Martel(LIfe Of Pi!!),Philip Pullman, Toon Tellegen, DBC Pierre, Hunter S. Thompson en Mark Haddon
Koop/huur je boeken? Kopen!
Waarom? Om ze te kopen en te lezen en dan door te lenen en ze half versleten terug te krijgen om daarna in de kast te plaatsen...yeah baby!
Hoeveel boeken bezit je? No clue
Gehandtekende/speciale uitgaves? Eentje van Toon Tellegen.
Momenteel ben ik in deze boeken bezig:
Op dit moment experimenteer ik met het hele boeken-NA-de-film lezing en elke keer een Pratchett ertussen als ontspanning:
-Requiem For A Dream
-Wachten Op Godot van Beckett(ga het in vrije tijd met vrienden opvoeren als toneelstuk)
-Small Gods(Pratchett) vanavond uit !!:applause:

ironhorn
7 november 2006, 19:13
small gods vond ik net een van de mindere boeken (maar nog steeds de moeite om eens te lezen ;) )

gisteren 'dat wonderbare licht' gekocht bij de slegte en vandaag bestelling geplaatst bij proxis voor:
steal this book van Abbie Hoffman
the prince van Machiavelli
field guide to the apocalypse
transmetropolitan 1 van warren ellis ( :bow: )

Cakeman
7 november 2006, 20:13
Ik ben nog één van mijn favoriete auteurs vergeten te vermelden: Douglas Adams. De vijf Hitchhikers boeken vond ik echt geweldig. De twee boeken over Dirk Gently (Dirk Gently's Holistic Detective Agency en The Long Dark Tea Time of the Soul) zijn zo mogelijk zelfs nog beter. Echte aanraders.

Vlad Tepes
8 november 2006, 21:45
Bush Is Dom 37 Andere Cliches Over Amerika van Verhagen F. , redelijk goeie boek, wat erin staat noem ik de waarheid hehe :) vooral de foto op de hoes vind ik geweldig lol :D

Dirty_Col
8 november 2006, 22:09
Ik ben nog één van mijn favoriete auteurs vergeten te vermelden: Douglas Adams. De vijf Hitchhikers boeken vond ik echt geweldig. De twee boeken over Dirk Gently (Dirk Gently's Holistic Detective Agency en The Long Dark Tea Time of the Soul) zijn zo mogelijk zelfs nog beter. Echte aanraders.

Enig idee waar die hitchhikerboeken nog verkrijgbaar zijn in het engels? Liefst niet via een of andere internetwinkel :x

Cakeman
9 november 2006, 10:36
Enig idee waar die hitchhikerboeken nog verkrijgbaar zijn in het engels? Liefst niet via een of andere internetwinkel :xIk geloof dat ik de versie die ik heb (http://www.amazon.co.uk/Hitch-Hikers-Guide-Galaxy-Trilogy/dp/0434003484/sr=8-6/qid=1163064898/ref=pd_ka_6/026-8957240-2976438?ie=UTF8&s=books) een tijdje terug nog in de Fnac (in Wijnegem) heb zien staan.

Als je de de ISBN code (0434003484) doorgeeft, zullen ze die bij eender welke Fnac of Standaard Boekhandel wel kunnen bestellen denk ik.

Gromme
9 november 2006, 12:27
Juist begonnen in The Wheel of Time : The eye of the world.

Het is toch wel even een ingewikkeld begin. Ik ben ondertussen een 3-tal karakters tegengekomen maar ik kan ze niet uit elkaar houden wie nu wie is en zo verder. Ook de zinsopbouw die hierin voorkomt lijkt me iets ingewikkelder dan het vorige boek dat ik heb gelezen. Nu ja, ingewikkelder maar daarom niet te moeilijk, het is gewoon even een verwarrend begin.

Dirty_Col
9 november 2006, 17:41
Ik geloof dat ik de versie die ik heb (http://www.amazon.co.uk/Hitch-Hikers-Guide-Galaxy-Trilogy/dp/0434003484/sr=8-6/qid=1163064898/ref=pd_ka_6/026-8957240-2976438?ie=UTF8&s=books) een tijdje terug nog in de Fnac (in Wijnegem) heb zien staan.

Als je de de ISBN code (0434003484) doorgeeft, zullen ze die bij eender welke Fnac of Standaard Boekhandel wel kunnen bestellen denk ik.

aha, bedankt :)

Conradus
9 november 2006, 21:01
Juist begonnen in The Wheel of Time : The eye of the world.

Het is toch wel even een ingewikkeld begin. Ik ben ondertussen een 3-tal karakters tegengekomen maar ik kan ze niet uit elkaar houden wie nu wie is en zo verder. Ook de zinsopbouw die hierin voorkomt lijkt me iets ingewikkelder dan het vorige boek dat ik heb gelezen. Nu ja, ingewikkelder maar daarom niet te moeilijk, het is gewoon even een verwarrend begin.

Heb de boeken in het nederlands gelezen, dus weet niet wat het in het Engels is, maar vond het goed meevallen. Er zijn wel heel wat personages in het begin en ik vind het verhaal in het eerste boek op de een of andere manier traag beginnen. Ik bedoel maar dat je het boek doorbent zonder de indruk te hebben dat er veel gebeurd is. Naar het einde toe komt alles (imo) in een stroomversnelling. Maar die blijft wel alle volgende boeken door :p
Veel geluk en amusement nog met de reeks, Gromme.

steckie
10 november 2006, 17:22
Heb de boeken in het nederlands gelezen, dus weet niet wat het in het Engels is, maar vond het goed meevallen. Er zijn wel heel wat personages in het begin en ik vind het verhaal in het eerste boek op de een of andere manier traag beginnen. Ik bedoel maar dat je het boek doorbent zonder de indruk te hebben dat er veel gebeurd is. Naar het einde toe komt alles (imo) in een stroomversnelling. Maar die blijft wel alle volgende boeken door :p
Veel geluk en amusement nog met de reeks, Gromme.

Heel wat personages in het begin? Hoever heb je de reeks dan gelezen? :)
Robert Jordan is iemand die een paar honderd personages in zijn reeks stopt, waarvan er een hele hoop dan nog een point of view krijgen. En hij verwacht ook dat je de karakters van al die personages onthoud zonder enige hulp (de lijst achteraan in het boek helpt amper).
Maar behalve soms het gevoel van "wie the fuck is dat nu weer?" zijn de boeken echt geweldig en staan ze op mijn nummer 1.

Gromme
10 november 2006, 18:43
Maar de vraag is of je dan echt een connectie kan krijgen met de karakters in het boek. Of is dat niet zo zeer de bedoeling, tot nu toe lijken mij er twee hoofdkarakters te zijn en ééntje die mss erbij komt.

Raukaris
10 november 2006, 18:50
Maar de vraag is of je dan echt een connectie kan krijgen met de karakters in het boek. Of is dat niet zo zeer de bedoeling, tot nu toe lijken mij er twee hoofdkarakters te zijn en ééntje die mss erbij komt.
Amai nog niet dat je een connectie kan krijgen met de characters :eek:
Ik ken de serie nu 2 of 3jaar en ik ben ALTIJD in een WoT boek bezig. Heb de meeste 3-4 keer gelezen! De derde (The Dragon Reborn) gaat naar de 5-6 keer :p Er zijn vele "main chars" en ik ga niet zeggen welke de belangrijkste is want dat al is een spoiler op het moment waar gij nu zit :p Op het einde gaat het eerder om de factions en de leiders daarvan maar ze zijn alle2 evenbelangrijk xD
Ik kan er echt uren over vertellen, beste boeken dat er zijn:D

Robert Jordan is helaas ernstig ziek maar normaal zal het laatste boek wel afgeraken == RJ zijn blog http://www.dragonmount.com/RobertJordan/ voor updates

Hypnotoad
10 november 2006, 19:13
Planet of Adventure (http://en.wikipedia.org/wiki/Planet_of_Adventure) van Jack Vance.

City of the Chasch
Servants of the Wankh
The Dirdir
The Pnume

Op en top 50's style pulp SF (vergelijkbaar met star wars), maar het heeft de test des tijds goed doorstaan. I loved it! Binnenkort begin ik aan de Demon Princess boeken, ook van Vance.

Turfie
10 november 2006, 19:14
'Loverboy' Van rené appel.

Veel te langdradig... en eigenlijk echt niet spannend :)

Inspector Monkfish
10 november 2006, 20:00
Gisteren naar de boekenbeurs geweest en ik heb daar een aantal goede aankopen gedaan:

De Eerste Kruistocht - Thomas Asbridge
A wild Sheep Chase - Haruki Murakami
Dance Dance Dance - Haruki Murakami
Warfare in the medieval World - Brian Todd Carey/Joshua B. Allfree/John Cairns
Japans taalpocket - uitgeverij Assimil

Het was de eerste keer dat ik er naartoe trok en mijn ervaring is over het algemeen positief. Het enige grote nadeel is dat de meeste boeken er veel te veel kosten. In de Fnac heb ik veel boeken al goedkoper zien staan.
Enkel de boeken van Murakami en het taalboekje heb ik goedkoop kunnen aanschaffen. Ik was ook van plan om de laatste nieuwe van Murakami te kopen, maar de voorlaatste aankoop (Warfare in the Medieval World) viel wat duur uit :p. Chance dat mijn moeder er was om bij te schieten :).

Mijn boekenhonger is echter nog niet over. Ik heb op de beurs een lange lijst opgesteld + er moeten nog andere boeken aangekocht worden. Dure tijden :sad:

Feignasse
10 november 2006, 20:24
Ik lees momenteel "Kanttekeningen bij Hitler" van Sebastian Haffner. Vlotte biografie die enkele interessante inzichten oplevert en waarin ook bepaalde vanzelfsprekendheden omtrent Hitler in twijfel worden getrokken. Binnenkort misschien eens "het verhaal van een Duitser" van dezelfde auteur lezen.

Conradus
10 november 2006, 20:44
Heel wat personages in het begin? Hoever heb je de reeks dan gelezen? :)
Robert Jordan is iemand die een paar honderd personages in zijn reeks stopt, waarvan er een hele hoop dan nog een point of view krijgen. En hij verwacht ook dat je de karakters van al die personages onthoud zonder enige hulp (de lijst achteraan in het boek helpt amper).
Maar behalve soms het gevoel van "wie the fuck is dat nu weer?" zijn de boeken echt geweldig en staan ze op mijn nummer 1.

Allemaal (behalve de Grote Jacht denk'k) sommige ook al meerdere keren, of in elk geval zal dat nog gebeuren. De enige belangrijke personages blijven toch diegene die al in eerste boek ontmoet worden (af en toe zijn er delen van hoofdstukken gezien vanuit ander perspectief maar soit). Vind het ook een schitterende reeks en ga ze zeker nog herlezen. hoop dat Jordan het kan afmaken. Enig idee hoeveel boeken hij nog plande? Ik wist van zijn ziekte, maar hoop het beste.

Raukaris
10 november 2006, 21:10
Allemaal (behalve de Grote Jacht denk'k) sommige ook al meerdere keren, of in elk geval zal dat nog gebeuren. De enige belangrijke personages blijven toch diegene die al in eerste boek ontmoet worden (af en toe zijn er delen van hoofdstukken gezien vanuit ander perspectief maar soit). Vind het ook een schitterende reeks en ga ze zeker nog herlezen. hoop dat Jordan het kan afmaken. Enig idee hoeveel boeken hij nog plande? Ik wist van zijn ziekte, maar hoop het beste.

nog 1 boek van de main story en nog een proloog.

GenesisX
10 november 2006, 21:15
Kunnen jullie mij een verfilmd boek aanraden? Het moet redelijk vlot leesbaar zijn (daarmee bedoel ik niet dat het een boek voor een peuter moet zijn, maar wel dat er spanning en sensatie in zit) en geen 200 pagina's plus. Indien dat toch wel zo is, kan ik het maar eens bekijken. Er moet dan wel nóg meer sensatie inzitten :)

Alvast bedankt

Dirty_Col
10 november 2006, 23:20
Kunnen jullie mij een verfilmd boek aanraden? Het moet redelijk vlot leesbaar zijn (daarmee bedoel ik niet dat het een boek voor een peuter moet zijn, maar wel dat er spanning en sensatie in zit) en geen 200 pagina's plus. Indien dat toch wel zo is, kan ik het maar eens bekijken. Er moet dan wel nóg meer sensatie inzitten :)

Alvast bedankt

Harry Potter-boeken zijn verfilmd, vlot leesbaar en echt wel spannend vind ik :) Alleen worden ze met elk nieuw deel dikker :p denk dat de eerste iets van een 250 blz. had, de laatste nieuwe een 500-tal (wat eerlijk gezegd niet veel is, want je vliegt er letterlijk door). Zeker eens de moeite om te lezen vind ik :)

steckie
11 november 2006, 00:50

Zoals Raukaris al zei, inderdaad nog 1 boek van zijn hoofdreeks. Hij heeft gezegd dat hij het in boek 12 wil afmaken, ook al wordt het een boek van 2000 pagina's.

En ik moet echt zeggen dat de personages vanuit het eerste boek niet de enige belangrijke zijn. Ik denk bijvoorbeeld al aan (het zijn gewoon namen, dus niet echt spoilers neem ik aan): Aviendha, Tuon, Noal Charin, Juilin, Cadsuane, Mazrim Taim, Faile, Davram Bashere, Rhuarc, Morgase, Berelain,......
Het zijn er gewoon teveel om op te noemen. Om al die karakters goed te leren kennen moet je de reeks toch al minstens een paar keer lezen.
Je hebt natuurlijk gelijk dat de grote helden in het eerste boek al voorkomen, maar daarna komen er gewoon heel veel andere personages bij die essentieel zijn voor het verhaal en die vaak zelfs een point of view krijgen.

Conradus
11 november 2006, 12:06
Zoals Raukaris al zei, inderdaad nog 1 boek van zijn hoofdreeks. Hij heeft gezegd dat hij het in boek 12 wil afmaken, ook al wordt het een boek van 2000 pagina's.

En ik moet echt zeggen dat de personages vanuit het eerste boek niet de enige belangrijke zijn. Ik denk bijvoorbeeld al aan (het zijn gewoon namen, dus niet echt spoilers neem ik aan): Aviendha, Tuon, Noal Charin, Juilin, Cadsuane, Mazrim Taim, Faile, Davram Bashere, Rhuarc, Morgase, Berelain,......
Het zijn er gewoon teveel om op te noemen. Om al die karakters goed te leren kennen moet je de reeks toch al minstens een paar keer lezen.
Je hebt natuurlijk gelijk dat de grote helden in het eerste boek al voorkomen, maar daarna komen er gewoon heel veel andere personages bij die essentieel zijn voor het verhaal en die vaak zelfs een point of view krijgen.

Alle namen die je noemt zijn min of meer belangrijk, maar toch de hoofdpersonages en daar reken ik er maar een paar toe (dus Rhand, Mart, Perijn, Egwene, Nynaeve en Elaine) komen in het eerste boek al voor. Je kan nog zeggen dat Aviendha en Faile er ook bij horen. De rest is imo onbelangrijker. Af en toe hebben ze wel een hoofdstuk of deel vna een hoofdstuk dat je vanuit hun point of view kijkt, maar dat is te weinig voor me om van hoofdpersonage te spreken. Frank Herbert deed dat ook vaak (zo soms dat hij dat personage op het einde van een hoofdstuk liet omkomen soms). Het zorgt er wel voor dat je dichter bij dat personage staat, maar ik vind hen niet de belangrijkste. Goed, blij te horen dat het einde nog geschreven zal worden (laten we het hopen). Ik heb ook de eerste proloog gelezen, is het de bedoeling dat er drie van kwamen, of was er gewoon een sequel gepland ?

Parnakra
11 november 2006, 13:09
Net 'Tiener van toen' uitgelezen, een boek dat mijn oom geschreven heeft over hoe hij WOII ervaren heeft als tiener. (16-21 jaar)

Alhoewel het opvalt dat hij geen professionele schrijver is, heb ik het boek toch in quasi één maal uitgelezen, gewoon omdat het zo aangrijpend en persoonlijk aanvoelt.

Nu ook begonnen aan 'Voorbij Band of Brothers', geschreven door Dick Winters i.p.v. Stephen Ambrose over ongeveer hetzelfde als 'Band of Brothers' over handelde. Een zéér leuk boek om te lezen, alhoewel de schrijfstijl me niet 100% ligt. (en Winters' quasi constante gemekker over hoe goed hij wel niet kon leiden en anderen niet hangt me soms ook de keel uit)

nigel555
11 november 2006, 13:11
nog aan het lezen,
In naam van al de mijnen van Martin Gray :)
heb ik al 1keer gelezen, prachtig boek maar wel confronterend :)

GenesisX
11 november 2006, 13:41
Niemand nog een verfilmd boek dat de moeite waard is? Harry Potter is wat teveel van het goede eerlijk gezegd :p

noreeeee
11 november 2006, 13:55
Niemand nog een verfilmd boek dat de moeite waard is? Harry Potter is wat teveel van het goede eerlijk gezegd :p

harry potter roeleeert echt waar

Raukaris
11 november 2006, 14:06

In de ban van de ring? (LOTR)

of pakt ne willekeurige Pieter Aspe boek die zijn ver allemaal verfilmd geweest

Inch
11 november 2006, 15:10
Bezig in:
- Marc Reynebeau - Het Nut van het Verleden
- Monaldi & Sorti - Secretum

Op de plank:
- Monaldi & Sorti - Veritas

steckie
11 november 2006, 15:28
Goed, blij te horen dat het einde nog geschreven zal worden (laten we het hopen). Ik heb ook de eerste proloog gelezen, is het de bedoeling dat er drie van kwamen, of was er gewoon een sequel gepland ?

On October 18, 2005, at a book signing in West Chester, PA, Jordan gave the working title of the 12th book as A Memory of Light. As one of the attendees told Dragonmount.com, Jordan also warned that the final volume of the saga "could be a 2000-page monster" because he has so many dangling plot threads to wrap up in a single volume. Jordan also said that he was already hard at work on the installment. He also mentioned the possibility of several 'outrigger' novels, which reversed his previously-made comments that he would conclude his work on the world with prequels. However, he maintains that A Memory of Light will remain one volume "whether it is 1500 pages long, Tor has to invent a new binding system, and it comes with its own library cart".

However, due to his health problems and hopeful treatment, Jordan isn't working at full force on the final installment, though blog entries confirm that he is doing some work.

Dit zou de info moeten zijn rond zijn laatste boek.

Trouwens, de personages die ik noem vind ik toch wel essentieel.
Tuon: essentieel voor Marts verhaal
Mazrim Taim: essentieel voor het hele verhaal
Noal Charin: nog niet essentieel, maar het is geweten dat hij essentieel wordt
Cadsuane: essentieel, ook door een van de beelden die Min bij haar ziet
Faile: essentieel voor Perijns verhaal
.......

Ik weet dat de 5 personages uit het eerste boek de grote helden zijn waarrond het verhaal eigenlijk draait. Maar ik vind de anderen gewoon even belangrijk. En die belangrijkheid wordt dan nog is bewezen doordat de meeste mensen een point of view krijgen en je jezelf dus ook in hun gedachtenwereld kan inleven. Ik zou hier natuurlijk bewijzen uit het boek kunnen gaan aanbrengen, maar dat is niet echt iets dat je op een forum doet waar mensen pas begonnen zijn in de reeks.

F@T LiL' PiGGy
12 november 2006, 17:04
voor de beckett fans, er komt in antwerpen een beckett week,deze week dus:
http://www.muhka.be/toont_film_thema.php?la=nl&id=140